abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 11:45:26 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012129
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is nog een reden dat de VS keihard Iran zou moeten vernederen. (Zoals vannacht al aardig gelukt is)
Zodat dat zooitje in het Kremlin zich ook eens goed achter de oren krabt. En XiPing ook.
Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.

Rusland teert vooral op materieel van Iraanse makelij en een paar terreuraanslagen van Oeigoeren was voor China genoeg voor een (culturele) genocide op de Oeigoeren. Moskeeën worden daar in rap tempo afgebroken en miljoenen mensen zitten in concentratiekampen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218012144
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien impliceert terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier.
Dus je komt terug op je woorden?
pi_218012151
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
pi_218012155
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Weet ik ook niet. Volgens mij had ik het beter een terreur staat kunnen noemen. Misschien impliceert terroristische organisatie dat ik toch iedereen volledig schuldig acht. Dat bedoelde ik niet op die manier. Meer op een manier waarop ik mezelf enige verantwoording vind dragen als Nederland iets doet zoals wapens leveren.
Daarom zei ik ook onschuldige burgers te erkennen. Natuurlijk is er ook oppositie in Israel die zijn best zal doen deze zaken juist te veranderen.

Van de andere kant een land is een organisatie. en ik vind de acties van Israel, met geweld politiek doeleinden bereiken terrorisme. Ook niet zo dat Israel alleen onschuldige mensen doodmaakt, maar wel nogal veel.
Het is al belachelijk en crimineel en fout dat Nederland jarenlang en nu nog een terroristische organisatie als Hamas financiert .
pi_218012156
Zo, om 12 uur een nationaal veiligheidsberaad van ons kabinet. Heftig.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:48:37 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012162
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Israël is ontstaan en nog steeds bestaat.

Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Israël als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
Nee hoor, dat is niet waar. Vanaf het begin af aan zijn het de Arabieren die de aanstichters van die conflict zijn geweest. Eerst met geweld en terreur jegens Joodse gemeenschappen, later jegens het land Israël.

In de jaren 1920 en 1930 toen Israël nog niet bestond, waren er hier al grootschalige pogroms jegens Joden door Arabieren.

De Arabieren hebben talloze kansen gehad op een eigen staat en een vreedzaam samenleven, men heeft dit altijd afgewezen. Dit hebben we ook al tot in treurnis besproken je blijft dit maar moedwillig verdraaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218012164
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is dit subforum ongelooflijk onleesbaar geworden door het constant gedram van een aantal usual suspects, erg jammer.
De lange lappen tekst en 6 gequote teksten en de reactie per quote eronder scroll ik allemaal door.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:49:32 #58
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218012176
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Zullen China en Rusland zich nog gaan roeren?
Beide landen zullen het ongetwijfeld ten strengste gaan veroordelen en spreken over een ongekende escalatie en de gevaren voor de wereldorde. Maar daar zal het bij blijven, lijkt me.

Rusland heeft militair gezien z'n handen vol aan Oekraine, zit in economisch zwaar weer en dus niet in een positie om zich hier op enigerlei wijze in te mengen. Is afgelopen jaren zelfs (deels) afhankelijk geweest van Iraanse wapen leveranties.
En China gaat hier niet hun hill-to-die-on van maken, al zullen ze in termen van invloedsferen er wel flink de balen in hebben.
pi_218012183
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef 2172619626795 het volgende:
-knip-
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?

Ik vind dit persoonlijk niet de manier waarop we hier met elkaar om zouden moeten gaan.
pi_218012186
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:48 schreef Toefjes het volgende:
Zo, om 12 uur een nationaal veiligheidsberaad van ons kabinet. Heftig.
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.
pi_218012190
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook lastig in te schatten in hoeverre dat bondgenootschap tussen Rusland en China nu oprecht is.

Rusland teert vooral op materieel van Iraanse makelij en een paar terreuraanslagen van Oeigoeren was voor China genoeg voor een (culturele) genocide op de Oeigoeren. Moskeeën worden daar in rap tempo afgebroken en miljoenen mensen zitten in concentratiekampen.
Dat kan allemaal wel, maar de manier waarop nu wordt ingegrepen in Iran is allesbepalend voor wat beide landen zich in hun hoofd halen in de rest van de wereld. (Taiwan, Oekraïne en andere ossie landen)

Als de Iraanse raketten niet worden beantwoord en Israël wordt ondergelopen. En de VS zich op meerdere fronten zwak laat opstellen is dat gelijk een opmaat naar WW3.

Sterker nog, de kracht van het Amerikaanse leger en hun vele attributen zorgen er momenteel voor dat het in onze regio’s relatief rustig blijft.

Neem die B-2 bommenwerpers. Zie laten nu zien binnen 48u probleemloos en zonder onderschepping enorme doelen weg te vagen, duizenden kilometers verder.
Dit is Ooh zo belangrijk voor de westerse wereld veiligheid. Alleen wordt dit nooit benoemd in Nl,
Iig niet meer, dat was tijdens de 1e Golfoorlog wel anders.
Vakman pur sang
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:25 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012191
twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 11:50:41 #63
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218012196
Wellicht kan er een apart nieuwstopic worden gemaakt, enkel nieuws gerelateerde berichten?
Please consider the environment before printing this post
pi_218012203
quote:
Zou heel fijn zijn als het nee jij ben gemeen, NEE JIJ. In PMs ofzo kan, maar dat levert niet genoeg aandacht.
pi_218012210
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump is al aan het bibberen vermoed ik, als ik hem was zou ik Nederland trouwens uit de NAVO flikkeren, na de gotspe van gisteren.
Inkoppertje: Escalatie betreuren en de-escaleren.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:51:59 #66
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218012221
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:21 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Zullen we het maar weer over relevant nieuws mbt tot Iran en Israël?
Ja dat was mijn punt ook. Beetje vermoeiend die mensen die lekker gaan lopen bekvechten.

Verbaasd me nog altijd dat ome donald er toch voor is gegaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:52:31 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012227
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:44 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het bestaan en het behouden van een Joods land op zichzelf is niet problematisch, helemaal gezien de geschiedenis van Joden is het vrijwel logisch waarom Israël is ontstaan en nog steeds bestaat.

Het gaat om de manier WAAROP. Ik geloof niet dat Israël als land kan bestaan zonder dat dit gepaard gaat met systematische onderdrukking van de Palestijnen.
Flauwekul door te stellen dat door aanwezigheid van Israël als land, Palestijnen - wie zijn dat precies ? - ; en laat staan systematisch, worden onderdrukt. Er is in Israël geen stelsel dat "Palestijnen" onderdrukt. Er is wel een handhaving dat de overheid niet toestaat dat burgers worden aangevallen.

Dat Palestijnen zich onderdrukt voelen, komt rechtstreeks voort ui het denken dat zij door de aanwezigheid van Israël zijn ontdaan van de belofte waar één en alleen de islam het voor het zeggen heeft. De terrorist zal het ook niet eerlijk vinden dat hij wordt aangepakt omdat hij de ander terroriseert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218012232
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zou je het even kunnen overwegen om niet een selectief geknipt zinnetje steeds te plakken en het te framen als antisemitisme wat het volgens de definitie gewoon totaal niet is?

Ik vind dit persoonlijk niet de manier waarop we hier met elkaar om zouden moeten gaan.
Ik denk dat je een andere post bedoeld.

Ik mijn reactie op @Noorse_Kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.

In mijn reactie op @Geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:53:58 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218012251
quote:
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak in het (be)denken daarin, om te draaien. Het slachtoffer wordt zomaar dader omdat die een ander slachtoffer uitdaagde omdat die nu als dader, zich kon ging verdedigen. Kortom, het korte rokje is oorzaak van verkrachting en dat wordt al snel onbegrijpelijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218012264
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:52 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik denk dat je een andere post bedoeld.

Ik mijn reactie op @:noorse_kabeltrui ga ik over mijn eigen woorden.

In mijn reactie op @:geschiedkundige heb ik al aangegeven om het gedeelte van mijn posts waarnaar je verwijst vanaf heden achterwege te laten.
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.
pi_218012268
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.

Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reëler.

Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
pi_218012271
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Klopt omdat dingen niet zo simpel zijn als menigeen dat wil afschilderen met als doel de zaak het denken daarin om te draaien.
Je zou dat natuurlijk ook in je eigen topic, pm, of andere privé situatie kunnen doen. In plaats van het nieuws topic. Ik roep maar eens iets geks.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:56:40 #73
3542 Gia
User under construction
pi_218012290
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Israël als terrorist beschouwen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:57:05 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218012295
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.

Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reëler.

Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
Ach, het internationale recht.

Weet je wie dit al decennialang negeert? Het Iraanse regime.
pi_218012297
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.

Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')