abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216490406
Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.

Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_216490665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:13 schreef Cassa95 het volgende:
Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.

Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
In die tijd was elke scheet die door grote namen uit Nederland werd uitgebracht een notering waard ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 31 januari 2025 @ 07:36:04 #78
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_216491257
Hoera, een lijstje om op te stemmen!
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_216492249
Deze Ronan Keating staat makkelijk in mijn 250, maar met dit soort nummers moeten ze ook persoonlijk goed vallen.
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_216492612
Ben wel verbaasd dat Solid HarmoniE in de eerste 2 edities van de Top 2000 stond. Typisch zo'n girlband-nummer van eind jaren '90, maar wat ik totaal niet bij de toenmalige doelgroep van Radio 2 vind passen. Vind hem zelf wel aardig, al kan ik I Want You To Want Me nog net wat meer waarderen.

Verder zijn Rio en If I Had Words nog wel guilty pleasures en vind ik het leuk om Lucie Silvas hier tegen te komen, omdat je haar eigenlijk nooit meer hoort. Best een mooie ballad.

En van When You Say Nothing At All krijg ik nog wel warme gevoelens door de nostalgie-factor.
pi_216493894
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
....Genesis is het vaak simpel: Uptempo nummers zijn niet bijzonder maar wel best leuk, en downtempo nummers zijn saai.
Ik vind Home by the sea anders een prachtig nummer!

Maar goed, deze is wel echt saai, dus terecht op deze plek.

En Happy is gewoon een leuk, blij liedje, al ben ik altijd wel benieuwd hoe het voelt om een kamer zonder dak te zijn (en kamers hebben doorgaans geen dak, maar een plafond, maar dat terzijde).
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_216493911
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:13 schreef Cassa95 het volgende:

Jij vind de cover van Disturbed zeker ook beter dan het origineel?
pi_216493915
knip -2x dubbel :@
pi_216493918
knip - dubbel
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:17:08 #85
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_216496239
Dat Ticket to the Tropics een (albumversie) is, maakt het wel heel verleidelijk om erop te stemmen.

Nee maar serieus, we kunnen het draaien van (albumversie) in welk programma dan ook, afstepen als factor. Ze doen maar wat.
pi_216497095
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 12:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Jij vind de cover van Disturbed zeker ook beter dan het origineel?
Dat niet. Maar de absurde afkeer hier tegen singer songwriters of kleinere popliedjes deel ik niet
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  zaterdag 1 februari 2025 @ 08:39:05 #87
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_216503663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 18:59 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Helemaal bovenaan de pagina staan 2 Spotify-players, de ene is van 1 naar 10000, de andere van 10000 naar 1.
Tis een leuke lijst weet ik inmiddels. Best veel wat ik niet ken. Heb er al wat leuks uitgehaald voor mijn eigen playlist.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 10:27:40 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216504515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:32 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik heb geen zin om op te staan ken je zeker. Klassieker!
Ja, ik ken het inderdaad wel. Had altijd het idee dat het alleen een jingle of een reclamedeuntje van iets was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 10:40:39 #89
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_216504682
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 08:39 schreef peaceman het volgende:

[..]
Tis een leuke lijst weet ik inmiddels. Best veel wat ik niet ken. Heb er al wat leuks uitgehaald voor mijn eigen playlist.
Ik ga hem later in dit jaar ook eens helemaal doornemen.
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2025 @ 10:46:28 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216504756
Zo eindelijk weer een ouderwets vaderlands blokje, dat is even geleden. Al blijven de inwisselbare hits van na 2000 het ook goed doen in deze regio

4225 Chef'Special - In Your Arms

Alweer een nummer voor een overleden vader. Dit is uitgegroeid tot een festivalanthem en hét nummer van de band. Ik vind Joshua niet de zanger voor zulke muziek, maar Nederland wel: Dit staat sinds 2014 in de top 500, in 2015 zelfs op 187.

4224 Phil Collins - You'll Be In My Heart

De Tarzan kan uit het nachtkastje voor deze van Phil, een lekker zoetsappig stukje muziek uit de Disneyfilm over de jongen die opgroeit als aap. Tijdens dat opgroeien, waarin Tarzan wel weet dat hij 'anders' is dan de rest, komt dit lied langs, van moederaap tot mensenkind. Is een mooi moment in de film, maar jammer dat Phil er een slaapmutsje aan heeft toegevoegd. Dat slaapmutsje doet het bij de rest van Nederland weer prima, daar komt de aap toch weer uit de mouw - sinds 2005 in de lijst en eigenlijk steevast zo aan het einde van 29 december te horen.

4223 Beyoncé - If I Were A Boy

Tsja, als ze een jongen was, pas dan zou Beyoncé bier drinken. Lekker stereotyperend. Mannen luisteren niet naar vrouwen, etc etc. Ja, Beyoncé kan dit soort nummers echt wel zingen, maar deze tekst doet me weinig. Misschien omdat ik een man ben, misschien omdat ik hem te stereotyperend vind. Misschien omdat ik dit te vaak gehoord heb. Van 2014 tot en met 2020 stond dit erin, met 1048 in vrouwenlobbyjaar 2018 als hoogste positie.

SPOILER: 4222-4201
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 11:00:24 #91
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_216504901
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo eindelijk weer een ouderwets vaderlands blokje, dat is even geleden. Al blijven de inwisselbare hits van na 2000 het ook goed doen in deze regio

Alweer een nummer voor een overleden vader. Dit is uitgegroeid tot een festivalanthem en hét nummer van de band. Ik vind Joshua niet de zanger voor zulke muziek, maar Nederland wel: Dit staat sinds 2014 in de top 500, in 2015 zelfs op 187.

De Tarzan kan uit het nachtkastje voor deze van Phil, een lekker zoetsappig stukje muziek uit de Disneyfilm over de jongen die opgroeit als aap. Tijdens dat opgroeien, waarin Tarzan wel weet dat hij 'anders' is dan de rest, komt dit lied langs, van moederaap tot mensenkind. Is een mooi moment in de film, maar jammer dat Phil er een slaapmutsje aan heeft toegevoegd. Dat slaapmutsje doet het bij de rest van Nederland weer prima, daar komt de aap toch weer uit de mouw - sinds 2005 in de lijst en eigenlijk steevast zo aan het einde van 29 december te horen.

Tsja, als ze een jongen was, pas dan zou Beyoncé bier drinken. Lekker stereotyperend. Mannen luisteren niet naar vrouwen, etc etc. Ja, Beyoncé kan dit soort nummers echt wel zingen, maar deze tekst doet me weinig. Misschien omdat ik een man ben, misschien omdat ik hem te stereotyperend vind. Misschien omdat ik dit te vaak gehoord heb. Van 2014 tot en met 2020 stond dit erin, met 1048 in vrouwenlobbyjaar 2018 als hoogste positie.

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oef ik wat een saai blokje muzikaal gezien.
pi_216504918
Ja, Luv U More hier neerzetten betekent toch automatisch dat al de rest van de lijst verkeerd is. Alsof je in een lastige opgave van een wiskundetoets de eerste bewerking al fout doet, dan kan het niets meer worden.

De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport zaterdag 1 februari 2025 @ 11:13:05 #93
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216505110
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:01 schreef Fred_B het volgende:
Ja, Luv U More hier neerzetten betekent toch automatisch dat al de rest van de lijst verkeerd is. Alsof je in een lastige opgave van een wiskundetoets de eerste bewerking al fout doet, dan kan het niets meer worden.

[ afbeelding ]
Dan schuif je alles 1 plekje omlaag en zet je DJ Paul daar boven. Probleem opgelost!
  zaterdag 1 februari 2025 @ 11:26:14 #94
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216505260
quote:

4214 Phil Collins - That's just the way it is

Een saai nummer van deze man, daar zijn er wel Phil van. Wat moet ik hier van zeggen? Stond er wel maar 1x in, in 2012 op 1957.
Dat David Crosby meezingt

quote:
4211 Margaret Singana - We are growing (Shaka Zulu)

Ik zweette altijd peentjes als de agressieve Shaka Zulu mijn buurman was in Civilization, dan ging je kop er zo af. In dit geval zong de Zuid-Afrikaanse Margaret Singana een liedje voor een serie over de zoeleleider. Dit nummer was eerst al in het Xhosa uitgebracht, maar werd daarna ook in het Engels een hit door de serie. Dit was de tijd dat dat soort muziek makkelijk scoorde, wellicht aangewakkerd door Paul Simon, maar ook dit voelt weer als een mixje met precies de verkeerde elementen. In 1999 stond dit op 1878 en verder niet.
Zeker niet, is ook niet te vergelijken met een Ladysmith Black Mambazo of een Youssou N'Dour natuurlijk.
Dit was puur de verdienste van Veronica, die de serie uitzond. Was bij de AVRO of TROS nooit een hit geworden.

.
quote:
4201 Gare du Nord - Beautiful day

Nederlandse jazzmuziek met een latinsausje uit 2007. Wel aardig ofzo, maar het blijft wel een beetje voelen als de lokale braderie waar een lekker nummertje wordt gedraaid. Ergens wel fijn, wat jazz in de lijst, maar het had dan wel beter mogen zijn dan dit. Het bleef overigens bij een eenmalig optreden voor de groep, in 2014 op 1762.
Zo zie je maar,schrijf je op de ene dag nog Suzanne, kben stapelgek op jou, op de andere schrijf je jazz
pi_216505368
Inderdaad een lijstje met één en al middelmatigheid, waarvan er helaas steeds meer in de lijst staat. Ik ben bang dat we de komende 2000 nummers nog héél veel van dit krijgen, met af en toe een klassieker die daar onterecht tussen staat en waar we ons over kunnen opwinden dat ie veel te laag staat ;)
  zaterdag 1 februari 2025 @ 11:41:06 #96
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216505413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:35 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Inderdaad een lijstje met één en al middelmatigheid, waarvan er helaas steeds meer in de lijst staat. Ik ben bang dat we de komende 2000 nummers nog héél veel van dit krijgen, met af en toe een klassieker die daar onterecht tussen staat en waar we ons over kunnen opwinden dat ie veel te laag staat ;)
Waarom klinkt dit zo bekend?
pi_216505451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Waarom klinkt dit zo bekend?
Ja, het is net de top 2000, hè? ;)
pi_216505498
quote:

Hier zit volgens mij niet één nummer bij dat ik hoger zou plaatsen dan jij. Dat is voor het eerst. Ja misschien Perfectly Lonely iets hoger. Toepasselijk nummer voor mij als loner.
En brr Lemon Tree.. was één van de favoriete nummers van m'n ex. Dat maakt em nog verschrikkelijker
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  zaterdag 1 februari 2025 @ 11:52:49 #99
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216505586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]

En brr Lemon Tree.. was één van de favoriete nummers van m'n ex. Dat maakt em nog verschrikkelijker
Ik had een ex die destijds zei, toen ik de nieuwe Posies-cd opzette, hé dit lijkt wel op die Lemon Tree.

Heeft niet lang meer geduurd.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 11:58:29 #100
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216505681
Er kan al 20 uur gestemd worden op een lijstje en nog niemand gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')