Luister, ik ben niet zo'n fan van namen en shamen maar je toont nog steeds geen inzicht in je eigen posts die hier gewoon staan. Het is wel goed om te beseffen dat voordat jij elke keer over extreemrechts begint dat jij extreemlinks bent en het hoefijzer gewoon samenkomt.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach gewoon je debiele leugen volhouden waarom niet.
Hier een debat over aanvragen zou niet alleen schieten met een kanon op een mug zijn, je geeft ook een extra podium aan Faber om haar vergif de samenleving in te spuien. Verder denk ik dat dit ook net zoiets is als lopende rechtszaken, er wordt niet over gepraat.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
Ik lees geen berichten dat de oppositie deze week een debat aanvraagt over het beleid van Faber nav lintjesweigeren.
De kern is hier.... welk beleid wil Faber. En wat deden die vrijwilligers al die jaren verkeerd.
Het is het COA-management die verantwoordelijk is hoe de opvang in te vullen. In feite zegt Faber dat COA de opvang verkeerd doet, niet volgens haar willen. Maar wat wil ze dan ?
Haar antwoord en het antwoord van haar fans: die vrijwilligers zijn een soort landverraders die het eigen volk niet op 1 zetten. Heb je nou echt zin om die vrijwilligers door het slijk te laten halen?quote:Op maandag 31 maart 2025 11:14 schreef Falco het volgende:
Gewoon Kamervragen stellen waarbij Faber antwoord moet geven of die 5 vrijwilligers hun werk niet goed hebben uitgevoerd.
Daarom Motie van Wantrouwen, zoals zij over haar uitvoerend ambtenaren spreekt kan gewoon niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Haar antwoord en het antwoord van haar fans: die vrijwilligers zijn een soort landverraders die het eigen volk niet op 1 zetten. Heb je nou echt zin om die vrijwilligers door het slijk te laten halen?
Het gaat over vrijwilligers, geen ambtenaren.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom Motie van Wantrouwen, zoals zij over haar uitvoerend ambtenaren spreekt kan gewoon niet.
Klopt in directe zin gaat het hier over vrijwilligers maar ze brengt ook haar beedigde uitvoerend coa-ambtenaren in diskrediet met haar tekst.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat over vrijwilligers, geen ambtenaren.
Als er geen debat komt, dan is het niet duidelijk wat die vrijwilligers en het COA-management fout deden volgens Faber. En dat is een politieke kwestie.... wat is het beleid wat ze wilt met COA.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een debat over aanvragen zou niet alleen schieten met een kanon op een mug zijn, je geeft ook een extra podium aan Faber om haar vergif de samenleving in te spuien. Verder denk ik dat dit ook net zoiets is als lopende rechtszaken, er wordt niet over gepraat.
Sowieso komt het goed, er gaat gewoon een andere minister tekenen.
Wie zijn het management van COA. Ambtenaren of niet.... namens de staat managen. En Faber vind dat fout. Wat vind ze fout precies? Politieke kwestie, harstikke. Welke taken had het management die vrijwilligers moeten geven of verbieden?quote:Op maandag 31 maart 2025 14:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt in directe zin gaat het hier over vrijwilligers maar ze brengt ook haar beedigde uitvoerend coa-ambtenaren in diskrediet met haar tekst.
Het is wel duidelijk. Deze vrijwilligers organiseerden waarschijnlijk gezellige dingen, dat is niet de bedoeling bij Faber haar extreem sobere gevangenenkampen opvang.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als er geen debat komt, dan is het niet duidelijk wat die vrijwilligers en het COA-management fout deden volgens Faber. En dat is een politieke kwestie.... wat is het beleid wat ze wilt met COA.
Kennelijk had het COA vrijwilligers nodig voor de opvang te regelen. Terwijl de staat moet betalen,
Dat gun ik haar ook niet, maar een debat kan helpen om de “fatsoenlijke” coalitiepartners en hun kiezers maar weer eens duidelijk te maken wat voor stuk ongeluk ze steunen. En aan de rest van Nederland duidelijk te maken dat dit ook het VVD, NSC en BBB beleid is. Dit mag gewoon niet schouderophalend voorbij gaan.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:44 schreef capricia het volgende:
Ik vind het een dieptepunt in de tweede kamer. Als er een debat plaats gaat vinden over de ruggen van burgers die zich vrijwillig inzetten voor het welzijn van anderen. Die voorgedragen zijn voor een lintje.
Ongelooflijk minderwaardig allemaal. Zoveel kinderachtigheid. Ik gun haar geen debat waarin ze deze mensen door het slijk kan halen.
Als Schoof een beetje lef heeft, tekent hij gewoon voor die onderscheiding. En laten we Faber in de stront zakken. Dan trekt de PVV de stekker er maar uit, als ze durven.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:10 schreef JFlip het volgende:
[..]
Dat gun ik haar ook niet, maar een debat kan helpen om de “fatsoenlijke” coalitiepartners en hun kiezers maar weer eens duidelijk te maken wat voor stuk ongeluk ze steunen. En aan de rest van Nederland duidelijk te maken dat dit ook het VVD, NSC en BBB beleid is. Dit mag gewoon niet schouderophalend voorbij gaan.
Terecht dat ze tekenen. Het heeft al wat haast, zo veel tijd is het niet tot 25 april en je moet ook nog die mensen via via uitnodigen. Geen politieke spelletjes over de rug van mensen die een lintje verdienen.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:58 schreef Szura het volgende:
Schoof en Uitermark willen tekenen
Jammer, ze hadden die kenau de keuze kunnen geven: of je tekent of je dondert maar op
Tja das hetzelfde met het beleid waarbij het met wat overleg en luisteren naar de Tweede Kamer best wat zou kunnen worden, maar met alle scoringsdrang en koppigheid nu maar een vraagteken is. Of met het voorbereiden van de ministerraad waardoor nu mot is met iemand als Keizer die gewoon een strenger asielbeleid voorstaat.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
Die Faber heeft toch wel hele slechte instincten zeg. Strenger asielbeleid is enorm populair en het COA is dat niet, dan ga je niet op zo'n volledig onbenullig (zogenaamd principieel) punt stampij maken. Heel frappant hoe zij regelmatig precies het tegenovergestelde doet wat haar juist politiek goed uit zou komen.
juist we moeten ook de mensen die asielzoekers binnenhalen beter belonenquote:Op maandag 31 maart 2025 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
Die Faber heeft toch wel hele slechte instincten zeg. Strenger asielbeleid is enorm populair en het COA is dat niet, dan ga je niet op zo'n volledig onbenullig (zogenaamd principieel) punt stampij maken. Heel frappant hoe zij regelmatig precies het tegenovergestelde doet wat haar juist politiek goed uit zou komen.
Zucht.... er haalt niemand asielzoekers binnen, helemaal niemand. En al helemaal vrijwilligers die eens een bingo, een klaverjasavond of een breimiddag organiseren in zo'n AZC niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist we moeten ook de mensen die asielzoekers binnenhalen beter belonen
en een lintje is daar voor een goed instrument
dat moet ook op internet komen dit model
allemaal een onderscheiding geven en een veel betere betaling en meer kampen ookquote:Op maandag 31 maart 2025 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Schoof een beetje lef heeft, tekent hij gewoon voor die onderscheiding. En laten we Faber in de stront zakken. Dan trekt de PVV de stekker er maar uit, als ze durven.
Er is een ruime meerderheid voor nog strenger asielbeleid in beide kamers (helaas), maar hiermee jaag je echt CDA en SGP tegen je in het harnas.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja das hetzelfde met het beleid waarbij het met wat overleg en luisteren naar de Tweede Kamer best wat zou kunnen worden, maar met alle scoringsdrang en koppigheid nu maar een vraagteken is. Of met het voorbereiden van de ministerraad waardoor nu mot is met iemand als Keizer die gewoon een strenger asielbeleid voorstaat.
Er lijkt ook gewoon echt geen leercurve in te zitten.
Het zou prima zijn als dat eens zwart op wit komt dan.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Haar antwoord en het antwoord van haar fans: die vrijwilligers zijn een soort landverraders die het eigen volk niet op 1 zetten. Heb je nou echt zin om die vrijwilligers door het slijk te laten halen?
Dan hadden ze haar maar tot vrijdag gegeven om haar keutel in te trekken. Het kabinet spreekt met een mond, maar kennelijk weer niet als het om de marionet van Wilders gaat. Slappe hap weer van Schoof, om hem maar eens te citeren.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terecht dat ze tekenen. Het heeft al wat haast, zo veel tijd is het niet tot 25 april en je moet ook nog die mensen via via uitnodigen. Geen politieke spelletjes over de rug van mensen die een lintje verdienen.
Zinloos. Dat zal noch de voorstanders, noch de tegenstanders van Faber van mening doen veranderen maar het zorgt er wel voor dat de betrokken vrijwilligers er nog eens op camera van langs krijgen van deze feeks. En let wel: dit gaat niet om 5 vrijwilligers, maar om vele duizenden.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou prima zijn als dat eens zwart op wit komt dan.
Dit dus.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zinloos. Dat zal noch de voorstanders, noch de tegenstanders van Faber van mening doen veranderen maar het zorgt er wel voor dat de betrokken vrijwilligers er nog eens op camera van langs krijgen van deze feeks. En let wel: dit gaat niet om 5 vrijwilligers, maar om vele duizenden.
Nee, dit debat moet je helemaal niet willen voeren. Je kunt beter vragen gaan stellen over de eenheid van kabinetsbeleid.
Dat gebeurt ook (althans; Schoof én Uitermark): Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert - https://nos.nl/l/2561839quote:Op maandag 31 maart 2025 18:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik zie niet wat je met een debat bereikt. Passeer haar gewoon. En zet als MP je handtekening.
Kan ze gaan staan gillen voor de camera's.![]()
Dit is een kwestie van normaal fatsoenlijk omgaan met mensen.
Thanks!quote:Op maandag 31 maart 2025 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook (althans; Schoof én Uitermark): Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert - https://nos.nl/l/2561839
Wat erg fijn is voor de betrokken lintjesvangers, maar politiek gezien is dit een bizarre situatie. Eigenlijk mag dit gewoon niet zonder gevolgen blijven voor Faber, maar aangezien zowel de MP als de coalitiepartijen in de Kamer kennelijk van plan zijn om haar gewoon te laten zitten moet je als oppositie wat mij betreft je knopen tellen, en geen podium bieden aan dit mens.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook (althans; Schoof én Uitermark): Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert - https://nos.nl/l/2561839
Van Faber? Absoluut.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks!
Blijft gewoon schofterig naar die vrijwilligers toe. Bah.
Mona vloog hiervoor de laan uit.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat erg fijn is voor de betrokken lintjesvangers, maar politiek gezien is dit een bizarre situatie. Eigenlijk mag dit gewoon niet zonder gevolgen blijven voor Faber, maar aangezien zowel de MP als de coalitiepartijen in de Kamer kennelijk van plan zijn om haar gewoon te laten zitten moet je als oppositie wat mij betreft je knopen tellen, en geen podium bieden aan dit mens.
Ik gaf slechts aan dat wat @capricia voorstaat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat erg fijn is voor de betrokken lintjesvangers, maar politiek gezien is dit een bizarre situatie. Eigenlijk mag dit gewoon niet zonder gevolgen blijven voor Faber, maar aangezien zowel de MP als de coalitiepartijen in de Kamer kennelijk van plan zijn om haar gewoon te laten zitten moet je als oppositie wat mij betreft je knopen tellen, en geen podium bieden aan dit mens.
Ik weet het niet. De hardcore PVV-kiezer zal dit soort huftergedrag zeker schitterend vinden. Maar uiteindelijk wil je strategisch hezien die mensen politiek zoveel mogelijk isoleren en een wig drijven tussen hen en de rest. Dan zijn dit goede momenten om de salonfahigheid van de PVV te ontmaskeren.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zinloos. Dat zal noch de voorstanders, noch de tegenstanders van Faber van mening doen veranderen maar het zorgt er wel voor dat de betrokken vrijwilligers er nog eens op camera van langs krijgen van deze feeks. En let wel: dit gaat niet om 5 vrijwilligers, maar om vele duizenden.
Nee, dit debat moet je helemaal niet willen voeren. Je kunt beter vragen gaan stellen over de eenheid van kabinetsbeleid.
Je vindt de PVV salonfähig?quote:Op maandag 31 maart 2025 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De hardcore PVV-kiezer zal dit soort huftergedrag zeker schitterend vinden. Maar uiteindelijk wil je strategisch hezien die mensen politiek zoveel mogelijk isoleren en een wig drijven tussen hen en de rest. Dan zijn dit goede momenten om de salonfahigheid van de PVV te ontmaskeren.
Veel mensen vinden of vonden dat inderdaad. Dat was een van de redenen van het succes van 2023.quote:
Ik denk niet dat JIJ ze salonfähig vindt eigenlijk. Maar ik kan me vergissen..quote:Op maandag 31 maart 2025 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel mensen vinden of vonden dat inderdaad. Dat was een van de redenen van het succes van 2023.
Inderdaad ik vind dat niet. Maar teveel mensen denken van wel. Dus moet dat zoveel mogelijk ontmaskerd worden.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat JIJ ze salonfähig vindt eigenlijk. Maar ik kan me vergissen..
Mocht ik gelijk hebben: je stelt voor ze te "ontmaskeren" als zijnde salonfähig. Maar je bedoelt het tegenovergestelde![]()
Ik snap dat je dat bedoelt (dat ze NIET salonfähig zijn). Maar dat is niet wat je schrijft, vadaar mijn reactie op je postquote:Op maandag 31 maart 2025 18:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad ik vind dat niet. Maar teveel mensen denken van wel. Dus moet dat zoveel mogelijk ontmaskerd worden.
Ah, het staat nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)eft-met-ww-uitkeringquote:Op zondag 30 maart 2025 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar WW met een baan kan wel: https://www.ftm.nl/artike(...)p-kosten-van-het-uwv
Lekker 6 weken op vakantie op kosten van de staatquote:Door een 'piek-dalcontract' kunnen Transavia-werknemers 46 weken per jaar werken en 6 weken per jaar niet. Over die laatste weken ontvangen ze 75 procent van hun salaris, in de vorm van een WW-uitkering. Ze hebben dan wel een sollicitatieplicht.
Volgens FTM hebben op dit moment honderden Transavia-werknemers zo'n vast contract. Zij zijn rond de kerst lang vrij, zonder dat het vakantiedagen of veel geld kost. Ook voor Transavia is het voordelig: zij hoeven in een rustigere periode geen mensen in te zetten, terwijl het UWV de WW-uitkeringen betaalt.
De contractvorm bestaat bij Transavia sinds 2013. Sindsdien gaat het naar schatting om miljoenen euro's aan uitkeringen.
Politiek van de holle schijnbewegingen.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, regeren is dus tegenwoordig vooral statements maken wat de rechtsen betreft.
Nou, uiteindelijk wordt de WW-pot natuurlijk door werkgevers gevuld. Maar voor dit soort grappen is die uitkering zeker niet bedoeld.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, het staat nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)eft-met-ww-uitkering
[..]
Lekker 6 weken op vakantie op kosten van de staat
En je gedragen als een totaalhufter, anders ben je woke.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, regeren is dus tegenwoordig vooral statements maken wat de rechtsen betreft.
En door werknemers.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, uiteindelijk wordt de WW-pot natuurlijk door werkgevers gevuld. Maar voor dit soort grappen is die uitkering zeker niet bedoeld.
men wordt gewoon een keer per jaar ontslagen en dan heeft men uiteraard recht op WWquote:Op maandag 31 maart 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, uiteindelijk wordt de WW-pot natuurlijk door werkgevers gevuld. Maar voor dit soort grappen is die uitkering zeker niet bedoeld.
Ministerie die doet dat dus zelf ookquote:Desondanks is ook de uitkeringsinstantie niet blij met de constructie van Transavia. "Het UWV heeft deze constructie eerder gesignaleerd bij het ministerie van Sociale Zaken, maar dat heeft nog niet geleid tot verandering", laat een woordvoerder weten
Recht op loon
Het UWV geeft die WW-uitkering, omdat de Transavia-werknemers aan alle regels daarvoor voldoen.
Het maakt voor de uitkeringsinstantie niet uit of een arbeidscontract daadwerkelijk is beëindigd, want het kijkt of werknemers geen recht op loon hebben.
.
Zoals gebruikelijk spui je weer onzin in het topic. Ze worden niet ontslagen.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
men wordt gewoon een keer per jaar ontslagen en dan heeft men uiteraard recht op WW
quote:Op maandag 31 maart 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, het staat nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)eft-met-ww-uitkering
[..]
Lekker 6 weken op vakantie op kosten van de staat
quote:Recht op loon
Het UWV geeft die WW-uitkering, omdat de Transavia-werknemers aan alle regels daarvoor voldoen.
Het maakt voor de uitkeringsinstantie niet uit of een arbeidscontract daadwerkelijk is beëindigd, want het kijkt of werknemers geen recht op loon hebben.
Zo'n Faber stapt pas op als Wilders daar het bevel toe geeft natuurlijk. En dat gaat hij niet doen, want zo zit hij die vervelende linkse partijen lekker dwars.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:57 schreef Szura het volgende:
Faber nog altijd niet ontslagen? Slapjanus Schoof laat zich weer als deurmat behandelen.
Goh, je hebt sinds 2009 helemaal gelijk. Ik heb die verandering blijkbaar helemaal niet meegekregen sinds over de WW geleerd te hebben op de middelbare school. Wat slordig van me. Dank voor de correctie.quote:
Ik denk ook dat een groot deel van het PVV electoraat dit gedrag toejuicht.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Faber stapt pas op als Wilders daar het bevel toe geeft natuurlijk. En dat gaat hij niet doen, want zo zit hij die vervelende linkse partijen lekker dwars.
Denk ook zo dat Geertje weer lekker heeft kunnen gniffelen om dit relletje. En het zou me ook niet verbazen als hij Faber opdracht heeft gegeven niet te tekenen.
42,8% van de 308 mensen op de FrontPage geven haar groot gelijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een groot deel van het PVV electoraat dit gedrag toejuicht.
Dan heb je het ook wel over het uitschot van het internet.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:10 schreef probeer het volgende:
[..]
42,8% van de 308 mensen op de FrontPage geven haar groot gelijk.
quote:
quote:Het maakt voor de uitkeringsinstantie niet uit of een arbeidscontract daadwerkelijk is beëindigd, want het kijkt of werknemers geen recht op loon hebben.
quote:Op maandag 31 maart 2025 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dan heb je het ook wel over het uitschot van het internet.
quote:... het PVV electoraat ...
Ze kan ‘gewoon’ ontslagen worden hoor, als je maar ruggengraat hebt. Had ook allang moeten gebeuren met deze flutminister die zich alleen maar bedient van symboolpolitiek (dit, eerder die achterlijke bordjes), zich keer op keer vergaloppeert (oa over Zelensky) en bizar ineffectief is terwijl er gewoon een rechtse meerderheid is voor streng migratiebeleid als je het een beetje slim aanpakt. Maar deze prutser geeft nooit ergens antwoord op, negeert ijzerenheinig alle adviezen die ze krijgt en jaagt welwillende partijen als CDA en SGP en medeoverheden tegen zich in het harnas. Dan kan de conclusie alleen maar zijn dat ze er zit om de boel te saboteren en zou je als premier allang hebben moeten optreden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Faber stapt pas op als Wilders daar het bevel toe geeft natuurlijk. En dat gaat hij niet doen, want zo zit hij die vervelende linkse partijen lekker dwars.
Denk ook zo dat Geertje weer lekker heeft kunnen gniffelen om dit relletje. En het zou me ook niet verbazen als hij Faber opdracht heeft gegeven niet te tekenen.
Ik snap je gevoel. Maar dan is het opeens Schoof zijn probleem.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Schoof had haar de keus moeten geven tussen tekenen of vertrekken. Niet de boel weer sussen door in haar plaats te tekenen en haar verder te laten blunderen en Jan en alleman schofferen.
Het ís toch ook Schoof zijn probleem? Deze minister die zich echt misdraagt?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel. Maar dan is het opeens Schoof zijn probleem.
Want Faber tekent niet en ze vertrekt ook niet. En dan?
Dan moet Schoof opstappen?
Ik zou haar gewoon dood zwijgen. Laat de PVV er maar de stekker uit trekken.. wie breekt die betaalt.
Maar dat gaat de PVV niet doen.
Het lijkt me een totaal verziekte sfeer daar. Zou mijn werkomgeving niet zijn.
Schoof wist natuurlijk al toen hij met de PVV en de BBB in zee ging dat het een treurige bedoening zou worden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ís toch ook Schoof zijn probleem? Deze minister die zich echt misdraagt?
Ze doet toch precies wat de PVV al jaren belooft? Overal tegen zijn (vooral buitenlanders en alles wat links is) en vooral geen oplossingen bieden. De wens van het volk in vervulling!quote:Op maandag 31 maart 2025 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel. Maar dan is het opeens Schoof zijn probleem.
Want Faber tekent niet en ze vertrekt ook niet. En dan?
Dan moet Schoof opstappen?
Ik zou haar gewoon dood zwijgen. Laat de PVV er maar de stekker uit trekken.. wie breekt die betaalt.
Maar dat gaat de PVV niet doen.
Het lijkt me een totaal verziekte sfeer daar. Zou mijn werkomgeving niet zijn.
Uiteraard. Maar dit niveau treurig? Dat kun je toch niet bedenken van tevoren denk ik. Maar misschien ben ik naïef.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoof wist natuurlijk al toen hij met de PVV en de BBB in zee ging dat het een treurige bedoening zou worden.
Precies, alles een beetje onderschijten. Machtig mooi man.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:52 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ze doet toch precies wat de PVV al jaren belooft? Overal tegen zijn (vooral buitenlanders en alles wat links is) en vooral geen oplossingen bieden. De wens van het volk in vervulling!
Nu is het gesust, zoals je zelf schrijft.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ís toch ook Schoof zijn probleem? Deze minister die zich echt misdraagt?
De treurigheid begint inderdaad wel een beetje de grenzen te bereiken van wat je vantevoren had kunnen bedenken, ja.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dit niveau treurig? Dat kun je toch niet bedenken van tevoren denk ik. Maar misschien ben ik naïef.
Waar zouden ze toch hun inspiratie vandaan halen?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dit niveau treurig? Dat kun je toch niet bedenken van tevoren denk ik. Maar misschien ben ik naïef.
Schoof loopt al jaren rond in Den Haag. Dan is hij ongelofelijk naïef.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In een heel andere rol natuurlijk. En niet eerder zaten er zoveel totaal incompetente lui in een kabinet. En kamer.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Schoof loopt al jaren rond in Den Haag. Dan is hij ongelofelijk naïef.
Ja veel mensen worden op een gegeven moment een beetje verantwoordelijk. Veel mensen ook niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Die PVV lui hebben allerlei van die manieren en denkpatronen die ik als onwetende, tegendraadse 14-jarige puber had.
Het lijkt bij veel van hen of ze die tijd nooit ontgroeid zijn.
Nou.... er zaten vooral mensen die dat beter konden verbergenquote:Op maandag 31 maart 2025 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In een heel andere rol natuurlijk. En niet eerder zaten er zoveel totaal incompetente lui in een kabinet. En kamer.
Hij was al actief tijdens Rutte 1. En weet prima wat voor volk Wilders rond heeft lopen.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In een heel andere rol natuurlijk. En niet eerder zaten er zoveel totaal incompetente lui in een kabinet. En kamer.
Het probleem is dan je dan minimaal de intentie moet hebben of nastreven om daadwerkelijk politiek te bedrijven, in plaats van uit de lossen pols domme dingen roepen. Daarnaast word je als minister of lid van het kabinet op zijn minst geacht te weten en te begrijpen hoe politieke systemen in elkaar zitten en waarom die belangrijk zijn om te waarborgen. Faber, de PVV en dus eigenlijk Wilders heeft op geen enkele manier de intentie om regels, wetten, processen en de grondwet te volgen. En dat is nog maar een kleine greep uit een lange lijst van de dictatoriale trekjes van ome Geert en zijn leger van rechtsstaat hatende Henken en Ingrids.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Schoof had haar de keus moeten geven tussen tekenen of vertrekken. Niet de boel weer sussen door in haar plaats te tekenen en haar verder te laten blunderen en Jan en alleman schofferen.
Dat betekent dat Schoof de stekker uit het kabinet had getrokken. Faber ontslaan is inmiddels hetzelfde als Wilders de coalitie uit zetten.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:42 schreef miss_sly het volgende:
Het enige instrument wat je tegen inflatie hebt, hebben we uit handen gegeven toen we in de euro stapten. Daar werd toen ook al voor gewaarschuwd, dat er enorme inflatieverschillen binnen de landen kunnen ontstaan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erd-hoog-3-7-procent
zou de minister van EKZ hier niet iets aan moeten doen??
Er zijn een stuk meer oorzaken dan dat personeelstekort. Daarnaast zijn er ook meer knoppen om aan te draaien. Al sinds pakweg 2020 wordt er onnozel veel geld de economie ingepompt, dan krijg je vanzelf dat alles finaal overkookt. Dat kan best een paar tandjes minder.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het enige instrument wat je tegen inflatie hebt, hebben we uit handen gegeven toen we in de euro stapten. Daar werd toen ook al voor gewaarschuwd, dat er enorme inflatieverschillen binnen de landen kunnen ontstaan.
Oorzaak in Nederland is het personeelstekort, als jij iets weet om dat op te lossen mag je vast de minister wel mailen.
De andere hoofdoorzaak is inderdaad de schommeling in de energieprijzen, maar daar verschillen we niet van andere EU landen. De reden dat het hier hoger is, is echt het personeelstekort. En de stijgende lonen, trouwens, ook al zitten we nog niet in een loon-prijsspiraal.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er zijn een stuk meer oorzaken dan dat personeelstekort.
Dat valt enorm tegen.quote:Daarnaast zijn er ook meer knoppen om aan te draaien.
Dat is een paar jaar gedaan met steunpakketten e.d., maar die zijn enorm afgebouwd. Het energiesteunpakket wat er nu nog is kun je niet afbouwen zonder de mensen in de kou te zetten. Het kan allemaal helemaal niet zo makkelijk nog minder dan nu, kijk hoeveel moeite het kost om vervanging te vinden voor een hele kleine BTW verhoging.quote:Al sinds pakweg 2020 wordt er onnozel veel geld de economie ingepompt, dan krijg je vanzelf dat alles finaal overkookt. Dat kan best een paar tandjes minder.
DE dat zegt last te hebben van de mislukte koffieoogst maar ondertussen is de winst verdubbeld.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het enige instrument wat je tegen inflatie hebt, hebben we uit handen gegeven toen we in de euro stapten. Daar werd toen ook al voor gewaarschuwd, dat er enorme inflatieverschillen binnen de landen kunnen ontstaan.
Oorzaak in Nederland is het personeelstekort, als jij iets weet om dat op te lossen mag je vast de minister wel mailen.
Edit: en blijkbaar zit in het mandje DE koffie, mijn koffie is afgelopen jaar niet gestegen in prijs...
Hoe had je dat precies in gedachten?quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
DE dat zegt last te hebben van de mislukte koffieoogst maar ondertussen is de winst verdubbeld.
Er lijken flink wat partijen te zijn die de inflatie gebruiken om dikke winsten te maken, daar kan best wat aan gedaan worden imo.
Sowieso geen DE drinken
En dat doet NL dan ook massaal: https://nos.nl/l/2560913quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe had je dat precies in gedachten?
Behalve inderdaad als consument met je voeten stemmen.
Heinsbroek c.s. kwamen aardig in de buurt, alhoewel het toen puur vermaak was.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die tijd heeft ons veel moois opgeleverd, bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Heinsbroek c.s. kwamen aardig in de buurt, alhoewel het toen puur vermaak was.
Godver.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die tijd heeft ons veel moois opgeleverd, bijvoorbeeld:
Bekijk deze YouTube-video
Inderdaad ook met de voeten stemmen, veel producten haal ik niet meer bij de supermarkt. Dat hoeft niet veel extra tijd te kosten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe had je dat precies in gedachten?
Behalve inderdaad als consument met je voeten stemmen.
Je zou met de sociale partners om tafel kunnen zitten om afspraken te kunnen maken over loonmatiging en prijzen vast te zetten. Maar in dit kabinet is polderen is vies woord.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Edit: en blijkbaar zit in het mandje DE koffie, mijn koffie is afgelopen jaar niet gestegen in prijs...
De kans op een loon-prijsspiraal is helemaal niet zo groot: https://www.dnb.nl/algeme(...)p-loon-prijsspiraal/quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:11 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Je zou met de sociale partners om tafel kunnen zitten om afspraken te kunnen maken over loonmatiging en prijzen vast te zetten. Maar in dit kabinet is polderen is vies woord.
https://www.taxlive.nl/nl(...)nsverhoging-benzine/quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:24 schreef Cupfighter het volgende:
Intussen gebeurt er weinig of niets op zaken waar het nodig is
We kunnen net zo goed geen kabinet hebben op deze manier
Niet belangrijkquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.taxlive.nl/nl(...)nsverhoging-benzine/
Madlener is wel bezig met belangrijke zaken.
Dan moeten ze eraan werken de eerste levensbehoeften betaalbaarder te makenquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mensen niet de armoe indrukken in tijden van hoge inflatie is wel belangrijk.
Wanneer mogen we 130?quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.taxlive.nl/nl(...)nsverhoging-benzine/
Madlener is wel bezig met belangrijke zaken.
Wij van FNV vinden hogere lonen niet het probleem, kom op zegquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben eerder te maken met een winst-prijsspiraal: https://esb.nu/niet-lonen(...)flatie-in-nederland/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |