Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is nog een reden dat de VS keihard Iran zou moeten vernederen. (Zoals vannacht al aardig gelukt is)
Zodat dat zooitje in het Kremlin zich ook eens goed achter de oren krabt. En XiPing ook.
Dus je komt terug op je woorden?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien impliceert terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier.
Het is al belachelijk en crimineel en fout dat Nederland jarenlang en nu nog een terroristische organisatie als Hamas financiert .quote:Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien impliceert terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier. Meer op een manier waarop ik mezelf enige verantwoording vind dragen als Nederland iets doet zoals wapens leveren.
Daarom zei ik ook onschuldige burgers te erkennen. Natuurlijk is er ook oppositie in Israel die zijn best zal doen deze zaken juist te veranderen.
Van de andere kant een land is een organisatie. en ik vind de acties van Israel, met geweld politiek doeleinden bereiken terrorisme. Ook niet zo dat Israel alleen onschuldige mensen doodmaakt, maar wel nogal veel.
Nee hoor, dat is niet waar. Vanaf het begin af aan zijn het de Arabieren die de aanstichters van die conflict zijn geweest. Eerst met geweld en terreur jegens Joodse gemeenschappen, later jegens het land Israël.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Israël is ontstaan en nog steeds bestaat.
Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Israël als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
De lange lappen tekst en 6 gequote teksten en de reactie per quote eronder scroll ik allemaal door.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
Beide landen zullen het ongetwijfeld ten strengste gaan veroordelen en spreken over een ongekende escalatie en de gevaren voor de wereldorde. Maar daar zal het bij blijven, lijkt me.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Zullen China en Rusland zich nog gaan roeren?
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?quote:
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:48 schreef Toefjes het volgende:
Zo, om 12 uur een nationaal veiligheidsberaad van ons kabinet. Heftig.
Dat kan allemaal wel, maar de manier waarop nu wordt ingegrepen in Iran is allesbepalend voor wat beide landen zich in hun hoofd halen in de rest van de wereld. (Taiwan, Oekraïne en andere ossie landen)quote:Op zondag 22 juni 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.
Rusland teert vooral op materieel van Iraanse makelij en een paar terreuraanslagen van Oeigoeren was voor China genoeg voor een (culturele) genocide op de Oeigoeren. Moskeeën worden daar in rap tempo afgebroken en miljoenen mensen zitten in concentratiekampen.
Zou heel fijn zijn als het nee jij ben gemeen, NEE JIJ. In PMs ofzo kan, maar dat levert niet genoeg aandacht.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
Inkoppertje: Escalatie betreuren en de-escaleren.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.
Ja dat was mijn punt ook. Beetje vermoeiend die mensen die lekker gaan lopen bekvechten.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Zullen we het maar weer over relevant nieuws mbt tot Iran en Israël?
Flauwekul door te stellen dat door aanwezigheid van Israël als land, Palestijnen - wie zijn dat precies ? - ; en laat staan systematisch, worden onderdrukt. Er is in Israël geen stelsel dat "Palestijnen" onderdrukt. Er is wel een handhaving dat de overheid niet toestaat dat burgers worden aangevallen.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Israël is ontstaan en nog steeds bestaat.
Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Israël als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
Ik denk dat je een andere post bedoeld.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?
Ik vind dit persoonlijk niet de manier waarop we hier met elkaar om zouden moeten gaan.
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak in het (be)denken daarin, om te draaien. Het slachtoffer wordt zomaar dader omdat die een ander slachtoffer uitdaagde omdat die nu als dader, zich kon ging verdedigen. Kortom, het korte rokje is oorzaak van verkrachting en dat wordt al snel onbegrijpelijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:52 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik denk dat je een andere post bedoeld.
Ik mijn reactie op @:noorse_kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.
In mijn reactie op @:geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
Je zou dat natuurlijk ook in je eigen topic, pm, of andere privé situatie kunnen doen. In plaats van het nieuws topic. Ik roep maar eens iets geks.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak het denken daarin om te draaien.
Ach, het internationale recht.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.
Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reëler.
Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |