Ik kon m zelf alleen vinden uit 2006 en 2010.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:05 schreef Norrage het volgende:
Is deze top 100 niet vrij recent ook al eens geweest? Maar goed, dat was volgens mij wel een playoff spelletje en geen lijstjes. Dus dit is leuker
Ook als ze van verschillende artiesten zijn?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
verschillende versies van hetzelfde liedje worden als een en hetzelfde liedje geteld.
Alleen van dezelfde artiest. Al denk ik dat dat niet al te vaak voorkomt. In andere toernooien is deze regel er vooral voor remixes.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook als ze van verschillende artiesten zijn?
Er is nogal wat gecovered toen.
Okee duidelijk. Ik ga nadenken.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen van dezelfde artiest. Al denk ik dat dat niet al te vaak voorkomt. In andere toernooien is deze regel er vooral voor remixes.
Het zou kunnen als iemand expliciet (album versie) en een ander (single versie) er bij zet, maar andersoortige 'remixen' zijn er denk ik nietquote:Op maandag 2 februari 2015 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen van dezelfde artiest. Al denk ik dat dat niet al te vaak voorkomt. In andere toernooien is deze regel er vooral voor remixes.
Tja... hoop nummers die ik niet moet vergeten als ook 60s zijndequote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:56 schreef methodmich het volgende:
En 13th Floor Elevators al in de lijst bij Lord-Ronddraai, dat is ookuiteraard!
quote:'A Whiter Shade of Pale van Procol Harum beste jaren '60-plaat'
A Whiter Shade of Pale van Procol Harum is volgens luisteraars van NPO Radio 5 Nostalgia de beste plaat van de jaren zestig.
Het nummer staat bovenaan de Top 200 van de Jaren 60, waarmee de zender de Week van de Jaren 60 afsluit.
De hoogst genoteerde Nederlandse plaat in de lijst is La Comparsa van ZZ & de Maskers, op twee. In de top 10 staan verder The Moody Blues, The Beach Boys, Anneke Grönloh, The Animals, Simon & Garfunkel, The Cats, The Blue Diamonds en The Rolling Stones.
The Beatles komen zeven keer voor in de Top 200, The Cats zes keer. Ook Cliff Richard en The Bee Gees hebben allebei zes platen in de lijst. De Top 200 wordt vrijdag tussen 7.00 uur en 18.00 uur gedraaid.
Een ziekbed is toch juist uitermate geschikt voor dit soort lijstjesgeneuroot?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop zelf volgende week mijn lijstje te posten. Maar ik ben nu ziek dus het kan iets langer duren
Hopelijk zie ik in de tussentijd nog wat leuks verschijnen
Als iedereen daar last van heeft, zou dat misschien wel een interessantere lijst opleveren.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:21 schreef methodmich het volgende:
Hoeft niet. Als je koortsdromen krijgt, selecteer je misschien wel heel vage liedjes.
Je kunt op RYM nog de singlescharts per jaar doolopenquote:Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef methodmich het volgende:
Ah, goede lijsten. Heb ik ook weer wat inspiratie mee opgedaan over nummers die ik eigenlijk vergeten was of vreesde te vergeten.
Ook een goede tip. En dan stop ik er daarna gewoon mee, op gegeven moment is het ook gewoon goed. Het is ook weer geen wetenschap, dus iets vergeten moet kunnen. Maar voor de afwisseling is het wel leuker.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt op RYM nog de singlescharts per jaar doolopenHeb ik ook gedaan van 1960-69 en toch nog een paar extra opgeduikeld.
Ook een paar doorgestreept trouwens die toch uit 1959 of eerder bleken te komen
Als het niet zou betekenen dat ik draaierig werd van het kijken naar een computerscherm...quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een ziekbed is toch juist uitermate geschikt voor dit soort lijstjesgeneuroot?
zou je je top 10 ook nog als lijstje kunnen posten? Dat is makkelijker voor de teller maar ook voor de meelezer die niet blind op youtubes kliktquote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:58 schreef prankster1590 het volgende:
Top 100. Pfffff. Top 10 is vast ook goed.
1 - It happens everyday - The lemon dropsquote:
Mwah, volgens mij is dat al sinds de 70squote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:12 schreef prankster1590 het volgende:
Misschien komen de jaren zestig wel terug binnenkort. De Neo-psychedelica wordt steeds populairder. Enkele voorbeeldjes. Wilde er gewoon even op attenderen dat er steeds meer nieuwe jaren zestig achtige muziek gemaakt wordt.
Hoe moet ik dit zien? Zijn dit nu de bovenste 10 of nummers 11-20?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:28 schreef prankster1590 het volgende:
Er is zoveel goeds. Nog maar 10 dan.
1-Waipod Phetsuphan - Ding Ding Dong
2-Piccadilly Circus - The Galaxies IV
3-Blue Cheer - Peace of Mind
4-Open Mind- Magic Potion
5-Strawberry Alarm Clock "Pretty Song From Psych-Out"
6-Schizofrenia-Schizofrenia
7-H.P. Lovecraft - Mobius Trip
8-Nico - All Tomorrow's Parties LP (very rare version)
9-Combination Of The Two - Big Brother & The Holding Company
10-Kyrie Eleison - The Electric Prunes
En om het even af te maken wat nieuws
Je zou het als een 11-20 kunnen zien maar het is niet echt dat ik er een volgorde in heb zitten. Ik vind het allemaal even goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit zien? Zijn dit nu de bovenste 10 of nummers 11-20?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |