Inlichtingendiensten hebben niet beweerd dat ze over een atoomwapen beschikten, maar dat het proces ernaartoe zo vergevorderd was dat bij gebrek aan internationale waarneming het risico te groot was dat Iran er over enkele weken/maanden wél eentje had.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met bombarderen?
Tegen die observatie kan ik natuurlijk niets inbrengen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met het niet tekenen van het non-proliferatieverdrag zet Israël zich in het rijtje India, Pakistan en Noord-Korea.
Alhoewel ik hem niet deel, kan ik die mening wel begrijpen.quote:Dat zegt natuurlijk ook wel wat.
Ja. Je kunt het zo aanvliegen maar volgens mij is er een soeverein land gebombardeerd wat volgens de waakhonden geen materiaal of intentie had om iets illegaals te doen. Dan gaat er toch iets mis.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we hadden gewoon allemaal kumbaya moeten gaan zingen. Had het allemaal goed gekomen.
De twee dingen sluiten elkaar niet uit. Je kan democratisch stemmen om een terreurstaat te worden. Hebben onze buren ook een keer gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is bijzonder hoe jij te werk gaat in discussies.
Je bent regelmatig aan het beweren dat Israël helemaal geen democratie is maar een terreurstaat. En vervolgens als dit frame dan niet meer goed uitkomt is Israël ineens wél weer een democratie, waar de bevolking verantwoordelijkheid draagt.
Dan is bombarderen toch het állerlaatse wat je gaat doen? Nu weet je zeker in welke hoek je ze gaat duwen. Nee, dit hebben de sterke daadkrachtige leiders weer eens super slim aangepakt.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Inlichtingendiensten hebben niet beweerd dat ze over een atoomwapen beschikten, maar dat het proces ernaartoe zo vergevorderd was dat bij gebrek aan internationale waarneming het risico te groot was dat Iran er over enkele weken/maanden wél eentje had.
Die zijn niet zó dom.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:37 schreef vosss het volgende:
Liggen die Chinezen nog op 1 oor of waar blijft hun reactie?
Dat klopt niet, ook de IAEA heeft geconstateerd dat Iran een veelvoud aan uranium verrijkt dan civiel noodzakelijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Je kunt het zo aanvliegen maar volgens mij is er een soeverein land gebombardeerd wat volgens de waakhonden geen materiaal of intentie had om iets illegaals te doen. Dan gaat er toch iets mis.
Ik zie nu ergens zo'n jihadi met een RPG staan wachten om de Amerikanen neer te halen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:29 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Uitgeschakeld worden? Door wie? Met wat? De jaren 70 luchtmacht is compleet uitgeschakeld. Luchtafweer is ook volledig met de grond gelijk gemaakt door Israël. Enige wat ze nog hebben is wat oud materiaal met tracers, ziet er leuk uit, beetje star wars achtig, doet verder niks. Zeker niet tegen B2's die op extreme hoogte vliegen.
Jahoor, en anders hebben ze nog hier en daar wat pompom geschut staanquote:Op zondag 22 juni 2025 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de VS zeer voorspelbare routes vliegt, Iran gewaarschuwd is, én via samenspel van radar + SAM een lock weet te forceren. Kunnen ze met de S300/Bavar misschien nog een eindje komen.
Zo dom op uit te slapen? Of wat bedoel je?quote:
Helemaal mee eens. Misschien was dat ook zo. Misschien niet. Wat wel genoemd mag worden is dat Iran alle voorstellen van een nucleaire deal naast zich neer heeft gelegd.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is bombarderen toch het állerlaatse wat je gaat doen?
Helemaal eens met je sarcasme.quote:Nu weet je zeker in welke hoek je ze gaat duwen. Nee, dit hebben de sterke daadkrachtige leiders weer eens super slim aangepakt.
Met als kanttekening dat het niet als alarmerend wordt beschouwd. Maar als Trump en Netanyahu vinden van wel kunnen de bommen losquote:Op zondag 22 juni 2025 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt niet, ook de IAEA heeft geconstateerd dat Iran een veelvoud aan uranium verrijkt dan civiel noodzakelijk.
Psstquote:Op zondag 22 juni 2025 13:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo dom op uit te slapen? Of wat bedoel je?
Inmiddels heeft zo'n beetje iedereen zijn plasje gedaan, maar van China heb ik nog niks gehoord.
Ze hadden 0,0 autoriteit om dit te doen. Al het andere is bijzaak om het een richting te sturen van preventief handelen. Lekker weer illegaal bommen ergens op gooien.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Misschien was dat ook zo. Misschien niet. Wat wel genoemd mag worden is dat Iran alle voorstellen van een nucleaire deal naast zich neer heeft gelegd.
Nu ben ik ook van mening dat Trump de vorige deal niet had moeten vernietigen, maar voor de motivatie erachter dat een deal geen waarde heeft als Iran de internationale toezichthouders geen volledige toegang heeft, valt ook wat te zeggen.
Het is al met al een zeer complexe situatie, maar naar mijn mening wel met minstens 1 rode draad: Iran die stelselmatig de afspraken saboteert.
[..]
Helemaal eens met je sarcasme.
Ik begin ineens te begrijpen waarom de PVV een NSB symbool voert voor sommigen. "Hou ze daar, anders komen ze hier weer".quote:Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als er geen staat is zitten wij straks weer opgezadeld met al die Joodse mensen, nee lekker.
Ik ben bang dat jou wensdenken niet echt dicht bij de realiteit staat.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als de VS zeer voorspelbare routes vliegt, Iran gewaarschuwd is, én via samenspel van radar + SAM een lock weet te forceren. Kunnen ze met de S300/Bavar misschien nog een eindje komen.
Dan had Trump tijdens zijn vorige termijn de atoomdeal met Iran niet moeten verscheurenquote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Inlichtingendiensten hebben niet beweerd dat ze over een atoomwapen beschikten, maar dat het proces ernaartoe zo vergevorderd was dat bij gebrek aan internationale waarneming het risico te groot was dat Iran er over enkele weken/maanden wél eentje had.
Met alle gevolgen van dien, gezien de decennialange daden van Iran zelf en voornamelijk via de proxies, in die regio.
[..]
Tegen die observatie kan ik natuurlijk niets inbrengen.
[..]
Alhoewel ik hem niet deel, kan ik die mening wel begrijpen.
Waarom is dat niet alarmerend, natuurlijk is dat wel alarmerend, of het voldoende is om de boel daar plat te gooien is weer een ander verhaal.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat het niet als alarmerend wordt beschouwd. Maar als Trump en Netanyahu vinden van wel kunnen de bommen los
Ja, je kleuterklas logica dat "het allemaal niet eerlijk is!" is reuze vertederend.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Je kunt het zo aanvliegen maar volgens mij is er een soeverein land gebombardeerd wat volgens de waakhonden geen materiaal of intentie had om iets illegaals te doen. Dan gaat er toch iets mis.
quote:Op zondag 22 juni 2025 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt niet, ook de IAEA heeft geconstateerd dat Iran een veelvoud aan uranium verrijkt dan civiel noodzakelijk.
quote:Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan had Trump tijdens zijn vorige termijn de atoomdeal met Iran niet moeten verscheuren
Zo is de F117 ooit neergehaald.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:46 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jou wensdenken niet echt dicht bij de realiteit staat.
F-117 vetste vliegtuig ooit. Samen met de McDonnell Douglas F-4 Phantom IIquote:
Iets alarmerend vinden is geen reden tot bombarderen. Of het nou Israël, China, Amerika of Groenland is. Je kunt niet zomaar iets platgooien omdat het je niet aanstaat.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom is dat niet alarmerend, natuurlijk is dat wel alarmerend, of het voldoende is om de boel daar plat te gooien is weer een ander verhaal.
Misschien, maar ik liet zien waar dat anti-zionisme vandaan kwam waar o.a. deze groep mee loopt.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat jij over percentages spreekt. Wel probeer je te beweren dat er eigenlijk hartstikke veel verdeling is binnen de Joodse wereld, maar dat is mbt dit onderwerp dus niet zo. Het overgrote merendeel is zionistisch ingesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |