abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:28:40 #176
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217256329
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:
NSC zal het morgen wel weer leuk gaan hebben om Faber de hand boven het hoofd te moeten houden.
Marleen de Rooy in het NOS Journaal van daarnet hield een slag om de arm. Er wordt van Faber een tegemoetkoming verwacht om de steun van de Tweede Kamer te verdienen.
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:31:21 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217256359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:
NSC zal het morgen wel weer leuk gaan hebben om Faber de hand boven het hoofd te moeten houden.
rare politieke spelletjes

steeds verzinnen ze weer iets anders,
stel je voor dat men er in slaagt om dit kabinet te laten vallen wat komt er dan voor terug ?

een gigantisch influxs van asielzoekers en een AZC bij jouw in het dorp
Is dat het doel , is men dan blij??
Is dat het doel ?

de partijen die aan dit spelletje meedoen die willen graag minister worden dat ie het enige doel van dit rare spelletje met lintjes

maar ze had gewoon moeten tekenen en dat wel , dan was het spelletje uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217256361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is altijd een beetje flauw om aan iemand die uitlegt waarom een bepaalde voorgestelde oplossing in zijn of haar optiek niet werkt, om een pasklare oplossing te vragen. Die heb ik natuurlijk ook niet.

Ik heb al vrij uitgebreid uitgelegd dat een vuurwerkverbod in mijn optiek niet voldoet aan in elk geval het subsidiariteits- en effectiviteitsbeginsel. Dat is op zichzelf al een reden om het niet in te zetten; ook niet als er nog geen alternatief voor handen is. Dat hulpverleners of andere instanties erom vragen, is ook geen reden op zichzelf.

Ik zou nog mee kunnen gaan in een vuurwerkverbod als het samen zou gaan met flankerend beleid en daar moet volgens mij de oplossing in gezocht worden: wat we al tijden zien is een ontwikkeling waarin zo'n beetje iedere vorm van gezag of traditionele hiërarchie wordt ondermijnd; of het nu gaat om politieagenten, medisch personeel of onderwijzers, het is bon ton om die allemaal (niet noodzakelijk fysiek) aan te vallen. Daarnaast is de effectiviteit van dat gezag belabberd en de sociale controle steeds meer afwezig, waardoor er een cultuur ontstaan is waarin zo'n beetje alles mag, mits je niet gepakt wordt. De ellende rond oud & nieuw is daar slechts één gevolg van. Aan dit alles ligt een hele reeks aan oorzaken ten grondslag, en heel misschien is het vuurwerk afsteken er daar wel eentje van, maar het is een totale illusie om dan een zo'n onderdeel te gaan verbieden en een verbetering te verwachten. Sterker nog, het is een verbod wat vanwege gebrek aan mankracht nauwelijks te handhaven is en het idee dat je alles kan doen zo lang er maar geen agent in de buurt is (of: als je met zo veel lompe mensen bent dat ze je toch niet aan gaan pakken) zal er alleen maar van aangroeien.

De maatschappij, dat ben jij. En ik spreek jou uiteraard niet persoonlijk aan, want je hebt het hart wel op de goede plek. Maar als we een cultuuromslag in de samenleving willen hebben zodat de mensen in publieke dienst 365 dagen per jaar normaal hun werk moeten doen, dan moeten daar een heleboel mensen voor aan het werk. Dat vraagt wat van onderwijs, van politie en justitie, van media - en het vraagt allereerst een voorbeeldfunctie van de politiek. Maar hoe het voorbeeld van de politiek op dit moment is hoef ik je denk ik niet uit te leggen.
Met die laatste alinea's ben ik het grotendeels eens. Dat het respect voor gezag weer terug moet steun ik volledig. Dat we een land zijn met de meest rumoerige klassen met de minste discipline verbaast mij niet (ik sta elke 2 weken 1,5 uur voor 16 14-15 jarigen, jaarlijks met meer tegenzin), maar het zou wel al een enorme alarmbel moeten laten af gaan. Het respect voor politie, hulpverleners, leerkrachten en ouders is verdwenen, dat klopt.

Maar toch is er echt maar 1 ding dat oud en nieuw anders maakt dan koningsnacht of carnaval of zelfs de dorpskermis en dat is het vuurwerk. In alle gevallen is er veel drank en zijn er heel veel mensen buiten.

Als de overlast van het niveau oud en nieuw naar het niveau van die andere genoemde dagen kan gaan is dat echt enorme winst. En ja, dan begin je wat mij betreft met het wegnemen van het enige verschil. Met inderdaad goede handhaving op dat verschil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217256405
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Opdagen moet toch wel om een motie weg te stemmen.
Bij de stemming die waarschijnlijk na de lunchpauze plaats zal vinden, niet bij het debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:36:09 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217256411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:26 schreef TLC het volgende:

[..]
op zich heeft ze daar groot gelijk in natuurlijk
Maar dan mag ze lekker buiten het kabinet gelijk gaan hebben voor zichzelf.
pi_217256414
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:26 schreef TLC het volgende:

[..]
op zich heeft ze daar groot gelijk in natuurlijk
dit wijf is gewoon debiel en gestoord

wat hebben vrijwilligers direct met instroom te maken?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217256446
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer in het algemeen: niks ondertekenen als je het zelf niet wilt :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:40:40 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217256474
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

nou , naar mijn mening is het een spelletje van partijen om de beer te laten dansen
met als doel om dit kabinet te laten vallen en helaas tuint ze erin

ze had gewoon moeten zeggen, krijg het rambam en gewoon tekenen
men kent elkaar goed dat is duidelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217256477
Coenradi bij vandaag inside is ook duidelijk afstand aan het nemen van de PVV. Maandenlange sollicitatie voor bij een andere partij.
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:41:53 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217256497
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Coenradi bij vandaag inside is ook duidelijk afstand aan het nemen van de PVV. Maandenlange sollicitatie voor bij een andere partij.
coenradi had gelijk ze had gewoon moeten tekenen dan was dit spel uitgedoofd als een nachtkaarsje
pi_217256502
Ik ben het ergens wel eens met de Commissarissen van de Koning, maak dit nou niet politiek. Faber niet, rest ook niet.

Dus geen debat, Faber had er al lang uitgezet moeten worden na haar Rusland propaganda.
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:42:49 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217256514
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Faber had er al lang uitgezet moeten worden na haar Rusland propaganda.
dat kan niet
pi_217256524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
coenradi had gelijk ze had gewoon moeten tekenen dan was dit spel uitgedoofd als een nachtkaarsje
Zeker. Ben het ook wel met haar eens, maar het is opmerkelijk dat ze eerst in de media afstand neemt van Faber en nu ook met die toon in een tv programma gaat zitten. Vanuit politiek journalist oogpunt
  dinsdag 1 april 2025 @ 21:43:57 #189
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217256531
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zeker. Ben het ook wel met haar eens, maar het is opmerkelijk dat ze eerst in de media afstand neemt van Faber en nu ook met die toon in een tv programma gaat zitten. Vanuit politiek journalist oogpunt
coenradi is een tikkie onervaren

quote:
Henri Bontenbal: 'Faber heeft tot morgenochtend om sorry te zeggen'
21:30
Video
Het CDA eist excuses van asielminister Faber voor haar weigering om lintjes aan vrijwilligers te geven. Anders zegt partijleider Bontenbal, wiens steun belangrijk is voor de asielplannen van de PVV-bewindsvrouw, het vertrouwen in haar op.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-om-sorry-te-zeggen
wat een gezeur om tekenen voor lintjes, gaat het vertrouwen opzeggen , hebben ze niks te doen in den haag

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2025 22:11:21 ]
pi_217256796
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ervaring genoeg in de politiek, loopt er al sinds 2004 rond. Die mikt op een andere partij. Misschien terug naar de VVD, maar waarschijnlijker JA21 lijkt me. Of gaat haar partij Leefbaar weer landelijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 01-04-2025 22:10:34 ]
pi_217257194
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD heeft op de website staan dat ze voor het vuurwerkverbod zijn: https://www.vvd.nl/nieuws(...)ilige-jaarwisseling/

Ja, met voorwaarden, maar het hoofdstandpunt blijft het voor net verbod zijn. Zo interpreteren media het, zo concludeert de politiebond.
Wederom, lees je wel wat je zelf linkt? Je doet nogal laconiek over die voorwaarden, maar die zijn fundamenteel. Zoals je kunt lezen:

quote:
1. Er komt een effectief handhavingsplan van politie en gemeenten. Daarbij eisen we van het kabinet dat de handhaving op illegaal vuurwerk wordt geïntensiveerd, in de volle breedte en wel direct. Hierbij verwachten we zichtbare inspanningen van de steden die al eerder een afsteekverbod instelden.
2. Een veilige jaarwisseling sluit vuurwerk niet volledig uit. In de wet leggen we vast dat de burgemeester een ontheffing kan geven aan een vereniging die op lokaal niveau consumentenvuurwerk afsteekt, voor de buurt. En we geven ruim baan aan de lokale vuurwerkshows.
Dus vuurwerk wordt sowieso niet volledig uitgesloten. Van een totaalverbod is geen sprake wat de VVD betreft. Komt in de media niet aan de orde want die zijn voor een verbod.

Daarna:

quote:
Zij geven aan dat met een algeheel afsteek- en verkoopverbod de situatie wél beheersbaar is. Dit zal moeten blijken. Dat is de reden dat effectieve handhaving voorwaarde één is van de VVD om deze stap te zetten.

Als aan de voorwaarden zijn voldaan kunnen we deze stap zetten om Oudjaarsavond anders in te richten. Wanneer en dus vanaf welke jaarwisseling dat het geval is moet nog blijken uit de manier waarop aan deze voorwaarden invulling wordt gegeven. We willen dat de Tweede Kamer voordat een verbod daadwerkelijk ingaat de mogelijkheid krijgt om te beoordelen of aan deze voorwaarden is voldaan.
Dus eerst moeten politie en gemeenten bewijzen dat ze kunnen handhaven en de Kamer (dus de VVD want zij zijn de kingmakers hier) moet dan bepalen of aan die voorwaarden voldaan is. Dat gaat dus sowieso niet gebeuren voor het einde van het jaar, als het al gaat gebeuren. Als de politie en media het anders interpreteren kunnen ze gewoon niet lezen, dat is hun probleem.
  dinsdag 1 april 2025 @ 22:42:22 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217257221
En dus toch ambtenaren die moeten gaan verzinnen welke verenigingen er wel en geen toestemming krijgen om vuurwerk af te steken, en onder welke voorwaarden. Dat kan alleen maar goed gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217257262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
En dus toch ambtenaren die moeten gaan verzinnen welke verenigingen er wel en geen toestemming krijgen om vuurwerk af te steken, en onder welke voorwaarden. Dat kan alleen maar goed gaan.
Dat heb ik de hele tijd gezegd, dat een gemeente wel de ontheffing moet doen (en misschien zelfs de aanschaf). Zie niet zo goed wat daar het probleem is. Gemeenten (of stadsdelen bij grotere steden) kennen al hun verenigingen prima.
pi_217257352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 22:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heb ik de hele tijd gezegd, dat een gemeente wel de ontheffing moet doen (en misschien zelfs de aanschaf). Zie niet zo goed wat daar het probleem is. Gemeenten (of stadsdelen bij grotere steden) kennen al hun verenigingen prima.
In de voorwaarde van de VVD staat niets over aanschaf hé. Daarnaast, iedere buurtvereniging zal dan meteen een vergunning aanvragen. Zelfs de 'wijk' met twee doodlopende straten in het gehucht van mijn ouders heeft een buurtvereniging.
pi_217257391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

als ik iets niet wil tekenen dan teken ik niet _O-
Praten tegen een muur is nog nuttiger.
  dinsdag 1 april 2025 @ 22:51:44 #196
346939 Janneke141
pi_217257426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 22:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus nieuwe verenigingen hebben sowieso pech?
  dinsdag 1 april 2025 @ 23:02:11 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217257573
Ik ben wel heel benieuwd naar het wettelijk kader voor die verenigingen.
pi_217257642
Ach ach ach Faber, het zal pijn gedaan hebben dit briefje aan de kamer te moeten sturen.
  dinsdag 1 april 2025 @ 23:09:02 #199
346939 Janneke141
pi_217257647
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 23:08 schreef Faraday01 het volgende:
Ach ach ach Faber, het zal pijn gedaan hebben dit briefje aan de kamer te moeten sturen.
Zou ze het zelf ondertekend hebben?
  dinsdag 1 april 2025 @ 23:09:52 #200
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217257658
Dat kutbriefje gaat een motie niet voorkomen, maar de slappe coalitie zal er genoegen mee nemen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')