abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 11:16:13 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218011790

13 juni 2025: Israël start 'Operation Rising Lion'
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisiemunitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

14-15 juni: Escalatie en burgerslachtoffers
De strijd escaleerde: Iran vuurde 270 raketten en drones af, 14 doden in Isral; Isralische aanvallen in Iran doodden 224 mensen en verwondden er 1.200. Doelen waren o.a. een raffinaderij in Haifa en woonwijken in Iran.

16 juni: Aanval op Iraanse staatstelevisie
Isral trof de Iraanse staatsomroep tijdens een live-uitzending waardoor communicatie uitviel en een medewerker omkwam. Ook werden Quds Force-centra geraakt; vier functionarissen gedood.

16 juni: G7-top en reacties
De G7 steunde Israls recht op zelfverdediging maar riep op tot terughoudendheid. De Britse premier Starmer pleitte voor diplomatie, de Duitse bondskanselier Merz prees Israls acties. VN en China veroordeelden de aanvallen als schending van soevereiniteit.

17 juni: Aanvallen op Esfahan
Isral bestookte militaire doelen in Esfahan, waaronder raketinstallaties en een IRGC-kazerne. Khamenei dreigde Amerikaanse belangen aan te vallen bij inmenging.

18 juni: Trump en VS-troepen
Trump riep dat hij de Iraanse luchtmacht onder controle had en eiste overgave. De VS stuurde o.a. de USS Nimitz en mobiliseert de luchtmacht.

19-21 juni: Aanvallen over en weer
Iran vuurde raketten op Haifa, 45 gewonden. Isral bombardeerde Teheran en zuid-Iran, richtte zich op wapenfabrieken. Isralisch leger waarschuwde voor een lange oorlog.

22 juni: De VS dropt bommen op Fordow, Natanz, Isfahan

Tijdlijn van de aanloop naar dit conflict:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Isral en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Isral.
• Isral voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Isral begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syri.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Isral intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Isral en bondgenoten.

2021-nu
• Isral voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syri en Irak op Isralische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.

[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 22-06-2025 11:50:17 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218011794
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar hij heeft het over Isralirs, niet over joden. Ik vind dat een hele belangrijke nuance. JIJ bent degene die Isralirs hier gelijk stelt aan joden maar ik haal dat er niet uit in de teksten van Lord-Ronddraai.

Als jij niet in staat bent om de Isralir los te zien van hun geloof dan ben jij de antisemiet. Antisemitisme begint waar mensen ophouden met onderscheid maken tussen beleid en bevolkingsgroep.
Hier verschillen jij en ik van mening. :) Als het over moslims zou gaan is het (terecht) racisme.

Moslims in Israel zijn onderdeel van de joodse samenleving en worden bestempeld als onderdeel van een terroristische organisatie, omdat ze in Israel tussen de joden wonen.

Deze hele frame komt voort uit de overtuiging dat het bestaansrecht van de Joden al decennialang in twijfel wordt getrokken.

Allemaal heel leuk dat men de term antisemitisme door de jaren heen zo kunstig weet te ontlopen door steeds net op de grens van dit hatelijke koortje te gaan lopen, maar de basis is Jodenhaat. Antisemitische uitspraken zoals van lord-omdraai is 1 stap verwijderd van de glijdende schaal: ik haat terroristen, alle onschuldige burgers in Israel zijn terroristen dus ik haat de staat Israel (en daarmee de Joden).

Deze grens mogen we niet verleggen. En ik ben van mening dat eenieder die ook maar enigszins een poging doet om dit gedrag de ruimte te geven en niet te benoemen voor wat het is: jodenhaat, een heel gevaarlijk pad inslaat.

En dit zelfde argument maken mensen terecht als het om moslims zou gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Schaamteloze jodenhater die we alleen in zijn hemd moeten laten staan, totdat hij afstand neemt van zijn woorden.
pi_218011810
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik ben geen holocaustontkenner en sta voor een veilige toekomst voor lle burgers in Isral en alle landen in de hele wijde regio.

Daarom vind ik de actie van Netanyahu om iets dat hij al sinds begin '90 roept daar volledig tegenin gaan. Deze actie is puur het lang willen uitzingen van een oude man die anders achter tralies zou verdwijnen.

Tientallen jaren heeft hij gezocht naar een Amerikaanse president die ook niets te verliezen heeft om nog verder te gaan. En met Trump heeft hij zn maat gevonden.
Hierin ben ik het gewoon met je eens.

Met als enige toevoeging: slechte mensen kunnen ook goede dingen doen. En het is mijn mening dat het vernietigen van de faciliteiten die bezig waren met het ontwikkelen van een kernwapen, goed is.

Er is maar 1 wetenschappelijk onderbouwd nut van het verrijken van Uranium tot 83%.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:18:38 #4
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218011815
Kunnen we dat huilie huilie tegen elkaar lekker in dm's doen of een ander topic maken ofzo?
  zondag 22 juni 2025 @ 11:19:31 #5
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011820
quote:
6s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:18 schreef Friday12 het volgende:
Kunnen we dat huilie huilie tegen elkaar lekker in dm's doen of een ander topic maken ofzo?
Het Grote Kampkiezers & Vlagvereerders Topic ^O^
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 22 juni 2025 @ 11:20:03 #6
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218011824
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Het Grote Kampkiezers & Vlagvereerders Topic ^O^
Ja wat ze het noemen mogen ze zelf weten :P
pi_218011825
Escalatie;

1. e4 .. e5
2. Ph3 .. Pf6
3. c3 .. c6
4. Dc2 .. Dc7
5. f4 .. h6
6. F16 .. F35
7. B52 .. B2
... ...
A3 ,, H2
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_218011826
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Hoe kun je antisemitisme toepassen op een Arabische Isralier? ;)
Geen. Op de intrinsieke betekenis van het woord heb je daarin gelijk.

Om bovengenoemde reden weiger ik in die nuance mee te gaan, omdat antisemitisme verbergen net een sausje xenofobie in de basis nog steeds een antisemitische oorsprong heeft.
pi_218011834
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:16 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Hier verschillen jij en ik van mening. :) Als het over moslims zou gaan is het (terecht) racisme.

Moslims in Israel zijn onderdeel van de joodse samenleving en worden bestempeld als onderdeel van een terroristische organisatie, omdat ze in Israel tussen de joden wonen.

Deze hele frame komt voort uit de overtuiging dat het bestaansrecht van de Joden al decennialang in twijfel wordt getrokken.

Allemaal heel leuk dat men de term antisemitisme door de jaren heen zo kunstig weet te ontlopen door steeds net op de grens van dit hatelijke koortje te gaan lopen, maar de basis is Jodenhaat. Antisemitische uitspraken zoals van lord-omdraai is 1 stap verwijderd van de glijdende schaal: ik haat terroristen, alle onschuldige burgers in Israel zijn terroristen dus ik haat de staat Israel (en daarmee de Joden).

Deze grens mogen we niet verleggen. En ik ben van mening dat eenieder die ook maar enigszins een poging doet om dit gedrag de ruimte te geven en niet te benoemen voor wat het is: jodenhaat, een heel gevaarlijk pad inslaat.

[..]
Schaamteloze jodenhater die we alleen in zijn hemd moeten laten staan, totdat hij afstand neemt van zijn woorden.
Stop met mij te taggen. Natuurlijk hebben joden bestaansrecht. Ik hoop dat ze overal ter wereld vrij kunnen leven. In Nederland gaat dat volgens mij aardig. Jammer genoeg dat hun scholen en synagoges beveiliging nodig hebben. Alleen extreem laag volk valt dat soort instellingen of mensen aan.

Dan kan ik nog wel kritiek leveren op Israel en hun handelen zonder dat je me constant voor de voeten werp dat ik joden haat. Hoe Israel de objectieven bereikt, dat is terreur. Een bevolking van 2 miljoen verhongeren. Een land onder valse voorwendselen binnenvallen en dat soort zaken. Ja Iran is ook een land waar heel veel kritiek op te leveren is. Dat doet niks aan de zaak af dat Israel zich ook volgens bepaalde regels zou moeten gedragen en dat te vaak nalaat. In elk geval voor een land dat zich zelf ook wil beroepen op internationaal recht. Natuurlijk mogen hun ziekenhuizen niet zomaar onder vuur komen, maar dan moeten ze zelf ook geen tientallen ziekenhuizen onder vuur nemen.
pi_218011837
quote:
Het bestaansrecht van joden? Nee. Van Isral als etnostaat met apartheid misschien wel. Maar die zaken zijn compleet verschillend.
pi_218011839
quote:
6s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:18 schreef Friday12 het volgende:
Zullen we het maar weer over relevant nieuws mbt tot Iran en Isral?
pi_218011842
quote:

[..]

[..]
Een heleboel woorden om te zeggen dat jij Isral en haar bevolking gelijk stelt. Nogmaals: antisemitisme begint waar mensen ophouden met onderscheid maken tussen beleid en bevolkingsgroep.

Maar ik draai even jouw woorden om; alle kritiek op Isral stel je gelijk aan antisemitisme.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:21:27 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218011844
Goede aluhoedjes theorie

twitter
pi_218011858
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Momo het volgende:
Goede aluhoedjes theorie

[ x ]
Een van de betere bizarre theorien. Mist alleen nog een kek AI filmpje met 5 handen.
pi_218011861
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef Momo het volgende:
Goede aluhoedjes theorie

[ x ]
Kunnen we hiermee extrapoleren wie de volgende is?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 11:24:54 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_218011873
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Na Iran komt Desert Storm, zo te zien. Op naar het Iraktopic.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218011874
Of je nu wel of niet antisemiet bent maakt voor het regime in Iran niets uit;
Eerst zijn de joden aan de beurt, dan "dood aan Amerika" en "dood aan het westen"
Dit roepen zij al 45 jaar sinds Khomeini.

Dus we komen allemaal aan de beurt als het aan Iran ligt. ;(
Exaudi orationem meam
pi_218011892
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Het bestaansrecht van joden? Nee. Van Isral als etnostaat met apartheid misschien wel. Maar die zaken zijn compleet verschillend.
Pas deze uitspraak toe op andere grote conflicten in de wereld, en zie daarmee het punt wat ik maak.

Ik begrijp dat antisemitisme in de intrinsieke betekenis van het woord niet hetzelfde is. Tegelijkertijd komt deze blinde haat waarin onschuldige burgers onder de noemer terroristische organisatie gezet worden, voort uit de antisemitische denkbeelden. De bron van deze absurde uitspraken is wel degelijk antisemitisme.

Als we dit toelaten:

quote:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Dan is de volgende stap in denken sinds bijna een eeuw nog niet zo dichtbij geweest.

Dus ik snap jullie punten, ik zal er nu ook over ophouden, maar ik weiger toe te geven aan die nuance in dit specifieke geval.

Bedankt voor de scherpe toevoeging en discussie.
pi_218011895
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 23:18 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik vind het jammer dat je die aannames doet over mij. Als je “ja” had gezegd, dan had ik dat vanuit mijn perspectief gezien opvallend gevonden en gewoon uit interesse naar je standpunt gevraagd. Niet om je “in de val te lokken”. Het is niet dat ik een verborgen agenda heb ofzo :P Geen reden tot paranoia wat mij betreft.

Want wat win ik daarmee? Afstand creren tussen ons als discussiepartners? Daar verliezen we allemaal op.

Maar nogmaals, als je het niet nader wilt toelichten, dan respecteer ik dat. Maar zeg het dan gewoon :+

Overigens vind ik jou niet kansloos. Ik zie dat in je verwoording naar mij terugkomen, maar ik ga er niet van uit dat je het meent.
Als je geen afstand wil is het handig om je post niet te beginnen met jij "impliceert dat" en dan iets wat je zelf hebt verzonnen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:26:29 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011898
quote:

[..]

[..]
Het is een tactiek die we al langer zien sinds 7 oktober 2023. Het doelbewust verdraaien van de realiteit:

Een aantal feiten:

• Isral wordt al sinds de oprichting van het land aangevallen door omringende landen en Islamitische terreurgroeperingen.
• Een merendeel van de Palestijnen steunen het terrorisme van groepen zoals Hamas.
• Het religieuze regime van Iran slaat al decennialang vijandige taal uit richting Isral en destabiliseert de regio.
• Een kernwapen van Iran zou die terreur en destabiliserende werking enkel vergroten en bovendien een grote bedreiging vormen voor het Westen en zeker Isral, waarvan Iraanse leiders meermaals hebben gezegd het te willen vernietigen.

Dat wordt vervolgens getwist naar:

'Isral valt zomaar omringende landen aan!'
'Isralische burgers zijn onderdeel van een terreurorganisatie' of 'Isral is een terreurstaat'
'Isral destabiliseert de regio!'
'Isral heeft toch ook een kernwapen? Dan mag Iran er ook een hebben'

Wat de tegenpartij doet, beschuldigt men Isral van om aan de hand van die projectie haat voor het land te rechtvaardigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218011901
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nederland en de rest van Europa als we Frans de sleutel van het kopieerhok geven.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:27:11 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011904
quote:

[..]
Isral is geen etnostaat en ook geen apartheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218011909
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Knip
Kwek kwek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:28:55 #24
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_218011919
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een tactiek die we al langer zien sinds 7 oktober 2023. Het doelbewust verdraaien van de realiteit:

Een aantal feiten:

• Isral wordt al sinds de oprichting van het land aangevallen door omringende landen en Islamitische terreurgroeperingen.
• Een merendeel van de Palestijnen steunen het terrorisme van groepen zoals Hamas.
• Het religieuze regime van Iran slaat al decennialang vijandige taal uit richting Isral en destabiliseert de regio.
• Een kernwapen van Iran zou die terreur en destabiliserende werking enkel vergroten en bovendien een grote bedreiging vormen voor het Westen en zeker Isral, waarvan Iraanse leiders meermaals hebben gezegd het te willen vernietigen.

'Isralische burgers zijn onderdeel van een terreurorganisatie' of 'Isral is een terreurstaat'

Wat de tegenpartij doet, beschuldigt men Isral van om aan de hand van die projectie haat voor het land te rechtvaardigen.
Deze post verdient een requote _O_
Exaudi orationem meam
  zondag 22 juni 2025 @ 11:29:15 #25
475083 Lospedrosa
$
pi_218011925
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Een aantal feiten:

Het is zondag, na een lange week werken.
Is er dan goddomme niet een dag dat het niet over dat kutgeloof en dat kut Midden-Oosten moet gaan en je lekker gaat sporten, bier drinken en terrassen of BBQen de wereld de wereld eens laat?
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:30:45 #26
11675 Beathoven
pi_218011945
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Over 50 jaar wordt deze oorlog gespint het de Joden als slachtoffer
Ik sta niet aan Netanyahu's kant. Maar waar ik wel kritiek op heb zijn dit soort posts. Als Erdogan namens Turkije iets doet spreken we ook niet over "de moslims".

Hoewel er uiteraard joodse mensen in Israel wonen. Is wat Netanyahu doet niet pers iets 'Joods' of iets waarin "De joden van een slachtofferrol profiteren". Ik neem niet aan dat je de lijn trekt naar WO2 ook, want dat kan wel als antisemitisme worden gezien.

Het kan best zijn dat een select gezelschap religieuze hardliners binnen Israel profiteert van hetgeen geschetst, maar spreek dat dan ook zo uit.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:32:08 #27
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_218011960
Ondertussen is het vrij stil bij de EU en de Europeese "leiders".
Zelfs Merz heeft toegegeven dat Israel (en de VS) de Drecksarbeit voor ons (het vrije westen uitvoerd.
Maar "onze" leiders zijn te laf om stelling te nemen en zich 100% achter de VS en Israel op te stellen ;(
Exaudi orationem meam
  zondag 22 juni 2025 @ 11:32:17 #28
251427 Opnaarutrecht
pi_218011961
quote:

[..]
Ach man, lul niet zo dom. Isral is een van de meest multiculturele landen ter wereld en de Arabische bevolking in Isral de meest vrije van het Midden Oosten.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:32:20 #29
508780 2172619626795
pi_218011963
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
je post niet te beginnen met jij "impliceert dat"
Dat heb ik aantoonbaar niet gedaan:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:14 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Hiermee lijk je te impliceren dat de vorige oorlog ook door Israel is gestart.
Die verwoording kies ik niet zomaar, want ik kan natuurlijk niet in jouw hoofdje kijken.

quote:
Bedoel je dat ook zo?
Vandaar ook ik dat netjes aan je vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 22-06-2025 11:48:43 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 11:33:23 #30
336226 Geschiedkundige
pi_218011975
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Geen. Op de intrinsieke betekenis van het woord heb je daarin gelijk.

Om bovengenoemde reden weiger ik in die nuance mee te gaan, omdat antisemitisme verbergen net een sausje xenofobie in de basis nog steeds een antisemitische oorsprong heeft.
Kn daarachter verborgen worden, hoeft echter niet per se. Een aanzienlijk deel van de Isralische bevolking is niet joods. Je kunt dus niet zondermeer stellen dat kritiek op Isralirs per se kritiek is op joden.

Wel wordt uiteraard de boventoon in bijna alle gevallen gevoerd door joden. Maar kritiek op het handelen van een land geleid door joden, heeft niks met antisemitisme te maken.

Net zoals het handelen van een land geleid door moslims niks met moslimhaat te maken zou moeten hebben. Of het handelen van de VS met die MAGA-gekkie aan het roer ons niet ineens antichristelijk maakt.

Zowel Iran als Isral als Palestina als de VS als Europa hebben geen schoon geweten en vuil spel gespeeld in het heden en/of verleden daar. Die hele regio is gewoon een shithole, helaas voor de normale, goedwillende burgers. Die burgers die je niet gelijk kunt stellen aan het handelen van hun land.

En ja, ik hoop dat Khamenei snel het loodje legt en er weer een mooi Perzi komt. Ja, ik hoop snel dat Hamas en zijn uitwassen van het toneel zijn verdwenen. Ja, ik hoop dat boefje Netanyahu gauw achter slot en grendel zit. En ja, ik hoop dat die Amerikaanse gek ook snel opgerot is.

Maar ik dwaalde af. Ik ga lekker wandelen in de Alpen even :)
  zondag 22 juni 2025 @ 11:34:49 #31
464844 torentje
pi_218011987
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is er dan goddomme niet een dag dat het niet over dat kutgeloof en dat kut Midden-Oosten moet gaan en je lekker gaat sporten, bier drinken en terrassen of BBQen de wereld de wereld eens laat?
Jij bent toch niet verplicht om mee te lezen? Als jij geen interesse hebt in de monologen van de aanhangers van de een of andere ouderwetse religie, kun je toch uitloggen en een andere hobby dan nieuws lezen zoeken?
  zondag 22 juni 2025 @ 11:36:02 #32
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218011999
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ach man, lul niet zo dom. Isral is een van de meest multiculturele landen ter wereld en de Arabische bevolking in Isral de meest vrije van het Midden Oosten.
Ik geloof niet dat de Arabieren op de Westelijke Jordaanoever het daar echt mee eens zijn, maar soit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 22 juni 2025 @ 11:36:52 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012008
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik sta niet aan Netanyahu's kant. Maar waar ik wel kritiek op heb zijn dit soort posts. Als Erdogan namens Turkije iets doet spreken we ook niet over "de moslims".

Hoewel er uiteraard joodse mensen in Israel wonen. Is wat Netanyahu doet niet pers iets 'Joods' of iets waarin "De joden van een slachtofferrol profiteren". Ik neem niet aan dat je de lijn trekt naar WO2 ook, want dat kan wel als antisemitisme worden gezien.
Helaas hebben we gezien dat het tch regelmatig wordt verlegd naar Joden in het algemeen. Daar is een waslijst aan voorbeelden van te geven, neem de recente aanslag nog in de VS op een Joods museum.

Wat we ook wel zien is dat er vaak eufemismes worden gebruikt als 'zionisten', dat is erg populair in de pro-Palestijnse kringen, daarmee tref je al meteen het overgrote merendeel van de Joden.

Het blijft ook verdacht en raar dat het prima is dat er Christelijke landen zijn en Islamitische landen, maar het bestaan van een piepklein Joods land en het streven voor het behoud daarvan (dat is wat zionisme wil zeggen) zo geproblematiseerd wordt.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:37:07 #34
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_218012011
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, en ik voorspel je dat de oorlog zich ook merkbaar gaat maken in Europa in de vorm van aanslagen.
Tot nu toe was het een "ver van mijn bed" show,
"Onze" leiders doen alsof ze er niets mee te maken hebben, maar Iran ziet dat anders.
Exaudi orationem meam
  zondag 22 juni 2025 @ 11:37:42 #35
397544 Noorse_Kabeltrui
VI Hooligans
pi_218012014
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:25 schreef 2172619626795 het volgende:
Tegelijkertijd komt deze blinde haat waarin onschuldige burgers onder de noemer terroristische organisatie gezet worden, voort uit de antisemitische denkbeelden. De bron van deze absurde uitspraken is wel degelijk antisemitisme.
Oprechte vraag: zou dit voor jou anders zijn als de bewoording was dat het een terroristisch regime was i.p.v. organisatie? Want uit die post maak ik niet de bedoeling op om Isralische burgers te bestempelen als terroristen. Persoonlijk denk ik dat je daar alleen komt met een (expres) zeer ongunstige lezing.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:38:03 #36
508780 2172619626795
pi_218012016
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Kn daarachter verborgen worden, hoeft echter niet per se. Een aanzienlijk deel van de Isralische bevolking is niet joods. Je kunt dus niet zondermeer stellen dat kritiek op Isralirs per se kritiek is op joden.

Wel wordt uiteraard de boventoon in bijna alle gevallen gevoerd door joden. Maar kritiek op het handelen van een land geleid door joden, heeft niks met antisemitisme te maken.

Net zoals het handelen van een land geleid door moslims niks met moslimhaat te maken zou moeten hebben. Of het handelen van de VS met die MAGA-gekkie aan het roer ons niet ineens antichristelijk maakt.

Zowel Iran als Isral als Palestina als de VS als Europa hebben geen schoon geweten en vuil spel gespeeld in het heden en/of verleden daar. Die hele regio is gewoon een shithole, helaas voor de normale, goedwillende burgers. Die burgers die je niet gelijk kunt stellen aan het handelen van hun land.

En ja, ik hoop dat Khamenei snel het loodje legt en er weer een mooi Perzi komt. Ja, ik hoop snel dat Hamas en zijn uitwassen van het toneel zijn verdwenen. Ja, ik hoop dat boefje Netanyahu gauw achter slot en grendel zit. En ja, ik hoop dat die Amerikaanse gek ook snel opgerot is.

Goede post. Ik zie dit persoonlijk toch wel iets anders, maar je hebt me in die zin voldoende overtuigd dat ik mijn posts daarover naar hem toe vanaf nu achterwege laat.

Nogmaals wil ik zeggen dat je op basis van de intrinsieke betekenis van het woord gelijk hebt. Tegelijkertijd wil ik wel het volgende ook blijven benoemen:

Als we dit toelaten:

quote:

Dan is de volgende stap in denken sinds bijna een eeuw nog niet zo dichtbij geweest als nu.

Er beginnen levensgevaarlijke gekken op te staan in dit land.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:38:06 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012017
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de Arabieren op de Westelijke Jordaanoever het daar echt mee eens zijn, maar soit.
Die behoren dan ook niet tot Isral, dat zijn Arabieren die onder de PLO vallen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:38:20 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218012019
Nog geen reactie uit Rusland btw... Dat kan ook nog wel lollig worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 juni 2025 @ 11:38:46 #39
442397 UitStraling
pi_218012023
  zondag 22 juni 2025 @ 11:39:17 #40
475083 Lospedrosa
$
pi_218012028
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent toch niet verplicht om mee te lezen? Als jij geen interesse hebt in de monologen van de aanhangers van de een of andere ouderwetse religie, kun je toch uitloggen en een andere hobby dan nieuws lezen zoeken?
Ik probeer slechts onze vriend Howard te behoeden voor teveel nieuwsgaring en hem ook eens een vrije dag te bezorgen.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:40:07 #41
251427 Opnaarutrecht
pi_218012031
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het over Isral zelf, niet over de Westoever.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:40:10 #42
442397 UitStraling
pi_218012032
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef Falco het volgende:
Nog geen reactie uit Rusland btw... Dat kan ook nog wel lollig worden.
Rusland? die zijn nog wel even bezig met hun tweedaagse veldtocht om Oekrane te veroveren.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:41:00 #43
475083 Lospedrosa
$
pi_218012037
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee, en ik voorspel je dat de oorlog zich ook merkbaar gaat maken in Europa in de vorm van aanslagen.
Tot nu toe was het een "ver van mijn bed" show,
"Onze" leiders doen alsof ze er niets mee te maken hebben, maar Iran ziet dat anders.
Als Iran 🇮🇷 of zijn proxies in de EU een grote aanslag gaat plegen kun je 2 dingen concluderen:
- enkele adepten in clubs als PVDA/GL zijn levensgevaarlijk voor de binnenlandse veiligheid.
- Iran, nuke them.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:41:20 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218012040
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 juni 2025 @ 11:42:32 #45
475083 Lospedrosa
$
pi_218012056
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Rusland? die zijn nog wel even bezig met hun tweedaagse veldtocht om Oekrane te veroveren.
Dat is nog een reden dat de VS keihard Iran zou moeten vernederen. (Zoals vannacht al aardig gelukt is)
Zodat dat zooitje in het Kremlin zich ook eens goed achter de oren krabt. En XiPing ook.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:43:22 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012069
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:24 schreef Oud_student het volgende:
Of je nu wel of niet antisemiet bent maakt voor het regime in Iran niets uit;
Eerst zijn de joden aan de beurt, dan "dood aan Amerika" en "dood aan het westen"
Dit roepen zij al 45 jaar sinds Khomeini.

Dus we komen allemaal aan de beurt als het aan Iran ligt. ;(
Zo simpel is het, denk niet omdat je er (nog) niet bijzit; een dans ontspringt.

Eerst de ongelovigen aanpakken die weggezet gezamenlijk kunnen worden beschuldigd, daarna zij die kunnen worden vernietigd vanwege hun zijn, om als de tijd daar is afwijkenden plat te walsen en vervolgens andersdenkenden te gaan vertrappen. Volgens staatsideologie is iedereen daarbuiten in meer of minder mate een vijand, die minderwaardig; moet (en mag) worden gedood.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 juni 2025 @ 11:43:59 #47
11675 Beathoven
pi_218012084
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Als Khamenei de afgelopen jaren als talking head op TV geweest zou zijn over wat Iran in de regio zou willen doen. Dan zou je een wisseling van de wacht kunnen aansporen.

Nu is het aan het volk of er wat anders komt qua regime, net als in Israel en de VS. En laat aub Netanyahu en Trump niet een stem krijgen in een transitie. Beide heren worden al gezocht in hun eigen landen, als ze zichzelf niet onschendbaar hadden laten maken. Dan implodeert de VS, en Israel mede, maar niet door invloeden van buitenaf.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:44:02 #48
508780 2172619626795
pi_218012087
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Oprechte vraag: zou dit voor jou anders zijn als de bewoording was dat het een terroristisch regime was i.p.v. organisatie?
Dat is (voor mij) inderdaad een wezenlijk verschil, immers richt je je afkeer dan tegen de machthebbers en niet tegen een heel land, wat hij wel deed:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Israel is een terroristische organisatie. Laat dat even tot je doordringen.
Tegelijkertijd vind ik niet dat je in Israel van een “regime” kunt spreken. Bij een regime moet ik eerder denken aan een autocratie dan een parlementaire democratie.

quote:
Want uit die post maak ik niet de bedoeling op om Isralische burgers te bestempelen als terroristen.
quote:

quote:
Persoonlijk denk ik dat je daar alleen komt met een (expres) zeer ongunstige lezing.
Ik vind persoonlijk van niet. Hij kiest namelijk bewust voor deze exacte woorden. Ik heb hem immers meerdere keren de kans gegeven om
erop terug te komen, maar hij kiest ervoor om dat niet te doen.

Als hij terugkomt zijn woorden, dan vergeef ik hem die fout, en ben ik gewoon bereid om weer met hem in discussie te gaan.

Ik heb dat meermaals aangegeven. Iedereen verdiend een tweede kans, ook hij.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:44:25 #49
448771 Nexum
pi_218012096
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas hebben we gezien dat het tch regelmatig wordt verlegd naar Joden in het algemeen. Daar is een waslijst aan voorbeelden van te geven, neem de recente aanslag nog in de VS op een Joods museum.

Wat we ook wel zien is dat er vaak eufemismes worden gebruikt als 'zionisten', dat is erg populair in de pro-Palestijnse kringen, daarmee tref je al meteen het overgrote merendeel van de Joden.

Het blijft ook verdacht en raar dat het prima is dat er Christelijke landen zijn en Islamitische landen, maar het bestaan van een piepklein Joods land en het streven voor het behoud daarvan (dat is wat zionisme wil zeggen) zo geproblematiseerd wordt.
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Isral is ontstaan en nog steeds bestaat.

Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Isral als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:44:56 #50
139130 Lord-Ronddraai
pi_218012112
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Oprechte vraag: zou dit voor jou anders zijn als de bewoording was dat het een terroristisch regime was i.p.v. organisatie? Want uit die post maak ik niet de bedoeling op om Isralische burgers te bestempelen als terroristen. Persoonlijk denk ik dat je daar alleen komt met een (expres) zeer ongunstige lezing.
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien veronderstelt terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier. Meer op een manier waarop ik mezelf enige verantwoording vind dragen als Nederland iets doet zoals wapens leveren.
Daarom zei ik ook onschuldige burgers te erkennen. Natuurlijk is er ook oppositie in Israel die zijn best zal doen deze zaken juist te veranderen.

Van de andere kant een land is een organisatie. en ik vind de acties van Israel, met geweld politiek doeleinden bereiken terrorisme. Ook niet zo dat Israel alleen onschuldige mensen doodmaakt, maar wel nogal veel.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:45:26 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012129
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is nog een reden dat de VS keihard Iran zou moeten vernederen. (Zoals vannacht al aardig gelukt is)
Zodat dat zooitje in het Kremlin zich ook eens goed achter de oren krabt. En XiPing ook.
Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.

Rusland teert vooral op materieel van Iraanse makelij en een paar terreuraanslagen van Oeigoeren was voor China genoeg voor een (culturele) genocide op de Oeigoeren. Moskeen worden daar in rap tempo afgebroken en miljoenen mensen zitten in concentratiekampen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:46:55 #52
508780 2172619626795
pi_218012144
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien impliceert terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier.
Dus je komt terug op je woorden?
  zondag 22 juni 2025 @ 11:47:22 #53
231951 Jedi_Pimp
pi_218012151
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:47:59 #54
442397 UitStraling
pi_218012155
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien impliceert terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier. Meer op een manier waarop ik mezelf enige verantwoording vind dragen als Nederland iets doet zoals wapens leveren.
Daarom zei ik ook onschuldige burgers te erkennen. Natuurlijk is er ook oppositie in Israel die zijn best zal doen deze zaken juist te veranderen.

Van de andere kant een land is een organisatie. en ik vind de acties van Israel, met geweld politiek doeleinden bereiken terrorisme. Ook niet zo dat Israel alleen onschuldige mensen doodmaakt, maar wel nogal veel.
Het is al belachelijk en crimineel en fout dat Nederland jarenlang en nu nog een terroristische organisatie als Hamas financiert .
  zondag 22 juni 2025 @ 11:48:08 #55
260628 Toefjes
pi_218012156
Zo, om 12 uur een nationaal veiligheidsberaad van ons kabinet. Heftig.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:48:37 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012162
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Isral is ontstaan en nog steeds bestaat.

Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Isral als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
Nee hoor, dat is niet waar. Vanaf het begin af aan zijn het de Arabieren die de aanstichters van die conflict zijn geweest. Eerst met geweld en terreur jegens Joodse gemeenschappen, later jegens het land Isral.

In de jaren 1920 en 1930 toen Isral nog niet bestond, waren er hier al grootschalige pogroms jegens Joden door Arabieren.

De Arabieren hebben talloze kansen gehad op een eigen staat en een vreedzaam samenleven, men heeft dit altijd afgewezen. Dit hebben we ook al tot in treurnis besproken je blijft dit maar moedwillig verdraaien.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:48:53 #57
260628 Toefjes
pi_218012164
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
De lange lappen tekst en 6 gequote teksten en de reactie per quote eronder scroll ik allemaal door.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:49:32 #58
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218012176
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Zullen China en Rusland zich nog gaan roeren?
Beide landen zullen het ongetwijfeld ten strengste gaan veroordelen en spreken over een ongekende escalatie en de gevaren voor de wereldorde. Maar daar zal het bij blijven, lijkt me.

Rusland heeft militair gezien z'n handen vol aan Oekraine, zit in economisch zwaar weer en dus niet in een positie om zich hier op enigerlei wijze in te mengen. Is afgelopen jaren zelfs (deels) afhankelijk geweest van Iraanse wapen leveranties.
En China gaat hier niet hun hill-to-die-on van maken, al zullen ze in termen van invloedsferen er wel flink de balen in hebben.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:49:45 #59
426188 Vliegbaard
pi_218012183
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef 2172619626795 het volgende:
-knip-
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?

Ik vind dit persoonlijk niet de manier waarop we hier met elkaar om zouden moeten gaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:06 #60
442397 UitStraling
pi_218012186
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:48 schreef Toefjes het volgende:
Zo, om 12 uur een nationaal veiligheidsberaad van ons kabinet. Heftig.
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:22 #61
475083 Lospedrosa
$
pi_218012190
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.

Rusland teert vooral op materieel van Iraanse makelij en een paar terreuraanslagen van Oeigoeren was voor China genoeg voor een (culturele) genocide op de Oeigoeren. Moskeen worden daar in rap tempo afgebroken en miljoenen mensen zitten in concentratiekampen.
Dat kan allemaal wel, maar de manier waarop nu wordt ingegrepen in Iran is allesbepalend voor wat beide landen zich in hun hoofd halen in de rest van de wereld. (Taiwan, Oekrane en andere ossie landen)

Als de Iraanse raketten niet worden beantwoord en Isral wordt ondergelopen. En de VS zich op meerdere fronten zwak laat opstellen is dat gelijk een opmaat naar WW3.

Sterker nog, de kracht van het Amerikaanse leger en hun vele attributen zorgen er momenteel voor dat het in onze regio’s relatief rustig blijft.

Neem die B-2 bommenwerpers. Zie laten nu zien binnen 48u probleemloos en zonder onderschepping enorme doelen weg te vagen, duizenden kilometers verder.
Dit is Ooh zo belangrijk voor de westerse wereld veiligheid. Alleen wordt dit nooit benoemd in Nl,
Iig niet meer, dat was tijdens de 1e Golfoorlog wel anders.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:25 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012191
twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:41 #63
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218012196
Wellicht kan er een apart nieuwstopic worden gemaakt, enkel nieuws gerelateerde berichten?
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:56 #64
322965 HarryDePizzaBakker1
pi_218012203
quote:
Zou heel fijn zijn als het nee jij ben gemeen, NEE JIJ. In PMs ofzo kan, maar dat levert niet genoeg aandacht.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:51:15 #65
260628 Toefjes
pi_218012210
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.
Inkoppertje: Escalatie betreuren en de-escaleren.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:51:59 #66
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218012221
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Zullen we het maar weer over relevant nieuws mbt tot Iran en Isral?
Ja dat was mijn punt ook. Beetje vermoeiend die mensen die lekker gaan lopen bekvechten.

Verbaasd me nog altijd dat ome donald er toch voor is gegaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:52:31 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012227
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:

[..]

Flauwekul door te stellen dat door aanwezigheid van Isral als land, Palestijnen - wie zijn dat precies ? - ; en laat staan systematisch, worden onderdrukt. Er is in Isral geen stelsel dat "Palestijnen" onderdrukt. Er is wel een handhaving dat de overheid niet toestaat dat burgers worden aangevallen.

Dat Palestijnen zich onderdrukt voelen, komt rechtstreeks voort ui het denken dat zij door de aanwezigheid van Isral zijn ontdaan van de belofte waar n en alleen de islam het voor het zeggen heeft. De terrorist zal het ook niet eerlijk vinden dat hij wordt aangepakt omdat hij de ander terroriseert.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:52:52 #68
508780 2172619626795
pi_218012232
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?

Ik vind dit persoonlijk niet de manier waarop we hier met elkaar om zouden moeten gaan.
Ik denk dat je een andere post bedoeld.

Ik mijn reactie op @Noorse_Kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.

In mijn reactie op @Geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:53:58 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012251
quote:
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak in het (be)denken daarin, om te draaien. Het slachtoffer wordt zomaar dader omdat die een ander slachtoffer uitdaagde omdat die nu als dader, zich kon ging verdedigen. Kortom, het korte rokje is oorzaak van verkrachting en dat wordt al snel onbegrijpelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:54:42 #70
426188 Vliegbaard
pi_218012264
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:52 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik denk dat je een andere post bedoeld.

Ik mijn reactie op @:noorse_kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.

In mijn reactie op @:geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:54:53 #71
360805 luxerobots
pi_218012268
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.

Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reler.

Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:55:06 #72
pi_218012271
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak het denken daarin om te draaien.
Je zou dat natuurlijk ook in je eigen topic, pm, of andere priv situatie kunnen doen. In plaats van het nieuws topic. Ik roep maar eens iets geks.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:56:40 #73
3542 Gia
User under construction
pi_218012290
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Isral als terrorist beschouwen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:57:05 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012295
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.

Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reler.

Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
Ach, het internationale recht.

Weet je wie dit al decennialang negeert? Het Iraanse regime.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:57:08 #75
508780 2172619626795
pi_218012297
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.

Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:57:36 #76
260628 Toefjes
pi_218012300
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:56 schreef Gia het volgende:
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Isral als terrorist beschouwen.
Waar heb jij het nou weer over? :D.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:58:17 #77
pi_218012308
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef 2172619626795 het volgende:
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.

Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
Zeer welkom, dankjewel.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:58:17 #78
360805 luxerobots
pi_218012309
quote:
Dat is wel wat HowardRoark steeds doet. Wat dat betreft was de ronddraaiende Lord nog genuanceerder.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:58:47 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218012314
quote:

Oh, dat is je nu pas duidelijk. Niet toen je een keer of 40-45 exact dezelfde post plaatste?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 22 juni 2025 @ 11:58:49 #80
11675 Beathoven
pi_218012315
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik keur aanvallen op individuen af.

De dynamiek die je in de VS hebt is dat in de protesten Judastische Joden met Pro-Palestijnse demonstranten meelopen.

Daar gebruikt men Zionistisch ook om aan te geven dat men de meelopende Joodse demonstranten (die op hun beurt weer vinden dat er geen staat nodig is) 'niet' bedoelt. Maar dat men een idee bestrijdt ipv een godsdienst.

Dan nog de nuance aanbrengen dat deze Judaistische joden niet wensen dat Israel wordt vernietigt, maar dat men de wens heeft dat men zelf gaat inzien dat een staat niet nodig is.

Dus het is niet allemaal heel zwart-wit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 22-06-2025 12:12:49 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 11:58:50 #81
508780 2172619626795
pi_218012316
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.
Oh maar die blijf ik gewoon als voorbeeld posten als die relevant is in mijn gesprek met iemand (er werd notabene naar verwezen door mijn gesprekspartner).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ook voor jou vanaf nu:

quote:

[ Bericht 10% gewijzigd door 2172619626795 op 22-06-2025 12:04:09 ]
Disclosure 2025
  zondag 22 juni 2025 @ 11:59:45 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012330
quote:
Daar zit dan ook de hypocrisie van de pro-Palestijnse activisten.

Dit terwijl het nota bene statisch aantoonbaar is dan wl een aanzienlijk deel van de Palestijnse samenleving het terreur van Hamas steunt en de regering van Netanyahu simpelweg niet het meeste draagvlak heeft in de Isralische samenleving. De oppositie heeft momenteel verreweg de meeste steun.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:59:54 #83
360805 luxerobots
pi_218012332
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, het internationale recht.

Weet je wie dit al decennialang negeert? Het Iraanse regime.
Van het machtigste land ter wereld mag je een hogere standaard verwachten dan van Iran.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:01:31 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012346
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:

Iran was imo hooguit maanden dichtbij - lang technisch, verhaal - een (desnoods een vuile) kernbom die zij beslist direct zou gaan gebruiken om andersdenkenden te doen kantelen.
Je gaat niet ultracentrifugeren en zooi opwerken en je installaties, ondergronds onttrekken aan toezicht om de kachel aan te steken.

De ellende is dat juridisch (on)recht er hier niet toedoet wanneer de ander het mes pakt, gaat zwaaien om te steken.
Iemand, ik, ga niet wachten totdat het ontegenzeggelijke bewijs daarvoor er is.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:01:45 #85
3542 Gia
User under construction
pi_218012348
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over? :D.
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Isral terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:01:55 #86
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218012350
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dan is de volgende stap in denken sinds bijna een eeuw nog niet zo dichtbij geweest als nu.

Hamas zag dat het goed was.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 12:02:34 #87
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218012356
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:12 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218012364
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Isral terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.
En nogal contraproductief is als je argument ook is dat niet alle Palestijnen Hamasstrijders zijn en Isral in Gaza afkeurenswaardig tekeergaat.

Maar goed, ontopic maar weer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:17 #89
252617 byah
pi_218012366
Heeft de NOS nou chatgpt ingezet voor de vertaling? Wtf is dit voor armoe
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:29 #90
442397 UitStraling
pi_218012369
quote:

[..]
Iedereen proeft, ruikt en ziet dat hij een eend is maar zodra je hem een eend noemt gaat hij keffen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:30 #91
504912 AFA2022
pi_218012370
Wat ik me afvraag is dat Iran dit al mijlenver aan zag komen, zouden ze niet belangerijke stuff verplaats hebben? Of is dat simpelweg gewoon niet mogelijk?
Anyway hoop nu dat er vrede komt, want het doel is immers bereikt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:35 #92
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012371
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De dynamiek die je in de VS hebt is dat in de protesten Judastische Joden met Pro-Palestijnse demonstranten meelopen.

Daar gebruikt men Zionistisch ook om aan te geven dat men de meelopende Joodse demonstranten (die op hun beurt weer vinden dat er geen staat nodig is) 'niet' bedoeld. En dan nog de nuance aanbrengen dat deze Judaistische joden niet wensen dat Israel wordt vernietigd, maar dat men zelf gaat inzien dat een staat niet nodig is.

[ afbeelding ]

Nee, dat is simpelweg niet waar. Dit soort groepjes (zoals Neturei Karta, pakweg 1000 man groot) zijn de absolute minderheid. Het overgrote merendeel van Joden zijn zionistisch. Ik heb het Google Gemini ook even gevraagd voor een percentage:
quote:
What percent of Jews worldwide are Zionists?

While there isn't a precise, universally agreed-upon percentage, it's generally accepted that the vast majority of Jews worldwide, though not all, are Zionists. Estimates suggest that between 80% and 90% of Jews worldwide express some level of support for Zionism, with variations depending on the definition of Zionism and the specific Jewish community being surveyed, according to a Jewish Currents article and a Pew Research Center report.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:49 #93
493925 Alpha0
pi_218012373
Fordo? De installatie ligt toch bij Qom? Qom ligt dichter bij? Fordo(w) ligt veel verder weg.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:04:51 #94
260628 Toefjes
pi_218012389
quote:

[..]
Oh, ik sla alle berichten met meer dan 2 alinea's over dus heb die uitspraken dan gemist. Al waren hij en ik het gisteren er wel over eens dat de onvrede vooral is tegen Netanyahu en zijn regime en niet tegen het joodse volk.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:05:03 #95
501164 KinKiJan
pi_218012391
Summiere reactie vanuit Rusland, maar toch iets.

Russia's Medvedev says Trump started new war for US after attack on Iran
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zondag 22 juni 2025 @ 12:05:55 #96
330914 Sherlock_Holmes
pi_218012399
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is wel wat HowardRoark steeds doet. Wat dat betreft was de ronddraaiende Lord nog genuanceerder.
Ben wel blij trouwens dat we vandaag met de warmte op de komische toer gaan en het een beetje luchtig houden.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:06:24 #97
360805 luxerobots
pi_218012407
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Vallon het volgende:

[..]
Iran was imo hooguit maanden dichtbij - lang technisch, verhaal - een (desnoods een vuile) kernbom die zij beslist direct zou gaan gebruiken om andersdenkenden te doen kantelen.
Je gaat niet ultracentrifugeren en zooi opwerken en je installaties, ondergronds onttrekken aan toezicht om de kachel aan te steken.

De ellende is dat juridisch (on)recht er hier niet toedoet wanneer de ander het mes pakt, gaat zwaaien om te steken.
Iemand, ik, ga niet wachten totdat het ontegenzeggelijke bewijs daarvoor er is.
Voorlopig zwaaide Iran niet met dat mes, de vraag was of Iran dat mes heeft.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:06:50 #98
442397 UitStraling
pi_218012410
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:05 schreef KinKiJan het volgende:
Summiere reactie vanuit Rusland, maar toch iets.

Russia's Medvedev says Trump started new war for US after attack on Iran
Heel erg zullen ze het op de korte termijn dan ook niet vinden, ieder stukje munitie op Iran kan niet op het Russische leger vallen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:07:31 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218012414
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef AFA2022 het volgende:
Wat ik me afvraag is dat Iran dit al mijlenver aan zag komen, zouden ze niet belangerijke stuff verplaats hebben? Of is dat simpelweg gewoon niet mogelijk?

Post #210 van het vorige topic.

En ja, reken er maar op dat buitenlendse Inlichtingendiensten deze complexen en bewegingen 24/7 volgen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:07:51 #100
360805 luxerobots
pi_218012418
quote:
Dat er (nog) geen straling gemeten is, is wel een indicatie dat belangrijk materiaal al verplaatst was.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:07:54 #101
508780 2172619626795
pi_218012419
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Voorlopig zwaaide Iran niet met dat mes, de vraag was of Iran dat mes heeft bijna had.
Relevant verschil in deze discussie, in mijn ogen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:07:57 #102
pi_218012420
quote:
Lijkt erop dat zoiets wel gebeurd is. Er zijn geen sporen van radioactiviteit gevonden. En ik heb ook wat satelliet beelden gezien waar je 16 trucks bij een van die complexen ziet wegrijden. Heb een vermoeden dat ze de meeste zooi verplaatst hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door HarryDePizzaBakker1 op 22-06-2025 12:13:13 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 12:08:06 #103
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012421
Alvast een linkje naar de FOX News feed m.b.t. de Pentagon-briefing straks om 14:00:

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 22 juni 2025 @ 12:09:22 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012439
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee hoor, ik baseer mij op feiten en statistieken. Dat de steun onder de Palestijnen voor het terrorisme ook enorm groot is, kan op die manier worden aangetoond. Het blijft dan ook onduidelijk waarom sommigen zoveel moeite met die realiteit hebben.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:10:35 #105
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012467
twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 12:10:38 #106
3542 Gia
User under construction
pi_218012468
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:07 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Lijkt erop dat zoiets wel gebeurd is. Er zijn geen sporen van radioactievetijd gevonden. En ik heb ook wat satelliet beelden gezien waar je 16 trucks bij een van die complexen ziet wegrijden. Heb een vermoeden dat ze de meeste zooi verplaatst hebben.
Kun je die aflezen van een atoomklok?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:11:13 #107
442397 UitStraling
pi_218012473
quote:

[..]
Ze zijn eerder het spreekwoordelijke bokje omdat ze al jaaaaarenlang met schuim op het bebaarde mondje schreeuwen wat ze allemaal wel niet met dat mes gaan doen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:12:44 #108
508780 2172619626795
pi_218012478
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]
:+
  zondag 22 juni 2025 @ 12:13:23 #109
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218012481
quote:

[..]
Die blijft hier maar als een drol in de pispot ronddraaien
  zondag 22 juni 2025 @ 12:13:25 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012482
Grootspraak weer op de Iraanse staatstelevisie.

twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 12:13:32 #111
pi_218012484
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Fucking hell, autocorrect op zijn best.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:13:43 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218012488
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:10 schreef Hallulama het volgende:
[ x ]
Gewoon DP'ed.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 22 juni 2025 @ 12:14:26 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218012492
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:08 schreef Hallulama het volgende:
Alvast een linkje naar de FOX News feed m.b.t. de Pentagon-briefing straks om 14:00:

Poultje opzetten hoe groot de kans is dat Hegseth daar staat met een Amerikaans vlag pochet ... |:)
  zondag 22 juni 2025 @ 12:14:44 #114
3542 Gia
User under construction
pi_218012493
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:13 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Fucking hell, autocorrect op zijn best.
Wel grappig.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:14:51 #115
11675 Beathoven
pi_218012494
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is simpelweg niet waar. Dit soort groepjes (zoals Neturei Karta, pakweg 1000 man groot) zijn de absolute minderheid. Het overgrote merendeel van Joden zijn zionistisch. Ik heb het Google Gemini ook even gevraagd voor een percentage:
[..]

Waar sprak ik precies over percentages en wat ben je aan het weerleggen?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:15:09 #116
508780 2172619626795
pi_218012496
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze zijn eerder het spreekwoordelijke bokje omdat ze al jaaaaarenlang met schuim op het bebaarde mondje schreeuwen wat ze allemaal wel niet met dat mes gaan doen.
Daarnaast hebben de inlichtingendiensten niet beweerd dat ze over een atoomwapen beschikten, maar dat het proces ernaartoe zo vergevorderd was dat bij gebrek aan internationale waarneming het risico te groot was dat Iran er over enkele weken/maanden wl eentje had.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:15:49 #117
pi_218012501
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Wel grappig.
Tijd zal her leren hoe grappig het was.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:17:38 #118
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012520
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Gewoon DP'ed.
Ben benieuwd of er inderdaad drie in het ene gat en drie in het andere gat zijn gegaan...

...of dat het een ander soort fetisjisme is geweest.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:17:57 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012523
quote:

[..]
Dat is dan de eeuwigdurende discussie wanneer iets voor de n, voor de ander; geen gevaar is.
Nogmaals, de activiteiten van Iran t.a.v. haar nucleaire ambities waren niet om de kachel aan te steken.
De niet te beantwoorden vraag is wanneer iets wel of niet tot wiens realiteit kan komen.

Los van allerlei rechten (wasda nog?) is het goed dat Iran vooralsnog en de komende 10-20 jaar is ontdaan van haar ambities om kernwapens te ontwikkelen. Dat dit zal leiden tot allerlei verontwaardiging, woede en andere escalatie; zal de tijd uitwijzen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:19:12 #120
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218012528
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Grootspraak weer op de Iraanse staatstelevisie.

[ twitter ]
Clownesk regime is het ook.

Iran doet echt niet onder voor noord-korea wat betreft propaganda.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:20:09 #121
pi_218012536
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:19 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Ik heb telkens het idee, hoe zwakker ze worden hoe maffer de propaganda. En de slechte AI filmpjes niet te vergeten.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:21:05 #122
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218012544
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:19 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Het is dan ook uitsluitend bedoeld voor binnenlandse consumptie gericht op een bevolking die grotendeels geen toegang heeft tot andere nieuwsbronnen.
Dat wij het ook meekrijgen zal hen worst wezen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:21:22 #123
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218012549
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 22 juni 2025 @ 12:21:26 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012550
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waar sprak ik precies over percentages en wat ben je aan het weerleggen?
Ik heb niet gezegd dat jij over percentages spreekt. Wel probeer je te beweren dat er eigenlijk hartstikke veel verdeling is binnen de Joodse wereld, maar dat is mbt dit onderwerp dus niet zo. Het overgrote merendeel is zionistisch ingesteld.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:22:18 #125
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218012557
Bij de hele situatie krijg ik toch steeds meer een onbehaaglijk gevoel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 22 juni 2025 @ 12:22:23 #126
360805 luxerobots
pi_218012560
quote:
18s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is dan de eeuwigdurende discussie wanneer iets voor de n, voor de ander; geen gevaar is.
Nogmaals, de activiteiten van Iran t.a.v. haar nucleaire ambities waren niet om de kachel aan te steken.
De niet te beantwoorden vraag is wanneer iets wel of niet tot wiens realiteit kan komen.
Gabbard zei in maart nog dat Iran niet aan een kernwapen werkt. Het lijkt me dat de woorden van Gabbard toen, meer waard zijn dan de woorden van Trump nu. Voordat Iran werd aangevallen door Isral, was er helemaal geen motief om de waarheid te verdraaien.

quote:
Los van allerlei rechten (wasda nog?) is het goed dat Iran vooralsnog en de komende 10-20 jaar is ontdaan van haar ambities om kernwapens te ontwikkelen. Dat dit zal leiden tot allerlei verontwaardiging, woede en andere escalatie; zal de tijd uitwijzen.
Ik denk die termijn van 10-20 jaar tamelijk overschat is. Een kernbom creren is ook weer niet zo heel moeilijk. Pakistan en Noord-Korea hebben ze ook. Waarschijnlijk was het voor Iran voldoende om de schijn op te houden dat ze vlakbij een kernwapen waren. Net zoals het voor Irak voldoende was om de schijn van het hebben van massavernietigingswapens hoog te houden.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:23:42 #127
pi_218012571
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat jij over percentages spreekt. Wel probeer je te beweren dat er eigenlijk hartstikke veel verdeling is binnen de Joodse wereld, maar dat is mbt dit onderwerp dus niet zo. Het overgrote merendeel is zionistisch ingesteld.
Hartelijk bedankt voor dit fantastische nieuwsbericht gerelateerd aan de oorloog tussen Iran en Isral.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:25:43 #128
475083 Lospedrosa
$
pi_218012586
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daar gebruikt men Zionistisch ook om aan te geven dat men de meelopende Joodse demonstranten (die op hun beurt weer vinden dat er geen staat nodig is) 'niet' bedoelt. Maar dat men een idee bestrijdt ipv een godsdienst.

Dan nog de nuance aanbrengen dat deze Judaistische joden niet wensen dat Israel wordt vernietigt, maar dat men de wens heeft dat men zelf gaat inzien dat een staat niet nodig is.

[ afbeelding ]

Als er geen staat is zitten wij straks weer opgezadeld met al die Joodse mensen, nee lekker.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 12:26:04 #129
508780 2172619626795
pi_218012590
Voor de genteresseerden: Buitenhof is op.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:26:33 #130
260628 Toefjes
pi_218012594
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:26 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor de genteresseerden: Buitenhof is op.
Kaag in beeld dus alle nekharen gaan hier overeind :D
  zondag 22 juni 2025 @ 12:26:39 #131
pi_218012595
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als er geen staat is zitten wij straks weer opgezadeld met al die Joodse mensen, nee lekker.
Hartelijk bedankt voor dit fantastische nieuwsbericht gerelateerd aan de oorloog tussen Iran en Isral.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:28:12 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012611
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat er (nog) geen straling gemeten is, is wel een indicatie dat belangrijk materiaal al verplaatst was.
Nope, het belangrijke materiaal zijn de machines en installaties. die niet zijn te verplaatsen.

Dat er geen overmatige straling is (gemeten) zegt totaal niets over enige importantie.
Het bombarderen van radioactief materiaal, leidt zelf niet (tot meer) straling. Hooguit, zo ja getroffen, dat afschermingen zijn beschadigd. Ik mag & ga glad aanneemen dat zowel de Iraners en Amerikanen geen actieve (kritische op ontploffing staande) werkende nucleaire installatie in werking (zijn) gaan treffen.
Los daarvan zullen de meeste kernreactoren, sws simpelweg stoppen met functioneren - zelfdovend - wanneer iets daarvan stuk gaat. Vergeet hier even de beelden en constructie van Tjernpobyl dat die zelf uitschakelende veiligheden - op grond van kosten, bewust - niet had.
Bombarderen is een chemische reactie die zelf nauewlijks tot geen invloed heeft op kernreacties die (door splitsing of fusie) straling veroorzaakt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:28:27 #133
260628 Toefjes
pi_218012616
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:26 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
1 keer was grappig. 2 keer minder grappig. Vanaf 3 ben je net zo vervelend als je de anderen verwijt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:29:15 #134
pi_218012623
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]
1 keer was grappig. 2 keer minder grappig. Vanaf 3 ben je net zo vervelend als je de anderen verwijt.
Bedankt voor de feedback, gaan we helemaal niks mee doen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:29:51 #135
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218012628
quote:

[..]
ik ken wel bijv een uroloog maar een oorloog? Dat heet een KNO-arts. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 22 juni 2025 @ 12:30:13 #136
360805 luxerobots
pi_218012634
quote:
12s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nope, het belangrijke materiaal zijn de machines en installaties. die niet zijn te verplaatsen.

Het bombarderen van radioactief materiaal, leidt zelf niet (tot meer) straling. Hooguit, zo ja getroffen, dat afschermingen zijn beschadigd.

(...)

Bombarderen is een chemische reactie die zelf nauewlijks tot geen invloed heeft op kernreacties die (door splitsing of fusie) straling veroorzaakt.
Bombarderen van nucleair materiaal kan er natuurlijk wel voor zorgen dat dit materiaal in de omgeving (of daarbuiten) verspreidt wordt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:30:19 #137
508780 2172619626795
pi_218012636
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde zeg ik eerlijk _O-

Maargoed, ze is wel bijzonder kundig en genformeerd in de rol die ze bekleed. Dat mag ook (met moeite :') ) gezegd worden :P
  zondag 22 juni 2025 @ 12:30:28 #138
pi_218012640
quote:
12s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat er geen overmatige straling is (gemeten) zegt totaal niets over enige importantie.
Het bombarderen van radioactief materiaal, leidt zelf niet (tot meer) straling. Hooguit, zo ja getroffen, dat afschermingen zijn beschadigd. Ik mag & ga glad aanneemen dat zowel de Iraners en Amerikanen geen actieve (kritische op ontploffing staande) werkende nucleaire installatie in werking (zijn) gaan treffen.
Los daarvan zullen de meeste kernreactoren, sws simpelweg stoppen met functioneren - zelfdovend - wanneer iets daarvan stuk gaat. Vergeet hier even de beelden en constructie van Tjernpobyl dat die zelf uitschakelende veiligheden - op grond van kosten, bewust - niet had.
Dat wist ik niet, maar dat verklaard wel waarom er dus geen verhoogde straling is.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:31:14 #139
475083 Lospedrosa
$
pi_218012643
quote:

[..]
Er is even geen nieuws Harry.
De aanvallen en dus nieuws zijn met name ‘s’nachts.
Dit is een discussie forum.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 12:31:37 #140
pi_218012649
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:29 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
ik ken wel bijv een uroloog maar een oorloog? Dat heet een KNO-arts. :+
Is een arts gespecialiseerd in het anaal onderzoeken van regime reactors met een B2.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:32:20 #141
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012656
quote:
18s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Elke keer als de VS weer een nieuwe streek uithaalt moet ik denken aan deze TED Talk klassieker van 20 jaar geleden:

Thomas Barnett: Rethinking America's military strategy (February 2005)

Bottom line: the US is good at war but sucks at everything else (and that needs to change).
  zondag 22 juni 2025 @ 12:33:45 #142
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012668
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Dansen op de vulkaan om wie zijn die andere mensen verantwoordelijk te maken omdat zij zich niet - zullen - laten vernietigen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:34:54 #143
11675 Beathoven
pi_218012676
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:18 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Hierin ben ik het gewoon met je eens.

Met als enige toevoeging: slechte mensen kunnen ook goede dingen doen. En het is mijn mening dat het vernietigen van de faciliteiten die bezig waren met het ontwikkelen van een kernwapen, goed is.

Er is maar 1 wetenschappelijk onderbouwd nut van het verrijken van Uranium tot 83%.
De erfenis van Bush waarin Netanyahu een heel grote pusher in was; is nit bepaald iets waar Israel, de VS en de wereld ook maar enige profijt qua veiligheid in gehad hebben.

Dus nee. Ik deel de mening niet dat slechte mensen goede dingen doen door slecht te doen.

Als Netanyahu morgen een tweestatenoplossing en vredesbesprekingen wil door zich zeer kwetsbaar op te stellen als persoon is het punt gemaakt, maar hierin zie ik geen voordeel voor Isral en de VS.

Ik denk dat het qua recente druk op Netanyahu onhoudbaar voor 'm zelf werd om stil te staan. Er moest een nieuwe afleiding komen.

Maar zoals ik schreef denk ik dat Trump en Netanyahu momenteel de grootste bedreiging zijn voor de landen die ze ieder vertegenwoordigen. Als Wilders hier om de toekomst van onze gezinnen veilig te stellen "een oorlogje" met land x begint, dan ben ik Wilders niet dankbaar voor het direct in gevaar brengen van de bestaanszekerheid van onze bewoners.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:35:18 #144
pi_218012681
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er is even geen nieuws Harry.
De aanvallen en dus nieuws zijn met name ‘s’nachts.
Dit is een discussie forum.
Dus dan wordt het maar, nee de joden zijn slecht! Nee jij bent een antisemiet. Nee JIJ. NEE JIJ!
Er is geen discussie. Het is een constant stroom aan posts waar het pro Isral kamp iedereen voor antisemiet uitmaakt. En een ander kamp iedereen genocide plegers noemt. Beide in hun eigen bubbel van "hun waarheid" levende.
Daar zal nooit een consensus ontstaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:36:52 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012696
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:17 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ben benieuwd of er inderdaad drie in het ene gat en drie in het andere gat zijn gegaan...

...of dat het een ander soort fetisjisme is geweest.
Ik vermoed dat het n door het andere - verzwakte - gaatje zal zijn gevolgd.
Fysisch interessant hoe dat zelfversterkende rimpeleffect - als gelijke een lokale aardbeving - tot wasdom kan worden gebracht. Binnekort zullen we ontgewijfeld de beelden en analyses krijgen om meer conclusies te trekken.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:37:24 #146
155515 TornadoDK
pi_218012701
Misschien een domme vraag, ik volg het ook allemaal maar half, waarom moet het kabinet nu opeens bijeen komen?

Dit zat er toch al aan te komen? Alles had al lang besproken kunnen zijn of kan gewoon morgen? Of zie ik iets over het hoofd?
No bitch to me
  zondag 22 juni 2025 @ 12:38:07 #147
360805 luxerobots
pi_218012705
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:30 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Dat wist ik niet, maar dat verklaard wel waarom er dus geen verhoogde straling is.
Op de VRT werd vermeld dat er geen verhoogde straling waargenomen is, en dat Iran eventueel het verrijkte uranium weggebracht had. Vanaf 9 minuten.

zondag 22 juni 2025 @ 12:39:11 #148
260628 Toefjes
pi_218012710
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:37 schreef TornadoDK het volgende:
Misschien een domme vraag, ik volg het ook allemaal maar half, waarom moet het kabinet nu opeens bijeen komen?

Dit zat er toch al aan te komen? Alles had al lang besproken kunnen zijn of kan gewoon morgen? Of zie ik iets over het hoofd?
Trump zei pas geleden nog dat hij 2 weken nodig heeft om na te denken. Isral gaf nog aan het eventueel zelf te willen proberen.

Dus alle scenarios lagen nog op tafel. Ik snap wel dat ze niet voor elk scenario een reactie klaar hebben liggen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:39:57 #149
pi_218012718
quote:

"Oh jongens er is iets gebeurt! De NOS staat voor de deur met een cameracrew. Snel, ehhh, doe maar een vergadering, lijkt het alsof we bezig zijn"
Het is de illusie van de politiek.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:40:03 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218012719
quote:

Ze komen bijeen ivm met de NATO top de komende dagen en of dat nu door moet gaan vermoed ik. Dat je dit de afgelopen dagen zag aankomen, tja. Schoof wellicht, maar de rest van het kippenhok?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:40:19 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218012722
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als Iran 🇮🇷 of zijn proxies in de EU een grote aanslag gaat plegen kun je 2 dingen concluderen:
- enkele adepten in clubs als PVDA/GL zijn levensgevaarlijk voor de binnenlandse veiligheid.
- Iran, nuke them.
ik zie eerder nog individuele, islamitisch geinspireerde of linksige door propaganda gehersenspoelde aanslagen gepleegd worden in de eu
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 22 juni 2025 @ 12:40:39 #152
508780 2172619626795
pi_218012726
Uitstekende analyse van Sigrid Kaag bij Buitenhof. :)
  zondag 22 juni 2025 @ 12:40:53 #153
155515 TornadoDK
pi_218012729
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Trump zei pas geleden nog dat hij 2 weken nodig heeft om na te denken. Isral gaf nog aan het eventueel zelf te willen proberen.

Dus alle scenarios lagen nog op tafel. Ik snap wel dat ze niet voor elk scenario een reactie klaar hebben liggen.
Mwa dat Amerika ging aanvallen was toch wel 50/50 vrij dom om daar geen rekening mee te houden.

Maar dan nog wat moet er perse NU besproken worden wat niet morgen gewoon kan?
No bitch to me
  zondag 22 juni 2025 @ 12:41:33 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012733
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:40 schreef 2172619626795 het volgende:
Uitstekende analyse van Sigrid Kaag bij Buitenhof. :)
Wat betreft die dan?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:41:42 #155
343952 Ali_boo
pi_218012735
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 04:21 schreef heywoodu het volgende:
Gaat @:Ali_boo trouwens eens op tijd pitten, hebben we n van de grootste stukjes nieuws van de afgelopen jaren..
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 07:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ali_Boe zit al dikke week te wachten op actie maar die slaapt nu lekker.
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2025 04:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump wacht op niemand. Wel tragisch idd. @:Ali_boo verdient wat extra liefde morgen.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 04:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij is wel de Steve van dit forum.
Het heeft bijna twee uur geduurd, maar ben dan eindelijk up-to-date

Ze flikken het gewoon weer, h. Lekker op een tijdstip beginnen waar bijna niemand meer wakker is |:(
Gelukkig waren er genoeg mensen online om het allemaal te documenteren. Kudos aan alle posters die laat zijn opgebleven en door zijn blijven posten

Waardeer jullie inzet, en dat meen ik oprecht B:)B
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:42:09 #156
260628 Toefjes
pi_218012738
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:40 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Mwa dat Amerika ging aanvallen was toch wel 50/50 vrij dom om daar geen rekening mee te houden.

Maar dan nog wat moet er perse NU besproken worden wat niet morgen gewoon kan?
Is ook voor de vorm dit. Straks komt de reactie "betreurenswaardig en laten we vooral de-escaleren"

En dan zijn de declaraties ook weer binnen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:42:24 #157
241578 Doler12
pi_218012741
Satellietfoto's zijn online gekomen. Natuurlijk op fok hebben we legendarische onderzoekers. Zo wat is de conclusie? :P
  zondag 22 juni 2025 @ 12:42:46 #158
508780 2172619626795
pi_218012745
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De erfenis van Bush waarin Netanyahu een heel grote pusher in was; is nit bepaald iets waar Israel, de VS en de wereld ook maar enige profijt qua veiligheid in gehad hebben.

Dus nee. Ik deel de mening niet dat slechte mensen goede dingen doen door slecht te doen.
Daarin verschillen jij en ik van mening. :)

quote:
Als Netanyahu morgen een tweestatenoplossing en vredesbesprekingen wil door zich zeer kwetsbaar op te stellen als persoon is het punt gemaakt, maar hierin zie ik geen voordeel voor Isral en de VS.

Ik denk dat het qua recente druk op Netanyahu onhoudbaar voor 'm zelf werd om stil te staan. Er moest een nieuwe afleiding komen.
Helemaal mee eens. Dat laatste heb ik ook benoemd in dit topic.

quote:
Maar zoals ik schreef denk ik dat Trump en Netanyahu momenteel de grootste bedreiging zijn voor de landen die ze ieder vertegenwoordigen. Als Wilders hier om de toekomst van onze gezinnen veilig te stellen "een oorlogje" met land x begint, dan ben ik Wilders niet dankbaar voor het direct in gevaar brengen van de bestaanszekerheid van onze bewoners.
Dat hangt naar mijn mening van de situatie af. En in deze situatie begrijp ik persoonlijk hun keuzes.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:43:02 #159
252617 byah
pi_218012747
Dat die aanvallen precies dit weekend plaatsvinden is duidelijk een steek richting de NAVO. Wordt een draak van een top op deze manier. Trump zal om deze reden ook wel thuisblijven, wat toevallig
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 12:43:05 #160
284411 crew  heywoodu
pi_218012749
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Ze flikken het gewoon weer, h. Lekker op een tijdstip beginnen waar bijna niemand meer wakker is |:(
Gelukkig waren er genoeg mensen online om het allemaal te documenteren. Kudos aan alle posters die laat zijn opgebleven en door zijn blijven posten

Het is ook wel toeval, als de 24 uur van de Nrburgring niet was geweest had ik al liggen pitten. Maar gelukkig is die er wel en dus kan ik later ooit tegen mijn kinderen en kleinkinderen zeggen dat ik wl online was toen de Derde Wereldoorlog begon en Ali_boo niet :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 22 juni 2025 @ 12:44:35 #161
508780 2172619626795
pi_218012763
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat betreft die dan?
Dan moet je even (terug)kijken. Ze heeft het vooral over de gevolgen van deze militaire acties voor de regionen en de economie en de stelt de vraag of ze voor deze gevolgen wel een plan hebben, omdat dat vooralsnog niet zo lijkt.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:45:04 #162
pi_218012766
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Waardeer jou ook heel erg. En echt serieus klote dat je dit nu nt gemist hebt. Ik heb een vermoeden dat Trump op jou gewacht heeft. "He's just gone to bed, GO GO GO"
  zondag 22 juni 2025 @ 12:45:39 #163
241578 Doler12
pi_218012770
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is ook wel toeval, als de 24 uur van de Nrburgring niet was geweest had ik al liggen pitten. Maar gelukkig is die er wel en dus kan ik later ooit tegen mijn kinderen en kleinkinderen zeggen dat ik wl online was toen de Derde Wereldoorlog begon en Ali_boo niet :7
Shit helemaal vergeten. :(
  zondag 22 juni 2025 @ 12:46:33 #164
343952 Ali_boo
pi_218012775
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Niet getreurd, het was de grootste nieuws tot dusver. Het zal nu vast wel verder escaleren. En mochten ze op een normale tijd beginnen dan ben ik er uiteraard weer bij :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 12:47:44 #165
284411 crew  heywoodu
pi_218012779
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Niet getreurd, het was de grootste nieuws tot dusver. Het zal nu vast wel verder escaleren. En mochten ze op een normale tijd beginnen dan ben ik er uiteraard weer bij :6
Doet me een beetje denken aan deze legendarische post :D

quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 04:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waar was jij toen Rusland de oorlog verklaarde? Nou niet op FOK! want het was fucking down! Wtf.

Zoveel gebeurd in de laatste 10 minuten
Backupgenot op het moment dat Rusland aanviel _O_
  zondag 22 juni 2025 @ 12:48:05 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012782
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Op de VRT werd vermeld dat er geen verhoogde straling waargenomen is, en dat Iran eventueel het verrijkte uranium weggebracht had. Vanaf 9 minuten.

Verrijkt uranium zal niet meer of minder gaan stralen door een chemische ontploffing.
Hooguit en zo ja als de opslagfaciliteit is beschadig dat door de scheuren in muren of afdekking, ietsjes meer straling komt. Dat meten of vaststellen (zeker op die afstand) is welhaast een laboratorium proces.

Nogmaals het is onzinnig om verrijkt uranium zelf als doel (proberen) stuk te bombarderen om het daarmee onbruikbaar te maken. Het materiaal zal niet meer of minder gaan stralen en kan (later) "eenvoudig" later weer bijeen geveegd te worden om weer ingezet te worden. Verrijkt uranium doet weinig tot niets en is pas bruikbaar als het een bepaalde kritische massa(verhouding) heeft om tot meetbare kernreacties te komen.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:49:26 #167
pi_218012795
quote:
12s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Verrijkt uranium zal niet meer of minder gaan stralen door een chemische ontploffing.
Hooguit en zo ja als de opslagfaciliteit is beschadig dat door de scheuren in muren of afdekking, ietsjes meer straling komt. Dat meten of vaststellen (zeker op die afstand) is welhaast een laboratorium proces.

Nogmaals het is onzinnig om verrijkt uranium zelf als doel (proberen) stuk te bombarderen om het daarmee onbruikbaar te maken. Het materiaal zal niet meer of minder gaan stralen en kan (later) "eenvoudig" later weer bijeen geveegd te worden om weer ingezet te worden. Verrijkt uranium doet weinig tot niets en is pas bruikbaar als het een bepaalde kritische massa(verhouding) heeft om tot meetbare kernreacties te komen.
Ik heb een vermoeden dat jij vrij veel van deze materie weet. Stel het erg op prijs, interessant inzichten!
  zondag 22 juni 2025 @ 12:49:39 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012797
Nou nou ..

twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 12:51:17 #169
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218012815
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
Nou nou ..

[ twitter ]
Moeten ze vooral proberen..de iraniers zullen dan geen doodskisten nodig hebben, blijft niets van over om te begraven
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 22 juni 2025 @ 12:51:52 #170
360805 luxerobots
pi_218012824
quote:
Niemand beweert dat.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:52:04 #171
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218012827
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
Nou nou ..

[ twitter ]
Ik zie nu dat gezicht van Trump al voor me als hij dit hoort.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:52:57 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012833
Correct.

twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 12:53:24 #173
360805 luxerobots
pi_218012835
quote:
Maar het is dus wel een (relatief) lastig proces om dat uranium te verrijken. Als het verrijkte uranium ergens anders opgeslagen is, behoudt Iran dat verrijkte en dus waardevolle uranium dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:53:45 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218012839
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:45 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Shit helemaal vergeten. :(
Is nog niet afgelopen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 22 juni 2025 @ 12:54:22 #175
340272 Frikandelbroodje
pi_218012842
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:10 schreef Hallulama het volgende:
[ x ]
Incelfrikandel
  zondag 22 juni 2025 @ 12:54:48 #176
155515 TornadoDK
pi_218012847
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Is ook voor de vorm dit. Straks komt de reactie "betreurenswaardig en laten we vooral de-escaleren"

En dan zijn de declaraties ook weer binnen.
Zoiets denk ik ook inderdaad slaat gewoon nergens op maar iedereen moet even zijn plasje erover doen.

Alsof iemand in de wereld het ook maar iets interesseert wat Nederland ervan vindt.
No bitch to me
  zondag 22 juni 2025 @ 12:56:06 #177
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218012852
Buitenhof pakt wel goed uit vanmiddag, mag gezegd worden.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:56:27 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012855
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:49 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Ik heb een vermoeden dat jij vrij veel van deze materie weet. Stel het erg op prijs, interessant inzichten!
Ben zeker geen specialist maar heb wel wat elementaire lesjes gehad.
Probleem in discussie is ook wanneer volgens iemands kennisspectrum, Iran nu wel of niet op het punt stond om wapens te maken of die af te vuren.
Buiten kijf staat voor mij dat Iran als natie die capaciteit wilde verwerven en overduidelijk nastreefde om op die manier haar omgeving te (willen) domineren.
Belangrijk hier is (ons) te realiseren dat Iran al de ballistische capaciteit had om eventuele (kern)wapens dan doelgericht af te kunnen vuren.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:57:32 #179
19595 Chadi
pi_218012859
Er zijn ook wel wat positieve dingen te benoemen aan deze oorlog.

De macht van de ayatollah lijkt te krimpen. Door zijn strenge opgetreden tegen bepaalde vrijheden en door zijn fatwa die het Iran verbied om kernwapens te maken. Met wat geluk maken ze daar een nieuwe revolutie door en komen de gekozen leiders aan de macht en zijn ze binnen een jaar of twee een kernmacht en hebben burgers wat meer vrijheden. Laten we hopen dat Isral deze vent en zijn drie opvolgers ombrengt.

Het heeft aangetoond dat Isral ook zijn beperkingen heeft en dat ze kwetsbaar zijn. De mensen in Isral beseffen nu een beetje wat ze hun medemens al die tijd aandoen en dat oorlog niet zo fijn is als je het zelf moet ondergaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:58:35 #180
19595 Chadi
pi_218012864
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ben zeker geen specialist maar heb wel wat elementaire lesjes gehad.
Probleem in discussie is ook wanneer volgens iemands kennisspectrum, Iran nu wel of niet op het punt stond om wapens te maken of die af te vuren.
Buiten kijf staat voor mij dat Iran als natie die capaciteit wilde verwerven en overduidelijk nastreefde om op die manier haar omgeving te (willen) domineren.
Belangrijk hier is (ons) te realiseren dat Iran al de ballistische capaciteit had om eventuele (kern)wapens dan doelgericht af te kunnen vuren.
De experts van de VN geven toch duidelijk vermeld dat Iran geen nucleaire wapen aan het ontwikkelen is of daartoe een poging doet.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:59:08 #181
360805 luxerobots
pi_218012870
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:54 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Zoiets denk ik ook inderdaad slaat gewoon nergens op maar iedereen moet even zijn plasje erover doen.

Alsof iemand in de wereld het ook maar iets interesseert wat Nederland ervan vindt.
Dat geldt toch ook voor alle ophef over GL-PvdA die een wapenembargo voor Isral wil. Ten eerste is GL-PvdA een oppositiepartij en is het voorstel in de Tweede Kamer verworpen. Ten tweede is Isral helemaal niet afhankelijk van Nederland. Verre van.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:59:58 #182
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012877
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:42 schreef Doler12 het volgende:
Satellietfoto's zijn online gekomen. Natuurlijk op fok hebben we legendarische onderzoekers. Zo wat is de conclusie? :P
They whipped themselves into this "imminent threat" thing, screaming "He's got a gun!" as they rushed in.

Then they looked over the body, found, like, an old cigarette lighter, and said "Well, Jesus, it was dark."

Serieus, geen idee wat de conclusie is. Om 14:00 is de persconferentie van het Pentagon ;)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:00:05 #183
336226 Geschiedkundige
pi_218012879
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Goede post. Ik zie dit persoonlijk toch wel iets anders, maar je hebt me in die zin voldoende overtuigd dat ik mijn posts daarover naar hem toe vanaf nu achterwege laat.

Nogmaals wil ik zeggen dat je op basis van de intrinsieke betekenis van het woord gelijk hebt. Tegelijkertijd wil ik wel het volgende ook blijven benoemen:

Als we dit toelaten:
[..]

Ik zal nog even reageren, vind ik wel zo netjes. :)

Ook dat is een interpretatie van woorden. Ik beschouw burgers ook als onderdeel van een staat, in dit geval genoemd een 'terroristische staat' (of ik dat vind of niet, dat laat ik even in het midden). Burgers zijn onderdeel daarvan, een deel steunt het beleid en een deel keurt dat af. Dat mag. Maar dat maakt de burgers an sich niet medeplichtig. Er wordt heel vaak geroepen dat de burgers in Iran het regime maar omver moeten werpen als ze voor verandering willen zorgen. Maar als individu ga je niet zo snel je eigen leven in de waagschaal leggen. Dat is nogal een stap die van je gevraagd wordt. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor de Palestijnen met Hamas. Leuk dat mensen stellen dat ze 'maar in opstand moeten komen', maar als je tegenstander met een geweer staat en jij met een steen...

Bij ons in het westen ligt dat natuurlijk 'iets' anders. Wij worden - doorsnee genomen - minder hardhandig aangepakt, hebben middels stemrecht (deels) invloed als bevolking op het te voeren beleid.

Dusja, ik vind persoonlijk zeker dat de bevolking van een staat - dus ook de Isralirs - onderdeel zijn van de staat. Zo hebben de Isralirs natuurlijk Netanyahu in het zadel geholpen en niet de eerste keer. Dus ze zijn zeker betrokken geweest bij de totstandkoming van het beleid dat wordt gevoerd door het land (kiezelhard beleid tov vijandige staten/groeperingen).
Ik hou de bevolking zelf echter niet verantwoordelijk voor de gepleegde daden.

Enfin, naeve wens: hopelijk gaan ze eens gewoon allemaal in vrede met en naast elkaar leven. Biertje/Fris in de hand, barbecue aansteken en kletsen met je buurman, ongeacht nationaliteit, geloof, gender etc. Doe gewoon normaal.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:00:15 #184
359329 Discombobulate
pi_218012881
Nou, ben benieuwd of ze erdoorheen zijn gekomen. Ik ben sceptisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:03:00 #185
336226 Geschiedkundige
pi_218012901
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
De experts van de VN geven toch duidelijk vermeld dat Iran geen nucleaire wapen aan het ontwikkelen is of daartoe een poging doet.
Het is natuurlijk koffiedik kijken. De VN is ook maar een matig orgaan zonder enig gezag verder. Iran zou best veel kunnen laten zien, maar net niet dat ene. Wat dat betreft gok ik dat de Amerikanen doorsnee genomen beter zijn ingelicht (ze zijn namelijk vrijwel overal genfiltreerd) dan de VN.

Let op, daarmee zeg ik niet dat Iran een kernwapen aan het ontwikkelen is. Maar ik zeg alleen dat de VN niet per se het orgaan is dat 'gelijk' heeft.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:04:16 #186
508780 2172619626795
pi_218012915
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Buitenhof pakt wel goed uit vanmiddag, mag gezegd worden.
Absoluut.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:04:20 #187
360805 luxerobots
pi_218012916
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Het is natuurlijk koffiedik kijken. De VN is ook maar een matig orgaan zonder enig gezag verder. Iran zou best veel kunnen laten zien, maar net niet dat ene. Wat dat betreft gok ik dat de Amerikanen doorsnee genomen beter zijn ingelicht (ze zijn namelijk vrijwel overal genfiltreerd) dan de VN.

Let op, daarmee zeg ik niet dat Iran een kernwapen aan het ontwikkelen is. Maar ik zeg alleen dat de VN niet per se het orgaan is dat 'gelijk' heeft.
Wat betreft de VS. In maart verklaarde Gabbard nog tegen het Amerikaanse congres dat Iran niet aan een kernwapen werkte.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:04:29 #188
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218012917
Er is maar een ding wat zeker is.

Als Trump president zou zijn geweest was dit allemaal niet gebeurd.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:04:49 #189
475083 Lospedrosa
$
pi_218012918
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:35 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Dus dan wordt het maar, nee de joden zijn slecht! Nee jij bent een antisemiet. Nee JIJ. NEE JIJ!
Er is geen discussie. Het is een constant stroom aan posts waar het pro Isral kamp iedereen voor antisemiet uitmaakt. En een ander kamp iedereen genocide plegers noemt. Beide in hun eigen bubbel van "hun waarheid" levende.
Daar zal nooit een consensus ontstaan.
Ja dat weet ik.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:05:37 #190
360805 luxerobots
pi_218012924
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:04 schreef PluggieOD het volgende:
Er is maar een ding wat zeker is.

Als Trump president zou zijn geweest was dit allemaal niet gebeurd.
En dit was nog voor de aanval op Iran.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:06:32 #191
19595 Chadi
pi_218012933
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was een daar de VS politiek bedrijft om een aanval te rechtvaardigen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:06:52 #192
508780 2172619626795
pi_218012936
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:00 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Het is niet dat ik niet inhoudelijk wil reageren, maar ik heb de andere lezers hier net beloofd dat ik niet opnieuw in deze discussie stap.

Ik wil dus alleen zeggen dat ik je perspectief respecteer, en dat hij bij mij is geland en me tot zelfreflectie heeft gedwongen, ondanks dat ik hem niet heleml met je deel.

Bedankt voor je toevoeging en nogmaals bedankt voor het onder de aandacht brengen van je nuance :)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:07:02 #193
475083 Lospedrosa
$
pi_218012938
quote:

[..]
H? Dat zou ridicul zijn.
Zelfs Iran zelf geeft het toe. :')
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:07:25 #194
155515 TornadoDK
pi_218012940
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat geldt toch ook voor alle ophef over GL-PvdA die een wapenembargo voor Isral wil. Ten eerste is GL-PvdA een oppositiepartij en is het voorstel in de Tweede Kamer verworpen. Ten tweede is Isral helemaal niet afhankelijk van Nederland. Verre van.
Eens maar daarvan kun je nog zeggen dat het een interne aangelegenheid is.

Dit zijn onze landsbestuurders die op onze kosten lekker komen koffiedrinken en slapen ouwehoeren wat nutteloos is.
SPOILER
No bitch to me
  zondag 22 juni 2025 @ 13:07:51 #195
336226 Geschiedkundige
pi_218012945
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat betreft de VS. In maart verklaarde Gabbard nog tegen het Amerikaanse congres dat Iran niet aan een kernwapen werkte.
Zeker, daar ben ik me van bewust. Maar dat is dan ook weer politiek die erbij komt kijken. Wellicht dat Iran helemaal niks verkeerd doet (tot op heden). Irak was natuurlijk ook een uitstekend voorbeeld van 'verzonnen bewijs'.

Politiek is iets anders dan de echte waarheid. Misschien wilt Trump per se Iran aanvallen, dan is er ineens bewijs 'gevonden'. Maar ik denk dat de Amerikanen beter weten hoe het echt zit dan een paar wetenschappers van de VN die een mooie rondleiding kregen van Khamanei. Wat de VS er dan politiek gezien mee doet, dat is een tweede dingetje ja. En met die MAGA-gekkie verandert het beleid per dag..
  zondag 22 juni 2025 @ 13:08:14 #196
475083 Lospedrosa
$
pi_218012948
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En dit was nog voor de aanval op Iran.
Trump krijgt in eigen land nogal wat kritiek op zijn mislukkende deals.
Maar Ad andere kant, hij is nog maar net begonnen.
Geef hem de tijd!
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:08:25 #197
19595 Chadi
pi_218012949
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
H? Dat zou ridicul zijn.
Vertel hoe kom je daarbij?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:09:21 #198
360805 luxerobots
pi_218012955
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
H? Dat zou ridicul zijn.
Iran laat natuurlijk niet het achterste van haar tong zien, dit vanuit strategische overwegingen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:09:39 #199
475083 Lospedrosa
$
pi_218012959
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vertel hoe kom je daarbij?
Ik ga niet eens in discussie, te ridicul voor woorden dit.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:08 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012963
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar het is dus wel een (relatief) lastig proces om dat uranium te verrijken. Als het verrijkte uranium ergens anders opgeslagen is, behoudt Iran dat verrijkte en dus waardevolle uranium dus.
Yep.
Hierbij opgemerkt dat het materiaal dat mogelijk nog bezig verrijkt te worden (in die 10.000+ gascentrifuges) feitelijk onbruikbaar is geworden. Hierbij opgemerkt dat je weinig tot niets hebt, aan alleen verrijkt uranium.
NB: die centrifuges (en andere installaties) zijn hoogstandjes van techniek die naast heel makkelijk defect raken en nog moeilijker zijn te herstellen.

Verrijkt materiaal zelf is lastig te hanteren om te bewaren, het degenereert ook (halfwaardetijd); en het is nog ingewikkelder om het tot bom te maken dat je dan ook nog's ergens anders moet kunnen laten ontploffen.
De enige manier om goedkoop een bom te maken met verrijkt uranium, is het als stof te laten ontploffen en een gebied radioactief - onleefbaar - te besmetten.
Iets in mij :P zegt dat een islamitische staat niet het plan heeft om haar eigen beloofde land (dwz Isral) of haar soortgenoten radioactief voor lange tijd te willen gaan besmetten.
Wat Iran c.s. willen is de ander als ongewenst persoon vernietigen om er vervolgens zelf te (kunnen) gaan wonen. Zij zullen dus geen baat nog enig doel hebben om vuile bommen te maken.
Haal n schakel uit de totale nucleaire ketting, en niets van dat alles is echt bruikbaar.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:11 #201
336226 Geschiedkundige
pi_218012964
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Het is niet dat ik niet inhoudelijk wil reageren, maar ik heb de andere lezers hier net beloofd dat ik niet opnieuw in deze discussie stap.

Ik wil dus alleen zeggen dat ik je perspectief respecteer, en dat hij bij mij is geland en me tot zelfreflectie heeft gedwongen, ondanks dat ik hem niet heleml met je deel.

Bedankt voor je toevoeging en nogmaals bedankt voor het onder de aandacht brengen van je nuance :)
Het niet - volledig - met elkaar eens zijn mag en dat is ook goed voor een discussieforum. En dat is een groot goed in ons land. Hopelijk mogen meer bevolkingen daar in de toekomst van genieten. ^O^

Graag gedaan ;)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:23 #202
330914 Sherlock_Holmes
pi_218012966
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:57 schreef Chadi het volgende:
Het heeft aangetoond dat Isral ook zijn beperkingen heeft en dat ze kwetsbaar zijn. De mensen in Isral beseffen nu een beetje wat ze hun medemens al die tijd aandoen en dat oorlog niet zo fijn is als je het zelf moet ondergaan.
Het is altijd wel fijn wanneer de aap uit de mouw komt. Al is dat voor buitenlanders wat makkelijker dan de gemiddelde kaaskop.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:28 #203
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012967
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat betreft die dan?
Het vermoeden dat er geen echte analyse is gemaakt van de mogelijke gevolgen, dat er daarom ook geen plan is voor hoe daarmee om te gaan, en de zorgen daaromtrent.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:52 #204
360805 luxerobots
pi_218012971
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Trump krijgt in eigen land nogal wat kritiek op zijn mislukkende deals.
Maar Ad andere kant, hij is nog maar net begonnen.
Geef hem de tijd!
Hoe meer tijd je Trump geeft. Hoe groter de zooi wordt. ;(

(Kijk ook maar naar de Amerikaanse economie.)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:56 #205
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218012973
quote:

[..]
Tja, als je het daar van moet hebben, ze verrijken tot een veel hoger niveau dan voor civiele doeleinden noodzakelijk, dat lijkt mij al voldoende om ze tegen te houden, er even los van of dat op deze manier moet.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:11:13 #206
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218012975
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was
De VN weet precies wat het regime aldaar wil dat ze weten. Dat praatclubje weet niks, voor echte harde intel zul je toch echt bij een aantal VN leden moeten zijn.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:12:36 #207
508780 2172619626795
pi_218012983
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Het niet - volledig - met elkaar eens zijn mag en dat is ook goed voor een discussieforum. En dat is een groot goed in ons land. Hopelijk mogen meer bevolkingen daar in de toekomst van genieten. ^O^

Graag gedaan ;)
Absoluut mee eens! Mooi gezegd. :)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:12:48 #208
336226 Geschiedkundige
pi_218012985
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was een daar de VS politiek bedrijft om een aanval te rechtvaardigen.
De VN is een tandeloze organisatie die alles netjes volgens het boekje doet. Zoals het in een utopia ook zou moeten gaan. Maar je denkt toch niet dat staten het achterste van hun tong laten zien als die 'lulletjes rozenwater' van de VN even komen buurten. Daarvoor heb je informanten nodig. Spionage, contraspionage etc. Dat doet de VN niet. Die zien alleen wat er aan de voorkant gebeurd. Helaas.

Daarmee stel ik nog steeds niet dat Iran een kernwapen ontwikkelt. Ik weet het gewoon niet. Net als eenieder hier. Feit is wel dat ze de uranium hoger verrijken dan noodzakelijk is. Maar meer dan dat weten wij buitenstaanders niet. Vermoedens, meer niet voor ons.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:13:49 #209
475083 Lospedrosa
$
pi_218012995
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe meer tijd je Trump geeft. Hoe groter de zooi wordt. ;(

(Kijk ook maar naar de Amerikaanse economie.)
Is alleen maar goed voor Europa en de Euro. :)
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:15:33 #210
336226 Geschiedkundige
pi_218013011
Ik ben verre van een militaire expert, zeker in de huidige technologie. Maar als simpele ziel denk ik toch:

Stel Fordow is niet vernietigd omdat je niet diep genoeg bent gegaan. Dan gooi je er toch nog een paar van die bommen bovenop? Op een gegeven moment ben je toch diep genoeg? :P
  zondag 22 juni 2025 @ 13:16:43 #211
360805 luxerobots
pi_218013019
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Verrijkt materiaal zelf is lastig te hanteren om te bewaren, het degenereert ook (halfwaardetijd); en het is nog ingewikkelder om het tot bom te maken dat je dan ook nog's ergens anders moet kunnen laten ontploffen.
De enige manier om goedkoop een bom te maken met verrijkt uranium, is het als stof te laten ontploffen en een gebied radioactief - onleefbaar - te besmetten.
Iets in mij :P zegt dat een islamitische staat niet het plan heeft om haar eigen beloofde land (dwz Isral) of haar soortgenoten radioactief voor lange tijd te willen gaan besmetten.
Wat Iran c.s. willen is de ander als ongewenst persoon vernietigen om er vervolgens zelf te (kunnen) gaan wonen. Zij zullen dus geen baat nog enig doel hebben om vuile bommen te maken.
Haal n schakel uit de totale nucleaire ketting, en niets van dat alles is echt bruikbaar.
Die mogelijkheid om een vuile bom te maken heeft Iran inderdaad al.

Als Iran absoluut geen kernbom mag hebben, vind ik het op zijn minst opvallend dat die vuile bom voor de discussie irrelevant zou zijn.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:16:53 #212
475083 Lospedrosa
$
pi_218013023
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ben verre van een militaire expert, zeker in de huidige technologie. Maar als simpele ziel denk ik toch:

Stel Fordow is niet vernietigd omdat je niet diep genoeg bent gegaan. Dan gooi je er toch nog een paar van die bommen bovenop? Op een gegeven moment ben je toch diep genoeg? :P
Denk dat dat wel klopt.
Maar op een gegeven moment zijn je B-2s uitgeschakeld, als het geen verassing meer is.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:17:43 #213
359105 Pleun2011
pi_218013027
quote:

Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:17:59 #214
508780 2172619626795
pi_218013029
Timmermans in Buitenhof :r
  zondag 22 juni 2025 @ 13:19:03 #215
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218013039
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)
That information is classified.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:19:19 #216
336226 Geschiedkundige
pi_218013041
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ah, ja.. zijn natuurlijk geen bommen die je veel op voorraad hebt nee. Gauw opschalen naar 5%, heb je weer budget daarvoor Donald :P
  zondag 22 juni 2025 @ 13:19:44 #217
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218013046
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar op een gegeven moment zijn je B-2s uitgeschakeld,
Die dingen zijn "stealth", heb je er wel eens van gehoord?

Plus dat israel natuurlijk nu al weken elke vorm van anti-air naar de maan aan het bombarderen is.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:19:58 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013048
quote:

[..]
Dit (vooral het laatste) is echt de reinste quatsch.
Iemand gaat voor eigen gebruik, geen eigen opwerkingsindustrie vestigen om te kunnen voorzien, in weet ik veel een vriendelijke energievoorziening.

Ik snap - academisch, zeker - wel de experts die pas bij onweerlegbaar - dwz, voldongen - bewijs, een andere mening zullen zijn toegedaan. Waar ze in hun analyses totaal de plank misslaan, dat het nergens voor nodig is om op die gigantische schaal vele (ws. honderden) kilo's op te willen werken voor "vreedzaam" gebruik.

Probleem hier is dat iets ogenschijnlijk vreedzaam met een knip van een vinger anders is te gebruiken. Een fabriek die broodmessen maakt kan de volgende dag dolken maken en de week daarop in opdracht van de staat, vlijmscherpe hakzwaarden om daarmee een ander te slicen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:20:00 #219
241578 Doler12
pi_218013049
quote:

Een ander probleem is dat ze maar twintig van die bommen hebben. Nu 14 dus. :P
  zondag 22 juni 2025 @ 13:20:09 #220
493925 Alpha0
pi_218013053
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[ afbeelding ]
Fantaseerde vroeger in de klas op de middelbare school altijd dat mijn geodriehoek zo'n soort vliegtuig was.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:20:28 #221
475083 Lospedrosa
$
pi_218013054
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef byah het volgende:
Dat die aanvallen precies dit weekend plaatsvinden is duidelijk een steek richting de NAVO. Wordt een draak van een top op deze manier. Trump zal om deze reden ook wel thuisblijven, wat toevallig
Ik heb al een jaar sterk het gevoel dat deze top een flop is (of wordt).
Waarom weet ik niet.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:22:45 #222
475083 Lospedrosa
$
pi_218013071
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[ afbeelding ]
Ongelofelijk h, dat de 1e al in 1988 van de band rolde. Wat een machine!
En nooit gekopieerd.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:23:32 #223
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013077
Dus Isral heeft iets van 80 90 kernkoppen. Altijd geweigerd om ook maar 1 verdrag te ondertekenen wat hiermee gemoeid is. Maar zij zijn samen met Amerika blijkbaar ineens een autoriteit om een ander soeverein land aan te mogen vallen wat volgens het IAEA geen kernwapens heeft?

Ik snap de kritiek wel. Wat is dit nou voor gekkigheid?
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:23:46 #224
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218013078
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:20 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Een ander probleem is dat ze maar twintig van die bommen hebben. Nu 14 dus. :P
Dat beweert de media ja. :')
  zondag 22 juni 2025 @ 13:23:46 #225
38065 TheFreshPrince
pi_218013079
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:20 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Fantaseerde vroeger in de klas op de middelbare school altijd dat mijn geodriehoek zo'n soort vliegtuig was.
Ze vlogen ook prima, die geodriehoeken. Alleen moest je op je tafeltje staan om hem weer uit het systeemplafond te halen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:24:31 #226
508780 2172619626795
pi_218013086
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
De VN is een tandeloze organisatie die alles netjes volgens het boekje doet. Zoals het in een utopia ook zou moeten gaan. Maar je denkt toch niet dat staten het achterste van hun tong laten zien als die 'lulletjes rozenwater' van de VN even komen buurten. Daarvoor heb je informanten nodig. Spionage, contraspionage etc. Dat doet de VN niet. Die zien alleen wat er aan de voorkant gebeurd. Helaas.

Daarmee stel ik nog steeds niet dat Iran een kernwapen ontwikkelt. Ik weet het gewoon niet. Net als eenieder hier. Feit is wel dat ze de uranium hoger verrijken dan noodzakelijk is. Maar meer dan dat weten wij buitenstaanders niet. Vermoedens, meer niet voor ons.
De enig echte manier om een doel ver onder de grond te kunnen vernietigen, is doormiddel van een neutronenbom (ook wel H-bom). De fysieke schade aan de berg zelf valt relatief mee, maar de hoogenergetische neutronen die daarbij vrijkomen, dringen ver en tot op zekere hoogte ongehinderd door vast materiaal heen, waardoor een ondergrondse bunker als Fordow niet veilig blijft.

Deze neutronenbom wordt in de volksmond ook wel “tactical nuke” genoemd.

Bijkomend voordeel zijn 2 dingen:

1) van de bom zelf komt nauwelijks geen radioactieve straling vrij
2) de vrijgekomen neutronen zullen de atoomkernen van Uranium U235 raken, waardoor het een hoogtst-instabiel isotoop U236 wordt, en daardoor splijt in Barium en Krypton en daarbij opnieuw 3 neutronen vrijgeeft dat weer andere U235 laat degraderen.

Dit laatste hoeft niet gelijk voor een nucleaire kettingreactie te zorgen, maar het zorgt er wel voor dat het verrijkte Uranium sneller en verder degradeert.

Echter, dit kan dus alleen met een neutronenbom. Hoe dat met die bunkerbusters zit, valt buiten mijn kennisgebied :+
  zondag 22 juni 2025 @ 13:24:32 #227
475083 Lospedrosa
$
pi_218013087
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die dingen zijn "stealth", heb je er wel eens van gehoord?

Plus dat israel natuurlijk nu al weken elke vorm van anti-air naar de maan aan het bombarderen is.
Stealth is niet 100% volledig onzichtbaar.
Het is op verassing en snelheid gegaan deze operatie. Als ze die route meermaals gaan doen is de kans veel groter dat ze uitgeschakeld kunnen worden.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:24:58 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013088
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die mogelijkheid om een vuile bom te maken heeft Iran inderdaad al.

Als Iran absoluut geen kernbom mag hebben, vind ik het op zijn minst opvallend dat die vuile bom voor de discussie irrelevant zou zijn.
Een vuile bom heeft aldaar - lokaal - geen toepassing in het middenoosten
Wel om bv die verdoemde ongelovigen westerlingen daarbuiten het leven zuur te - proberen te - maken.
Gelukkig - voor ons - kan Iran dat soort bommen nog niet over die astroferische afstanden versturen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:25:09 #229
139130 Lord-Ronddraai
pi_218013089
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
En nogal contraproductief is als je argument ook is dat niet alle Palestijnen Hamasstrijders zijn en Isral in Gaza afkeurenswaardig tekeergaat.

Maar goed, ontopic maar weer.
Nogal een verschil of je in een democratisch land leeft of niet? Ik houd de bevolking in een democratie meer verantwoordelijk in hun bestuur dan in een dictatuur, ik snap het dat is onbegrijpelijk radicaal.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:26:05 #230
508780 2172619626795
pi_218013099
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
Dus Isral heeft iets van 80 90 kernkoppen. Altijd geweigerd om ook maar 1 verdrag te ondertekenen wat hiermee gemoeid is. Maar zij zijn samen met Amerika blijkbaar ineens een autoriteit om een ander soeverein land aan te mogen vallen wat volgens het IAEA geen kernwapens heeft?

Ik snap de kritiek wel. Wat is dit nou voor gekkigheid?
Iran heeft het zelf voor gekozen het NPV te tekenen. Daarnaast houdt de VS zich ook aan het NPV.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:26:28 #231
475083 Lospedrosa
$
pi_218013102
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De enig echte manier om een doel ver onder de grond te kunnen vernietigen, is doormiddel van een neutronenbom (ook wel H-bom). De fysieke schade aan de berg zelf valt relatief mee, maar de hoogenergetische neutronen die daarbij vrijkomen, dringen ver en tot op zekere hoogte ongehinderd door vast materiaal heen, waardoor een ondergrondse bunker als Fordow niet veilig blijft.

2) de vrijgekomen neutronen zullen de atoomkernen van Uranium U235 raken, waardoor het een hoogtst-instabiel isotoop U236 wordt, en daardoor splijt in Barium en Krypton en daarbij opnieuw 3 neutronen vrijgeeft dat weer andere U235 laat degraderen.

Dit laatste hoeft niet gelijk voor een nucleaire kettingreactie te zorgen, maar het zorgt er wel voor dat het verrijkte Uranium sneller en verder degradeert.

Echter, dit kan dus alleen met een neutronenbom. Hoe dat met die bunkerbusters zit, valt buiten mijn kennisgebied :+
Krypton die vrijkomt, zo kunnen ze ook Superman niet inzetten in die bunker.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:26:29 #232
19595 Chadi
pi_218013103
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ga niet eens in discussie, te ridicul voor woorden dit.
Jij doet een bewering die je niet kan staven. En het is dan ineens ridicuul als er gevraagd wordt waarop je je bewering baseert.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:26:52 #233
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013106
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:26 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Iran heeft het zelf voor gekozen het NPV te tekenen. Daarnaast houdt de VS zich ook aan het NPV.
Ik zou toch zweren dat er israel stond.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:27:34 #234
508780 2172619626795
pi_218013111
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Krypton die vrijkomt, zo kunnen ze ook Superman niet inzetten in die bunker.
:D
  zondag 22 juni 2025 @ 13:27:49 #235
360805 luxerobots
pi_218013113
quote:
12s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een vuile bom heeft aldaar - lokaal - geen toepassing in het middenoosten
Wel om bv die verdoemde ongelovigen westerlingen daarbuiten het leven zuur te - proberen te - maken.
Gelukkig - voor ons - kan Iran dat soort bommen nog niet over die astroferische afstanden versturen.
Als Iran de Isralirs daadwerkelijk van de kaart wil vegen (ik denk dat het vooral retoriek is is voor de thuismarkt). Heeft zo'n bom in Isral daadwerkelijk nut.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:29:34 #236
475083 Lospedrosa
$
pi_218013128
quote:

[..]
Jij doet deze bewering (zie quote).
En ja die is ridicuul.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:29:44 #237
508780 2172619626795
pi_218013129
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik zou toch zweren dat er israel stond.
- Israel heeft besloten niet te tekenen, dus hoeven ze zich niet aan een verdrag te houden dat ze niet getekend hebben.

- Iran heeft besloten wel te tekenen, dus moeten ze zich wel aan een verdrag houden dat ze getekend hebben.

- De VS heeft besloten te tekenen, dus moeten ze zich wel aan een verdrag houden dat ze getekend hebben, en dan doen ze ook.

Met andere woorden: dat Israel niet getekend heeft is niet relevant in de discussie over een land dat wl getekend heeft maar zich er niet aan houdt.

Nu heb ik ze allemaal gehad, niet? :)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:29:45 #238
pi_218013130
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is op verassing en snelheid gegaan deze operatie. Als ze die route meermaals gaan doen is de kans veel groter dat ze uitgeschakeld kunnen worden.
Uitgeschakeld worden? Door wie? Met wat? De jaren 70 luchtmacht is compleet uitgeschakeld. Luchtafweer is ook volledig met de grond gelijk gemaakt door Isral. Enige wat ze nog hebben is wat oud materiaal met tracers, ziet er leuk uit, beetje star wars achtig, doet verder niks. Zeker niet tegen B2's die op extreme hoogte vliegen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:29:59 #239
359105 Pleun2011
pi_218013132
quote:
It is not known how many the US possesses, but the numbers are thought to be small (perhaps 20 or so in total).

We also don’t know exactly how many were used in Iran, though some reports say it was 14. However, it is likely to be a significant portio
www.theconversation.com
  zondag 22 juni 2025 @ 13:30:59 #240
508780 2172619626795
pi_218013144
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als Iran de Isralirs daadwerkelijk van de kaart wil vegen (ik denk dat het vooral retoriek is is voor de thuismarkt). Heeft zo'n bom in Isral daadwerkelijk nut.
Ze hebben letterlijk een wet die stelt dat Israel ge-elimineert moet worden. Het jaartal “2042” wat hier wel eens aan wordt gehangen, klopt echter niet.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:31:43 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218013153
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nogal een verschil of je in een democratisch land leeft of niet? Ik houd de bevolking in een democratie meer verantwoordelijk in hun bestuur dan in een dictatuur, ik snap het dat is onbegrijpelijk radicaal.
Het is bijzonder hoe jij te werk gaat in discussies.

Je bent regelmatig aan het beweren dat Isral helemaal geen democratie is maar een terreurstaat. En vervolgens als dit frame dan niet meer goed uitkomt is Isral ineens wl weer een democratie, waar de bevolking verantwoordelijkheid draagt.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:33:04 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013172
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Door wat - met wat Iran nog heeft - kunnen ze worden uitgeschakeld ?

Stealth is niet alleen moeilijk gedetecteerd te worden maar ook beschikken over geavanceerde middelen om te detecteren dat je wordt gedetecteerd en zo een eventuele aanval tot verdediging, lang van te voren kan omzeilen. Reken verder maar dat die B2's beschermd en omgeven werden door allerlei andere ondersteunende maatregelen. De kans dat iemand daar een B2 - die de speerpunt is van een aanval - kan neerhalen lijkt mij feitelijk nul.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:33:43 #243
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013181
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:29 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
- Israel heeft besloten niet te tekenen, dus hoeven ze zich niet aan een verdrag te houden dat ze niet getekend hebben.

- Iran heeft besloten wel te tekenen, dus moeten ze zich wel aan een verdrag houden dat ze getekend hebben.

- De VS heeft besloten te tekenen, dus moeten ze zich wel aan een verdrag houden dat ze getekend hebben, en dan doen ze ook.

Met andere woorden: dat Israel niet getekend heeft is niet relevant in de discussie over een land dat wl getekend heeft maar zich er niet aan houdt.

Nu heb ik ze allemaal gehad, niet? :)
Wat heeft dit te maken met bombarderen?
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:34:02 #244
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218013185
Jaaa, het op de man spelen in dit topic is, na een uurtje afwezigheid, weer volop terug met de bekende hoofdrolspelers.
Zouden ze zelf in de gaten hebben hoe ontzettend verziekend het voor topics is?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:36:05 #245
360805 luxerobots
pi_218013214
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:29 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Met het niet tekenen van het non-proliferatieverdrag zet Isral zich in het rijtje India, Pakistan en Noord-Korea.

Dat zegt natuurlijk ook wel wat.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:36:17 #246
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218013218
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, we hadden gewoon allemaal kumbaya moeten gaan zingen. Had het allemaal goed gekomen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:36:35 #247
19595 Chadi
pi_218013220
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dit (vooral het laatste) is echt de reinste quatsch.
Iemand gaat voor eigen gebruik, geen eigen opwerkingsindustrie vestigen om te kunnen voorzien, in weet ik veel een vriendelijke energievoorziening.

Ik snap - academisch, zeker - wel de experts die pas bij onweerlegbaar - dwz, voldongen - bewijs, een andere mening zullen zijn toegedaan. Waar ze in hun analyses totaal de plank misslaan, dat het nergens voor nodig is om op die gigantische schaal vele (ws. honderden) kilo's op te willen werken voor "vreedzaam" gebruik.

Probleem hier is dat iets ogenschijnlijk vreedzaam met een knip van een vinger anders is te gebruiken. Een fabriek die broodmessen maakt kan de volgende dag dolken maken en de week daarop in opdracht van de staat, vlijmscherpe hakzwaarden om daarmee een ander te slicen.
Iran is al 3 jaar geleden begonnen met het produceren van 5 gram per uur uranium 60%. De stap van 60 naar 90% is veel sneller. Iran has dus al veel uranium 90% kunnen hebben als ze dat wilden. Waarom denk je dat ze dat niet gedaan hebben?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:36:36 #248
11675 Beathoven
pi_218013221
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je bent regelmatig aan het beweren dat Isral helemaal geen democratie is maar een terreurstaat. En vervolgens als dit frame dan niet meer goed uitkomt is Isral ineens wl weer een democratie, waar de bevolking verantwoordelijkheid draagt.
Je weet dat beoordelingen in de democracy index in een percentage wordt uitgedrukt, dat op meerdere vlakken beoordeelt wordt. Democratie is niet simpelweg aan / uit.

Zo zou iemand in Noord-Korea het eigen regime als democratisch kunnen beoordelen omdat er verkiezingen zijn. Maar er zijn toch een heleboel factoren die we zo niet zien.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:37:57 #249
13785 vosss
pi_218013229
Liggen die Chinezen nog op 1 oor of waar blijft hun reactie?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:37:59 #250
475083 Lospedrosa
$
pi_218013231
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:29 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Uitgeschakeld worden? Door wie? Met wat? De jaren 70 luchtmacht is compleet uitgeschakeld. Luchtafweer is ook volledig met de grond gelijk gemaakt door Isral. Enige wat ze nog hebben is wat oud materiaal met tracers, ziet er leuk uit, beetje star wars achtig, doet verder niks. Zeker niet tegen B2's die op extreme hoogte vliegen.
Als de VS zeer voorspelbare routes vliegt, Iran gewaarschuwd is, n via samenspel van radar + SAM een lock weet te forceren. Kunnen ze met de S300/Bavar misschien nog een eindje komen.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:38:14 #251
508780 2172619626795
pi_218013235
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Inlichtingendiensten hebben niet beweerd dat ze over een atoomwapen beschikten, maar dat het proces ernaartoe zo vergevorderd was dat bij gebrek aan internationale waarneming het risico te groot was dat Iran er over enkele weken/maanden wl eentje had.

Met alle gevolgen van dien, gezien de decennialange daden van Iran zelf en voornamelijk via de proxies, in die regio.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Met het niet tekenen van het non-proliferatieverdrag zet Isral zich in het rijtje India, Pakistan en Noord-Korea.
Tegen die observatie kan ik natuurlijk niets inbrengen.

quote:
Dat zegt natuurlijk ook wel wat.
Alhoewel ik hem niet deel, kan ik die mening wel begrijpen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:38:31 #252
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013236
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, we hadden gewoon allemaal kumbaya moeten gaan zingen. Had het allemaal goed gekomen.
Ja. Je kunt het zo aanvliegen maar volgens mij is er een soeverein land gebombardeerd wat volgens de waakhonden geen materiaal of intentie had om iets illegaals te doen. Dan gaat er toch iets mis.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:39:33 #253
139130 Lord-Ronddraai
pi_218013246
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De twee dingen sluiten elkaar niet uit. Je kan democratisch stemmen om een terreurstaat te worden. Hebben onze buren ook een keer gedaan.

Israel heeft Iran aangevallen omdat ze te dicht bij het maken van een atoombom zouden zijn, iets waar Israel helemaal niets over te zeggen heeft.
Geleuter over dat het regime misschien zal vallen en of het misschien beter zal zijn is ook allemaal niet voor Israel om te beslissen. Zullen we de rollen omdraaien, hoe zou je het vinden als Iran, Israel aan zou vallen omdat Iran zegt dat Israel atoomwapens heeft, zeg je dan begrijpelijk. Nee dat doe je niet.
Maar als we een objectieve maaststaf hantere, bijvoorbeeld welk land heeft meer burgerslachtoffers gemaakt de afgelopen 2 jaar. Dan zit in Israel het dodelijkere terreur regime. Israel is ook voornemens 2 miljoen Gazanen etnisch te zuiveren. Zulke expliciete plannen over Israel heb ik niet gehoord uit Iran. Ja dood aan Israel en Amerika dat is hun leus inderdaad maar ze deden weinig wat erop wees dat ze serieus waren. Wat proxies bewapenen is iets wat een land als de VS ook doet. Wij bewapenen dan weer Oekraine.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:39:45 #254
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013248
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Inlichtingendiensten hebben niet beweerd dat ze over een atoomwapen beschikten, maar dat het proces ernaartoe zo vergevorderd was dat bij gebrek aan internationale waarneming het risico te groot was dat Iran er over enkele weken/maanden wl eentje had.
Dan is bombarderen toch het llerlaatse wat je gaat doen? Nu weet je zeker in welke hoek je ze gaat duwen. Nee, dit hebben de sterke daadkrachtige leiders weer eens super slim aangepakt.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:39:53 #255
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218013250
quote:
5s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:37 schreef vosss het volgende:
Liggen die Chinezen nog op 1 oor of waar blijft hun reactie?
Die zijn niet z dom.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:41:54 #256
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218013255
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja. Je kunt het zo aanvliegen maar volgens mij is er een soeverein land gebombardeerd wat volgens de waakhonden geen materiaal of intentie had om iets illegaals te doen. Dan gaat er toch iets mis.
Dat klopt niet, ook de IAEA heeft geconstateerd dat Iran een veelvoud aan uranium verrijkt dan civiel noodzakelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:41:55 #257
336226 Geschiedkundige
pi_218013256
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:29 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Ik zie nu ergens zo'n jihadi met een RPG staan wachten om de Amerikanen neer te halen. :')
  zondag 22 juni 2025 @ 13:42:03 #258
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_218013258
twitter

De stafchef tijdens de aanvallen op Iran met het hoogste commando van de IDF

Stafchef, generaal-majoor Eyal Zamir, vanavond op het hoofdkwartier van het Isralische leger met het hoofd van de afdeling Operaties, het hoofd van de afdeling Inlichtingen, de commandant van de luchtmacht, het hoofd van de afdeling Planning en andere commandanten, tijdens de aanvallen in Iran, parallel aan de activiteiten van het Isralische leger om gijzelaars in de Gazastrook te bevrijden.

De stafchef hecht groot belang aan de strategische relatie en cordinatie tussen de IDF en het Amerikaanse leger en benadrukte dat de IDF continu zal blijven opereren totdat de doelstellingen van de operatie zijn bereikt.

Daarnaast sprak de stafchef zijn waardering uit voor de activiteiten van de troepen in de Gazastrook om de ontvoerden te redden, die parallel lopen aan Operatie "Am Kalavi". Hij voegde daaraan toe dat het Isralische leger het verdriet van de nabestaanden deelt en zich zal blijven inzetten om de ontvoerden terug te krijgen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:42:54 #259
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218013268
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als de VS zeer voorspelbare routes vliegt, Iran gewaarschuwd is, n via samenspel van radar + SAM een lock weet te forceren. Kunnen ze met de S300/Bavar misschien nog een eindje komen.
Jahoor, en anders hebben ze nog hier en daar wat pompom geschut staan :W
  zondag 22 juni 2025 @ 13:42:57 #260
359329 Discombobulate
pi_218013270
Moet eerst nog maar zien of ze daadwerkelijk die berg zijn doorgekomen. IAEA zegt ook dat er geen verhoogde stralingsniveaus zijn gedetecteerd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:43:07 #261
13785 vosss
pi_218013272
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Die zijn niet z dom.
Zo dom op uit te slapen? Of wat bedoel je?

Inmiddels heeft zo'n beetje iedereen zijn plasje gedaan, maar van China heb ik nog niks gehoord.
vosss is de naam,
  zondag 22 juni 2025 @ 13:43:26 #262
508780 2172619626795
pi_218013274
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan is bombarderen toch het llerlaatse wat je gaat doen?
Helemaal mee eens. Misschien was dat ook zo. Misschien niet. Wat wel genoemd mag worden is dat Iran alle voorstellen van een nucleaire deal naast zich neer heeft gelegd.

Nu ben ik ook van mening dat Trump de vorige deal niet had moeten vernietigen, maar voor de motivatie erachter dat een deal geen waarde heeft als Iran de internationale toezichthouders geen volledige toegang geeft, valt ook wat te zeggen.

Het is al met al een zeer complexe situatie, maar naar mijn mening wel met minstens 1 rode draad: Iran die stelselmatig de afspraken saboteert.

quote:
Nu weet je zeker in welke hoek je ze gaat duwen. Nee, dit hebben de sterke daadkrachtige leiders weer eens super slim aangepakt.
Helemaal eens met je sarcasme.

Tot slot, het kan niet vaak genoeg gezegd worden:

Iran had niet alleen 60% verrijkt Uranium, maar maar liefst 83%, wat geen enkel civiele toepassing rechtvaardigt. Het enige nut van zulk hoog percentage U235 is het maken van een atoombom.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:44:03 #263
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013277
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt niet, ook de IAEA heeft geconstateerd dat Iran een veelvoud aan uranium verrijkt dan civiel noodzakelijk.
Met als kanttekening dat het niet als alarmerend wordt beschouwd. Maar als Trump en Netanyahu vinden van wel kunnen de bommen los :D
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:45:53 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013282
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Zo dom op uit te slapen? Of wat bedoel je?

Inmiddels heeft zo'n beetje iedereen zijn plasje gedaan, maar van China heb ik nog niks gehoord.
Psst :{w : China ligt ten oosten van ons. Daar is het rder dag dan bij ons. In het oosten van China is het zondagavond. Die gaan weer slapen inmiddels :P
  zondag 22 juni 2025 @ 13:46:09 #265
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013284
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:43 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Misschien was dat ook zo. Misschien niet. Wat wel genoemd mag worden is dat Iran alle voorstellen van een nucleaire deal naast zich neer heeft gelegd.

Nu ben ik ook van mening dat Trump de vorige deal niet had moeten vernietigen, maar voor de motivatie erachter dat een deal geen waarde heeft als Iran de internationale toezichthouders geen volledige toegang heeft, valt ook wat te zeggen.

Het is al met al een zeer complexe situatie, maar naar mijn mening wel met minstens 1 rode draad: Iran die stelselmatig de afspraken saboteert.
[..]
Helemaal eens met je sarcasme.
Ze hadden 0,0 autoriteit om dit te doen. Al het andere is bijzaak om het een richting te sturen van preventief handelen. Lekker weer illegaal bommen ergens op gooien.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:46:21 #266
11675 Beathoven
pi_218013287
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik begin ineens te begrijpen waarom de PVV een NSB symbool voert voor sommigen. "Hou ze daar, anders komen ze hier weer".

Deze invalshoek had ik nog niet zo bekeken.

Apart.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:46:48 #267
pi_218013292
quote:

[..]
Ik ben bang dat jou wensdenken niet echt dicht bij de realiteit staat.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:47:15 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013294
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Met alle gevolgen van dien, gezien de decennialange daden van Iran zelf en voornamelijk via de proxies, in die regio.
[..]
Tegen die observatie kan ik natuurlijk niets inbrengen.
[..]
Alhoewel ik hem niet deel, kan ik die mening wel begrijpen.
Dan had Trump tijdens zijn vorige termijn de atoomdeal met Iran niet moeten verscheuren :{w
  zondag 22 juni 2025 @ 13:47:57 #269
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218013295
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Met als kanttekening dat het niet als alarmerend wordt beschouwd. Maar als Trump en Netanyahu vinden van wel kunnen de bommen los :D
Waarom is dat niet alarmerend, natuurlijk is dat wel alarmerend, of het voldoende is om de boel daar plat te gooien is weer een ander verhaal.

Maar dat geleuter over soeverein land van je vind ik wel lachwekkend, Iran is natuurlijk al een tijdje betrokken in de oorlog tegen Israel, maar dat had je over het hoofd gezien waarschijnlijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:48:03 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218013296
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, je kleuterklas logica dat "het allemaal niet eerlijk is!" is reuze vertederend.

Maar niet echt geschikt voor het wespennest wat geopolitiek nu eenmaal is.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:48:05 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013297
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan had Trump tijdens zijn vorige termijn de atoomdeal met Iran niet moeten verscheuren :{w
  zondag 22 juni 2025 @ 13:48:48 #272
100798 Radegast
pi_218013304
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat jou wensdenken niet echt dicht bij de realiteit staat.
Zo is de F117 ooit neergehaald.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:50:38 #273
13785 vosss
pi_218013316
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef Radegast het volgende:

[..]
Zo is de F117 ooit neergehaald.
F-117 vetste vliegtuig ooit. Samen met de McDonnell Douglas F-4 Phantom II
vosss is de naam,
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:03 #274
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013321
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Waarom is dat niet alarmerend, natuurlijk is dat wel alarmerend, of het voldoende is om de boel daar plat te gooien is weer een ander verhaal.
Iets alarmerend vinden is geen reden tot bombarderen. Of het nou Isral, China, Amerika of Groenland is. Je kunt niet zomaar iets platgooien omdat het je niet aanstaat.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:07 #275
11675 Beathoven
pi_218013322
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien, maar ik liet zien waar dat anti-zionisme vandaan kwam waar o.a. deze groep mee loopt.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:51 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013329
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je kleuterklas logica dat "het allemaal niet eerlijk is!" is reuze vertederend.

Er is op grond van het internationale recht 0 rechtvaardiging om Iran 'preventief' aan te vallen. Voor Isral niet en voor de VS ook niet.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:51:56 #277
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218013331
Ach Buitendam.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:52:13 #278
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013332
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vandaar de verdragen waar je je aan dient te houden.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:52:41 #279
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013339
quote:
6s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Scrummie het volgende:
Ach Buitendam.
Ach Scrummie.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:53:10 #280
260628 Toefjes
pi_218013344
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Iets alarmerend vinden is geen reden tot bombarderen. Of het nou Isral, China, Amerika of Groenland is. Je kunt niet zomaar iets platgooien omdat het je niet aanstaat.
Blijkbaar vanaf heden dus wel. Trump lapt sowieso alle regels en verdragen aan z'n laars, dus dit kan niet echt een verrassing zijn.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:53:19 #281
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218013346
quote:

[..]
Eigenlijk wat er in Joegoslavi dus gebeurde met het succesvol neerhalen van de F-117, een stukje overmoed van de kant van de Amerikanen door iedere keer dezelfde route te vliegen en een slimme radar operator die zo specifiek en smal op dat stuk lucht ging focussen dat het lukte.
Al is de B2 wel weer andere koek en zal die fout geen tweede keer gemaakt worden.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:53:26 #282
508780 2172619626795
pi_218013347
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze hadden 0,0 autoriteit om dit te doen.
Ik heb ook 0 autoriteit om iemand als eerste neer te steken met de intentie iemand die met een mes staat te zwaaien en dreigt mij dood te steken. Toch zou ik het doen, omdat ik vind dat mijn leven (of dat van een ander) zwaarder weegt dan die van de messenzwaaier.

Daar zal ik dan wel weer de consequenties van moeten dragen. Zo ook de politieke leiders Netanyahu en Trump gezien de gevolgen van hun daden die nog gaan komen nu.

quote:
Al het andere is bijzaak om het een richting te sturen van preventief handelen. Lekker weer illegaal bommen ergens op gooien.
Het is geen bijzaak. Het is verwonden om te overleven.

We hebben het over een regime dat bij woord, bij daad en bij wet laat zien Israel te willen elimineren. Als zo’n regime over een atoomwapen beschikt, dan worden de terroristische proxies zoals Hamas, Hezbollah, de Houti’s en milities in Syri en Irak financieel en materieel gedekt door een kernmacht.

Ik respecteer je mening, en zoals je in mijn andere posts hebt gezien deel ik hem deels, maar hopelijk neem je het bovenstaande in jouw persoonlijke kijk ook ik overweging. :)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:54:08 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013353
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Bunkerbusters werken seismisch uit door hun enorme chemische versterkte onploffing; lokaal een aardbeving te veroorzaken die de omgeving tot vele honderden meters (en daarbuiten) daarvan zwaar beschadigd. Een ondergrondse fabriek hoeft niet eens direct getroffen te worden maar zal door de omliggende schok buiten werken worden gebracht. Je hebt niets aan een fabriek in een berg of ondergronds hol wier plafond op instorten (staat) is gebracht.
Bedenk hier ook het effect van een firecracker; in een open hand zal het relatief weinig schade veroorzaken maar in een vuist gebald, compleet je hand afrukken. het doel van de bunkerbuster is allereerst diepgaande penetratie bereiken om dan daar omsloten, te flink ploffen en de trillingen daarvan te laten rimpelen.

NB: goed startverhaal omtrent je H-bom waar het nodige - nofi - is over op te merken. Een H-bom is een thermonucleaire bom waarbij een "gewone" kernbom wordt gebruikt om ander kernmateriaal met een nog grotere efficintie in kernreactie te laten ontploffen. Hoe meer kernen dichter bij elkaar gebracht kunnen fuseren, hoe meer (kinetische) energie uit die splitsing en fusie ontstaat.
Dat neutronenbom verhaal snijdt iets aan hout maar is meer een verhaal voor de reclamefolder. Dat nauwelijks in relativiteit mag je (voor de mens en dier) compleet vergeten. Een .22 is net zo dodelijk als een .50 kaliber met het verschil dat een .22 een minder grote wond achterlaat en .50 iemands hoofd verpulvert. Het reclame verhaal is dan: dat een .22 "minder dodelijk" is.
Een neutronenbom is een ding dat vooral veel (kortdurende) straling veroorzaakt met als "simpel" doel (relatief dan) ietsjes minder fysieke schade te veroorzaken met juist meer gevolgen voor de biotoop (dwz mensen doden).
  zondag 22 juni 2025 @ 13:54:31 #284
19595 Chadi
pi_218013354
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik begin ineens te begrijpen waarom de PVV een NSB symbool voert voor sommigen. "Hou ze daar, anders komen ze hier weer".

[ afbeelding ]

Deze invalshoek had ik nog niet zo bekeken.

Apart.
Partij Voor Volksverraad werd het door Denk genoemd.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:55:06 #285
508780 2172619626795
pi_218013357
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Klopt, daar ben ik het helemaal mee eens. Domme opportunistische zet was dat.

Daarbij moet ook vermeld worden:

quote:
Nu ben ik ook van mening dat Trump de vorige deal niet had moeten vernietigen, maar voor de motivatie erachter dat een deal geen waarde heeft als Iran de internationale toezichthouders geen volledige toegang heeft, valt ook wat te zeggen.

zondag 22 juni 2025 @ 13:55:57 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218013366
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is op grond van het internationale recht 0 rechtvaardiging om Iran 'preventief' aan te vallen. Voor Isral niet en voor de VS ook niet.
Maar je snapt neem ik dat israel niet wil wachten tot er een grote paddenstoel boven tel aviv verschijnt, louter omdat voor figuren zoals jij dan pas bewezen is dat ze ze aan het maken waren?

Overigens mag een pre-emptive strike prima, volgens internationaal recht.

Maar daar zijn criteria voor, en zie al van mijlen ver aankomen dat jij "absoluut!" niet vind dat daar aan voldaan is, dus laat ik het er bij.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:11 #287
505012 oblo
pi_218013367
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
quote:
The development follows serious warnings from the head of the International Atomic Energy Agency (IAEA) earlier this week that inspectors have been unable to determine whether Iran’s nuclear programme was “exclusively peaceful” – as per the terms of the 2015 nuclear deal from which the United States subsequently withdrew.

A fresh round of negotiations between Washington and Tehran is slated to begin on Saturday in Oman, according to news reports, amid heightened geopolitical tensions linked to rumours of an impending Israeli attack on Iran.

Following Thursday’s resolution vote by the IAEA’s board of governors – which passed by a vote of 19 for, three against and 11 abstentions - Iran’s atomic energy body reportedly announced plans to open a new uranium enrichment plant and increase production of enriched fissile material.

Growing concerns

The draft for Thursday’s resolution highlights serious and growing concerns since at least 2019 that Iran had failed to cooperate fully with the UN agency’s inspectors.

Tehran has “repeatedly” been unable to explain and demonstrate that its nuclear material was not being diverted for further enrichment for military use, the draft text maintains.

Iran has also failed to provide the UN agency with “technically credible explanations for the presence of [man-made] uranium particles” at undeclared locations in Varamin, Marivan and Turquzabad, it continues.

“Unfortunately, Iran has repeatedly either not answered, or not provided technically credible answers to, the agency’s questions,” IAEA chief Grossi said on Monday. “It has also sought to sanitize the locations, which has impeded Agency verification activities.”

According to Mr. Grossi, Tehran has stockpiled 400 kilogrammes of highly enriched uranium.

Given the potential proliferation implications, the agency cannot ignore [this],” he told the UN agency’s governing board on Monday.

https://news.un.org/en/story/2025/06/1164291
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:48 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013374
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Klopt, daar ben ik het helemaal mee eens. Domme opportunistische zet was dat.

Daarbij moet ook vermeld worden:
[..]

Ik zie een heel andere rode draad..
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:56 #289
475083 Lospedrosa
$
pi_218013377
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Moet eerst nog maar zien of ze daadwerkelijk die berg zijn doorgekomen. IAEA zegt ook dat er geen verhoogde stralingsniveaus zijn gedetecteerd.
Dan gaan ze toch elke avond, dezelfde route en een bom erop.
Ik lees hier dat de B-2 onschendbaar is, niet te stoppen. Dus wat willen ze doen dan?
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:56 #290
186611 Haags
pi_218013378
Volgende bom graag op Khamenei
Zonder wrijving geen glans
  zondag 22 juni 2025 @ 13:58:24 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218013387
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je weet dat beoordelingen in de democracy index in een percentage wordt uitgedrukt, dat op meerdere vlakken beoordeelt wordt. Democratie is niet simpelweg aan / uit.

Zo zou iemand in Noord-Korea het eigen regime als democratisch kunnen beoordelen omdat er verkiezingen zijn. Maar er zijn toch een heleboel factoren die we zo niet zien.
Het is vrij duidelijk of een land een functionerende democratie is en Isral scoort hier gemiddeld gezien zelf hoger dan een aantal Europese landen. Zie ook: Democracy index, 2024
  zondag 22 juni 2025 @ 13:58:32 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218013388
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je snapt neem ik dat israel niet wil wachten tot er een grote paddenstoel boven tel aviv verschijnt, louter omdat voor figuren zoals jij dan pas bewezen is dat ze ze aan het maken waren?

Overigens mag een pre-emptive strike prima, volgens internationaal recht.

Maar daar zijn criteria voor, en zie al van mijlen ver aankomen dat jij "absoluut!" niet vind dat daar aan voldaan is, dus laat ik het er bij.
Persoonlijke aanvallen, zwaktebod.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:58:41 #293
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013389
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:53 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik heb ook 0 autoriteit om iemand als eerste neer te steken met de intentie iemand die met een mes staat te zwaaien en dreigt mij dood te steken. Toch zou ik het doen, omdat ik vind dat mijn leven (of dat van een ander) zwaarder weegt dan die van de messenzwaaier.
Maar als je een onafhankelijk agentschap hebt wat die dreiging ontkent wordt het verhaal al anders.

Men praat het nu goed door te doen alsof de lanceerstations al klaarstonden. Dan zou de actie namelijk wl te legitimeren zijn, nu niet.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:08 #294
343952 Ali_boo
pi_218013393
twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:19 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013395
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Yep, waarbij de omgeving het "geluk" heeft dat Isral een westers land is dat hierin zeker niet uit is op andermans vernietiging. Dit ondanks dat die anderen volhouden dat Isral uit is op hun genocide of zuivering.
Isrel zal imo wel het wapen inzetten als anderen haar (kunnen of daadwerkelijk) gaan vernietigen.
Dan wordt het 50-50, who strikes first will likely survive - de dood of de gladiolen.

Kweet, offtopic maar wel actueel in het onnavolbare kromdenken van hedendaags PvGLdA dat isral kernwapens heeft als verdediging om zo "onkwetsbaar" anderen aan te kunnen vallen.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:33 #296
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013398
quote:
Ja, er was geen indicatie voor een directe dreiging.
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:59:37 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218013399
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan gaan ze toch elke avond, dezelfde route en een bom erop.
Ik lees hier dat de B-2 onschendbaar is, niet te stoppen. Dus wat willen ze doen dan?
Twee keer achter elkaar exact dezelfde aanvliegroute gebruiken zullen de Yanks niet snel meer doen. ;)
  zondag 22 juni 2025 @ 14:00:21 #298
186611 Haags
pi_218013401
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:59 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
China moet lekker z'n bek houden.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 22 juni 2025 @ 14:00:42 #299
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218013405
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, er was geen indicatie voor een directe dreiging.
Nee, israel moet gewoon wachten, tot ze in tel aviv in de lucht verschijnen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:01:25 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218013410
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Partij Voor Volksverraad werd het door Denk genoemd.
Als een partij de Nederlandse burgers zou 'verraden' dan is het Denk zelf wel, daar liggen de belangen immers veel meer bij de bredere 'Ummah' dan bij Nederland en de Westerse cultuur.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:01:29 #301
508780 2172619626795
pi_218013411
quote:
12s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Bunkerbusters werken seismisch uit door hun enorme chemische versterkte onploffing; lokaal een aardbeving te veroorzaken die de omgeving tot vele honderden meters (en daarbuiten) daarvan zwaar beschadigd. Een ondergrondse fabriek hoeft niet eens direct getroffen te worden maar zal door de omliggende schok buiten werken worden gebracht. Je hebt niets aan een fabriek in een berg of ondergronds hol wier plafond op instorten (staat) is gebracht.
Bedenk hier ook het effect van een firecracker; in een open hand zal het relatief weinig schade veroorzaken maar in een vuist gebald, compleet je hand afrukken. het doel van de bunkerbuster is allereerst diepgaande penetratie bereiken om dan daar omsloten, te flink ploffen en de trillingen daarvan te laten rimpelen.
Bedankt voor de toelichting :)

quote:
Een H-bom is een thermonucleaire bom waarbij een "gewone" kernbom wordt gebruikt om ander kernmateriaal met een nog grotere efficintie in kernreactie te laten ontploffen. Hoe meer kernen dichter bij elkaar gebracht kunnen fuseren, hoe meer (kinetische) energie uit die splitsing en fusie ontstaat.
Tot zover met elkaar eens.

quote:
Dat neutronenbom verhaal snijdt iets aan hout maar is meer een verhaal voor de reclamefolder. Dat nauwelijks in relativiteit mag je (voor de mens en dier) compleet vergeten. Een .22 is net zo dodelijk als een .50 kaliber met het verschil dat een .22 een minder grote wond achterlaat en .50 iemands hoofd verpulvert. Het reclame verhaal is dan: dat een .22 "minder dodelijk" is.
Precies dus wat ik eigenlijk zei met betrekking tot de schade aan een berg zelf.

quote:
Een neutronenbom is een ding dat vooral veel (kortdurende) straling veroorzaakt met als "simpel" doel (relatief dan) ietsjes minder fysieke schade te veroorzaken met juist meer gevolgen voor de biotoop (dwz mensen doden).
En daarmee geschikt voor het onbruikbaar maken van andere nucleaire doelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')