Het doelFOK! heeft genoeg top 100's door de jaren heen gehad. Albums, singles, maar ook op kleinere gebieden als Nederlandse en Belgische muziek, instrumentale muziek, house, enz...
In de singlelijstjes is de jaren zestig toch altijd een ondergeschoven kindje met alleen enkele klassiekers die af en toe komen bovendrijven en een enorme diversiteit aan liedjes van de grote namen uit deze tijden. Dus daarom (en omdat ik het leuk vind, en omdat lijstjestopics

, en omdat... tsja, ja, nouja, daarom) presenteer ik de top 100 van de jaren zestig.
Het gaat dus om singles (of niet-singles) uit de jaren zestig. Alles wat voor het eerst op single of album (of als b-kant, weet ik het) werd uitgebracht in de jaren zestig is toegestaan.
Hoe werkt het?Je post een lijstje nummers uit de jaren zestig. Het liefst 10, 20, 25, 50 of 100, omdat 100 gemakkelijk door deze aantallen te delen is. Het verplichte minimum is 10 en maximaal 100 platen worden per lijst geteld. Uit al deze lijstjes wordt een eindlijst samengesteld. Uit elke lijst is de nummer 1 100 punten waard en de nummers eronder worden stapsgewijs minder punten waard.
Zijn er dan nog belangrijke dingen om te weten?Ja, er geldt een maximum aantal nummers per artiest. In een top 10 mag maximaal 1 keer dezelfde artiest voorkomen. In een top 20 mag een artiest 2 keer voorkomen en in een top 50 drie keer. In een top 100 mag maximaal 5 maal dezelfde artiest voorkomen.
Remixes zullen niet al te vaak voorkomen in de jaren zestig, maar verschillende versies van hetzelfde liedje worden als een en hetzelfde liedje geteld.
Tot wanneer heb ik de tijd?Tot wanneer ik zin heb. Laten we zeggen dat het feest minimaal tot 1 maart open blijft en afhankelijk van hoe goed de doorstroom is blijft ie langer of niet langer open.
Game on!