Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.
Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: "Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè."
Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.
Radio 2 Top 2000: Editie 2024
Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.
Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3. C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3. D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1. E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen Dit jaar stemmen we allemaal op Gorki-Mia.
De stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?
Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik - @DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik - Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig; @Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[..] Er kan best een Linkin Parkje, Rammsteintje of Foo Fightertje uit en daar dan Rolling of Break Stuff of zo voor terug. Zelfde geldt trouwens voor Freak on a Leash, die mag ook wel gezelschap. Evenveel gitaren, eerlijker verdeeld, iedereen blij.
Dat zouden ze bij Radio 2 nog wel een acceptabele wissel vinden. Maar eigenlijk hoort het erbij te zijn en niet i.p.v. Persoonlijk vind ik dat ze vooral Placebo eens meer nummers in de lijst mogen geven dan alleen Pure Mourning.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
[..] Dat zouden ze bij Radio 2 nog wel een acceptabele wissel vinden. Maar eigenlijk hoort het erbij te zijn en niet i.p.v. Persoonlijk vind ik dat ze vooral Placebo eens meer nummers in de lijst mogen geven dan alleen Pure Mourning.
Tsja, dat kun je ook wel voor de meeste 'eenplaatwonders' zeggen though.
Nummers uit dit blokje die ik zelf lager zou zetten:
4321 Justin Bieber - Love Yourself
Misschien niet eens superveel lager, maar anders zou dit lijstje leeg zijn en dat is een beetje saai. Er heeft inderdaad wel erger in de lijst gestaan, maar als je dit luistert moet je toch even langs de tandarts omdat je glazuur verdwenen is.
Nummers uit dit blokje die ik zelf hoger zou zetten:
4325 Bon Jovi - You Give Love a Bad Name 4322 Bots - Zeven dagen lang 4311 Limp Bizkit - Behind Blue Eyes 4306 Adiemus - Adiemus
Adiemus is natuurlijk al besproken, want Mauro Picotto. Bij Limp Bizkit kan ik me wel vinden in de eerder geposte analyses, die zouden er zeker vaker in moeten staan en ook met betere nummers, al vind ik deze ook nog best oké. Beetje middenmoot, dat wel. Bij Bots is Zeven Dagen Lang ook niet hun beste plaat maar wel veel te goed voor de 4000+-regionen. Mijn favoriet van ze is overigens Menens, die staat ook in mijn top 1000; in het verleden hebben ze er nog vaker in gestaan met o.a. Snotneus en Kreupel. De enige plaat van deze batch die we nú nog in mijn lijst terugvinden is You Give Love A Bad Name, al is dat voor een aanzienlijk deel de schuld van How I Met Your Mother. Maar die serie had dan ook een briljante soundtrack (The Decemberists en Band of Horses zijn voor mij ook onlosmakelijk verbonden met HIMYM en staan allebei nog bij de bovenste 100 bij mij).
Voor de Spotify-mensen: Lijst is aangepast. Van Orly en Baz Luhrmann doen niet mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik wist niet van het bestaan van deze Top 10000 (geen typfoutje) af. Het lijkt me goed als we vast afspreken dat Mex ze volgend jaar alle 10000 recenseert.
Op dinsdag 28 januari 2025 13:02 schreef Tussle266 het volgende: Ik wist niet van het bestaan van deze Top 10000 (geen typfoutje) af. Het lijkt me goed als we vast afspreken dat Mex ze volgend jaar alle 10000 recenseert.
Op dinsdag 28 januari 2025 13:02 schreef Tussle266 het volgende: Ik wist niet van het bestaan van deze Top 10000 (geen typfoutje) af. Het lijkt me goed als we vast afspreken dat Mex ze volgend jaar alle 10000 recenseert.
Als iets hier niet in staat, dan is t of Nederlands, of jonger dan 2019 of gewoon écht niet goed.
Aan de ene kant leuk dat hier gewoon dingen als LCD Soundsystem, FKA twigs, Modest Mouse en Grizzly Bear in staan, aan de andere kant jammer dat bijv Rebellion (Lies) pas op plek 258 staat. Maar voor een deel kan ik me ook wel in deze lijst vinden.
Die statistieken zijn ook echt fijn, 12 Nederlandse liederen bij de 10000. En een onduidelijke bubbling under waar er blijkbaar nog 11 staan. Waaronder de tijdloze evergreen Alles naar de Klote! (die overigens wel veel meer recht van spreken zou hebben dan elke plaat van Paul uit Oud-Beijerland, maar dat terzijde).
Op dinsdag 28 januari 2025 13:57 schreef Tussle266 het volgende: Die statistieken zijn ook echt fijn, 12 Nederlandse liederen bij de 10000. En een onduidelijke bubbling under waar er blijkbaar nog 11 staan. Waaronder de tijdloze evergreen Alles naar de Klote! (die overigens wel veel meer recht van spreken zou hebben dan elke plaat van Paul uit Oud-Beijerland, maar dat terzijde).
[..] Tiësto, Armin van Buuren, Martin Garrix? Nooit van gehoord.
Sowieso, elektronische muziek bestaat niet.
Geef mij maar gewoon de Top 2000 dan
Als ik dan de statistiekenpagina voor EDM erbij pak, dan zou ik ook wel wensen dat ik nooit van Tiesto, Armin en Martin had gehoord. Een lijst met Beau Mot Plage, hoezee.
Al nemen ze het hier verder wel heel ruim met het begrip EDM, maar ach, wat weten Amerikanen er nou van.
[..] Als ik dan de statistiekenpagina voor EDM erbij pak, dan zou ik ook wel wensen dat ik nooit van Tiesto, Armin en Martin had gehoord. Een lijst met Beau Mot Plage, hoezee.
Al nemen ze het hier verder wel heel ruim met het begrip EDM, maar ach, wat weten Amerikanen er nou van.
Gaat de TT over The Scene of Eiffel 65? Demense gaan overigens blij zijn met twee dames die eindelijk langskomen, die hadden bij een aantal wel 500 plaatsen lager gekund.
4300 Brigitte Kaandorp & Herman Finkers - Duet
Adele was zo'n 50 nummers terug al aan de beurt, en nu mogen Herman en Brigitte zelf met hun parodie op Together We're Strong van Patrick Duffy en Mireille Mathieu. Het is wel vermakelijke schijtlol met een leuke dynamiek tussen de twee, maar het is ook weer niet heel hoogstaand. In 1999 kwam dit binnen op 914 en in 2002 opnieuw binnen op 685. Daarna deden ze samen mee tot en met 2013.
4299 Walk the Moon - Shut Up and Dance
De grote hit van Walk the Moon was Shut Up And Dance, met een riff die wel in het geheugen gegrift is en best een aardig gitaarpingeltje. Is het echt slecht? Nee. Heb ik vaak weggezapt als dit nummer weer eens op de autoradio langskwam? Ja. Nouja, dat zegt genoeg vrees ik. Desalniettemin is dit een vaste waarde sinds 2015.
4298 Ry Cooder - He'll Have to Go
Ry Cooder en matige Top 2000-covers, het is een ziekte. He'll Have To Go werd origineel gezongen door Jim Reeves met zijn fenomenale diepe stem. Daarop speelde overigens Bob Moore, die we een paar blokjes terug tegenkwamen. Maar ja, nu gaat het over deze cover in Mexicaanse stijl, een cover die ook nog langer in de lijst stond dan het origineel. Van 1999 tot 2015, uitgezonderd 2000. De Mexicaanse stijl in die cover doet me niet echt wat helaas.
SPOILER: 4297-4276
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op dinsdag 28 januari 2025 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende: Gaat de TT over The Scene of Eiffel 65? Demense gaan overigens blij zijn met twee dames die eindelijk langskomen, die hadden bij een aantal wel 500 plaatsen lager gekund.
4300 Brigitte Kaandorp & Herman Finkers - Duet
Adele was zo'n 50 nummers terug al aan de beurt, en nu mogen Herman en Brigitte zelf met hun parodie op Together We're Strong van Patrick Duffy en Mireille Mathieu. Het is wel vermakelijke schijtlol met een leuke dynamiek tussen de twee, maar het is ook weer niet heel hoogstaand. In 1999 kwam dit binnen op 914 en in 2002 opnieuw binnen op 685. Daarna deden ze samen mee tot en met 2013.
4299 Walk the Moon - Shut Up and Dance
De grote hit van Walk the Moon was Shut Up And Dance, met een riff die wel in het geheugen gegrift is en best een aardig gitaarpingeltje. Is het echt slecht? Nee. Heb ik vaak weggezapt als dit nummer weer eens op de autoradio langskwam? Ja. Nouja, dat zegt genoeg vrees ik. Desalniettemin is dit een vaste waarde sinds 2015.
4298 Ry Cooder - He'll Have to Go
Ry Cooder en matige Top 2000-covers, het is een ziekte. He'll Have To Go werd origineel gezongen door Jim Reeves met zijn fenomenale diepe stem. Daarop speelde overigens Bob Moore, die we een paar blokjes terug tegenkwamen. Maar ja, nu gaat het over deze cover in Mexicaanse stijl, een cover die ook nog langer in de lijst stond dan het origineel. Van 1999 tot 2015, uitgezonderd 2000. De Mexicaanse stijl in die cover doet me niet echt wat helaas.
SPOILER: 4297-4276
Erg veel wanstaltigheid weer hier. Alleen Zeg Maar Niets Meer, Dancing In The Moonlight en Anne zijn wel leuk
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Je zou het op basis van deze lijst voorlopig niet zeggen, maar er is ook moderne EDM die bij mij wel hoog scoort.
Op dinsdag 28 januari 2025 17:02 schreef Mexicanobakker het volgende: Je zou het op basis van deze lijst voorlopig niet zeggen, maar er is ook moderne EDM die bij mij wel hoog scoort.
Waar ligt de grens voor modern? Jaartal bedoel ik.
Om een of andere reden hadden ik bij Imagine Dragons - I Bet My Life het gevoel dat er ieder moment banjogeweld om de hoek zou komen Volgens mij zou het nog werken ook
Overigens nu pas Volbeat? Die hadden wat mij betreft al eerder langs mogen komen, opperkitsch en ik kan de stem van die zanger gewoon niet uitstaan. Weet ook niet zo goed waarom eerlijk gezegd.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
4297 Claudia de Breij - Mag ik dan bij jou 4292 Gerhard Wendland - Tanze mit mir in den Morgen
Die van Hazes niet eens, die staat hier wel prima, naar zijn maatstaven soort van luisterbaar. Claudia, tsja, laten we zeggen dat het fijn is om die te kunnen wegstrepen. Laten we even de aandacht focussen op Gerhard Wendland, ik vermoedde op basis van het commentaar namelijk dat ik die weleens heel erg zou kunnen vinden, en jawel, die raakt exact de verkeerde zenuw. Oubollige schlagers zijn niet mijn ding.
4296 Live - The Dolphin's Cry 4289 Volbeat ft. Sarah Blackwood Lonesome Rider 4283 Roxy Dekker - Sugardaddy 4282 Toploader - Dancing in the Moonlight 4280 Alan Walker - Faded
Misschien had ik de beide Marco's hier ook nog kunnen noemen, maar weet niet of die het linkerrijtje zouden halen en deze 5 waarschijnlijk wel. Oké, bij Sugardaddy is dat ook een stretch, die is wel heel fout en een beetje goedkoop, maar ook vrolijk en geinig, volgens mij zitten er nog vele honderden saaie gaapplaten die lager horen. Bij Volbeat zou ik het vrij lompe en nogal overschatte Sad Man's Tongue hier beter kunnen begrijpen dan het veel sterkere Lonesome Rider, en de beide platen van Live en Toploader zijn degelijke middenmoters voor mij.
Faded steekt er echter met kop en schouders bovenuit, zoals ik eerder al een beetje liet vallen mijn favoriete nummer van alles wat tot nu toe genoemd is (daarmee is The Road Ahead onttroond). Eerst dat prachtige pianostuk en dan dat heerlijke contrast met de snerpende synth die langzaam opkomt met de beat... Ik kijk ook erg uit naar Alan Walker live straks in maart
De Top 3000 Albums is trouwens ook zeker de moeite waard om eens te bekijken. Daar is ook wel wat meer nieuw materiaal (post-2000) te vinden dan in de Songs Top 10.000. Leuk om te zien dat vrij obscure bands door critici blijkbaar wel zijn opgepikt.
Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef Tussle266 het volgende: Dat nieuwe hitje krijgt in ieder geval ruim baan op 2. En dat is voor het eerst, dus ze zijn waarschijnlijk nu om.
Ga Dan is dan ook een stuk volwassener en meer geschikt voor de brede radio
Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
Op woensdag 29 januari 2025 09:38 schreef Tussle266 het volgende: Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
Ja, Noano is nog wel een stukje erger.
[..] Wat is er niet gebeurd? Zijn laatste singles scoren (haha) net zo goed als die van Roxy en beter dan Bankzitters.
De lijst der lijsten halen uiteraard
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
We zijn bijna door de onderkant-matigheid heen, hierna vooral nog meer nietszeggendheid!
4275 Suzan & Freek - Onderweg naar later
Daar zijn ze nog maar eens, ditmaal onderweg naar later. Wel een Krabman-productie, maar één van de minder vervelende. Een lekker zomers geheel, dat in 2022 en 2023 in de lijst stond. Dit jaar gelukkig niet. We komen ze nog wel drie keer tegen, maar die 3 nummers vind ik wel ruim minder vervelend of nietszeggend dan alles wat we tot nu toe hebben gehad.
4274 Doe Maar - Tijd genoeg
Als je onderweg naar later bent heb je tijd genoeg, en daarom komt deze dus ook hier. Doe Maar is voor mij nogal wisselvallig en dit is op zijn best vrij saai. Het is eigenlijk Is dit alles, maar dan trager en minder spannend. Dit kwam in 2022 binnen op 1797 en is ook in 2023 en 2024 aanwezig geweest, maar wel nog wat lager.
4273 Middle of the Road - Soley Soley
Een nummer uit Spanje, vertolkt door de Britse groep die hit na hit scoorde in Nederland. Middle of the Road is precies wat de naam aangeeft, het is niet het allerslechtste, maar alles is ongeveer van hetzelfde bedenkelijke niveau. Eigenlijk een soort ABBA van de Aldi, maar dan wel ouder. Dit stond van 1999 tot 2002 in de lijst.
SPOILER: 4272-4251
Glenn Medeiros, die ouwe Tijdloze legende. Je zegt ouderwetse SkyRadio-muziek, maar volgens mij vond zelfs de voorloper van AI die de keuzes maakte bij Sky in de Nineties dit wel een beetje te gortig. Man man man.
4258 Het - Ik heb geen zin om op te staan 4256 André Hazes - Ik meen 't 4251 Bruno Mars - Just the Way You Are
Bruno heb ik al vaak gefileerd hier dus dat laat ik nu even achterwege, ook wel aardig voor eventuele fans (volgens mij zijn die hier niet zoveel, maar wie weet). Hazes ontsprong vorige keer de dans, deze vind ik nog een stukje storender. Dat nummer van Het (wat is dat ook voor bandnaam?) vind ik ook wel érg matig, ik begrijp het sentiment erachter op zich wel maar het heeft muzikaal echt niets om het lijf. Beetje makkelijk scoren.
4271 Flemming - Paracetamollen 4270 Stevie Wonder - Isnt She Lovely? 4265 Chris Rea - Driving Home for Christmas 4257 Coldplay & BTS - My Universe 4255 The Dubliners - Wild Rover
Paracetamollen had ik ook al eerder besproken, ik had hem eigenlijk nog een stuk lager verwacht dus dit is een aardige meevaller. Ik ben het eigenlijk wel eens met je commentaar trouwens, door sommige woordkeuzes en ook zijn accent en intonatie heeft het een beetje iets tokkie-achtigs, en toch vind ik de boodschap wel mooi en gevoelig. Dat maakt het nummer lastig te ranken. Het is mijn favoriet uit deze batch, al heb ik hem wel een beetje onbenullig hoog gezet in mijn top 1000, die gaat wel een eindje wegzakken dit jaar gok ik. Wat betreft de rest: Chris Rea valt voor mij in dezelfde categorie als dat andere grote kerstnummer van Wham, en in mijn geval is dat iets positiefs. Wild Rover is echt zo'n heerlijk meezingnummer (never forget dat een hele treincoupé dat willekeurig een keer deed na een concert van... geen idee meer wie), Coldplay is Coldplay, en Stevie Wonder... ik ben eigenlijk verrast dat die nu al langskomt, voor mijn gevoel is dat ook zo'n muzikale allemansvriend. Hogere middenmoot wat mij betreft.
Volgens Wikipedia is Milli een eurodancegroep, maar ik denk dat dit zou kunnen komen omdat Wiki door nonvaleurs bewerkt wordt. Want ja, Top 2000-statistieken bewerken kan je op boze reacties komen te staan daar. Rare site.
Jij hebt dus in het op zijn zolderkamer samengestelde levenswerk van iemand zitten knoeien?
Dit hele blokje was zo nietszeggend dat ik zeker bij de helft geen actieve herinnering heb. Misschien als ik het hoor, maar dat laat ik dan maar achterwege.
Alleen Het intrigeert me dan wel een beetje, al was het alleen maar om de bandnaam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Volgens mij is die gequote, fraaie zin van Chris Rea toch ff anders.
Ik hoor ook niet zoveel Dylanesque in Rosie, daar is het veel te melodieus voor.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op woensdag 29 januari 2025 20:20 schreef livelink het volgende: Dit hele blokje was zo nietszeggend dat ik zeker bij de helft geen actieve herinnering heb. Misschien als ik het hoor, maar dat laat ik dan maar achterwege.
Alleen Het intrigeert me dan wel een beetje, al was het alleen maar om de bandnaam.
Ik heb geen zin om op te staan ken je zeker. Klassieker!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
Ik hoor ook niet zoveel Dylanesque in Rosie, daar is het veel te melodieus voor.
Ja het is niet exact hetzelfde. Ik had m er niet op nagezocht.
De teller staat na gisteren inmiddels op 90 liederen die niet op de keuzelijst staan (na correctie). Ik heb met het oog op die keuzelijst die morgen gelanceerd gaat worden in mijn vrije uurtjes december 2024 ook nog even doorgewerkt, toen waren het er 65. Alleen hadden we toen ook een zeker lijstje dat een week in beslag nam, dus dat het er toen iets minder waren verbaast me niet.
Vammiddag kwam Johnny Reggae langs op Radio 2. Dan zijn deze 25 een verademing:
4250 Rob de Nijs - Banger Hart
Banger Hart, of in het Engels Bang Her Hard, aldus G. Ekdom uit Utrecht. Dit was de eerste nummer 1-hit van Rob en ook zijn enige. Een beetje nichtendisco, ook niet gek als de zanger van Spargo heeft meegeschreven. Ik vind het wel érg fout en vind het vooral jammer dat dit een van de populairste is van Rob. Stond in 2001 zelfs op 265 en is volgens mij nog altijd zijn op twee na beste. Door de bibberbonus uiteraard ruim gestegen. 4249 Racoon - Hee Joh Jip
Ja, dit staat wel wat te hoog, ik geef het toe. De hee joh jip-zin is wel echt kansloos. Maar verder vind ik dit nog wel een redelijke poging tot het Nederlandse liedje van Racoon. Met een aantal aardige passages erin. Maar goed voor dat stukje had ik wel 200 plaatsen lager kunnen gaan. Ook deze kwam in 2022 binnen en zakte een klein beetje, maar staat nog altijd ruim in de lijst.
4248 Douwe Bob - This World Is Our Home
Geschreven door Gordon Groothedde. Toch een beetje de Krabman of the times, hij schreef ook vooral voor een duo (Nick en Simon), maar ook af en toe voor metalbands en het al eerder genoemde Sweet Goodbyes van Krezip. Dit clichématige vakantieliedje zit lekker onder een reclame van een reisbureau, maar ik vergeet steeds welk reisbureau. Sunweb? Corendon? Vakantiediscounter? Nouja, maakt het ook uit. Nietszeggende troep, maar we zitten er nog wel even aan vast. Jammer, Douwe heeft veel beter materiaal. In 2024 kwam dit binnen op 1161.
SPOILER: 4247-4226
Maar dat ze dat destijds nog niet achter 1001 filters verstopten, geeft het nog wel iets relatief eerlijks.
Het werkelijke probleem is dat het gewoon een vrij slappe productie is waarbij de vocalen ineens extra relevant worden, dat is natuurlijk niet waar de kracht van Madonna ligt.
Dat geldt in principe ook voor Live To Tell en Frozen, maar daar pakken ze het slimmer aan en is de productie fenomenaal.
Ik ken Dimi van den Berg niet, maar Happy vind ik best oké eigenlijk. Ouwe tasjesontwerper, die Pharrell, dat lijkt me ook best iets om happy van te worden. Vooral aan het eind van de maand.
Op donderdag 30 januari 2025 17:56 schreef Tussle266 het volgende: Ik ken Dimi van den Berg niet, maar Happy vind ik best oké eigenlijk. Ouwe tasjesontwerper, die Pharrell, dat lijkt me ook best iets om happy van te worden. Vooral aan het eind van de maand.
Gemaakte blijheid en te lang vaak gedraaid doen een lied geen goed
Muzikaal niet verkeerd. Maar het nummer voelt altijd een beetje alsof iemand je mondhoeken beet pakt en omhoog trekt, met de mededeling dat je best wat meer zou mogen lachen. Van Justin Timberlake bestaat ook zo'n nummer (Can't stop the feeling).
Er is echter een aardige reeks aan hier veelgedraaide nummers waar Pharrell bij betrokken is, eventueel alleen achter de schermen (waar de producties met Gwen Stefani en Madonna dan weer niet bij horen; die vind ik juist weer behoren tot de meest beroerde nummers ooit. ).
[..] Gemaakte blijheid en te lang vaak gedraaid doen een lied geen goed
Dat kan ik wel begrijpen. Gemaakte blijheid doet me wel eerder aan Rob K. denken. De T-shirtkoning van Virginia roept alleen maar dat hij zo blij is, voor mijn gevoel dan.
4250 Rob de Nijs - Banger Hart 4249 Racoon - Hee Joh Jip 4233 André Hazes - Het is koud zonder jou 4230 Pharrell Williams - Happy
Racoon en Hazes zijn al voldoende besproken. Banger Hart vind ik weer zo'n matige introtune die ze van mij niet hadden hoeven uitwerken tot een volledig nummer, in dezelfde categorie als I'll Be There For You en natuurlijk het beruchte Gotta Catch Em All. Tot slot Happy, daar ben ik het helemaal eens met de posters hierboven, veel te gemaakt vrolijk en onoprecht. Kan er helemaal niks mee.
4247 Triggerfinger - I Follow Rivers 4237 René Klijn - Mr. Blue
Erg matig blokje al met al. Kan me eigenlijk behoorlijk vinden in de meeste rankings, alleen deze twee zouden bij mij misschien een plekje of duizend hoger staan. Triggerfinger is soort van mijn 'favoriet' van dit blokje, wel nog steeds rechterrijtje denk ik, op zich leuk bandje maar niet extreem onderscheidend. Mr. Blue zit op zich ook nog wel aardig in elkaar en is wel prima gezongen.
Ik hoorde het net op Kexp. Ze draaiden haar ook al.
Waarschijnlijk volgt er de komende dagen meer, daar en op aanverwante zenders. Geen moeite mee, prima muziek. Een dodenbonus in de volgende Top 2000 zal waarschijnlijk beperkt blijven.
[..] Ik hoorde het net op Kexp. Ze draaiden haar ook al.
Waarschijnlijk volgt er de komende dagen meer, daar en op aanverwante zenders. Geen moeite mee, prima muziek. Een dodenbonus in de volgende Top 2000 zal waarschijnlijk beperkt blijven.
Inderdaad, te weinig uitschieter in de keuze Lucy Jordan, Summer Nights, As Tears.. of Memory Remains, dus stemmen teveel verdeeld.
Banger Hart, of in het Engels Bang Her Hard, aldus G. Ekdom uit Utrecht. Dit was de eerste nummer 1-hit van Rob en ook zijn enige. Een beetje nichtendisco, ook niet gek als de zanger van Spargo heeft meegeschreven. Ik vind het wel érg fout en vind het vooral jammer dat dit een van de populairste is van Rob. Stond in 2001 zelfs op 265 en is volgens mij nog altijd zijn op twee na beste. Door de bibberbonus uiteraard ruim gestegen. 4249 Racoon - Hee Joh Jip
Ja, dit staat wel wat te hoog, ik geef het toe. De hee joh jip-zin is wel echt kansloos. Maar verder vind ik dit nog wel een redelijke poging tot het Nederlandse liedje van Racoon. Met een aantal aardige passages erin. Maar goed voor dat stukje had ik wel 200 plaatsen lager kunnen gaan. Ook deze kwam in 2022 binnen en zakte een klein beetje, maar staat nog altijd ruim in de lijst.
4248 Douwe Bob - This World Is Our Home
Geschreven door Gordon Groothedde. Toch een beetje de Krabman of the times, hij schreef ook vooral voor een duo (Nick en Simon), maar ook af en toe voor metalbands en het al eerder genoemde Sweet Goodbyes van Krezip. Dit clichématige vakantieliedje zit lekker onder een reclame van een reisbureau, maar ik vergeet steeds welk reisbureau. Sunweb? Corendon? Vakantiediscounter? Nouja, maakt het ook uit. Nietszeggende troep, maar we zitten er nog wel even aan vast. Jammer, Douwe heeft veel beter materiaal. In 2024 kwam dit binnen op 1161.
SPOILER: 4247-4226
Rob staat hier wel te laag wat mij betreft. Een prima Nederlandstalig nummer, en ook één van zijn betere.
En Zwei Kleine Italiener is natuurlijk een fantastische klassieker. Ook gewoon 9 punten meer dan de Spelbrekers, om maar even wat cultuurdragers te noemen. Al kan ik me hier voorstellen dat niet iedereen fan is.
Verder weinig boeiends. Met name die versie van Ring Of Fire trek ik erg slecht, en die had ik nog wel een stuk lager gehad waarschijnlijk.
Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.
Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
Op donderdag 30 januari 2025 23:13 schreef Cassa95 het volgende: Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.
Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
In die tijd was elke scheet die door grote namen uit Nederland werd uitgebracht een notering waard ja
Ben wel verbaasd dat Solid HarmoniE in de eerste 2 edities van de Top 2000 stond. Typisch zo'n girlband-nummer van eind jaren '90, maar wat ik totaal niet bij de toenmalige doelgroep van Radio 2 vind passen. Vind hem zelf wel aardig, al kan ik I Want You To Want Me nog net wat meer waarderen.
Verder zijn Rio en If I Had Words nog wel guilty pleasures en vind ik het leuk om Lucie Silvas hier tegen te komen, omdat je haar eigenlijk nooit meer hoort. Best een mooie ballad.
En van When You Say Nothing At All krijg ik nog wel warme gevoelens door de nostalgie-factor.
Op donderdag 30 januari 2025 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende: ....Genesis is het vaak simpel: Uptempo nummers zijn niet bijzonder maar wel best leuk, en downtempo nummers zijn saai.
Ik vind Home by the sea anders een prachtig nummer!
Maar goed, deze is wel echt saai, dus terecht op deze plek.
En Happy is gewoon een leuk, blij liedje, al ben ik altijd wel benieuwd hoe het voelt om een kamer zonder dak te zijn (en kamers hebben doorgaans geen dak, maar een plafond, maar dat terzijde).
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
Op donderdag 30 januari 2025 23:13 schreef Cassa95 het volgende: Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.
Jij vind de cover van Disturbed zeker ook beter dan het origineel?
Zo eindelijk weer een ouderwets vaderlands blokje, dat is even geleden. Al blijven de inwisselbare hits van na 2000 het ook goed doen in deze regio
4225 Chef'Special - In Your Arms
Alweer een nummer voor een overleden vader. Dit is uitgegroeid tot een festivalanthem en hét nummer van de band. Ik vind Joshua niet de zanger voor zulke muziek, maar Nederland wel: Dit staat sinds 2014 in de top 500, in 2015 zelfs op 187.
4224 Phil Collins - You'll Be In My Heart
De Tarzan kan uit het nachtkastje voor deze van Phil, een lekker zoetsappig stukje muziek uit de Disneyfilm over de jongen die opgroeit als aap. Tijdens dat opgroeien, waarin Tarzan wel weet dat hij 'anders' is dan de rest, komt dit lied langs, van moederaap tot mensenkind. Is een mooi moment in de film, maar jammer dat Phil er een slaapmutsje aan heeft toegevoegd. Dat slaapmutsje doet het bij de rest van Nederland weer prima, daar komt de aap toch weer uit de mouw - sinds 2005 in de lijst en eigenlijk steevast zo aan het einde van 29 december te horen.
4223 Beyoncé - If I Were A Boy
Tsja, als ze een jongen was, pas dan zou Beyoncé bier drinken. Lekker stereotyperend. Mannen luisteren niet naar vrouwen, etc etc. Ja, Beyoncé kan dit soort nummers echt wel zingen, maar deze tekst doet me weinig. Misschien omdat ik een man ben, misschien omdat ik hem te stereotyperend vind. Misschien omdat ik dit te vaak gehoord heb. Van 2014 tot en met 2020 stond dit erin, met 1048 in vrouwenlobbyjaar 2018 als hoogste positie.
SPOILER: 4222-4201
Op zaterdag 1 februari 2025 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende: Zo eindelijk weer een ouderwets vaderlands blokje, dat is even geleden. Al blijven de inwisselbare hits van na 2000 het ook goed doen in deze regio
Alweer een nummer voor een overleden vader. Dit is uitgegroeid tot een festivalanthem en hét nummer van de band. Ik vind Joshua niet de zanger voor zulke muziek, maar Nederland wel: Dit staat sinds 2014 in de top 500, in 2015 zelfs op 187.
De Tarzan kan uit het nachtkastje voor deze van Phil, een lekker zoetsappig stukje muziek uit de Disneyfilm over de jongen die opgroeit als aap. Tijdens dat opgroeien, waarin Tarzan wel weet dat hij 'anders' is dan de rest, komt dit lied langs, van moederaap tot mensenkind. Is een mooi moment in de film, maar jammer dat Phil er een slaapmutsje aan heeft toegevoegd. Dat slaapmutsje doet het bij de rest van Nederland weer prima, daar komt de aap toch weer uit de mouw - sinds 2005 in de lijst en eigenlijk steevast zo aan het einde van 29 december te horen.
Tsja, als ze een jongen was, pas dan zou Beyoncé bier drinken. Lekker stereotyperend. Mannen luisteren niet naar vrouwen, etc etc. Ja, Beyoncé kan dit soort nummers echt wel zingen, maar deze tekst doet me weinig. Misschien omdat ik een man ben, misschien omdat ik hem te stereotyperend vind. Misschien omdat ik dit te vaak gehoord heb. Van 2014 tot en met 2020 stond dit erin, met 1048 in vrouwenlobbyjaar 2018 als hoogste positie.
Ja, Luv U More hier neerzetten betekent toch automatisch dat al de rest van de lijst verkeerd is. Alsof je in een lastige opgave van een wiskundetoets de eerste bewerking al fout doet, dan kan het niets meer worden.
Op zaterdag 1 februari 2025 11:01 schreef Fred_B het volgende: Ja, Luv U More hier neerzetten betekent toch automatisch dat al de rest van de lijst verkeerd is. Alsof je in een lastige opgave van een wiskundetoets de eerste bewerking al fout doet, dan kan het niets meer worden.
Dan schuif je alles 1 plekje omlaag en zet je DJ Paul daar boven. Probleem opgelost!
Een saai nummer van deze man, daar zijn er wel Phil van. Wat moet ik hier van zeggen? Stond er wel maar 1x in, in 2012 op 1957.
Dat David Crosby meezingt
quote:
4211 Margaret Singana - We are growing (Shaka Zulu)
Ik zweette altijd peentjes als de agressieve Shaka Zulu mijn buurman was in Civilization, dan ging je kop er zo af. In dit geval zong de Zuid-Afrikaanse Margaret Singana een liedje voor een serie over de zoeleleider. Dit nummer was eerst al in het Xhosa uitgebracht, maar werd daarna ook in het Engels een hit door de serie. Dit was de tijd dat dat soort muziek makkelijk scoorde, wellicht aangewakkerd door Paul Simon, maar ook dit voelt weer als een mixje met precies de verkeerde elementen. In 1999 stond dit op 1878 en verder niet.
Zeker niet, is ook niet te vergelijken met een Ladysmith Black Mambazo of een Youssou N'Dour natuurlijk. Dit was puur de verdienste van Veronica, die de serie uitzond. Was bij de AVRO of TROS nooit een hit geworden.
.
quote:
4201 Gare du Nord - Beautiful day
Nederlandse jazzmuziek met een latinsausje uit 2007. Wel aardig ofzo, maar het blijft wel een beetje voelen als de lokale braderie waar een lekker nummertje wordt gedraaid. Ergens wel fijn, wat jazz in de lijst, maar het had dan wel beter mogen zijn dan dit. Het bleef overigens bij een eenmalig optreden voor de groep, in 2014 op 1762.
Zo zie je maar,schrijf je op de ene dag nog Suzanne, kben stapelgek op jou, op de andere schrijf je jazz
Inderdaad een lijstje met één en al middelmatigheid, waarvan er helaas steeds meer in de lijst staat. Ik ben bang dat we de komende 2000 nummers nog héél veel van dit krijgen, met af en toe een klassieker die daar onterecht tussen staat en waar we ons over kunnen opwinden dat ie veel te laag staat
Op zaterdag 1 februari 2025 11:35 schreef Ozewiezewozewalla het volgende: Inderdaad een lijstje met één en al middelmatigheid, waarvan er helaas steeds meer in de lijst staat. Ik ben bang dat we de komende 2000 nummers nog héél veel van dit krijgen, met af en toe een klassieker die daar onterecht tussen staat en waar we ons over kunnen opwinden dat ie veel te laag staat
Waarom klinkt dit zo bekend?
Op zaterdag 1 februari 2025 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende: Zo eindelijk weer een ouderwets vaderlands blokje, dat is even geleden. Al blijven de inwisselbare hits van na 2000 het ook goed doen in deze regio
Hier zit volgens mij niet één nummer bij dat ik hoger zou plaatsen dan jij. Dat is voor het eerst. Ja misschien Perfectly Lonely iets hoger. Toepasselijk nummer voor mij als loner. En brr Lemon Tree.. was één van de favoriete nummers van m'n ex. Dat maakt em nog verschrikkelijker
En brr Lemon Tree.. was één van de favoriete nummers van m'n ex. Dat maakt em nog verschrikkelijker
Ik had een ex die destijds zei, toen ik de nieuwe Posies-cd opzette, hé dit lijkt wel op die Lemon Tree.
Heeft niet lang meer geduurd.
Er kan al 20 uur gestemd worden op een lijstje en nog niemand gedaan?
Op zaterdag 1 februari 2025 11:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Zeker niet, is ook niet te vergelijken met een Ladysmith Black Mambazo of een Youssou N'Dour natuurlijk. Dit was puur de verdienste van Veronica, die de serie uitzond. Was bij de AVRO of TROS nooit een hit geworden.
Ze zijn zeker niet een op een vergelijkbaar natuurlijk nee, was ook wel wat kort door de bocht.
Dat eerste feitje wist ik ook niet, dus die pik ik maar mooi mee.
[ Bericht 50% gewijzigd door Ozewiezewozewalla op 01-02-2025 12:36:47 ]
Sweet Victory kende ik wel van SpongeBob, het is best een grappig nummer. Ik heb die hele actie toen niet meegekregen. The Family Tree kende ik niet totdat het op een begrafenis werd gedraaid, tot die tijd wist ik niet dat het ook in de top 2000 stond.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
4223 Beyoncé - If I Were A Boy 4203 Rob de Nijs - Dag zuster Ursula
Bij Beyoncé ligt het hier wel echt alleen aan de tekst, muzikaal zit het nog niet eens zo slecht in elkaar, duizend keer beter dan dat vreselijke Girls (Run The World) - of hoe de haakjes dan ook staan. Men zegt altijd dat feminisme niet hetzelfde is als mannenhaat, maar bij Beyoncé is die scheidingslijn wel echt flinterdun. Ook bij Rob de Nijs val ik over de tekst, maar dan niet omdat die controversieel is maar gewoon zwak en flauw.
Nummers uit dit blokje die ik hoger zou zetten:
4213 Passenger - Holes 4209 David Glen Eisley - Sweet Victory 4207 Coldplay & Beyoncé - Hymn for the Weekend
Lekker voorspelbaar ben ik weer hè? Blijkbaar heb ik Coldplay nodig om Beyoncé te kunnen tolereren. Die andere Coldplay vind ik wel vrij saai dus die laten we hier achter. Passenger is ook al vaker besproken, dus laten we even focussen op David Glen Eisley. Net als iedereen ken ik die ook door Spongebob, maar ik vind het wel echt een episch nummer, het is meer dan alleen maar een stukje nostalgie. Ik was ook echt positief verrast dat er een volledige versie bleek te bestaan. Zeker linkerrijtje voor mij, ongeveer tussen 1000 en 1500 schat ik in.
Oh ja, heb besloten niet te stemmen voor die '80s-lijst, ik ben echt totaal geen autoriteit op het gebied van zulke oude muziek, dan krijg je zo'n standaardlijstje van allemaal platen die toch al genoeg stemmen krijgen.
Ik ben ook geen autoriteit, daarom kwam ik ook niet verder dan de L en heb ik een aantal idioot goede platen die erachter zitten moeten laten lopen. Dus dat moeten jullie dan maar goedmaken.
A Flock Of Seagulls I Ran A-Ha Stay On These Roads Bananarama Cruel Summer The Bangles Hazy Shade Of Winter Big Country Look Away Bryan Ferry Slave To Love Christopher Cross Ride Like The Wind The Church Under The Milky Way Crowded House Into Temptation The Cult Love Removal Machine The Cure Just Like Heaven Daryl Hall & John Oates Adult Education David Bowie Modern Love De La Soul Eye Know Depeche Mode Blasphemous Rumours Don Henley New York Minute Duran Duran Save A Prayer Eric B. & Rakim Paid In Full Eric Clapton Behind The Mask George Clinton Atomic Dog Het Goede Doel Gijzelaar The Human League The Lebanon INXS Mystify Janet Jackson Control Lionel Richie Running With The Night
Under The Milky Way - The Church Senses Working Overtime - XTC The Message - Grandmaster Flash & The Furious Five Heaven Knows I'm Miserable Now - The Smiths I Ran - A Flock Of Seagulls New Gold Dream - Simple Minds Alles Geprobeerd (Albumversie) - Het Goede Doel Paid In Full - Eric B. & Rakim Smooth Criminal - Michael Jackson Killing Moon - Echo & The Bunnymen Love Like Blood - Killing Joke Skandal Im Sperrbezirk - Spider Murphy Gang Lovesong - The Cure Pride And Joy - Stevie Ray Vaughan Nightporter - Japan Uncertain Smile - The The People Are People - Depeche Mode Atomic - Blondie Here Comes The Rain Again - Eurythmics Renee - Talk Talk Ghost Town - Specials Bullet The Blue Sky (Live) - U2 Modern Love - David Bowie Axel F - Harold Faltermeyer Master Blaster (Jamming) - Stevie Wonder
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World INXS - Mystify The Dutch - This Is Welfare De La Soul - Eye Know Genesis - That's All The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now Talk Talk - Life's What You Make It Janet Jackson - When I Think Of You The Jacksons - This Place Hotel The Cure - Just Like Heaven Echo & The Bunnymen - Killing Moon Diana Ross - My Old Piano Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good The Waterboys - A Girl Called Johnny Billy Ocean - Get Outta My Dreams, Get Into My Car Madness - Embarrassment Murray Head - One Night In Bangkok Stevie Nicks - Edge Of Seventeen Split Enz - Message To My Girl Daryl Hall & John Oates - Maneater Michael Sembello - Maniac Ramones - Rock 'n Roll High School Robert Cray Band - Smoking Gun George Benson - Give Me The Night Roxy Music - More Than This
Matthew Wilder - Break My Stride Matt Bianco - Whose Side Are You On? The Associates - Breakfast ABC - All Of My Heart Feargal Sharkey - A Good Heart Yazoo - Don't Go ABBA - The Winner Takes It All Split Enz - I Hope I Never Godley & Creme - Under Your Thumb Diana Ross - I'm Coming Out The The - Uncertain Smile Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk Kadanz - Intimiteit Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) De Dijk - Onderuit John Hiatt - Have A Little Faith In Me Michael Jackson - Smooth Criminal Pretenders - Brass In Pocket INXS - Never Tear Us Apart Irene Cara - Fame George Michael - Faith Wham! - Everything She Wants Michelle Shocked - Anchorage Melissa Etheridge - Like The Way I Do The Church - Under The Milky Way
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Heb hier niet zo lang over nagedacht, dus dit is een beetje wat het eerste in me opkwam.
Slayer- Angel Of Death Metallica- Master Of Puppets Snowy White - Bird Of Paradise Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow Japan - Nightporter Weather Girls - It's Raining Men Golden Earring - Twilight Zone Rick Astley - Never Gonna Give You Up Genesis - Land Of Confusion Neil Young - Rockin' In The Free World Scorpions - Still Loving You Guns N' Roses - Paradise City Duran Duran - Save A Prayer Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of This) ZZ Top - Gimme All Your Lovin' AC/DC - Hells Bells Heart - Alone Roxette - Listen To Your Heart (Albumversie) The Police - Spirits In The Material World The Cure - Lullaby Talking Heads - Slippery People (Live) Talk Talk - Life's What You Make It Tears For Fears - Mad World Iron Maiden - The Trooper Motorhead - Ace Of Spades
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Ik ben nog altijd uurtjes aan het terugluisteren. Wel fijn dat er toch een kleine Donald Sutherland bonus is geweest. Sinds El Diego kan er geen jaar voorbij gaan zonder een niet-muzikale Celebrity DAB (match), natuurlijk.
Ik moet hier dus om lachen. Inkel heeft dit nummer zelf eerder deze maand ook gedraaid, maar het is niet op de keuzelijst terechtgekomen. Wat heeft dit stukje stemactie dan voor nut?
Op zondag 2 februari 2025 23:36 schreef Tussle266 het volgende: Ik ben nog altijd uurtjes aan het terugluisteren. Wel fijn dat er toch een kleine Donald Sutherland bonus is geweest. Sinds El Diego kan er geen jaar voorbij gaan zonder een niet-muzikale Celebrity DAB (match), natuurlijk.
Als dat hij in de clip van Cloudbusting zat? Ik denk toch écht niet dat het grote publiek dat zo 1-2-3 weet (en ik moest het ook opzoeken lol). Maar goed, Kaatje Pus boert al een aantal jaar goed dus een stijging zonder duidelijke snap ik ook wel
Maar de non-artiest DAB is inderdaad wel een terugkerende factor geworden ja, maar ik zou zeggen dat dit jaar Eva Hermans-Kroot die streak doorzette.
[..] Als dat hij in de clip van Cloudbusting zat? Ik denk toch écht niet dat het grote publiek dat zo 1-2-3 weet (en ik moest het ook opzoeken lol). Maar goed, Kaatje Pus boert al een aantal jaar goed dus een stijging zonder duidelijke snap ik ook wel
Maar de non-artiest DAB is inderdaad wel een terugkerende factor geworden ja, maar ik zou zeggen dat dit jaar Eva Hermans-Kroot die streak doorzette.
Eva Hermans was gewoon iemand met een Instagram-account. Op die plaat werd vooral gestemd omdat half Nederland zelf nog wat onverwerkt verdriet kwijt wilde.
Die stijging van Cloudbusting zou ik normaal ook voor kennisgeving aannemen, ware het niet dat de rest omlaag ging (wat ook niet zo gek is na de boost in recente jaren). Als dan juist deze omhooggaat...
Overigens is 'het grote publiek' niet bij elke plaat de gemiddelde stemmer. Volgens mij weten Kate Bush-stemmers heus wel hoe de clip van Cloudbusting in elkaar zit. Wat zou verklaren waarom de rest omlaag gaat en deze omhoog, want juist die stemmers kozen dan iets vaker voor deze dan voor een andere. Of schat ik de Kate Bush-stemmer dan te hoog in?
[..] Eva Hermans was gewoon iemand met een Instagram-account. Op die plaat werd vooral gestemd omdat half Nederland zelf nog wat onverwerkt verdriet kwijt wilde.
Die stijging van Cloudbusting zou ik normaal ook voor kennisgeving aannemen, ware het niet dat de rest omlaag ging (wat ook niet zo gek is na de boost in recente jaren). Als dan juist deze omhooggaat...
Overigens is 'het grote publiek' niet bij elke plaat de gemiddelde stemmer. Volgens mij weten Kate Bush-stemmers heus wel hoe de clip van Cloudbusting in elkaar zit. Wat zou verklaren waarom de rest omlaag gaat en deze omhoog, want juist die stemmers kozen dan iets vaker voor deze dan voor een andere. Of schat ik de Kate Bush-stemmer dan te hoog in?
En er kwam natuurlijk een nieuwe binnen, dat kan ook daling veroorzaken.
[..] Eva Hermans was gewoon iemand met een Instagram-account. Op die plaat werd vooral gestemd omdat half Nederland zelf nog wat onverwerkt verdriet kwijt wilde.
Ik zou Eva Hermans-Kroot in dit geval niet afdoen als 'iemand met een Instagram-account'. Haar boek staat ook al een aantal weken hoog in de bestsellerlijst, dus ze was wel degelijk een bekend persoon. Maar as ze niet midden in de stemweek was overleden, zou Better Days niet in de Top zijn beland. Dat heeft helemaal niets met onverwerkt verdriet te maken, die redenatie kun je pretty much geven voor iedere hooggeplaatste plaat die je niet een-twee-drie zo hoog zou plaatsen. Misschien komt de stijging van Cloudbusting daar ook door, who knows. Also, we hebben het hier over een stijging van like 50 plekken, da's echt niks lol
Ik denk oprecht niet dat veel Kate Bush-stemmers alle achtegrond achter haar werk kennen, er zijn er ook zat die denken 'hee leuk liedje laat ik daarop stemmen' (en dan sluiten we de impact van Stranger Things ook niet uit). Als er alleen maar kenners zouden stemmen dan zouden Ed Sheeran of Suzan en Freek ofzo niet zo vaak en zo hoog in de Top 2000 staan zegmaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door Pindakaasfanaticus op 03-02-2025 11:44:49 ]
A-Ha - The Sun Always Shines On TV Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur Alphaville - Sounds Like A Melody Billy Idol - White Wedding Cars - Drive The Clash - The Magnificent Seven Echo & The Bunnymen - Killing Moon Eric Clapton - Forever Man Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale Kim Carnes - Bette Davis' Eyes Kim Wilde - Kids In America Mel & Kim - Respectable Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good Paul Hardcastle - 19 Propaganda - Duel (Eye To Eye) Splitsing - Wind En Zeilen Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin') Tears For Fears - Change Tom Tom Club - Wordy Rappinghood Toto - 99 Tracey Ullman - Breakaway Visage - Fade To Grey White Soxx - Versailles David Sylvian - Forbidden Colours
Een themalijstje
Op maandag 3 februari 2025 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende: A-Ha - The Sun Always Shines On TV Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur Alphaville - Sounds Like A Melody Billy Idol - White Wedding Cars - Drive The Clash - The Magnificent Seven Echo & The Bunnymen - Killing Moon Eric Clapton - Forever Man Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale Kim Carnes - Bette Davis' Eyes Kim Wilde - Kids In America Mel & Kim - Respectable Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good Paul Hardcastle - 19 Propaganda - Duel (Eye To Eye) Splitsing - Wind En Zeilen Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin') Tears For Fears - Change Tom Tom Club - Wordy Rappinghood Toto - 99 Tracey Ullman - Breakaway Visage - Fade To Grey White Soxx - Versailles David Sylvian - Forbidden Colours
Een themalijstje
Dit zal vast het thema niet zijn maar ik tel in ieder geval 3 nummers waar Cascada/DJ Manian zich mee bemoeid heeft voor een cover. Ik was nog even aan het zoeken of Sounds Like A Melody in de coverversie van Lichtenfels wellicht ook een Manian-remix had, maar dat lijkt niet zo te zijn, anders waren het er 4 geweest.
Master Blaster is ook zo'n hands-up-coverartiest van jaren '80-muziek natuurlijk, maar heeft afgezien van de naam dan weer weinig te maken met het nummer Master Blaster van Stevie Wonder.
- Nik Kershaw - The Riddle - Nena - 99 Luftballons - Falco - Der Kommissar - Belinda Carlisle - Heaven Is A Place On Earth - Michael Jackson - Baby Be Mine - Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World - Toto - Africa - Kadanz - De Wind - Duran Duran - Rio - Future World Orchestra - Desire - Level 42 - Running In The Family - Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime - Laura Branigan - Self Control - Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me) - Wham! - The Edge Of Heaven - Outfield - Your Love - Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst) - A-Ha - Take On Me - Men Without Hats - Safety Dance - Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good - Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me - Het Goede Doel - België - Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park - Toontje Lager - Zoveel Te Doen - Roxette - Listen To Your Heart (Albumversie)
Ik zie bij Mexi vooral afwezigheid in week 53 als thema
Sara - Fleetwood Mac Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie) Prince & The Revolution - Purple Rain (Albumversie) Joy Division - Love Will Tear Us Apart The Cure - A Forest The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out Dolly Parton - I Will Always Love You Whitesnake - Is This Love Snowy White - Bird Of Paradise The Blue Nile - Tinseltown In The Rain U2 - The Unforgettable Fire Foreigner - I Want To Know What Love Is' Don Henley - The Boys Of Summer Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime Rah Band - Clouds Across The Moon The Church - Under The Milky Way Eros Ramazzotti - Musica E The Alan Parsons Project - Old And Wise The Waterboys - The Whole Of The Moon Carly Simon - Coming Around Again Laura Branigan - Self Control Cars - Drive Kim Carnes - Bette Davis Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow Visage - Fade To Grey
Ik kan 25 slechtere nummers bedenken in ieder geval. Deze 25, om precies te zijn:
4200 Johnny and the Hurricanes - Red River Rock
We trappen vandaag weer af met een ouderwetse song uit vervlogen tijden: Red River Valley is al in de negentiende eeuw van mond op mond gegaan, maar dit was een vrij trage versie. Deze versie was een stuk sneller, gemaakt door Johnny and the Hurricanes in rockabilly-stijl met synths. Het werd een grote hit en was in die tijd vast baanbrekend. Nu klinkt het echter als een voorgeprogrammeerd deuntje in het keyboard, erg gedateerd. Zeker omdat het instrumentaal was, tsja. Deze plaat stond in 1999, 2000, 2003 en 2004 in de onderste helft genoteerd. Verder stond het er niet in, behalve in 2002. Om onverklaarbare reden stond het toen op 222. Een jaar later weer 1140 plaatsen lager, pure willekeur.
4199 Dalida - Gigi l'Amoroso
Dalida zingt over Gigi, een personage bedacht door een goede vriendin van haar. Een nummer wat voor flink wat parodieën zorgde zoals Scheele Vanderlinden en Friet met Mayonaise. Wat opvalt is de lengte: Het lied duurt meer dan 7 minuten en daarin wordt nogal wat herhaald. Dat is ook een beetje mijn probleem met dit nummer. De eerste 2 minuten zijn best aardig, maar daarna voelt het alsof de band maar blijft spelen terwijl alle cafégasten al uitgeteld op de vloer liggen. Toch is het wel een klassieker, Top 2000-technisch tenminste. Van 1999 tot 2012 stond dit erin.
4198 Santabárbara - Charly
Eens een keer een Spaans lied, over een duif met een kapotte vleugel. Zowaar een hitje in Nederland, vast niet voor de jongeren uit die tijd. Het heeft een nogal gedateerd sausje en ik vind het ook niet bijzonder mooi. Ik ken eigenlijk maar weinig echt goede Spaanse popnummers zeg ik als Spanjaard, al zullen we ze niet allemaal onderin te horen krijgen. In 2000 stond dit op 1925.
SPOILER: 4197-4176
Da's wel een blokje met veel 70s middelmatigheid, dat is ook mijn genre gelukkig niet dus ik ben het grotendeels met je eens dit keer. Behalve de Strawbs dan, ik had jaaaren terug een keer Lay Down in m'n Discover Weekly en ik heb wel een zwak voor dat bandje daardoor.
Ik had helaas ook de memo gemist dat Bert Heerink een wappie is tegenwoordig Dat album van 'm met al die Nederlandstalige covers is echt fijn namelijk. Waarom moeten sommige mensen zo hard in die onzin geloven
Mijn jaren '80 stemlijstje. Weer een kwestie van Kill your darlings om binnen de 25 nummers te blijven
ABC - When Smokey Sings Boston - Amanda Brendan Croker - No Money At All Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is Crowded House - Don't Dream It's Over Daryl Hall & John Oates - Maneater Dire Straits - Telegraph Road (Albumversie) DÖf - Codo ... Düse Im Sauseschritt Don Henley - New York Minute Falco - Der Kommissar Fleetwood Mac - Sara Heart - Alone Laura Branigan - Self Control Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew Melissa Etheridge - Like The Way I Do Murray Head - One Night In Bangkok New Order - Blue Monday Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River Sade - Smooth Operator Simple Minds - Don't You (Forget About Me) Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk Split Enz - Message To My Girl Stevie Nicks - Edge Of Seventeen Yazoo - Don't Go
Chariots of Fire mag van mij wel ruilen in de lijst (niet deze lijst, want dan zijn we even ver) met dat liedje over de BCC. Maar volgens mij komt dat vooral omdat ik dan altijd aan Ed O'Neill die een kassa door een etalageruit probeert te gooien en hem keihard in zijn gezicht terugkrijgt denk, en aanverwante faalacties. Daar is Chariots of Fire heel geschikt voor, soundtrack voor leedvermaak.
We trappen vandaag weer af met een ouderwetse song uit vervlogen tijden: Red River Valley is al in de negentiende eeuw van mond op mond gegaan, maar dit was een vrij trage versie. Deze versie was een stuk sneller, gemaakt door Johnny and the Hurricanes in rockabilly-stijl met synths. Het werd een grote hit en was in die tijd vast baanbrekend. Nu klinkt het echter als een voorgeprogrammeerd deuntje in het keyboard, erg gedateerd. Zeker omdat het instrumentaal was, tsja. Deze plaat stond in 1999, 2000, 2003 en 2004 in de onderste helft genoteerd. Verder stond het er niet in, behalve in 2002. Om onverklaarbare reden stond het toen op 222. Een jaar later weer 1140 plaatsen lager, pure willekeur.
4199 Dalida - Gigi l'Amoroso
Dalida zingt over Gigi, een personage bedacht door een goede vriendin van haar. Een nummer wat voor flink wat parodieën zorgde zoals Scheele Vanderlinden en Friet met Mayonaise. Wat opvalt is de lengte: Het lied duurt meer dan 7 minuten en daarin wordt nogal wat herhaald. Dat is ook een beetje mijn probleem met dit nummer. De eerste 2 minuten zijn best aardig, maar daarna voelt het alsof de band maar blijft spelen terwijl alle cafégasten al uitgeteld op de vloer liggen. Toch is het wel een klassieker, Top 2000-technisch tenminste. Van 1999 tot 2012 stond dit erin.
4198 Santabárbara - Charly
Eens een keer een Spaans lied, over een duif met een kapotte vleugel. Zowaar een hitje in Nederland, vast niet voor de jongeren uit die tijd. Het heeft een nogal gedateerd sausje en ik vind het ook niet bijzonder mooi. Ik ken eigenlijk maar weinig echt goede Spaanse popnummers zeg ik als Spanjaard, al zullen we ze niet allemaal onderin te horen krijgen. In 2000 stond dit op 1925.
SPOILER: 4197-4176
Voor Gigi L’Amoroso zou permanent een plekje in de lijst moeten zijn, want die hoor je nooit op de radio en ook in de Evergreenlijst komt de uitgang in zicht…
Dat gezegd hebbende heeft deze serie wel wat lollige dingen, maar weinig waar de lijst enorm van opknapt.
[..] Voor Gigi L’Amoroso zou permanent een plekje in de lijst moeten zijn, want die hoor je nooit op de radio en ook in de Evergreenlijst komt de uitgang in zicht…
Dat gezegd hebbende heeft deze serie wel wat lollige dingen, maar weinig waar de lijst enorm van opknapt.
Ik heb dan liever Paroles Paroles (of een ander nummer van Dalida)
Budapest was nog wel aardig, daarna kelderde het niveau snel. Een van de slapste popplaatjes van de laatste jaren wat mij betreft. Driewerf gaap. 7 Years krijgt hier nog een eervolle (eerloze?) vermelding, met het pingeltje erbij is dat een beetje goedkoop scoren met nostalgie, maar dat nummer heeft tekstueel nog wel iets meer om het lijf zodat-ie hier eigenlijk wel prima staat.
Nummers uit dit blokje die ik hoger zou zetten:
4197 Mumford & Sons - I Will Wait 4194 Berlin - Take My Breath Away 4193 Nothing But Thieves - Welcome to the DCC 4191 Mike Oldfield - Tubular Bells 4190 Coldplay - Speed of Sound 4185 Anouk - Lost 4178 Marco Borsato - De bestemming
Au. Wat een waslijst. Veel nummers van artiesten die hier niet populair zijn, maar De Bestemming vind ik écht een loeisterke plaat van Marco, wat je verder ook van hem vindt als persoon. Van Coldplay vind ik dit ook een van de beste. Van Mumford & Sons juist een van de mindere die erin hebben gestaan inderdaad, maar die hebben genoeg intrinsieke kwaliteit dat ze hier nog lang niet aan de beurt zouden zijn. Volgens mij zijn we het qua volgorde van de nummers bínnen deze artiesten nog wel aardig eens, alleen schatten we de kwaliteit van de artiesten zelf heel anders in.
[..] Voor Gigi L’Amoroso zou permanent een plekje in de lijst moeten zijn, want die hoor je nooit op de radio en ook in de Evergreenlijst komt de uitgang in zicht…
Buenas Noches Mi Amor heeft er nooit in gestaan zag ik net.
Doe die dan maar in plaats van Gigi. (Nee niet in plaats van L'Amour Toujours)
Ed zag vuur bij het zien van een paar Hobbits, en maakte toen deze saaie versie van Listen to Your Heart. Echt slecht is het misschien niet, maar wel weer vrij saai. Hij mag hierna nog 14 keer, maar ik heb het gevoel dat ik Ed al heel vaak besproken heb, kan je nagaan. In 2014 kwam dit binnen, een jaar later stond dit op 145 maar inmiddels is het weer weggezakt, naar 883 ditmaal.
4174 Johnny Tillotson - Poetry in motion
Countryzanger Johnny Tillotson komen we alleen vandaag tegen met zijn Poetry in Motion, waarin hij het bekijken van langslopende meiden omschrijft. Tsja, daar moest je het in 1960 mee doen natuurlijk, dat was toen wel op het randje. Ik denk dat ik in de minderheid ben aan mensen die dit niet zo vinden, maar ik vind het zelf toch echt niet spannend genoeg. In 2000 stond dit op 1685.
4173 Rob de Nijs - Jan Klaassen de trompetter
Weer zo'n cafemeezinger om KUT of HOER of weetikwat op te roepen. Of gewoon TOT DEN BRIEL. Ik vind dit nummer een beetje een poppenkast, al heeft het ook wel iets vermakelijk spottends in zich. Toch is het wat mij betreft niet de beste van Rob - het voelt iets te veel als Het Land van Maas en Waal 1.5 en dan in een wat mindere versie. Van 2000 tot 2013 stond dit erin. Ik vind het wel opvallend dat deze ietwat studentikoze plaat de bibberbonus niet heeft kunnen innen.
SPOILER: 4172-4151
Dit is wel het meest nietszeggende blokje tot nu toe voor mij. Ik zie zo gauw niets wat ik beduidend hoger of lager zou plaatsen, al komt dat ook deels doordat ik de helft niet ken. Binnenkort maar eens even de Spotify-lijst induiken.
Op dinsdag 4 februari 2025 15:46 schreef DecoAoreste het volgende: Dit is wel het meest nietszeggende blokje tot nu toe voor mij. Ik zie zo gauw niets wat ik beduidend hoger of lager zou plaatsen, al komt dat ook deels doordat ik de helft niet ken. Binnenkort maar eens even de Spotify-lijst induiken.
Dit heeft wel een hoog vergeten meuk-gehalte ja. Van die nummers waarvan je je afvraagt waarom iemand het als millenniumplaat beoordeelde in 1999 of het het in 2000 de schifting haalde.
Met uitzondering van Pete Seeger en Leen+André dan, die kan ik me wel voorstellen.
Van de 3 op de bingokaart hebben we er 1 afgestreept.
Op dinsdag 4 februari 2025 16:13 schreef Gale_Boetticher het volgende: What The World Needs Now had ik wel een heel stuk hoger verwacht. Zeker omdat (They Long to Be) Close to You wel vrij hoog zal staan schat ik zo in
Ik heb niet zoveel met Dionne Als Dusty ofzo hem had gezongen (qua top 2000-notering) was het al beter geweest.
Nog steeds geen top 1000-materiaal overigens, ik vind hem nog steeds iets te cheesy.
Op dinsdag 4 februari 2025 16:23 schreef Tussle266 het volgende: Het is voor Dionne ook wel confronterend dat al haar nummers door anderen beter gezongen worden, Cilla of Isaac bijvoorbeeld.
Toch vind ik haar geen slechte zangeres, maar het is altijd vrij.. saai en vlak als zij zingt?
Als er 1 nummer van Michel Polnareff in de Top 2000 had moeten staan, is het natuurlijk deze Bekijk deze YouTube-video
[..] Ooh echt. Heb zelf een behoorlijk zwak voor Dionne. Dat tweetal Bacharach/Hal zou hier makkelijk top 1000 scoren in ieder geval
Cilla en Dusty scoren wel heel goed bij mij.
Ze zijn trouwens vrijdag op 5 een dagje te horen. Of in ieder geval Dusty dan. Die andere 2 zullen het ongetwijfeld afleggen tegen Corry Froboess en Piet Veerman en Co.
Op dinsdag 4 februari 2025 16:23 schreef Tussle266 het volgende: Het is voor Dionne ook wel confronterend dat al haar nummers door anderen beter gezongen worden, Cilla of Isaac bijvoorbeeld.
De versie van Isaac is ongeëvenaard wat Walk On By betreft ja
Inderdaad een beetje een nietszeggend blokje. De liedjes van Bruno Mars en Acda & De Munnik vind ik nog wel mooi en had ik zelf wat hoger gezet. En Axel F blijft cult voor mij.
Nog meer willekeurige meuk die er toevallig ooit in heeft gestaan!
4150 Lionel Richie - Penny Lover
Houdt ie nu van centjes, of van een vrouw genaamd Penny? Tussen de snelle hits in die tijd was Lionel een oase van rust. Iets te veel rust, wat mij betreft. Dit was Top 2000-technisch ook weer eens eenmalig deelnemer, op 1873 in 1999.
4149 Nitty Gritty Dirt Band - Mr. Bojangles
De eerste bekende versie van Mr Bojangles, maar ook de minste wat mij betreft. Jackson Browne zat ooit bij deze band, maar was al vertrokken toen ze dit maakten. Ik denk dat het vooral is dat Mr. Bojangles voor mij een beetje een donker, traag liedje zou moeten zijn en om er dan een accordeongeluid bij te horen past voor mij niet. Deze versie haalde de lijst in 1999, 2000 en 2003.
4148 The Script - Millionaires
Door met 1 liedje heel vaak de Top 40 te halen kun je miljonair worden, maar volgens The Script brengt dat geen geluk. Wat een fenomenale thematiek weer van de Ierse band. Het is voor mij weer 'het liedje van', al is het een van de betere versies van 'het liedje van'. In 2014 deed deze een keer mee, op 1914.
SPOILER: 4147-4126
Een Disney-creatie waarbij het absurd was dat de doorbraak zo laat kwam, maar er was zoveel geld tegen deze plaat aan gesmeten dat het wel moest gebeuren.
Op woensdag 5 februari 2025 16:19 schreef Cassa95 het volgende: Een Disney-creatie waarbij het absurd was dat de doorbraak zo laat kwam, maar er was zoveel geld tegen deze plaat aan gesmeten dat het wel moest gebeuren.
Ja, mijn klacht over Danny and the Juniors past bij Sabrina ook wel aardig. Al vind ik Taste dus wel echt een goede productie.
Een heel oude en een heel nieuwe. De redenen noem je zelf eigenlijk al: Espresso is heel nep en plastic en nogal irritant, terwijl Spiegelbeeld slaapverwekkend en gedateerd is.
Nummers uit deze batch die ik hoger zou plaatsen
4146 Volbeat - Lola Montez 4130 Elton John - Nikita 4129 The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
Lola Montez is wel een pijnlijke, dat vind ik een serieus sterke plaat, een beetje dé hit van Volbeat natuurlijk. Ik vind de zangstem niet zo storend en de muzikale omlijsting bovendien heel fijn, het boerenimago van de band ten spijt. Oude Maasweg is inderdaad een klassiekertje, en Nikita vind ik juist een van de mooiere van Elton John, wel wat kabbelend, maar van elegantie, niet van saaiheid. Ik had hier Bad Habits nog kunnen noemen, maar hoewel die catchy is is-ie inderdaad niet zo origineel. De beide platen van The Script vind ik ook niet extreem spannend dus die mogen hier wel blijven.
Zou de zanger van Kadanz vroeger de plaatselijke Luuk de Jong zijn geweest, vanwege deze vroege alzheimer? Wel een lekker 80s sausje, daar krijg je me wel wakker mee.
80s sausje? Zeg maar gerust
quote:
4130 Elton John - Nikita
sausje. Die jongens hebben echt flink 'geleend'
Ik heb voor Bad Habits nog wel een zwak. Die tekst deed me denken aan de tijd dat ik, naja, veel aan de zuip was en ik kon me daar heel erg in vinden. Muzikaal snap ik wel dat men het niks bijzonders vindt.
Ik vind die van De Dijk ook nog wel lekker melancholisch.
Calvin op I Created Disco was toch mooi man. Dat was zelfspot. The Girls is wel mijn op een na favoriete Calvin. Summer is trouwens niet de nummer 1 op dat lijstje.
Op woensdag 5 februari 2025 18:42 schreef Tussle266 het volgende: Calvin op I Created Disco was toch mooi man. Dat was zelfspot. The Girls is wel mijn op een na favoriete Calvin. Summer is trouwens niet de nummer 1 op dat lijstje.
Oeh bedankt voor het herinneren, ik vond I Created Disco vroeger af en toe best lekker om op te zetten.
Hier zitten toch een hoop nummers bij die ik (een stuk) hoger zou plaatsen. Vooral Nikita is voor mij echt een klassieker die makkelijk de top 1000 zou halen. Verder kan ik de nummers van Kadanz, Fluitsma & Van Tijn en de Handsome Poets ook wel waarderen. En zelfs Geef Mij Je Angst vind ik voor Guus-begrippen geen slechte cover.
Willeke hoort op basis van haar oeuvre wel in de Top 2000. En dan vind ik Spiegelbeeld denk ik ook wel de meest geschikte. Meer aansprekend dan Telkens Weer of Samen Zijn.
Dat geldt ook wel voor de Amazing Stroopwafels. Maar die staan er al in, en wat hoger dan strikt noodzakelijk.
Op donderdag 6 februari 2025 10:58 schreef Fred_B het volgende: Willeke hoort op basis van haar oeuvre wel in de Top 2000. En dan vind ik Spiegelbeeld denk ik ook wel de meest geschikte. Meer aansprekend dan Telkens Weer of Samen Zijn.
Ik vind de beide andere platen een stuk minder oubollig overkomen dan Spiegelbeeld. Als ik een favoriet moet kiezen, dan ga ik voor Telkens Weer.
[..] Ik vind de beide andere platen een stuk minder oubollig overkomen dan Spiegelbeeld. Als ik een favoriet moet kiezen, dan ga ik voor Telkens Weer.
Hier sta ik wel achter, die zijn allebei een stuk beter.
Bij die wafels vind ik die andere ook leuker, maar ik snap wel dat die als minder goed wordt beoordeeld.
Op woensdag 5 februari 2025 18:41 schreef MTheBassman het volgende: Ik heb voor Bad Habits nog wel een zwak. Die tekst deed me denken aan de tijd dat ik, naja, veel aan de zuip was en ik kon me daar heel erg in vinden. Muzikaal snap ik wel dat men het niks bijzonders vindt.
Ik vind die van De Dijk ook nog wel lekker melancholisch.
Mr Bojangles heeft het maar druk... en het woord toelaatbare ook. Dat zet wel de toon voor hoe ik me bij veel van de komende nummers voel.
4125 Vaya Con Dios - Heading for a Fall
Met God mee de afgrond in met dank aan deze Belgen. Van die muziek die je wel eens op de radio hoort, die dan niet vervelend klinkt, maar die je ook na enig verloop van minuten bent vergeten. Ik heb gewoon niet zo heel veel met Vaya Con Dios, het is echt het minimaal toelaatbare. Alleen in 2007 in de lijst, op plekje 1953.
4124 J. Vincent Edwards - Thanks
Nu danken we de Heer even, omdat hij J Vincent Edwards, of de schrijvers van dit lied, zo'n prachtige vrouw heeft gegund. Zo'n vergeten nummer in de categorie 'best lollig', maar daar blijft het wel bij. De eerste 3 jaar deed dit mee. 4123 The Association - Along Comes Mary
Na 2x God zelf is het nu Maria die verschijnt, lekker religieus allen. Een Amerikaanse samenwerking deze band, die alleen met dit lied in de Top 2000 heeft gestaan. Mary is natuurlijk niet zo heilig als het klinkt, meestal gaat het dan over Mary Jane, jeweetwel, dat veelgerookte spul. Dat zal hier ook wel zo zijn, mede daarom zal de Bloodhound Gang het leuk hebben gevonden om deze te coveren. Die ken ik eigenlijk beter, maar deze versie is uiteraard beter. Niet heel gek, het is een cover van de Bloodhound Gang. In 2000 in de lijst en ook van 2002 tot 2004, deze.
SPOILER: 4122-4101
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de Spotify-liefhebbers: Uit het vorige blokje is Lace met I'm a Gambler afwezig, maar er is wel een versie van Pete Dello. Die vind ik gelijkend genoeg, dus die komt er in. Die klinkt wel minder als de Indische Waterlelies, dat is dan weer jammer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 06-02-2025 15:02:42 ]
Het gitaartje bij Phil is in dit geval Klaplong toch? Dat verklaart. Ik vind dit een Phil die wel kan horen, maar niet te phil. Die Katie ken ik trouwens niet, mogelijk de enige van de 4852 die ik niet voor de geest kan halen.
Op donderdag 6 februari 2025 15:09 schreef Tussle266 het volgende: Het gitaartje bij Phil is in dit geval Klaplong toch? Dat verklaart. Ik vind dit een Phil die wel kan horen, maar niet te phil. Die Katie ken ik trouwens niet, mogelijk de enige van de 4852 die ik niet voor de geest kan halen.
Ja dat is Clapton. Ik denk als het niet het naampje Phil Collins had en Phil er niet op zong, dat het zo hoger had kunnen staan.
Op donderdag 6 februari 2025 15:29 schreef Eightyone het volgende: No limit: de Automatic Breakbeat Remix is eventueel te proberen. [..] De twee eeuwig botsende sterke persoonlijkheden alleen al.
Iemand vroeg zich af of Ray en Anita ooit ruzie hebben
Verder vind ik Heading for a fall een heel behoorlijk nummer, randje 'grote favorieten' zelfs.
En wat er mis zou zijn met Yéké yéké hoor ik zelf niet.
Ik heb gewoon niet zoveel met worldbeat. Kan me wel voorstellen dat Yeke Yeke bij de rest een stukje beter zou scoren.
Deze is wel voorgoed verpest door een klasgenoot van de middelbare school die dit hele dagen zat te zingen, maar ook los daarvan vind ik de originele zang vrij irritant.
Nummers die ik hoger zou plaatsen:
4117 Rondé - Hard to Say Goodbye 4103 Maria Mena - Just Hold Me
Deze waiaiai vind ik wel stukken beter dan die van Trijntje. Rondé had ik al wel ergens verwacht in deze regionen, veel te poppy voor Mex, maar ik vind ze geweldig. Bovendien vind ik dit de beste van hun Top 2000-noteringen; hun oudere werk is natuurlijk nog beter maar ook wat te obscuur voor de Lijst der Lijsten.
Op donderdag 6 februari 2025 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende: Mr Bojangles heeft het maar druk... en het woord toelaatbare ook. Dat zet wel de toon voor hoe ik me bij veel van de komende nummers voel.
Met God mee de afgrond in met dank aan deze Belgen. Van die muziek die je wel eens op de radio hoort, die dan niet vervelend klinkt, maar die je ook na enig verloop van minuten bent vergeten. Ik heb gewoon niet zo heel veel met Vaya Con Dios, het is echt het minimaal toelaatbare. Alleen in 2007 in de lijst, op plekje 1953.
Nu danken we de Heer even, omdat hij J Vincent Edwards, of de schrijvers van dit lied, zo'n prachtige vrouw heeft gegund. Zo'n vergeten nummer in de categorie 'best lollig', maar daar blijft het wel bij. De eerste 3 jaar deed dit mee. 4123 The Association - Along Comes Mary
Na 2x God zelf is het nu Maria die verschijnt, lekker religieus allen. Een Amerikaanse samenwerking deze band, die alleen met dit lied in de Top 2000 heeft gestaan. Mary is natuurlijk niet zo heilig als het klinkt, meestal gaat het dan over Mary Jane, jeweetwel, dat veelgerookte spul. Dat zal hier ook wel zo zijn, mede daarom zal de Bloodhound Gang het leuk hebben gevonden om deze te coveren. Die ken ik eigenlijk beter, maar deze versie is uiteraard beter. Niet heel gek, het is een cover van de Bloodhound Gang. In 2000 in de lijst en ook van 2002 tot 2004, deze.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de Spotify-liefhebbers: Uit het vorige blokje is Lace met I'm a Gambler afwezig, maar er is wel een versie van Pete Dello. Die vind ik gelijkend genoeg, dus die komt er in. Die klinkt wel minder als de Indische Waterlelies, dat is dan weer jammer.
Oeh hier vind een stuk of 9 nummers die ik best leuk vind. Vooral in de discohoek. 2 Unlimited staat hier wel goed en imo misschien nog wel te hoog. Altijd een hekel aan gehad
[ Bericht 0% gewijzigd door Gale_Boetticher op 06-02-2025 18:31:56 ]
Het is idd niet Madonna die danst in het filmpje van Born to be alive, maar toch wel een bekende, nl Debbie Jenner, een jaar later bekend als Doris D.
[..] Wat zo maf is aan de 60's is dat zelfs als de beste er niet in staan het nog altijd een prima lijst wordt.
Er is vooral niet zoveel kans op foutjes. Ja, Wooden Heart, Zwei Kleine Italiener en Il Silenzio zijn jammer, maar zelfs die zijn nog wel lollig voor 1 of 2x per jaar
Tussen de echt slechte nummers uit mijn Top 2000-lijst zit echt wel jaren 60-spul. Maar dat haalt vaak zo’n lijstje (terecht) ook niet meer.
Het viel me vorig jaar ook al op, maar het wordt wel meer en meer de tweede helft van het decennium. Niet zo gek ook als ze het van tachtigers en drie pipo's uit deze reeks moeten hebben, maar toch.
Op vrijdag 7 februari 2025 10:41 schreef Tussle266 het volgende: Het viel me vorig jaar ook al op, maar het wordt wel meer en meer de tweede helft van het decennium. Niet zo gek ook als ze het van tachtigers en drie pipo's uit deze reeks moeten hebben, maar toch.
Dat was altijd al wel natuurlijk. Dat was het summum van de jeugdcultuur tenslotte. In de top 2000 van 2003 waren 1967 en 1969 ook al oververtegenwoordigd
[..] Dat was altijd al wel natuurlijk. Dat was het summum van de jeugdcultuur tenslotte. In de top 2000 van 2003 waren 1967 en 1969 ook al oververtegenwoordigd
Dat wel, maar als je terugkijkt in de eerste edities van deze topweek (een jaar of 15 geleden) dan stonden er gewoon 12 van voor '65 bij de eerste twintig. Dat is nu wel anders, 1961/1962 in de hele lijst zijn gehalveerd ten opzichte van toen bijvoorbeeld, zelfs nu de lijst een uurtje of 5 langer duurt dan toen.
[..] Dat wel, maar als je terugkijkt in de eerste edities van deze topweek (een jaar of 15 geleden) dan stonden er gewoon 12 van voor '65 bij de eerste twintig. Dat is nu wel anders, 1961/1962 in de hele lijst zijn gehalveerd ten opzichte van toen bijvoorbeeld, zelfs nu de lijst een uurtje of 5 langer duurt dan toen.
15 jaar geleden was R5 natuurlijk ook gewoon de zender van Max van Praag en Caterina Valente.
Nu is het de zender van de Bee Gees en CCR op de muzikale fruitmand en de Hollandse hit-uren na. Een wereld van verschil.
[..] Volgens mij was dat ook wat ik in mijn eerste commentaar wilde zeggen, maar stond het er een beetje krom. Dat krijg je ervan natuurlijk.
Die verandering is natuurlijk ongeveer gekomen toen Radio 2 ook de transitie maakte van 60s/70s/80s naar algemenere hitradio met een sterk 80s verlangen. Regulier lijkt Radio 5 gewoon op het Radio 2 van toen, al blijft de Evergreen Top 1000 wat oubolliger dan de eerste Top 2000’s doordat het gemiddelde publiek dat bij 2 wegging natuurlijk wat ouder was en er ook nog wat verstokte ouderen bij 5 zijn blijven hangen.
Ik denk dat deze lijst niet veel verschilt met die van 2019, maar die verschilt wel veel met die van 2013.
Op donderdag 6 februari 2025 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende: Mr Bojangles heeft het maar druk... en het woord toelaatbare ook. Dat zet wel de toon voor hoe ik me bij veel van de komende nummers voel.
Heading For A Fall vind ik juist heerlijk. En alleen maar fijn dat die niet zo grijs gedraaid is. Verder kan ik ook Yeke Yeke en Kokomo best waarderen en als RW-fan zou Mr. Bojangles bij mij ook een stukje hoger staan, ook al is het wellicht een ietwat overbodige cover.
ABBA - The Day Before You Came (1982) Alphaville - Forever Young (1984) BAP - Kristallnach (1983) Crowded House - Don't Dream It's Over (1987) David Bowie - Ashes to Ashes (1980) Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984) Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986) Kate Bush - Cloudbusting (1985) Klein Orkest - Over de Muur (1984) Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow (1983) Nena - Nur Geträumt (1982) Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans) (1981) Sinéad O'Connor - Troy (1987) Snowy White - Bird of Paradise (1984) Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982) Suzanne Vega - Luka (1987) Talk Talk - Such a Shame (1984) Talking Heads - Once in a Lifetime (1980) Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World (1985) The Church - Under the Milky Way (1988) The Cure - Lovesong (1989) The Nits - Nescio (1982) Tiffany - I Think We're Alone Now (1987) The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986) The Sound - Winning (1981)
Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende: Light My Fire is denk ik wel mijn favoriete 60's nummer. Met kleine marge op de achtervolgers, maar toch.
Eigenlijk wel benieuwd welke het voor jullie is?
Moet je geduld hebben tot 31 oktober.
Nouja, de beste is Heroin. Nooit in de lijsten.
Die van jou kon ik ook al redelijk inschatten op basis van een zeker spiritproject. Daar komt een andere dan Light My Fire van Jim en co ook heel dichtbij, achter Heroin, meen ik?
Eigenlijk ook wel benieuwd naar de andere aanwezigen hier, voor zover de jaren 60 nog op de radar staat.
Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende: Light My Fire is denk ik wel mijn favoriete 60's nummer. Met kleine marge op de achtervolgers, maar toch.
Beetje cheaten, maar toch Golden Slumbers/Carry That Weight/The End denk ik. Of Waterloo Sunset. Of God Only Knows. Of Crosstown Traffic. Of Gimme Shelter. Of..ja, wat zijn dit eigenlijk voor onmogelijke vragen?
ABBA - The Day Before You Came (1982) Alphaville - Forever Young (1984) BAP - Kristallnach (1983) Crowded House - Don't Dream It's Over (1987) David Bowie - Ashes to Ashes (1980) Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984) Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986) Kate Bush - Cloudbusting (1985) Klein Orkest - Over de Muur (1984) Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow (1983) Nena - Nur Geträumt (1982) Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans) (1981) Sinéad O'Connor - Troy (1987) Snowy White - Bird of Paradise (1984) Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982) Suzanne Vega - Luka (1987) Talk Talk - Such a Shame (1984) Talking Heads - Once in a Lifetime (1980) Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World (1985) The Church - Under the Milky Way (1988) The Cure - Lovesong (1989) The Nits - Nescio (1982) Tiffany - I Think We're Alone Now (1987) The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986) The Sound - Winning (1981)
Waarom is Alphaville niet vertaald naar Astad?
Dat wisselt per dag. Maar vandaag twijfel ik tussen 96 tears en Alone again or
Op dit moment waarschijnlijk House of the Rising Sun van The Animals.
Net in de auto weer gehoord en het blijft toch een fijn nummer.
Paint It Black is het beste nummer van de jaren ‘60, voor Runaway van Del Shannon en Space Oddity van David Bowie. Dat hebben we, tien jaar terug alweer, democratisch besloten hier.
Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef Fred_B het volgende: Paint It Black is het beste nummer van de jaren ‘60, voor Runaway van Del Shannon en Space Oddity van David Bowie. Dat hebben we, tien jaar terug alweer, democratisch besloten hier.
[..] Tof, toen hing ik hier nog niet rond. Gezien de plek van Light My Fire was Fok! een smakeloos land in die tijd, zie ik.
Over het algemeen toch een heel smaakvol lijstje, moet ik zeggen, al vind ik persoonlijk de nummer 1 nogal overgewaardeerd.
Wel lekker dat Ten Years After hier Ten Years Before ook al gewoon als een 60's klassieker werd beschouwd. Radio 5 had me wel genaaid daarmee, beloven het op de keuzelijst te zetten en het dan niet doen. De hooivorken worden geslepen, ik geef ze nog de kans tot de 70's week in september.
60's-lijst online gezet, met alleen de grootste favorieten. Er zijn vaker aanstalten gemaakt. De iets bredere 'boomerlijst' waar ik gisteren naar linkte staat ook nog ergens op het account, al heb ik de link hier weg gehaald.
Lastig, maar ik denk op dit moment A Day in the Life. In mijn top 10 staat ook You’ve Lost That Lovin’ Feeling en die mis ik toch echt wel in de top 2000.
In een ver verleden heb ik eens een groot knock-out toernooi georganiseerd en toen kwam best verrassend Strawberry Fields Forever als ultieme 60’s nummer uit de bus. MUZ / Toernooi: Het ultieme jaren 60 nummer, de finale!
Light my fire schopte het wel tot de halve finales
When I was a child I had a fever. My hands felt just like two balloons.
[..] Lastig, maar ik denk op dit moment A Day in the Life. In mijn top 10 staat ook You’ve Lost That Lovin’ Feeling en die mis ik toch echt wel in de top 2000.
In een ver verleden heb ik eens een groot knock-out toernooi georganiseerd en toen kwam best verrassend Strawberry Fields Forever als ultieme 60’s nummer uit de bus. MUZ / Toernooi: Het ultieme jaren 60 nummer, de finale!
Light my fire schopte het wel tot de halve finales
Wauw, wat zijn sommigen van jullie al lang hier.
Knock-out is wel een fijne methode. Zo bepaal ik voor mezelf altijd wat ik het beste nummer van een artiest vind.
25 matige nummers, maar eerlijk is eerlijk.. nog altijd beter dan PSV vandaag.
4100 Simply Red - Stay
Het laatste succes voor Mick Hucknall en de zijnen. Niet in de hitparades, behalve in Italië dan. Maar wel goed voor de Top 2000, dit zal indertijd wel veelvuldig gedraaid zijn op Radio 2. In 2007 stond dit op plek 1885.
4099 The Four Aces - Tell Me Why
In 1951 mochten The Four Aces dit nummer inzingen. Een echt product uit die tijd, vier keurige jongens die een keurig liedje zingen. Echt slecht is het niet, maar dit soort liedjes zijn me gewoon te gedateerd. Stond er ook alleen in 1999 in op 1983. Echt zo'n nummer wat iemand toen had toegevoegd maar wat nauwelijks stemmen kreeg omdat ook toen al niemand het kende.
4098 Donna Hightower - If you hold my hand
Ik kan me vooral de mix van Sonny J van dit nummer herinneren. Dat had wel een discogehalte, dit is iets minder dansbaar maar nog steeds voldoende. Voor mij echt grijze middenmoot. Niet echt slecht, niet echt goed. Maar wel zo grijs dat het teleurstelt, ook door de betere versie die ik ken. In 1999 in de lijst, op 1708.
¨
SPOILER: 4097-4076
Op zaterdag 8 februari 2025 22:00 schreef Tussle266 het volgende: King Curtis zou bij mij wel wat hoger staan. De rest doet mij ook niet zoveel. We zijn nog lang niet door dit blok van 5 min muziek heen volgens mij.
Ik denk dat we nog wel enkele weken dit soort opmerkingen kunnen maken ja. Dit is wel echt het moeilijkste deel wat dat betreft.
Lewis Capaldi valt voor mij in de categorie Dean Lewis Capaldi: gevoelige zangers met een rauw randje die volledig inwisselbaar zijn. Tom Grennan is daar ook zo één van. En James Bay. Het is t allemaal net niet.
En bij Tonight moet ik om de een of andere reden altijd gelijk denken aan Don't Look Back in Anger.
Op zaterdag 8 februari 2025 22:56 schreef LekkerWeertje het volgende: Lewis Capaldi valt voor mij in de categorie Dean Lewis Capaldi: gevoelige zangers met een rauw randje die volledig inwisselbaar zijn. Tom Grennan is daar ook zo één van. En James Bay. Het is t allemaal net niet.
Ruzie om de afstandsbediening muziek. Eigenlijk zou er een heel blok van 25 met die nummers moeten zijn, zo veel lijken ze op elkaar.
Wel zin in het lijstje vanaf morgen (je verwacht het niet). Ik hoop tegen beter weten in dat dat ene uurtje extra een plekje oplevert voor iets als House Arrest of kleine lowietje uit Chicago of zo. Lekker op maandagochtend om 9.10. Maar het zal ongetwijfeld tot nog net wat meer Rob de Nijs en Doe Maar leiden.
Ik verwacht ook een 80s week die nergens afwijkt van die van Radio 10 of Veronica. Zou mooi zijn als de PO zich er wat in zou onderscheiden, maar gezien wat ze allemaal uit de 90s lijst hadden gefilterd aan alt-krakers, verwacht ik er niets van.
De Top 2000 is echt wel een goeie PO lijst,onderscheidend (al gaan de andere lijsten zich erop aanpassen), maar de decenniumlijsten is gewoon commerciele radio.
Op zondag 9 februari 2025 11:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Ik verwacht ook een 80s week die nergens afwijkt van die van Radio 10 of Veronica. Zou mooi zijn als de PO zich er wat in zou onderscheiden, maar gezien wat ze allemaal uit de 90s lijst hadden gefilterd aan alt-krakers, verwacht ik er niets van.
De Top 2000 is echt wel een goeie PO lijst,onderscheidend (al gaan de andere lijsten zich erop aanpassen), maar de decenniumlijsten is gewoon commerciele radio.
Oh, dat is waar. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht vooral aan Eddy Afkeur die vorig jaar elke Depeche Mode plaat afkapte met de mededeling: heroïnemuziek. Dus ja, Ticket to the Tropics in de albumversie op de keuzelijst was vast een voorbode.
[..] . Dus ja, Ticket to the Tropics in de albumversie op de keuzelijst was vast een voorbode.
Maar dat is juist weer onderscheidend. Zal waarschijnlijk een langer outro zijn.
[..] Dat wel, maar Gerard denkt bij kleine Lowie aan hele andere dingen dan ik.
Een Gouden pik?
Gong bereikt! Dit jaar werden 14 nummmers 'de Bohemian Rhapsody van...' genoemd. 13 waren het niet, maar die veertiende was natuurlijk Bohemian Rhapsody zelf.
Op zondag 9 februari 2025 21:42 schreef Tussle266 het volgende: Gong bereikt! Dit jaar werden 14 nummmers 'de Bohemian Rhapsody van...' genoemd. 13 waren het niet, maar die veertiende was natuurlijk Bohemian Rhapsody zelf.
Welke 13?
Ik tel zelf als nummers waar het wel eens gezegd wordt: Gaia Innuendo Jesus of Suburbia Paranoid Android November Rain Thinking of a Place Cold Little Heart Ghost Love Score All Too Well Musica É Blackstar Insomnia Worn Down Piano Champagne Supernova Let it Happen Time To Give
Ik tel zelf als nummers waar het wel eens gezegd wordt: Gaia Innuendo Jesus of Suburbia Paranoid Android November Rain Thinking of a Place Cold Little Heart Ghost Love Score All Too Well Musica É Blackstar Insomnia Worn Down Piano Champagne Supernova Let it Happen Time To Give
Vijfmaal en daarnaast Tonight, Tonight, Boulevard of Broken Dreams (Greenday is blijkbaar heel goed in Rhapsody's), Het het (geen grap), For Crying Out Loud, An American Trilogy, Scenes from an Italian Restaurant, Jungleland en uiteraard Welcome to the Black Parade.
Nog even voorafgaand aan de Top 80s er nog eentje door duwen. Tot vrijdag ga ik geen nieuwe meer maken, maar ik heb er wel nog wat klaarstaan dus ook deze week hoeven jullie je nog niet te vervelen. Even nog een misvatting uit de weg ruimen: Ik denk niet dat er veel 'simpele' liedjes om te maken in de Top 2000 staan, al is het maar omdat zelfs simpele liedjes die scoren maken nog best lastig is. Zie hoe matig AI-muziek is. Het is ook niet mijn intentie om andermans smaak af te zeiken ofzo, maar als ik bij alles een nogal indirecte toon moet gebruiken leest dat niet zo lekker weg. Ik vind het ook juist leuk om te lezen welke nummers waar ik niet zoveel aan vind jullie wél kunnen waarderen, inclusief jullie eventuele motivatie natuurlijk
4075 Céline Dion - Think Twice
Een minder vervelende Celine, hier overact ze niet zo tot aan het laatste refrein en dan blijkt dat ze wel kan zingen. Wel is het wat saaiig en het blijft wel voorspelbare pop. Dat synthgeluid heb ik wel een zwak voor en zo'n gitaarsolootje ook wel. Celine heeft dat blijkbaar nodig. Jammer van het laatste refrein, dat is wel echt bagger. In 1999 op 389, en de eerste 10 jaar muv 2007 in de lijst.
4074 Acda en De Munnik - Niet of nooit geweest
Een van de mindere uit de goede periode van Thomas en Paul. Mij iets te cheesy, ik kan het niet zo goed uitleggen maar dit is hem niet helemaal voor mij. In het begin was dit de enige Top 2000-notering voor de band en zo kon dit in 2002 plaats 36 halen. In 2005 ingehaald door Het Regent Zonnestralen, al kwam de echte klap pas later: In 2009 zakte het nummer naar 272 en een paar jaar later stond dit nog een dag lager. Daar is geen verandering meer in gekomen.
4073 Shakira - Whenever, Wherever
We zullen de borsten van Shakira niet verwarren met bergen, wees gerust. Het nummer dat gekenmerkt wordt door het fluitoutro, het schijnt een quena te zijn en geen panfluit, kwam vanuit het niets op 1 en betekende de doorbraak voor de zangeres. Het outro is het hoogtepunt, het intro is.. nouja, laat ik zeggen dat het erg bekend in de oren klinkt van de Pink Floyd-liefhebber. Het is wel oké dit, maar gewoon maar een popliedje. Van 2006 tot 2012 in de lijst dit.
SPOILER: 4072-4051
Iedereen is van de Wereld is misschien geen hoogstaande kunst, maar ik vind hem ontzettend lekker. Na al die jaren ben ik hem nog altijd niet zat en dat zegt wel wat.
Verder Things We Lost in the Fire, tja. Klinkt als het vervolg op Pompeii en lijkt er ook wel een beetje op.
Waiting for Love vind ik één van de betere van Afietsie. De allerbeste is natuurlijk Levels, maar deze mag er ook wel zijn.
Oei, ik loop zowaar een dag achter, maar vandaag was er geen update dus dat heft elkaar op!
Nummers die ik lager zou plaatsen:
4070 Rocco Granata - Marina 4066 The Scene - Iedereen is van de wereld
Beslist geen fan van Thé Lau hier, dat is niet echt een geheim. Ik stond er ook echt enorm van te kijken dat die meuk zelfs opdook in de Kink 1500 of all places. Daar vind je bijna niets Nederlandstaligs maar dit kan dan blijkbaar ineens weer wel, vaag. The Scene is blijkbaar van iedereen, en iedereen is van The Scene. Dan dat nummer van Marina, die werkt me sowieso op de zenuwen en die reclame heeft het zeker niet beter gemaakt inderdaad.
4063 Mumford & Sons - Lover of the Light 4059 John Miles - Music
Weinig nummers waar ik extreem warm van word in dit blokje. Die van Mumford & Sons vind ik zeker niet een van hun beste, maar wel middenmoot en dan is 4000 en een beetje aan de lage kant. John Miles is echter wel duidelijk mijn favoriet uit dit blokje, ik vind het ook niet helemaal terecht om zijn zang op één hoop te gooien met die van Thé Lau, want deze is wel iets sterker. Al draait het nummer natuurlijk niet om de zang maar om de epische muzikale stukken ertussen. Een beetje gevoel voor dramatiek kan ik altijd wel waarderen, een beetje in de geest van Steinman, en dergelijke tempo- en stijlwisselingen kom je toch zelden tegen in de Top 2000, behalve dan bij de nummer 1. Ik kan ook nooit zo goed plaatsen waarom die plaat hier zo impopulair is.
Het is natuurlijk de Top 80's, maar we gaan nog even door. We zitten bijna aan de 4000.
4050 Adele - Turning Tables
Deze van Adele vond ik al bij het uitkomen wat minder pakkend. Gewoon een albumnummertje tussendoor, maar ja, 21 was zo'n succesalbum dat ook gewoon een nummertje tussendoor een hit werd. Valt me nog mee dat die Cure-cover geen hit werd, daar zijn WE aan ontsnapt. Geschreven door Ryan Tedder, voor de verandering. In 2012 binnen op 168, in de tussentijd wel gezakt. Misschien omdat geinponem Gijs Staverman een keer het café op zijn kop zette door daar de tafels om te draaien, wie weet.
4049 Tracy Chapman - Fast Car
Tsja, Tracy heeft een megaklassieker met Fast Car genoteerd en dat is eigenlijk ook wel het probleem. Je hoort dit vaak, bij talentenjachten is dit een favoriet, Jonas Blue maakte er een vervelende tropical houseversie van en dan hebben we ook weer Luke Combs die het nummer niet van de radio af kreeg. Je wordt er voor mijn gevoel al jaren mee doodgesmeten en elk jaar wordt het erger. In de basis echt een mooi nummer maar ik kan het écht niet meer horen. Je ziet ook in de Top 2000 dat de hype eigenlijk iedere keer weer wat groter wordt. In de beginjaren werd dit op 29 december gedraaid, maar in 2012 voor het eerst de top 300 binnen om daar nooit meer weg te gaan. Afgelopen editie zelfs op 157.
4048 Leonard Cohen - Dance Me to the End of Love
De eerste keer Leonard Cohen, niet de beste zanger maar wel een schrijver van fantastische liedjes. Er zullen genoeg mensen dit een mooi nummer vinden, maar voor mij voelt het als hoempapa. De tekst is dat natuurlijk allesbehalve, dat vind ik ook wel een mooi contrast omdat het teruggrijpt naar de vernietigingskampen in WOII, waar volgens de overlevering strijkers zouden spelen tijdens de gruwelijkheden. Leonard weet dat stukje tekst op zich mooi te brengen, maar het blijft me iets te veel dronken gelal en doet me niet wat de tekst zou moeten doen. Alsof het een nummer van Serhat op het ESF is. Jammer, maar helaas. In 2021 kwam dit binnen in de lijst en het staat al een aantal jaar zo rond plekje 1000.
SPOILER: 4047-4026
De officiële singleversie van I Would Stay is gewoon die van het album. De Pinkpopversie is wel op de cd-single bijgevoegd.
Op woensdag 12 februari 2025 09:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende: De officiële singleversie van I Would Stay is gewoon die van het album. De Pinkpopversie is wel op de cd-single bijgevoegd.
Ah, ik dacht altijd omgekeerd en dat ze later 'gewoon' de albumversie zijn gaan draaien. Is dus niet zo. Van voor mijn tijd enzo.
[..] Ah, ik dacht altijd omgekeerd en dat ze later 'gewoon' de albumversie zijn gaan draaien. Is dus niet zo. Van voor mijn tijd enzo.
het was wel de clip natuurlijk
iedere keer als Dance Me to the End of Love in de lijst wordt ingestart, denk ik dat er een nummer van Rene Leblanc of Django Wagner komt.
Ik vind Dance me to the End of Love wel een mindere van L. Cohen, maar toch echt wel beter dan een hele hoop wat er nog moet komen. Datzelfde geldt voor dat nummer van ome Bob. Van beiden staan hun beste nummers sowieso niet in de lijst, maar ja...
En Fast Car is teveel gedraaid en zeker teveel gecoverd, maar die zou ik zeker 2000 plaatsen hoger zetten!
Is Paul Jones niet van die Tel Sell reclames voor compilatie-cd's waar je eind jaren '90 en begin jaren '00 mee werd doodgegooid?
Ik herinner me iets als "Ik ben Paul Jones en dit zijn de Sounds of the Sixties!". Vond ik altijd wel cult en heb er als kind veel oude muziek door leren kennen.
Op woensdag 12 februari 2025 11:35 schreef Chiappucci het volgende: Is Paul Jones niet van die Tel Sell reclames voor compilatie-cd's waar je eind jaren '90 en begin jaren '00 mee werd doodgegooid?
Ik herinner me iets als "Ik ben Paul Jones en dit zijn de Sounds of the Sixties!". Vond ik altijd wel cult en heb er als kind veel oude muziek door leren kennen.
Dat was Paul King, toch?
Vraag niet hoe maar ik ben nog steeds soort van bij!
Nummers die ik lager zou plaatsen:
4043 James Morrison - Wonderful World 4032 Marvin Hamlisch - The entertainer 4028 Country Joe and the Fish - I-Feel-Like-Im-Fixin-to-Die Rag
Wonderful World is echt dodelijk saai. Cola zonder prik en meer van dat soort clichés. Zelfs het deuntje van Marvin Hamlisch is dan minder saai, al is dat wel weer zo'n typisch deuntje, in de categorie Chump Change. Die laatste klinkt vooral alsof-ie niet helemaal af is, of dat er iets mis was met de opname-apparatuur ofzo. Ja, het is oud, maar niet alle sixties-muziek klinkt zo overdreven mat.
4050 Adele - Turning Tables 4049 Tracy Chapman - Fast Car 4033 Krezip - I Would Stay
Turning Tables is de plaat waar we in deze batch het verst uit elkaar zitten. Niet alleen qua absolute notering, maar ook relatief gezien in onze waardering van platen van Adele. Ik ben niet de allergrootste Adele-fan, met name haar hoge uithalen vind ik vaak écht niet mooi, bijvoorbeeld in Someone Like You (daar was ik het wél roerend eens met de notering). Turning Tables is echter met afstand mijn favoriet van haar en de enige die ik zelf ook nog wel eens opzet. Met name de coupletten vind ik erg mooi gezongen. Krezip valt weer in diezelfde poprock-categorie waar we vaak ver uit elkaar zitten, dus op zich een logische. Bij Tracy Chapman ben ik het wel eens met het statement dat de vele covers wat storend zijn, maar ik vind het origineel er niet minder om.
Op donderdag 13 februari 2025 21:12 schreef peaceman het volgende: Bij het nummer van Country Joe & The fish maakt het wel erg uit welke versie je hoort. De gewone is wat saaiig, maar die van Woodstock is .
Die is beter ja, maar ik oordeel op de Top 2000-versies.
De Top 80s is voorbij, dus hier komt weer een blokje om de teleurstelling weg te spoelen.
4025 Razorlight - America
De band Razorlight staat in mijn persoonlijke toplijst op het absolute hoogste niveau: De top 250 wordt bereikt door een prachtige ballad met de naam Wire to Wire. Dat was een album later, toen de zanger met een borrel op vooral ruzie maakte. In 2006 hadden ze al echt een grote hit met een andere ballad, dit America. Eens wat anders dan de Libertines-stijl-britpop die ze maakten, leuke nummers. Dit niet. Dit is een saaie ballad, eentje zonder spanning, eentje die prima zijn weg vindt op SkyRadio. Heel jammer, want verder is Razorlight wel tof. In 2009 en 2013 deed deze mee, maar wel bij de onderste 200.
4024 Mr. Big - Romeo
De kenner weet dit zonder meer, maar dit is dus niet de Mr. Big die Wild World van Jimmy Cliff coverde en To Be With You zong. Dat was een Amerikaanse AOR-band. Dit is een Britse band die ooit het voorprogramma van Queen mocht doen. In deze lijst indirect ook - hun enige notering staat lager dan alle nummers van Queen. Ik vind er weinig rock aan met bijvoorbeeld een disneymodulatie aan het eind, een nummer van weinig spanning. Een leuke, maar niet erg geslaagde poging. In 2000 en 2001 stond dit in de lijst, met 1791 als hoogste positie.
4023 Diana Ross & Lionel Richie - Endless Love
Lionel Richie en Diana Ross werkten samen voor de film met dezelfde naam en zongen deze zoete ballad. Het klopt allemaal wel, maar ik val in slaap. Lionel op zijn saaist en ditmaal neemt hij Diana mee, die normaal toch een stuk feestelijker klinkt. In 1999 nog op 1027, maar keerde daarna uitsluitend in 2004 terug.
SPOILER: 4022-4001
Kan er niets anders van maken, tien jaar geleden had ie minimaal op 1500 gestaan maar Fast Car en ik komt helaas nooit meer goed.
De kenner weet natuurlijk ook dat Wild World van Jimmy Cliff eigenlijk van Cat Stevens was, die tegenwoordig anders heet geloof ik.
Op vrijdag 14 februari 2025 18:22 schreef Ozewiezewozewalla het volgende: De kenner weet natuurlijk ook dat Wild World van Jimmy Cliff eigenlijk van Cat Stevens was, die tegenwoordig anders heet geloof ik.
Oja.
Mijn excuus: Het was laat.
We zitten nu echt diep in de niksigheid. Elke selectie heeft wel een paar dingen die hoger zouden mogen. Hier zou ik bijvoorbeeld het olijke duo Henk en Annie hoger zetten. Maar de grote meerderheid zijn oninteressante en overbodige noteringen.
4022 Coldplay & Buena Vista Social Club - Clocks (Rhythms del Mundo) 4019 Maaike Ouboter - Dat ik je mis 4012 Racoon - Het is al laat toch 4004 André Hazes - Bloed, zweet en tranen 4003 The Rolling Stones - Hot Stuff
5 stuks, da's een record! Maaike Ouboter zou zoals eerder genoemd bij mij bij de onderste 50 staan, van die emoterreur waar ik erg allergisch voor ben. Racoon en Hazes zijn genoeg besproken. De Rhythms del Mundo-versie van Clocks vind ik een van de meest onbegrijpelijke remixes uit de muziekgeschiedenis, een vreselijke verkrachting van het origineel die ook nog de naam van Coldplay zelf is blijven dragen. Niet oké. Wat mijn minst favoriete nummer van de Stones is zou ik niet direct kunnen zeggen, maar ze zouden beslist een stuk eerder aftrappen dan hier.
4025 Razorlight - America 4011 Marco Borsato - Wit licht 4009 Milky Chance - Stolen Dance
Matig blokje, maar Razorlight steekt er wel met kop en schouders bovenuit. Als dat al Sky Radio-muziek is, dan zou ik bijna vaker naar Sky Radio gaan luisteren. Van Marco vind ik dit wel een prima plaat, al had Jeroen hem best met rust mogen laten. Milky Chance ben ik een klein beetje beu geluisterd maar alsnog vind ik hem wel te tof voor rond plek 4000.
Op vrijdag 14 februari 2025 18:22 schreef Ozewiezewozewalla het volgende: De kenner weet natuurlijk ook dat Wild World van Jimmy Cliff eigenlijk van Cat Stevens was, die tegenwoordig anders heet geloof ik.
Yusuf Islam, al sinds 1978 trouwens.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Ik dacht gisteren even dat het bij de nummers 4851 tot 4001 zou blijven, maar we zijn weer online en vandaag is er weer ruimte voor een blokje middenmoters. Nouja, leuk en aardig dat het slechts middenmoters zouden zijn, maar ze hebben toch het een en ander bereikt. Ik bedoel, bij John de Mol haal je op plek 4000 gewoon de radio. Dusja, het is allemaal zo slecht nog niet om hier te staan. Ja, de pool aan nummers die ooit in de Top 4000 heeft gestaan is groter, maar de goede nummers die wel in de Top 4000 hebben gestaan en nooit in de Top 2000... ja, noem ze maar. En het is gewoon een leuke mijlpaal om een keer een ander eerste nummertje neer te zetten. Ik heb er zin in.
4000 Ramses Shaffy - Sammy
De doorbraaksingle van Ramses uit 1966, waarbij allerlei mensen beweren dat het over hen zou gaan. Hopelijk hebben al deze mensen de tekst ter harte genomen en zitten ze niet meer in de put. Ik ben niet altijd weg van Ramses en deze vind ik ook maar zozo. Luistert wel aardig weg, maar dat is het wel. Dit stond er altijd in, meestal zo rond zaagmans in de beginjaren. Uiteraard in 2009 de Ramsesboost naar plek 90 en de laatste jaren verder gezakt, inmiddels naar 1636 3999 Bruce Springsteen - Secret Garden
Bruce gaat op zoek naar haar geheime tuintje, een ontdekkingstocht die zijn grootste bekendheid had na gebruik in de film Jerry Maguire. Tweemaal een hit, tweemaal geen grote hit. Het is voor mij een typische saaie Bruce uit zijn laatste tijd, muzikaal niet slecht maar spanningsloos en seksloos. Alleen in 2000 stond dit er niet in, al staat dit echt al jaren in de gevarenzone. In 2009 op 1781 en sindsdien al 6x bij de laatste 100, maar nooit buiten de lijst.
3998 Manfred Mann - Do Wah Diddy Diddy
Dit lied werd als eerste gezongen door The Exciters, maar hier kennen we vooral de versie van de Dolly Dots. Desalniettemin is de versie van de Zuid-Afrikaan Manfred Mann de versie die de Top 2000 haalde. Dat deed hij met de eerder genoemde Paul Jones als vaste zanger, nog voorafgaand aan de Earth Band. Het blijft verwarrend dat ze nummers onder Manfred Mann uitbrachten terwijl die helemaal niet zong, zover ik weet tenminste, want de documentatie is daar ook nogal vaag over. Het is eigenlijk wat je verwacht met dit soort lyrics. Cheesy, maar luistert ook wel weer lekker weg. In de eerste 4 edities stond dit er in.
SPOILER: 3997-3976
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 16-02-2025 22:25:23 ]
Mon Amour is natuurlijk gewoon een klassieker die bij de bovenste 2000 hoort
Voor de rest weer weinig heel goeds of slechts. Dimitri vind ik wel geinig in Hé Kom Aan, maar de charme van dit kinderlied ontgaat mij volledig en is wat mij betreft dan ook de minste van deze serie.
Er komt nog steeds vooral matigheid voorbij maar hier zitten toch ook een paar heel fijne nummers tussen (Sammy, Joe Jackson, de beste Ed). En dit 70's softrock pareltje had hoger mogen staan wat mij betreft. Bekijk deze YouTube-video
2 puntjes: - Nachtzuster was wel degelijk een single - Welk intro van The Final Countdown bedoel je Mexi, want de top 2000 versie is drumfill en daarna keyboardriff en drums. De zingende synths aan het begin van de albumversie staan natuurlijk niet in de lijst.
Op zondag 16 februari 2025 22:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende: - Welk intro van The Final Countdown bedoel je Mexi, want de top 2000 versie is drumfill en daarna keyboardriff en drums. De zingende synths aan het begin van de albumversie staan natuurlijk niet in de lijst.
Oja, dit klopt. Die versie zit zo in mijn gewenning dat ik vergeet dat die versie helemaal niet in de lijst staat plus ik vind het nummer niet goed genoeg om daar echt over te vallen. Dan mag die nog 75 plaatsen lager ofzo
Op zondag 16 februari 2025 22:28 schreef Tussle266 het volgende: Op de John de Mol vraag wil ik graag OT Quartet inbrengen. Alleen is het wel de radio edit, dus eigenlijk toch weer niet.
Ook een voorkeur voor de Built Like A Skyscraper Remix?
Maar goed, dat is nog veel minder Top 2000-materiaal dan de reguliere versie.
En Nachtzuster is een niemendalletje? Niet mee eens.
The final countdown is een guilty pleasure. Idem voor Mon amour.
Schattig filmpje trouwens. Dankzij de commentaren kwam ik erachter dat ze hier slechts 17 was. Wist ik niet eens.
Ja, dat stukje over Nachtzuster typte ik toen ik al even bezig was en er even wat sneller doorheen wilde denk ik Ik vermoed dat ik bedoelde dat het geen hit was. En op zich heeft het wel een vreemde akkoordenopvolging, dus in die zin springt het er nog wel uit.
Maakt het nummer voor mij persoonlijk niet beter, maar ik kan me wel voorstellen dat het nummer er voor anderen net wel even een stuk beter van wordt.
In dit blokje geen nummers die ik echt kut vind, maar wel een klein handjevol platen die wat mij betreft echt hoger moeten:
3992 Axwell Λ Ingrosso - Sun Is Shining 3987 The Cats - One Way Wind 3985 Europe - The Final Countdown 3979 Bruce Springsteen - I'm on Fire
Bruce vond ik altijd even overschat als de rest van Fok, maar ik begin langzaam maar zeker aan hem te wennen. Van de twee platen in dit blokje vind ik dit de betere ondanks de wat foute tekst. The Cats vind ik eigenlijk ook verrassend goed voor iets wat zo oud en zo Volendams is, al helpt het denk ik wel dat ik geen Evergreen luister. Sun Is Shining is een heerlijk eigentijds EDM-plaatje waar we er al meer van langs hebben zien komen. Maar mijn favoriet hier is duidelijk The Final Countdown, echt een iconische klassieker die beslist nog niet op zijn plek is in deze regionen.
Tja, Is she really going out with him blijft toch top 100 materiaal wat mij betreft. Dat ze altijd de verkeerde versie draaien, maakt het wel minder, maar geen 3900 plaatsen minder
Verder zitten er wel een paar lekkere nummer die wel tussen de middelmaat van de rest uitstijgen: Doo Wah Diddy, Que Sera en I'm on Fire
[..] Ik denk eerder het tegenovergestelde. Als je Evergreen zou luisteren snap je waarom deze nu komt.
Edit dit roep ik nu wel, maar het klopt toch dat dit niet de laatste Piet & co is in de top 4852 @:mexicanobakker?
Oh nee zeker niet. One Way Wind zou vast 500 plaatsen hoger staan als ik nooit de Evergreen zou luisteren, maar ze komen nog echt wel een keer of 5 en dat zijn stuk voor stuk prima nummers. En dan nog een paar die ongeveer vergelijkbaar zijn met deze, die zullen de komende tijd wel komen maar in deze regio zit alles zo dicht bij elkaar.
Van de Cats die nooit de Top 2000 hebben behaald kan ik dan weer geen bedenken die hoger dan ongeveer deze regionen zouden scoren.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mexicanobakker op 17-02-2025 11:25:17 ]
Op maandag 17 februari 2025 11:03 schreef Ozewiezewozewalla het volgende: Tja, Is she really going out with him blijft toch top 100 materiaal wat mij betreft. Dat ze altijd de verkeerde versie draaien, maakt het wel minder, maar geen 3900 plaatsen minder
Niet altijd, we hebben een interval van een paar jaar gehad met de studioversie.
[..] Niet altijd, we hebben een interval van een paar jaar gehad met de studioversie.
Dat waren prachtige jaren.
[..] Niet altijd, we hebben een interval van een paar jaar gehad met de studioversie.
Dat was vast omdat bepaalde personen geklaagd hadden over die andere versie