KEUZELIJSTED.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:47 schreef Gretzl het volgende:
Waarom komt Lana Del Rey - Radio eigenlijk nieuw binnen? Is dat voornamelijk ook een keuzelijsteffect? Of andere redenen?
Wij zijn het grotendeels eens, behalve over de Beatles en de Doors zoals in 50% van de gevallen verwacht (die instrumenten in For No One zijn toch fantastisch, daar wordt Sufjan of Win ook gewoon gelukkig van). En ik vind Believe vreselijk en kan niks met dat koffienummer. En Roxy tsja. Die mag je ook houden.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:48 schreef Gretzl het volgende:
De voor mij 30 leukste binnenkomers![]()
A-Ha - Hunting High And Low
BLØF - Dichterbij Dan Ooit
Billie Eilish – Birds Of A Feather
Chappell Roan - Good Luck, Babe!
Cher – Believe
Dua Lipa - Houdini
Duncan Browne - The Wild Places
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Froukje - Als Ik God Was
Gorillaz - On Melancholy Hill
Joost - Europapa
Keane - This Is The Last Time
Olivia Rodrigo - Vampire
Quincy Jones - Chump Change
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Rihanna ft. Mikky Ekko – Stay
Roxy Dekker - Sugardaddy
Sabrina Carpenter - Espresso
Shania Twain - You're Still The One
Sia - Unstoppable
Sophie Ellis Bextor - Murder On The Dancefloor
Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Taylor Swift - Bad Blood
Taylor Swift - Karma
Taylor Swift ft. The National - Coney Island
Teddy Swims - The Door
The Cure - Just Like Heaven
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
Willie Nelson - On The Road Again
Dat heb ik ook wel. Hoewel ik het met @Mexicanobakker eens ben dat het bij sommige acts als de Bowies of de Stones van deze wereld minder storend is, omdat ze een goed en gevarieerd repertoire hebben. Maar vaak wordt het toch een herhaling van vergelijkbare dingen of platen die er nooit in gestaan hadden als ze toevallig door een minder bekende uitvoerende waren gemaakt.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:43 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb sowieso niet zoveel op met 10+, ook niet bij artiesten/bands die ik goed kan hebben. Maar dat is volgens mij wel bekend.
De redactie wilde waarschijnlijk een extra ode aan het medium in de lijst, nu de evergreen van The Corrs alweer 11 jaar ontbreektquote:
Drie keer keuzelijst, drie keer Top 2000. En welke er op die keuzelijst staan wordt jaarlijks bepaald door met een dartspijltje op haar complete discografie te mikken. Net als hoe dat bij de keuzelijstnummers van Taylor Swift bepaald wordt (Cowboy Like Me, Coney Island, etc.).quote:Op woensdag 11 december 2024 10:47 schreef Gretzl het volgende:
Waarom komt Lana Del Rey - Radio eigenlijk nieuw binnen? Is dat voornamelijk ook een keuzelijsteffect? Of andere redenen?
Ik vind deze wel minder gedateerd klinken.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh die Shania-wissel had van mij trouwens ook niet gehoeven.
Ah ik vind For No One ook een zeer degelijke Beatlequote:Op woensdag 11 december 2024 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij zijn het grotendeels eens, behalve over de Beatles en de Doors zoals in 50% van de gevallen verwacht (die instrumenten in For No One zijn toch fantastisch, daar wordt Sufjan of Win ook gewoon gelukkig van). En ik vind Believe vreselijk en kan niks met dat koffienummer. En Roxy tsja. Die mag je ook houden.
Daarover gesproken: er waren afgelopen jaren toch een paar gevallen van artiesten / nummers die mogelijk in de lijst zijn gebleven (of re-entry kregen) doordat een deel van mensen per ongeluk op stemde? (terwijl ze dachten voor een ander nummer te gaan dat er qua naam op leek). Kan even niet meer op de specifieke namen komen.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik had gehoopt dat men in de zoektocht naar Roxy Dekker wellicht Love Is The Drug zou behouden, maar de correlatie tussen dat stempubliek blijkt dus toch iets te klein.
Fans van Roxy Dekker zijn iets slimmer dan je dacht, ze kunnen het verschil tussen Dekker en Music tóch lezen...quote:Op woensdag 11 december 2024 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik had gehoopt dat men in de zoektocht naar Roxy Dekker wellicht Love Is The Drug zou behouden, maar de correlatie tussen dat stempubliek blijkt dus toch iets te klein.
Duncan Browne had in 2019 een re-entry in het jaar dat Duncan Laurence het Songfestival wonquote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daarover gesproken: er waren afgelopen jaren toch een paar gevallen van artiesten / nummers die mogelijk in de lijst zijn gebleven (of re-entry kregen) doordat een deel van mensen per ongeluk op stemde? (terwijl ze dachten voor een ander nummer te gaan dat er qua naam op leek). Kan even niet meer op de specifieke namen komen.
Die ze in ieder geval tegenkomen op de keuzelijst. Meest duidelijke voorbeeld leek mij Duncan Browne die terugkeerde nadat Duncan Laurence het ESF won.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daarover gesproken: er waren afgelopen jaren toch een paar gevallen van artiesten / nummers die mogelijk in de lijst zijn gebleven (of re-entry kregen) doordat een deel van mensen per ongeluk op stemde? (terwijl ze dachten voor een ander nummer te gaan dat er qua naam op leek). Kan even niet meer op de specifieke namen komen.
Old town van Phil was er bijna vorig jaar omdat ze naar Dirty Old Town zochten.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef Gretzl het volgende:
Kan even niet meer op de specifieke namen komen.
Duncan Browne steeg toch flink in het jaar dat Duncan Laurence debuteerde? Not sure.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De drie Lana's zijn haar #10, #18 en #19 op basis van huidig aantal dagelijkse streams en #4, #8 en #11 op basis van streams totaal. Bij Taylor Swift nog erger waar Cowboy Like Me #141 / #141 is en Coney Island #166 / #152 op basis van dagelijkse / totaal streamsquote:Op woensdag 11 december 2024 10:47 schreef Gretzl het volgende:
Via social media riep hij mensen op om het nummer toe te voegen aan hun stemlijst en dat werd massaal gedaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
https://www.haarlemsdagbl(...)waard./29107403.html
Dacht daar gister al aan ja.. als ik de nummers op haar debuutalbum zou moeten raten zou Radio bij de onderste drie staan. Op MusicMeter staat Radio ook pas op plek 8 van favoriete Born To Die nummers van users. Geen idee waarom net die is toegevoegd aan de keuzelijst.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De redactie wilde waarschijnlijk een extra ode aan het medium in de lijst, nu de evergreen van The Corrs alweer 11 jaar ontbreekt![]()
Wel jammer dat een relatief onbeduidende albumtrack van Born to Die nu de 3e Lana in de lijst is geworden, terwijl ze zoveel klassiekers heeft die er nog steeds niet in staan (Summertime Sadness, Venice Bitch, MAC, The Greatest, Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd, A&W, Brooklyn Baby, West Coast etc.)
Dat is echt het Albumshow effect. Die Albumshow en de Soul Night zijn echt de grote motoren achter de keuzelijst toevoegingen, heb ik na dit jaar geleerd. Er wordt ook wel wat in de dagprogrammering gedraaid wat dan uiteindelijk de keuzelijst haalt, maar het meeste komt echt uit die zaterdag- en zondagavond.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:09 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dacht daar gister al aan ja.. als ik de nummers op haar debuutalbum zou moeten raten zou Radio bij de onderste drie staan. Op MusicMeter staat Radio ook pas op plek 8 van favoriete Born To Die nummers van users. Geen idee waarom net die is toegevoegd aan de keuzelijst.
Ah dat betekent dus dat we álles op álles moeten zetten om volgend jaar vanaf nu Bitterzoet, Nachtlicht en Het Is in de Albumshow te krijgen (cc @Scorpion_17). De snelste weg voor Eefje naar de keuzelijstquote:Op woensdag 11 december 2024 11:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is echt het Albumshow effect. Die Albumshow en de Soul Night zijn echt de grote motoren achter de keuzelijst toevoegingen, heb ik na dit jaar geleerd. Er wordt ook wel wat in de dagprogrammering gedraaid wat dan uiteindelijk de keuzelijst haalt, maar het meeste komt echt uit die zaterdag- en zondagavond.
En dan pakken ze vaak niet de obvious albumkeuzes tijdens zo'n Albumshow dusquote:Op woensdag 11 december 2024 11:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is echt het Albumshow effect. Die Albumshow en de Soul Night zijn echt de grote motoren achter de keuzelijst toevoegingen, heb ik na dit jaar geleerd. Er wordt ook wel wat in de dagprogrammering gedraaid wat dan uiteindelijk de keuzelijst haalt, maar het meeste komt echt uit die zaterdag- en zondagavond.
Dat klinkt verleidelijk, maar er is wel een catch. Die albumshow zit min of meer als volgt in elkaar:quote:Op woensdag 11 december 2024 11:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah dat betekent dus dat we alles op alles moeten zoeten om volgend jaar Bitterzoet, Nachtlicht en Het Is in de Albumshow te krijgen (cc @:Scorpion_17). De snelste weg voor Eefje naar de keuzelijst![]()
Bekijk deze YouTube-video
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |