quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mr Bojangles heeft het maar druk... en het woord toelaatbare ook. Dat zet wel de toon voor hoe ik me bij veel van de komende nummers voel.
4125 Vaya Con Dios - Heading for a Fall
Met God mee de afgrond in met dank aan deze Belgen. Van die muziek die je wel eens op de radio hoort, die dan niet vervelend klinkt, maar die je ook na enig verloop van minuten bent vergeten. Ik heb gewoon niet zo heel veel met Vaya Con Dios, het is echt het minimaal toelaatbare. Alleen in 2007 in de lijst, op plekje 1953.
4124 J. Vincent Edwards - Thanks
Nu danken we de Heer even, omdat hij J Vincent Edwards, of de schrijvers van dit lied, zo'n prachtige vrouw heeft gegund. Zo'n vergeten nummer in de categorie 'best lollig', maar daar blijft het wel bij. De eerste 3 jaar deed dit mee.
4123 The Association - Along Comes Mary
Na 2x God zelf is het nu Maria die verschijnt, lekker religieus allen. Een Amerikaanse samenwerking deze band, die alleen met dit lied in de Top 2000 heeft gestaan. Mary is natuurlijk niet zo heilig als het klinkt, meestal gaat het dan over Mary Jane, jeweetwel, dat veelgerookte spul. Dat zal hier ook wel zo zijn, mede daarom zal de Bloodhound Gang het leuk hebben gevonden om deze te coveren. Die ken ik eigenlijk beter, maar deze versie is uiteraard beter. Niet heel gek, het is een cover van de Bloodhound Gang. In 2000 in de lijst en ook van 2002 tot 2004, deze.Heading For A Fall vind ik juist heerlijk. En alleen maar fijn dat die niet zo grijs gedraaid is. Verder kan ik ook Yeke Yeke en Kokomo best waarderen en als RW-fan zou Mr. Bojangles bij mij ook een stukje hoger staan, ook al is het wellicht een ietwat overbodige cover.SPOILER: 4122-4101Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de Spotify-liefhebbers: Uit het vorige blokje is Lace met I'm a Gambler afwezig, maar er is wel een versie van Pete Dello. Die vind ik gelijkend genoeg, dus die komt er in. Die klinkt wel minder als de Indische Waterlelies, dat is dan weer jammer.
Moet je geduld hebben tot 31 oktober.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende:
Light My Fire is denk ik wel mijn favoriete 60's nummer. Met kleine marge op de achtervolgers, maar toch.
Eigenlijk wel benieuwd welke het voor jullie is?
Die van jou kon ik ook al redelijk inschatten op basis van een zeker spiritproject. Daar komt een andere dan Light My Fire van Jim en co ook heel dichtbij, achter Heroin, meen ik?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet je geduld hebben tot 31 oktober.
Nouja, de beste is Heroin. Nooit in de lijsten.
Homburg sowieso.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel benieuwd naar de andere aanwezigen hier, voor zover de jaren 60 nog op de radar staat.
The Boxerquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende:
Light My Fire is denk ik wel mijn favoriete 60's nummer. Met kleine marge op de achtervolgers, maar toch.
Waarom is Alphaville niet vertaald naar Astad?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:33 schreef Gretzl het volgende:
Terug van winterslaap en FOK! + social media break![]()
Wel op tijd aan deze gedacht!
Faffies waarop ik gestemd heb voor de Top '80s:![]()
[ afbeelding ]
ABBA - The Day Before You Came (1982)
Alphaville - Forever Young (1984)
BAP - Kristallnach (1983)
Crowded House - Don't Dream It's Over (1987)
David Bowie - Ashes to Ashes (1980)
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984)
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Klein Orkest - Over de Muur (1984)
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow (1983)
Nena - Nur Geträumt (1982)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans) (1981)
Sinéad O'Connor - Troy (1987)
Snowy White - Bird of Paradise (1984)
Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982)
Suzanne Vega - Luka (1987)
Talk Talk - Such a Shame (1984)
Talking Heads - Once in a Lifetime (1980)
Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World (1985)
The Church - Under the Milky Way (1988)
The Cure - Lovesong (1989)
The Nits - Nescio (1982)
Tiffany - I Think We're Alone Now (1987)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
The Sound - Winning (1981)
Dat wisselt per dag. Maar vandaag twijfel ik tussen 96 tears en Alone again orquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende:
Op dit moment waarschijnlijk House of the Rising Sun van The Animals.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende:
Tof, toen hing ik hier nog niet rond. Gezien de plek van Light My Fire was Fok! een smakeloos land in die tijd, zie ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:52 schreef Fred_B het volgende:
Paint It Black is het beste nummer van de jaren ‘60, voor Runaway van Del Shannon en Space Oddity van David Bowie. Dat hebben we, tien jaar terug alweer, democratisch besloten hier.
MUZ / [toernooi] Top 100 van de jaren zestig
Ik zie (tot m’n opluchting) dat ik verantwoordelijk was voor bijna 40% van alle punten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Tof, toen hing ik hier nog niet rond. Gezien de plek van Light My Fire was Fok! een smakeloos land in die tijd, zie ik.
Over het algemeen toch een heel smaakvol lijstje, moet ik zeggen, al vind ik persoonlijk de nummer 1 nogal overgewaardeerd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Tof, toen hing ik hier nog niet rond. Gezien de plek van Light My Fire was Fok! een smakeloos land in die tijd, zie ik.
Lastig, maar ik denk op dit moment A Day in the Life. In mijn top 10 staat ook You’ve Lost That Lovin’ Feeling en die mis ik toch echt wel in de top 2000.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende:
Wauw, wat zijn sommigen van jullie al lang hier.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:28 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Lastig, maar ik denk op dit moment A Day in the Life. In mijn top 10 staat ook You’ve Lost That Lovin’ Feeling en die mis ik toch echt wel in de top 2000.
In een ver verleden heb ik eens een groot knock-out toernooi georganiseerd en toen kwam best verrassend Strawberry Fields Forever als ultieme 60’s nummer uit de bus.
MUZ / Toernooi: Het ultieme jaren 60 nummer, de finale!
Light my fire schopte het wel tot de halve finales
SPOILER: 4097-4076Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik denk dat we nog wel enkele weken dit soort opmerkingen kunnen maken ja. Dit is wel echt het moeilijkste deel wat dat betreft.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:00 schreef Tussle266 het volgende:
King Curtis zou bij mij wel wat hoger staan. De rest doet mij ook niet zoveel. We zijn nog lang niet door dit blok van 5 min muziek heen volgens mij.
Kan ik me goed voorstellen, ja.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog wel enkele weken dit soort opmerkingen kunnen maken ja. Dit is wel echt het moeilijkste deel wat dat betreft.
Ruzie om de afstandsbediening muziek. Eigenlijk zou er een heel blok van 25 met die nummers moeten zijn, zo veel lijken ze op elkaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:56 schreef LekkerWeertje het volgende:
Lewis Capaldi valt voor mij in de categorie Dean Lewis Capaldi: gevoelige zangers met een rauw randje die volledig inwisselbaar zijn. Tom Grennan is daar ook zo één van. En James Bay. Het is t allemaal net niet.
Oh, dat is waar. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht vooral aan Eddy Afkeur die vorig jaar elke Depeche Mode plaat afkapte met de mededeling: heroïnemuziek. Dus ja, Ticket to the Tropics in de albumversie op de keuzelijst was vast een voorbode.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht ook een 80s week die nergens afwijkt van die van Radio 10 of Veronica.
Zou mooi zijn als de PO zich er wat in zou onderscheiden, maar gezien wat ze allemaal uit de 90s lijst hadden gefilterd aan alt-krakers, verwacht ik er niets van.
De Top 2000 is echt wel een goeie PO lijst,onderscheidend (al gaan de andere lijsten zich erop aanpassen), maar de decenniumlijsten is gewoon commerciele radio.
Maar dat is juist weer onderscheidend.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
. Dus ja, Ticket to the Tropics in de albumversie op de keuzelijst was vast een voorbode.
Dat wel, maar Gerard denkt bij kleine Lowie aan hele andere dingen dan ik.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar dat is juist weer onderscheidend.
Zal waarschijnlijk een langer outro zijn.
Een Gouden pik?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat wel, maar Gerard denkt bij kleine Lowie aan hele andere dingen dan ik.
Morgen bedoel je? We hebben ook een Top 80's ergens verstopt zitten, ik gok ongeveer 53 weken terug?quote:Op zondag 9 februari 2025 21:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we hier posten of in het R2 topic?
Welke 13?quote:Op zondag 9 februari 2025 21:42 schreef Tussle266 het volgende:
Gong bereikt! Dit jaar werden 14 nummmers 'de Bohemian Rhapsody van...' genoemd. 13 waren het niet, maar die veertiende was natuurlijk Bohemian Rhapsody zelf.
Vijfmaal en daarnaast Tonight, Tonight, Boulevard of Broken Dreams (Greenday is blijkbaar heel goed in Rhapsody's), Het het (geen grap), For Crying Out Loud, An American Trilogy, Scenes from an Italian Restaurant, Jungleland en uiteraard Welcome to the Black Parade.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welke 13?
Ik tel zelf als nummers waar het wel eens gezegd wordt:
Gaia
Innuendo
Jesus of Suburbia
Paranoid Android
November Rain
Thinking of a Place
Cold Little Heart
Ghost Love Score
All Too Well
Musica É
Blackstar
Insomnia
Worn Down Piano
Champagne Supernova
Let it Happen
Time To Give
SPOILER: 4072-4051Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bonnie St. Bernard grap staat klaarquote:Op maandag 10 februari 2025 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop op Dr Bernard in de top 2000 nu
Topnummer.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop op Dr Bernard in de top 2000 nu
Ja, daar zal ik niet in verrassen.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:55 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Topnummer.
En zal ongeveer op #4700 in de Mexi-lijst staan
SPOILER: 4047-4026Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ah, ik dacht altijd omgekeerd en dat ze later 'gewoon' de albumversie zijn gaan draaien. Is dus niet zo. Van voor mijn tijd enzo.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De officiële singleversie van I Would Stay is gewoon die van het album. De Pinkpopversie is wel op de cd-single bijgevoegd.
het was wel de clip natuurlijkquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, ik dacht altijd omgekeerd en dat ze later 'gewoon' de albumversie zijn gaan draaien. Is dus niet zo. Van voor mijn tijd enzo.
Dat was Paul King, toch?quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:35 schreef Chiappucci het volgende:
Is Paul Jones niet van die Tel Sell reclames voor compilatie-cd's waar je eind jaren '90 en begin jaren '00 mee werd doodgegooid?
Ik herinner me iets als "Ik ben Paul Jones en dit zijn de Sounds of the Sixties!". Vond ik altijd wel cult en heb er als kind veel oude muziek door leren kennen.
Allebeiquote:Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat was Paul King, toch?
Ik was even 5 goede seconden verward tot ik realiseerde dat je Cutugno bedoelde.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ben helemaal verbaasd dat Toto in de top 2000 heeft gestaan. Allora
Was meer onder de indruk van Corton met Trouble gister bij Diederikquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ben bang dat we een nieuwe Top2000-kandidaat hebben
Bekijk deze YouTube-video
Die is beter ja, maar ik oordeel op de Top 2000-versies.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:12 schreef peaceman het volgende:
Bij het nummer van Country Joe & The fish maakt het wel erg uit welke versie je hoort. De gewone is wat saaiig, maar die van Woodstock is.
SPOILER: 4022-4001Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kan er niets anders van maken, tien jaar geleden had ie minimaal op 1500 gestaan maar Fast Car en ik komt helaas nooit meer goed.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef laxus13 het volgende:
Fast Car schandalig laag zeg.... is op z'n minimum top 500 niveau
Oja.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:22 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
De kenner weet natuurlijk ook dat Wild World van Jimmy Cliff eigenlijk van Cat Stevens was, die tegenwoordig anders heet geloof ik.
FTFYquote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:23 schreef BillDauterive het volgende:
Wat staat er toch veel Nederlandstalige Racoon shit in de top 2000.
Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn deze terug te gaan zien in de Top 2000.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ben bang dat we een nieuwe Top2000-kandidaat hebben
Bekijk deze YouTube-video
Terecht ook hoor.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is beter ja, maar ik oordeel op de Top 2000-versies.
Yusuf Islam, al sinds 1978 trouwens.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:22 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
De kenner weet natuurlijk ook dat Wild World van Jimmy Cliff eigenlijk van Cat Stevens was, die tegenwoordig anders heet geloof ik.
SPOILER: 3997-3976Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 16-02-2025 22:25:23 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oja, dit klopt. Die versie zit zo in mijn gewenning dat ik vergeet dat die versie helemaal niet in de lijst staat plus ik vind het nummer niet goed genoeg om daar echt over te vallen. Dan mag die nog 75 plaatsen lager ofzoquote:Op zondag 16 februari 2025 22:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
- Welk intro van The Final Countdown bedoel je Mexi, want de top 2000 versie is drumfill en daarna keyboardriff en drums. De zingende synths aan het begin van de albumversie staan natuurlijk niet in de lijst.
Ook een voorkeur voor de Built Like A Skyscraper Remix?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:28 schreef Tussle266 het volgende:
Op de John de Mol vraag wil ik graag OT Quartet inbrengen. Alleen is het wel de radio edit, dus eigenlijk toch weer niet.
Ik denk eerder het tegenovergestelde. Als je Evergreen zou luisteren snap je waarom deze nu komt.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef DecoAoreste het volgende:
al helpt het denk ik wel dat ik geen Evergreen
Oh nee zeker niet. One Way Wind zou vast 500 plaatsen hoger staan als ik nooit de Evergreen zou luisteren, maar ze komen nog echt wel een keer of 5 en dat zijn stuk voor stuk prima nummers. En dan nog een paar die ongeveer vergelijkbaar zijn met deze, die zullen de komende tijd wel komen maar in deze regio zit alles zo dicht bij elkaar.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk eerder het tegenovergestelde. Als je Evergreen zou luisteren snap je waarom deze nu komt.
Edit dit roep ik nu wel, maar het klopt toch dat dit niet de laatste Piet & co is in de top 4852 @:mexicanobakker?
Niet altijd, we hebben een interval van een paar jaar gehad met de studioversie.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:03 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Tja, Is she really going out with him blijft toch top 100 materiaal wat mij betreft. Dat ze altijd de verkeerde versie draaien, maakt het wel minder, maar geen 3900 plaatsen minder![]()
Dat waren prachtige jaren.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Niet altijd, we hebben een interval van een paar jaar gehad met de studioversie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |