Dit dus.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zinloos. Dat zal noch de voorstanders, noch de tegenstanders van Faber van mening doen veranderen maar het zorgt er wel voor dat de betrokken vrijwilligers er nog eens op camera van langs krijgen van deze feeks. En let wel: dit gaat niet om 5 vrijwilligers, maar om vele duizenden.
Nee, dit debat moet je helemaal niet willen voeren. Je kunt beter vragen gaan stellen over de eenheid van kabinetsbeleid.
Dat gebeurt ook (althans; Schoof én Uitermark): Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert - https://nos.nl/l/2561839quote:Op maandag 31 maart 2025 18:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik zie niet wat je met een debat bereikt. Passeer haar gewoon. En zet als MP je handtekening.
Kan ze gaan staan gillen voor de camera's.![]()
Dit is een kwestie van normaal fatsoenlijk omgaan met mensen.
Thanks!quote:Op maandag 31 maart 2025 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook (althans; Schoof én Uitermark): Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert - https://nos.nl/l/2561839
Wat erg fijn is voor de betrokken lintjesvangers, maar politiek gezien is dit een bizarre situatie. Eigenlijk mag dit gewoon niet zonder gevolgen blijven voor Faber, maar aangezien zowel de MP als de coalitiepartijen in de Kamer kennelijk van plan zijn om haar gewoon te laten zitten moet je als oppositie wat mij betreft je knopen tellen, en geen podium bieden aan dit mens.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook (althans; Schoof én Uitermark): Schoof en Uitermark ondertekenen lintjes-voordracht die Faber weigert - https://nos.nl/l/2561839
Van Faber? Absoluut.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks!
Blijft gewoon schofterig naar die vrijwilligers toe. Bah.
Mona vloog hiervoor de laan uit.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat erg fijn is voor de betrokken lintjesvangers, maar politiek gezien is dit een bizarre situatie. Eigenlijk mag dit gewoon niet zonder gevolgen blijven voor Faber, maar aangezien zowel de MP als de coalitiepartijen in de Kamer kennelijk van plan zijn om haar gewoon te laten zitten moet je als oppositie wat mij betreft je knopen tellen, en geen podium bieden aan dit mens.
Ik gaf slechts aan dat wat @capricia voorstaat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat erg fijn is voor de betrokken lintjesvangers, maar politiek gezien is dit een bizarre situatie. Eigenlijk mag dit gewoon niet zonder gevolgen blijven voor Faber, maar aangezien zowel de MP als de coalitiepartijen in de Kamer kennelijk van plan zijn om haar gewoon te laten zitten moet je als oppositie wat mij betreft je knopen tellen, en geen podium bieden aan dit mens.
Ik weet het niet. De hardcore PVV-kiezer zal dit soort huftergedrag zeker schitterend vinden. Maar uiteindelijk wil je strategisch hezien die mensen politiek zoveel mogelijk isoleren en een wig drijven tussen hen en de rest. Dan zijn dit goede momenten om de salonfahigheid van de PVV te ontmaskeren.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zinloos. Dat zal noch de voorstanders, noch de tegenstanders van Faber van mening doen veranderen maar het zorgt er wel voor dat de betrokken vrijwilligers er nog eens op camera van langs krijgen van deze feeks. En let wel: dit gaat niet om 5 vrijwilligers, maar om vele duizenden.
Nee, dit debat moet je helemaal niet willen voeren. Je kunt beter vragen gaan stellen over de eenheid van kabinetsbeleid.
Je vindt de PVV salonfähig?quote:Op maandag 31 maart 2025 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De hardcore PVV-kiezer zal dit soort huftergedrag zeker schitterend vinden. Maar uiteindelijk wil je strategisch hezien die mensen politiek zoveel mogelijk isoleren en een wig drijven tussen hen en de rest. Dan zijn dit goede momenten om de salonfahigheid van de PVV te ontmaskeren.
Veel mensen vinden of vonden dat inderdaad. Dat was een van de redenen van het succes van 2023.quote:
Ik denk niet dat JIJ ze salonfähig vindt eigenlijk. Maar ik kan me vergissen..quote:Op maandag 31 maart 2025 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel mensen vinden of vonden dat inderdaad. Dat was een van de redenen van het succes van 2023.
Inderdaad ik vind dat niet. Maar teveel mensen denken van wel. Dus moet dat zoveel mogelijk ontmaskerd worden.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat JIJ ze salonfähig vindt eigenlijk. Maar ik kan me vergissen..
Mocht ik gelijk hebben: je stelt voor ze te "ontmaskeren" als zijnde salonfähig. Maar je bedoelt het tegenovergestelde![]()
Ik snap dat je dat bedoelt (dat ze NIET salonfähig zijn). Maar dat is niet wat je schrijft, vadaar mijn reactie op je postquote:Op maandag 31 maart 2025 18:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad ik vind dat niet. Maar teveel mensen denken van wel. Dus moet dat zoveel mogelijk ontmaskerd worden.
Ah, het staat nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)eft-met-ww-uitkeringquote:Op zondag 30 maart 2025 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar WW met een baan kan wel: https://www.ftm.nl/artike(...)p-kosten-van-het-uwv
Lekker 6 weken op vakantie op kosten van de staatquote:Door een 'piek-dalcontract' kunnen Transavia-werknemers 46 weken per jaar werken en 6 weken per jaar niet. Over die laatste weken ontvangen ze 75 procent van hun salaris, in de vorm van een WW-uitkering. Ze hebben dan wel een sollicitatieplicht.
Volgens FTM hebben op dit moment honderden Transavia-werknemers zo'n vast contract. Zij zijn rond de kerst lang vrij, zonder dat het vakantiedagen of veel geld kost. Ook voor Transavia is het voordelig: zij hoeven in een rustigere periode geen mensen in te zetten, terwijl het UWV de WW-uitkeringen betaalt.
De contractvorm bestaat bij Transavia sinds 2013. Sindsdien gaat het naar schatting om miljoenen euro's aan uitkeringen.
Politiek van de holle schijnbewegingen.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, regeren is dus tegenwoordig vooral statements maken wat de rechtsen betreft.
Nou, uiteindelijk wordt de WW-pot natuurlijk door werkgevers gevuld. Maar voor dit soort grappen is die uitkering zeker niet bedoeld.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, het staat nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)eft-met-ww-uitkering
[..]
Lekker 6 weken op vakantie op kosten van de staat
En je gedragen als een totaalhufter, anders ben je woke.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, regeren is dus tegenwoordig vooral statements maken wat de rechtsen betreft.
En door werknemers.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, uiteindelijk wordt de WW-pot natuurlijk door werkgevers gevuld. Maar voor dit soort grappen is die uitkering zeker niet bedoeld.
men wordt gewoon een keer per jaar ontslagen en dan heeft men uiteraard recht op WWquote:Op maandag 31 maart 2025 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, uiteindelijk wordt de WW-pot natuurlijk door werkgevers gevuld. Maar voor dit soort grappen is die uitkering zeker niet bedoeld.
Ministerie die doet dat dus zelf ookquote:Desondanks is ook de uitkeringsinstantie niet blij met de constructie van Transavia. "Het UWV heeft deze constructie eerder gesignaleerd bij het ministerie van Sociale Zaken, maar dat heeft nog niet geleid tot verandering", laat een woordvoerder weten
Recht op loon
Het UWV geeft die WW-uitkering, omdat de Transavia-werknemers aan alle regels daarvoor voldoen.
Het maakt voor de uitkeringsinstantie niet uit of een arbeidscontract daadwerkelijk is beëindigd, want het kijkt of werknemers geen recht op loon hebben.
.
Zoals gebruikelijk spui je weer onzin in het topic. Ze worden niet ontslagen.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
men wordt gewoon een keer per jaar ontslagen en dan heeft men uiteraard recht op WW
quote:Op maandag 31 maart 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, het staat nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)eft-met-ww-uitkering
[..]
Lekker 6 weken op vakantie op kosten van de staat
quote:Recht op loon
Het UWV geeft die WW-uitkering, omdat de Transavia-werknemers aan alle regels daarvoor voldoen.
Het maakt voor de uitkeringsinstantie niet uit of een arbeidscontract daadwerkelijk is beëindigd, want het kijkt of werknemers geen recht op loon hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |