Ik dacht gisteren even dat het bij de nummers 4851 tot 4001 zou blijven, maar we zijn weer online en vandaag is er weer ruimte voor een blokje middenmoters. Nouja, leuk en aardig dat het slechts middenmoters zouden zijn, maar ze hebben toch het een en ander bereikt. Ik bedoel, bij John de Mol haal je op plek 4000 gewoon de radio. Dusja, het is allemaal zo slecht nog niet om hier te staan. Ja, de pool aan nummers die ooit in de Top 4000 heeft gestaan is groter, maar de goede nummers die wel in de Top 4000 hebben gestaan en nooit in de Top 2000... ja, noem ze maar. En het is gewoon een leuke mijlpaal om een keer een ander eerste nummertje neer te zetten. Ik heb er zin in.
4000 Ramses Shaffy - SammyDe doorbraaksingle van Ramses uit 1966, waarbij allerlei mensen beweren dat het over hen zou gaan. Hopelijk hebben al deze mensen de tekst ter harte genomen en zitten ze niet meer in de put. Ik ben niet altijd weg van Ramses en deze vind ik ook maar zozo. Luistert wel aardig weg, maar dat is het wel. Dit stond er altijd in, meestal zo rond zaagmans in de beginjaren. Uiteraard in 2009 de Ramsesboost naar plek 90 en de laatste jaren verder gezakt, inmiddels naar 1636
3999 Bruce Springsteen - Secret GardenBruce gaat op zoek naar haar geheime tuintje, een ontdekkingstocht die zijn grootste bekendheid had na gebruik in de film Jerry Maguire. Tweemaal een hit, tweemaal geen grote hit. Het is voor mij een typische saaie Bruce uit zijn laatste tijd, muzikaal niet slecht maar spanningsloos en seksloos. Alleen in 2000 stond dit er niet in, al staat dit echt al jaren in de gevarenzone. In 2009 op 1781 en sindsdien al 6x bij de laatste 100, maar nooit buiten de lijst.
3998 Manfred Mann - Do Wah Diddy Diddy
Dit lied werd als eerste gezongen door The Exciters, maar hier kennen we vooral de versie van de Dolly Dots. Desalniettemin is de versie van de Zuid-Afrikaan Manfred Mann de versie die de Top 2000 haalde. Dat deed hij met de eerder genoemde Paul Jones als vaste zanger, nog voorafgaand aan de Earth Band. Het blijft verwarrend dat ze nummers onder Manfred Mann uitbrachten terwijl die helemaal niet zong, zover ik weet tenminste, want de documentatie is daar ook nogal vaag over. Het is eigenlijk wat je verwacht met dit soort lyrics. Cheesy, maar luistert ook wel weer lekker weg. In de eerste 4 edities stond dit er in.
SPOILER: 3997-3976
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 16-02-2025 22:25:23 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]