abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 10 februari 2025 @ 13:42:07 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216620041
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:55 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Topnummer.

En zal ongeveer op #4700 in de Mexi-lijst staan
Ja, daar zal ik niet in verrassen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 10 februari 2025 @ 22:13:10 #252
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_216627350
Iedereen is van de Wereld is misschien geen hoogstaande kunst, maar ik vind hem ontzettend lekker. Na al die jaren ben ik hem nog altijd niet zat en dat zegt wel wat.

Verder Things We Lost in the Fire, tja. Klinkt als het vervolg op Pompeii en lijkt er ook wel een beetje op.

Waiting for Love vind ik één van de betere van Afietsie. De allerbeste is natuurlijk Levels, maar deze mag er ook wel zijn.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 22:36:39 #253
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216641676
Oei, ik loop zowaar een dag achter, maar vandaag was er geen update dus dat heft elkaar op!

Nummers die ik lager zou plaatsen:

4070 Rocco Granata - Marina
4066 The Scene - Iedereen is van de wereld

Beslist geen fan van Thé Lau hier, dat is niet echt een geheim. Ik stond er ook echt enorm van te kijken dat die meuk zelfs opdook in de Kink 1500 of all places. Daar vind je bijna niets Nederlandstaligs maar dit kan dan blijkbaar ineens weer wel, vaag. The Scene is blijkbaar van iedereen, en iedereen is van The Scene. Dan dat nummer van Marina, die werkt me sowieso op de zenuwen en die reclame heeft het zeker niet beter gemaakt inderdaad.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

4063 Mumford & Sons - Lover of the Light
4059 John Miles - Music

Weinig nummers waar ik extreem warm van word in dit blokje. Die van Mumford & Sons vind ik zeker niet een van hun beste, maar wel middenmoot en dan is 4000 en een beetje aan de lage kant. John Miles is echter wel duidelijk mijn favoriet uit dit blokje, ik vind het ook niet helemaal terecht om zijn zang op één hoop te gooien met die van Thé Lau, want deze is wel iets sterker. Al draait het nummer natuurlijk niet om de zang maar om de epische muzikale stukken ertussen. Een beetje gevoel voor dramatiek kan ik altijd wel waarderen, een beetje in de geest van Steinman, en dergelijke tempo- en stijlwisselingen kom je toch zelden tegen in de Top 2000, behalve dan bij de nummer 1. Ik kan ook nooit zo goed plaatsen waarom die plaat hier zo impopulair is.
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2025 @ 08:56:36 #254
pi_216644872
Het is natuurlijk de Top 80's, maar we gaan nog even door. We zitten bijna aan de 4000.

4050 Adele - Turning Tables

Deze van Adele vond ik al bij het uitkomen wat minder pakkend. Gewoon een albumnummertje tussendoor, maar ja, 21 was zo'n succesalbum dat ook gewoon een nummertje tussendoor een hit werd. Valt me nog mee dat die Cure-cover geen hit werd, daar zijn WE aan ontsnapt. Geschreven door Ryan Tedder, voor de verandering. In 2012 binnen op 168, in de tussentijd wel gezakt. Misschien omdat geinponem Gijs Staverman een keer het café op zijn kop zette door daar de tafels om te draaien, wie weet.

4049 Tracy Chapman - Fast Car

Tsja, Tracy heeft een megaklassieker met Fast Car genoteerd en dat is eigenlijk ook wel het probleem. Je hoort dit vaak, bij talentenjachten is dit een favoriet, Jonas Blue maakte er een vervelende tropical houseversie van en dan hebben we ook weer Luke Combs die het nummer niet van de radio af kreeg. Je wordt er voor mijn gevoel al jaren mee doodgesmeten en elk jaar wordt het erger. In de basis echt een mooi nummer maar ik kan het écht niet meer horen. Je ziet ook in de Top 2000 dat de hype eigenlijk iedere keer weer wat groter wordt. In de beginjaren werd dit op 29 december gedraaid, maar in 2012 voor het eerst de top 300 binnen om daar nooit meer weg te gaan. Afgelopen editie zelfs op 157.

4048 Leonard Cohen - Dance Me to the End of Love

De eerste keer Leonard Cohen, niet de beste zanger maar wel een schrijver van fantastische liedjes. Er zullen genoeg mensen dit een mooi nummer vinden, maar voor mij voelt het als hoempapa. De tekst is dat natuurlijk allesbehalve, dat vind ik ook wel een mooi contrast omdat het teruggrijpt naar de vernietigingskampen in WOII, waar volgens de overlevering strijkers zouden spelen tijdens de gruwelijkheden. Leonard weet dat stukje tekst op zich mooi te brengen, maar het blijft me iets te veel dronken gelal en doet me niet wat de tekst zou moeten doen. Alsof het een nummer van Serhat op het ESF is. Jammer, maar helaas. In 2021 kwam dit binnen in de lijst en het staat al een aantal jaar zo rond plekje 1000.

SPOILER: 4047-4026
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:30:31 #255
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216645230
De officiële singleversie van I Would Stay is gewoon die van het album. De Pinkpopversie is wel op de cd-single bijgevoegd.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2025 @ 09:35:01 #256
pi_216645275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De officiële singleversie van I Would Stay is gewoon die van het album. De Pinkpopversie is wel op de cd-single bijgevoegd.
Ah, ik dacht altijd omgekeerd en dat ze later 'gewoon' de albumversie zijn gaan draaien. Is dus niet zo. Van voor mijn tijd enzo.
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:35:45 #257
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216645282
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah, ik dacht altijd omgekeerd en dat ze later 'gewoon' de albumversie zijn gaan draaien. Is dus niet zo. Van voor mijn tijd enzo.
het was wel de clip natuurlijk
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:48:46 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216645447
Als niet op teksten gefocust persoon, geeft Dance Me to the End of Love me altijd visioenen van treurige late jaren 80/begin jaren 90-zaaltjes.

Van die oubollige plekken in kleuren als oudroze en okergeel, waar m'n jonge zelf dan weleens naar een receptie of trouwerij oid moest.

Zo klinkt dat nummer nogal.
Muziek: 15+ / Home
pi_216645467
Als we faux-hoempapa gaan bestraffen verwacht ik Beautiful Noise in het volgend blokje
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:53:33 #260
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216645505
iedere keer als Dance Me to the End of Love in de lijst wordt ingestart, denk ik dat er een nummer van Rene Leblanc of Django Wagner komt.
pi_216645851
Ik vind Dance me to the End of Love wel een mindere van L. Cohen, maar toch echt wel beter dan een hele hoop wat er nog moet komen. Datzelfde geldt voor dat nummer van ome Bob. Van beiden staan hun beste nummers sowieso niet in de lijst, maar ja...

En Fast Car is teveel gedraaid en zeker teveel gecoverd, maar die zou ik zeker 2000 plaatsen hoger zetten!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_216646943
Is Paul Jones niet van die Tel Sell reclames voor compilatie-cd's waar je eind jaren '90 en begin jaren '00 mee werd doodgegooid?

Ik herinner me iets als "Ik ben Paul Jones en dit zijn de Sounds of the Sixties!". Vond ik altijd wel cult en heb er als kind veel oude muziek door leren kennen.
pi_216646976
Ik ben helemaal verbaasd dat Toto in de top 2000 heeft gestaan. Allora B:)B
pi_216646984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:35 schreef Chiappucci het volgende:
Is Paul Jones niet van die Tel Sell reclames voor compilatie-cd's waar je eind jaren '90 en begin jaren '00 mee werd doodgegooid?

Ik herinner me iets als "Ik ben Paul Jones en dit zijn de Sounds of the Sixties!". Vond ik altijd wel cult en heb er als kind veel oude muziek door leren kennen.
Dat was Paul King, toch?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:41:42 #265
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216647011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Dat was Paul King, toch?
Allebei
  woensdag 12 februari 2025 @ 12:25:12 #266
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216647586
-verkeerde topic-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')