Nog even voorafgaand aan de Top 80s er nog eentje door duwen. Tot vrijdag ga ik geen nieuwe meer maken, maar ik heb er wel nog wat klaarstaan dus ook deze week hoeven jullie je nog niet te vervelen.
Even nog een misvatting uit de weg ruimen: Ik denk niet dat er veel 'simpele' liedjes om te maken in de Top 2000 staan, al is het maar omdat zelfs simpele liedjes die scoren maken nog best lastig is. Zie hoe matig AI-muziek is. Het is ook niet mijn intentie om andermans smaak af te zeiken ofzo, maar als ik bij alles een nogal indirecte toon moet gebruiken leest dat niet zo lekker weg. Ik vind het ook juist leuk om te lezen welke nummers waar ik niet zoveel aan vind jullie wél kunnen waarderen, inclusief jullie eventuele motivatie natuurlijk
4075 Céline Dion - Think TwiceEen minder vervelende Celine, hier overact ze niet zo tot aan het laatste refrein en dan blijkt dat ze wel kan zingen. Wel is het wat saaiig en het blijft wel voorspelbare pop. Dat synthgeluid heb ik wel een zwak voor en zo'n gitaarsolootje ook wel. Celine heeft dat blijkbaar nodig. Jammer van het laatste refrein, dat is wel echt bagger. In 1999 op 389, en de eerste 10 jaar muv 2007 in de lijst.
4074 Acda en De Munnik - Niet of nooit geweestEen van de mindere uit de goede periode van Thomas en Paul. Mij iets te cheesy, ik kan het niet zo goed uitleggen maar dit is hem niet helemaal voor mij. In het begin was dit de enige Top 2000-notering voor de band en zo kon dit in 2002 plaats 36 halen. In 2005 ingehaald door Het Regent Zonnestralen, al kwam de echte klap pas later: In 2009 zakte het nummer naar 272 en een paar jaar later stond dit nog een dag lager. Daar is geen verandering meer in gekomen.
4073 Shakira - Whenever, WhereverWe zullen de borsten van Shakira niet verwarren met bergen, wees gerust. Het nummer dat gekenmerkt wordt door het fluitoutro, het schijnt een quena te zijn en geen panfluit, kwam vanuit het niets op 1 en betekende de doorbraak voor de zangeres. Het outro is het hoogtepunt, het intro is.. nouja, laat ik zeggen dat het erg bekend in de oren klinkt van de Pink Floyd-liefhebber. Het is wel oké dit, maar gewoon maar een popliedje. Van 2006 tot 2012 in de lijst dit.
SPOILER: 4072-4051
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]