abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218490058
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 23:41 schreef agter het volgende:
Hallo allemaal.
Ik lees hier
NWS / Hoeveel Palestijnen gaan wij opvangen?
dat we misschien in Europa Palestijnen kunnen opvangen, permanent, want ze hebben natuurlijk geen plek meer om naar terug te keren.

Ik vind dat we dit zeker moeten overwegen.
Zijn er partijen die hier ook voor zijn?
Wel, beste Agter, dat is een goede ingezonden vraag. Goud voor jouw vraag.

Hoewel er programmatisch niets over dit thema is vastgelegd, is de kans groot dat je bij PvdA/GL aan het juiste adres bent. Voor nadere info, zou je eens een video van hun meest recente partijcongres kunnen nakijken. En dan vooral de inspraakrondes waarbij leden moties kunnen indienen.

Feit blijft: we hebben in Nederland een woningcrisis. Er is simpelweg geen plek meer voor: behalve misschien in een gastenlounge van deze, opvallend vaak ruim gesitueerde, kiezersgroep.

Ik hoop dat dit je vraag zo een beetje heeft beantwoord.
pi_218490079
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 23:59 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Wel, beste Agter, dat is een goede ingezonden vraag. Goud voor jouw vraag.

Hoewel er programmatisch niets over dit thema is vastgelegd, is de kans groot dat je bij PvdA/GL aan het juiste adres bent. Voor nadere info, zou je eens een video van hun meest recente partijcongres kunnen nakijken. En dan vooral de inspraakrondes waarbij leden moties kunnen indienen.

Feit blijft: we hebben in Nederland een woningcrisis. Er is simpelweg geen plek meer voor: behalve misschien in een gastenlounge van deze, opvallend vaak ruim gesitueerde, kiezersgroep.

Ik hoop dat dit je vraag zo een beetje heeft beantwoord.
Dank je wel Mathijsco.
Ik ga kijken wat de PvdA en GL voor goede ideeën hebben hierover.
Make my day!
pi_218490197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op hun wikipedia staan overwegend verstandige dingen. Ze hebben ook weleens LibDem gesteund (dat is minder - was dat voor of na het verraad van Nick Clegg?)

https://en.wikipedia.org/wiki/Massive_Attack
Corbyn _O-

En uiteraard GeNoCiDe, maar dat is gewoon blind intikken daar tenzij je Radiohead heet (totdat je na een bedreiging omslaat, AOC style).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218490527
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 23:41 schreef agter het volgende:
Hallo allemaal.
Ik lees hier
NWS / Hoeveel Palestijnen gaan wij opvangen?
dat we misschien in Europa Palestijnen kunnen opvangen, permanent, want ze hebben natuurlijk geen plek meer om naar terug te keren.

Ik vind dat we dit zeker moeten overwegen.
Zijn er partijen die hier ook voor zijn?
Ik neem aan dat de partijen en mensen die geen noment onbenut laten om hun liefde en steun voor onze "bondgenoot" in het MO uit te spreken, dit dan ook met alle liefde zullen doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218491322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 01:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Corbyn _O-

En uiteraard GeNoCiDe, maar dat is gewoon blind intikken daar tenzij je Radiohead heet (totdat je na een bedreiging omslaat, AOC style).
Luister jij toch naar Spandau Ballet en Morissey. Iedereen blij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218491380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:23 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Best wel veel steun voor extreem-rechts in Laren bij recente verkiezingen. Die zien massadeportaties, leger inzetten en doen-wat-je-wil met illegalen wel zitten blijkbaar.

https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/gemeente-laren/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 augustus 2025 @ 09:26:55 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218491454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Best wel veel steun voor extreem-rechts in Laren bij recente verkiezingen. Die zien massadeportaties, leger inzetten en doen-wat-je-wil met illegalen wel zitten blijkbaar.

https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/gemeente-laren/
en de bevolkingsgroei en woningnood heeft geen ene zak met asielzoekers te maken

dat komt door vakantieliefdes, EU expats, huishoudensverdunning en dat bejaarden thuis moeten blijven van de VVD

En Groen Link is tegen woningbouw waar gras groeit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218491514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
En Groen Link is tegen woningbouw waar gras groeit
Gozer,

Kap eens met je ongelofelijke gewauwel elke keer.
pi_218491568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gozer,

Terechte klacht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 13 augustus 2025 @ 09:40:51 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218491578
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Mits onder leiding van een neutrale moderator als Rick Nieman is dat best interessante televisie.
Altijd kiezen voor Genee en Wester.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 13 augustus 2025 @ 09:48:52 #86
323876 michaelmoore
pi_218491630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gozer,

quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Terechte klacht.
Ik post alleen wat ik lees
https://groenlinks.nl/nie(...)uwen-het-groen-tegen

54% van nederland is open landbouw ruimte

quote:
GroenLinks houdt bouwen in het groen tegen
Linda Voortman: "Nederland heeft maar weinig open ruimte, deze gebieden moeten we daarom goed beschermen.
Projectontwikkelaars willen natuurlijk het liefst op de goedkopere grond buiten de bestaande steden bouwen, maar dat moeten we als overheid zoveel mogelijk voorkomen.
Het helpt daarbij absoluut niet dat de minister de suggestie wekt bouwen in het groen te willen stimuleren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218491648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
13 feb 2018

Net zo relevant als Ronald Plasterk, Ruud Lubbers, Rob Oudkerk...
pi_218491688
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wil jij mij niet rechts radicaal noemen?
Op z'n best ben ik centrum-rechts met een conservatieve inslag. Zeker vergeleken met veel andere landen buiten Europa ben ik eerder naar links neigend dan rechts.

Wokisme is gewoon de tegenhanger van fascisme, er is ook helemaal niks goeds aan.
Daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Niks mis met woke. Wanneer dan vervolgens Yesilgöz tekeer gaat over wokisme als Het Grote Gevaar wordt ik alleen maar meer woke.

twitter

twitter

Rechts-radicaal heb ik jou niet genoemd. Dat staat niet in wat jij citeert. Hoe ik dan iemand moet noemen met Hitlergroetende Musk in avatar, Poetin in avatar etc. weet ik niet. Wil ik niet weten.

[ Bericht 36% gewijzigd door Klopkoek op 13-08-2025 10:03:15 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218491893
quote:

[..]
[..]

[..]

Met praktische politieke kwesties de koffieleut van GroenLinks binnenvallen. Goud! 😄
pi_218492168
quote:

[..]
[..]

[..]

Over selectief quoten gesproken. Laten we eens beginnen met zin 1:

quote:
Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt de oproep van GroenLinks om de groene open ruimte buiten de steden te beschermen.
Dus jouw redenering volgend wil een meerderheid van de Tweede Kamer niet dat er gebouwd wordt in het groen.

Nu is GL nog nooit in de buurt geweest van een absolute meerderheid, dus ik concludeer hieruit dat volgens jou zowel het CDA als de SGP tegen woningbouw zijn waar gras groeit.

Overigens ging de motie enkel over de randstad.
pi_218492199
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:44 schreef tizitl2 het volgende:

Dus jouw redenering volgend wil een meerderheid van de Tweede Kamer niet dat er gebouwd wordt in het groen.

Ja, ho ho: in 2018: ten tijde van het Ruttiaanse VVD-kabinet. De links-liberale bondgenoten van GroenLinks.
pi_218492498
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Niks mis met woke. Wanneer dan vervolgens Yesilgöz tekeer gaat over wokisme als Het Grote Gevaar wordt ik alleen maar meer woke.
Gelukkig allemaal rationeel en niet emotioneel.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 11:20:44 #93
323876 michaelmoore
pi_218492529
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:44 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Over selectief quoten gesproken. Laten we eens beginnen met zin 1:
[..]

Nu is GL nog nooit in de buurt geweest van een absolute meerderheid, dus ik concludeer hieruit dat volgens jou zowel het CDA als de SGP tegen woningbouw zijn waar gras groeit.

Overigens ging de motie enkel over de randstad.
In die motie stond in de natuur ,
\Groen Links maakt er op hun site van, in het groen, en daar valt volgens GL de strontweilanden in heel Nederland onder
pi_218492988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Annemarie van Gaal blijft een leuke. Jammer dat die een zo andere afslag heeft genomen dan haar zakenpartner Derk Sauer.

Een naar mens dat al 15 jaar een oorlog voert tegen bijstandsgerechtigden en met de meest mensonterende voorstellen komt.

Met als toppunt: bijstandontvangers in het publieke zicht op een loopband laten lopen en hun eigen energievoorziening bij elkaar laten verdienen in KWh. @:Spablauw214

(Van verheffing komt dan natuurlijk niks terecht - het is een publieke schandpaal)
De eeuwige tegenprestatie. Het is allemaal leuk bedacht maar in tegenstelling tot de heersende opinie dat het allemaal uitvreters en profiteurs zijn, is het gros door uiteenlopende oorzaken niet in staat zelf een inkomen te vergaren.

Nou kan je ze daar zelf de schuld van geven en blijven roepen dat “succes een keuze is”, je kan ook gewoon fatsoenlijk zorgen voor de zwakkeren in de samenleving.

Neemt niet weg dat de mensen die misbruik maken van het vangnet keihard moeten worden aangepakt, maar doen alsof het een meerderheid is die de boel loopt te verstieren is gewoon niet waar.
pi_218493081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit ja, die wordt duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen. Bizar dat ze dan nog mag blijven zitten, als je als partijtop constateert dat iemand niet functioneert, zoek dan gewoon een ander.
Je hebt in de VS kunnen zien hoe dat afloopt. Bovendien is er geen duidelijke opvolger die in korte tijd de hele partij achter zich kan krijgen en met een geloofwaardig programma kan komen. De VVD zal ook wel inzien dat dit een verloren zaak is. Volgende keer beter.
pi_218493167
Je kunt 'woke' definiëren als opkomen voor de rechten van minderheden, bijv etnische minderheden.
Niet mijn omschrijving, maar populair in VVD-universum is het idee woke is overdreven opkomen voor de rechten van minderheden.
Dan kun je mevrouw Yesilgoz ook woke noemen door overdreven het zionisme van de etnische minderheid Joden verdedigen.

btw de VVD heeft de lijsttrekkerverkiezingen afgeschaft . Gewoon ouderwets wordt die partijleider bepaald door het partijbestuur na advies van de belangrijkste fractieleden

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 13-08-2025 12:22:22 ]
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:27:57 #97
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218493270
BBB presenteert verkiezingsprogramma: harde lijn op asiel en wil ingrijpen bij Raad van State : https://www.rtl.nl/nieuws(...)asiel-raad-van-state
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 13 augustus 2025 @ 12:31:16 #98
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218493314
BBB :') samen met Denk en voormalige partij BIJ1 de debielste partijen van Nederland. :')
pi_218493326
quote:
BBB stelt dat de NVWA zich moet beperken tot haar kerntaken en geen beleid moet maken. Toezicht zou deels aan bedrijven zelf moeten worden overgelaten, een voorstel dat vragen oproept over onafhankelijkheid en handhaving.
Wat een potsierlijk idee.
pi_218493328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 12:16 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt 'woke' definiëren als opkomen voor de rechten van minderheden, bijv etnische minderheden.
Niet mijn omschrijving, maar populair in VVD-universum is het idee woke is overdreven opkomen voor de rechten van minderheden.
Dan kun je mevrouw Yesilgoz ook woke noemen door overdreven het zionisme van de etnische minderheid Joden verdedigen.
De hitte begint echt teveel te worden :{

(ik bekijk het positief)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')