Jammer dat Faber nog niet verboden isquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Lekker weer alles verbieden, wees er maar weer trots op.
Hahahahahaquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vuurwerkverbod komt er niet alleen, hij ligt binnen een paar weken wettelijk vast.
Met uitzonderingen dus. Wellicht handig om je daar in te verdiepen voordat je reageert.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb nog niet de tijd gehad om mij hier uitgebreid in te verdiepen, maar ik begrijp dat het om een verbod op alle soorten vuurwerk gaat.
Voor de gewone consument geen uitzonderingen (op klasse-1 na).quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met uitzonderingen dus. Wellicht handig om je daar in te verdiepen voordat je reageert.
VVD en NSC hebben er beiden voorwaarden aan gesteld. Tijd zal leren hoe haalbaar en betaalbaar die zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo gaat het er 'niet van komen'?
Denk je?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:38 schreef Fok-it het volgende:
Nou als zelfs Eerdmans hand in hand staat met links weet je hoe je je hand verspeeld hebt
Vanavond motie van wantrouwen en die krijgt een meerderheid
De voorwaarde van NSC is voorlopig dat vuurwerkshows mogelijk moeten blijven, dat lijkt me geen probleem. Ze hebben het niet over vuurwerkshows in elk dorp. Volgens de minister was het voorstel van CDA over buurthuizen ook uitvoerbaar. Zit je dus alleen met die financiële vergoeding, maar daar komen ze wel uit.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
VVD en NSC hebben er beiden voorwaarden aan gesteld. Tijd zal leren hoe haalbaar en betaalbaar die zijn.
Alsof dat eerste een voorwaarde is. Ons land zit juist vol met ‘tradities’ waar we anno 2025 gerust eens wat minder ruimte aan zouden moeten geven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig trekken ze zich eindelijk meer aan van wat er met onze hulpverleners gebeurt, dan van "maar ik vind het leuk"-stampvoeters die prima een andere bezigheid met oud en nieuw kunnen zoeken, de ouders van de meeste schreeuwers staken ook geen vuurwerk af en anders gaat het om de grootouders.
Dat vuurwerkverbod komt er niet alleen, hij ligt binnen een paar weken wettelijk vast.
Wel in verenigingsverband.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor de gewone consument geen uitzonderingen (op klasse-1 na).
Leuke mierenneukerij, een vereniging is een verzameling consumenten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
een vereniging is geen consument
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het een wet wordt met ingangsdatum 2 jan 2026. Dit jaar lijkt doordat er al is ingekocht inderdaad lastig haalbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alsof dat eerste een voorwaarde is. Ons land zit juist vol met ‘tradities’ waar we anno 2025 gerust eens wat minder ruimte aan zouden moeten geven.
VVD geeft nu iig aan dat ze er geen haast mee hebben. Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat het dit jaar al rond komt. Vergeet ook niet dat er al het nodige vuurwerk is verkocht. Begin van het jaar stunten de grote vuurwerk handelaars vaak met hun prijzen. Dat geld moet dan terug naar de koper. Iemand betaalt daar de rekening voor. Ik geef het 30% dat het dit jaar al in gaat. De voorwaarde van NSC is zoals gesteld ook niet heel haalbaar. Tenzij je dan vuurwerkshows gaat toestaan die worden georganiseerd door nier gecertificeerden maar dat mag nu wettelijk niet bij een bepaald aantal toeschouwers.
Je bent zelf aan het mierenneuken met je uitzonderingen (en een vereniging is een verzameling natuurlijke personen en/of rechtspersonen en niet een verzameling consumenten).quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuke mierenneukerij, een vereniging is een verzameling consumenten.
Welke coalitiepartij gaat daar voor stemmen dan?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:38 schreef Fok-it het volgende:
Vanavond motie van wantrouwen en die krijgt een meerderheid
De vraag is: is Faber handhaafbaar als SGP en CDA niet meer met haar willen werken? Dan kan ze onmogelijk nog zaken door de Eerste Kamer krijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke coalitiepartij gaat daar voor stemmen dan?
Wat een raar voorbehoud dan. Dat er shows komen. Tja. Die zijn er al. Ik ga er vanuit dat ze er toch wel iets meer mee bedoelen maar goed… het blijft NSC.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:48 schreef Hanca het volgende:
En de voorwaarde van NSC is niet dat er in elke gemeente een vuurwerkshow komt.
Gezien de reacties op lintjesrel BBB gok ik. Zou mbt Keijzer ook niet heel onlogisch zijnquote:Op dinsdag 1 april 2025 15:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke coalitiepartij gaat daar voor stemmen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |