Doodzondequote:Op dinsdag 10 december 2024 12:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou here we go
Dick Fijn - Gewoon een Trucker staat NIET in de lijst
Die is wel te verklaren, wordt veel gecovered bijvoorbeeld door Teddy Swims en nog wat andere Dermot-achtigenquote:Op woensdag 11 december 2024 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh die Shania-wissel had van mij trouwens ook niet gehoeven.
Da's toch vrij logisch neem ik aan? Mensen die fan zijn van een band met een bepaalde sound hebben over het algemeen ook veel met bands met een vergelijkbare sound.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:16 schreef Gretzl het volgende:
Een bekende van mij op Twitter heeft een correlatielijst gemaakt van 1000+ stemlijsten die op hetzelfde medium gedeeld zijn. Grappig om te zien welke artiesten relatief veel en relatief weinig samen in een stemlijst voorkomen.
https://www.esims.nl/fm/fb/top2000/pearson/
Met mijn #1 fave The National correleren bijvoorbeeld het hoogst: Pulp, Arcade Fire, The War on Drugs, Tame Impala en Bon Iver.
Daarentegen heeft (het immer overschatte) Queen de laagste correlatie met: Alice in Chains, Editors, The Smiths, The National, Manic Street Preachers, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Nick Cave and the Bad Seeds en Massive Attack.
Dit is wel waar, maar als afgestudeerd lijstjesgluurder wil ik wel zeggen dat je soms wel echt de vreemdste combinaties tegenkomt op stemlijstjes. Dat is wel heel grappig soms. Dan zie je allemaal 60's klassiekers en dan ineens La Bouche of zo.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:44 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
minder vaak op iets als We Will Rock You zullen stemmen zegmaar. Of op de Bankzitters.
Quotes van het roemruchte MuMe:quote:Op woensdag 11 december 2024 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik had gehoopt dat men in de zoektocht naar Roxy Dekker wellicht Love Is The Drug zou behouden, maar de correlatie tussen dat stempubliek blijkt dus toch iets te klein.
quote:Die Roxy Dekker zou wat mij betreft strafbaar mogen worden.
quote:Afgelopen vrijdag heb ik mijn inzending even ergens in de reële wereld gedeeld. Op zeker moment werd er even vragend opgekeken: "Roxy Music? Wat?" Al vrij snel kwam de conclusie. "Muziek gemaakt door Roxy Dekker, dat zal wel Roxy Music zijn"
Verder zijn het leuke mensen hoor.
En die kloof wordt elk jaar groterquote:Op woensdag 11 december 2024 15:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zat met een groot vraagteken te kijken naar die vragen over haar in de quiz. Voorgaande edities had ik op zijn minst nog wel van een act gehoord die populair was in den lande in het betreffende jaar. Dit jaar is de kloof tussen mij en de hedendaagse popmuziek dan officieel vastgesteld.
La Bouche! Dat zou stiekem best een leuke toevoeging zijn.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:51 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, maar als afgestudeerd lijstjesgluurder wil ik wel zeggen dat je soms wel echt de vreemdste combinaties tegenkomt op stemlijstjes. Dat is wel heel grappig soms. Dan zie je allemaal 60's klassiekers en dan ineens La Bouche of zo.
De liefhebbers van het genre lijken niet echt enthousiaste Top 2000-stemmers.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
La Bouche! Dat zou stiekem best een leuke toevoeging zijn.
‘Gewone’ Top 40-hits uit de 90s hebben het al wel langer moeilijk. Zeker als er geen zeer aanwezige gitaar inzit, het geen guilty pleasure is, of gemaakt door een hofleverancier als Queen of George Michael ofzo. Zelfs grijsgedraaide klassiekers als Torn of Foolish Games doen niet meer mee, en uit het wat meer serieuze dance genre van La Bouche is het sowieso vrij zeldzaam. Wat dat betreft is het wel een aanwinst dat Come Take My Hand binnenkomt.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De liefhebbers van het genre lijken niet echt enthousiaste Top 2000-stemmers.
Die hits behoren iig niet tot de slechtste binnen hun soort.
Misschien over 24 jaar weerquote:Op woensdag 11 december 2024 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Zenden ze dit jaar ook nog die 500 extra uit of was dat echt eenmalig?
Valt allemaal wel mee toch. Random worp: Toen ik je zag, Tell Him, In Nije Dei, Beautiful Goodbye, Lemon Tree, Glory Box, Luv U More, Hypnotize, L.A. Songquote:Op woensdag 11 december 2024 17:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
‘Gewone’ Top 40-hits uit de 90s hebben het al wel langer moeilijk. Zeker als er geen zeer aanwezige gitaar inzit, het geen guilty pleasure is, of gemaakt door een hofleverancier als Queen of George Michael ofzo. Zelfs grijsgedraaide klassiekers als Torn of Foolish Games doen niet meer mee, en uit het wat meer serieuze dance genre van La Bouche is het sowieso vrij zeldzaam. Wat dat betreft is het wel een aanwinst dat Come Take My Hand binnenkomt.
Zo bijzonder. Iedereen heeft wel iets met een bepaald nummer en dat er dan een nummer ineens zo hoog nieuw binnenkomt door Eva, ik vind het alleen maar mooi en bijzonder. En deze komt bij mij ook extra binnen.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik begin overigens Better Days wel echt steeds beter te vinden. Best kans dat die nog behoorlijk hoog eindigt in mijn top-61 van nieuwkomers.
Zeker. 4 uitvallers volgens mij. Wel ook 1 nieuwkomer samen met Claude (die nog best luisterbaar is als je het mij vraagt)quote:Op woensdag 11 december 2024 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Begrijp ik nu goed dat Suzan & Freek behoorlijk zijn weggevallen dit jaar?
Jaquote:Op woensdag 11 december 2024 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Zenden ze dit jaar ook nog die 500 extra uit of was dat echt eenmalig?
Verstand komt met de jaren. Al hoef je daar niet per se oud voor te zijn.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:22 schreef MielMonteur het volgende:
Ik ben trouwens oud aan het worden (ik begin Dire Straits meer te waarderen).
Is al bekendquote:Op donderdag 12 december 2024 11:33 schreef PippenScottie het volgende:
Wanneer wordt De Lijst bekend gemaakt?
quote:Op donderdag 12 december 2024 11:33 schreef PippenScottie het volgende:
Wanneer wordt De Lijst bekend gemaakt?
quote:De volledige lijst van 2024 wordt op vrijdag 13 december rond 12:45 uur bekendgemaakt op nporadio2.nl. Vanaf dan kan je zien op welke positie jouw favorieten staan.
De broodjes in onze kantine, en niet dit topic.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:55 schreef Cassa95 het volgende:
Ook weer lekker in lunchtijd. Wat gaan jullie als eerste checken?
Eerst zien, dan gelovenquote:Op donderdag 12 december 2024 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De broodjes in onze kantine, en niet dit topic.
Het is vooral even wennen om hier niet te kijken, dat vergeet ik in die 2 weken nog wel eens.quote:
Mijn stemlijst om een stand op te maken. Daarna de nummers waar ik normaal altijd op stem om te kijken of ze het zonder mijn stem ook een beetje hebben gered.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:55 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb mijn portie lijstloos wel weer gehad. Al is het minder spannend als je de nieuwkomers en uitvallers al weet.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is vooral even wennen om hier niet te kijken, dat vergeet ik in die 2 weken nog wel eens.
Hier ook zoietsquote:Op donderdag 12 december 2024 12:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mijn stemlijst om een stand op te maken. Daarna de nummers waar ik normaal altijd op stem om te kijken of ze het zonder mijn stem ook een beetje hebben gered.
Of Katie M toch weer een paar plekjes gezakt is.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:55 schreef Cassa95 het volgende:
Niets tot 24 december. Om spoilers te vermijden. Tip voor Mexi: negeer ook dingen als Ad.nl die vaak een post doen met hoogste binnenkomer etc.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:55 schreef Cassa95 het volgende:
Ja ik kan niet alles negeren maar vanaf morgen luister ik ook geen radio 2 meer.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Niets tot 24 december. Om spoilers te vermijden. Tip voor Mexi: negeer ook dingen als Ad.nl die vaak een post doen met hoogste binnenkomer etc.
Die post is er al https://www.ad.nl/show/li(...)e-nummer-1~a3f4012d/quote:Op donderdag 12 december 2024 12:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Niets tot 24 december. Om spoilers te vermijden. Tip voor Mexi: negeer ook dingen als Ad.nl die vaak een post doen met hoogste binnenkomer etc.
Komen er meerquote:Op donderdag 12 december 2024 13:11 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Die post is er al https://www.ad.nl/show/li(...)e-nummer-1~a3f4012d/
Hier ook niet. Het dichtstbij zat ik met Promises Of No Man's Land van Blaudzun, daar heb ik wel eens op gestemd en het was ook wel eens de nummer 2000, maar nooit tegelijk.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:53 schreef MielMonteur het volgende:
Ik hoop ieder jaar op de #2000 de stemmen. Nog nooit gelukt, maar zoals altijd wel potentie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |