abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218012964
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Het is niet dat ik niet inhoudelijk wil reageren, maar ik heb de andere lezers hier net beloofd dat ik niet opnieuw in deze discussie stap.

Ik wil dus alleen zeggen dat ik je perspectief respecteer, en dat hij bij mij is geland en me tot zelfreflectie heeft gedwongen, ondanks dat ik hem niet helemáál met je deel.

Bedankt voor je toevoeging en nogmaals bedankt voor het onder de aandacht brengen van je nuance :)
Het niet - volledig - met elkaar eens zijn mag en dat is ook goed voor een discussieforum. En dat is een groot goed in ons land. Hopelijk mogen meer bevolkingen daar in de toekomst van genieten. ^O^

Graag gedaan ;)
pi_218012966
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:57 schreef Chadi het volgende:
Het heeft aangetoond dat Israël ook zijn beperkingen heeft en dat ze kwetsbaar zijn. De mensen in Israël beseffen nu een beetje wat ze hun medemens al die tijd aandoen en dat oorlog niet zo fijn is als je het zelf moet ondergaan.
Het is altijd wel fijn wanneer de aap uit de mouw komt. Al is dat voor buitenlanders wat makkelijker dan de gemiddelde kaaskop.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:28 #203
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218012967
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat betreft die dan?
Het vermoeden dat er geen echte analyse is gemaakt van de mogelijke gevolgen, dat er daarom ook geen plan is voor hoe daarmee om te gaan, en de zorgen daaromtrent.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218012971
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Trump krijgt in eigen land nogal wat kritiek op zijn mislukkende deals.
Maar Ad andere kant, hij is nog maar net begonnen.
Geef hem de tijd!
Hoe meer tijd je Trump geeft. Hoe groter de zooi wordt. ;(

(Kijk ook maar naar de Amerikaanse economie.)
  zondag 22 juni 2025 @ 13:10:56 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218012973
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
De experts van de VN geven toch duidelijk vermeld dat Iran geen nucleaire wapen aan het ontwikkelen is of daartoe een poging doet.
Tja, als je het daar van moet hebben, ze verrijken tot een veel hoger niveau dan voor civiele doeleinden noodzakelijk, dat lijkt mij al voldoende om ze tegen te houden, er even los van of dat op deze manier moet.
pi_218012975
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was
De VN weet precies wat het regime aldaar wil dat ze weten. Dat praatclubje weet niks, voor echte harde intel zul je toch echt bij een aantal VN leden moeten zijn.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218012983
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Het niet - volledig - met elkaar eens zijn mag en dat is ook goed voor een discussieforum. En dat is een groot goed in ons land. Hopelijk mogen meer bevolkingen daar in de toekomst van genieten. ^O^

Graag gedaan ;)
Absoluut mee eens! Mooi gezegd. :)
pi_218012985
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was een daar de VS politiek bedrijft om een aanval te rechtvaardigen.
De VN is een tandeloze organisatie die alles netjes volgens het boekje doet. Zoals het in een utopia ook zou moeten gaan. Maar je denkt toch niet dat staten het achterste van hun tong laten zien als die 'lulletjes rozenwater' van de VN even komen buurten. Daarvoor heb je informanten nodig. Spionage, contraspionage etc. Dat doet de VN niet. Die zien alleen wat er aan de voorkant gebeurd. Helaas.

Daarmee stel ik nog steeds niet dat Iran een kernwapen ontwikkelt. Ik weet het gewoon niet. Net als eenieder hier. Feit is wel dat ze de uranium hoger verrijken dan noodzakelijk is. Maar meer dan dat weten wij buitenstaanders niet. Vermoedens, meer niet voor ons.
pi_218012995
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe meer tijd je Trump geeft. Hoe groter de zooi wordt. ;(

(Kijk ook maar naar de Amerikaanse economie.)
Is alleen maar goed voor Europa en de Euro. :)
Vakman pur sang
pi_218013011
Ik ben verre van een militaire expert, zeker in de huidige technologie. Maar als simpele ziel denk ik toch:

Stel Fordow is niet vernietigd omdat je niet diep genoeg bent gegaan. Dan gooi je er toch nog een paar van die bommen bovenop? Op een gegeven moment ben je toch diep genoeg? :P
pi_218013019
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Verrijkt materiaal zelf is lastig te hanteren om te bewaren, het degenereert ook (halfwaardetijd); en het is nog ingewikkelder om het tot bom te maken dat je dan ook nog's ergens anders moet kunnen laten ontploffen.
De enige manier om goedkoop een bom te maken met verrijkt uranium, is het als stof te laten ontploffen en een gebied radioactief - onleefbaar - te besmetten.
Iets in mij :P zegt dat een islamitische staat niet het plan heeft om haar eigen beloofde land (dwz Israël) of haar soortgenoten radioactief voor lange tijd te willen gaan besmetten.
Wat Iran c.s. willen is de ander als ongewenst persoon vernietigen om er vervolgens zelf te (kunnen) gaan wonen. Zij zullen dus geen baat nog enig doel hebben om vuile bommen te maken.
Haal één schakel uit de totale nucleaire ketting, en niets van dat alles is echt bruikbaar.
Die mogelijkheid om een vuile bom te maken heeft Iran inderdaad al.

Als Iran absoluut geen kernbom mag hebben, vind ik het op zijn minst opvallend dat die vuile bom voor de discussie irrelevant zou zijn.
pi_218013023
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ben verre van een militaire expert, zeker in de huidige technologie. Maar als simpele ziel denk ik toch:

Stel Fordow is niet vernietigd omdat je niet diep genoeg bent gegaan. Dan gooi je er toch nog een paar van die bommen bovenop? Op een gegeven moment ben je toch diep genoeg? :P
Denk dat dat wel klopt.
Maar op een gegeven moment zijn je B-2s uitgeschakeld, als het geen verassing meer is.
Vakman pur sang
pi_218013027
quote:

Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)
pi_218013029
Timmermans in Buitenhof :r
  zondag 22 juni 2025 @ 13:19:03 #215
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218013039
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)
That information is classified.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218013041
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ah, ja.. zijn natuurlijk geen bommen die je veel op voorraad hebt nee. Gauw opschalen naar 5%, heb je weer budget daarvoor Donald :P
pi_218013046
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar op een gegeven moment zijn je B-2s uitgeschakeld,
Die dingen zijn "stealth", heb je er wel eens van gehoord?

Plus dat israel natuurlijk nu al weken elke vorm van anti-air naar de maan aan het bombarderen is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:19:58 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218013048
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
De experts van de VN geven toch duidelijk vermeld dat Iran geen nucleaire wapen aan het ontwikkelen is of daartoe een poging doet.
Dit (vooral het laatste) is echt de reinste quatsch.
Iemand gaat voor eigen gebruik, geen eigen opwerkingsindustrie vestigen om te kunnen voorzien, in weet ik veel een vriendelijke energievoorziening.

Ik snap - academisch, zeker - wel de experts die pas bij onweerlegbaar - dwz, voldongen - bewijs, een andere mening zullen zijn toegedaan. Waar ze in hun analyses totaal de plank misslaan, dat het nergens voor nodig is om op die gigantische schaal vele (ws. honderden) kilo's op te willen werken voor "vreedzaam" gebruik.

Probleem hier is dat iets ogenschijnlijk vreedzaam met een knip van een vinger anders is te gebruiken. Een fabriek die broodmessen maakt kan de volgende dag dolken maken en de week daarop in opdracht van de staat, vlijmscherpe hakzwaarden om daarmee een ander te slicen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218013049
quote:

Een ander probleem is dat ze maar twintig van die bommen hebben. Nu 14 dus. :P
pi_218013053
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[ afbeelding ]
Fantaseerde vroeger in de klas op de middelbare school altijd dat mijn geodriehoek zo'n soort vliegtuig was.
pi_218013054
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef byah het volgende:
Dat die aanvallen precies dit weekend plaatsvinden is duidelijk een steek richting de NAVO. Wordt een draak van een top op deze manier. Trump zal om deze reden ook wel thuisblijven, wat toevallig
Ik heb al een jaar sterk het gevoel dat deze top een flop is (of wordt).
Waarom weet ik niet.
Vakman pur sang
pi_218013071
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[ afbeelding ]
Ongelofelijk hè, dat de 1e al in 1988 van de band rolde. Wat een machine!
En nooit gekopieerd.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 13:23:32 #223
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218013077
Dus Israël heeft iets van 80 á 90 kernkoppen. Altijd geweigerd om ook maar 1 verdrag te ondertekenen wat hiermee gemoeid is. Maar zij zijn samen met Amerika blijkbaar ineens een autoriteit om een ander soeverein land aan te mogen vallen wat volgens het IAEA geen kernwapens heeft?

Ik snap de kritiek wel. Wat is dit nou voor gekkigheid?
Dit, dus.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:23:46 #224
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218013078
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:20 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Een ander probleem is dat ze maar twintig van die bommen hebben. Nu 14 dus. :P
Dat beweert de media ja. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218013079
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:20 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Fantaseerde vroeger in de klas op de middelbare school altijd dat mijn geodriehoek zo'n soort vliegtuig was.
Ze vlogen ook prima, die geodriehoeken. Alleen moest je op je tafeltje staan om hem weer uit het systeemplafond te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')