![Clc23QL.gif]()
[Afbeelding:
@MadMaster ]
[OP-tekst:
@Fred_B ]
2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.
Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een
Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: “Leuk zo’n feestje, maar het geeft altijd zo’n rommel, hè.”
Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.
Radio 2 Top 2000: Editie 2024Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.
Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.
Wat mag ik allemaal niet missen?A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur).
B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3.
C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3.
D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1.
E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis.
F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits.
G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
StemmenDe stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel
A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?
Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:
-
@Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst:
Klik-
@DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000:
Klik- Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig;
@Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden:
Klik![NKuREXH.png]()
Staat ie in de top 2000?Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl
Overzichtenlijstjes:Op
https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2023, inclusief statistieken
De FOK! 2000:Wie weet is er weer een vredelievende vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen
Presentatie:00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel
Social media Radio 2:NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2FM-etherfrequentieshttps://www.nporadio2.nl/frequentiesLuisteren via internet:http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
De Top 2000 in beeldNPO 1 Extra:Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Websitehttp://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:https://pino112.nl/top2000/Pino, held!
De Magie van 25x Top 2000:https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000De eerste Top 2000 op Spotify:Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (

!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenTopicreeks: Top 2000 Editie 2001Topicreeks: Top 2000 Editie 2002Topicreeks: Top 2000 Editie 2003Topicreeks: Top 2000 Editie 2004Topicreeks: Top 2000 Editie 2005Topicreeks: Top 2000 Editie 2006Topicreeks: Top 2000 Editie 2007Topicreeks: Top 2000 Editie 2008Topicreeks: Top 2000 Editie 2009Topicreeks: Top 2000 Editie 2010Topicreeks: Top 2000 Editie 2011Topicreeks: Top 2000 Editie 2012Topicreeks: Top 2000 Editie 2013Topicreeks: Top 2000 Editie 2014Topicreeks: Top 2000 Editie 2015Topicreeks: Top 2000 Editie 2016Topicreeks: Top 2000 Editie 2017Topicreeks: Top 2000 Editie 2018Topicreeks: Top 2000 Editie 2019Topicreeks: Top 2000 Editie 2020Topicreeks: Top 2000 Editie 2021Topicreeks: Top 2000 Editie 2022Topicreeks: Top 2000 Editie 2023
De lijst door de jaren heen:![2023.png]()
@Cassa95 onderzocht:
Veranderingen in de Keuzelijst -
NIEUW en geactualiseerd 2024@Cassa95 onderzocht:
Analyse nieuwe binnenkomers 2024 -
NIEUW en geactualiseerd 2024@peaceman stelde samen:
FOK!2000 2022
Nog wat classics:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!
FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 10-12-2024 22:58:02 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:
In 2020 o.a. Mannenkoor karrenspoor eruit vanaf 364
https://www.pino112.nl/top2000/uit.php?jaar=2020
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:
Twee Motten stond in de 600's afgelopen editie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik kan me herinneren dat Sandie Shaw ooit random heel hoog stond, The Wedding een keer een jaartje op 400 mee mocht spelen en dat soort ongein. In 2007 had je er ook een paar entries rond de 500 die de lijst het jaar daarna logischerwijs niet haalden.
quote:
Ah, ja dat had ik ook kunnen weten. Slayer in 2012 zeker ook?
Album top 100 2024
quote:
Denk t niet. Blokhuis ging in z'n podcast vorige week een hele aflevering lang in op lynne/blue sky. En die is n stuk eerder opgenomen al, voor stemperiode. Lijkt me vooral uitwerking daarvan/aansluitend bij.
Het beste adres voor al uw primeurs!
Tussle266
Albumversie
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 17:40 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Denk t niet. Blokhuis ging in z'n podcast vorige week een hele aflevering lang in op lynne/blue sky. En die is n stuk eerder opgenomen al, voor stemperiode. Lijkt me vooral uitwerking daarvan/aansluitend bij.
Ik doelde op de notering, die 9 plekken hoger is dan bij ons bekend. Wat behoorlijk wat is in die regionen.
All Day I Dream About Stemlijsten
quote:
Het mysterie rond All you need is love in 2012
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
quote:
Hij ging er vorig jaar 10 omlaag, nu weer 9 omhoog dan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
De Neus Umhoeg viel er ook ooit heel raar uit.
Tussle266
Albumversie
quote:
Lekker man. De montignac onder de bonussen.
quote:
De winnaar is denk ik Everybody Hurts:
1999 - 31
2000 - uit
2001 - 50
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Absoluut, en Twee Motten technisch gezien ook, want Tiktokhype.
quote:
Ik had even 1999 en 2000 niet meegerekend, aangezien die allebei een keuzelijst hadden van 'maar' 2000 nummers die door het jaar heen was samengesteld door luisteraars.
quote:
Bedoel je deze passage?
"Electric Light Orchestra staat in
2020 met vier noteringen in de Top 2000, met Mr. Blue Sky als hoogste notering op de 72e plek."
Let vooral op t jaartal
In 2002 dondert On My Radio van The Selecter er vanaf 321 uit. Ook heel vreemd
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
quote:
In de eerste jaren waren er toch ook minder stemmers (en minder stemmen per stemmer)? Dan krijg je sowieso meer fluctuaties.
Album top 100 2024
Tussle266
Albumversie
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 17:54 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Bedoel je deze passage?
"Electric Light Orchestra staat in
2020 met vier noteringen in de Top 2000, met Mr. Blue Sky als hoogste notering op de 72e plek."
Let vooral op t jaartal

Lekker man, lekker Danny om 23.55 straks.
Ehm jongens, deze krijg ik net te zien, nummer 104:
Vorig jaar #2491
https://staatieindetop200(...)or/come-take-my-hand
Gevonden!
1838 Sting - Moon Over Bourbon Street is de laatste UIT
quote:
Wow, hoe is die opeens zo populair?
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Desray zat wel in de 1e quiz natuurlijk
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:
Ja…ze had ook in het publiek kunnen zitten, gegeven haar kennis. Maar misschien gaf dat het zetje.
quote:
Dan had ik liever Never Alone gehad.
Sow de knetter jongons, dit gaat hard opeens.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Ik zag dat Le Freak eruit ligt, nu ben ik verdrietig
quote:
Gelukkig wel gewisseld voor Empire of the Sun en niet voor Ed Sheeran.
Ferdo
Ferdo
quote:
Zijn best veel nummers die er in 1999 en vele (opeenvolgende) jaren erna wel, maar in 2000 niet in de lijst stonden. Bij veel nummers die op één na in alle edities stonden is 2000 nogal vaak het jaar van ontbreken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 18:45 schreef Ferdo het volgende:[..]
Zijn best veel nummers die er in 1999 en vele (opeenvolgende) jaren erna wel, maar in 2000 niet in de lijst stonden. Bij veel nummers die op één na in alle edities stonden is 2000 nogal vaak het jaar van ontbreken.
Ja, of 1999 zelf dus.
Ferdo
Ferdo
quote:
All You Need Is Love van de Beatles trouwens ook.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
The Who - See Me, Feel Me (inmiddels dus opnieuw eruit) had ook 1 jaar een hele rare omissie. En een nummer van Meat Loaf lag er ook ineens een jaartje uit om daarna weer terug te keren.
Dit is ook een hele vreemde, Stop De Tijd
https://www.pino112.nl/top2000/nummer.php?id=2156 Nieuw op 348 en het jaar erna weg, om het jaar daarna weer eenmaal terug te keren rond 1600
quote:
Het was blijkbaar even proberen in die eerste jaren, waardoor die lijsten niet helemaal representatief waren. Bij de eerste Top 100 allertijden was de lijst ook heel anders dan een paar jaar later. De nummer 2 lag er 4 jaar later zelfs helemaal uit
https://www.top100-allertijden.nl/html/lijsten/that1968.htm
quote:
Ja, gelukkig werd de tijd niet gestopt en zijn we inmiddels van die drek af.
Redactie Sport / Supervogel dinsdag 10 december 2024 @ 18:54:45
Pino112
Pino van Luna O+
jcdragon
It's complicated.
quote:
Ik kom na een paar uurtjes terug en we zitten in een nieuw topic.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Redactie Sport / Supervogel dinsdag 10 december 2024 @ 18:56:10
Pino112
Pino van Luna O+
quote:
Die is op zich, net als de lijstverlater van Lola die een tijdje samen met de Live versie in de lijst stond toendertijd, wel goed te verklaren natuurlijk
quote:
Ja die hadden ze gewoon weggelaten uit de keuzelijst, net als pussycat met mississippi. Vrij effectieve tactiek om een nr uit de lijst te laten verdwijnen
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Ja die hadden ze gewoon weggelaten uit de keuzelijst, net als pussycat met mississippi. Vrij effectieve tactiek om een nr uit de lijst te laten verdwijnen
Ja, ik weet niet of het tactiek of gewoon fout was. Maar het leidt wel tot gekke bewegingen in de lijst
Piebe
Van alle markten thuis.
quote:
Volgens mij gewoon administratief prutswerk.
Paranoid was toen ook ineens weg.
Ja ja
Piebe
Van alle markten thuis.
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Doen ze steeds meer.
The Kinks, The Sweet, Roy Orbison, hebben flink terrein af moeten staan aan artiestjes die hun veters nog niet mogen strikken
Ja ja
Touch me terug
Fuck the EBU
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Toen moesten ze nog opgestuurde briefjes tellen zeker.
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! ||
Mijn concertstatistieken ||
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Zeker, zat ook in de docu vorig jaar
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
Deze week 40 jaar geleden kwam deze dubbele A-kant de hitparade binnen.
Beide kanten hebben 1 jaar in de Top 2000 gestaan, met 15 jaar ertussen.
Vind ik een grappig weetje, joe!
Wordt er nog iets speciaal gedaan dit jaar omdat het 25 jaar bestaat?
Album top 100 2024
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
De opening van Bart een uur lang is vooralsnog t enige
quote:
Dus we krijgen een mash-up van een uur?
Album top 100 2024
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
quote:
Bart pakt dit jaar extra groot uit met een show van een uur vol mash-ups en liveoptredens van bekende artiesten. Samen met Danny Vera, Davina Michelle, HAEVN, KANE, Paskal Jakobsen, DJ TLM en The Maestro & The European Pop Orchestra brengt hij een eerbetoon aan de grootste helden uit de muziekgeschiedenis en werkt hij toe naar de start van de NPO Radio 2 Top 2000. De show is op kerstavond op tv te zien op NPO 3 vanaf 23.00 uur.
Just Like Heaven, Jigsaw Falling Into Place.

The Wild Places en Tim Hardin terug, ook emotioneel.
quote:
Oh volgens die staatieindetop2000 stond er nee
"You can call me Susan if it makes you happy"
Europapa ook niet volgens dezelfde site
My friends all drive horses
quote:
Hmmz vreemd, maar ik ben blij dat ze er beiden instaan
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 20:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:Samen met Danny Vera, Davina Michelle, HAEVN, KANE, Paskal Jakobsen, DJ TLM en The Maestro & The European Pop Orchestra brengt hij een eerbetoon aan de grootste helden uit de muziekgeschiedenis
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Net zoals vorige jaren dus, alleen met iets meer Bartcore
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 19:04 schreef Gretzl het volgende:Hoog tempo weer vandaag. Ik ga later op de avond maar bijlezen
Neem aan dat jullie alle nieuwe binnenkomers en afvallers al hebben uitgeplozen inmiddels
Volgens mij is dit niet heel interessant om terug te lezen, meer dan een topic vol met wat wel/niet in de lijst staat.
Album top 100 2024
ANALYSE NIEUWE BINNENKOMERS (104 stuks)
Veel minder recente nummers dan normaal. 11 door vrije keuzes en 19 door de keuzelijst is zeer weinig vergeleken met afgelopen jaren (nu 30, 2023 42, 2022 47, 2021 33).
Recent nummer, door de vrije keuze
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recent nummer, nieuw op de keuzelijst
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ouder nummer, nieuw op de keuzelijst (ook veel minder dan voorbije jaren)
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ouder nummer, al wel zichtbaar in de Extra 500 met dit jaar het laatste zetje
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ouder nummer, overig
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herintreders, wel zichtbaar in de Extra 500 (tussen haakjes jaar laatste notering, veel)
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herintreders overig
SPOILER
[ Bericht 0% gewijzigd door Cassa95 op 11-12-2024 10:31:58 ]
quote:
Ter vervanging voor in de OP!
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Mogelijk quiz-bonus (aflevering 1)
quote:
2183 Jeff Buckley – Grace (2019)
Mogelijk quiz-bonus (aflevering 2), Jeff Buckley - Hallelujah was een quizvraag + album Grace genoemd.
||
quote:
Hij staat er in! Althans de link, ik denk dat de complete post teveel wordt.
Album top 100 2024
quote:
Op dinsdag 10 december 2024 22:58 schreef Dagoduck het volgende:[..]
Mogelijk quiz-bonus (aflevering 1)
[..]
Mogelijk quiz-bonus (aflevering 2), Jeff Buckley - Hallelujah was een quizvraag + album Grace genoemd.
Dank! Toegevoegd
Dagoduck
Karel (2003-2022)
Net aflevering 3 van de quiz teruggekeken. Toch nog een beetje Toxic gehoord rond de Top 2000 dit jaar.
||
Zouden mensen die minder liefhebber zijn wat zijn afgehaakt door de irritante keuzetool?
Sophie Ellis Bextor kwam toch ook in de Top 2000 quiz voorbij?
Tussle266
Albumversie
quote:
Dat zou kunnen. Het lijkt sowieso alsof het iets minder onder de aandacht is. Dat hebben ze ook zelf gedaan. Na De KKD vorig jaar schreeuwde Peter de Vries van de daken dat ze 'al met volgend jaar bezig waren', en toen moest de lijst zelf nog komen. Heb je daar ook maar iets van gezien? Het was allemaal behoorlijk sober, zelfs de gebruikelijke dingen zoals de stemfinaledag. Het voelt een beetje alsof dat wat van de feeststemmers heeft weggehouden.
61 volledig nieuw en 43 re-entries toch?
quote:
Op woensdag 11 december 2024 09:32 schreef Tussle266 het volgende:Eigenlijk wel jammer dat de broer van Philly is teruggekeerd. Die had wel weg mogen blijven, of had dan gewoon een van de uitvallers van Ed Kroket gehouden.
Mag het cryptischer?
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
Tussle266
Albumversie
quote:
Ik vond deze al aardig geslaagd, maar ik zal even nadenken of er nog een laagje op kan.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 09:32 schreef Tussle266 het volgende:Eigenlijk wel jammer dat de broer van Philly is teruggekeerd. Die had wel weg mogen blijven, of had dan gewoon een van de uitvallers van Ed Kroket gehouden.
Mystery Repeats?
quote:
Ik vind dat James Blunt wel een plekje in de lijst verdient
quote:
Goodbye My Lover zal door een McDonald's bonus wel flink in de lift zitten
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Stond die nog in de lijst? Dat maakt die comeback eigenlijk alleen maar erger. Wie is hier nou bij gebaat, al die vagevuurhits.
quote:
James stond wel echt op 2020 ofzo. You're Beautiful kan ik nog wel hebben.
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Vagevuur? Die nummers hebben al een tijd geleden de warmere afslag genomen
quote:
quote:
quote:
Zijn allemaal Quincy Jones producties, dus soortvan DAB.
quote:
Een dubbele portie James in de lijst is een dubbele portie leuke tweets in het topic!
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Dit is wel een hele hoge dunk van de gemiddelde stemmer. Chump Change is er alleen maar ingekomen door Hugo en Henry anders had niemand ernaar gekraaid. Die 9 andere Quincy-platen die wel al op de keuzelijst stonden doen niets. Om dan te denken dat mensen op Rock with you stemden voor Quincy, lijkt me wat te veel. Ik denk eerder dat die Netflix-docu waar al een jaar lang over geëmmerd wordt bij elke gelegenheid hier een rol heeft gespeeld. En zelfs dat betwijfel ik sterk voor die 2 MJ-platen.
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:07 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Dit is wel een hele hoge dunk van de gemiddelde stemmer. Chump Change is er alleen maar ingekomen door Hugo en Henry anders had niemand ernaar gekraaid. Die 9 andere Quincy-platen die wel al op de keuzelijst stonden doen niets. Om dan te denken dat mensen op Rock with you stemden voor Quincy, lijkt me wat te veel. Ik denk eerder dat die Netflix-docu waar al een jaar lang over geëmmerd wordt bij elke gelegenheid hier een rol heeft gespeeld. En zelfs dat betwijfel ik sterk voor die 2 MJ-platen.
We Are the World kwam toen Quincy Jones overleed wel in ieder journaal voorbij de hele dag lang.
||
quote:
Wel bijzonder dat dat Thriller-nummer het dan weer niet redt.
Misschien is het Mama Appelsap effect uitgewerkt.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:07 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Het zal niet voor alle stemmers gelden, maar het overlijden van Jones kan wel het laatste zetje hebben gegeven. Liberian Girl en We Are the World zijn wel twee nummers die hoog in de Extra 500 stonden en het toch hebben gered.
Bruce staat nu als het goed is 4e in de lijst van artiesten, na Queen, Beatles en ABBA. Heeft er meer dan U2 en de Stones. Coldplay heeft er ook 23 als ik het goed tel (maar daarbij zitten wel een aantal samenwerkingen)
Dus het geklaag over Bruce begint wel redelijk gegrond te worden
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:Bruce staat nu als het goed is 4e in de lijst van artiesten, na Queen, Beatles en ABBA. Heeft er meer dan U2 en de Stones. Coldplay heeft er ook 23 als ik het goed tel (maar daarbij zitten wel een aantal samenwerkingen)
Dus het geklaag over Bruce begint wel redelijk gegrond te worden

Maar Bobby Jean is wel een geweldige binnenkomer in de lijst
The script for tears
quote:
En toch mag er best wat aan noteringen van Bruce weg.
Bruce heeft de meeste noteringen die ik zou skippen op Spotify en weg mogen
quote:
Secret Garden en Brilliant Disguise hadden imo best een jaartje mogen overslaan ja
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Dit geldt denk ik voor alle grootverdieners.
Hofleveranciers dit jaar (elke artiest met 15 of meer noteringen), met daarbij ook hun aantal in 2023 en 2019 (5 jaar geleden):
Artiest 2024 2023 2019
Queen 34 36 37
The Beatles 29 28 36
ABBA 25 25 22
Coldplay 23 24 28
Bruce Springsteen 23 22 23
David Bowie 22 22 23
U2 22 21 27
The Rolling Stones 21 23 25
Fleetwood Mac 20 19 18
Michael Jackson 20 18 23
BLØF 18 17 18
Elvis Presley 17 17 17
George Michael 16 16 16
Dire Straits 16 15 14
Taylor Swift 15 12 1
Adele 15 15 14
quote:
Beatles en de Stones heb ik dat minder bij dan bij de anderen. Die zijn al heel veel relevants kwijtgeraakt.
Fleetwood Mac en Bowie vind ik ook wel representatief.
Dven
Den Bolle Gaar
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Beatles en de Stones heb ik dat minder bij dan bij de anderen. Die zijn al heel veel relevants kwijtgeraakt.
Fleetwood Mac en Bowie vind ik ook wel representatief.
De Stones gaan wel weer stijgen wanneer Keith Richards over een jaar of 40 overlijdt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
quote:
Bij McDonald's bonus moet ik altijd aan deze epische reclame denken met dit heerlijke 80s duet van Linda Ronstadt en Aaron Neville
Bekijk deze YouTube-videoRuim 6 jaar voor de uitvinding van Tikkie was dit. Commercial doet me altijd denken aan een vriend uit m'n studententijd die voortdurend van de groep verlangde dat zij bedragen onder de 1EUR overmaakten (geld dat ze hem nog verschuldig waren)

Dus elke week waren we in de weer met onze Rabo Readers
Helaas maar 4 jaar in de Top 2000 waarvan de laatste keer in 2004.
quote:
Met een goed getimede Jagger-boostkaart kunnen de Stones nog wel eens bovenaan komen, als de Queen-trend nog wat doorzet.
quote:
Linda Ronstadt in de Top 2000 is altijd toejuichbaar. Had ergens gehoopt dat de geweldige The Last Of Us serie (S1E3

) Long, Long Time van haar de lijst in zou katapulteren. Maar daar is de serie toch veel te niche voor helaas
The script for tears
quote:
15 is ook niet zo heel veel natuurlijk (maar als ik zie wat de noteringen zijn zou 10 ook wel voldoen)
Vind ik net als Fleetwood Mac, Bowie en de Beatles wel representatiever dan de artiesten eromheen, maar alle 4 vind ik vergelijkbaar wel/niet overrated.
quote:
De ene 10+ is de andere niet, ik zie Peter Green's Fleetwood Mac en Fleetwood Mac bijvoorbeeld als twee andere bands (dat is voor mij ook de hoofdreden dat ik het aantal niet zo hoog vind, maar dan moet Peter wel minimaal 4x vertegenwoordigd zijn, Rumours max 6x en de Tango-tijd max 5x en volgens mij halen we dat quotum sinds 2 jaar ofzo niet meer)
Gretzl
De voor mij 30 leukste binnenkomers
A-Ha - Hunting High And Low
BLØF - Dichterbij Dan Ooit
Billie Eilish – Birds Of A Feather
Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Cher – Believe
Dua Lipa - Houdini
Duncan Browne - The Wild Places
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Froukje - Als Ik God Was
Gorillaz - On Melancholy Hill
Joost - Europapa
Keane - This Is The Last Time
Olivia Rodrigo - Vampire
Quincy Jones - Chump Change
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Rihanna ft. Mikky Ekko – Stay
Roxy Dekker - Sugardaddy
Sabrina Carpenter - Espresso
Shania Twain - You're Still The One
Sia - Unstoppable
Sophie Ellis Bextor - Murder On The Dancefloor
Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Taylor Swift - Bad Blood
Taylor Swift - Karma
Taylor Swift ft. The National - Coney Island
Teddy Swims - The Door
The Cure - Just Like Heaven
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Willie Nelson - On The Road Again
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:48 schreef Gretzl het volgende:De voor mij 30 leukste binnenkomers
A-Ha - Hunting High And Low
BLØF - Dichterbij Dan Ooit
Billie Eilish – Birds Of A Feather
Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Cher – Believe
Dua Lipa - Houdini
Duncan Browne - The Wild Places
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Froukje - Als Ik God Was
Gorillaz - On Melancholy Hill
Joost - Europapa
Keane - This Is The Last Time
Olivia Rodrigo - Vampire
Quincy Jones - Chump Change
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Rihanna ft. Mikky Ekko – Stay
Roxy Dekker - Sugardaddy
Sabrina Carpenter - Espresso
Shania Twain - You're Still The One
Sia - Unstoppable
Sophie Ellis Bextor - Murder On The Dancefloor
Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Taylor Swift - Bad Blood
Taylor Swift - Karma
Taylor Swift ft. The National - Coney Island
Teddy Swims - The Door
The Cure - Just Like Heaven
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Willie Nelson - On The Road Again
Wij zijn het grotendeels eens, behalve over de Beatles en de Doors zoals in 50% van de gevallen verwacht (die instrumenten in For No One zijn toch fantastisch, daar wordt Sufjan of Win ook gewoon gelukkig van). En ik vind Believe vreselijk en kan niks met dat koffienummer. En Roxy tsja. Die mag je ook houden.
quote:
Dat heb ik ook wel. Hoewel ik het met
@Mexicanobakker eens ben dat het bij sommige acts als de Bowies of de Stones van deze wereld minder storend is, omdat ze een goed en gevarieerd repertoire hebben. Maar vaak wordt het toch een herhaling van vergelijkbare dingen of platen die er nooit in gestaan hadden als ze toevallig door een minder bekende uitvoerende waren gemaakt.
Oh die Shania-wissel had van mij trouwens ook niet gehoeven.
quote:
Drie keer keuzelijst, drie keer Top 2000. En welke er op die keuzelijst staan wordt jaarlijks bepaald door met een dartspijltje op haar complete discografie te mikken. Net als hoe dat bij de keuzelijstnummers van Taylor Swift bepaald wordt (Cowboy Like Me, Coney Island, etc.).
quote:
Ik vind deze wel minder gedateerd klinken.
Gretzl
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Wij zijn het grotendeels eens, behalve over de Beatles en de Doors zoals in 50% van de gevallen verwacht (die instrumenten in For No One zijn toch fantastisch, daar wordt Sufjan of Win ook gewoon gelukkig van). En ik vind Believe vreselijk en kan niks met dat koffienummer. En Roxy tsja. Die mag je ook houden.
Ah ik vind For No One ook een zeer degelijke Beatle

Ik heb alleen nog steeds te weinig naar Revolver geluisterd om het nummer echt goed in m'n hoofd hebben.
De Deuren heb ik persoonlijk wat minder mee
Dacht in het begin ook niks te kunnen met de muziek van Roxy, maar enkele van haar singles zijn alsnog uitgegroeid tot pretentieloze guilty pleasures
Ik had gehoopt dat men in de zoektocht naar Roxy Dekker wellicht Love Is The Drug zou behouden, maar de correlatie tussen dat stempubliek blijkt dus toch iets te klein.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:Ik had gehoopt dat men in de zoektocht naar Roxy Dekker wellicht Love Is The Drug zou behouden, maar de correlatie tussen dat stempubliek blijkt dus toch iets te klein.
Fans van Roxy Dekker zijn iets slimmer dan je dacht, ze kunnen het verschil tussen Dekker en Music tóch lezen...
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef Gretzl het volgende:[..]
Daarover gesproken: er waren afgelopen jaren toch een paar gevallen van artiesten / nummers die mogelijk in de lijst zijn gebleven (of re-entry kregen) doordat een deel van mensen per ongeluk op stemde? (terwijl ze dachten voor een ander nummer te gaan dat er qua naam op leek). Kan even niet meer op de specifieke namen komen.
Duncan Browne had in 2019 een re-entry in het jaar dat Duncan Laurence het Songfestival won
quote:
Daarover gesproken: er waren afgelopen jaren toch een paar gevallen van artiesten / nummers die mogelijk in de lijst zijn gebleven (of re-entry kregen) doordat een deel van mensen per ongeluk op stemde? (terwijl ze dachten voor een ander nummer te gaan dat er qua naam op leek). Kan even niet meer op de specifieke namen komen.
Die ze in ieder geval tegenkomen op de keuzelijst. Meest duidelijke voorbeeld leek mij Duncan Browne die terugkeerde nadat Duncan Laurence het ESF won.
Tussle266
Albumversie
quote:
Old town van Phil was er bijna vorig jaar omdat ze naar Dirty Old Town zochten.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Duncan Browne steeg toch flink in het jaar dat Duncan Laurence debuteerde? Not sure.
Oh al besproken
quote:
De drie Lana's zijn haar #10, #18 en #19 op basis van huidig aantal dagelijkse streams en #4, #8 en #11 op basis van streams totaal. Bij Taylor Swift nog erger waar Cowboy Like Me #141 / #141 is en Coney Island #166 / #152 op basis van dagelijkse / totaal streams
Was No Surrender van Bruce er ook niet zo eentje? Kwam vorig jaar samen met No Surrender van Kane opnieuw binnen nadat die band weer actief was geworden.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:51 schreef Gretzl het volgende:[..]
De redactie wilde waarschijnlijk een extra ode aan het medium in de lijst, nu de evergreen van The Corrs alweer 11 jaar
ontbreekt
Wel jammer dat een relatief onbeduidende albumtrack van Born to Die nu de 3e Lana in de lijst is geworden, terwijl ze zoveel klassiekers heeft die er nog steeds niet in staan (Summertime Sadness, Venice Bitch, MAC, The Greatest, Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd, A&W, Brooklyn Baby, West Coast etc.)
Dacht daar gister al aan ja.. als ik de nummers op haar debuutalbum zou moeten raten zou Radio bij de onderste drie staan. Op MusicMeter staat Radio ook pas op plek 8 van favoriete Born To Die nummers van users. Geen idee waarom net die is toegevoegd aan de keuzelijst.
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:09 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Dacht daar gister al aan ja.. als ik de nummers op haar debuutalbum zou moeten raten zou Radio bij de onderste drie staan. Op MusicMeter staat Radio ook pas op plek 8 van favoriete Born To Die nummers van users. Geen idee waarom net die is toegevoegd aan de keuzelijst.
Dat is echt het Albumshow effect. Die Albumshow en de Soul Night zijn echt de grote motoren achter de keuzelijst toevoegingen, heb ik na dit jaar geleerd. Er wordt ook wel wat in de dagprogrammering gedraaid wat dan uiteindelijk de keuzelijst haalt, maar het meeste komt echt uit die zaterdag- en zondagavond.
Gretzl
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:10 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Dat is echt het Albumshow effect. Die Albumshow en de Soul Night zijn echt de grote motoren achter de keuzelijst toevoegingen, heb ik na dit jaar geleerd. Er wordt ook wel wat in de dagprogrammering gedraaid wat dan uiteindelijk de keuzelijst haalt, maar het meeste komt echt uit die zaterdag- en zondagavond.
Ah dat betekent dus dat we álles op álles moeten zetten om
volgend jaar vanaf nu
Bitterzoet,
Nachtlicht en
Het Is in de Albumshow te krijgen (cc
@Scorpion_17). De snelste weg voor Eefje naar de keuzelijst
Bekijk deze YouTube-videoEn dat de muziek van Jessie Ware maar platgedraaid mag worden @ Soul Night, mijn fave hedendaagse soulie
Als Cher - Believe trouwens bij de onderste 100-200 platen staat kan het maar zo dat deze fabuleuze cover van Jessie net de doorslag heeft gegeven voor de re-entry. Vermoed niet dat ze op een andere wijze groots in het nieuws is geweest dit jaar?
Bekijk deze YouTube-video[ Bericht 11% gewijzigd door Gretzl op 11-12-2024 11:26:08 ]
quote:
En dan pakken ze vaak niet de obvious albumkeuzes tijdens zo'n Albumshow dus
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Dat klinkt verleidelijk, maar er is wel een catch. Die albumshow zit min of meer als volgt in elkaar:
Er worden albums naar voren gehaald van artiesten die al min of meer iets met Radio 2 hebben, bijvoorbeeld omdat ze in de Top 2000 staan. Er worden dan 2 tracks gedraaid. Vaak is track 1 een inkopper die ze al op de rotatie hebben en track 2 is dan een meer obscuur albumnummer.
Er is geen track 1 in het geval van Eefje. Dus dat maakt het een stuk lastiger.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Dus als je de lijst wil beïnvloeden is de Albumshow een goede route, hm.
Ik ken nog wel een paar nummers van een zeker album van Muse die wel de plaats mogen innemen van een paar bestaande noteringen.
quote:
Dat nummer van Queen staat er alleen maar in omdat mensen op zoek zijn naar Bohemian like you van de Dandy Warhols
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:18 schreef Gretzl het volgende:Ik ben wel lichtelijk verbaasd dat MEAU = Stukje van Mij het niet heeft gered via de vrije keuze. Toch een enorme hit geweest en een songtekst die volgens mij veel mensen aanspreekt
De vrije keuzes vind ik verrassend fris en internationaal t.o.v. eerdere jaren. Normaal gesproken was het inderdaad Meau & Douwe Bob die het wel zouden redden, met mogelijk nog een extra Di-Rect. Nu Benson Boone, Sabrina Carpenter, Hozier en Chappell Roan die ik niet zou hebben gedacht zonder keuzelijst.
Tussle266
Albumversie
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:18 schreef Gretzl het volgende:Ik ben wel lichtelijk verbaasd dat MEAU = Stukje van Mij het niet heeft gered via de vrije keuze. Toch een enorme hit geweest en een songtekst die volgens mij veel mensen aanspreekt
Stukje van Meau is zelfs topsong geweest. Al maakt dat ook bar weinig uit, hebben we wel geleerd door de jaren heen.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:15 schreef Gretzl het volgende:[..]
Als Cher - Believe trouwens bij de onderste 100-200 platen staat kan het maar zo dat deze fabuleuze cover van Jessie net de doorslag heeft gegeven voor de re-entry. Vermoed niet dat ze op een andere wijze groots in het nieuws is geweest dit jaar?
Wishful thinking maar nee, die stond vorig jaar gewoon op 2007 en is een KKD-effect.
Gretzl
quote:
Dan gaan we in de wintermaanden eerst een tijdje fanatiek pluggen bij Emmely zodat er 1 Eefje song vast op de playlist beland. Dan komt het daarna ook wel goed met de albumshow
Blijf het frappant vinden dat Spinvis wel een frequente Radio 2-artiest is geworden terwijl hij qua streamingcijfers en concerten niet populairder/groter is dan Eefje. En je zou ook niet direct zeggen dat de nummers van hem die in de Top 2000 staan zoveel toegankelijker zijn dan Eefjes singles.
Ik hoor toch wel echt liever Eefje dan Spinvis, dus van mij mogen ze nog wel even die Spinvis omruilen voor Eefje.
Doe ik niet moeilijk over.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Voor Ik Vergeet is wel een tekstueel pareltje en in één klap de beste Spinvis in de lijst nu wat mij betreft

Soort moderne Het Dorp met dat ophalen van herinneringen
The script for tears
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:Voor Ik Vergeet is wel een tekstueel pareltje en in één klap de beste Spinvis in de lijst nu wat mij betreft

Soort moderne Het Dorp met dat ophalen van herinneringen
Hoeveel straten van het monopolybord staan er nu in de Top 2000?
4-elements
Arrectis Auribus
quote:
Zolang 'Oh, oh, Den Haag' ontbreekt (schandalige omissie uiteraard) staan er vrij weinig Monopolystraten in de lijst denk ik.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
quote:
Station to Station doet wel alle stations aan.
En je hebt natuurlijk Hey Neude van the Beatles
quote:
Als Erik Neude en Vreeburg nou ook even benoemd had
The script for tears
quote:
Niet gered:
Willy Alberti - Kalverstraat
Vader Abraham - Brinkman, Minister Brinkman
Lil Kleine - Jongens Van Plein
Of zoek je het meer in:
Pearl Jam - Blaak
Boney M - Daddy Coolsingel
En Herman Berkien zingt over Vreeburg maar die valt er dan weer uit dit jaar
The script for tears
Gretzl
quote:
Ik wou net zeggen ja, dat is dan weer jammer
Wordt tijd dat dit anthem van De Jeugd het eens gaat halen, dan kunnen we Leidseplein toevoegen
Bekijk deze YouTube-videoEdit: laat maar, even vergeten dat het om de Leidsestraat gaat en niet om het plein
Long Legged Linda van Satus Quo heeft het ook niet gehaald...
Gretzl
Dan maar rooten voor Oh Oh Den Haag, komen er meteen 2 straten bij

SPOILER
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:59 schreef Gretzl het volgende:[..]
Ik wou net zeggen ja, dat is dan weer jammer
Wordt tijd dat dit anthem van De Jeugd het eens gaat halen, dan kunnen we Leidseplein toevoegen
Bekijk deze YouTube-videoEdit: laat maar, even vergeten dat het om de Leidsestraat gaat en niet om het plein
Jammer is in dit geval relatief.
Gretzl
quote:
Jup, in de tweede helft van het blokje van Desiree, na de laatste keer Van Inkelen. 1:00-2:00 op 31 december dus.
Nog niet besloten of ik daadwerkelijk dat tijdsslot wil gaan (hangt een beetje af van de playlist) en het is ook nog niet duidelijk wie er mee willen.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 11:50 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Niet gered:
Willy Alberti - Kalverstraat
Vader Abraham - Brinkman, Minister Brinkman
Lil Kleine - Jongens Van Plein
Of zoek je het meer in:
Pearl Jam - Blaak
Boney M - Daddy Coolsingel
Lynyrd Skynyrd - Vree Burg
Barteljoris is toch dat nummer van Freddy Mercury en Montserrat Caballé?
Als we internationaal gaan hebben we meer keuze, maar Oh, Champs Elysees, MainStreet en zelfs the Wall Street Shuffle staan er ook al niet meer in
Fleetwood Mac -
Go your own way wel
Kim Wilde - Chequered Love niet
Harry Jekkers - Het Schaakspel niet
Nog een straat
SPOILER
Gretzl
quote:
Weet even niet welk nummer je nu bedoelt?
Gelukkig heeft de hype van Ushaia het niet gered.
quote:
Op woensdag 11 december 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:Over Monopoly gesproken, welke nummers met een verwijzing naar een bordspel (titel of lyrics) staan er nu in de Top 2000?
Wel:
Niet:
Gracie Abrams - Risk
Nilüfer Yanya - Wingspan
Blossoms - Charlemagne
Danny Brown - Monopoly
The Beatles - Ticket to Ride
Fleetwood Mac - Seven Wonders
quote:
Hotel California
quote:
Op woensdag 11 december 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:Over Monopoly gesproken, welke nummers met een verwijzing naar een bordspel (titel of lyrics) staan er nu in de Top 2000?
Wel:
Niet:
Gracie Abrams - Risk
Nilüfer Yanya - Wingspan
Blossoms - Charlemagne
Danny Brown - Monopoly
Brass: Birmingham van Randy Newman mist ook alweer een tijdje.
De best scorende 'exacte titels' op boardgamegeek zijn The Resistance, Euphoria (maar het spel heeft een subtitel) en Take5, waarbij die eerste en derde denk ik ook nog wel redelijk bekend zijn.
One Night In Bangkok ook niet meer. Al is het niet meer de tijd voor dit soort lollige one-hit-wonders in de lijst
De spelletjes die ik wel eens speel zijn Video Games en TOTO, maar dat zijn geen bordspellen natuurlijk.
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Wel:
Niet:
Gracie Abrams - Risk
Nilüfer Yanya - Wingspan
Blossoms - Charlemagne
Danny Brown - Monopoly
Telt Memory van Barbra Streisand?
Qua schaakstukken gaat het beste met de Queen.
Carole, Ben E en B.B moeten het voor de King doen.
3 scorPIONs, terwijl we er toch 8 moeten hebben.
Elvin Bishop staat er niet meer in.
Gladys Knight gelukkig wel
En Dimitri van Toren niet, en ook geen notering voor Als de ROOK om je hoofd is verdwenen.
Wordt een uniek schaakspel zo
quote:
Deze is dit jaar weer terug! Dus we zijn bijna compleet
Gretzl
Patience van Guns’n’Roses staat er ook in.
Uno van Little Big dan weer niet.
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Op woensdag 11 december 2024 12:52 schreef MielMonteur het volgende:Qua schaakstukken gaat het beste met de Queen.
Carole, Ben E en B.B moeten het voor de King doen.
3 scorPIONs, terwijl we er toch 8 moeten hebben.
Elvin Bishop staat er niet meer in.
Gladys Knight gelukkig wel
En Dimitri van Toren niet, en ook geen notering voor Als de ROOK om je hoofd is verdwenen.
Wordt een uniek schaakspel zo
Als je de Nederlandse namen gebruikt, heb je ook nog A Horse With No Name en Wild Horses erbij.
Met kaartspellen heb je nog Under the Bridge
quote:
Die brat 'hype' was de grootste muzikale leugen van het jaar. Zoveel artikelen om niks. Ze heeft amper iets bereikt, behalve dat het woord brat net zo populair was in vocabulaires als bijvoorbeeld slay een paar jaar terug. Guess liftte mooi mee op de populariteit van Billie, verder was er niets dat beter scoorde dan haar andere singles afgelopen 10 jaar.
Oh ja en Domino staat ook een paar keer in de lijst.
We hadden het gisteren over nummers die ineens waren verdwenen: Wat zou je doen? was in 2012 ook ineens weg om daarna weer terug te keren.
quote:
Ticket To Ride is ook alweer 11 jaar afwezig
The script for tears
Gretzl
quote:
Op woensdag 11 december 2024 13:05 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Die brat 'hype' was de grootste muzikale leugen van het jaar. Zoveel artikelen om niks. Ze heeft amper iets bereikt, behalve dat het woord brat net zo populair was in vocabulaires als bijvoorbeeld slay een paar jaar terug. Guess liftte mooi mee op de populariteit van Billie, verder was er niets dat beter scoorde dan haar andere singles afgelopen 10 jaar.
Ik denk dat je beperkte buzz die Charli in Nederland mainstreamland heeft gehad wel los moet zien van de impact van haar beste album in de angelsaskische landen dit jaar. Daar werden een aantal nummers van brat wel grote radiohits. En is ze gewoon een enorm populaire popster geworden. Niet te onderschatten hoe groot ze nu is in de UK (thuisland) en Amerika.
In Nederland had ik zelf ook meer verwacht qua succes, het is niet anders. Gelukkig is brat nog wel uitgeroepen tot Oor's Album van het Jaar (het cumulatieve resultaat van de individuele lijsten van journalisten en muziekprominenten)
Gretzl
Een bekende van mij op Twitter heeft een correlatielijst gemaakt van 1000+ stemlijsten die op hetzelfde medium gedeeld zijn. Grappig om te zien welke artiesten relatief veel en relatief weinig samen in een stemlijst voorkomen.
https://www.esims.nl/fm/fb/top2000/pearson/Met mijn #1 fave The National correleren bijvoorbeeld het hoogst: Pulp, Arcade Fire, The War on Drugs, Tame Impala en Bon Iver.
Daarentegen heeft (het immer overschatte) Queen de laagste correlatie met: Alice in Chains, Editors, The Smiths, The National, Manic Street Preachers, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Nick Cave and the Bad Seeds en Massive Attack.
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Die is wel te verklaren, wordt veel gecovered bijvoorbeeld door Teddy Swims en nog wat andere Dermot-achtigen
Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
quote:
Op woensdag 11 december 2024 14:16 schreef Gretzl het volgende:Een bekende van mij op Twitter heeft een correlatielijst gemaakt van 1000+ stemlijsten die op hetzelfde medium gedeeld zijn. Grappig om te zien welke artiesten relatief veel en relatief weinig samen in een stemlijst voorkomen.
https://www.esims.nl/fm/fb/top2000/pearson/Met mijn #1 fave The National correleren bijvoorbeeld het hoogst: Pulp, Arcade Fire, The War on Drugs, Tame Impala en Bon Iver.
Daarentegen heeft (het immer overschatte) Queen de laagste correlatie met: Alice in Chains, Editors, The Smiths, The National, Manic Street Preachers, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Nick Cave and the Bad Seeds en Massive Attack.
Da's toch vrij logisch neem ik aan? Mensen die fan zijn van een band met een bepaalde sound hebben over het algemeen ook veel met bands met een vergelijkbare sound.
Queen is wel een beetje een aparte om als voorbeeld te noemen, ze hebben veel nummers die onder veel verschillende groepen populair zijn. Ze staan nummer één voor een reden zal ik maar zeggen. Ik denk dan wel weer dat mensen die stemmen op bands voor de "fijnproevers" (ja ik kijk naar
jou, The National) minder vaak op iets als We Will Rock You zullen stemmen zegmaar. Of op de Bankzitters.
Tussle266
Albumversie
quote:
Dit is wel waar, maar als afgestudeerd lijstjesgluurder wil ik wel zeggen dat je soms wel echt de vreemdste combinaties tegenkomt op stemlijstjes. Dat is wel heel grappig soms. Dan zie je allemaal 60's klassiekers en dan ineens La Bouche of zo.
Gretzl
quote:
Op woensdag 11 december 2024 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:Ik had gehoopt dat men in de zoektocht naar Roxy Dekker wellicht Love Is The Drug zou behouden, maar de correlatie tussen dat stempubliek blijkt dus toch iets te klein.
Quotes van het roemruchte MuMe:
quote:
Die Roxy Dekker zou wat mij betreft strafbaar mogen worden.
quote:
Afgelopen vrijdag heb ik mijn inzending even ergens in de reële wereld gedeeld. Op zeker moment werd er even vragend opgekeken: "Roxy Music? Wat?" Al vrij snel kwam de conclusie. "Muziek gemaakt door Roxy Dekker, dat zal wel Roxy Music zijn"
Verder zijn het leuke mensen hoor.
Dagoduck
Karel (2003-2022)
Ik zat met een groot vraagteken te kijken naar die vragen over haar in de quiz. Voorgaande edities had ik op zijn minst nog wel van een act gehoord die populair was in den lande in het betreffende jaar. Dit jaar is de kloof tussen mij en de hedendaagse popmuziek dan officieel vastgesteld.
||
Berkery
Fat bastard
quote:
Op woensdag 11 december 2024 15:34 schreef Dagoduck het volgende:Ik zat met een groot vraagteken te kijken naar die vragen over haar in de quiz. Voorgaande edities had ik op zijn minst nog wel van een act gehoord die populair was in den lande in het betreffende jaar. Dit jaar is de kloof tussen mij en de hedendaagse popmuziek dan officieel vastgesteld.
En die kloof wordt elk jaar groter
No Dukes of Hazzard in the classroom
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op woensdag 11 december 2024 14:51 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Dit is wel waar, maar als afgestudeerd lijstjesgluurder wil ik wel zeggen dat je soms wel echt de vreemdste combinaties tegenkomt op stemlijstjes. Dat is wel heel grappig soms. Dan zie je allemaal 60's klassiekers en dan ineens La Bouche of zo.
La Bouche! Dat zou stiekem best een leuke toevoeging zijn.
Eightyone
Bejaarde millennial
quote:
De liefhebbers van het genre lijken niet echt enthousiaste Top 2000-stemmers.
Die hits behoren iig niet tot de slechtste binnen hun soort.
Zenden ze dit jaar ook nog die 500 extra uit of was dat echt eenmalig?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
quote:
Op woensdag 11 december 2024 17:01 schreef Eightyone het volgende:[..]
De liefhebbers van het genre lijken niet echt enthousiaste Top 2000-stemmers.
Die hits behoren iig niet tot de slechtste binnen hun soort.
‘Gewone’ Top 40-hits uit de 90s hebben het al wel langer moeilijk. Zeker als er geen zeer aanwezige gitaar inzit, het geen guilty pleasure is, of gemaakt door een hofleverancier als Queen of George Michael ofzo. Zelfs grijsgedraaide klassiekers als Torn of Foolish Games doen niet meer mee, en uit het wat meer serieuze dance genre van La Bouche is het sowieso vrij zeldzaam. Wat dat betreft is het wel een aanwinst dat Come Take My Hand binnenkomt.
quote:
Misschien over 24 jaar weer
quote:
Op woensdag 11 december 2024 17:40 schreef Fred_B het volgende:[..]
‘Gewone’ Top 40-hits uit de 90s hebben het al wel langer moeilijk. Zeker als er geen zeer aanwezige gitaar inzit, het geen guilty pleasure is, of gemaakt door een hofleverancier als Queen of George Michael ofzo. Zelfs grijsgedraaide klassiekers als Torn of Foolish Games doen niet meer mee, en uit het wat meer serieuze dance genre van La Bouche is het sowieso vrij zeldzaam. Wat dat betreft is het wel een aanwinst dat Come Take My Hand binnenkomt.
Valt allemaal wel mee toch. Random worp: Toen ik je zag, Tell Him, In Nije Dei, Beautiful Goodbye, Lemon Tree, Glory Box, Luv U More, Hypnotize, L.A. Song
Ik heb er gewoon ouderwets zin in. Zeiken op noteringen hoort inmiddels een beetje bij de traditie voor mij, ik zou toch iets missen als dat niet gebeurde
quote:
Zo bijzonder. Iedereen heeft wel iets met een bepaald nummer en dat er dan een nummer ineens zo hoog nieuw binnenkomt door Eva, ik vind het alleen maar mooi en bijzonder. En deze komt bij mij ook extra binnen.
Begrijp ik nu goed dat Suzan & Freek behoorlijk zijn weggevallen dit jaar?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
asco
Los in deze tent
Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 december 2024 @ 07:48:18
Pino112
Pino van Luna O+
Tussle266
Albumversie
Ik vind geen KKD op de radio niet zo erg, maar
www.staatieindekkd.nl had wel gemogen, want eigenlijk wil ik nu wel weten wat daar staat.
Ik ben trouwens oud aan het worden (ik begin Dire Straits meer te waarderen).
PzKpfw
Devon 'No Limits'
quote:
Verstand komt met de jaren. Al hoef je daar niet per se oud voor te zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Wanneer wordt De Lijst bekend gemaakt?
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
quote:
De volledige lijst van 2024 wordt op vrijdag 13 december rond 12:45 uur bekendgemaakt op nporadio2.nl. Vanaf dan kan je zien op welke positie jouw favorieten staan.
||
Ook weer lekker in lunchtijd. Wat gaan jullie als eerste checken?
quote:
De broodjes in onze kantine, en niet dit topic.
quote:
Het is vooral even wennen om hier niet te kijken, dat vergeet ik in die 2 weken nog wel eens.
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Mijn stemlijst om een stand op te maken. Daarna de nummers waar ik normaal altijd op stem om te kijken of ze het zonder mijn stem ook een beetje hebben gered.
||
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op donderdag 12 december 2024 12:03 schreef Dagoduck het volgende:[..]
Mijn stemlijst om een stand op te maken. Daarna de nummers waar ik normaal altijd op stem om te kijken of ze het zonder mijn stem ook een beetje hebben gered.

Hier ook zoiets

Uiteraard begin ik weer met Porcupine Tree, heel benieuwd of die gestegen, gezakt of ongeveer gelijk gebleven is.
Tussle266
Albumversie
quote:
Of Katie M toch weer een paar plekjes gezakt is.
quote:
Niets tot 24 december. Om spoilers te vermijden. Tip voor Mexi: negeer ook dingen als Ad.nl die vaak een post doen met hoogste binnenkomer etc.
quote:
Op donderdag 12 december 2024 12:32 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Niets tot 24 december. Om spoilers te vermijden. Tip voor Mexi: negeer ook dingen als Ad.nl die vaak een post doen met hoogste binnenkomer etc.
Ja ik kan niet alles negeren maar vanaf morgen luister ik ook geen radio 2 meer.
Ik hoop ieder jaar op de #2000 de stemmen. Nog nooit gelukt, maar zoals altijd wel potentie
quote:
Op donderdag 12 december 2024 12:32 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Die post is er al
https://www.ad.nl/show/li(...)e-nummer-1~a3f4012d/
Tussle266
Albumversie
quote:
Op donderdag 12 december 2024 15:14 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Hier ook niet. Het dichtstbij zat ik met Promises Of No Man's Land van Blaudzun, daar heb ik wel eens op gestemd en het was ook wel eens de nummer 2000, maar nooit tegelijk.
Master Blaster hier (dit jaar ingeruild voor iets willekeurigs) Nummer 2000 geweest en mijn stem gekregen, maar niet in dezelfde jaargang.
Nog even uitweiden over de 104 lijstverlaters.
13 nummers stonden altijd genoteerd:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rekeninghoudend met de vreemde eerste jaren zijn er nog eens 12 die 23 of 24 jaren genoteerd stonden:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is heel mooi verdeeld, want er waren ook 13 nummers die maar 1 jaar in de lijst stonden en 12 nummers die 2 of 3 jaren in de lijst stonden.
5 nummers hebben ooit in de top 200 gestaan, maar die komen allemaal uit 2007-2013 en bereikten die hoge positie in hun eerste of tweede jaar. Dit is niet bepaald het rijtje dat je gaat missen zeg maar.
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot de artiesten die helemaal verdwenen zijn uit de lijst, de hypes of acties van vorig jaar weggelaten:
SPOILER
Ik heb op Judy Blue Eyes gestemd toen die op 2000 stond en vorig jaar op Don Henley.
Tussen die (bijna) altijd genoteerde platen die eruit zijn zitten wel veel mooie dingen zeg
Oh Mud verdwijnt ook volledig, dat is ook wel jammer. Gelukkig is The Sweet nog terug, maar het zal niet lang meer duren of ze zijn allevei weg.
Inderdaad, een kwart van de altijd- of vaakgenoteerden die er vorig jaar uitvielen, komen dit jaar weer terug. Maar het is nooit een goed teken.
Natuurlijk had ik mijn stukje positiever kunnen laten lijken door alleen de nummers met 1 of 2 jaar te benoemen, maar deze verdienden het nog wel even om uitgelicht te worden.
quote:
Een stem op Joy Division is per definitie een goede stem
quote:
Nu Waves er uit is, zal Radio 2 hem volgend jaar vervangen in de keuzelijst met de veel succesvollere en bekendere remixversie door Robin Schulz?
quote:
Op donderdag 12 december 2024 16:15 schreef S9H het volgende:[..]
Nu Waves er uit is, zal Radio 2 hem volgend jaar vervangen in de keuzelijst met de veel succesvollere en bekendere remixversie door Robin Schulz?
In Nederland niet hoor.
quote:
Ik vrees een KKD-bonus ja.
Heb het even opgezocht. The Sweet stond ooit met 8 nummers tegelijkertijd in de Top 2000.
dop
:copyright: dop
quote:
Op donderdag 12 december 2024 15:25 schreef DecoAoreste het volgende:Mooi overzichtje weer @:Cassa95

Overigens is Ellen Foley nog wel te vinden in de Top 2000, alleen niet meer met naam en toenaam. Ze zingt immers de vrouwelijke vocalen in Paradise By The Dashboard Light.
Op die fiets, staat Kate Pierson (B52's) er ook nog in (R.E.M. Shiny happy People) , en zo zullen er nog wel meer lijst verlaters zijn die stiekem nog op een andere plaat mee spelen/zingen.
Levert wel goede quiz vragen op, als je dat uitzoekt.
[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 12-12-2024 18:48:42 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:
Op donderdag 12 december 2024 18:23 schreef Tussle266 het volgende:Ik kom er net achter dat Love on the Brain gewoon een reclamebonusje heeft opgegeten de afgelopen weken. Van alle goede werken van Bowie en Cross en Bangalter en De Honem, moesten ze deze kiezen.
Dat is ook een veel betere keuze dan Ride Like The Wind. Wel eens dat Instant Crush in de lijst helemaal het summum zou zijn. Maar dat gaat toch nooit gebeuren
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Op donderdag 12 december 2024 18:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Dat is ook een veel betere keuze dan Ride Like The Wind. Wel eens dat Instant Crush in de lijst helemaal het summum zou zijn. Maar dat gaat toch nooit gebeuren
Ik zou best met Rihanna kunnen trouwen en die kinderen met die namen als Wu-Tang-aliassen opvoeden alsof ze van mij zijn. Maar ik kan gewoon niet zoveel met Love on the Brain. Dan had ik liever dat liedje over die man die misschien wel iemands zoon was terug gehad. Of staat die ook nog in de lijst?
quote:
Op donderdag 12 december 2024 18:49 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Ik zou best met Rihanna kunnen trouwen en die kinderen met die namen als Wu-Tang-aliassen opvoeden alsof ze van mij zijn. Maar ik kan gewoon niet zoveel met Love on the Brain. Dan had ik liever dat liedje over die man die misschien wel iemands zoon was terug gehad. Of staat die ook nog in de lijst?
Man Down ontbreekt jammerlijk. Zou ook een topkeuze geweest zijn inderdaad
The script for tears
Interessant met Rihanna is dus dat Diamonds weggaat, Stay terugkomt en Love On The Brain debuteert. Met die platen met Eminem gebeurt dan weer niks
Love on the Brain komt door die reclame zeker? Ik heb dat gemist, maar ik hoorde dat nummer zojuist in de boodschappen. Ik zie eigenlijk alleen reclame tijdens sport.
quote:
Op donderdag 12 december 2024 19:05 schreef Cassa95 het volgende:Interessant met Rihanna is dus dat Diamonds weggaat, Stay terugkomt en Love On The Brain debuteert. Met die platen met Eminem gebeurt dan weer niks
Wel goeie wissels.
quote:
Ik vind die nieuwe marginaal beter dan Diamonds, maar Stay is wel echt mooi.

Mijn favo van Rihanna.
quote:
Down Man ontbreekt ook alweer een paar jaar...
4-elements
Arrectis Auribus
quote:
Op donderdag 12 december 2024 15:21 schreef Cassa95 het volgende:Nog even uitweiden over de 104 lijstverlaters.
13 nummers stonden altijd genoteerd:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rekeninghoudend met de vreemde eerste jaren zijn er nog eens 12 die 23 of 24 jaren genoteerd stonden:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is heel mooi verdeeld, want er waren ook 13 nummers die maar 1 jaar in de lijst stonden en 12 nummers die 2 of 3 jaren in de lijst stonden.
5 nummers hebben ooit in de top 200 gestaan, maar die komen allemaal uit 2007-2013 en bereikten die hoge positie in hun eerste of tweede jaar. Dit is niet bepaald het rijtje dat je gaat missen zeg maar.
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot de artiesten die helemaal verdwenen zijn uit de lijst, de hypes of acties van vorig jaar weggelaten:
SPOILER
Zoals bijna elk jaar op Q65 gestemd, maar het heeft niet meer mogen baten. Ook wel andere pareltjes die de lijst verlaten. The Shadows, Mud, J.J. Cale, Muddy Waters.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
quote:
Ah de lijst komt morgen al!
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Ja, deze had ik er graag ingehad:
Bekijk deze YouTube-video
||
quote:
Ik heb zojuist een zeer lekkere cover ontdekt.
Heb weer heel wat gemist zie ik

Kwam net het lijstje van alles wat er in/uit is, deze verbaasde mij nogal:
Spinvis - Voor Ik Vergeet IN
Bijzonder dat die in de lijst staat nu, mooi nummer, maar ik vraag me af wat de reden daarvoor is

Edit: Hoe de fuck is Chic - Le Freak er uit gevlogen zeg
Dat kan echt niet
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Aan mij lag het niet.
||
Ach mooie nummers verdwijnen
Mooie nummers komen (weer) in de lijst
Laten we vooral blij zijn dat er veel nummers van Suzan en Freek uit zijn gevallen
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Volgend jaar maar zwart lijstje.
Alhoewel, heb dit jaar ook al op Black Velvet gestemd.
||
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs