Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.
Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: "Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè."
Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.
Radio 2 Top 2000: Editie 2024
Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.
Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3. C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3. D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1. E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen Dit jaar stemmen we allemaal op Gorki-Mia.
De stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?
Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik - @DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik - Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig; @Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[..] Er kan best een Linkin Parkje, Rammsteintje of Foo Fightertje uit en daar dan Rolling of Break Stuff of zo voor terug. Zelfde geldt trouwens voor Freak on a Leash, die mag ook wel gezelschap. Evenveel gitaren, eerlijker verdeeld, iedereen blij.
Dat zouden ze bij Radio 2 nog wel een acceptabele wissel vinden. Maar eigenlijk hoort het erbij te zijn en niet i.p.v. Persoonlijk vind ik dat ze vooral Placebo eens meer nummers in de lijst mogen geven dan alleen Pure Mourning.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen. Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
[..] Dat zouden ze bij Radio 2 nog wel een acceptabele wissel vinden. Maar eigenlijk hoort het erbij te zijn en niet i.p.v. Persoonlijk vind ik dat ze vooral Placebo eens meer nummers in de lijst mogen geven dan alleen Pure Mourning.
Tsja, dat kun je ook wel voor de meeste 'eenplaatwonders' zeggen though.
Nummers uit dit blokje die ik zelf lager zou zetten:
4321 Justin Bieber - Love Yourself
Misschien niet eens superveel lager, maar anders zou dit lijstje leeg zijn en dat is een beetje saai. Er heeft inderdaad wel erger in de lijst gestaan, maar als je dit luistert moet je toch even langs de tandarts omdat je glazuur verdwenen is.
Nummers uit dit blokje die ik zelf hoger zou zetten:
4325 Bon Jovi - You Give Love a Bad Name 4322 Bots - Zeven dagen lang 4311 Limp Bizkit - Behind Blue Eyes 4306 Adiemus - Adiemus
Adiemus is natuurlijk al besproken, want Mauro Picotto. Bij Limp Bizkit kan ik me wel vinden in de eerder geposte analyses, die zouden er zeker vaker in moeten staan en ook met betere nummers, al vind ik deze ook nog best oké. Beetje middenmoot, dat wel. Bij Bots is Zeven Dagen Lang ook niet hun beste plaat maar wel veel te goed voor de 4000+-regionen. Mijn favoriet van ze is overigens Menens, die staat ook in mijn top 1000; in het verleden hebben ze er nog vaker in gestaan met o.a. Snotneus en Kreupel. De enige plaat van deze batch die we nú nog in mijn lijst terugvinden is You Give Love A Bad Name, al is dat voor een aanzienlijk deel de schuld van How I Met Your Mother. Maar die serie had dan ook een briljante soundtrack (The Decemberists en Band of Horses zijn voor mij ook onlosmakelijk verbonden met HIMYM en staan allebei nog bij de bovenste 100 bij mij).
Voor de Spotify-mensen: Lijst is aangepast. Van Orly en Baz Luhrmann doen niet mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik wist niet van het bestaan van deze Top 10000 (geen typfoutje) af. Het lijkt me goed als we vast afspreken dat Mex ze volgend jaar alle 10000 recenseert.
Op dinsdag 28 januari 2025 13:02 schreef Tussle266 het volgende: Ik wist niet van het bestaan van deze Top 10000 (geen typfoutje) af. Het lijkt me goed als we vast afspreken dat Mex ze volgend jaar alle 10000 recenseert.
Op dinsdag 28 januari 2025 13:02 schreef Tussle266 het volgende: Ik wist niet van het bestaan van deze Top 10000 (geen typfoutje) af. Het lijkt me goed als we vast afspreken dat Mex ze volgend jaar alle 10000 recenseert.
Als iets hier niet in staat, dan is t of Nederlands, of jonger dan 2019 of gewoon écht niet goed.
Aan de ene kant leuk dat hier gewoon dingen als LCD Soundsystem, FKA twigs, Modest Mouse en Grizzly Bear in staan, aan de andere kant jammer dat bijv Rebellion (Lies) pas op plek 258 staat. Maar voor een deel kan ik me ook wel in deze lijst vinden.
Die statistieken zijn ook echt fijn, 12 Nederlandse liederen bij de 10000. En een onduidelijke bubbling under waar er blijkbaar nog 11 staan. Waaronder de tijdloze evergreen Alles naar de Klote! (die overigens wel veel meer recht van spreken zou hebben dan elke plaat van Paul uit Oud-Beijerland, maar dat terzijde).
Op dinsdag 28 januari 2025 13:57 schreef Tussle266 het volgende: Die statistieken zijn ook echt fijn, 12 Nederlandse liederen bij de 10000. En een onduidelijke bubbling under waar er blijkbaar nog 11 staan. Waaronder de tijdloze evergreen Alles naar de Klote! (die overigens wel veel meer recht van spreken zou hebben dan elke plaat van Paul uit Oud-Beijerland, maar dat terzijde).
[..] Tiësto, Armin van Buuren, Martin Garrix? Nooit van gehoord.
Sowieso, elektronische muziek bestaat niet.
Geef mij maar gewoon de Top 2000 dan
Als ik dan de statistiekenpagina voor EDM erbij pak, dan zou ik ook wel wensen dat ik nooit van Tiesto, Armin en Martin had gehoord. Een lijst met Beau Mot Plage, hoezee.
Al nemen ze het hier verder wel heel ruim met het begrip EDM, maar ach, wat weten Amerikanen er nou van.
[..] Als ik dan de statistiekenpagina voor EDM erbij pak, dan zou ik ook wel wensen dat ik nooit van Tiesto, Armin en Martin had gehoord. Een lijst met Beau Mot Plage, hoezee.
Al nemen ze het hier verder wel heel ruim met het begrip EDM, maar ach, wat weten Amerikanen er nou van.
Gaat de TT over The Scene of Eiffel 65? Demense gaan overigens blij zijn met twee dames die eindelijk langskomen, die hadden bij een aantal wel 500 plaatsen lager gekund.
4300 Brigitte Kaandorp & Herman Finkers - Duet
Adele was zo'n 50 nummers terug al aan de beurt, en nu mogen Herman en Brigitte zelf met hun parodie op Together We're Strong van Patrick Duffy en Mireille Mathieu. Het is wel vermakelijke schijtlol met een leuke dynamiek tussen de twee, maar het is ook weer niet heel hoogstaand. In 1999 kwam dit binnen op 914 en in 2002 opnieuw binnen op 685. Daarna deden ze samen mee tot en met 2013.
4299 Walk the Moon - Shut Up and Dance
De grote hit van Walk the Moon was Shut Up And Dance, met een riff die wel in het geheugen gegrift is en best een aardig gitaarpingeltje. Is het echt slecht? Nee. Heb ik vaak weggezapt als dit nummer weer eens op de autoradio langskwam? Ja. Nouja, dat zegt genoeg vrees ik. Desalniettemin is dit een vaste waarde sinds 2015.
4298 Ry Cooder - He'll Have to Go
Ry Cooder en matige Top 2000-covers, het is een ziekte. He'll Have To Go werd origineel gezongen door Jim Reeves met zijn fenomenale diepe stem. Daarop speelde overigens Bob Moore, die we een paar blokjes terug tegenkwamen. Maar ja, nu gaat het over deze cover in Mexicaanse stijl, een cover die ook nog langer in de lijst stond dan het origineel. Van 1999 tot 2015, uitgezonderd 2000. De Mexicaanse stijl in die cover doet me niet echt wat helaas.
SPOILER: 4297-4276
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op dinsdag 28 januari 2025 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende: Gaat de TT over The Scene of Eiffel 65? Demense gaan overigens blij zijn met twee dames die eindelijk langskomen, die hadden bij een aantal wel 500 plaatsen lager gekund.
4300 Brigitte Kaandorp & Herman Finkers - Duet
Adele was zo'n 50 nummers terug al aan de beurt, en nu mogen Herman en Brigitte zelf met hun parodie op Together We're Strong van Patrick Duffy en Mireille Mathieu. Het is wel vermakelijke schijtlol met een leuke dynamiek tussen de twee, maar het is ook weer niet heel hoogstaand. In 1999 kwam dit binnen op 914 en in 2002 opnieuw binnen op 685. Daarna deden ze samen mee tot en met 2013.
4299 Walk the Moon - Shut Up and Dance
De grote hit van Walk the Moon was Shut Up And Dance, met een riff die wel in het geheugen gegrift is en best een aardig gitaarpingeltje. Is het echt slecht? Nee. Heb ik vaak weggezapt als dit nummer weer eens op de autoradio langskwam? Ja. Nouja, dat zegt genoeg vrees ik. Desalniettemin is dit een vaste waarde sinds 2015.
4298 Ry Cooder - He'll Have to Go
Ry Cooder en matige Top 2000-covers, het is een ziekte. He'll Have To Go werd origineel gezongen door Jim Reeves met zijn fenomenale diepe stem. Daarop speelde overigens Bob Moore, die we een paar blokjes terug tegenkwamen. Maar ja, nu gaat het over deze cover in Mexicaanse stijl, een cover die ook nog langer in de lijst stond dan het origineel. Van 1999 tot 2015, uitgezonderd 2000. De Mexicaanse stijl in die cover doet me niet echt wat helaas.
SPOILER: 4297-4276
Erg veel wanstaltigheid weer hier. Alleen Zeg Maar Niets Meer, Dancing In The Moonlight en Anne zijn wel leuk
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Je zou het op basis van deze lijst voorlopig niet zeggen, maar er is ook moderne EDM die bij mij wel hoog scoort.
Op dinsdag 28 januari 2025 17:02 schreef Mexicanobakker het volgende: Je zou het op basis van deze lijst voorlopig niet zeggen, maar er is ook moderne EDM die bij mij wel hoog scoort.
Waar ligt de grens voor modern? Jaartal bedoel ik.
Om een of andere reden hadden ik bij Imagine Dragons - I Bet My Life het gevoel dat er ieder moment banjogeweld om de hoek zou komen Volgens mij zou het nog werken ook
Overigens nu pas Volbeat? Die hadden wat mij betreft al eerder langs mogen komen, opperkitsch en ik kan de stem van die zanger gewoon niet uitstaan. Weet ook niet zo goed waarom eerlijk gezegd.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
4297 Claudia de Breij - Mag ik dan bij jou 4292 Gerhard Wendland - Tanze mit mir in den Morgen
Die van Hazes niet eens, die staat hier wel prima, naar zijn maatstaven soort van luisterbaar. Claudia, tsja, laten we zeggen dat het fijn is om die te kunnen wegstrepen. Laten we even de aandacht focussen op Gerhard Wendland, ik vermoedde op basis van het commentaar namelijk dat ik die weleens heel erg zou kunnen vinden, en jawel, die raakt exact de verkeerde zenuw. Oubollige schlagers zijn niet mijn ding.
4296 Live - The Dolphin's Cry 4289 Volbeat ft. Sarah Blackwood Lonesome Rider 4283 Roxy Dekker - Sugardaddy 4282 Toploader - Dancing in the Moonlight 4280 Alan Walker - Faded
Misschien had ik de beide Marco's hier ook nog kunnen noemen, maar weet niet of die het linkerrijtje zouden halen en deze 5 waarschijnlijk wel. Oké, bij Sugardaddy is dat ook een stretch, die is wel heel fout en een beetje goedkoop, maar ook vrolijk en geinig, volgens mij zitten er nog vele honderden saaie gaapplaten die lager horen. Bij Volbeat zou ik het vrij lompe en nogal overschatte Sad Man's Tongue hier beter kunnen begrijpen dan het veel sterkere Lonesome Rider, en de beide platen van Live en Toploader zijn degelijke middenmoters voor mij.
Faded steekt er echter met kop en schouders bovenuit, zoals ik eerder al een beetje liet vallen mijn favoriete nummer van alles wat tot nu toe genoemd is (daarmee is The Road Ahead onttroond). Eerst dat prachtige pianostuk en dan dat heerlijke contrast met de snerpende synth die langzaam opkomt met de beat... Ik kijk ook erg uit naar Alan Walker live straks in maart
De Top 3000 Albums is trouwens ook zeker de moeite waard om eens te bekijken. Daar is ook wel wat meer nieuw materiaal (post-2000) te vinden dan in de Songs Top 10.000. Leuk om te zien dat vrij obscure bands door critici blijkbaar wel zijn opgepikt.
Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef Tussle266 het volgende: Dat nieuwe hitje krijgt in ieder geval ruim baan op 2. En dat is voor het eerst, dus ze zijn waarschijnlijk nu om.
Ga Dan is dan ook een stuk volwassener en meer geschikt voor de brede radio
Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
Op woensdag 29 januari 2025 09:38 schreef Tussle266 het volgende: Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
Ja, Noano is nog wel een stukje erger.
[..] Wat is er niet gebeurd? Zijn laatste singles scoren (haha) net zo goed als die van Roxy en beter dan Bankzitters.
De lijst der lijsten halen uiteraard
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
We zijn bijna door de onderkant-matigheid heen, hierna vooral nog meer nietszeggendheid!
4275 Suzan & Freek - Onderweg naar later
Daar zijn ze nog maar eens, ditmaal onderweg naar later. Wel een Krabman-productie, maar één van de minder vervelende. Een lekker zomers geheel, dat in 2022 en 2023 in de lijst stond. Dit jaar gelukkig niet. We komen ze nog wel drie keer tegen, maar die 3 nummers vind ik wel ruim minder vervelend of nietszeggend dan alles wat we tot nu toe hebben gehad.
4274 Doe Maar - Tijd genoeg
Als je onderweg naar later bent heb je tijd genoeg, en daarom komt deze dus ook hier. Doe Maar is voor mij nogal wisselvallig en dit is op zijn best vrij saai. Het is eigenlijk Is dit alles, maar dan trager en minder spannend. Dit kwam in 2022 binnen op 1797 en is ook in 2023 en 2024 aanwezig geweest, maar wel nog wat lager.
4273 Middle of the Road - Soley Soley
Een nummer uit Spanje, vertolkt door de Britse groep die hit na hit scoorde in Nederland. Middle of the Road is precies wat de naam aangeeft, het is niet het allerslechtste, maar alles is ongeveer van hetzelfde bedenkelijke niveau. Eigenlijk een soort ABBA van de Aldi, maar dan wel ouder. Dit stond van 1999 tot 2002 in de lijst.
SPOILER: 4272-4251
Glenn Medeiros, die ouwe Tijdloze legende. Je zegt ouderwetse SkyRadio-muziek, maar volgens mij vond zelfs de voorloper van AI die de keuzes maakte bij Sky in de Nineties dit wel een beetje te gortig. Man man man.
4258 Het - Ik heb geen zin om op te staan 4256 André Hazes - Ik meen 't 4251 Bruno Mars - Just the Way You Are
Bruno heb ik al vaak gefileerd hier dus dat laat ik nu even achterwege, ook wel aardig voor eventuele fans (volgens mij zijn die hier niet zoveel, maar wie weet). Hazes ontsprong vorige keer de dans, deze vind ik nog een stukje storender. Dat nummer van Het (wat is dat ook voor bandnaam?) vind ik ook wel érg matig, ik begrijp het sentiment erachter op zich wel maar het heeft muzikaal echt niets om het lijf. Beetje makkelijk scoren.
4271 Flemming - Paracetamollen 4270 Stevie Wonder - Isnt She Lovely? 4265 Chris Rea - Driving Home for Christmas 4257 Coldplay & BTS - My Universe 4255 The Dubliners - Wild Rover
Paracetamollen had ik ook al eerder besproken, ik had hem eigenlijk nog een stuk lager verwacht dus dit is een aardige meevaller. Ik ben het eigenlijk wel eens met je commentaar trouwens, door sommige woordkeuzes en ook zijn accent en intonatie heeft het een beetje iets tokkie-achtigs, en toch vind ik de boodschap wel mooi en gevoelig. Dat maakt het nummer lastig te ranken. Het is mijn favoriet uit deze batch, al heb ik hem wel een beetje onbenullig hoog gezet in mijn top 1000, die gaat wel een eindje wegzakken dit jaar gok ik. Wat betreft de rest: Chris Rea valt voor mij in dezelfde categorie als dat andere grote kerstnummer van Wham, en in mijn geval is dat iets positiefs. Wild Rover is echt zo'n heerlijk meezingnummer (never forget dat een hele treincoupé dat willekeurig een keer deed na een concert van... geen idee meer wie), Coldplay is Coldplay, en Stevie Wonder... ik ben eigenlijk verrast dat die nu al langskomt, voor mijn gevoel is dat ook zo'n muzikale allemansvriend. Hogere middenmoot wat mij betreft.
Volgens Wikipedia is Milli een eurodancegroep, maar ik denk dat dit zou kunnen komen omdat Wiki door nonvaleurs bewerkt wordt. Want ja, Top 2000-statistieken bewerken kan je op boze reacties komen te staan daar. Rare site.
Jij hebt dus in het op zijn zolderkamer samengestelde levenswerk van iemand zitten knoeien?