Dus als je de lijst wil beïnvloeden is de Albumshow een goede route, hm.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is echt het Albumshow effect. Die Albumshow en de Soul Night zijn echt de grote motoren achter de keuzelijst toevoegingen, heb ik na dit jaar geleerd. Er wordt ook wel wat in de dagprogrammering gedraaid wat dan uiteindelijk de keuzelijst haalt, maar het meeste komt echt uit die zaterdag- en zondagavond.
Dat nummer van Queen staat er alleen maar in omdat mensen op zoek zijn naar Bohemian like you van de Dandy Warholsquote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daarover gesproken: er waren afgelopen jaren toch een paar gevallen van artiesten / nummers die mogelijk in de lijst zijn gebleven (of re-entry kregen) doordat een deel van mensen per ongeluk op stemde? (terwijl ze dachten voor een ander nummer te gaan dat er qua naam op leek). Kan even niet meer op de specifieke namen komen.
De vrije keuzes vind ik verrassend fris en internationaal t.o.v. eerdere jaren. Normaal gesproken was het inderdaad Meau & Douwe Bob die het wel zouden redden, met mogelijk nog een extra Di-Rect. Nu Benson Boone, Sabrina Carpenter, Hozier en Chappell Roan die ik niet zou hebben gedacht zonder keuzelijst.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:18 schreef Gretzl het volgende:
Ik ben wel lichtelijk verbaasd dat MEAU = Stukje van Mij het niet heeft gered via de vrije keuze. Toch een enorme hit geweest en een songtekst die volgens mij veel mensen aanspreekt
Stukje van Meau is zelfs topsong geweest. Al maakt dat ook bar weinig uit, hebben we wel geleerd door de jaren heen.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:18 schreef Gretzl het volgende:
Ik ben wel lichtelijk verbaasd dat MEAU = Stukje van Mij het niet heeft gered via de vrije keuze. Toch een enorme hit geweest en een songtekst die volgens mij veel mensen aanspreekt
Wishful thinking maar nee, die stond vorig jaar gewoon op 2007 en is een KKD-effect.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als Cher - Believe trouwens bij de onderste 100-200 platen staat kan het maar zo dat deze fabuleuze cover van Jessie net de doorslag heeft gegeven voor de re-entry. Vermoed niet dat ze op een andere wijze groots in het nieuws is geweest dit jaar?
Dan gaan we in de wintermaanden eerst een tijdje fanatiek pluggen bij Emmely zodat er 1 Eefje song vast op de playlist beland. Dan komt het daarna ook wel goed met de albumshowquote:Op woensdag 11 december 2024 11:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er is geen track 1 in het geval van Eefje. Dus dat maakt het een stuk lastiger.
Ik vind Monsters wel een mooi liedje van hem.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
James stond wel echt op 2020 ofzo. You're Beautiful kan ik nog wel hebben.
Hoeveel straten van het monopolybord staan er nu in de Top 2000?quote:Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Voor Ik Vergeet is wel een tekstueel pareltje en in één klap de beste Spinvis in de lijst nu wat mij betreft
Soort moderne Het Dorp met dat ophalen van herinneringen
Zolang 'Oh, oh, Den Haag' ontbreekt (schandalige omissie uiteraard) staan er vrij weinig Monopolystraten in de lijst denk ik.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoeveel straten van het monopolybord staan er nu in de Top 2000?
Station to Station doet wel alle stations aan.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zolang 'Oh, oh, Den Haag' ontbreekt (schandalige omissie uiteraard) staan er vrij weinig Monopolystraten in de lijst denk ik.
Als Erik Neude en Vreeburg nou ook even benoemd hadquote:Op woensdag 11 december 2024 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet gered:quote:Op woensdag 11 december 2024 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen ja, dat is dan weer jammerquote:Op woensdag 11 december 2024 11:55 schreef Gale_Boetticher het volgende:
En Herman Berkien zingt over Vreeburg maar die valt er dan weer uit dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Jammer is in dit geval relatief.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen ja, dat is dan weer jammer
Wordt tijd dat dit anthem van De Jeugd het eens gaat halen, dan kunnen we Leidseplein toevoegen![]()
Bekijk deze YouTube-video
Edit: laat maar, even vergeten dat het om de Leidsestraat gaat en niet om het plein
Jup, in de tweede helft van het blokje van Desiree, na de laatste keer Van Inkelen. 1:00-2:00 op 31 december dus.quote:Op zondag 8 december 2024 11:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Hebben er eigenlijk hier nog mensen tickets voor het café?
Lynyrd Skynyrd - Vree Burgquote:Op woensdag 11 december 2024 11:50 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Niet gered:
Willy Alberti - Kalverstraat
Vader Abraham - Brinkman, Minister Brinkman
Lil Kleine - Jongens Van Plein
Of zoek je het meer in:
Pearl Jam - Blaak
Boney M - Daddy Coolsingel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Weet even niet welk nummer je nu bedoelt?quote:
quote:Op woensdag 11 december 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:
Over Monopoly gesproken, welke nummers met een verwijzing naar een bordspel (titel of lyrics) staan er nu in de Top 2000?
Wel:
Niet:
Gracie Abrams - Risk
Nilüfer Yanya - Wingspan
Blossoms - Charlemagne
Danny Brown - Monopoly
The Beatles - Ticket to Ride
Fleetwood Mac - Seven Wonders
Hotel Californiaquote:Op woensdag 11 december 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:
Over Monopoly gesproken, welke nummers met een verwijzing naar een bordspel (titel of lyrics) staan er nu in de Top 2000?
Brass: Birmingham van Randy Newman mist ook alweer een tijdje.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:
Wel:
Niet:
Gracie Abrams - Risk
Nilüfer Yanya - Wingspan
Blossoms - Charlemagne
Danny Brown - Monopoly
Telt Memory van Barbra Streisand?quote:Op woensdag 11 december 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:
Wel:
Niet:
Gracie Abrams - Risk
Nilüfer Yanya - Wingspan
Blossoms - Charlemagne
Danny Brown - Monopoly
Deze is dit jaar weer terug! Dus we zijn bijna compleetquote:Op woensdag 11 december 2024 12:52 schreef MielMonteur het volgende:
en ook geen notering voor Als de ROOK om je hoofd is verdwenen.
Eigenlijk een kaartspelquote:Op woensdag 11 december 2024 12:47 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Telt Memory van Barbra Streisand?
Als je de Nederlandse namen gebruikt, heb je ook nog A Horse With No Name en Wild Horses erbij.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:52 schreef MielMonteur het volgende:
Qua schaakstukken gaat het beste met de Queen.
Carole, Ben E en B.B moeten het voor de King doen.
3 scorPIONs, terwijl we er toch 8 moeten hebben.
Elvin Bishop staat er niet meer in.
Gladys Knight gelukkig wel
En Dimitri van Toren niet, en ook geen notering voor Als de ROOK om je hoofd is verdwenen.
Wordt een uniek schaakspel zo
Die brat 'hype' was de grootste muzikale leugen van het jaar. Zoveel artikelen om niks. Ze heeft amper iets bereikt, behalve dat het woord brat net zo populair was in vocabulaires als bijvoorbeeld slay een paar jaar terug. Guess liftte mooi mee op de populariteit van Billie, verder was er niets dat beter scoorde dan haar andere singles afgelopen 10 jaar.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:54 schreef Gretzl het volgende:
Pijnlijk besef wel dat zelfs de single van brat te alternatief/lastig zijn voor Radio 2
[ afbeelding ]
Bye Bye Bye.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Weet even niet welk nummer je nu bedoelt?
Gelukkig heeft de hype van Ushaia het niet gered.
Ticket To Ride is ook alweer 11 jaar afwezigquote:Op woensdag 11 december 2024 12:34 schreef MielMonteur het volgende:
One Night In Bangkok ook niet meer. Al is het niet meer de tijd voor dit soort lollige one-hit-wonders in de lijst
Ik denk dat je beperkte buzz die Charli in Nederland mainstreamland heeft gehad wel los moet zien van de impact van haar beste album in de angelsaskische landen dit jaar. Daar werden een aantal nummers van brat wel grote radiohits. En is ze gewoon een enorm populaire popster geworden. Niet te onderschatten hoe groot ze nu is in de UK (thuisland) en Amerika.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:05 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Die brat 'hype' was de grootste muzikale leugen van het jaar. Zoveel artikelen om niks. Ze heeft amper iets bereikt, behalve dat het woord brat net zo populair was in vocabulaires als bijvoorbeeld slay een paar jaar terug. Guess liftte mooi mee op de populariteit van Billie, verder was er niets dat beter scoorde dan haar andere singles afgelopen 10 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |