Waar heb jij het nou weer over?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:56 schreef Gia het volgende:
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Israël als terrorist beschouwen.
Zeer welkom, dankjewel.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef 2172619626795 het volgende:
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.
Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
Dat is wel wat HowardRoark steeds doet. Wat dat betreft was de ronddraaiende Lord nog genuanceerder.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:56 schreef Gia het volgende:
Wat ik wel typisch vind is dat als we gazanen mede verantwoordelijk houden voor het handelen van hamas, dan is het land te klein. Maar je mag schijnbaar wel alle inwoners van Israël als terrorist beschouwen.
Oh, dat is je nu pas duidelijk. Niet toen je een keer of 40-45 exact dezelfde post plaatste?quote:Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef 2172619626795 het volgende:
Verder houd ik mij vanaf nu afzijdig in de discussie waar ik de laatste paar uur in gezeten heb, want het is duidelijk dat deze inmiddels het topic verstikt en dat komt het leesplezier van anderen niet ten goede.
Als iemand toevallig met mij verder wilt gaan over die discussie: je kunt me benaderen via PM.
Ik keur aanvallen op individuen af.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas hebben we gezien dat het tóch regelmatig wordt verlegd naar Joden in het algemeen. Daar is een waslijst aan voorbeelden van te geven, neem de recente aanslag nog in de VS op een Joods museum.
Wat we ook wel zien is dat er vaak eufemismes worden gebruikt als 'zionisten', dat is erg populair in de pro-Palestijnse kringen, daarmee tref je al meteen het overgrote merendeel van de Joden.
Het blijft ook verdacht en raar dat het prima is dat er Christelijke landen zijn en Islamitische landen, maar het bestaan van een piepklein Joods land en het streven voor het behoud daarvan (dat is wat zionisme wil zeggen) zo geproblematiseerd wordt.
Oh maar die blijf ik gewoon als voorbeeld posten als die relevant is in mijn gesprek met iemand (er werd notabene naar verwezen door mijn gesprekspartner).quote:Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ik heb het over de zin van lord-ronddraai die je hier nu echt al een keer of 8 gepost hebt. We weten je standpunt daarin nu wel.
Dan ook voor jou vanaf nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef 2172619626795 het volgende:
Daar zit dan ook de hypocrisie van de pro-Palestijnse activisten.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:56 schreef Gia het volgende:
Van het machtigste land ter wereld mag je een hogere standaard verwachten dan van Iran.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, het internationale recht.
Weet je wie dit al decennialang negeert? Het Iraanse regime.
Iran was imo hooguit maanden dichtbij - lang technisch, verhaal - een (desnoods een vuile) kernbom die zij beslist direct zou gaan gebruiken om andersdenkenden te doen kantelen.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:54 schreef luxerobots het volgende:
Goed, de Verenigde Staten is een lijn gepasseerd door zelf in Iran te bombarderen. Daarbij negeert Trump het internationale recht, en zelfs het Amerikaanse recht, want het congres en de commissie inlichtingendiensten zijn niet ingelicht.
Dit betekent dat ook dat een nieuwe aanval van de VS gemakkelijker geworden is, en het is te hopen dat Iran geen wraak gaat nemen op Amerikanen (in de regio of erbuiten). Dan zal Trump opnieuw reageren, en wordt escalatie steeds reëler.
Overigens is ook nog onduidelijk hoe dicht Iran bij een kernbom is/was. Netanyahu roept al 30 jaar dat Iran dichtbij is, maar bewijs wordt niet geleverd. En in maart zei Tulsi Gabbard (de directeur van de inlichtingendiensten in de VS) nog dat Iran niet aan een kernbom werkt.
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Israël terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.quote:
Hamas zag dat het goed was.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dan is de volgende stap in denken sinds bijna een eeuw nog niet zo dichtbij geweest als nu.
Er beginnen levensgevaarlijke gekken op te staan in dit land.
En nogal contraproductief is als je argument ook is dat niet alle Palestijnen Hamasstrijders zijn en Israël in Gaza afkeurenswaardig tekeergaat.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Israël terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.
Iedereen proeft, ruikt en ziet dat hij een eend is maar zodra je hem een eend noemt gaat hij keffen.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hele discussie van Lord Ronddraai, die beweert al dagenlang dat alle inwoners van Israël terroristen zijn. Hetgeen uiteraard nergens op slaat.
Nee, dat is simpelweg niet waar. Dit soort groepjes (zoals Neturei Karta, pakweg 1000 man groot) zijn de absolute minderheid. Het overgrote merendeel van Joden zijn zionistisch. Ik heb het Google Gemini ook even gevraagd voor een percentage:quote:Op zondag 22 juni 2025 11:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik keur aanvallen op individuen af.
De dynamiek die je in de VS hebt is dat in de protesten Judaïstische Joden met Pro-Palestijnse demonstranten meelopen.
Daar gebruikt men Zionistisch ook om aan te geven dat men de meelopende Joodse demonstranten (die op hun beurt weer vinden dat er geen staat nodig is) 'niet' bedoeld. En dan nog de nuance aanbrengen dat deze Judaistische joden niet wensen dat Israel wordt vernietigd, maar dat men zelf gaat inzien dat een staat niet nodig is.
[ afbeelding ]
Dus het is niet allemaal heel zwart-wit.
quote:What percent of Jews worldwide are Zionists?
While there isn't a precise, universally agreed-upon percentage, it's generally accepted that the vast majority of Jews worldwide, though not all, are Zionists. Estimates suggest that between 80% and 90% of Jews worldwide express some level of support for Zionism, with variations depending on the definition of Zionism and the specific Jewish community being surveyed, according to a Jewish Currents article and a Pew Research Center report.
Oh, ik sla alle berichten met meer dan 2 alinea's over dus heb die uitspraken dan gemist. Al waren hij en ik het gisteren er wel over eens dat de onvrede vooral is tegen Netanyahu en zijn regime en niet tegen het joodse volk.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben wel blij trouwens dat we vandaag met de warmte op de komische toer gaan en het een beetje luchtig houden.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is wel wat HowardRoark steeds doet. Wat dat betreft was de ronddraaiende Lord nog genuanceerder.
Voorlopig zwaaide Iran niet met dat mes, de vraag was of Iran dat mes heeft.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iran was imo hooguit maanden dichtbij - lang technisch, verhaal - een (desnoods een vuile) kernbom die zij beslist direct zou gaan gebruiken om andersdenkenden te doen kantelen.
Je gaat niet ultracentrifugeren en zooi opwerken en je installaties, ondergronds onttrekken aan toezicht om de kachel aan te steken.
De ellende is dat juridisch (on)recht er hier niet toedoet wanneer de ander het mes pakt, gaat zwaaien om te steken.
Iemand, ik, ga niet wachten totdat het ontegenzeggelijke bewijs daarvoor er is.
Heel erg zullen ze het op de korte termijn dan ook niet vinden, ieder stukje munitie op Iran kan niet op het Russische leger vallen.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:05 schreef KinKiJan het volgende:
Summiere reactie vanuit Rusland, maar toch iets.
Russia's Medvedev says Trump started new war for US after attack on Iran
quote:Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef AFA2022 het volgende:
Wat ik me afvraag is dat Iran dit al mijlenver aan zag komen, zouden ze niet belangerijke stuff verplaats hebben? Of is dat simpelweg gewoon niet mogelijk?
Anyway hoop nu dat er vrede komt, want het doel is immers bereikt.
Dat er (nog) geen straling gemeten is, is wel een indicatie dat belangrijk materiaal al verplaatst was.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:03 schreef AFA2022 het volgende:
Wat ik me afvraag is dat Iran dit al mijlenver aan zag komen, zouden ze niet belangerijke stuff verplaats hebben? Of is dat simpelweg gewoon niet mogelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |