Het niet - volledig - met elkaar eens zijn mag en dat is ook goed voor een discussieforum. En dat is een groot goed in ons land. Hopelijk mogen meer bevolkingen daar in de toekomst van genieten.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het is niet dat ik niet inhoudelijk wil reageren, maar ik heb de andere lezers hier net beloofd dat ik niet opnieuw in deze discussie stap.
Ik wil dus alleen zeggen dat ik je perspectief respecteer, en dat hij bij mij is geland en me tot zelfreflectie heeft gedwongen, ondanks dat ik hem niet helemáál met je deel.
Bedankt voor je toevoeging en nogmaals bedankt voor het onder de aandacht brengen van je nuance
Het is altijd wel fijn wanneer de aap uit de mouw komt. Al is dat voor buitenlanders wat makkelijker dan de gemiddelde kaaskop.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:57 schreef Chadi het volgende:
Het heeft aangetoond dat Israël ook zijn beperkingen heeft en dat ze kwetsbaar zijn. De mensen in Israël beseffen nu een beetje wat ze hun medemens al die tijd aandoen en dat oorlog niet zo fijn is als je het zelf moet ondergaan.
Het vermoeden dat er geen echte analyse is gemaakt van de mogelijke gevolgen, dat er daarom ook geen plan is voor hoe daarmee om te gaan, en de zorgen daaromtrent.quote:
Hoe meer tijd je Trump geeft. Hoe groter de zooi wordt.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump krijgt in eigen land nogal wat kritiek op zijn mislukkende deals.
Maar Ad andere kant, hij is nog maar net begonnen.
Geef hem de tijd!
Tja, als je het daar van moet hebben, ze verrijken tot een veel hoger niveau dan voor civiele doeleinden noodzakelijk, dat lijkt mij al voldoende om ze tegen te houden, er even los van of dat op deze manier moet.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
De experts van de VN geven toch duidelijk vermeld dat Iran geen nucleaire wapen aan het ontwikkelen is of daartoe een poging doet.
De VN weet precies wat het regime aldaar wil dat ze weten. Dat praatclubje weet niks, voor echte harde intel zul je toch echt bij een aantal VN leden moeten zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was
Absoluut mee eens! Mooi gezegd.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het niet - volledig - met elkaar eens zijn mag en dat is ook goed voor een discussieforum. En dat is een groot goed in ons land. Hopelijk mogen meer bevolkingen daar in de toekomst van genieten.![]()
Graag gedaan
De VN is een tandeloze organisatie die alles netjes volgens het boekje doet. Zoals het in een utopia ook zou moeten gaan. Maar je denkt toch niet dat staten het achterste van hun tong laten zien als die 'lulletjes rozenwater' van de VN even komen buurten. Daarvoor heb je informanten nodig. Spionage, contraspionage etc. Dat doet de VN niet. Die zien alleen wat er aan de voorkant gebeurd. Helaas.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft getoond dat de VN toch beter op de hoogte was een daar de VS politiek bedrijft om een aanval te rechtvaardigen.
Is alleen maar goed voor Europa en de Euro.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe meer tijd je Trump geeft. Hoe groter de zooi wordt.![]()
(Kijk ook maar naar de Amerikaanse economie.)
Die mogelijkheid om een vuile bom te maken heeft Iran inderdaad al.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verrijkt materiaal zelf is lastig te hanteren om te bewaren, het degenereert ook (halfwaardetijd); en het is nog ingewikkelder om het tot bom te maken dat je dan ook nog's ergens anders moet kunnen laten ontploffen.
De enige manier om goedkoop een bom te maken met verrijkt uranium, is het als stof te laten ontploffen en een gebied radioactief - onleefbaar - te besmetten.
Iets in mijzegt dat een islamitische staat niet het plan heeft om haar eigen beloofde land (dwz Israël) of haar soortgenoten radioactief voor lange tijd te willen gaan besmetten.
Wat Iran c.s. willen is de ander als ongewenst persoon vernietigen om er vervolgens zelf te (kunnen) gaan wonen. Zij zullen dus geen baat nog enig doel hebben om vuile bommen te maken.
Haal één schakel uit de totale nucleaire ketting, en niets van dat alles is echt bruikbaar.
Denk dat dat wel klopt.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ben verre van een militaire expert, zeker in de huidige technologie. Maar als simpele ziel denk ik toch:
Stel Fordow is niet vernietigd omdat je niet diep genoeg bent gegaan. Dan gooi je er toch nog een paar van die bommen bovenop? Op een gegeven moment ben je toch diep genoeg?
Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)quote:Op zondag 22 juni 2025 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ben verre van een militaire expert, zeker in de huidige technologie. Maar als simpele ziel denk ik toch:
Stel Fordow is niet vernietigd omdat je niet diep genoeg bent gegaan. Dan gooi je er toch nog een paar van die bommen bovenop? Op een gegeven moment ben je toch diep genoeg?
That information is classified.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)
Ah, ja.. zijn natuurlijk geen bommen die je veel op voorraad hebt nee. Gauw opschalen naar 5%, heb je weer budget daarvoor Donaldquote:Op zondag 22 juni 2025 13:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze hebben er al flink wat opgemikt en de voorraad bunkerbusters is beperkt, las ik (20 stuks in totaal)
Die dingen zijn "stealth", heb je er wel eens van gehoord?quote:Op zondag 22 juni 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar op een gegeven moment zijn je B-2s uitgeschakeld,
Dit (vooral het laatste) is echt de reinste quatsch.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
De experts van de VN geven toch duidelijk vermeld dat Iran geen nucleaire wapen aan het ontwikkelen is of daartoe een poging doet.
Een ander probleem is dat ze maar twintig van die bommen hebben. Nu 14 dus.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Fantaseerde vroeger in de klas op de middelbare school altijd dat mijn geodriehoek zo'n soort vliegtuig was.quote:
Ik heb al een jaar sterk het gevoel dat deze top een flop is (of wordt).quote:Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef byah het volgende:
Dat die aanvallen precies dit weekend plaatsvinden is duidelijk een steek richting de NAVO. Wordt een draak van een top op deze manier. Trump zal om deze reden ook wel thuisblijven, wat toevallig
Ongelofelijk hè, dat de 1e al in 1988 van de band rolde. Wat een machine!quote:
Dat beweert de media ja.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:20 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Een ander probleem is dat ze maar twintig van die bommen hebben. Nu 14 dus.
Ze vlogen ook prima, die geodriehoeken. Alleen moest je op je tafeltje staan om hem weer uit het systeemplafond te halen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Fantaseerde vroeger in de klas op de middelbare school altijd dat mijn geodriehoek zo'n soort vliegtuig was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |