abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218012190
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.

Rusland teert vooral op materieel van Iraanse makelij en een paar terreuraanslagen van Oeigoeren was voor China genoeg voor een (culturele) genocide op de Oeigoeren. Moskeeën worden daar in rap tempo afgebroken en miljoenen mensen zitten in concentratiekampen.
Dat kan allemaal wel, maar de manier waarop nu wordt ingegrepen in Iran is allesbepalend voor wat beide landen zich in hun hoofd halen in de rest van de wereld. (Taiwan, Oekraïne en andere ossie landen)

Als de Iraanse raketten niet worden beantwoord en Israël wordt ondergelopen. En de VS zich op meerdere fronten zwak laat opstellen is dat gelijk een opmaat naar WW3.

Sterker nog, de kracht van het Amerikaanse leger en hun vele attributen zorgen er momenteel voor dat het in onze regio’s relatief rustig blijft.

Neem die B-2 bommenwerpers. Zie laten nu zien binnen 48u probleemloos en zonder onderschepping enorme doelen weg te vagen, duizenden kilometers verder.
Dit is Ooh zo belangrijk voor de westerse wereld veiligheid. Alleen wordt dit nooit benoemd in Nl,
Iig niet meer, dat was tijdens de 1e Golfoorlog wel anders.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:25 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012191
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:41 #63
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218012196
Wellicht kan er een apart nieuwstopic worden gemaakt, enkel nieuws gerelateerde berichten?
Please consider the environment before printing this post
pi_218012203
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
Zou heel fijn zijn als het nee jij ben gemeen, NEE JIJ. In PMs ofzo kan, maar dat levert niet genoeg aandacht.
pi_218012210
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.
Inkoppertje: Escalatie betreuren en de-escaleren.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:51:59 #66
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218012221
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Zullen we het maar weer over relevant nieuws mbt tot Iran en Israël?
Ja dat was mijn punt ook. Beetje vermoeiend die mensen die lekker gaan lopen bekvechten.

Verbaasd me nog altijd dat ome donald er toch voor is gegaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:52:31 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012227
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Israël is ontstaan en nog steeds bestaat.

Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Israël als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
Flauwekul door te stellen dat door aanwezigheid van Israël als land, Palestijnen - wie zijn dat precies ? - ; en laat staan systematisch, worden onderdrukt. Er is in Israël geen stelsel dat "Palestijnen" onderdrukt. Er is wel een handhaving dat de overheid niet toestaat dat burgers worden aangevallen.

Dat Palestijnen zich onderdrukt voelen, komt rechtstreeks voort ui het denken dat zij door de aanwezigheid van Israël zijn ontdaan van de belofte waar één en alleen de islam het voor het zeggen heeft. De terrorist zal het ook niet eerlijk vinden dat hij wordt aangepakt omdat hij de ander terroriseert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218012232
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?

Ik vind dit persoonlijk niet de manier waarop we hier met elkaar om zouden moeten gaan.
Ik denk dat je een andere post bedoeld.

Ik mijn reactie op @Noorse_Kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.

In mijn reactie op @Geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:53:58 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012251
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak in het (be)denken daarin, om te draaien. Het slachtoffer wordt zomaar dader omdat die een ander slachtoffer uitdaagde omdat die nu als dader, zich kon ging verdedigen. Kortom, het korte rokje is oorzaak van verkrachting en dat wordt al snel onbegrijpelijk.
pi_218012264
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:52 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik denk dat je een andere post bedoeld.

Ik mijn reactie op @:noorse_kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.

In mijn reactie op @:geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.
pi_218012268
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.

Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reëler.

Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
pi_218012271
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak het denken daarin om te draaien.
Je zou dat natuurlijk ook in je eigen topic, pm, of andere privé situatie kunnen doen. In plaats van het nieuws topic. Ik roep maar eens iets geks.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:56:40 #73
3542 Gia
User under construction
pi_218012290
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Israël als terrorist beschouwen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:57:05 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012295
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.

Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reëler.

Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
Ach, het internationale recht.

Weet je wie dit al decennialang negeert? Het Iraanse regime.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218012297
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.

Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
pi_218012300
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:56 schreef Gia het volgende:
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Israël als terrorist beschouwen.
Waar heb jij het nou weer over? :D.
pi_218012308
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef 2172619626795 het volgende:
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.

Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
Zeer welkom, dankjewel.
pi_218012309
quote:
Dat is wel wat HowardRoark steeds doet. Wat dat betreft was de ronddraaiende Lord nog genuanceerder.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:58:47 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218012314
quote:

Oh, dat is je nu pas duidelijk. Niet toen je een keer of 40-45 exact dezelfde post plaatste?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218012315
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas hebben we gezien dat het tóch regelmatig wordt verlegd naar Joden in het algemeen. Daar is een waslijst aan voorbeelden van te geven, neem de recente aanslag nog in de VS op een Joods museum.

Wat we ook wel zien is dat er vaak eufemismes worden gebruikt als 'zionisten', dat is erg populair in de pro-Palestijnse kringen, daarmee tref je al meteen het overgrote merendeel van de Joden.

Het blijft ook verdacht en raar dat het prima is dat er Christelijke landen zijn en Islamitische landen, maar het bestaan van een piepklein Joods land en het streven voor het behoud daarvan (dat is wat zionisme wil zeggen) zo geproblematiseerd wordt.
Ik keur aanvallen op individuen af.

De dynamiek die je in de VS hebt is dat in de protesten Judaïstische Joden met Pro-Palestijnse demonstranten meelopen.

Daar gebruikt men Zionistisch ook om aan te geven dat men de meelopende Joodse demonstranten (die op hun beurt weer vinden dat er geen staat nodig is) 'niet' bedoelt. Maar dat men een idee bestrijdt ipv een godsdienst.

Dan nog de nuance aanbrengen dat deze Judaistische joden niet wensen dat Israel wordt vernietigt, maar dat men de wens heeft dat men zelf gaat inzien dat een staat niet nodig is.

Dus het is niet allemaal heel zwart-wit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 22-06-2025 12:12:49 ]
pi_218012316
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.
Oh maar die blijf ik gewoon als voorbeeld posten als die relevant is in mijn gesprek met iemand (er werd notabene naar verwezen door mijn gesprekspartner).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ook voor jou vanaf nu:

quote:

[ Bericht 10% gewijzigd door 2172619626795 op 22-06-2025 12:04:09 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 11:59:45 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012330
quote:
Daar zit dan ook de hypocrisie van de pro-Palestijnse activisten.

Dit terwijl het nota bene statisch aantoonbaar is dan wél een aanzienlijk deel van de Palestijnse samenleving het terreur van Hamas steunt en de regering van Netanyahu simpelweg niet het meeste draagvlak heeft in de Israëlische samenleving. De oppositie heeft momenteel verreweg de meeste steun.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:59:54 #83
360805 luxerobots
pi_218012332
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, het internationale recht.

Weet je wie dit al decennialang negeert? Het Iraanse regime.
Van het machtigste land ter wereld mag je een hogere standaard verwachten dan van Iran.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:01:31 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012346
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:

Iran was imo hooguit maanden dichtbij - lang technisch, verhaal - een (desnoods een vuile) kernbom die zij beslist direct zou gaan gebruiken om andersdenkenden te doen kantelen.
Je gaat niet ultracentrifugeren en zooi opwerken en je installaties, ondergronds onttrekken aan toezicht om de kachel aan te steken.

De ellende is dat juridisch (on)recht er hier niet toedoet wanneer de ander het mes pakt, gaat zwaaien om te steken.
Iemand, ik, ga niet wachten totdat het ontegenzeggelijke bewijs daarvoor er is.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:01:45 #85
3542 Gia
User under construction
pi_218012348
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over? :D.
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Israël terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:01:55 #86
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218012350
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dan is de volgende stap in denken sinds bijna een eeuw nog niet zo dichtbij geweest als nu.

Er beginnen levensgevaarlijke gekken op te staan in dit land.
Hamas zag dat het goed was.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 12:02:34 #87
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218012356
Wat een kuttopic is dit geworden zeg
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:12 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218012364
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Israël terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.
En nogal contraproductief is als je argument ook is dat niet alle Palestijnen Hamasstrijders zijn en Israël in Gaza afkeurenswaardig tekeergaat.

Maar goed, ontopic maar weer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:17 #89
252617 byah
pi_218012366
Heeft de NOS nou chatgpt ingezet voor de vertaling? Wtf is dit voor armoe
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:29 #90
442397 UitStraling
pi_218012369
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Iedereen proeft, ruikt en ziet dat hij een eend is maar zodra je hem een eend noemt gaat hij keffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')