abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217247501
Het gaat in deze niet zozeer over het niet willen tekenen, maar het signaal wat Faber wil uitdragen. Namelijk dat vluchtelingen het niet waard zijn en je niks goeds doet als je daar energie in stopt. Dit uitdragen draagt natuurlijk prima bij aan het creëren van draagkracht voor het asielbeleid

Beetje trumpiaanse praktijken.
hardcoholic
  maandag 31 maart 2025 @ 23:56:47 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217247678
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Schoof had haar de keus moeten geven tussen tekenen of vertrekken. Niet de boel weer sussen door in haar plaats te tekenen en haar verder te laten blunderen en Jan en alleman schofferen.
Het probleem is dan je dan minimaal de intentie moet hebben of nastreven om daadwerkelijk politiek te bedrijven, in plaats van uit de lossen pols domme dingen roepen. Daarnaast word je als minister of lid van het kabinet op zijn minst geacht te weten en te begrijpen hoe politieke systemen in elkaar zitten en waarom die belangrijk zijn om te waarborgen. Faber, de PVV en dus eigenlijk Wilders heeft op geen enkele manier de intentie om regels, wetten, processen en de grondwet te volgen. En dat is nog maar een kleine greep uit een lange lijst van de dictatoriale trekjes van ome Geert en zijn leger van rechtsstaat hatende Henken en Ingrids.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217247754
Toen dit kabinet aantrad, dacht iedereen: wat is een extraparlementair kabinet precies? Na al die maanden, denk ik dat het misschien nog het beste te vergelijken is met de Europese Commissie. Hoe ze omgaan met Faber is ook hoe ze omgaan met Orban.
pi_217248315
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Schoof had haar de keus moeten geven tussen tekenen of vertrekken. Niet de boel weer sussen door in haar plaats te tekenen en haar verder te laten blunderen en Jan en alleman schofferen.
Dat betekent dat Schoof de stekker uit het kabinet had getrokken. Faber ontslaan is inmiddels hetzelfde als Wilders de coalitie uit zetten.

Van mij mag hij, maar het lijkt me onwaarschijnlijk op zoiets kleins dat zo makkelijk op te lossen is (ik teken wel). Daarnaast heb ik liever dat het kabinet valt over buitenlandbeleid of financiën dan over asielzoekers en hun vrijwilligers pesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 01-04-2025 07:33:56 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 1 april 2025 @ 07:19:54 #280
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_217248328
https://nos.nl/artikel/25(...)erd-hoog-3-7-procent

zou de minister van EKZ hier niet iets aan moeten doen??
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_217248359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erd-hoog-3-7-procent

zou de minister van EKZ hier niet iets aan moeten doen??
Het enige instrument wat je tegen inflatie hebt, hebben we uit handen gegeven toen we in de euro stapten. Daar werd toen ook al voor gewaarschuwd, dat er enorme inflatieverschillen binnen de landen kunnen ontstaan.

Oorzaak in Nederland is het personeelstekort, als jij iets weet om dat op te lossen mag je vast de minister wel mailen.

Edit: en blijkbaar zit in het mandje DE koffie, mijn koffie is afgelopen jaar niet gestegen in prijs...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217248366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het enige instrument wat je tegen inflatie hebt, hebben we uit handen gegeven toen we in de euro stapten. Daar werd toen ook al voor gewaarschuwd, dat er enorme inflatieverschillen binnen de landen kunnen ontstaan.

Oorzaak in Nederland is het personeelstekort, als jij iets weet om dat op te lossen mag je vast de minister wel mailen.
Er zijn een stuk meer oorzaken dan dat personeelstekort. Daarnaast zijn er ook meer knoppen om aan te draaien. Al sinds pakweg 2020 wordt er onnozel veel geld de economie ingepompt, dan krijg je vanzelf dat alles finaal overkookt. Dat kan best een paar tandjes minder.
pi_217248391
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er zijn een stuk meer oorzaken dan dat personeelstekort.
De andere hoofdoorzaak is inderdaad de schommeling in de energieprijzen, maar daar verschillen we niet van andere EU landen. De reden dat het hier hoger is, is echt het personeelstekort. En de stijgende lonen, trouwens, ook al zitten we nog niet in een loon-prijsspiraal.

https://www.dnb.nl/algeme(...)komende-jaren-hoger/

quote:
Daarnaast zijn er ook meer knoppen om aan te draaien.
Dat valt enorm tegen.

quote:
Al sinds pakweg 2020 wordt er onnozel veel geld de economie ingepompt, dan krijg je vanzelf dat alles finaal overkookt. Dat kan best een paar tandjes minder.
Dat is een paar jaar gedaan met steunpakketten e.d., maar die zijn enorm afgebouwd. Het energiesteunpakket wat er nu nog is kun je niet afbouwen zonder de mensen in de kou te zetten. Het kan allemaal helemaal niet zo makkelijk nog minder dan nu, kijk hoeveel moeite het kost om vervanging te vinden voor een hele kleine BTW verhoging.
pi_217248613
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Edit: en blijkbaar zit in het mandje DE koffie, mijn koffie is afgelopen jaar niet gestegen in prijs...
DE dat zegt last te hebben van de mislukte koffieoogst maar ondertussen is de winst verdubbeld.

Er lijken flink wat partijen te zijn die de inflatie gebruiken om dikke winsten te maken, daar kan best wat aan gedaan worden imo.

Sowieso geen DE drinken :X
  dinsdag 1 april 2025 @ 09:07:51 #285
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217248801
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 08:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
DE dat zegt last te hebben van de mislukte koffieoogst maar ondertussen is de winst verdubbeld.

Er lijken flink wat partijen te zijn die de inflatie gebruiken om dikke winsten te maken, daar kan best wat aan gedaan worden imo.

Sowieso geen DE drinken :X
Hoe had je dat precies in gedachten?

Behalve inderdaad als consument met je voeten stemmen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217248838
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat doet NL dan ook massaal: https://nos.nl/l/2560913

Als er in het inflatiemandje dus met A-merken wordt gerekend, krijg je dus een vertekend beeld.

Nou is mijn koffie (Moyee) duurder dan DE, maar er is echt niks bij gekomen qua prijs. En dat zie ik bij heel veel merken. Ik vind het dan dus wel raar dat er wordt gerekend met een enorm gestegen koffieprijs (thee heb ik even wat minder beeld bij, ik vul eens per 6 of 7 maanden mijn theevoorraad aan en weet dan echt de prijs van de keer daar voor niet meer).
pi_217248849
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In een heel andere rol natuurlijk. En niet eerder zaten er zoveel totaal incompetente lui in een kabinet. En kamer.
Heinsbroek c.s. kwamen aardig in de buurt, alhoewel het toen puur vermaak was.
  Moderator dinsdag 1 april 2025 @ 09:16:47 #288
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217248869
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Heinsbroek c.s. kwamen aardig in de buurt, alhoewel het toen puur vermaak was.
Die tijd heeft ons veel moois opgeleverd, bijvoorbeeld:
Bekijk deze YouTube-video
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217248877
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die tijd heeft ons veel moois opgeleverd, bijvoorbeeld:
Bekijk deze YouTube-video
Godver. :o
pi_217248932
Intussen gebeurt er weinig of niets op zaken waar het nodig is
We kunnen net zo goed geen kabinet hebben op deze manier
pi_217249011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inderdaad ook met de voeten stemmen, veel producten haal ik niet meer bij de supermarkt. Dat hoeft niet veel extra tijd te kosten.

Maar acm kan wel toezicht opvoeren, wat mij betreft zijn nieuwsberichten vanuit die organisaties met zogenaamde redenen van prijsstijgingen ook onderdeel van toezicht.
Volgbaar en inzichtelijk maken van verandering aan prijs en inhoud van producten. Consumenten worden aan allerlei psychologische en marketing truukjes blootgesteld en heeft zelf een belabberde informatiepositie om hier tegenwicht aan te bieden.

Verbieden van structurele 'bonus' aanbiedingen. Bv AH heeft soepen structureel in de bonus, terwijl de prijs afgelopen 2 jaar met 20% is gestegen - ondanks de bonus.

Daarnaast kan het kabinet kijken naar het fiscale beleid, zeker als er straks weer bezuinigd gaan worden. Btw op producten niet verhogen of juist verlagen en dit compenseren bij de winstbelasting, de marges blijven dan nagenoeg gelijk.

En men moet eens grondig door het mandje dat inflatiecijfers bepaald. Het mandje is vrij beperkt maar heeft vergaande invloed op ook producten die er helemaal niet inzitten. Leidt volgens mij tot een onnodig stuwende effect.
pi_217249107
Hoogste inflatie in de EU maar ook de hoogste loonstijgingen. Goh, wat een verrassing.

Wordt nog leuk als straks de huren weer keihard stijgen en in 2026 de energie plus brandstof weer omhoog schiet. Dan zit je misschien nog goed als loonslaaf met een eigen woning, de rest heeft het nakijken.
  dinsdag 1 april 2025 @ 10:11:33 #293
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_217249194
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je zou met de sociale partners om tafel kunnen zitten om afspraken te kunnen maken over loonmatiging en prijzen vast te zetten. Maar in dit kabinet is polderen is vies woord.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_217249339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:11 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Je zou met de sociale partners om tafel kunnen zitten om afspraken te kunnen maken over loonmatiging en prijzen vast te zetten. Maar in dit kabinet is polderen is vies woord.
De kans op een loon-prijsspiraal is helemaal niet zo groot: https://www.dnb.nl/algeme(...)p-loon-prijsspiraal/

We hebben eerder te maken met een winst-prijsspiraal: https://esb.nu/niet-lonen(...)flatie-in-nederland/

Het genoemde Douwe Egberts heeft een ongekende winststijging: https://nos.nl/l/2557343

In plaats van loonmatiging zou ik eerder eens om tafel gaan om over winstmatiging te spreken. Loonmatiging gaat waarschijnlijk alleen de winsten nog verder aanjakkeren en niks doen voor inflatie.

Zie ook zaken als verbouwen: een bouwbedrijf inhuren is de laatste 4 jaar ongeveer verdubbeld in prijs voor dezelfde klus. En dat is dan buiten het materiaal, het gaat echt om het inhuren van het bedrijf om het te doen. De lonen zijn echt niet verdubbeld. Ik heb daar laatst toen ik dat meemaakte bij iemand die kozijnen plaatst achteraan gebeld en het antwoord was simpel: we kunnen onze prijzen verhogen, we hebben nog steeds een wachtrij. Dat bedrijf is dus simpel zijn winst aan het opkrikken en veroorzaakt zo inflatie.

Zo werkt het momenteel vooral: bedrijven kunnen ongegeneerd hun prijzen verhogen, zeker omdat het vaak marktbreed gaat, omdat er overal wachtrijen zijn. Dat meerdere geld gaat niet naar het personeel en heeft dus niks met hogere lonen te maken, dat is gewoon een hogere winst.

En let wel: ik heb helemaal niks tegen bedrijven die gezonde winsten maken. Maar inmiddels zijn we toch wel zo ver dat het niet meer om gezonde winsten gaat, het is graaien dat zorgt voor een winst-prijsspiraal, waar dan vanuit conservatieve figuren als Klaas Knot de schuld wordt gelegd bij de toch nog vrij beperkte loonverhogingen.
pi_217249445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:24 schreef Cupfighter het volgende:
Intussen gebeurt er weinig of niets op zaken waar het nodig is
We kunnen net zo goed geen kabinet hebben op deze manier
https://www.taxlive.nl/nl(...)nsverhoging-benzine/

Madlener is wel bezig met belangrijke zaken.
pi_217249470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Niet belangrijk
pi_217249479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet belangrijk
Mensen niet de armoe indrukken in tijden van hoge inflatie is wel belangrijk.
pi_217249517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mensen niet de armoe indrukken in tijden van hoge inflatie is wel belangrijk.
Dan moeten ze eraan werken de eerste levensbehoeften betaalbaarder te maken
Een auto is dat niet
  Moderator dinsdag 1 april 2025 @ 11:02:36 #299
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217249537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Wanneer mogen we 130?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 1 april 2025 @ 11:13:58 #300
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217249643
Faber mag in het vragenuur opdraven
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')