Dat is vooral een etiket wat rechts uiterst succesvol op links heeft geplakt. In praktijk gaat het daar bij de linkse partijen helemaal niet zoveel over. Er werd alleen af en toe teveel gehapt als deze agenda werd opgedrongen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb me de afgelopen zeg, 6 jaar(al het laatste jaar valt het mee), vooral verwondert waar de enorme linkse focus (in het gehele westen!) op het lgtbqxyz+ gebeuren vandaan kwam. Het is wel belangrijk, maar is het zo enorm belangrijk dat het leek of dat het echt nergens anders over kon en mocht gaan?
Het komt ook niet door 'de Islam' want de getinten met dit gedrag zijn in de regel geen gelovigen. Laat staan dat ze regelmatig een moskee van binnen zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Daarmee schieten ze vooral zichzelf in de voet, want dat drammerige is wat mensen ergert, de inhoud eigenlijk niet. En ook het beestje bij de naam noemen, want die homohaat in Amsterdam komt niet door Andrew Tate c.s.
Dit mis ik nu nog steeds een beetje en is hetgeen dat me (net na de eeuwwisseling, toen ik voor het eerst mocht stemmen) destijds juist aansprak aan links.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:45 schreef tizitl2 het volgende:
Ik miste in die tijd een beetje het vrije geluid op links wat bijvoorbeeld tot het gedogen van softdrugs heeft geleid. De erkenning dat dat wellicht niet goed voor je is maar mensen zelf ook domme keuzes mogen maken.
Welke focus heb je het dan over? Ik zie daar nooit enige focus op. Die focus is er toch vooral bij partijen als BBB en FvD, die stellen heel vaak vragen over LGBTQ onderwerpen een PvdA/GL hoor je daar eigenlijk niet over.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb me de afgelopen zeg, 6 jaar(al het laatste jaar valt het mee), vooral verwondert waar de enorme linkse focus (in het gehele westen!) op het lgtbqxyz+ gebeuren vandaan kwam. Het is wel belangrijk, maar is het zo enorm belangrijk dat het leek of dat het echt nergens anders over kon en mocht gaan?
De invulling van dat (gedoog)beleid is echter nog steeds één van de grootste blunders in de geschiedenis van dit land.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:45 schreef tizitl2 het volgende:
Ik miste in die tijd een beetje het vrije geluid op links wat bijvoorbeeld tot het gedogen van softdrugs heeft geleid. De erkenning dat dat wellicht niet goed voor je is maar mensen zelf ook domme keuzes mogen maken.
Het is een compromis geweest. Links wilde legalisatie, rechts wilde verbieden, de institutionalisering van het al bestaande gedoogbeleid werd het resultaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef Caland het volgende:
[..]
De invulling van dat (gedoog)beleid is echter nog steeds één van de grootste blunders in de geschiedenis van dit land.
Oh, ik wilde ook geen schuldige aanwijzen. Slechts een constatering dat het belachelijke wel verkopen, stiekem inkopen beleid (dat tot vandaag nog steeds bestaat) een vliegwiel is geweest voor de daaropvolgende zware drugscriminaliteit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een compromis geweest. Links wilde legalisatie, rechts wilde verbieden, de institutionalisering van het al bestaande gedoogbeleid werd het resultaat.
Met als uitkomst dat als je als student een bijbaan in de shop hebt en naar de stash moet lopen om de voorraad aan te vullen, je met een beetje pech een zwaar Opiumwetfeit op je naam hebt staan. Want dan wordt er ineens niet gedoogd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een compromis geweest. Links wilde legalisatie, rechts wilde verbieden, de institutionalisering van het al bestaande gedoogbeleid werd het resultaat.
Vlak Van der Wal niet uit, onder wie het vooral allemaal “leuk”, “geweldig” en “fantastisch” moest zijn.quote:
Ja, maar de SGP uit Nunspeet hè. Daar deugt ook niks van!!1quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:57 schreef nostra het volgende:
[..]
En ook het beestje bij de naam noemen
Dit was voor een groot deel ook beeldvorming en wat rechts erop plakte (dito voor de VS). Het is hetzelfde met de naamsbekendheid van Timmermans. Die is hoog en wordt voor een deel ingevuld door de rechtse megafoons.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Exact. Kort en bondig gezegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:08 schreef papert het volgende:
[..]
Dat is vooral een etiket wat rechts uiterst succesvol op links heeft geplakt. In praktijk gaat het daar bij de linkse partijen helemaal niet zoveel over. Er werd alleen af en toe teveel gehapt als deze agenda werd opgedrongen.
Een van de resultaten hiervan is dat (hard)drugsgebruik onder redelijke delen van de bevolking volkomen genormaliseerd is terwijl er geen enkele regulering plaats vindt. En die geest krijg je nooit meer terug in de fles.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:17 schreef Caland het volgende:
[..]
De invulling van dat (gedoog)beleid is echter nog steeds één van de grootste blunders in de geschiedenis van dit land.
Woke is een uiting van doorgeslagen cultureel liberalisme en een next step van de Romantiek. Het is iets verschrikkelijks.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit was voor een groot deel ook beeldvorming en wat rechts erop plakte (dito voor de VS). Het is hetzelfde met de naamsbekendheid van Timmermans. Die is hoog en wordt voor een deel ingevuld door de rechtse megafoons.
In het dagelijkse kamerwerk waren linkse partijen maar sporadisch bezig met deze thema's. Het is ook niet zo dat een kwart van het verkiezingsprogramma daar over ging (niet zoals migratie in het '23 VVD programma). Wel liet links zich meetrekken in de val door tegen te duwen. Sinds de laatste verkiezingen vermijden ze het thema.
De Groene hield bij hoe vaak het woord 'woke' is gevallen. Op het begin werd het inderdaad sporadisch door links uitgesproken. De latere lawine kwam van rechts. Republikeinen spendeerden 250 miljoen dollar om de Democraten met lhbti te verbinden (waar ze in werkelijkheid amper over spraken).
https://www.groene.nl/art(...)inister-signaalwoord
Daar zie je duidelijk hoe woke wordt gekaapt sinds pakweg 2020 en rechts-radicalen er vooral zelf obsessief mee bezig zijn (maar succesvol doen alsof links de hele dag bezig is met regenboogpaden - in de jaren 90 was het geen issue op deze manier)
Ik denk dat er meer bewustzijn en kennis is gekomen over hoe het menselijk brein daadwerkelijk werkt. Dat is veel verder ontwikkeld dan rond 2000 en ook een groot deel van de (economische) wetenschap is opgeschoven. Dat hele Kahnemann gebeuren heeft alles op zijn kop gezet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit mis ik nu nog steeds een beetje en is hetgeen dat me (net na de eeuwwisseling, toen ik voor het eerst mocht stemmen) destijds juist aansprak aan links.
Vrijheid is in mijn beleving altijd een linkse kerngedachte, terwijl rechts een veel grotere rol voor de overheid ziet in het morele leven.
Tegelijkertijd is die spreekwoordelijke fles de meest genormaliseerde en meest misbruikte harddrug natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Een van de resultaten hiervan is dat (hard)drugsgebruik onder redelijke delen van de bevolking volkomen genormaliseerd is terwijl er geen enkele regulering plaats vindt. En die geest krijg je nooit meer terug in de fles.
Mwah, dat heeft er deels aan bijgedragen, maar in principe waren er voor de gedoogcontructie ook altijd al vrij veel drugs in omloop in Nederland en was er veel handel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, ik wilde ook geen schuldige aanwijzen. Slechts een constatering dat het belachelijke wel verkopen, stiekem inkopen beleid (dat tot vandaag nog steeds bestaat) een vliegwiel is geweest voor de daaropvolgende zware drugscriminaliteit.
Dat hebben ze nu in Duitsland en de VS veel beter voor elkaar inderdaad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Met als uitkomst dat als je als student een bijbaan in de shop hebt en naar de stash moet lopen om de voorraad aan te vullen, je met een beetje pech een zwaar Opiumwetfeit op je naam hebt staan. Want dan wordt er ineens niet gedoogd.
In de rechts-radicale invulling is woke kwestieus.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Woke is een uiting van doorgeslagen cultureel liberalisme en een next step van de Romantiek. Het is iets verschrikkelijks.
Ja, alleen was de reflex zelfs na vaccinatie te veel om alles toch uit voorzorg dan toch maar dicht te houden. Daar hadden velen veel meer een issue mee dan die druk op vaccinatie of dat bewijs.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwah, tegen het einde zag je in Nederland dat links zich wel keerde tegen bijvoorbeeld de vaccinatiebewijzen en toegang. Terwijl een D66 en VVD daar juist behoorlijk repressief en vasthoudend in waren.
Als iemand vandaag alcohol of tabak op de markt zou brengen zou het direct verboden worden. Nuchter bezien is het ook belachelijk dat iets wat zo veel schade veroorzaakt en waarvan de bij-effecten de maatschappij zo veel geld kosten, überhaupt is toegestaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is die spreekwoordelijke fles de meest genormaliseerde en meest misbruikte harddrug natuurlijk.
Dat heeft heel weinig met elkaar te maken. harddrugs-gebruik wordt genormaliseerd in het uitgaans leven. Het idee dat wiet zou leiden tot zwaarder drugs gebruikt is meer een Amerikaanse theorie, de gateway drug theorie die voor zover ik weet nooit bewezen is. Je ziet ook niet dat in andere landen waar geen gedoogbeleid is nou veel minder hard-drugs wordt geconsumeerd. Dat in Nederland meer hard-drugs criminaliteit is dan in sommige omringende landen zal meer met de haven van Rotterdam te maken hebben of met de XTC productie dan met of je nou wel of niet semi-legaal wiet kan kopen. Alle tieners zeggen ja tegen MDMA komt zeker niet door gedoogbeleid dan kun je dat nog beter zoeken in de prijzen van de drugs. Een avondje met MDMA is een stuk goedkoper dan een avondje zuipen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een van de resultaten hiervan is dat (hard)drugsgebruik onder redelijke delen van de bevolking volkomen genormaliseerd is terwijl er geen enkele regulering plaats vindt. En die geest krijg je nooit meer terug in de fles.
Wil jij mij niet rechts radicaal noemen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In de rechts-radicale invulling is woke kwestieus.
In de oorspronkelijke betekenis en context van het woord niet.
Heel lang werd gedacht dat racisme in Nederland slechts incidenteel voor kwam. Het waren oprispingen, excessen, niet structureel, niet institioneel en niet een hindernis. Nederland was het land van de gelijkheid, zoals professor Herman Pleij overal op radio en teevee verkondigde.
Mensen werden wakker en zagen dat dit niet klopt. Het perspectief veranderde, ranzigheid uit de overheid kwam naar boven (wat VVD programma nu weer de kop in probeert te drukken met tal van voorstellen..).
Dat is Woke, en dat is Goed. Lang leve Woke.
Nergens wordt zoveel coke gesnoven als in het puriteinse Engeland.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |