Ik wel, maar de interesse was zo laag dat ik het vooralsnog maar voor mezelf heb gehouden.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er kan al 20 uur gestemd worden op een lijstje en nog niemand gedaan?
Ze zijn zeker niet een op een vergelijkbaar natuurlijk nee, was ook wel wat kort door de bocht.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zeker niet, is ook niet te vergelijken met een Ladysmith Black Mambazo of een Youssou N'Dour natuurlijk.
Dit was puur de verdienste van Veronica, die de serie uitzond. Was bij de AVRO of TROS nooit een hit geworden.
Dank voor de herinnering, gestemd!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door Ozewiezewozewalla op 01-02-2025 12:36:47 ]Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
Jawel. Even snel de eerste 25 liedjes die ik tegenkwam aangeklikt. Weinig bijzonders verder.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die eerste twee maanden zijn wel altijd de meest treurige van het hele jaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:12 schreef PippenScottie het volgende:
WE ZIJN TROUWENS OP EEN TWAALFDE
Deze heeft een beetje dezelfde feel als een reddingsboeilijstje. Over een week krijg je dan een mailtje welke 3 nummers je wanneer gaat horen.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook ethisch lijssie ingeleverd
https://npo.nl/luister/st(...)15-9221-6fc2ca689ba0
And then it got worsequote:Op zondag 2 februari 2025 12:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die eerste twee maanden zijn wel altijd de meest treurige van het hele jaar.
Zeer 80s verantwoord!quote:Op zondag 2 februari 2025 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook ethisch lijssie ingeleverd
https://npo.nl/luister/st(...)15-9221-6fc2ca689ba0
Als dat hij in de clip van Cloudbusting zat? Ik denk toch écht niet dat het grote publiek dat zo 1-2-3 weet (en ik moest het ook opzoeken lol). Maar goed, Kaatje Pus boert al een aantal jaar goed dus een stijging zonder duidelijke snap ik ook welquote:Op zondag 2 februari 2025 23:36 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben nog altijd uurtjes aan het terugluisteren. Wel fijn dat er toch een kleine Donald Sutherland bonus is geweest. Sinds El Diego kan er geen jaar voorbij gaan zonder een niet-muzikale Celebrity DAB (match), natuurlijk.
Eva Hermans was gewoon iemand met een Instagram-account. Op die plaat werd vooral gestemd omdat half Nederland zelf nog wat onverwerkt verdriet kwijt wilde.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:59 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Als dat hij in de clip van Cloudbusting zat? Ik denk toch écht niet dat het grote publiek dat zo 1-2-3 weet (en ik moest het ook opzoeken lol). Maar goed, Kaatje Pus boert al een aantal jaar goed dus een stijging zonder duidelijke snap ik ook wel
Maar de non-artiest DAB is inderdaad wel een terugkerende factor geworden ja, maar ik zou zeggen dat dit jaar Eva Hermans-Kroot die streak doorzette.
En er kwam natuurlijk een nieuwe binnen, dat kan ook daling veroorzaken.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eva Hermans was gewoon iemand met een Instagram-account. Op die plaat werd vooral gestemd omdat half Nederland zelf nog wat onverwerkt verdriet kwijt wilde.
Die stijging van Cloudbusting zou ik normaal ook voor kennisgeving aannemen, ware het niet dat de rest omlaag ging (wat ook niet zo gek is na de boost in recente jaren). Als dan juist deze omhooggaat...
Overigens is 'het grote publiek' niet bij elke plaat de gemiddelde stemmer. Volgens mij weten Kate Bush-stemmers heus wel hoe de clip van Cloudbusting in elkaar zit. Wat zou verklaren waarom de rest omlaag gaat en deze omhoog, want juist die stemmers kozen dan iets vaker voor deze dan voor een andere. Of schat ik de Kate Bush-stemmer dan te hoog in?
Ik zou Eva Hermans-Kroot in dit geval niet afdoen als 'iemand met een Instagram-account'. Haar boek staat ook al een aantal weken hoog in de bestsellerlijst, dus ze was wel degelijk een bekend persoon. Maar as ze niet midden in de stemweek was overleden, zou Better Days niet in de Top zijn beland. Dat heeft helemaal niets met onverwerkt verdriet te maken, die redenatie kun je pretty much geven voor iedere hooggeplaatste plaat die je niet een-twee-drie zo hoog zou plaatsen. Misschien komt de stijging van Cloudbusting daar ook door, who knows. Also, we hebben het hier over een stijging van like 50 plekken, da's echt niks lolquote:Op maandag 3 februari 2025 11:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eva Hermans was gewoon iemand met een Instagram-account. Op die plaat werd vooral gestemd omdat half Nederland zelf nog wat onverwerkt verdriet kwijt wilde.
Die stijging van Cloudbusting zou ik normaal ook voor kennisgeving aannemen, ware het niet dat de rest omlaag ging (wat ook niet zo gek is na de boost in recente jaren). Als dan juist deze omhooggaat...
Overigens is 'het grote publiek' niet bij elke plaat de gemiddelde stemmer. Volgens mij weten Kate Bush-stemmers heus wel hoe de clip van Cloudbusting in elkaar zit. Wat zou verklaren waarom de rest omlaag gaat en deze omhoog, want juist die stemmers kozen dan iets vaker voor deze dan voor een andere. Of schat ik de Kate Bush-stemmer dan te hoog in?
Dit zal vast het thema niet zijn maar ik tel in ieder geval 3 nummers waar Cascada/DJ Manian zich mee bemoeid heeft voor een cover. Ik was nog even aan het zoeken of Sounds Like A Melody in de coverversie van Lichtenfels wellicht ook een Manian-remix had, maar dat lijkt niet zo te zijn, anders waren het er 4 geweest.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
A-Ha - The Sun Always Shines On TV
Alice e Battiato - I Treni Di Tozeur
Alphaville - Sounds Like A Melody
Billy Idol - White Wedding
Cars - Drive
The Clash - The Magnificent Seven
Echo & The Bunnymen - Killing Moon
Eric Clapton - Forever Man
Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale
Kim Carnes - Bette Davis' Eyes
Kim Wilde - Kids In America
Mel & Kim - Respectable
Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good
Paul Hardcastle - 19
Propaganda - Duel (Eye To Eye)
Splitsing - Wind En Zeilen
Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin')
Tears For Fears - Change
Tom Tom Club - Wordy Rappinghood
Toto - 99
Tracey Ullman - Breakaway
Visage - Fade To Grey
White Soxx - Versailles
David Sylvian - Forbidden Colours
Een themalijstje
Maar geen van allen 26 keer afwezig!quote:Op maandag 3 februari 2025 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zie bij Mexi vooral afwezigheid in week 53 als thema
Op dit moment geen een toch zoals n00bie zegt, of vergis ik me nu in een herintreder?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar geen van allen 26 keer afwezig!
SPOILER: 4197-4176Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik heb slecht nieuws voor de komende weken...quote:Op maandag 3 februari 2025 16:08 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Da's wel een blokje met veel 70s middelmatigheid
quote:Op maandag 3 februari 2025 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan 25 slechtere nummers bedenken in ieder geval. Deze 25, om precies te zijn:
4200 Johnny and the Hurricanes - Red River Rock
We trappen vandaag weer af met een ouderwetse song uit vervlogen tijden: Red River Valley is al in de negentiende eeuw van mond op mond gegaan, maar dit was een vrij trage versie. Deze versie was een stuk sneller, gemaakt door Johnny and the Hurricanes in rockabilly-stijl met synths. Het werd een grote hit en was in die tijd vast baanbrekend. Nu klinkt het echter als een voorgeprogrammeerd deuntje in het keyboard, erg gedateerd. Zeker omdat het instrumentaal was, tsja. Deze plaat stond in 1999, 2000, 2003 en 2004 in de onderste helft genoteerd. Verder stond het er niet in, behalve in 2002. Om onverklaarbare reden stond het toen op 222. Een jaar later weer 1140 plaatsen lager, pure willekeur.
4199 Dalida - Gigi l'Amoroso
Dalida zingt over Gigi, een personage bedacht door een goede vriendin van haar. Een nummer wat voor flink wat parodieën zorgde zoals Scheele Vanderlinden en Friet met Mayonaise. Wat opvalt is de lengte: Het lied duurt meer dan 7 minuten en daarin wordt nogal wat herhaald. Dat is ook een beetje mijn probleem met dit nummer. De eerste 2 minuten zijn best aardig, maar daarna voelt het alsof de band maar blijft spelen terwijl alle cafégasten al uitgeteld op de vloer liggen. Toch is het wel een klassieker, Top 2000-technisch tenminste. Van 1999 tot 2012 stond dit erin.
4198 Santabárbara - Charly
Eens een keer een Spaans lied, over een duif met een kapotte vleugel. Zowaar een hitje in Nederland, vast niet voor de jongeren uit die tijd. Het heeft een nogal gedateerd sausje en ik vind het ook niet bijzonder mooi. Ik ken eigenlijk maar weinig echt goede Spaanse popnummers zeg ik als Spanjaard, al zullen we ze niet allemaal onderin te horen krijgen. In 2000 stond dit op 1925.Voor Gigi L’Amoroso zou permanent een plekje in de lijst moeten zijn, want die hoor je nooit op de radio en ook in de Evergreenlijst komt de uitgang in zicht…SPOILER: 4197-4176Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gezegd hebbende heeft deze serie wel wat lollige dingen, maar weinig waar de lijst enorm van opknapt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Ik heb dan liever Paroles Paroles (of een ander nummer van Dalida)quote:Op maandag 3 februari 2025 16:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor Gigi L’Amoroso zou permanent een plekje in de lijst moeten zijn, want die hoor je nooit op de radio en ook in de Evergreenlijst komt de uitgang in zicht…
Dat gezegd hebbende heeft deze serie wel wat lollige dingen, maar weinig waar de lijst enorm van opknapt.
Buenas Noches Mi Amor heeft er nooit in gestaan zag ik net.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor Gigi L’Amoroso zou permanent een plekje in de lijst moeten zijn, want die hoor je nooit op de radio en ook in de Evergreenlijst komt de uitgang in zicht…
Dat gezegd hebbende heeft deze serie wel wat lollige dingen, maar weinig waar de lijst enorm van opknapt.
SPOILER: 4172-4151Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dit heeft wel een hoog vergeten meuk-gehalte ja. Van die nummers waarvan je je afvraagt waarom iemand het als millenniumplaat beoordeelde in 1999 of het het in 2000 de schifting haalde.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:46 schreef DecoAoreste het volgende:
Dit is wel het meest nietszeggende blokje tot nu toe voor mij. Ik zie zo gauw niets wat ik beduidend hoger of lager zou plaatsen, al komt dat ook deels doordat ik de helft niet ken. Binnenkort maar eens even de Spotify-lijst induiken.
Van de 3 op de bingokaart hebben we er 1 afgestreept.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:59 schreef Tussle266 het volgende:
Is die kleine bureaubladzanger zelf al geweest eigenlijk?
Ik heb niet zoveel met Dionnequote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:
What The World Needs Now had ik wel een heel stuk hoger verwacht. Zeker omdat (They Long to Be) Close to You wel vrij hoog zal staan schat ik zo in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |