Een auto is dat voor de meeste Nederlanders wel. Niet iedereen woont in een grote stad.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:00 schreef Cupfighter het volgende: [..] Dan moeten ze eraan werken de eerste levensbehoeften betaalbaarder te maken Een auto is dat niet
Dat was in april 2024, en daar staat het volgende:quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans op een loon-prijsspiraal is helemaal niet zo groot: https://www.dnb.nl/algeme(...)p-loon-prijsspiraal/
Die verwachtingen waren dus kul, we zitten daar nog steeds ruim boven. Er staat dan ook dit:quote:Bovendien liggen de lange-termijn inflatieverwachtingen stabiel op ongeveer 2%, en worden deze niet beļnvloed door veranderingen in de feitelijke inflatie.
We hadden in 2024 uiteindelijk de grootste loonstijging ooit: https://nos.nl/artikel/25(...)eer-dan-veertig-jaarquote:Ondanks deze resultaten is het belangrijk om de loonontwikkeling te blijven volgen. In veel nieuwe cao’s wordt nog steeds rekening gehouden met eerdere stijgingen van de inflatie. Dat wil zeggen dat de doorwerking van de inflatiepiek naar de loongroei nog niet is voltooid.
De rest van de post kun je niet weerspreken?quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wij van FNV vinden hogere lonen niet het probleem, kom op zeg
Dat is maar tot 2023, en bovendien was die hoge winstmarge heel sterk beļnvloed door de steunpakketten tijdens corona. Daarnaast neemt die winst sinds 2023 ook alweer af. In 2024 hadden we de grootste loonstijgingen ooit. Al deze factoren hebben uiteraard allemaal invloed, maar net doen alsof het hele probleem alleen maar is dat bedrijven aan het graaien zijn slaat nergens op.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
De rest van de post kun je niet weerspreken?
Als je liever CBS hebt dan FNV is dat ook prima: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)gen-harder-dan-lonen
Ja. Er zijn nog geen overzichten incl 2024, dat snap jij ook wel. Maar er zijn dit eerste kwartaal alleen maar bedrijven geweest die recordwinsten lieten zien. Winsten, inclusief die van supermarkten, stijgen de pan uit. En daar zie je dus de oorzaak van je inflatie.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is maar tot 2023, en bovendien was die hoge winstmarge heel sterk beļnvloed door de steunpakketten tijdens corona. Daarnaast neemt die winst sinds 2023 ook alweer af. In 2024 hadden we de grootste loonstijgingen ooit.
Lees je de dingen die je zelf linkt eigenlijk wel?
Dat is dus niet zo, je eigen linkjes geven dat nota bene aan. Maar goed, je hebt een standpunt ingenomen onafhankelijk van informatie of argumenten dus dan houdt het op.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Winsten, inclusief die van supermarkten, stijgen de pan uit. En daar zie je dus de oorzaak van je inflatie.
Dat kan eerder over jou gezegd worden, FNV is de grote boze tegenstander, op naar loonmatiging om iedereen netjes arm te laten worden terwijl de winsten van bedrijven nog verder stijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo, je eigen linkjes geven dat nota bene aan. Maar goed, je hebt een standpunt ingenomen onafhankelijk van informatie of argumenten dus dan houdt het op.
quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
terwijl de winsten van bedrijven nog verder stijgen.
quote:In 2023 nam de winstquote iets af
Dat klopt wel, of het een eerste levensbehoefte is valt over te discussiėren maar ik kan mee gaan dat het in een dorp lastiger is zonder autoquote:Op dinsdag 1 april 2025 11:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een auto is dat voor de meeste Nederlanders wel. Niet iedereen woont in een grote stad.
Als je geen supermarkt hebt in je dorp, als de basisschool niet in je dorp staat, als je voor kleding- of andere winkelzaken altijd een eind moet rijden. Als er geen werkgelegenheid in de buurt is. Als het dichtstbijzijnde ziekenhuis 20km verderop is. Ja, dan is een auto net zo'n eerste levensbehoefte als een bed of (tegenwoordig erkend) een computer.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt wel, of het een eerste levensbehoefte is valt over te discussiėren maar ik kan mee gaan dat het in een dorp lastiger is zonder auto
In Nederland wonen 3 miljoen mensen in niet stedelijk gebied, daarnaast is het OV zelfs in stedelijk gebied niet altijd een uitkomst als je bijvoorbeeld slecht te been bent. Voor mij, woonachtig in de randstad en goed te been, is de auto echt geen eerste levensbehoefte. Voor mijn op het Friese platteland woonachtige oom met copd is dat echt een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt wel, of het een eerste levensbehoefte is valt over te discussiėren maar ik kan mee gaan dat het in een dorp lastiger is zonder auto
quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:
NSC voor vuurwerkverbod: https://nos.nl/artikel/25(...)rbod-nsc-nu-ook-voor
We hebben er een paar jaar op moeten wachten maar in Den Haag zijn ze eindelijk door de bochtquote:Op dinsdag 1 april 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:
![]()
Fantastisch nieuws.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:
![]()
Wel met als voorwaarde meer publieke shows wat nog niet heel haalbaar is. Er zijn maar liefst 167 pyrotechnici. Ik moet het nog zien of het er nu van komt maar anders een volgend kabinet wel. Mooi staaltje symbool politiek.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:
![]()
Leuk zeg, beleid baseren op emotionele individuele jankverhalen van handhavers.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:
![]()
Hoezo gaat het er 'niet van komen'?quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk zeg, beleid baseren op emotionele individuele jankverhalen van handhavers.
Gelukkig gaat het er niet van komen.
Het water loopt ons over de schoenen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:14 schreef StephanL het volgende:
Ze is geen stempelmachine![]()
Ze is gewoon druk met asielzoekers stoppen
Maar hoe gaat het niet toekennen van lintjes leiden tot het inperken van de instroom?quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:14 schreef StephanL het volgende:
Ze is geen stempelmachine![]()
Ze is gewoon druk met asielzoekers stoppen
MoreDakka in POL / Nederlandse Politiek #490 Zelfs konijnen kunnen bijtenquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo gaat het er 'niet van komen'?
Say "stempelmachine" one more time!quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:14 schreef Szura het volgende:
Met dr 3 regels aan voorbereide antwoorden die helemaal niet over deze kwestie gaan
Precies en wij maar wachten op een huisquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het water loopt ons over de schoenen.
Geen idee.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar hoe gaat het niet toekennen van lintjes leiden tot het inperken van de instroom?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Say "stempelmachine" one more time!
Heb nog niet de tijd gehad om mij hier uitgebreid in te verdiepen, maar ik begrijp dat het om een verbod op alle soorten vuurwerk gaat.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
MoreDakka in POL / Nederlandse Politiek #490 Zelfs konijnen kunnen bijten
Gelukkig trekken ze zich eindelijk meer aan van wat er met onze hulpverleners gebeurt, dan van "maar ik vind het leuk"-stampvoeters die prima een andere bezigheid met oud en nieuw kunnen zoeken, de ouders van de meeste schreeuwers staken ook geen vuurwerk af en anders gaat het om de grootouders.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Minister heeft ook al aangegeven geen problemen te hebben om het uit te voeren.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb nog niet de tijd gehad om mij hier uitgebreid in te verdiepen, maar ik begrijp dat het om een verbod op alle soorten vuurwerk gaat.
Als NSC ook 'on board' is, is de VVD niet langer nodig voor een meerderheid. Dat kan de fractie aankomen met amendementen, met het doel het plan te verzwakken, maar die worden dan gewoon weggestemd.
Het lijkt om een totaalverbod te gaan. Parlement kiest daarvoor, minister gaat ermee aan de slag.
Weer zo'n marionet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:25 schreef Szura het volgende:
Hahahaha Wilders laat nog een ander kipje opdraven
Ja, maar zij is het beleid, toch?quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:18 schreef Vis1980 het volgende:
Faber denkt dat het allemaal om haar draait, terwijl ze gewoon in functie zit. Doodmoe word je van die antipolitieke mensen in de politiek, die denken te menen dat alles op persoonlijke titel moet kunnen worden besloten.
Jammer dat Faber nog niet verboden isquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Lekker weer alles verbieden, wees er maar weer trots op.
Hahahahahaquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vuurwerkverbod komt er niet alleen, hij ligt binnen een paar weken wettelijk vast.
Met uitzonderingen dus. Wellicht handig om je daar in te verdiepen voordat je reageert.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb nog niet de tijd gehad om mij hier uitgebreid in te verdiepen, maar ik begrijp dat het om een verbod op alle soorten vuurwerk gaat.
Voor de gewone consument geen uitzonderingen (op klasse-1 na).quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met uitzonderingen dus. Wellicht handig om je daar in te verdiepen voordat je reageert.
VVD en NSC hebben er beiden voorwaarden aan gesteld. Tijd zal leren hoe haalbaar en betaalbaar die zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo gaat het er 'niet van komen'?
Denk je?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:38 schreef Fok-it het volgende:
Nou als zelfs Eerdmans hand in hand staat met links weet je hoe je je hand verspeeld hebt
Vanavond motie van wantrouwen en die krijgt een meerderheid
De voorwaarde van NSC is voorlopig dat vuurwerkshows mogelijk moeten blijven, dat lijkt me geen probleem. Ze hebben het niet over vuurwerkshows in elk dorp. Volgens de minister was het voorstel van CDA over buurthuizen ook uitvoerbaar. Zit je dus alleen met die financiėle vergoeding, maar daar komen ze wel uit.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
VVD en NSC hebben er beiden voorwaarden aan gesteld. Tijd zal leren hoe haalbaar en betaalbaar die zijn.
Alsof dat eerste een voorwaarde is. Ons land zit juist vol met ‘tradities’ waar we anno 2025 gerust eens wat minder ruimte aan zouden moeten geven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig trekken ze zich eindelijk meer aan van wat er met onze hulpverleners gebeurt, dan van "maar ik vind het leuk"-stampvoeters die prima een andere bezigheid met oud en nieuw kunnen zoeken, de ouders van de meeste schreeuwers staken ook geen vuurwerk af en anders gaat het om de grootouders.
Dat vuurwerkverbod komt er niet alleen, hij ligt binnen een paar weken wettelijk vast.
Wel in verenigingsverband.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor de gewone consument geen uitzonderingen (op klasse-1 na).
Leuke mierenneukerij, een vereniging is een verzameling consumenten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
een vereniging is geen consument
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het een wet wordt met ingangsdatum 2 jan 2026. Dit jaar lijkt doordat er al is ingekocht inderdaad lastig haalbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alsof dat eerste een voorwaarde is. Ons land zit juist vol met ‘tradities’ waar we anno 2025 gerust eens wat minder ruimte aan zouden moeten geven.
VVD geeft nu iig aan dat ze er geen haast mee hebben. Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat het dit jaar al rond komt. Vergeet ook niet dat er al het nodige vuurwerk is verkocht. Begin van het jaar stunten de grote vuurwerk handelaars vaak met hun prijzen. Dat geld moet dan terug naar de koper. Iemand betaalt daar de rekening voor. Ik geef het 30% dat het dit jaar al in gaat. De voorwaarde van NSC is zoals gesteld ook niet heel haalbaar. Tenzij je dan vuurwerkshows gaat toestaan die worden georganiseerd door nier gecertificeerden maar dat mag nu wettelijk niet bij een bepaald aantal toeschouwers.
Je bent zelf aan het mierenneuken met je uitzonderingen (en een vereniging is een verzameling natuurlijke personen en/of rechtspersonen en niet een verzameling consumenten).quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuke mierenneukerij, een vereniging is een verzameling consumenten.
Welke coalitiepartij gaat daar voor stemmen dan?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:38 schreef Fok-it het volgende:
De vraag is: is Faber handhaafbaar als SGP en CDA niet meer met haar willen werken? Dan kan ze onmogelijk nog zaken door de Eerste Kamer krijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke coalitiepartij gaat daar voor stemmen dan?
Wat een raar voorbehoud dan. Dat er shows komen. Tja. Die zijn er al. Ik ga er vanuit dat ze er toch wel iets meer mee bedoelen maar goed… het blijft NSC.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:48 schreef Hanca het volgende:
En de voorwaarde van NSC is niet dat er in elke gemeente een vuurwerkshow komt.
Gezien de reacties op lintjesrel BBB gok ik. Zou mbt Keijzer ook niet heel onlogisch zijnquote:Op dinsdag 1 april 2025 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke coalitiepartij gaat daar voor stemmen dan?
Allemaal eens over het feit dat Faber totaal ongeschikt is:quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ik begrijp dat Faber er persoonlijk in geslaagd is de verregaande polarisatie tegen te gaan, en dat werkelijk alle zijden van het politieke spectrum haar nu ongeschikt vinden?
En de vervolgvraag is: hoe relevant vinden ze dat? Faber is immers niet aangesteld om problemen op te lossen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is: is Faber handhaafbaar als SGP en CDA niet meer met haar willen werken? Dan kan ze onmogelijk nog zaken door de Eerste Kamer krijgen.
Ik moet het nog zien.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gezien de reacties op lintjesrel BBB gok ik. Zou mbt Keijzer ook niet heel onlogisch zijn
De voorwaarde is dan ook 'die moeten mogelijk blijven'. Dat is wat ik er van begreep.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat een raar voorbehoud dan. Dat er shows komen. Tja. Die zijn er al. Ik ga er vanuit dat ze er toch wel iets meer mee bedoelen maar goed… het blijft NSC.
Als er een traditie is waar alle hulpverleners vanaf willen, waar de meerderheid van de bevolking vanaf wil, die enorm vervuilend en overlastgevend is en waardoor miljoenen mensen de straat niet op willen op een feestdag: ja.quote:Ik denk dat het kabinet sneller valt dan dat het verbod in gaat. Maar het zal er wel van komen. Gefeliciteerd. Mogen we nu jouw traditie kapot maken?
Hoe kinderachtig.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat een raar voorbehoud dan. Dat er shows komen. Tja. Die zijn er al. Ik ga er vanuit dat ze er toch wel iets meer mee bedoelen maar goed… het blijft NSC.
Ik denk dat het kabinet sneller valt dan dat het verbod in gaat. Maar het zal er wel van komen. Gefeliciteerd. Mogen we nu jouw traditie kapot maken?
Als ze Faber laten zitten na een MvW door de hele oppositie is iig duidelijk dat ze geen beleid door de EK willen, dat is dan helder. Kan dat deel van het hoofdlijnenakkoord de papierversnipperaar in.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de vervolgvraag is: hoe relevant vinden ze dat? Faber is immers niet aangesteld om problemen op te lossen.
Ik denk dat er ook meerderheden voor andere verboden te bedenken zijn. Je begeeft je hiermee op een enorm hellend vlak maar die discussie is hier al vaak gevoerd.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
De voorwaarde is dan ook 'die moeten mogelijk blijven'. Dat is wat ik er van begreep.
[..]
Als er een traditie is waar alle hulpverleners vanaf willen, waar de meerderheid van de bevolking vanaf wil, die enorm vervuilend en overlastgevend is en waardoor miljoenen mensen de straat niet op willen op een feestdag: ja.
Ik vrees alleen dat ik niet aan zo'n 'traditie' (is iets Chinees dat hier net een paar decennia wordt gedaan een traditie?) doe.
Nee hoor, daar gaan ze vrollijk (maar volkomen nutteloos) mee verder om vervolgens wekelijks in allerlei (al dan niet sociale) media te gaan huilen dat ze overal worden tegengewerkt en de wil van het volk wordt genegeerd. Laat het maar aan PVV'ers over om dit soort kansloze missies publicitair uitstekend uit te melken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze Faber laten zitten na een MvW door de hele oppositie is iig duidelijk dat ze geen beleid door de EK willen, dat is dan helder. Kan dat deel van het hoofdlijnenakkoord de papierversnipperaar in.
Als PVV snap ik dat maar als VVD moet je dat uiteindelijk toch niet willen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, daar gaan ze vrollijk (maar volkomen nutteloos) mee verder om vervolgens wekelijks in allerlei (al dan niet sociale) media te gaan huilen dat ze overal worden tegengewerkt en de wil van het volk wordt genegeerd. Laat het maar aan PVV'ers over om dit soort kansloze missies publicitair uitstekend uit te melken.
Dat Faber zonder enig realiteitsbesef maar vooral zonder steun van wie dan ook (Den Haag, regio of uitvoerenden) opereert is al veel langer duidelijk. Dat lijkt toch echt bij het plan te horen.
Ik zie geen hellend vlak. Sterker: eigenlijk is dit geen nieuw verbod, ze halen de uitzondering uit de regel dat je op straat niet met explosieven mag spelen er uit.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook meerderheden voor andere verboden te bedenken zijn. Je begeeft je hiermee op een enorm hellend vlak maar die discussie is hier al vaak gevoerd.
Het gaat helemaal niet over dat iets een traditie is. Zoals ik zei ken ik genoeg tradities die veel langer terug gaan en net zo schadelijk zijn voor de mens en waar ook heel veel beroepsgroepen voor juichen om het te verbieden. Dat is nu de volgende stap… totdat het jou zelf een keer treft.
Op 1 dag in het jaar ook ja? Het wil er bij jou maar niet in dat er geen vuurwerk nodig is om hulpverleners een klote dag te bezorgen. Dat verandert echt niet hie graag je ook wil.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie geen hellend vlak. Sterker: eigenlijk is dit geen nieuw verbod, ze halen de uitzondering uit de regel dat je op straat niet met explosieven mag spelen er uit.
En ja, misschien zijn er meer schadelijke tradities te bedenken. De jacht, de brandstapels rondom oud en nieuw, misschien nog wel meer. Maar allemaal lang niet zo schadelijk en lang niet zo overlastgevend als vuurwerk. En allemaal niet gebruikt om hulpverleners mee aan te vallen.
Ja, ben je nooit in Nederland met oud en nieuw en lees je daarna 2 weken geen nieuws?quote:
Want? Het wil er bij jou maar niet in dat er geen vuurwerk nodig is om hulpverleners een klote dag te bezorgen. Dat verandert echt niet hoe graag je ook wil.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ben je nooit in Nederland met oud en nieuw en lees je daarna 2 weken geen nieuws?
Het is geen totaalverbod.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je bent zelf aan het mierenneuken met je uitzonderingen
Zoals gezegd, aangezien dit precies niets gaan doen tegen de aangevallen ambulancebroeders en wat dan ook zullen we het tegen 2029 in dit topic wel een keer over een alcoholverbod op 31 december gaan hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook meerderheden voor andere verboden te bedenken zijn. Je begeeft je hiermee op een enorm hellend vlak maar die discussie is hier al vaak gevoerd.
Het gaat helemaal niet over dat iets een traditie is. Zoals ik zei ken ik genoeg tradities die veel langer terug gaan en net zo schadelijk zijn voor de mens en waar ook heel veel beroepsgroepen voor juichen om het te verbieden. Dat is nu de volgende stap… totdat het jou zelf een keer treft.
Waarom niet? De fratsen van Faber leiden mooi de aandacht af terwijl er buiten de spotlights een hoop nuttige dingen gedaan worden voor de VVD-achterban.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als PVV snap ik dat maar als VVD moet je dat uiteindelijk toch niet willen?
Het zal in ieder geval helpen als het gros van die jongeren niet met potentieel zware wapens op pad zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want? Het wil er bij jou maar niet in dat er geen vuurwerk nodig is om hulpverleners een klote dag te bezorgen. Dat verandert echt niet hoe graag je ook wil.
Alcoholverbod op straat hebben we natuurlijk al op heel veel plekken in Nederland. Lijkt me niet dat dat snel landelijk gaat worden hoor, maar je benoemt dus niet echt iets bijzonders.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, aangezien dit precies niets gaan doen tegen de aangevallen ambulancebroeders en wat dan ook zullen we het tegen 2029 in dit topic wel een keer over een alcoholverbod op 31 december gaan hebben.
Ze weten nu ook cobra’s hier te krijgen dus ik denk dat degene die wil dat niet zal nalaten. Er zal vast ook een groep zijn die nu niet met voorbedachte rade op pad gaat met vuurwerk om dat als wapen te gebruiken. Maar die gaan dan echt niet binnen zitten om te kaarten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval helpen als het gros van die jongeren niet met potentieel zware wapens op pad zijn.
Glazen, flessen en stenen zijn er het hele jaar. En toch is 31 dec de gevaarlijkste dag op straat in het jaar voor hulpverleners. Voor iedereen trouwens, gezien het aantal ziekenhuisopnames.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ze weten nu ook cobra’s hier te krijgen dus ik denk dat degene die wil dat niet zal nalaten. Er zal vast ook een groep zijn die nu niet met voorbedachte rade op pad gaat met vuurwerk om dat als wapen te gebruiken. Maar die gaan dan echt niet binnen zitten om te kaarten.
Mss ben ik naļef maar ik denk echt niet dat die groep nu staat te klappen voor hulpverleners. Iets drijft ze om zich te misdragen en dat is echt niet het vuurwerk zelf want dan zouden die incidenten zich beperken tot die periode en dat is niet het geval. Dan zijn het bierflessen, glazen, stenen…
Heb je daar een bron bij?quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Glazen, flessen en stenen zijn er het hele jaar. En toch is 31 dec de gevaarlijkste dag op straat in het jaar voor hulpverleners. Voor iedereen trouwens, gezien het aantal ziekenhuisopnames.
Voor sommige stellingen heb je geen bron nodig.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heb je daar een bron bij?
Erasmus MC zegt:
1 januari 2025
Op de Spoedeisende Hulp (SEH) van het Erasmus MC kwamen de afgelopen avond en nacht veel mensen binnen met alcoholvergiftigingen of verwondingen door alcoholgebruik. Het aantal patiėnten met vuurwerkletsel was opvallend laag rond de jaarwisseling.
Waarom zou de coalitie willen breken op migratie?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:38 schreef Fok-it het volgende:
Nou als zelfs Eerdmans hand in hand staat met links weet je hoe je je hand verspeeld hebt
Dit gaat allang niet meer alleen over migratie natuurlijk met al die interne relletjes.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom zou de coalitie willen breken op migratie?
Dat deed de vorige ookquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
https://www.veiligheid.nl(...)edeisende-hulp-neemtquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heb je daar een bron bij?
Erasmus MC zegt:
1 januari 2025
Op de Spoedeisende Hulp (SEH) van het Erasmus MC kwamen de afgelopen avond en nacht veel mensen binnen met alcoholvergiftigingen of verwondingen door alcoholgebruik. Het aantal patiėnten met vuurwerkletsel was opvallend laag rond de jaarwisseling.
Lastige vraag. Ik denk het wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Denk je dat de VVD daar echt heel goeie herinneringen aan heeft?
Als je dat autoritaire onzin vindt, ben je gewoon niet helemaal lekker. En dat allemaal omdat je zo nodig zelf vuurwerk moet afsteken, naar vuurwerk kijken blijft immers prima mogelijk. Hoe je je eigen belang voor die van de samenleving blijft zetten blijft me verbazen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:30 schreef MoreDakka het volgende:
Het gaat helemaal niet om argumenten. Mensen als Hanca redeneren van achteren naar voren. Vuurwerk = slecht dus dan moet het verboden worden. Zelfs autoritaire onzin als dat de meningen van politie/zorgmedewerkers doorslaggevend moet zijn wordt dan niet geschuwd.
Ik vind dat echt vals sentiment. Je verwijt mij dat ik hulpverleners in de kou laat staan als ik andere prioriteiten stel. Ik hoop van harte dat de realiteit anders is met een verbod maar ik heb al veel voorbeelden genoemd van dat dat schijn is. Voorbeelden die je stelselmatig negeert.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:28 schreef Hanca het volgende:
Er staan ook jaarlijks meer berichten in de media van hulpverleners die weigeren te werken die dag. We kunnen en mogen die hulpverleners niet in de kou laten staan, dan doe je echt hetzelfde als Faber die lintjes weigert te geven aan vrijwilligers.
Je noemt alleen voorbeelden die niet aangeven waarom 31 dec anders zou zijn dan de andere dagen, drank, flessen, stenen zijn er het hele jaar door. Nee, de enige reden dat dit 'de gevaarlijkste dag van het jaar is', aldus politie en ambulancemedewerkers, is het vuurwerk, dat is namelijk het enige andere aan die dag.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vind dat echt vals sentiment. Je verwijt mij dat ik hulpverleners in de kou laat staan als ik andere prioriteiten stel. Ik hoop van harte dat de realiteit anders is met een verbod maar ik heb al veel voorbeelden genoemd van dat dat schijn is. Voorbeelden die je stelselmatig negeert.
Je moet iets voor ze doen maar dan wel iets dat de oorzaak van de problemen oplost. Ook al meerdere voorstellen gegeven maar ook die negeer je. Je voert een kruistocht en bent blind voor argumenten.
Die Coenradie is zichzelf op de kaart aan het zetten, hoopt ze via een andere partij dan de PVV in Den Haag te blijven na een kabinetsval?quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:37 schreef KaheemSaid het volgende:
PVV-staatssecretaris Coenradie haalt uit naar PVV-minister Faber: ‘Ik zie geen eenheid van kabinetsbeleid’
PVV-minister Marjolein Faber raakt verder in de problemen nu PVV-staatssecretaris Ingrid Coenradie haar collega openlijk afvalt. Waar Faber sprak over eenheid van kabinetsbeleid, spreekt Coenradie dat tegen. ,,Ik zie geen eenheid van kabinetsbeleid, want ik zie tegengestelde uitspraken.” Grote vraag is hoe minister-president Dick Schoof met deze uitzonderlijke situatie omgaat.
AD.nl
Toch kan ik hier wel wat om lachen hoor.
Dat gevoel krijg ik ook.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die Coenradie is zichzelf op de kaart aan het zetten, hoopt ze via een andere partij dan de PVV in Den Haag te blijven na een kabinetsval?
Ik vind ook dat ze het vanaf het begin erg goed doet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die Coenradie is zichzelf op de kaart aan het zetten, hoopt ze via een andere partij dan de PVV in Den Haag te blijven na een kabinetsval?
Dan ben je behoorlijk selectief en dan kun je beter nog meer wat teruglezen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je noemt alleen voorbeelden die niet aangeven waarom 31 dec anders zou zijn dan de andere dagen, drank, flessen, stenen zijn er het hele jaar door. Nee, de enige reden dat dit 'de gevaarlijkste dag van het jaar is', aldus politie en ambulancemedewerkers, is het vuurwerk, dat is namelijk het enige andere aan die dag.
Net de regeling geweest met die aanvraag, CDA, D66, Volt en CU legden de vertrouwensvraag op tafel. Maar er was geen meerderheid, SGP steunde de debataanvraag niet maar stelde voor morgenochtend een kort debat met moties voor. De coalitie steunde dat laatste.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:44 schreef miss_sly het volgende:
Is al bekend of er vanavond een debat is met Faber en Schoof en hoe laat? Even naar de sportschool, maar dat debat wil ik niet missen.
Nouja als je zoals Ja21 tegenwoordig een fatsoenlijk rechtse profilering nastreeft is zij wel een aanwinst.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus Schoof hoeft nog niet te komen opdraven en uitleg te geven?quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net de regeling geweest met die aanvraag, CDA, D66, Volt en CU legden de vertrouwensvraag op tafel. Maar er was geen meerderheid, SGP steunde de debataanvraag niet maar stelde voor morgenochtend een kort debat met moties voor. De coalitie steunde dat laatste.
Morgen 10.15 debat hierover werd geconcludeerd.
Nee, debat is met Faber. Al gaat het kabinet over zijn eigen vertegenwoordiging, natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus Schoof hoeft nog niet te komen opdraven en uitleg te geven?
Vergeleken met de democratische repulbiek Congo valt het inderdaad best mee.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Als expat kom ik af en toe langs in dit topic, maar des te sneller verdwijn ik weer als ik lees dat een eventueel vuurwerkverbod (inclusief een jarenlang voorafgaand debat) "autoritair" zou zijn. Ga eens in andere landen kijken hoe men met vuurwerk omgaat. Sowieso, je druk maken om vuurwerk in deze tijden
Tja, de acties om aandacht te krijgen van NSC (slopen kiesstelsel) of BBB (tijdrekken voor boeren) bevallen ook bijna niemand. En VVD houdt zich behoorlijk stil.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Nou ja de PVV heeft weer alle aandacht.
Dat heb je niet in dit topic gelezen dus misschien moet je even op Nederlandse les.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Als expat kom ik af en toe langs in dit topic, maar des te sneller verdwijn ik weer als ik lees dat een eventueel vuurwerkverbod (inclusief een jarenlang voorafgaand debat) "autoritair" zou zijn.
En wij met Coenradie de criminelen kniffelaar. Als je als minister van Justitie ervoor pleit om criminelen vrij te laten dan verdien je een motie van wantrouwen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:23 schreef Szura het volgende:
Ook Coenradie is klaar met Faber
https://www.ad.nl/politie(...)netsbeleid~a05e2a34/
Ze is geen minister van Justitie.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En wij met Coenradie de criminelen kniffelaar. Als je als minister van Justitie ervoor pleit om criminelen vrij te laten dan verdien je een motie van wantrouwen.
Ok staatsecretaris.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze is geen minister van Justitie.
Spreek voor jezelf kortzichtig figuur dat zich nooit ergens in verdieptquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En wij met Coenradie de criminelen kniffelaar. Als je als minister van Justitie ervoor pleit om criminelen vrij te laten dan verdien je een motie van wantrouwen.
Mooi, nu je eindelijk de feiten op een rijtje hebt kun je vast ook wel een alternatief bedenken die Coenradie zou kunnen uitspelen in dit euvel van genoodzaakte eerdere vrijlating.quote:
Volstrekt bizar inderdaad dat ik nu geen cent kwijt ben aan vuurwerk en er dan nu beslist wordt dat mijn portemonnee wel daarvoor getrokken moet worden.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:02 schreef cherrycoke het volgende:
en een verbod en een tegemoetkoming uit de staatskas (die u en ik betaald) voor de vuurwerkbranche,
waar zijn we nou eigenlijk daadwerkelijk mee bezig?
Uiteraard betaal je nu ook gewoon voor de zorgkosten voor de vuurwerkslachtoffers en de opgeblazen verkeersborden, etc. Heb je daar wel toestemming voor gegeven?quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volstrekt bizar inderdaad dat ik nu geen cent kwijt ben aan vuurwerk en er dan nu beslist wordt dat mijn portemonnee wel daarvoor getrokken moet worden.
Drugs legaliseren en alle capaciteit inzetten om criminelen vast te houden.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mooi, nu je eindelijk de feiten op een rijtje hebt kun je vast ook wel een alternatief bedenken die Coenradie zou kunnen uitspelen in dit euvel van genoodzaakte eerdere vrijlating.
Die uitzonderingen zijn niet zo heel spannend, die zingen ook al een poosje rond.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met uitzonderingen dus. Wellicht handig om je daar in te verdiepen voordat je reageert.
Ik hield er rekening mee dat jij over informatie beschikte waar dat uit zou blijken, maar je liep weer eens onzin te verkondigen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het er niet van komen.
quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Drugs legaliseren en alle capaciteit inzetten om criminelen vast te houden.
Iedereen 24 uur op zijn cel laten zitten zodat er minder begeleiding nodig is.
Van mijn part zetten we het leger in om cellen te bewaken.
Hoe veel nachten in het jaar zijn er nog meer dat vrijwel iedere inwoner tot ver na middernacht wakker is, voor een goed deel op straat en voor een goed deel onder invloed van alcohol?quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:
En toch is 31 dec de gevaarlijkste dag op straat in het jaar voor hulpverleners.
Dat ja. Volgende week gaan we door voor de volgende ronde. Gaat Faber de jam verbieden in Ter Apel ofzo, gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Nou ja de PVV heeft weer alle aandacht, doel bereikt.
Als je op komt voor je personeel zoals zij voor haar gevangenispersoneel verdien je applaus.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Koningsnacht, bijvoorbeeld? Toch lang niet zo gevaarlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe veel nachten in het jaar zijn er nog meer dat vrijwel iedere inwoner tot ver na middernacht wakker is, voor een goed deel op straat en voor een goed deel onder invloed van alcohol?
Ik zeg niet dat vuurwerk geen invloed zou hebben, maar aan deze statistiek liggen echt veel meer variabelen ten grondslag dan dat vuurwerk alleen.
Oud en nieuw kost de samenleving miljarden per jaar en een goed deel daarvan is toe te schrijven aan vuurwerk (acute zorg, mensen met permanente schade, schade op straat). Dus geen cent kwijt klopt niet. Er gaat ook geen cent rechtstreeks van jouw portemonnee naar die schadeloosstelling.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volstrekt bizar inderdaad dat ik nu geen cent kwijt ben aan vuurwerk en er dan nu beslist wordt dat mijn portemonnee wel daarvoor getrokken moet worden.
Als je je middelvinger opsteekt naar de samenleving verdien je een motie van wantrouwen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je op komt voor je personeel zoals zij voor haar gevangenispersoneel verdien je applaus.
Dat komt door de VVD: steeds roepen om strenger straffen (de straffen hier zijn al absurd streng), het aantal taakstraffen en enkelbanden verminderen en tegelijkertijd fors bezuinigen op het gevangeniswezen gaat niet zo goed samen. Allemaal VVD voorstellen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je je middelvinger opsteekt naar de samenleving verdien je een motie van wantrouwen.
Het is toch een bananen republiek als je geen eens criminelen hun straf kan laten uitzitten.
mensen die slachtoffer zijn geworden van het kinderopvangschandaal hebben forse straf gekregen door het afpakken van hun kinderen zodat ze een baan konden zoeken om die "schuld" terug te betalenquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je je middelvinger opsteekt naar de samenleving verdien je een motie van wantrouwen.
Het is toch een bananen republiek als je geen eens criminelen hun straf kan laten uitzitten.
Dat is wel een beetje jouw specialiteit hč, onevenredige verbanden zoeken?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die slachtoffer zijn geworden van het kinderopvangschandaal hebben forse straf gekregen door het afpakken van hun kinderen zodat ze een baan konden zoeken om die "schuld" terug te betalen
onverwachte verbandenquote:Op dinsdag 1 april 2025 18:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje jouw specialiteit hč, onevenredige verbanden zoeken?
Omdat de VVD ondertussen weer lekker in de plus staat en ze waarschijnlijk denken met een groter CDA stabiel rechts conservatief beleid te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Niet zonder de VVD. Wel een beetje opletten hé.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: zelfs als de VVD het voorstel wil afzwakken, dan krijgt zij daar de ruimte niet voor. Er is al een meerderheid voor een verbod op alle consumentenvuurwerk.
Zonder de VVD zou het 75 tegen 75 zijn. Moeilijk te zeggen hoe dat precies af zou lopen na meerdere stemmingen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet zonder de VVD. Wel een beetje opletten hé.
Volgens de NOS heeft een verbod 94 voorstanders. Zonder de VVD zijn dat er 70.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder de VVD zou het 75 tegen 75 zijn.
Je had natuurlijk ook de post kunnen lezen die ik eerder had gelinkt, maar goed dan herhaal ik het nog maar even. De voorstellen van de VVD zijn vrijwel volledig onhoudbaar, alleen al omdat er van te voren aangetoond moet worden dat het verbod te handhaven is. We weten nu al dat dat onmogelijk is. Daarnaast biedt de uitzondering voor verenigingen mogelijkheden genoeg voor buurten die nu toch vaak al gezamelijk kopen dat te blijven doen. En wie gaat er controleren of er iemand in die buurt zo'n papiertje heeft?quote:Jij stelde dat het 'er niet van komt'. Kun je dat nou eindelijk eens verduidelijken? Want jouw suggestie dat de VVD spelbreker gaat zijn snijdt geen hout.
Normaal gesproken is dit excuses en klaar. Maar Faber escaleert alleen maar door haar opstelling en omgangsvormen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:45 schreef Szura het volgende:
Aan de commentaren eind van de middag te zien gaan de slapjanussen in de coalitie morgen weer niet doorbijten op Faber
Het blijft bijzonder dat de Islam zo vaak beticht wordt omdat ze zogenaamd middeleeuwse wet en regelgeving zouden willen invoeren, terwijl het nu juist weer de anti Islampartij is die deze middeleeuwse standaarden in de tweede kamer prediken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Drugs legaliseren en alle capaciteit inzetten om criminelen vast te houden.
Iedereen 24 uur op zijn cel laten zitten zodat er minder begeleiding nodig is.
Van mijn part zetten we het leger in om cellen te bewaken.
Ik zat ernaast. AD meldt dat PVV, BBB, FvD, SP en JA21 tegen blijven. Dat zijn 53 zetels. Tel daar de 24 zetels van de VVD bij op en je zit op 77 zetels. Je hebt dus gelijk: de VVD is nodig.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens de NOS heeft een verbod 94 voorstanders. Zonder de VVD zijn dat er 70.
Nee, ik geloof niet de VVD de keutel intrekt. Dit is hoe de VVD haar handhavingseisen verwoordt:quote:Je had natuurlijk ook de post kunnen lezen die ik eerder had gelinkt, maar goed dan herhaal ik het nog maar even. De voorstellen van de VVD zijn vrijwel volledig onhoudbaar, alleen al omdat er van te voren aangetoond moet worden dat het verbod te handhaven is. We weten nu al dat dat onmogelijk is. Daarnaast biedt de uitzondering voor verenigingen mogelijkheden genoeg voor buurten die nu toch vaak al gezamelijk kopen dat te blijven doen. En wie gaat er controleren of er iemand in die buurt zo'n papiertje heeft?
Daarom zie ik het niet gebeuren. En als het er al van komt zal het sowieso de eerste paar jaar nauwelijks iets veranderen, waardoor de VVD genoodzaakt zal zijn de steun in te trekken omdat het verbod niet gehandhaafd kan worden.
Bovendien hebben wel al enkele jaren een totaalverbod gehad, dus op de vraag 'is het te handhaven' hebben we al een antwoord.
Politie en gemeenten zijn groot voorstander van een totaalverbod en zullen dus aangeven dat handhaafbaar is. Bovendien is de verwachting dat handhaving minder hard nodig is naarmate de jaren verstrijken en een verbod meer en meer raakt ingeburgerd. Hulpdiensten en lokale overheden zullen ook duidelijk maken dat noodzakelijk is om een eerste stap te zetten, zelfs als je niet meteen elk knalletje kunt uitbannen.quote:Er komt een effectief handhavingsplan van politie en gemeenten. Daarbij eisen we van het kabinet dat de handhaving op illegaal vuurwerk wordt geļntensiveerd, in de volle breedte en wel direct. Hierbij verwachten we zichtbare inspanningen van de steden die al eerder een afsteekverbod instelden.
Bron
VVD is volgens mij altijd nodig, maar die laten de politiebond niet eerst juichverhalen schrijven om het daarna in te trekken, dan worden ze de anti-politie partij ipv de partij van law and order.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:41 schreef Szura het volgende:
Ligt eraan wat DENK doet @:koosvogels, als die steunen is de VVD niet nodig in de Tweede Kamer
Sommige gemeenten. Maar dat zegt niets, ze moeten bewijzen dat het handhaafbaar is. Dat kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
Politie en gemeenten zijn groot voorstander van een totaalverbod en zullen dus aangeven dat handhaafbaar is.
Oke, dat kun je vinden. Mijn inschatting is dat het verbod er komt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sommige gemeenten. Maar dat zegt niets, ze moeten bewijzen dat het handhaafbaar is. Dat kunnen ze niet.
Daarnaast heeft de VVD nog helemaal nergens mee ingestemd, ondanks de jubelberichten in de media. Het debat moet nog komen, dus over keutels intrekken kun je het simpelweg niet hebben.
Het is niet handhaafbaar. Dat is bewezen. De VVD zou zich dus belachelijk maken door net te doen alsof 'ja hoor' van politie en sommige gemeenten voldoende is.
Je hebt gelijk, dan is het 76 tegen 74 in het voordeel van de voorstanders van een verbod.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:41 schreef Szura het volgende:
Ligt eraan wat DENK doet @:koosvogels, als die steunen is de VVD niet nodig in de Tweede Kamer
VVD heeft op de website staan dat ze voor het vuurwerkverbod zijn: https://www.vvd.nl/nieuws(...)ilige-jaarwisseling/quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sommige gemeenten. Maar dat zegt niets, ze moeten bewijzen dat het handhaafbaar is. Dat kunnen ze niet.
Daarnaast heeft de VVD nog helemaal nergens mee ingestemd, ondanks de jubelberichten in de media. Het debat moet nog komen, dus over keutels intrekken kun je het simpelweg niet hebben.
Het is niet handhaafbaar. Dat is bewezen. De VVD zou zich dus belachelijk maken door net te doen alsof 'ja hoor' van politie en sommige gemeenten voldoende is.
Leuk, maar dat is verreweg het grootste gedeelte illegaal vuurwerk. Met legaal vuurwerk kun je daadwerkelijk helemaal niets opblazen. Hoezo verwacht je dat die schade gaat verdwijnen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:27 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Uiteraard betaal je nu ook gewoon voor de zorgkosten voor de vuurwerkslachtoffers en de opgeblazen verkeersborden, etc. Heb je daar wel toestemming voor gegeven?
Miljarden? Ha ha. Bron?quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oud en nieuw kost de samenleving miljarden per jaar
Leuk, maar het grootste gedeelte daarvan is illegaal vuurwerk. En die schade wordt veroorzaakt door mensen die het wel leuk vinden om even te gaan rellen. Dat blijft gewoon. Het is echt ontzettend naļef om te denken dat die allemaal opeens modelburgers worden en dat ze zonder legaal vuurwerk de boel niet zullen afbreken als ze de kans krijgen. En nee, het wordt allemaal echt niet opeens op magische wijze handhaafbaarder dan het nu al is, want die handhaving is de laatste jaren gewoon volledig met de pet mee naar gegooid. Dat gaat ook allemaal extra geld kosten. Niet voor niets pleit de VVD voor een goed plan voor de handhaving, waarbij die sterk moet worden geļntensiveerd. Blijkbaar gebeurde dat toch niet genoeg dan hč. Maar hoe ze dat voor zich zien en wie dat dan moeten doen?quote:en een goed deel daarvan is toe te schrijven aan vuurwerk (acute zorg, mensen met permanente schade, schade op straat). Dus geen cent kwijt klopt niet.
Natuurlijk wel, belastinggeld is gewoon mijn portemonnee. En die van jou.quote:Er gaat ook geen cent rechtstreeks van jouw portemonnee naar die schadeloosstelling.
Doordat die meer opvalt en dus makkelijker te handhaven is. En de kinderen niet meer eerst legaal vuurwerk kopen met hun vader om als ze 15/16 zijn over te stappen op illegaal. Zo'n 'traditie' sterft uit, zoals roken in de kroeg uit stierf en al heel snel niemand dat meer deed ondanks dat men dacht dat het niet handhaafbaar was.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is verreweg het grootste gedeelte illegaal vuurwerk. Met legaal vuurwerk kun je daadwerkelijk helemaal niets opblazen. Hoezo verwacht je dat die schade gaat verdwijnen?
Ik ken jou als niet onredelijk. Hoe wil je anders de enorme puinhoop met oud en nieuw oplossen en de hulpverleners tegemoet komen? Hoe wil je zorgen dat geen enkele hulpverlener meer banger is voor oud en nieuw dan voor een andere drukke nacht, zoals koningsnacht of carnaval?quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Goed systeem blijft het toch wel. Als een bestaand verbod niet werkt, gewoon nog meer verbieden.
nou 10 miljoen okquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oud en nieuw kost de samenleving miljarden per jaar
VVD heeft alle gevangenissen gesloten tegelijk met de bejaardenhuizenquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat maakt de dag dan weer goed.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
als ik iets niet wil tekenen dan teken ik niet
Het is altijd een beetje flauw om aan iemand die uitlegt waarom een bepaalde voorgestelde oplossing in zijn of haar optiek niet werkt, om een pasklare oplossing te vragen. Die heb ik natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken jou als niet onredelijk. Hoe wil je anders de enorme puinhoop met oud en nieuw oplossen en de hulpverleners tegemoet komen? Hoe wil je zorgen dat geen enkele hulpverlener meer banger is voor oud en nieuw dan voor een andere drukke nacht, zoals koningsnacht of carnaval?
Gewoon niet op komen dagen of iig niks zeggen bij dat debat, 1 keer tegen je gevoel in stemmen en je bent er. Dat lijkt me redelijk waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:
NSC zal het morgen wel weer leuk gaan hebben om Faber de hand boven het hoofd te moeten houden.
Opdagen moet toch wel om een motie weg te stemmen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gewoon niet op komen dagen of iig niks zeggen bij dat debat, 1 keer tegen je gevoel in stemmen en je bent er. Dat lijkt me redelijk waarschijnlijk.
op zich heeft ze daar groot gelijk in natuurlijkquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Marleen de Rooy in het NOS Journaal van daarnet hield een slag om de arm. Er wordt van Faber een tegemoetkoming verwacht om de steun van de Tweede Kamer te verdienen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:
NSC zal het morgen wel weer leuk gaan hebben om Faber de hand boven het hoofd te moeten houden.
rare politieke spelletjesquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Met die laatste alinea's ben ik het grotendeels eens. Dat het respect voor gezag weer terug moet steun ik volledig. Dat we een land zijn met de meest rumoerige klassen met de minste discipline verbaast mij niet (ik sta elke 2 weken 1,5 uur voor 16 14-15 jarigen, jaarlijks met meer tegenzin), maar het zou wel al een enorme alarmbel moeten laten af gaan. Het respect voor politie, hulpverleners, leerkrachten en ouders is verdwenen, dat klopt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is altijd een beetje flauw om aan iemand die uitlegt waarom een bepaalde voorgestelde oplossing in zijn of haar optiek niet werkt, om een pasklare oplossing te vragen. Die heb ik natuurlijk ook niet.
Ik heb al vrij uitgebreid uitgelegd dat een vuurwerkverbod in mijn optiek niet voldoet aan in elk geval het subsidiariteits- en effectiviteitsbeginsel. Dat is op zichzelf al een reden om het niet in te zetten; ook niet als er nog geen alternatief voor handen is. Dat hulpverleners of andere instanties erom vragen, is ook geen reden op zichzelf.
Ik zou nog mee kunnen gaan in een vuurwerkverbod als het samen zou gaan met flankerend beleid en daar moet volgens mij de oplossing in gezocht worden: wat we al tijden zien is een ontwikkeling waarin zo'n beetje iedere vorm van gezag of traditionele hiėrarchie wordt ondermijnd; of het nu gaat om politieagenten, medisch personeel of onderwijzers, het is bon ton om die allemaal (niet noodzakelijk fysiek) aan te vallen. Daarnaast is de effectiviteit van dat gezag belabberd en de sociale controle steeds meer afwezig, waardoor er een cultuur ontstaan is waarin zo'n beetje alles mag, mits je niet gepakt wordt. De ellende rond oud & nieuw is daar slechts één gevolg van. Aan dit alles ligt een hele reeks aan oorzaken ten grondslag, en heel misschien is het vuurwerk afsteken er daar wel eentje van, maar het is een totale illusie om dan een zo'n onderdeel te gaan verbieden en een verbetering te verwachten. Sterker nog, het is een verbod wat vanwege gebrek aan mankracht nauwelijks te handhaven is en het idee dat je alles kan doen zo lang er maar geen agent in de buurt is (of: als je met zo veel lompe mensen bent dat ze je toch niet aan gaan pakken) zal er alleen maar van aangroeien.
De maatschappij, dat ben jij. En ik spreek jou uiteraard niet persoonlijk aan, want je hebt het hart wel op de goede plek. Maar als we een cultuuromslag in de samenleving willen hebben zodat de mensen in publieke dienst 365 dagen per jaar normaal hun werk moeten doen, dan moeten daar een heleboel mensen voor aan het werk. Dat vraagt wat van onderwijs, van politie en justitie, van media - en het vraagt allereerst een voorbeeldfunctie van de politiek. Maar hoe het voorbeeld van de politiek op dit moment is hoef ik je denk ik niet uit te leggen.
Bij de stemming die waarschijnlijk na de lunchpauze plaats zal vinden, niet bij het debat.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Opdagen moet toch wel om een motie weg te stemmen.
Maar dan mag ze lekker buiten het kabinet gelijk gaan hebben voor zichzelf.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:26 schreef TLC het volgende:
[..]
op zich heeft ze daar groot gelijk in natuurlijk
dit wijf is gewoon debiel en gestoordquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:26 schreef TLC het volgende:
[..]
op zich heeft ze daar groot gelijk in natuurlijk
Ik bedoelde meer in het algemeen: niks ondertekenen als je het zelf niet wiltquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dit wijf is gewoon debiel en gestoord
wat hebben vrijwilligers direct met instroom te maken?
nou , naar mijn mening is het een spelletje van partijen om de beer te laten dansenquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dit wijf is gewoon debiel en gestoord
wat hebben vrijwilligers direct met instroom te maken?
coenradi had gelijk ze had gewoon moeten tekenen dan was dit spel uitgedoofd als een nachtkaarsjequote:Op dinsdag 1 april 2025 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Coenradi bij vandaag inside is ook duidelijk afstand aan het nemen van de PVV. Maandenlange sollicitatie voor bij een andere partij.
dat kan nietquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Faber had er al lang uitgezet moeten worden na haar Rusland propaganda.
Zeker. Ben het ook wel met haar eens, maar het is opmerkelijk dat ze eerst in de media afstand neemt van Faber en nu ook met die toon in een tv programma gaat zitten. Vanuit politiek journalist oogpuntquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
coenradi had gelijk ze had gewoon moeten tekenen dan was dit spel uitgedoofd als een nachtkaarsje
coenradi is een tikkie onervarenquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Ben het ook wel met haar eens, maar het is opmerkelijk dat ze eerst in de media afstand neemt van Faber en nu ook met die toon in een tv programma gaat zitten. Vanuit politiek journalist oogpunt
https://www.telegraaf.nl/(...)d-om-sorry-te-zeggenquote:Henri Bontenbal: 'Faber heeft tot morgenochtend om sorry te zeggen'
21:30
Video
Het CDA eist excuses van asielminister Faber voor haar weigering om lintjes aan vrijwilligers te geven. Anders zegt partijleider Bontenbal, wiens steun belangrijk is voor de asielplannen van de PVV-bewindsvrouw, het vertrouwen in haar op.
Ervaring genoeg in de politiek, loopt er al sinds 2004 rond. Die mikt op een andere partij. Misschien terug naar de VVD, maar waarschijnlijker JA21 lijkt me. Of gaat haar partij Leefbaar weer landelijk?quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Ben het ook wel met haar eens, maar het is opmerkelijk dat ze eerst in de media afstand neemt van Faber en nu ook met die toon in een tv programma gaat zitten. Vanuit politiek journalist oogpunt
Wederom, lees je wel wat je zelf linkt? Je doet nogal laconiek over die voorwaarden, maar die zijn fundamenteel. Zoals je kunt lezen:quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD heeft op de website staan dat ze voor het vuurwerkverbod zijn: https://www.vvd.nl/nieuws(...)ilige-jaarwisseling/
Ja, met voorwaarden, maar het hoofdstandpunt blijft het voor net verbod zijn. Zo interpreteren media het, zo concludeert de politiebond.
Dus vuurwerk wordt sowieso niet volledig uitgesloten. Van een totaalverbod is geen sprake wat de VVD betreft. Komt in de media niet aan de orde want die zijn voor een verbod.quote:1. Er komt een effectief handhavingsplan van politie en gemeenten. Daarbij eisen we van het kabinet dat de handhaving op illegaal vuurwerk wordt geļntensiveerd, in de volle breedte en wel direct. Hierbij verwachten we zichtbare inspanningen van de steden die al eerder een afsteekverbod instelden.
2. Een veilige jaarwisseling sluit vuurwerk niet volledig uit. In de wet leggen we vast dat de burgemeester een ontheffing kan geven aan een vereniging die op lokaal niveau consumentenvuurwerk afsteekt, voor de buurt. En we geven ruim baan aan de lokale vuurwerkshows.
Dus eerst moeten politie en gemeenten bewijzen dat ze kunnen handhaven en de Kamer (dus de VVD want zij zijn de kingmakers hier) moet dan bepalen of aan die voorwaarden voldaan is. Dat gaat dus sowieso niet gebeuren voor het einde van het jaar, als het al gaat gebeuren. Als de politie en media het anders interpreteren kunnen ze gewoon niet lezen, dat is hun probleem.quote:Zij geven aan dat met een algeheel afsteek- en verkoopverbod de situatie wél beheersbaar is. Dit zal moeten blijken. Dat is de reden dat effectieve handhaving voorwaarde één is van de VVD om deze stap te zetten.
Als aan de voorwaarden zijn voldaan kunnen we deze stap zetten om Oudjaarsavond anders in te richten. Wanneer en dus vanaf welke jaarwisseling dat het geval is moet nog blijken uit de manier waarop aan deze voorwaarden invulling wordt gegeven. We willen dat de Tweede Kamer voordat een verbod daadwerkelijk ingaat de mogelijkheid krijgt om te beoordelen of aan deze voorwaarden is voldaan.
Dat heb ik de hele tijd gezegd, dat een gemeente wel de ontheffing moet doen (en misschien zelfs de aanschaf). Zie niet zo goed wat daar het probleem is. Gemeenten (of stadsdelen bij grotere steden) kennen al hun verenigingen prima.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
En dus toch ambtenaren die moeten gaan verzinnen welke verenigingen er wel en geen toestemming krijgen om vuurwerk af te steken, en onder welke voorwaarden. Dat kan alleen maar goed gaan.
In de voorwaarde van de VVD staat niets over aanschaf hé. Daarnaast, iedere buurtvereniging zal dan meteen een vergunning aanvragen. Zelfs de 'wijk' met twee doodlopende straten in het gehucht van mijn ouders heeft een buurtvereniging.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heb ik de hele tijd gezegd, dat een gemeente wel de ontheffing moet doen (en misschien zelfs de aanschaf). Zie niet zo goed wat daar het probleem is. Gemeenten (of stadsdelen bij grotere steden) kennen al hun verenigingen prima.
Praten tegen een muur is nog nuttiger.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Dus nieuwe verenigingen hebben sowieso pech?quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heb ik de hele tijd gezegd, dat een gemeente wel de ontheffing moet doen (en misschien zelfs de aanschaf). Zie niet zo goed wat daar het probleem is. Gemeenten (of stadsdelen bij grotere steden) kennen al hun verenigingen prima.
Zou ze het zelf ondertekend hebben?quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:08 schreef Faraday01 het volgende:
Ach ach ach Faber, het zal pijn gedaan hebben dit briefje aan de kamer te moeten sturen.
Kan de brief nog niet vinden bij de kamerstukkenquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou ze het zelf ondertekend hebben?
Die deelt elke dag een lijntje uit voordat ze aan de slag gaat.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
er is toch een lintje toegekend
[ afbeelding ]
Dick was er een beetje klaar mee.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:17 schreef Faraday01 het volgende:
Gevonden, laatste zin: de brief is mede opgesteld namens de MP.
Curatele genot
Lees voor de gein het vuurwerkbesluit er een keer op na en je komt er al vrij snel achter dat die wetgeving compleet op de schop moet. Dan gaan er nog wel meer mensen en partijen over vallen kan ik je verzekeren. Dat gaat echt niks worden hoor.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar het wettelijk kader voor die verenigingen.
Zo komen we ook echt toe aan minder ambtenaren, als we dit soort taken gaan organiseren die echt niemand helpen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
En dus toch ambtenaren die moeten gaan verzinnen welke verenigingen er wel en geen toestemming krijgen om vuurwerk af te steken, en onder welke voorwaarden. Dat kan alleen maar goed gaan.
Dus min bzk heeft min bzk geļnformeerd over een actie van min bzk? Heeft Faber de brief zelf geschreven ofzo? Wat slecht geschreven zegquote:
En 'Ik betreur de hieruit ontstane ophef'-niveau.quote:
'Ik betreur het dat ik die brief zo slecht heb geschreven'.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dus min bzk heeft min bzk geļnformeerd over een actie van min bzk? Heeft Faber de brief zelf geschreven ofzo? Wat slecht geschreven zeg
Ik ben geen stempelmachine.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dus min bzk heeft min bzk geļnformeerd over een actie van min bzk? Heeft Faber de brief zelf geschreven ofzo? Wat slecht geschreven zeg
mijn post kloptquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben geen stempelmachine.
Ik ben beleid.
Was het maar een stempelmachine, daar heb ik meer vertrouwen in dan in Faber.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben geen stempelmachine.
Ik ben beleid.
Ja. Die moet er ook nog bij.quote:
quote:Op woensdag 2 april 2025 00:01 schreef Gimmick het volgende:
En morgen zal Faber niets anders doen dan 10x deze brief citeren omdat dit alle speelruimte is die ze heeft.
De hele setup, waarbij Wilders niet in het kabinet zit, maar zijn partij wel, is natuurlijk een aanfluiting. Hij is de PVV, de rest heeft niets in te brengen, letterlijk. Dus eigenlijk zit Wilders in het kabinet, zonder verantwoording af te hoeven dragen. En die lul gaat dan ook nog eens op persoonlijke titel zijn eigen kabinet dwarsbomen.quote:Op woensdag 2 april 2025 00:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat heeft het voor zin om een minister te hebben die zo weinig zelfstandig kan opereren? Die kan je net zo goed wegsturen.
Nouja dat ze er niet voor haar kwaliteiten zit wisten we al.quote:Op woensdag 2 april 2025 00:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat heeft het voor zin om een minister te hebben die zo weinig zelfstandig kan opereren? Die kan je net zo goed wegsturen.
ja kinderachtig gedoequote:Op dinsdag 1 april 2025 23:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dick was er een beetje klaar mee.
[ afbeelding ]
ambtenarijquote:Op dinsdag 1 april 2025 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dus min bzk heeft min bzk geļnformeerd over een actie van min bzk?
Eigenlijk een uitgelezen kans voor Geert om een capabel persoon op de plek van Faber neer te zetten.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:05 schreef Hanca het volgende:
De uitslag van de stemming over de nog in te dienen motie is voor het debat al bekend, Faber mag zoals verwacht blijven: https://www.ad.nl/politie(...)ze-blijven~aa69992f/
Hij heeft geen capabele mensen, daarom zit deze troebel er. Faber is zijn protegé, zijn vertrouweling. Zij was nummer twee op zijn waarschijnlijk twee persoons tellende lijst. De nummer één was een vermoedelijke informant van Mossad, Markuszower.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk een uitgelezen kans voor Geert om een capabel persoon op de plek van Faber neer te zetten.
Kabinet laten vallen en alle prutsers van PVV, BBB en toch ook NSC weg, bedoel je? Dat lijkt me de enige manier om capabele mensen te krijgen.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk een uitgelezen kans voor Geert om een capabel persoon op de plek van Faber neer te zetten.
Maar dit ging toch altijd gebeuren? Ik snap niet dat er iemand ooit iets anders verwachtte.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:05 schreef Hanca het volgende:
De uitslag van de stemming over de nog in te dienen motie is voor het debat al bekend, Faber mag zoals verwacht blijven: https://www.ad.nl/politie(...)ze-blijven~aa69992f/
Misschien moeten veel van die kiezers ook eens hun eigen rol daarin eens kritisch bekijken. Daar ontbreekt het vaak ook nogal aan.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
en het vertrouwen in de politiek toch zo gedaald is.
Natuurlijk werd dat verwacht door iedereen, maar de coalitiepartijen hebben het nu ook vast bevestigd. Die eisen dus zelfs geen excuses meer, oid.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dit ging toch altijd gebeuren? Ik snap niet dat er iemand ooit iets anders verwachtte.
Faber heeft vanaf nu carte blanche. Het maakt niet meer uit wat voor gekkigheid ze uithaalt, ze wordt toch niet weggestuurd. En ondertussen vragen ze zich in Den Haag af hoe het komt dat de geloofwaardigheid van, en het vertrouwen in de politiek toch zo gedaald is.
Vertrouwen in de politiek daalt niet omdat Faber geen lintjes signeert. Vertrouwen daalt omdat Faber haar beleid niet ten uitvoer kan brengen door systemisch antagonisme.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk werd dat verwacht door iedereen, maar de coalitiepartijen hebben het nu ook vast bevestigd. Die eisen dus zelfs geen excuses meer, oid.
Ik vraag me sterk af of de PVV nou echt garen spint bij dit huftergedrag van Faber. De hardcore achterban zal het fantasisch vinden, maar die hadden ze toch al. Maar het brengt de PVV vooral weer in isolatie.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:36 schreef KaheemSaid het volgende:
En ondertussen heeft iedereen het weer dagen lang over de PVV die enorm de wind tegen had. Ik snap dat het enorm moeilijk is om niet in te gaan op trollen, maar dit is toch gewoon een tekortkoming in onze politiek waardoor populisten altijd de aandacht kunnen trekken en martelaarschap kunnen pakken van”zie je wel links wil niks, zie je wel Bontebal is een statushouderknuffelaar”.
Terwijl we ondertussen zien dat die extreem linkse van der Burg, die migrantenlover, dat die wel succes boekt met zijn in 2023 ingegane strengere selectiecriteria.
Eigenlijk moet heel de oppositie ook ophouden met het voeden van de trollen. Iedereen die het wil horen weten nu wel dat PVV bestaat uit geteisem. Met deze hele culture war werk je alleen jezelf tegen.
Je bedoelt door het totaal falen van het verzinnen van uitvoerbaar beleid wat ook nog enige gewenste effecten heeft?quote:Op woensdag 2 april 2025 08:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertrouwen in de politiek daalt niet omdat Faber geen lintjes signeert. Vertrouwen daalt omdat Faber haar beleid niet ten uitvoer kan brengen door systemisch antagonisme.
Ze kan haar beleid niet ten uitvoer brengen omdat ze het te druk heeft met clowntje spelen.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertrouwen in de politiek daalt niet omdat Faber geen lintjes signeert. Vertrouwen daalt omdat Faber haar beleid niet ten uitvoer kan brengen door systemisch antagonisme.
Een minister hoeft niet zo veel, haar ambtenaren moeten adviseren welk beleid te maken die uiteindelijk leidt tot een lagere instroom. Maar dat gebeurt allemaal niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze kan haar beleid niet ten uitvoer brengen omdat ze het te druk heeft met clowntje spelen.
Ze produceert geen inhoud. En ze communiceert schijnbaar nauwelijks met haar ambtenaren, als we alle berichten in de media moeten geloven.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een minister hoeft niet zo veel, haar ambtenaren moeten adviseren welk beleid te maken die uiteindelijk leidt tot een lagere instroom. Maar dat gebeurt allemaal niet.
Dat ze geen PR topper is, is mij wel duidelijk. Maar het gaat mij erom dat zij in staat wordt gesteld om inhoud te produceren.
Er is gewoon een meerderheid aan partijen die een strenger asielbeleid wil. Dus aan Faber om met deugdelijke wetgeving te komen waarmee aan die meerderheid tegemoet wordt gekomen.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een minister hoeft niet zo veel, haar ambtenaren moeten adviseren welk beleid te maken die uiteindelijk leidt tot een lagere instroom. Maar dat gebeurt allemaal niet.
Dat ze geen PR topper is, is mij wel duidelijk. Maar het gaat mij erom dat zij in staat wordt gesteld om inhoud te produceren.
Al worden de linkse partijen collectief gereduceerd tot 1 zetel in beide kamers, dan nog is het 'de schuld van links' dat dit soort incompetente prutsers niets voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:54 schreef Hanca het volgende:
Ja, je moet echt wel extreem je best doen om met een ruime meerderheid van PVV, VVD, BBB, NSC, CDA, SGP, FvD en JA21 het niet voor elkaar te krijgen strenger migratiebeleid door beide kamers te krijgen. Dat het Wilders is gelukt iemand te vinden die dat voor elkaar krijgt is eigenlijk wel heel erg bijzonder.
Ach dat is ook niet erg, zolang dat soort hooligans maar politiek worden geisoleerd.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Al worden de linkse partijen collectief gereduceerd tot 1 zetel in beide kamers, dan nog is het 'de schuld van links' dat dit soort incompetente prutsers niets voor elkaar krijgen.
Ik vraag mij sterk af wat de oppositie heeft aan om de paar dagen herhalen dat we “door de morele ondergrens” gezakt zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af of de PVV nou echt garen spint bij dit huftergedrag van Faber. De hardcore achterban zal het fantasisch vinden, maar die hadden ze toch al. Maar het brengt de PVV vooral weer in isolatie.
Ook wel weer zonde.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
En nu weigert Schoof weer naar het debat te komen.
Hij laat het Faber oplossen.
Tsjah wat moet hij anders? Het is een "volwassen" vrouw, nota bene een minister.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Hij moest zelfs dat briefje voor/met haar opstellen.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah wat moet hij anders? Het is een "volwassen" vrouw, nota bene een minister.
Hij hoeft haar toch niet te verdedigen/kastagnes uit het vuur te halen.
Als de kamer er klaar mee is dan dienen ze maar een motie van wantrouwen in.
Die moeten gewoon het algehele huftergedrag van Faber breed uitmeten.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag mij sterk af wat de oppositie heeft aan om de paar dagen herhalen dat we “door de morele ondergrens” gezakt zijn.
Deze vrouw heeft toch helemaal geen leidinggevende capaciteitenquote:Op woensdag 2 april 2025 00:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ook dat is voorspelbaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Dat Schoof niks te zeggen heeft over Faber is inmiddels wel duidelijk. Van der Plas laat haar belangrijkste minister onder curatele zetten met een ministeriėle raad, Wilders heeft daar duidelijk geen zin in. Faber weg is PVV uit de coalitie.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik snap heel goed dat Schoof wel een beetje klaar is iedere keer de rommel van Faber te moeten opruimen. Echter, in deze is hij ook de ezel die maar tegen dezelfde rots blijft aanrennen door geen maatregelen te treffen, want morgen, of over een week of over een maand staat ze weer op een ander dossier te hakkelen en gaat ze (wederom) af als een gieter.
Omdat de coalitie het al lang prima vindt. Geen nood voor Schoof. Faber overleeft het wel.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Het constant herhalen dat we "door de morele ondergrens" zijn gezakt, speelt populisten alleen maar in de kaart. Ze gedijen op chaos, wantrouwen en culturele oorlogen. Elke aanval wordt geframed als een aanval op "het volk", waardoor ze zich nog sterker kunnen profileren als underdog.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die moeten gewoon het algehele huftergedrag van Faber breed uitmeten.
In een ding is Faber juist fantastisch. Ze is een van de weinige PVV'ers die niet de schijnt probeert op te houden een salonfahig persoon te zijn. Dus hoe vaker de ware aard van die partij in beeld komt, hoe beter.
Alleen als 1 van de coalitiepartijen wil dat hij moet laten komen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
Schoof zit achter zijn beeldscherm en denkt "PFFFFFFFFFFFFFFFFFT kut, moet ik alsnog komen".
Een premier die weigert te komen als het over eenheid van kabinetsbeleid gaat nadat een bewindspersoon zelf zegt dat er geen eenheid van kabinetsbeleid is, dat is geen kleine zaak.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:27 schreef StephanL het volgende:
Oppositie maakt het weer groter dan het is.
Haha ja hier ookquote:Op woensdag 2 april 2025 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Fijn dat ze dat debat op een thuiswerkdag plannen. Kan ik mooi code schrijven en luisteren naar clowntje Faber.
Hopelijk geen collega's die ineens meetings inschieten.
Nee, als het gaat over de eenheid van kabinetsbeleid kan dat niet zonder Schoof.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:27 schreef StephanL het volgende:
Aan de andere kant ze schuilt zich er achter dat Schoof tekent, dus de kous is af, maar ja ze doen maar.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een premier die weigert te komen als het over eenheid van kabinetsbeleid gaat nadat een bewindspersoon zelf zegt dat er geen eenheid van kabinetsbeleid is, dat is geen kleine zaak.
Tv kan weer uit.quote:
Het is vooral Faber zelf die het veel groter maakt dan het is. Als die gewoon sorry had gezegd, ik was een beetje dom, dan hadden we dit debat helemaal niet gehad.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:27 schreef StephanL het volgende:
En dus had Schoof gewoon kunnen komen en zich daar achter verschuilen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Aan de andere kant ze schuilt zich er achter dat Schoof tekent, dus de kous is af, maar ja ze doen maar.
Hier gaat hij naar het stikstofdebat, ik twijfelde toch al.quote:
Ja inderdaad.quote:
Hij had wat anders te doenquote:Op woensdag 2 april 2025 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus had Schoof gewoon kunnen komen en zich daar achter verschuilen.
Nee, hij heeft zijn afspraken vandaag afgezegd met de motivatie dat hij naar het parlement moet, hij heeft dus niks anders te doen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Terwijl Npo1 ruimte gemaakt heeft voor dit debat
[..]
Hij had wat anders te doen
Dat is wel erg simplistisch gedacht, ik geloof dat de agenda van een MP snel weer gevuld is als die ergens toch niet hoeft te zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hij heeft zijn afspraken vandaag afgezegd met de motivatie dat hij naar het parlement moet, hij heeft dus niks anders te doen.
Zijn motivatie richting Belgiė was: ik moet naar de Tweede Kamer. Dat staat dus in zijn agenda, volgens hemzelf.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is wel erg simplistisch gedacht, ik geloof dat de agenda van een MP snel weer gevuld is als die ergens toch niet hoeft te zijn.
Hij is schijnbaar op een school in Apeldoorn.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn motivatie richting Belgiė was: ik moet naar de Tweede Kamer. Dat staat dus in zijn agenda, volgens hemzelf.
Maar sinds vanochtend half 6 dus niet meer en ik mag hopen dat als een afspraak van de MP wegvalt hij niet een paar uur vrij heeft.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn motivatie richting Belgiė was: ik moet naar de Tweede Kamer. Dat staat dus in zijn agenda, volgens hemzelf.
Hij is wat op een school aan het doen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar sinds vanochtend half 6 dus niet meer en ik mag hopen dat als een afspraak van de MP wegvalt hij niet een paar uur vrij heeft.
Ze gaan hoofdelijk stemmen over de vraag of Schoof er bij moet zijn. Over 3 uur gaan ze verder.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:46 schreef Starhopper het volgende:
Ik schakel nu in maar het feest is alweer over? Heeft iemand een korte samenvatting?
Dat debat wat jij noemde is gister geweest in het vragenuur. Het moet nu gaan over het feit dat bewindspersonen zelf vinden dat er geen eenheid van kabinetsbeleid is.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
Er is in dit asieldebat een verschuiving van welk beleid Faber wil met COA en de vrijwilligers en wat COA en de vrijwilligers verkeerd deden, volgens haar.
De verschuiving is de focus naar eenheid van kabinetsbeleid en zogenaamd met die faberbrief is die eenheid er weer. Schoof doet mee met die verschuiving cq coverup van Fabersvisie en verschijnt niet in de Kamer.
Ik begreep dat die vrijwilligers oa taallessen gaven aan statushouders, onder toezicht van COA. Prima voor een nieuw begin in dit land, prima voor de integratie, baan vinden, kinderen de taal leren. (Moet de staat betalen, dus)
Faber vind dit slecht ? Dįįr moet het debat over gaan. Niet zo over eenheid van kabinetsbeleid, dat is secundair
Hij heeft gewoon heel veel vertrouwen erin dat Faber 100x het zinnetje 'er is eenheid van kabinetsbeleid' kan oplepelen. Waarschijnlijk heeft ze dat gisteravond al voor strafwerk moeten doen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:45 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hij is wat op een school aan het doen.
Allemaal geweldig en goed natuurlijk, maar dat lijkt me nu niet iets wat voorrang behoord te krijgen op parlementaire verantwoording over een grondwettelijke taak.
Het beleid van Faber wekt niet door de onkunde van Faber zelfquote:Op woensdag 2 april 2025 08:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gisteren werd toch gemeld dat Schoof een of andere bijeenkomst ergens af had gezegd wegens dit debat?quote:Op woensdag 2 april 2025 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze gaan hoofdelijk stemmen over de vraag of Schoof er bij moet zijn. Over 3 uur gaan ze verder.
Nee daar moet het niet over gaan.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
Er is in dit asieldebat een verschuiving van welk beleid Faber wil met COA en de vrijwilligers en wat COA en de vrijwilligers verkeerd deden, volgens haar.
De verschuiving is de focus naar eenheid van kabinetsbeleid en zogenaamd met die faberbrief is die eenheid er weer. Schoof doet mee met die verschuiving cq coverup van Fabersvisie en verschijnt niet in de Kamer.
Ik begreep dat die vrijwilligers oa taallessen gaven aan statushouders, onder toezicht van COA. Prima voor een nieuw begin in dit land, prima voor de integratie, baan vinden, kinderen de taal leren. (Moet de staat betalen, dus)
Faber vind dit slecht ? Dįįr moet het debat over gaan. Niet zo over eenheid van kabinetsbeleid, dat is secundair
De steun van CDA en SGP (en daarmee een meerderheid) had ze gewoon binnengehad als ze het spel wat beter speelt en een paar lichte toezeggingen had gedaan (die weinig zouden afdoen aan het strengste immigratiebeleid ooit). Dit is echt enkel pure onkunde of onwil van Faber.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal eens, geen inhoudelijk debat over mensen die een lintje krijgen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee daar moet het niet over gaan.
Als je het over die inhoud gaat hebben maak je lintjes namelijk tot een politiek iets wat het niet behoord te zijn.
Dan wordt het verkrijgen van een lintje namelijk al iets waar de minister het inhoudelijk mee eens moet zijn in plaats van een beloning voor jarenlange en buitengewone vrwijwillige inspanning en zet je de deur open om lintjes op politieke grinden te gaan weigeren.
Ja, maar gisteravond hadden ze de rijen in de coalitie alweer gesloten dus was het niet meer nodig dat die kwam.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gisteren werd toch gemeld dat Schoof een of andere bijeenkomst ergens af had gezegd wegens dit debat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |