abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218284582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:27 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat het onrealistisch is om door Rusland verovererd gebied terug te willen.

Ik wil wel een voorspelling doen. Donetsk en Luhansk gaan beide 100% naar Rusland. Rusland wil natuurlijk ook Zapo en Kherson, maar hopelijk / misschien weet Oekraïne Rusland (en anderen) te overtuigen dat daar de huidge demarcatie (onder ander de Dnjepr) de beste toekomstige grens is.
Ah, het standaard verhaal wat ze al een jaar of wat roepen. Oekraïne geeft daar ook al een jaar of wat hetzelfde antwoord op: NEE.
Gevolg: Oekraine maakt het leven van de Russen in die gebieden tot een hel en ondertussen klapt Rusland economisch verder in elkaar. En het enige wat de Russen kunnen doen is burgers doodmaken met drones en kruisraketten. Maar dat is geen winnende strategie.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 10:35:49 #202
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218284635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:27 schreef skrn het volgende:
Rusland wil natuurlijk ook Zapo en Kherson, maar hopelijk / misschien weet Oekraïne
Natuurlijk volstrekt lachwekkend dat die regio's die rus gewoon totaal niet in bezit heeft, im frage zijn.

Dan moet rus gewoon nog ff 30 jaar doorknokken, dan hebben ze met het huidige tempo die regio's wel bezet.

En heeft rus ze niet, hoeft oekraine ze ook niet "te overtuigen van".
pi_218285080
RIA: weer een dooie oligarch.

RIA: Avtovaz gaat naar 4 daagse werkweek
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:10:45 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218285133
twitter

Nog iemand die plotseling dood is, raam, koffie of thee?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:13:58 #205
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218285183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:10 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Nog iemand die plotseling dood is, raam, koffie of thee?
"Following the equally sudden death of the former head" _O-

Geweldige positie, moet dat zijn. Mensen zullen vast in de rij staan voor die positie.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:17:07 #206
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218285217
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ah, het standaard verhaal wat ze al een jaar of wat roepen. Oekraïne geeft daar ook al een jaar of wat hetzelfde antwoord op: NEE.
Gevolg: Oekraine maakt het leven van de Russen in die gebieden tot een hel en ondertussen klapt Rusland economisch verder in elkaar. En het enige wat de Russen kunnen doen is burgers doodmaken met drones en kruisraketten. Maar dat is geen winnende strategie.
Dat deden ze al een tijdje naar verluidt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218285279
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel grappig. Ulx lijkt hier aan te geven dat de Russen worden onderdrukt door de Oekraieners. Zover zou ik niet willen gaan.
De Russen kunnen terug naar Rusland. Russisch sprekende Oekraïners kunnen uiteraard gewoon blijven.

Maar nu je het over onderdrukking hebt:

quote:
Temporarily occupied Mariupol. While the entire city gets water for only four hours every two days, in an elite mortgage building for Russians - the lawns are being watered.
There’s plenty of water for the Russian occupiers - unlike for Ukrainians.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3luidmhjbks2z
pi_218286273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie het gewoon niet zo positief.

En stel he, stel het is zo gesteld dat de Russen op een of andere manier gaan vertrekken. Wraakacties vanuit Oekraine naar personen die voor de Russen hebben gewerkt zullen gaan plaatsvinden. Wat zal dat met publieke opinie Rusland doen, dat gaat ook uitgebuit worden in hun propagande kanalen.

Ik denk echt dat ze dat moet vergeten. Gaat bjina nog meer ellende opleveren dan wat het nu is.

Of Rusland moet opeens door een wonder geveld worden, van binnenuit. Maar Rusland is opmerkelijk standvastig.
pi_218286396
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat deden ze al een tijdje naar verluidt.
Volgens de Russische propaganda, bedoel je. Ik weet dat jij weet dat dit niet waar is. Ik weet dat jij weet dat dit ontkracht is door o.a. Igor Girkin en Prigozhin zelf, btw.

Dus je herkauwt bewust oude talking points, waarvan je al weet dat het niet waar is... waarom? Is de wanhoop zo groot?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:55:01 #210
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218286567
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:36 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Volgens de Russische propaganda, bedoel je. Ik weet dat jij weet dat dit niet waar is. Ik weet dat jij weet dat dit ontkracht is door o.a. Igor Girkin en Prigozhin zelf, btw.

Dus je herkauwt bewust oude talking points, waarvan je al weet dat het niet waar is... waarom? Is de wanhoop zo groot?
Ik probeer te illustreren hoe dun de scheidingslijn is tussen 'Kremlin talking points' en de geaccepteerde realiteit.

Hoe acceptabel iets is zit hem dus in de volgordelijkheid van dingen. Dat diezelfde minderheden nu keihard worden aangepakt (en naar verluidt niet sinds 2014) is geen probleem.

Maar daarvoor was het een "Kremlin talking point"

Uh, oké.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218286687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik probeer te illustreren hoe dun de scheidingslijn is tussen 'Kremlin talking points' en de geaccepteerde realiteit.

Hoe acceptabel iets is zit hem dus in de volgordelijkheid van dingen. Dat diezelfde minderheden nu keihard worden aangepakt (en naar verluidt niet sinds 2014) is geen probleem.

Maar daarvoor was het een "Kremlin talking point"

Uh, oké.
"Volgordelijkheid van dingen". Goh, waar komt dat rare en vage praten vandaan, wie doen dat nog meer om de boel diffuser te maken? Moeilijk weer.

Los van het feit dat je helemaal negeert dat je bewust dingen post waarvan je weet dat ze niet waar zijn.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:17:31 #212
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218286742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]
"Volgordelijkheid van dingen". Goh, waar komt dat rare en vage praten vandaan, wie doen dat nog meer om de boel diffuser te maken? Moeilijk weer.

Los van het feit dat je helemaal negeert dat je bewust dingen post waarvan je weet dat ze niet waar zijn.
Wanneer was het "niet waar" dan? Nu? 2022? 2014? 2004? 1991?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:18:18 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218286753
Kijk er is wel een probleem met de manier waarop Russische minderheden behandeld worden. Het stemrecht in Estland is hen ontnomen. Het Kremlin kan zoiets niet verkroppen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:19:19 #214
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218286770
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk er is wel een probleem met de manier waarop Russische minderheden behandeld worden. Het stemrecht in Estland is hen ontnomen. Het Kremlin kan zoiets niet verkroppen.
Dat is niet waar.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:20:33 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218286782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:19 schreef Perox het volgende:

[..]
Dat is niet waar.
Jawel. Zelfs de NOS meldt dat.

quote:
Estland voert strenge wetten in om de Russische invloed in de voormalige Sovjetstaat terug te dringen. Zo mogen mensen met een Russisch paspoort straks niet meer stemmen bij lokale verkiezingen. Ook heeft het Estse parlement ingestemd met een wet die de orthodoxe kerk verplicht de banden met Rusland te verbreken.
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2565378
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218286784
De Ookrainsche taal en cultuur is verboden in de geannexeerde gebieden trouwens.
Paar weken geleden was daar nog een decreet over.

Het ijzeren gordijn keert in rap tempo terug.

RiA: Roskomnadzor Blocked Access to 56,000 Websites

RIA: Shadayev assessed the law on fines for searching for extremist materials
pi_218286792
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Prima plan! :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:22:05 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218286794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:21 schreef Eufonie het volgende:

[..]
Prima plan! :)
Prima dat je dat vindt. Maar het Kremlin vindt dit niet ok.
Dat heet dus een provoked war.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:22:30 #219
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218286798
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Het merendeel mag nog gewoon stemmen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:23:48 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218286815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:22 schreef Perox het volgende:

[..]
Het merendeel mag nog gewoon stemmen.
Klopt. Maar je zei dat het niet waar was op mijn stelling dat Russische Esten het stemrecht was ontnomen. Nou daar staat het. Russen aldaar worden onderdrukt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:25:05 #221
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218286830
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Maar je zei dat het niet waar was op mijn stelling dat Russische Esten het stemrecht was ontnomen. Nou daar staat het. Russen aldaar worden onderdrukt.
Nee jij stelt dat de russische minderheid het stemrecht is ontnomen terwijl dat voor de meerderheid niet geldt. Je liegt of je weet niet waar je het over hebt, of beide.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:26:05 #222
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218286838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:25 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee jij stelt dat de russische minderheid het stemrecht is ontnomen terwijl dat voor de meerderheid niet geldt. Je liegt of je weet niet waar je het over hebt, of beide.
quote:
Estland telt 1,3 miljoen inwoners, van wie er 80.000 de Russische nationaliteit hebben. Officieel staat in de wet dat iedereen van buiten de EU het kiesrecht voor lokale verkiezingen kwijtraakt, maar in de praktijk worden vooral in Estland wonende Russen geraakt.
Het staat er letterlijk. En nu ben ik wel klaar met op jou te reageren. Als begrijpend lezen te hoog voor je is gegrepen, dan heeft reageren op jou geen zin.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218286852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:23 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik zie het gewoon niet zo positief.

En stel he, stel het is zo gesteld dat de Russen op een of andere manier gaan vertrekken. Wraakacties vanuit Oekraine naar personen die voor de Russen hebben gewerkt zullen gaan plaatsvinden. Wat zal dat met publieke opinie Rusland doen, dat gaat ook uitgebuit worden in hun propagande kanalen.

Ik denk echt dat ze dat moet vergeten. Gaat bjina nog meer ellende opleveren dan wat het nu is.

Of Rusland moet opeens door een wonder geveld worden, van binnenuit. Maar Rusland is opmerkelijk standvastig.
Russen die na 2014 zijn gekomen moeten vertrekken. Collaborateurs gaan gewoon de gevangenis in. En wat kan Oekraïne het rotten wat gewone Russen denken? Wat willen ze doen? Weer binnenvallen?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:28:46 #224
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218286853
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Het staat er letterlijk. En nu ben ik wel klaar met op jou te reageren. Als begrijpend lezen te hoog voor je is gegrepen, dan heeft reageren op jou geen zin.
Vooral in het dagelijks bestuur van de baltics zit de arm van de EU en Navo ver in hun reet.

Beetje spierballentaal uitslaan en anti-russisch sentiment verstevigen in wetgeving. Het rokje moet inderdaad steeds korter.
pi_218286876
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prima dat je dat vindt. Maar het Kremlin vindt dit niet ok.
Dat heet dus een provoked war.
Omdat wat Russen geen stemrecht hebben in Estland mag Rusland dat land binnenvallen en ze onder het gezag van Poetin brengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')