quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:29 schreef Eufo**e het volgende:
[..]
Boeiend, het zijn maar Russen. Dat volk had de aarde allang moeten verlaten. Jammer dat dit in de Tweede Wereldoorlog nooit gelukt is.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:13 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Jarenlange wachttijden voor zorg transgender personen’ mag daar deel 2 achter?
quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze plotselinge topic diarree van sommige users, twee in het bijzonder, is doodvermoeiend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd al rete irritant geweest.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:02 schreef quo_ het volgende:
Wat mij betreft komt er een apart "In memoriam" forum.
Dan kan iedereen daar zijn bekende en onbekende beroemdheden posten die gestopt zijn met ademen.
Vind het zolangzamerhand rete-irritant worden met als die overlijdensberichten in NWS.
Zoiets?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:20 schreef Christiane. het volgende:
[..]
Altijd al rete irritant geweest.
Apart topic is wel een idee idd
Er waren een aantal overlijdenstopics onnodig omhoog gekickt, daar heb ik de kickposts van weggehaald.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:02 schreef quo_ het volgende:
Wat mij betreft komt er een apart "In memoriam" forum.
Dan kan iedereen daar zijn bekende en onbekende beroemdheden posten die gestopt zijn met ademen.
Vind het zolangzamerhand rete-irritant worden met al die overlijdensberichten in NWS.
Hij had het idd bij 30 steken kunnen laten. Al die overdrijving tegenwoordig.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jan_Onderwater in NWS / Buurjongen 34 keer gestoken, zo ging het mis
Lijkt me vrij onnodig.
quote:Op zondag 27 juli 2025 08:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En achterlijk rechts vindt het prima dat door die bedrijven vele mensen kanker krijgen?
Je snapt sarcasme in reactie op een erg domme post niet?quote:Op zondag 27 juli 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
Opzettelijk simplisme, trollen, uitdagen, onwetendheid. Noem het zoals je wilt. Maar hoezo wordt dit continu toegestaan? Dit is gewoon bevuiling.
[..]
Achterlijk links is kennelijk geen FB-post waard.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je snapt sarcasme in reactie op een erg domme post niet?
Een dergelijke posts zou binnen no time door jou verwijderd worden. Maar ook achter links hoeft niet van mij. Maar deze post ging wel wat verder. Maar dat weet jij zelf ook wel.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Achterlijk links is kennelijk geen FB-post waard.
Ze is hier helemaal geen mod, stop met liegenquote:Op maandag 28 juli 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een dergelijke posts zou binnen no time door jou verwijderd worden. Maar ook achter links hoeft niet van mij. Maar deze post ging wel wat verder. Maar dat weet jij zelf ook wel.
Wat is hier de leugen precies?quote:Op maandag 28 juli 2025 09:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze is hier helemaal geen mod, stop met liegen
Klopt. volstrekt onnodig als iemand dat post. En ik diende haar van repliek dat ook dat weggehaald mag worden.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:43 schreef sp3c het volgende:
Nee ze kwam je verwijten dat je achterlijk rechts kwam melden
Ik mod helemaal niet in NWS. Nooit gedaan ook.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een dergelijke posts zou binnen no time door jou verwijderd worden. Maar ook achter links hoeft niet van mij. Maar deze post ging wel wat verder. Maar dat weet jij zelf ook wel.
Juist. En die link kan je helaas wel goed leggen met Tata Steel, Schiphol en boeren die creatief zijn met bestrijdingsmiddelen.quote:
https://nos.nl/artikel/2559084quote:Op maandag 28 juli 2025 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Volkskrant en Premium niet toegestaan als bron.
Als TS een andere bron heeft mag hij zich melden
Dat is een artikel uit maart.. en sindsdien hebben we (als ik zoek) toch al soortgelijke topics gehad.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/2559084
Op wie reageer jequote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:23 schreef sp3c het volgende:
vind het topic ookniet ineens minder briljant zonder de foto's eigenlijk
shit heeft er totaal nikw mee te maken en medvedev is een complete flapdrok maar hij dreigt niet met kernoorlog
hier
Verder is er geen touw aan je gezwets vast te knopen. Ga lekker zo door.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:39 schreef sp3c het volgende:
dit keer deed ik het met opzet niet want zo ben ik ook
Leg het nog eens uit.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:39 schreef sp3c het volgende:
dit keer deed ik het met opzet niet want zo ben ik ook
Dus jij bepaalt wat al dan niet boeiend is? Je eigent jezelf nogal wat toe.quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:39 schreef sp3c het volgende:
en ik heb je ook al vaker gezegd dat ik alleen quote als ik geinteresseert ben in het antwoord
als ik jou niet quote dan is dat omdat ik je antwoord niet heel interessant vind, dat is niet persoonlijk maar als je het gevoel hebt dat ik het nooit doe dan is dat jouw schuld, dan zeg je blijkbaar niets boeiends
Verder laat ik het hier bij. Straks je je eigen nog boeiend vinden.quote:
Net hoe je het bekijkt.quote:
Ik bedoelde natuurlijk....Straks ga je...............quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verder laat ik het hier bij. Straks je je eigen nog boeiend vinden.
Dat vind ik allangquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verder laat ik het hier bij. Straks je je eigen nog boeiend vinden.
Ik luisterquote:
oeps, smiley vergetenquote:
Bij deze....................quote:
Tot morregequote:Op woensdag 30 juli 2025 20:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij deze....................
:t
kut mislukt
Nee in dit geval gaf ik enkel miǰn mening eroverquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt wat al dan niet boeiend is? Je eigent jezelf nogal wat toe.
Ja, ik dacht dat ik geen topics mocht openen die niet zeggen dat het klimaat warmer word. Dus heb ik er 1 geopend die zegt dat het wel warmer wordt. Maar ik mag helemaal geen topics openen over de opwarming of het gebrek daaraan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:02 schreef Starhopper het volgende:
VER / Nooit was het zó warm in juli
-> VERplaatst naar VER. Maar TS heeft weer een nieuwe geopend
NWS / Heetste 1 juli ooit gemeten
Want anders?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
@:Pizzakoppo niet leuk gaan proberen te doen.
Nee hoor, het tegenovergestelde is waar. Jij hopelijk eveneens niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Met je verkeerde been uit bed gestapt? Slecht humeur?
Ga ik niet doenquote:Op maandag 4 augustus 2025 14:13 schreef Kim-Holland het volgende:
Belgische al sinds 2010 vermist, politie pas een jaar op de hoogte
Mag deze topictitel veranderd worden naar Zoektocht naar Heidi de Schepper [of iets dergelijks]?
Bvd.
Zal ff kijken voor jequote:Op maandag 4 augustus 2025 18:22 schreef golfer het volgende:
Kan een moderator een keer met een bezem flink vegen in het antisemitisme topic?
Het blijft maar doorgaan over het conflict tussen Israėl en Hamas/Palestijnen en het gaat vrijwel nergens meer over het al dan niet toenemende antisemitisme.
Was opgelost, slotje.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:32 schreef 2172619626795 het volgende:
Misschien dat ik er gewoon dom overheen kijk, maar is het topic over het conflict tussen Israel en Hamas verplaatst of verwijderd? Ik kan hem niet meer vinden
quote:
quote:Op maandag 28 juli 2025 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga dit niet eens meer vegen, deze reeks kan gewoon niet lopen zonder om het uur terug te moeten lezen op..nou ja dit.
Rare post met onnodig gesneer. Mijn punt is gewoon valide, er is gewoon even zomaar even een reeks gesloten die uit honderden topics bestond en dus verplaatst de discussie zich naar andere topics wat voor veel off-topic posts zorgt.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:20 schreef sp3c het volgende:
Je bent er in nagenoeg elk geval debeg aan
Daarnaast is feedback een vraag van users aan mods, er is geen enkele reden denkbaar voor het feit dat jij hier iedere keer je langspeelplaat af kont draaien
Bemoei je er niet mee, niemand vraagt je wat
Ja, klopt.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:41 schreef 2172619626795 het volgende:
Net het topic doorgelezen om te kijken of er nog wat met betrekking tot de actualiteit besproken is, maar wat is nu het probleem precies?
Dat de discussie verhit is mag duidelijk zijn, daar is FOK! geen uitzondering in, maar daar hoeft toch niet zo hevig in gemod te worden?
Nee hoor, Festung Dragųr ligt vlak bij Kopenhagen in Denemarken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:00 schreef Metalfrost het volgende:
NWS / Overheid wil ’vulgair’ zeemeermin-beeld weg
Topic gaat over beeld in Finland. Het woord 'Finland' past m.i. nog gemakkelijk in de TT.
Ja wie niet echt een lul is datquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:13 schreef Yasmin__x het volgende:
Ik word doodziek van die @Straatcommando.
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, Festung Dragųr ligt vlak bij Koprnhagen in Denemarken.
Ik mag hem ook niet, maar het blijft toch je collega.quote:
vreselijke manquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:13 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik word doodziek van die @:Straatcommando. die alles onder het tapijt wil schuiven.
beetje mierenneuken imo maar ik heb hem aangepastquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]juist ja, dank. Volgens mij past Denemarken ook in de TT
Ik snap beide kanten hoor. Ik persoonlijk zou het topic er alleen niet voor dicht laten. Daar gaf ik mijn mening / feedback over.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:13 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Ik word doodziek van die @:Straatcommando. die alles onder het tapijt wil schuiven.
Hoezo mierenneuken, TT is misleidend als het er niet staat. Dan zou je denken dat het standbeeld in Nederland staat.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
beetje mierenneuken imo maar ik heb hem aangepast
niet echtquote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Hoezo mierenneuken, TT is misleidend als het er niet staat. Dan zou je denken dat het standbeeld in Nederland staat.
Weet je wat het is, ik kan wel gaan bannen maar dan moet ik iedereen de moeder gaan bannen, dit gaat niet om een of twee users maar om de gehele synergie in het topic.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:30 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik snap beide kanten hoor. Ik persoonlijk zou het topic er alleen niet voor dicht laten. Daar gaf ik mijn mening / feedback over.
De mods beslissen uiteraard.
Lijkt me eigenlijk wel een uitstekend idee.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat het is, ik kan wel gaan bannen maar dan moet ik iedereen de moeder gaan bannen,
Ik snap het. Het is een lastige balans, als die er al is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik kan wel gaan bannen maar dan moet ik iedereen de moeder gaan bannen, dit gaat niet om een of twee users maar om de gehele synergie in het topic.
Helaas is het in die zin wel een afspiegeling van het maatschappelijke debat want dat lijkt ook niet veel verder te komen dan scheldpartijen en generalisaties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:18 schreef Ulx het volgende:
Is het Oekraļne topic gesloten omdat dat land net Operatie Spiderweb 2 heeft gestart? Volgens mij was het bij de eerste keer ook dicht.
Wel opvallend.Ik heb in ieder geval wel sterk het vermoeden dat sommige users deze zuigerij steeds expres uitlokken/beginnen, juist om het topic gesloten te houden. Het is ze nu al een paar keer gelukt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk even de laatste pagina's van dat topic en waar het over ging. Betreft een user die er nooit op aangesproken lijkt te worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval wel sterk het vermoeden dat sommige users deze zuigerij steeds expres uitlokken/beginnen, juist om het topic gesloten te houden. Het is ze nu al een paar keer gelukt.
Daar lijkt het inderdaad op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval wel sterk het vermoeden dat sommige users deze zuigerij steeds expres uitlokken/beginnen, juist om het topic gesloten te houden. Het is ze nu al een paar keer gelukt.
Daar heb jij helemaal geen zicht opquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk even de laatste pagina's van dat topic en waar het over ging. Betreft een user die er nooit op aangesproken lijkt te worden.
Onderschat mijn vermogen niet om op basis van weinig informatie goede conclusies te trekken!quote:
Dunning–Krugerquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onderschat mijn vermogen niet om op basis van weinig informatie goede conclusies te trekken!
Volgens mij niet en geen enkele post in FB rond die periode (1 juni) hint daar ook naar: NWS / [NWS feedback] Opgelost, slotje?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:18 schreef Ulx het volgende:
Is het Oekraļne topic gesloten omdat dat land net Operatie Spiderweb 2 heeft gestart? Volgens mij was het bij de eerste keer ook dicht.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onderschat mijn vermogen niet om op basis van weinig informatie goede conclusies te trekken!
quote:
Zeer terecht in mijn ogen. Het is ook onzin dat er niet op overduidelijke trollen gereageerd mag worden want als je voorstelt om dit soort users gewoon van je forum af te flikkeren dan wordt ineens weer het argument gebruikt dat het een discussieforum is waar je dingen niet overduidelijk niet kloppen maar gewoon moet weerleggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:55 schreef The-BFG het volgende:
Tevens besloten om desinformatie en aantoonbare bullshit te debunken.
Ga ik daar soms een grens over, jazeker. Al gaat het steeds beter om de emotie in mijn reacties te beheersen. Echter helemaal niet reageren is bijna geen optie.
Dat gelul over schelden is ook altijd zo’n ongelooflijk simpele dooddoener. Iemand een keer een hypocriete zak noemen is schandalig maar in nette woorden pleiten voor etnische zuiveringen is allemaal prima. Je hebt je prioriteiten dan echt niet helemaal op orde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:
Er mag wel op gereageerd worden, je mag ze alleen niey verrot schelden
Snap niet dat dat zo ingewikkeld is
Er was dan ook geen flikker meer aan in dat topic. Ik heb het 3,5 jaar gevolgd en heb vele users zien komen en weer vertrekken. Ik ben er klaar mee om elke dag meerdere pagina’s met rommel door te scrollen en ik ben niet eens mod. Maar het is nu een soort vergaarbak waar de hele dag in een cirkeltje wordt geluld, en als er dan een normale discussie is omdat er eindelijk weer eens iets nieuwswaardigs gebeurt, zijn er mensen die de welbekende users gaan lopen taggen om ze naar het topic te lokken en loopt de boel uit de rails. Ja de tering zegquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen dat, zelfs als die posts er niet staan gaat het over bullshit als "wat zou de vredesbrigade hier van vinden"
En dan komt diezelfde vredesbrigade, roep ik of een collega "niet op ingaan" en krijgen we de digitale middelvinger. Ja ik snap de drang zeker, maar rationeel gezien snap ik er niks van. Je legitimeert het plezier van dat soort users alleen maar en dat maakt dat het door gaat.
En dat is geen schuld verleggen want heel eerlijk gezegd..
[ afbeelding ]
Tjah.. maar is dat gewoon niet menselijke emotie? Als je statements ziet over Oekraļne wetende dat je voormalige collega uit Oekraļne terug ging om te helpen.. Geen idee of de beste man nog leeft etc.. Maar die paar maanden dat ie met ons werkte, maakte iig een hoop indruk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen dat, zelfs als die posts er niet staan gaat het over bullshit als "wat zou de vredesbrigade hier van vinden"
En dan komt diezelfde vredesbrigade, roep ik of een collega "niet op ingaan" en krijgen we de digitale middelvinger. Ja ik snap de drang zeker, maar rationeel gezien snap ik er niks van. Je legitimeert het plezier van dat soort users alleen maar en dat maakt dat het door gaat.
En dat is geen schuld verleggen want heel eerlijk gezegd..
[ afbeelding ]
Dat was ook een mooi voorbeeld, ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er was dan ook geen flikker meer aan in dat topic. Ik heb het 3,5 jaar gevolgd en heb vele users zien komen en weer vertrekken. Ik ben er klaar mee om elke dag meerdere pagina’s met rommel door te scrollen en ik ben niet eens mod. Maar het is nu een soort vergaarbak waar de hele dag in een cirkeltje wordt geluld, en als er dan een normale discussie is omdat er eindelijk weer eens iets nieuwswaardigs gebeurt, zijn er mensen die de welbekende users gaan lopen taggen om ze naar het topic te lokken en loopt de boel uit de rails. Ja de tering zeg
Hier ben ik wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat gelul over schelden is ook altijd zo’n ongelooflijk simpele dooddoener. Iemand een keer een hypocriete zak noemen is schandalig maar in nette woorden pleiten voor etnische zuiveringen is allemaal prima. Je hebt je prioriteiten dan echt niet helemaal op orde.
Nee dat is niet raar, wat ik wel raar vind is dat dat maar door blijft gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah.. maar is dat gewoon niet menselijke emotie? Als je statements ziet over Oekraļne wetende dat je voormalige collega uit Oekraļne terug ging om te helpen.. Geen idee of de beste man nog leeft etc.. Maar die paar maanden dat ie met ons werkte, maakte iig een hoop indruk.
Maar ook gewoon kwaadheid over een zekere vorm van achterlijkheid.
Naja het iig het bewijs dat mijn antidepressiva en antipsychotica niet de emotie killers zijn die men op BNW claimed.
Je hebt over de 743 dagelijkse berichten van users als ome Howard heen gelezen, begrijp ik?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Hier ben ik wel benieuwd naar.
Dat niet, maar wat jij hier zegt heb ik niet gelezen of er een melding van gezien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt over de 743 dagelijkse berichten van users als ome Howard heen gelezen, begrijp ik?
Het is idd heel simpelquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat gelul over schelden is ook altijd zo’n ongelooflijk simpele dooddoener. Iemand een keer een hypocriete zak noemen is schandalig maar in nette woorden pleiten voor etnische zuiveringen is allemaal prima. Je hebt je prioriteiten dan echt niet helemaal op orde.
"Desinformatie moet hier ook een plek hebben" is al jaren het motto. Ga je tegen dat soort gelul in verziek je de sfeer. Ben je dit. Ben je dat. En de crew die moedigt dat aan. En vinden ze dat dat laatste een leugen is moeten ze dit feedbacktopic ook maar op slot gooien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:55 schreef The-BFG het volgende:
Ik snap ergens dat het Oekraļne topic dicht is. Vind het alleen jammer dat dit wordt veroorzaakt door een aantal users.
Het is heel simpel om te zeggen reageerd niet op de trollen. Maar het is verdomd moeilijk en mss zelfs onmogelijk niet te reageren op ze.
Desinformatie en het verdraaien van feiten is gewoonweg gevaarlijk. Zelfs als het gedaan wordt om te trollen.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat desinformatie gewoon fatale gevolgen kan hebben. Zo'n tien jaar geleden was er namelijk de hetse tegen antidepressiva op zijn hoogtepunt. Precies op het moment dat ik de keuze moest maken om antidepressiva te gaan gebruiken of niet.
Het tegenkamp was veel meer aanwezig op het internet en Fok!. Waardoor ik medicatie een jaar lang afgehouden heb.
Uiteindelijk was het kiezen tussen een trein terug koppen of toch medicatie.
Door die paar tegengeluiden en een boek van Mike Bodde de juiste keuze kunnen maken. En tada ik leef nu nog..
Daarna heel actief op BNW geweest in het Big Pharma topic.
Tevens besloten om desinformatie en aantoonbare bullshit te debunken.
Ga ik daar soms een grens over, jazeker. Al gaat het steeds beter om de emotie in mijn reacties te beheersen. Echter helemaal niet reageren is bijna geen optie.
Jij bent een van de hoofdveroorzakers waarom het zo'n ballenbak is geworden. En dat je dat niet doorhebt maakt het alleen maar tragikomischer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Desinformatie moet hier ook een plek hebben" is al jaren het motto. Ga je tegen dat soort gelul in verziek je de sfeer. Ben je dit. Ben je dat. En de crew die moedigt dat aan. En vinden ze dat dat laatste een leugen is moeten ze dit feedbacktopic ook maar op slot gooien.
Nou ja ik vind dat daar toch wel enige nuance op z’n plaats is. Als iemand graag pro-Rusland wil zijn dan is dat die persoon zijn goed recht al begrijp ik er vrij weinig van. Maar dat eeuwige gezeik over de “oprukkende NAVO” en al die andere welbekende Russische talking points die al 85 keer met feiten weerlegd zijn, maakt het topic wel kut om bij te houden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is of de goede mening, of het is desinformatie. Loop je niet mee in de hosanna ben je een poetinpijper, lid van de vredesbrigade of wat dan ook.
En zelfs hier zie je dat niet in.
Dit standpunt maakt de discussie lastigquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles wat er uit het Kremlin komt is per definitie al desinformatie. Dat maakt een inhoudelijke discussie ook wel lastig.
Letterlijk alles wat er uit komt is weerlegd op basis van feiten, met bronnen. Dat de Russen daar zelf anders naar kijken doet daar niets aan af. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan hoor ik graag alsnog een steekhoudend argument dat de door Rusland gestarte illegale invasie van Oekraļne legitimeert.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit standpunt maakt de discussie lastig
Ik waardeer zijn inbreng zeer. Maar er zijn er al genoeg vertrokken vanwege de sfeer en eenzijdigheid van het topic, waaronder een aantal met zeer interessante info en inzichten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja en @:Achja werd net zo goed niet serieus genomen als hij niet meeging in de toon van het topic.
Weet je zeker dat je geen blinde vlekken hebt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja ik vind dat daar toch wel enige nuance op z’n plaats is. Als iemand graag pro-Rusland wil zijn dan is dat die persoon zijn goed recht al begrijp ik er vrij weinig van. Maar dat eeuwige gezeik over de “oprukkende NAVO” en al die andere welbekende Russische talking points die al 85 keer met feiten weerlegd zijn, maakt het topic wel kut om bij te houden.
Het probleem is een beetje dat het Russische narratief volledig op leugens, onwaarheden en geschiedvervalsing is gebaseerd, waardoor er logischerwijs ook geen steekhoudende argumenten voor zijn aan te voeren. Ik heb ze in ieder geval niet gezien. Alles wat er uit het Kremlin komt is per definitie al desinformatie. Dat maakt een inhoudelijke discussie ook wel lastig.
Ik kan me vergissen, maar is dat niet ook dezelfde user die ooit Hitlers inval in Sudetenland gepassioneerd verdedigde in datzelfde topic?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:48 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij precies dezelfde user die los ging met iemand voor nazi uitmaken, als verleden ronde.
Daar speelt natuurlijk ook in mee dat hij consequent opkomt voor een van die pro-Russische trollenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja en @:Achja werd net zo goed niet serieus genomen als hij niet meeging in de toon van het topic.
Ik snap dat je een aantal van die figuren graag een hand, of bordquote:
Lijkt me sterk maar het moet er aan zitten te komenquote:
Zodra het topic weer open gaat nodig ik je uit om met een steekhoudend, fatsoenlijk onderbouwd argument te komen dat de invasie legitimeert. Maar ik ga daar in een fb-topic niet over in discussie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen blinde vlekken hebt?
Geneuzel over nazi's wordt -terecht- actief weggemodereerd omdat het niet gewenst is, of andere tenenkrommende complottheorien. Maar niet alles dat niet in jouw straatje past is Kremlin propaganda.
En voor de goede orde: dat topic is niet door mij ontspoort. Ten tijde dat SC dat topic voorzien heeft van een slotje poste ik niet eens. En de keer daarvoor was ik er ook niet betrokken.
Nee, we moeten vooral wat meer begrip tonen voor het Russische narratief. Of was het een van de andere die dat riep?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:45 schreef sp3c het volgende:
hij claimt helemaal niet dat de invasie legitiem is ...
Tjah als men desinformatie blijft posten. Terwijl het al tig keer met goede argumenten debunked is...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, wat ik wel raar vind is dat dat maar door blijft gaan.
Betreffende user heeft wel degelijk meermaals zowel expliciet als impliciet aangegeven dat de oorlog zou zijn uitgelokt door het Westen (wat een leugen is), dat er afspraken zouden zijn gemaakt over oostwaartse uitbreiding van de NAVO (wat een leugen is) en dat alles de schuld is van Van Baalen, Verhofstadt en “woke EU-liberalen” wie dat ook mogen zijn. En dat Rusland zich bedreigd voelt door de NAVO en daarom moesten ze wel (wat bijzonder is, want de NAVO is een verdedigingsalliantie en heeft nooit op enige wijze gedreigd met het aanvallen of bezetten van Rusland, dit in tegenstelling tot Rusland zelf dat al eeuwenlang bezig is met het aanvallen, bezetten, chanteren en treiteren van omliggende landen in de regio). En dat mag hij allemaal vinden maar het is zeker wel gezegd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:45 schreef sp3c het volgende:
hij claimt helemaal niet dat de invasie legitiem is ...
Er is geen legitimatie voor oorlog. die is er nooit!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zodra het topic weer open gaat nodig ik je uit om met een steekhoudend, fatsoenlijk onderbouwd argument te komen dat de invasie legitimeert. Maar ik ga daar in een fb-topic niet over in discussie.
Ja dat wel. Neemt niet weg dat ik graag gezien had dat ze er met USA en EU uit waren gekomen. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Betreffende user heeft wel degelijk meermaals zowel expliciet als impliciet aangegeven dat de oorlog zou zijn uitgelokt door het Westen (wat een leugen is), dat er afspraken zouden zijn gemaakt over oostwaartse uitbreiding van de NAVO (wat een leugen is) en dat alles de schuld is van Van Baalen, Verhofstadt en “woke EU-liberalen” wie dat ook mogen zijn. En dat Rusland zich bedreigd voelt door de NAVO en daarom moesten ze wel (wat bijzonder is, want de NAVO is een verdedigingsalliantie en heeft nooit op enige wijze gedreigd met
Je stellingen niet maar je loopt de boel wel regelmatig uit te dagen met je getroll.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat wel. Neemt niet weg dat ik graag gezien had dat ze er met USA en EU uit waren gekomen. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.
Probleem is dat je slechts één mening kan verdragen. Zoals gezegd: geneuzel of nazi etc etc wordt al terecht verwijderd. Maar sommige stellingen die niet in jullie straatje passen die ik post zijn echt niet heel controversieel.
Ik kan prima meerdere meningen verdragen. Maar dan moeten die meningen wel fatsoenlijk onderbouwd worden en daar ontbreekt het nogal eens aan. Uiteindelijk kom je dan uit bij de vraag in hoeverre desinformatie en nepnieuws als een mening gezien kunnen worden, en daar verschillen hier de inzichten over.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat wel. Neemt niet weg dat ik graag gezien had dat ze er met USA en EU uit waren gekomen. Maar daar gaat het in dit topic ook niet over.
Probleem is dat je slechts één mening kan verdragen. Zoals gezegd: geneuzel of nazi etc etc wordt al terecht verwijderd. Maar sommige stellingen die niet in jullie straatje passen die ik post zijn echt niet heel controversieel.
Het begint al bij de vraag of iets nepnieuws is, of een mening die ik niet kan verdragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kan prima meerdere meningen verdragen. Maar dan moeten die meningen wel fatsoenlijk onderbouwd worden en daar ontbreekt het nogal eens aan. Uiteindelijk kom je dan uit bij de vraag in hoeverre desinformatie en nepnieuws als een mening gezien kunnen worden, en daar verschillen hier de inzichten over.
Zolang een mening op feiten gebaseerd is, geen probleem. Mijn meningen zijn heel fluļde op de meeste gebieden. Users zoals @AchJa en @Isdatzo hebben bijvoorbeeld meerdere keren mijn mening bijgesteld met hun bijdragen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het begint al bij de vraag of iets nepnieuws is, of een mening die ik niet kan verdragen.
Ik heb ook al tig keer bronnen aangevoerd, ook bronnen uit de westerse media outlet. Maar zelfs bronnen op bronnen als de wijk of ad verbrugge wordt door sommigen badinerend op gereageerd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zolang een mening op feiten gebaseerd is, geen probleem. Mijn meningen zijn heel fluļde op de meeste gebieden. Users zoals @:AchJa en @:Isdatzo hebben bijvoorbeeld meerdere keren mijn mening bijgesteld met hun bijdragen.
Maar het Russische narratief is napraten of zeggen er "begrip" voor te hebben; terwijl dat narratief al tig keer met steekhoudende argumenten totaal onderuit gehaald is; maar vervolgens je verhaal herhalen zonder op die argumenten in te gaan.. Is gewoon irritant en tjah dat mensen dan gaan roepen dat je een trol of Putinoraalbevrediger gaan noemen.. tjah mss ligt dat toch vooral aan jezelf.
Maar laten we niet de discussie hier gaan voeren, maar zoeken naar een manier hoe we als NWS users wel dit soort onderwerpen kunnen bespreken zonder de modjes over de zeik te krijgen.
Je bedoelt de Verbrugge die het steeds heeft over de “agressief uitbreidende NAVO” en meermaals het bestaansrecht van Oekraļne ter discussie heeft gesteld? Goede bron wel. Lekker objectief.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb ook al tig keer bronnen aangevoerd, ook bronnen uit de westerse media outlet. Maar zelfs bronnen op bronnen als de wijk of ad verbrugge wordt door sommigen badinerend op gereageerd.
Ik zit al lang op FOK! En ja, ik ben een vuurvreter soms. Maar zo zout als hier heb ik het nog nooit gehad. Jullie zijn zo volhardend dat zelfs in andere topics indirect reacties krijgt die voortkomen uit het OEK topic.
ingrijpen als iemand uit verveling de zaak komt verzieken onder het mom "ik heb alleen maar een oprechte mening hoor", ipv users met zo'n act vrolijk door laten trollen om te stellen dat men dat maar moet negeren? Anders kan zo'n topic net zo goed permanent dicht. En niet alsof iedereen trolt of mensen meteen weggezet worden als Poetinpijpers.Zat users met verschillende meningen die wel gewoon kunnen discussiėren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zolang een mening op feiten gebaseerd is, geen probleem. Mijn meningen zijn heel fluļde op de meeste gebieden. Users zoals @:AchJa en @:Isdatzo hebben bijvoorbeeld meerdere keren mijn mening bijgesteld met hun bijdragen.
Maar het Russische narratief is napraten of zeggen er "begrip" voor te hebben; terwijl dat narratief al tig keer met steekhoudende argumenten totaal onderuit gehaald is; maar vervolgens je verhaal herhalen zonder op die argumenten in te gaan.. Is gewoon irritant en tjah dat mensen dan gaan roepen dat je een trol of Putinoraalbevrediger gaan noemen.. tjah mss ligt dat toch vooral aan jezelf.
Maar laten we niet de discussie hier gaan voeren, maar zoeken naar een manier hoe we als NWS users wel dit soort onderwerpen kunnen bespreken zonder de modjes over de zeik te krijgen.
Je verplaatst de doelpalen. Ook als er een bron is (daar vraag je immers om) dan vind jij dat geen goede bron. Nogmaals, figuren als Gietelink, Martijntje Smits, George Houts en verder post ik niet (heb ook niks met di gasten) en wordt verder ook agressief op gemodereerd. Maar ook bronnen die min of meer geaccepteerd zijn vind jij eigenlijk maar fake en desinformatie. Je moet accepteren (net zoals in het echt) dat niet iedereen vindt wat jij vindt, en je kan ook niet verlangen dat jij beschermd wordt tegen meningen en opvattingen die jij afgrijselijk vindt. Ik word ook aldoor op dit forum geconfronteerd met meningen die ik vreselijk vind, maar ik ga niet bij alles het gelijk verbaggeren of de moderatie smeken om die post weg te halen en die user te bannen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bedoelt de Verbrugge die het steeds heeft over de “agressief uitbreidende NAVO” en meermaals het bestaansrecht van Oekraļne ter discussie heeft gesteld? Goede bron wel. Lekker objectief.
Zo zou ik natuurlijk ook kunnen zeggen dat de Ku Klux Klan helemaal niet diep racistisch is, maar gewoon “een andere kijk op de zaken heeft”. Want dat is natuurlijk ook gewoon maar een mening. Laten we daar toch vooral begrip voor hebben en in gesprek blijven!
Dat ligt niet zonder meer aan je bronnen. Snap je het nou nog niet? Doodleuk weer de bal bij moderatie leggen is heel sneuquote:en wordt verder ook agressief op gemodereerd.
Ik was eigenlijk niet van plan om me er hier in FB mee te bemoeien maar onderstaand antwoord illustreert precies wat er mis is in dat topic:quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:43 schreef The-BFG het volgende:
Er wordt door een aantal lieden amper naar de inhoud van de berichten gekeken er wordt alleen maar naar de persoon gekeken en als de persoon niet het gewenste narratief verkondigt ben je per direct een Kremlintrol, Putinpijper of wat dan ook. Want ook al houdt iemand er een afwijkende mening op na wil dat nog niet zeggen dat betrokken poster per definitie onzin post. Maar omdat persoon X,Y of Z die we toch al een "pro-Russisch troll" vinden het post is het ongeacht de inhoud kut en moet er direct op los gehakt worden en laat men het hele circus weer ontsporen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 01:17 schreef KareldeStoute het volgende:
Daar speelt natuurlijk ook in mee dat hij consequent opkomt voor een van die pro-Russische trollen.
Dat is naar mijn mening ook het beste, echter snap ik dat mods/admins hier heel terughoudend mee zijn. Want waar ligt die grens....quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
ingrijpen als iemand uit verveling de zaak komt verzieken onder het mom "ik heb alleen maar een oprechte mening hoor", ipv users met zo'n act vrolijk door laten trollen om te stellen dat men dat maar moet negeren? Anders kan zo'n topic net zo goed permanent dicht. En niet alsof iedereen trolt of mensen meteen weggezet worden als Poetinpijpers.Zat users met verschillende meningen die wel gewoon kunnen discussiėren.
Wat lul je nou? Het interesseert me niet dat een ander een afwijkende mening heeft. Anders zat ik niet op een discussieforum. Wat ik aangeef is dat deze figuren allang zijn exposed als verspreiders van desinformatie, op basis van feiten gestaafd met bronnen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verplaatst de doelpalen. Ook als er een bron is (daar vraag je immers om) dan vind jij dat geen goede bron. Nogmaals, figuren als Gietelink, Martijntje Smits, George Houts en verder post ik niet (heb ook niks met di gasten) en wordt verder ook agressief op gemodereerd. Maar ook bronnen die min of meer geaccepteerd zijn vind jij eigenlijk maar fake en desinformatie. Je moet accepteren (net zoals in het echt) dat niet iedereen vindt wat jij vindt, en je kan ook niet verlangen dat jij beschermd wordt tegen meningen en opvattingen die jij afgrijselijk vindt. Ik word ook aldoor op dit forum geconfronteerd met meningen die ik vreselijk vind, maar ik ga niet bij alles het gelijk verbaggeren of de moderatie smeken om die post weg te halen en die user te bannen.
Toch is dat een stuk minder erg dan 3,5 jaar lang iedere paar dagen de oorlog proberen te rechtvaardigen, *zonder bronnen*.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk niet van plan om me er hier in FB mee te bemoeien maar onderstaand antwoord illustreert precies wat er mis is in dat topic:
[..]
Er wordt door een aantal lieden amper naar de inhoud van de berichten gekeken er wordt alleen maar naar de persoon gekeken en als de persoon niet het gewenste narratief verkondigt ben je per direct een Kremlintrol, Putinpijper of wat dan ook. Want ook al houdt iemand er een afwijkende mening op na wil dat nog niet zeggen dat betrokken poster per definitie onzin post. Maar omdat persoon X,Y of Z die we toch al een "pro-Russisch troll" vinden het post is het ongeacht de inhoud kut en moet er direct op los gehakt worden en laat men het hele circus weer ontsporen.
[...]
Wat daarnaast ook meespeelt is is dat elke Oekraiense aanval, nieuwe tactiek, nieuw wapen of wat dan ook meteen als een soort van game changer wordt gepresenteerd en je weer struikelt over de superlatieven. 58 Dit kapot, 40 dat kapot, geen Tu-95 meer over, alle Tu-160's vernietigd, de nucleaire TRIAD bestaat niet meer, in een klap tientallen Su-34's de lucht uit geschoten en weet ik veel wat ik zo nu en dan lees, eea vooral ondersteund met een shitload aan Twitterberichten van de meest schimmige accounts.
Ik ben een tijdje geleden geswitcht van uitgangspunt. Sindsdien discussieer ik niet langer om de ander te overtuigen maar om te proberen diens standpunt te begrijpen. Dat lukt niet altijd maar het maakt het omgaan met dit soort figuren wel een pak makkelijker. Kan het iedereen aanraden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
En wat nou als ik je zeg dat dat een domme mening is, maar dat er best wel wat mensen zijn die die mening toegedaan zijn? Overtuigen ga je elkaar niet. Bronloos geroeptoeter is sowieso niet de bedoeling.
En ja, ik ben me heel bewust van oa php zijn spelletje om te rouleren in onderwerpen die iedereen over de kling jagen. Weet je waarom? Omdat het werkt. Ik verwijder dan nog regelmatig dingen als ''er zijn geen kinderen ontvoerd'' want als je dat roept ben je gewoon bewust aan het stoken.
Ik had niet zo lang geleden een bedrijfsborrel en een van mijn directe collega's begon er ook over. Precies hetzelfde inhoudsloze gelul, ik twijfelde op een gegeven moment zelfs of het niet een van de vaste posters wasik heb hem onderbroken en gezegd dat we er sowieso nooit uit gingen komen en dat was het dan ook.
Ik kan natuurlijk nu ook elke ochtend gaan roepen dat het een mongool is en dat hij er niks van snapt. Ik weet wel wat de sfeer beter ten goede gaat komen..
Ik post hier soms met het oog op de vele lurkers..mensen die wel lezen maar niet posten. Er zijn bijv weinig mensen die voor Israėl opkomen, dus het is waardevol om dat te doen, ook al is het anoniem. Maar een andere user overtuigen..de meesten waar ik op reageer vind ik halve zolen, dus dat is kansloosquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje geleden geswitcht van uitgangspunt. Sindsdien discussieer ik niet langer om de ander te overtuigen maar om te proberen diens standpunt te begrijpen. Dat lukt niet altijd maar het maakt het omgaan met dit soort figuren wel een pak makkelijker. Kan het iedereen aanraden.
Dus jouw oplossing is om jouw manier te laten navolgen door 100 (?) internet gebruikers op basis van vrijwilligheid. Ik denk dat je het onmogelijke verwacht. Ik denk niet dat mensen zo werken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
En wat nou als ik je zeg dat dat een domme mening is, maar dat er best wel wat mensen zijn die die mening toegedaan zijn? Overtuigen ga je elkaar niet. Bronloos geroeptoeter is sowieso niet de bedoeling.
En ja, ik ben me heel bewust van oa php zijn spelletje om te rouleren in onderwerpen die iedereen over de kling jagen. Weet je waarom? Omdat het werkt. Ik verwijder dan nog regelmatig dingen als ''er zijn geen kinderen ontvoerd'' want als je dat roept ben je gewoon bewust aan het stoken.
Ik had niet zo lang geleden een bedrijfsborrel en een van mijn directe collega's begon er ook over. Precies hetzelfde inhoudsloze gelul, ik twijfelde op een gegeven moment zelfs of het niet een van de vaste posters wasik heb hem onderbroken en gezegd dat we er sowieso nooit uit gingen komen en dat was het dan ook.
Ik kan natuurlijk nu ook elke ochtend gaan roepen dat het een mongool is en dat hij er niks van snapt. Ik weet wel wat de sfeer beter ten goede gaat komen..
Dat heeft denk ik ook met een zekere vermoeidheid te maken. Sinds Covid is de club die met euhm "alternatieve" verhalen kwamen enorm gegroeid. Mede door Russen in wereld geholpen complottheorieėn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:35 schreef AchJa het volgende:
Er wordt door een aantal lieden amper naar de inhoud van de berichten gekeken er wordt alleen maar naar de persoon gekeken en als de persoon niet het gewenste narratief verkondigt ben je per direct een Kremlintrol, Putinpijper of wat dan ook. Want ook al houdt iemand er een afwijkende mening op na wil dat nog niet zeggen dat betrokken poster per definitie onzin post.
Ah, mooie dit. Een andere mening mag wel, maar die moet vooral maar niet te vaak worden verkondigd. Tja, zo werkt een openbaar forum gewoon niet.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:14 schreef Dr88 het volgende:
Ik ben al jaren lang een lurker in het Oekraļne topic. Ik reageer eigenlijk nooit. Ik ben veel minder slim dan reageerders daar.
Maar 1 ding moet ik wel even gezegd hebben, dat als phpmystyle begint te reageren ik hard doorscroll naar het punt waar hij weer gestopt is. Het is vermoeiend, opruiend en duidelijk propaganda met als doel onrust te stoken en tweespalt te zaaien, met in de hoop dat het topic gesloten word... Nou ja dat is dan ook duidelijk gelukt. Nu lijkt het er zelfs op dat de moderators zijn kant hebben gekozen.
Haal die user gewoon weg en er is weer rust. Andere mening mag best maar je hoeft het niet altijd te verkondigen.
Dat heet vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:14 schreef Dr88 het volgende:
Ik ben al jaren lang een lurker in het Oekraļne topic. Ik reageer eigenlijk nooit. Ik ben veel minder slim dan reageerders daar.
Maar 1 ding moet ik wel even gezegd hebben, dat als phpmystyle begint te reageren ik hard doorscroll naar het punt waar hij weer gestopt is. Het is vermoeiend, opruiend en duidelijk propaganda met als doel onrust te stoken en tweespalt te zaaien, met in de hoop dat het topic gesloten word... Nou ja dat is dan ook duidelijk gelukt. Nu lijkt het er zelfs op dat de moderators zijn kant hebben gekozen.
Haal die user gewoon weg en er is weer rust. Andere mening mag best maar je hoeft het niet altijd te verkondigen.
Dit. Kijk er zijn ook users die er meer vanuit een soort realpolitik/machtspolitiek uitgangspunt inzitten, zoals LXIV bijvoorbeeld. Daar ben ik het ook niet altijd mee eens maar hij komt tenminste met fatsoenlijke argumenten.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:14 schreef Dr88 het volgende:
Hoe pakt men het daar dan aan?quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vind het jammer dat nu de hele boom gekapt wordt terwijl moderators en admins ook de macht hebben om alleen de rotte appels te verwijderen en te weren.
Ik zou tegen de admins en mods willen zeggen: kijk eens hoe deze discussie op het forum van Tweakers in toom wordt gehouden en leer er van.
En daarmee wil ik zeker niet stellen dat jullie broddelwerk leveren maar dat het standpunt dat "iedere mening welkom" is misschien herzien zou moeten worden.
En wie zouden dit precies zijn dan?quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn "machten" die er plezier in scheppen / belang bij hebben dat deze boom nu omgekapt is.
Het heeft absoluut geen zin om dit topic weer te openen als er geen verandering optreedt in het beleid en handhaving daarvan.
Laat het dan dicht.
Als de zogenaamde feiten waarop hij zijn "mening" baseert al tig maal debunked zijn is het gewoon trollen of bewust desinformatie posten.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heet vrijheid van meningsuiting.
En zo slim zijn de reageerders nou ook niet hoor. Doe lekker mee.
Wat ik ook wel bijzonder vind is dat sommige aanstichters posts gaan liken waarin precies gezegd wordt waar het precies allemaal mis gaat. Maar is dat er belang bij hebben dat de boom om gaat of gewoon onwetendheid en geen zelfinzicht?quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn "machten" die er plezier in scheppen / belang bij hebben dat deze boom nu omgekapt is.
Ik zie alleen wat duidelijke propoganda van Qannon, en daar reageert niemand op.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als de zogenaamde feiten waarop hij zijn "mening" baseert al tig maal debunked zijn is het gewoon trollen of bewust desinformatie posten.
Is al vaker gezegd, maar vrijheid van meningsuiting dikke prima.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heet vrijheid van meningsuiting.
En zo slim zijn de reageerders nou ook niet hoor. Doe lekker mee.
Een andere user post net zo goed het pr verhaal van Putin. Gewoon één op éénquote:Op zondag 10 augustus 2025 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie alleen wat duidelijke propoganda van Qannon, en daar reageert niemand op.
Verder is in deze nieuwe wereld de vrijheid van meningsuiting juist weer helemaal in, zie speech JD Vance en hoe Twitter nu is.
En daarin moet ik Fok complimenteren. Het is een weelde dat het hier kan en dat moet ook.
Kijk kan je een mening van een user niet volgen of waarderen, lees er dan overheen.
Het probleem is hier dat het plaatsen van nepnieuws en desinformatie volgens de policy niet verboden is, elke mening welkom moet zijn en dat de moderatie het standpunt heeft ingenomen dat zij niet willen bepalen wat nepnieuws of desinformatie is.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als de zogenaamde feiten waarop hij zijn "mening" baseert al tig maal debunked zijn is het gewoon trollen of bewust desinformatie posten.
In dat geval had de helft elke dag een perma ban gehad.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is hier dat het plaatsen van nepnieuws en desinformatie volgens de policy niet verboden is, elke mening welkom moet zijn en dat de moderatie het standpunt heeft ingenomen dat zij niet willen bepalen wat nepnieuws of desinformatie is.
Ik heb nooit gezegd dat ik dat wel vond kunnen. Kom maar met een quote die het tegendeel bewijst.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:13 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
In dat geval had de helft elke dag een perma ban gehad.
Spiderweb 2.0 en het neergeschoten vliegtuig waren ook weer desinformatie/nepnieuws.
Overigens ging het topic op slot vanwege:
"We moeten burgerbrandweerwagens aanvallen"
"We moeten alle Russen deporteren"
"Alle serviers zijn stinkserviers"
Dingen die jij wel vond kunnen.
Zou me daar eens op focussen en de hand in eigen boezem steken ipv het op de crew af te wentelen.
Laten we alsjeblieft niet de kant van Tweakers opgaan... Ik ben daar nog net wat langer lid dan hier maar mijn god, daar moet je helemaal niet aankomen met verhalen die niet stroken met het vigerende narratief...quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou tegen de admins en mods willen zeggen: kijk eens hoe deze discussie op het forum van Tweakers in toom wordt gehouden en leer er van.
Censuur dus?quote:En daarmee wil ik zeker niet stellen dat jullie broddelwerk leveren maar dat het standpunt dat "iedere mening welkom" is misschien herzien zou moeten worden.
Ik ben toch echt benieuwd welke "machten" dat dan moeten zijn.quote:Er zijn "machten" die er plezier in scheppen / belang bij hebben dat deze boom nu omgekapt is.
Die zijn dus niet gedebunked, dat zit in jouw hoofd. Desgewenst refereer ik veelal naar een bron of leg ik het nader uit waarom ik iets vind.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Vertel nu eens waarom jullie/jij niet die paar users die zich dan niet juist gedragen niet tijdelijk het recht om in het topic te posten kunnen ontnemen ipv het hele topic steeds dicht.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ook want ik krijg er geen rooie rotcent voor hoor.
inb4 useful idiot.
Daarom is dat fucking topic ook gesloten. En die oproep tot moord van burgers en "vies volk" komt niet vanuit mij of users die een kritische EU houding hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is al vaker gezegd, maar vrijheid van meningsuiting dikke prima.
Al gaat dat op FOK! wel weer heel ver, want ook oproepen tot het uitmoorden van burgers mag gewoon.
Ik pas maar even de TT toe..quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zijn dus niet gedebunked, dat zit in jouw hoofd. Desgewenst refereer ik veelal naar een bron of leg ik het nader uit waarom ik iets vind.
Ik kan ook vinden dat de aarde plat is, maakt het niet minder waar. En ja, je bent vaker terecht gewezen op dingen die simpelweg niet waar zijn en als je dat dan blijft herhalen worden mensen daar een beetje moeij van, ik ook.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zijn dus niet gedebunked, dat zit in jouw hoofd. Desgewenst refereer ik veelal naar een bron of leg ik het nader uit waarom ik iets vind.
Omdat het hele zooitje zich niet gedraagt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vertel nu eens waarom jullie/jij niet die paar users die zich dan niet juist gedragen niet tijdelijk het recht om in het topic te posten kunnen ontnemen ipv het hele topic steeds dicht.
Daar kan ik mij niets van herinneren. Het klopt wel dat ik soms stop als ik het gevoel heb dat de discussie een herhaling van zette is.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan ook vinden dat de aarde plat is, maakt het niet minder waar. En ja, je bent vaker terecht gewezen op dingen die simpelweg niet waar zijn en als je dat dan blijft herhalen worden mensen daar een beetje moeij van, ik ook.
Het is een van de redenen waarom mensen zo fel op je reageren. En dat ''kan ik me niet herinneren'' trap ik niet in, want je hebt het meer dan eens gedaan en dan krijg je weer digitaal oorsmeer en blijf je even weg om hetzelfde te doen met een ander onderwerp of situatie. Anders kun je het ''je niet voorstellen''quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar kan ik mij niets van herinneren. Het klopt wel dat ik soms stop als ik het gevoel heb dat de discussie een herhaling van zette is.
Dat hele verhaal over die ontvoeringen door de Russen vind ik een overtrokken verhaal en zelfs nijgend naar complottheorie. Het is een manier van berichtgeving die vooral bedoeld is om de tegenstander te dehumaniseren. Verder heb ik nimmer ontkend dat Oekraiense kinderen in Rusland zijn en dat die vanzelfsprekend weer terug moeten. Het is dat je zelf dat onderwerp weer aansnijdt een bladzijde hiervoor, want ik wilde dat onderwerp eigenlijk laten rusten.
Doe dit nou toch niet joh. We wachten bijvoorbeeld nog steeds op een citaat uit het Boedapest-memorandum waaruit de toezegging zou moeten blijken dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn beste. Jij hebt dit topic dichtgegaan om een hele andere reden, dat hele onderwerp ontvoeringen is al heel lang niet meer besproken. Ik herstart dat wel weer tegen de tijd er meer duidelijk is. Ik kan mij nog herinneren hoe zeker men "wist" dat NS2 door de Russen was opgeblazen, later is daarover meer duidelijk geworden..quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een van de redenen waarom mensen zo fel op je reageren. En dat ''kan ik me niet herinneren'' trap ik niet in, want je hebt het meer dan eens gedaan en dan krijg je weer digitaal oorsmeer en blijf je even weg om hetzelfde te doen met een ander onderwerp of situatie. Anders kun je het ''je niet voorstellen''
Feit dat je het hier weer als complottheorie wegzet zegt me dat je geen enkele zelfreflectie hebt. Precies 0.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn beste. Jij hebt dit topic dichtgegaan om een hele andere reden, dat hele onderwerp ontvoeringen is al heel lang niet meer besproken. Ik herstart dat wel weer tegen de tijd er meer duidelijk is. Ik kan mij nog herinneren hoe zeker men "wist" dat NS2 door de Russen was opgeblazen, later is daarover meer duidelijk geworden..
Jij kan mij wel continu mij verwijten dat ik trol, maar kijk even verder dan je neus lang is aub. Hier zitten figuren moord te verheerlijken, bronnen van bijv de Wijk werden in het verleden gekwalificeerd als Russische desinformatie, en zo verder.
Ik zit hier voor mijn lol, en geloof me..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus Christus te shetlandpony zeg..''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Wil ik best doen. Maar niet hier.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Doe dit nou toch niet joh. We wachten bijvoorbeeld nog steeds op een citaat uit het Boedapest-memorandum waaruit de toezegging zou moeten blijken dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.
Jouw claim dat het doelbewust aanvallen van civiele infrastructuur geen Kremlinbeleid is, is al tientallen keren weerlegd evenals de kinderontvoeringen die jij wegzet als liefdadigheid van Rusland.
En zo kan ik nog even doorgaan.
Dat is niet wat we vragen. En het gaat niet om dat zaken niet zouden stroken met een "gewenst" narratief. Het gaat puur om zaken die gewoon weerlegd zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:36 schreef AchJa het volgende:
Laten we alsjeblieft niet de kant van Tweakers opgaan... Ik ben daar nog net wat langer lid dan hier maar mijn god, daar moet je helemaal niet aankomen met verhalen die niet stroken met het vigerende narratief...
Voor het eerst ben ik het met je eens!quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
@:Straatcommando.
kan dit topic gewoon niet weer heropend worden? Eenieder die oproept om willekeurige burgers (Russen) te vermoorden of een heel volk "vies" of "vuil" noemt te verwijderen? Of getrol zoals poetinpijper, Zelensky is een nazi, etc etc te verwijderen?
Het is niet zo moeilijk hoor..
Vergis je niet. Ik heb best wel wat zitten flamen in het verleden, maar het afgelopen jaar heb ik dat tot het minimale beperkt. En dat is niet altijd goed he, beetje de heat of the moment.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor het eerst ben ik het met je eens!
Echter als ze dit zouden handhaven dan was jij de 1e met een ban lol
Wat jij naar je kop geslingerd zou krijgen is helemaal niet relevantquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vergis je niet. Ik heb best wel wat zitten flamen in het verleden, maar het afgelopen jaar heb ik dat tot het minimale beperkt. En dat is niet altijd goed he, beetje de heat of the moment.
Maar dat valt inhet niets bij wat ik soms naar mijn kop geslingerd krijg.
Jijquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor het eerst ben ik het met je eens!
Echter als ze dit zouden handhaven dan was jij de 1e met een ban lol
Lolbroek aan vandaag?quote:
nee is totaal niet lolligquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lolbroek aan vandaag?
Je kunt mij best beschuldigen van een hard standpunt innemen en daar duidelijk voor staan.
Maar niet voor dingen als trollen en provoceren.
Als iemand in een post genocide promoot dan benoem ik dat inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is totaal niet lollig
jij bent de hele dag iedere dag bezig met iedereen die je niet aan staat pro genocide te noemen en als we echt zo streng gaan doen als jij wilt dat we gaan doen dan sta jij met stip bovenaan de lijst
We zouden eigenlijk een deal moeten maken onder welke voorwaarden het topic weer open kan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Over en weer wordt er wat frustratie uitgewisseld.
De gemoederen liepen op, nu lijkt het tij weer wat te keren.
als iemand zegt go maccabi Haifaquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als iemand in een post genocide promoot dan benoem ik dat inderdaad.
Dat heeft niets te maken met of iemand mij niet aanstaat.
Ik ben tegen genocide, zo lastig is dat toch niet...
ja dat is er al, dat noemen we de policyquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zouden eigenlijk een deal moeten maken onder welke voorwaarden het topic weer open kan.
Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben dan sommige users beperkt kunnen posten (max 5) en andere users met wat meer gewicht vaker of onbeperkt.
Buiten het Oekraiene oorlog topic om krijg ik maar zelden notes hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is er al, dat noemen we de policy
users als jij houden zich daar structureel niet aan
dat is ook het topic waar we het over hebben volgens mijquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Buiten het Oekraiene oorlog topic om krijg ik maar zelden notes hoor.
Stond tot vanmiddag nog: "man is de baas vrouw kent haar plaats"quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:50 schreef Zwoerd het volgende:
Heeft phpmstyle al lang dat onderschrift en signature enzo? Edgy hoor. Laat ook echt zien dat je graag een serieuze genuanceerde disussie over dit onderwerp wil...
Heb er 1 geopendquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:51 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik krijg geen nieuw deel geopend; Overleden vrouw aangetroffen in woning in Veldhoven
Het past idd wel goed bij de act die je graag opvoert op dit forum.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stond tot vanmiddag nog: "man is de baas vrouw kent haar plaats"
Was te archaļsch volgens sommigen..
Misschien zitten sommige dingen tussen serieus en satire in..
Is het wellicht mogelijk dat je hierop antwoordt @Straatcommando. ? Vraag het me oprecht af waarom deze logische manier blijkbaar niet toe te passen is. Als users op FOK! technisch gezien niet per individueel topic postrechten ontnomen kunnen worden dan maar voor heel NWS gedurende de 'straftijd'.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vertel nu eens waarom jullie/jij niet die paar users die zich dan niet juist gedragen niet tijdelijk het recht om in het topic te posten kunnen ontnemen ipv het hele topic steeds dicht.
Waarschijnlijk kun je rechten niet fijn tunen op dat niveau. Het is aan of uit waarschijnlijk.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is het wellicht mogelijk dat je hierop antwoordt @:Straatcommando. ? Vraag het me oprecht af waarom deze logische manier blijkbaar niet toe te passen is. Als users op FOK! technisch gezien niet per individueel topic postrechten ontnomen kunnen worden dan maar voor heel NWS gedurende de 'straftijd'.
Uh huh, tot ons allerbekende desinformatie orgel weer lekker warmgedraaid was, en weer lekker als vanouds los ging.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan het Oekraļnetopic niet gewoon weer open want nu is de discussie verplaatst naar het Trump en Putin topic en dat loopt vooralsnog prima.
Als je in een ander NWS topic tegen een ban aanloopt geldt dat ook voor heel NWS.quote:Op maandag 11 augustus 2025 22:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je rechten niet fijn tunen op dat niveau. Het is aan of uit waarschijnlijk.
En laten we wel wezen, is een 1+ dag ban nou echt zo erg? Ik heb het ook weleens gekregen, nou en.
Als je voor sommige sites 3 keer een verkeerd wachtwoord invoert, kun je soms ook 24 uur er niet inkomen.
Want 1 ding is zeker, op basis van "normen en waarden" gaat het zéker niet lukken.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:31 schreef over_hedge het volgende:
Dat topic is zowaar nog erger geworden dan het Oekraļne topic zelf was joh
quote:
"Bans worden niet besproken".quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:31 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik zie dat mijn posts van zo-even verwijderd zijn. Nu heb ik echt niet de intentie om daarover te zeveren, want jullie zullen daar een goede reden voor hebben, maar mag ik wel weten wat die reden dan is?
Mag er gewoon niet over gesproken worden? Of niet hier alleen?
Dankje. ls dat wat het is dan is dat het.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Bans worden niet besproken".
Daar kan ik me iets bij voorstellen, bedankt voor de toelichting.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:29 schreef sp3c het volgende:
in principe worden bans idd niet besproken, daarvoor moet je mailen naar forum@fok.nl, daarnaast is het niet de bedoeling om je notes hier te plaatsen want de post in kwestie is niet voor niets weggehaald lijkt me
Waarom iets ontspoort?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef Wanti het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom deze reactie niet in het Duits is geschreven.
En bans logaritmisch laten oplopen? Steeds een factor 2 ofzo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:58 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat je geen zicht hebt op wat iedereen wel of niet mag
als iemand gebanned wordt zie jij dat in principe niet, de user is er gewoon ff niet en gaat daarna weer vrolijk verder waar hij of zij gebleven is
in het Oekraine topic vallen zoveel bans en het gaat gewoon door en door, het is altijd onze schuld en er is simpelweg niet tegenaan te modden
Gelul. Je krijgt dan geen antwoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:29 schreef sp3c het volgende:
daarvoor moet je mailen naar forum@fok.nl,
Dat weet ik niet, kan er niet in, wil er niet en door reacties als deze ben ik heel blij dat ik er niets mee te maken hebquote:
Dat is in principe wel hoe we het doen jaquote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En bans logaritmisch laten oplopen? Steeds een factor 2 ofzo?
1 dag, 2 dagen, 4, 8, 16, 32, 64 etc.
Dan verdwijnen sommige problemen steeds meer naar de achtergrond lijkt me
Da's niet logaritmisch, maar exponentieel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:37 schreef 2172619626795 het volgende:
En bans logaritmisch laten oplopen? Steeds een factor 2 ofzo?
1 dag, 2 dagen, 4, 8, 16, 32, 64 etc.
Je hebt helemaal gelijk, ik was kennelijk nog niet helemaal wakker vanochtendquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Da's niet logaritmisch, maar exponentieel.
Sorry, beroepsdeformatie
Oprechte vraag: als je weet dat php een spelletje speelt, waarom was ie dan nog welkom in dat topic?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |