Mooie woorden voor de shithole wat het tegenwoordig is daar. Net als zo veel andere plaatsen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:28 schreef Cruzinats het volgende:
Het is maar net waar je de correlatie en causaliteit wilt zoeken.
Zogenaamde 'femicide' komt een hoop voor een plaatsen / wijken met veel diversiteit en problematische bevolkingsgroepen die vrouwenrechten van oudsher hoog in het vaandel hebben staan..
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:28 schreef Cruzinats het volgende:
Zogenaamde 'femicide' komt een hoop voor een plaatsen / wijken met veel diversiteit en problematische bevolkingsgroepen die vrouwenrechten van oudsher hoog in het vaandel hebben staan..
Het hep op feesboek gestaan. En Geert zegt het.quote:
https://journalistiekenni(...)artnergeweld-blijft/quote:
Drenthe: 165quote:De meeste slachtoffers van partnergeweld komen uit de provincie Zuid-Holland en de stad Rotterdam dit zijn er 3815 in 2023 ten opzichte 3730 in 2022. Drenthe heeft het minste aantal meldingen van partnergeweld namelijk vijf slachtoffers meer dan in 2022.
3815quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
https://journalistiekenni(...)artnergeweld-blijft/
[..]
Drenthe: 165
Zuid-Holland: 3815
Dit is natuurlijk geen bewijs voor je stelling over bepaalde (problematische) problemen bevolkingsgroepen/diversiviteit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen bewijs voor je stelling over bepaalde (problematische) problemen bevolkingsgroepen/diversiviteit.
Mijn onderbuik zei hetzelfde hoor. Ik dacht ook dat dat vooral een probleem was onder buutnlanders. Maar volgens mij is daar weinig bewijs voor en is het helaas toch echt iets dat overal en onder allerlei bevolkingensgroepen plaatsvindt. Dat maakt het ook nóg moeilijker om het tegen te gaan.quote:
Er zijn ook verschrikkelijk veel ongezonde relaties, vaak waarbij de vrouw niet weg kan of durft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:28 schreef Cruzinats het volgende:
Er wordt in Nederland geen data verzameld, of zeer beperkt, over de sociaal maatschappelijke, etnische of demografische achtergrond van daders en slachtoffers van femicide. Er wordt dan ook graag geroepen: Dat femicide vooral voorkomt in bepaalde (migranten)gemeenschappen of sociaaleconomisch zwakke groepen wordt niet gestaafd door onderzoek. Echter, dit is omdat de data er niet is, het is geen conclusie uit data. Wat wel duidelijk is, dat het in de meeste gevallen de (ex) partner is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:28 schreef Cruzinats het volgende:
Wat is nu eigenlijk de gebruikte definitie van femicide? Is dat simpelweg het doden van een vrouw of is het sec het doden van een vrouw om het vrouw zijn buiten het idee van crime passionel?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er wordt in Nederland geen data verzameld, of zeer beperkt, over de sociaal maatschappelijke, etnische of demografische achtergrond van daders en slachtoffers van femicide. Er wordt dan ook graag geroepen: Dat femicide vooral voorkomt in bepaalde (migranten)gemeenschappen of sociaaleconomisch zwakke groepen wordt niet gestaafd door onderzoek. Echter, dit is omdat de data er niet is, het is geen conclusie uit data. Wat wel duidelijk is, dat het in de meeste gevallen de (ex) partner is.
Jij begrijpt het niet helemaal geloof ik...quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Mijn onderbuik zei hetzelfde hoor. Ik dacht ook dat dat vooral een probleem was onder buutnlanders. Maar volgens mij is daar weinig bewijs voor en is het helaas toch echt iets dat overal en onder allerlei bevolkingensgroepen plaatsvindt. Dat maakt het ook nóg moeilijker om het tegen te gaan.
Maar ik snap dat een ‘’ een makkelijk uitweg is
Femicide is de moord op een vrouw omdat zij vrouw is—door haar gender te zijn, meestal door (ex-)partners of familieleden en vaker in situaties van machtsongelijkheid, controle, misogynie of gendergerelateerd geweld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:17 schreef BlaZ het volgende:
Wat is nu eigenlijk de gebruikte definitie van femicide?
En jij verwijt een ander 'het niet helemaal te begrijpen'?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het niet helemaal geloof ik...
Wat is de verhouding van bepaalde bevolkingsgroepen tussen Drenthe en Zuid-Holland?
Pssst Drenthe bestaat nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
Weet ik niet? Vertel het me.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het niet helemaal geloof ik...
Wat is de verhouding van bepaalde bevolkingsgroepen tussen Drenthe en Zuid-Holland?
Dat blijft dan toch wel een bijzonder vage definitie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Femicide is de moord op een vrouw omdat zij vrouw is—door haar gender te zijn, meestal door (ex-)partners of familieleden en vaker in situaties van machtsongelijkheid, controle, misogynie of gendergerelateerd geweld.
Niet iedere moord op een vrouw is automatisch femicide; er moet sprake zijn van een verband met haar vrouw-zijn en structurele genderongelijkheid of discriminatie.
Het lijkt me eigenlijk een veel makkelijker te gebruiken term.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maarre... we hadden toch al de term crime passionel?
Oh nee he.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen bewijs voor je stelling over bepaalde (problematische) problemen bevolkingsgroepen/diversiviteit.
Jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt me eigenlijk een veel makkelijker te gebruiken term.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet waar je heen wilt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jij verwijt een ander 'het niet helemaal te begrijpen'?
inderdaad, je hoort altijd maar een kant van het verhaalquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:34 schreef Molo het volgende:
Ik snap wel dat je pijn hebt
Maar denk ook een keer aan mij
Ik heb ook verdriet, schat
Net zoveel als jij
En als ik je geslagen heb
Dan was dat niet bewust
Maar ik heb al twintig keer gezegd
Dat ik geen spaghetti lust
Nee stel je voor dat je inderdaad gevraagd wordt om bewijs te leveren voor je beweringen! Vreselijk zeg!quote:
Wanneer wordt een vrouw precies vermoord omdat ze een vrouw is? De meeste relaties zijn nu eenmaal heterorelaties, als het de partner is in de meeste gevallen gaat het om een bezitterige partner en is het slachtoffer helaas een vrouw, maar is het omdat ze een vrouw is? Niet echt duidelijk aan te tonen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat blijft dan toch wel een bijzonder vage definitie.
Je kan toch ook gewoon antwoorden op mijn vraag?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik weet waar je heen wilt.
Maar je snapt toch wel waar ik met mijn vraag heen wil?
Ik snap je punt wel hoor. Vermoord ‘omdat ze vrouw is’ klinkt wel een beetje als ‘ze is een vrouw en dus moet ze dood.’ Dat is geen goede formulering denk ik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wanneer wordt een vrouw precies vermoord omdat ze een vrouw is? De meeste relaties zijn nu eenmaal heterorelaties, als het de partner is in de meeste gevallen gaat het om een bezitterige partner en is het slachtoffer helaas een vrouw, maar is het omdat ze een vrouw is? Niet echt duidelijk aan te tonen.
Als je dit zo leest dan kunnen we er wat mij betreft echter ook weer niet omheen dat dit wel degelijk een probleem is. Misschien is vrouwelijke partnicide/relatiecide ofzo een geschiktere termquote:Bij zo’n zestig procent van de vrouwen die tussen 2018 en 2022 werden vermoord of gedood, was de dader hun partner of ex, bij mannen is dat ongeveer vier procent. In die periode werden volgens het CBS 127 vrouwen gedood door hun partner of ex, op een totaal van 217 gedode vrouwen. In diezelfde periode werden er 17 mannen gedood door hun (ex-)geliefde, op een totaal van 416.
Bron:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-doodvonnis-a4178348
Klinkt als een casus waar het een of ander weer voorkomen had kunnen zijn door politieingrijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Schiedamse (36) vermoedelijk door misdrijf om leven gekomen: politie kwam al meermaals langs op adres
Update
De 36-jarige Schiedamse vrouw die vrijdag dood werd aangetroffen in een woning is vermoedelijk door een misdrijf om het leven gekomen. Een 34-jarige man is opgepakt. Buren vrezen dat het om de bewoonster en bewoner gaat. De politie kwam deze week al meermaals langs op het adres.
De buren spelen de film van de afgelopen dagen in hun hoofd af, zoekend naar aanwijzingen van wat er kan zijn gebeurd in de benedenwoning aan de Rotterdamsedijk. Ze denken dat de Schiedamse, die hier al vele jaren woont, het slachtoffer is en de buurman die enkele jaren geleden bij haar introk de verdachte. „Dat is gewoon niet voor te stellen.”
Woensdag zou de politie de eerste keer langs zijn gekomen. Omwonenden spreken over een ruzie en over de man die overstuur zou zijn geweest. „Je hoorde ze weleens schelden of schreeuwen, meer was er niet aan de hand”, meent een omstander.
Buren spreken over straatverbod
De buurman zou die woensdag zijn sleutels hebben moeten inleveren bij een agent. Meerdere buren zeggen dat hij een straat- of huisverbod had. „Ik heb hem niet meer gezien, terwijl we meestal tegelijkertijd thuiskwamen.”
Donderdag in de late avond kwam de politie opnieuw langs, vertellen meerdere bewoners. „De buurman stond toen verderop in de straat. Hij zei dat hij helemaal niet in de straat mocht komen. Toen zei ik: blijf dan ook maar uit de buurt.”
De politie en gemeente kunnen niet bevestigen dat de man een verbod had gekregen om bij de woning te zijn en dat er al eerder meldingen waren op dit adres. Ze willen ook niet bevestigen of het slachtoffer en de verdachte de bewoners zijn.
Buren denken niet direct aan het ergste
Toen vrijdag rond het middaguur opnieuw politie naar de woning kwam, vreesden de buren niet direct het ergste. Ze dachten dat er misschien ruzie was. „Toen ik de fotografen op de dijk zag staan, besefte ik dat er nu meer aan de hand was.”
In de loop van de middag maakte de politie bekend dat in de woning de overleden 36-jarige Schiedamse was aangetroffen en dat zij vermoedelijk door een misdrijf om het leven was gekomen. Ook vertelt de politie dat kort na het vinden van de vrouw een 34-jarige Schiedammer is opgepakt. De leeftijden komen overeen met de bewoners van het adres.
De politie zegt niets over het motief en de relatie tussen het slachtoffer en de verdachte. Het is dus onduidelijk of het om femicide gaat, de moord op een vrouw of meisje omdat ze vrouw is. Komende zondag is er in Rotterdam een protestmars tegen femicide.
Stemming is bedrukt in de straat
Buurtbewoners maken zich ondertussen zorgen over het dochtertje van het stel. „De vader was altijd zo trots op dat meisje. Liep met haar rond, speelde met haar. Weet jij waar ze nu is? Was ze thuis? Hoe is het met haar?” De politie wil niets zeggen over een kindje.
Nadat de politie het nieuws over het overlijden van de 36-jarige Schiedamse heeft gedeeld, is de stemming bedrukt in de straat. Buren zoeken steun bij elkaar, vertellen wat ze hebben gezien en gehoord de afgelopen dagen en proberen de puzzelstukjes te leggen.
Burgemeester neemt met afschuw kennis van het nieuws
Ondertussen doet de forensische opsporing onderzoek in de woning om sporen te verzamelen en duidelijk te krijgen wat daadwerkelijk is voorgevallen. „Wat ik zo opvallend vond is dat de agenten vroegen of ik vannacht wat had gehoord. Dat was niet zo.” Het is onduidelijk hoe de politie rond het middaguur is gealarmeerd.
De Schiedamse burgemeester heeft met afschuw kennisgenomen van het vermoedelijke misdrijf. „De politie doet nu onderzoek. Daaruit moet duidelijk worden wat er precies is gebeurd.” De burgemeester roept iedereen die iets heeft gezien of gehoord op om contact op te nemen met de politie. Dit kan ook anoniem.
https://www.ad.nl/112-nie(...)s-op-adres~ab983613/
Daar worden toch ook achterlijke hoeveelheden harddrugs gebruiktquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
Of door de deur niet open te doen, de politie kan er moeilijk 24/7 voor de deur gaan staan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klinkt als een casus waar het een of ander weer voorkomen had kunnen zijn door politieingrijpen.
quote:De buurman zou die woensdag zijn sleutels hebben moeten inleveren bij een agent.
Bon, maar een straatverbod en toch in die straat zijn lijkt me niet helemaal de bedoeling.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of door de deur niet open te doen, de politie kan er moeilijk 24/7 voor de deur gaan staan.
[..]
Nee klopt, maar onze politie is er toch niet voor deze shit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bon, maar een straatverbod en toch in die straat zijn lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Er is idd wel degelijk een probleem en het is ook duidelijk dat vrouwen hier slachtoffer van zijn maar er wordt wel een loopje genomen met de conclusies.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel hoor. Vermoord ‘omdat ze vrouw is’ klinkt wel een beetje als ‘ze is een vrouw en dus moet ze dood.’ Dat is geen goede formulering denk ik.
[..]
Als je dit zo leest dan kunnen we er wat mij betreft echter ook weer niet omheen dat dit wel degelijk een probleem is. Misschien is vrouwelijke partnicide/relatiecide ofzo een geschiktere term
Het is ook niet effectief. Een paar weken terug was eenzelfde soort bericht waar de moordenaar ook een contactverbod had. Het heeft geen zin om beperkingen die niet te handhaven zijn uit te delen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee klopt, maar onze politie is er toch niet voor deze shit.
Maak er geen kids mee, vrouwen hebben het blijkbaar beter voor elkaar in 2025. Als die kerel geen huis of werk heeft… neuk er dan niet mee want je komt er niet meer vanaf.
Dat moeten ze die meiden eens leren.
Elke week hetzelfde gedonder met een bepaalde mannelijke leeftijdsgroep, met een bepaalde achtergrond.
En nee dit is geen discriminatie, die gozer uit Uden was ook zo’n klaploper.
Deze pamperboys zijn echt de ratten van onze maatschappij.
Ze zijn rond de dertig, kunnen niks en doen niks.
meissiequote:Het kindje, een meisje van zo’n 2 of 3 jaar oud, is altijd vrolijk en zwaait naar alle buren, vertelt een buurvrouw. Omdat het niet duidelijk is wanneer de vrouw precies is overleden, vrezen buurtbewoners dat het kind al een tijd bij haar dode moeder in huis zat.
Inderdaad, vermoord worden om het vrouw zijn impliceert dat elke willekeurige vrouw het slachtoffer zou kunnen worden van de kerel in kwestie omdat die immers ook vrouw zijn. In werkelijkheid is ze dan vermoord vanwege het parnter zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wanneer wordt een vrouw precies vermoord omdat ze een vrouw is? De meeste relaties zijn nu eenmaal heterorelaties, als het de partner is in de meeste gevallen gaat het om een bezitterige partner en is het slachtoffer helaas een vrouw, maar is het omdat ze een vrouw is? Niet echt duidelijk aan te tonen.
Schokkend dat zoveel mannen in staat zijn tot het uiterste te gaan als de relatie niet loopt zoals ze willen, maar nog schokkender dat er vrouwen zijn die daar een relatie mee aangaan of zelfs kinderen mee nemen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, vermoord worden om het vrouw zijn impliceert dat elke willekeurige vrouw het slachtoffer zou kunnen worden van de kerel in kwestie omdat die immers ook vrouw zijn. In werkelijkheid is ze dan vermoord vanwege het parnter zijn.
Godsamme, het blijft maar doorgaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Schokkend dat zoveel mannen in staat zijn tot het uiterste te gaan als de relatie niet loopt zoals ze willen, maar nog schokkender dat er vrouwen zijn die daar een relatie mee aangaan of zelfs kinderen mee nemen.
Agossie, ben je niet bang nu om het leven gebracht te worden?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Godsamme, het blijft maar doorgaan.
Doe eens normaal.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Agossie, ben je niet bang nu om het leven gebracht te worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |