SPOILER: 4147-4126Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ja, mijn klacht over Danny and the Juniors past bij Sabrina ook wel aardig. Al vind ik Taste dus wel echt een goede productie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:19 schreef Cassa95 het volgende:
Een Disney-creatie waarbij het absurd was dat de doorbraak zo laat kwam, maar er was zoveel geld tegen deze plaat aan gesmeten dat het wel moest gebeuren.
80s sausje? Zeg maar gerustquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
4142 Kadanz - Dagen dat ik je vergeet
Zou de zanger van Kadanz vroeger de plaatselijke Luuk de Jong zijn geweest, vanwege deze vroege alzheimer? Wel een lekker 80s sausje, daar krijg je me wel wakker mee.
sausje. Die jongens hebben echt flink 'geleend'quote:4130 Elton John - Nikita
Oeh bedankt voor het herinneren, ik vond I Created Disco vroeger af en toe best lekker om op te zetten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:42 schreef Tussle266 het volgende:
Calvin op I Created Disco was toch mooi man. Dat was zelfspot. The Girls is wel mijn op een na favoriete Calvin. Summer is trouwens niet de nummer 1 op dat lijstje.
Ik vind de beide andere platen een stuk minder oubollig overkomen dan Spiegelbeeld. Als ik een favoriet moet kiezen, dan ga ik voor Telkens Weer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:58 schreef Fred_B het volgende:
Willeke hoort op basis van haar oeuvre wel in de Top 2000. En dan vind ik Spiegelbeeld denk ik ook wel de meest geschikte. Meer aansprekend dan Telkens Weer of Samen Zijn.
Hier sta ik wel achter, die zijn allebei een stuk beter.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind de beide andere platen een stuk minder oubollig overkomen dan Spiegelbeeld. Als ik een favoriet moet kiezen, dan ga ik voor Telkens Weer.
Bad Habits vind ik best wel prima.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:41 schreef MTheBassman het volgende:
Ik heb voor Bad Habits nog wel een zwak. Die tekst deed me denken aan de tijd dat ik, naja, veel aan de zuip was en ik kon me daar heel erg in vinden. Muzikaal snap ik wel dat men het niks bijzonders vindt.
Ik vind die van De Dijk ook nog wel lekker melancholisch.
SPOILER: 4122-4101Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de Spotify-liefhebbers: Uit het vorige blokje is Lace met I'm a Gambler afwezig, maar er is wel een versie van Pete Dello. Die vind ik gelijkend genoeg, dus die komt er in. Die klinkt wel minder als de Indische Waterlelies, dat is dan weer jammer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 06-02-2025 15:02:42 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ja dat is Clapton. Ik denk als het niet het naampje Phil Collins had en Phil er niet op zong, dat het zo hoger had kunnen staan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:09 schreef Tussle266 het volgende:
Het gitaartje bij Phil is in dit geval Klaplong toch? Dat verklaart. Ik vind dit een Phil die wel kan horen, maar niet te phil. Die Katie ken ik trouwens niet, mogelijk de enige van de 4852 die ik niet voor de geest kan halen.
De twee eeuwig botsende sterke persoonlijkheden alleen al.quote:ik heb het idee dat het met hen nooit rustig kan.
Iemand vroeg zich af of Ray en Anita ooit ruzie hebbenquote:Op donderdag 6 februari 2025 15:29 schreef Eightyone het volgende:
No limit: de Automatic Breakbeat Remix is eventueel te proberen.
[..]
De twee eeuwig botsende sterke persoonlijkheden alleen al.
TV / [NPO3] 90s Dance, docuserie over vroegere eurohouse-artiesten
Zelfs in extreem antieke filmpjes kijken ze elkaar amper aan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iemand vroeg zich af of Ray en Anita ooit ruzie hebben
Ik heb gewoon niet zoveel met worldbeat. Kan me wel voorstellen dat Yeke Yeke bij de rest een stukje beter zou scoren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zelfs in extreem antieke filmpjes kijken ze elkaar amper aan.
Bekijk deze YouTube-video
Haar zoon verscheen gisteren op Humberto's Insta. Oogt een stuk 'zachter' dan ma, lekker rustig.
https://www.instagram.com/humbertotan/p/DFsa8nHNbNT/
---------
Verder vind ik Heading for a fall een heel behoorlijk nummer, randje 'grote favorieten' zelfs.
En wat er mis zou zijn met Yéké yéké hoor ik zelf niet.
Ik luister sowieso al sinds de late 00's regelmatig naar FIP, daar zit om de zoveel tijd iets 'werelds' tussendoor.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet zoveel met worldbeat. Kan me wel voorstellen dat Yeke Yeke bij de rest een stukje beter zou scoren.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mr Bojangles heeft het maar druk... en het woord toelaatbare ook. Dat zet wel de toon voor hoe ik me bij veel van de komende nummers voel.
4125 Vaya Con Dios - Heading for a Fall
Met God mee de afgrond in met dank aan deze Belgen. Van die muziek die je wel eens op de radio hoort, die dan niet vervelend klinkt, maar die je ook na enig verloop van minuten bent vergeten. Ik heb gewoon niet zo heel veel met Vaya Con Dios, het is echt het minimaal toelaatbare. Alleen in 2007 in de lijst, op plekje 1953.
4124 J. Vincent Edwards - Thanks
Nu danken we de Heer even, omdat hij J Vincent Edwards, of de schrijvers van dit lied, zo'n prachtige vrouw heeft gegund. Zo'n vergeten nummer in de categorie 'best lollig', maar daar blijft het wel bij. De eerste 3 jaar deed dit mee.
4123 The Association - Along Comes Mary
Na 2x God zelf is het nu Maria die verschijnt, lekker religieus allen. Een Amerikaanse samenwerking deze band, die alleen met dit lied in de Top 2000 heeft gestaan. Mary is natuurlijk niet zo heilig als het klinkt, meestal gaat het dan over Mary Jane, jeweetwel, dat veelgerookte spul. Dat zal hier ook wel zo zijn, mede daarom zal de Bloodhound Gang het leuk hebben gevonden om deze te coveren. Die ken ik eigenlijk beter, maar deze versie is uiteraard beter. Niet heel gek, het is een cover van de Bloodhound Gang. In 2000 in de lijst en ook van 2002 tot 2004, deze.Oeh hier vind een stuk of 9 nummers die ik best leuk vind. Vooral in de discohoek. 2 Unlimited staat hier wel goed en imo misschien nog wel te hoog. Altijd een hekel aan gehadSPOILER: 4122-4101Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de Spotify-liefhebbers: Uit het vorige blokje is Lace met I'm a Gambler afwezig, maar er is wel een versie van Pete Dello. Die vind ik gelijkend genoeg, dus die komt er in. Die klinkt wel minder als de Indische Waterlelies, dat is dan weer jammer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gale_Boetticher op 06-02-2025 18:31:56 ]Remember the jester that showed you tears
The script for tears
Wat zo maf is aan de 60's is dat zelfs als de beste er niet in staan het nog altijd een prima lijst wordt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op Radio 5 wel een aardig lijstje.
Net nu ik dat zeg krijgen we de taptoe.
Er is vooral niet zoveel kans op foutjes. Ja, Wooden Heart, Zwei Kleine Italiener en Il Silenzio zijn jammer, maar zelfs die zijn nog wel lollig voor 1 of 2x per jaarquote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Wat zo maf is aan de 60's is dat zelfs als de beste er niet in staan het nog altijd een prima lijst wordt.
Kyteman is toch geen 60s?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op Radio 5 wel een aardig lijstje.
Net nu ik dat zeg krijgen we de taptoe.
Dat was altijd al wel natuurlijk. Dat was het summum van de jeugdcultuur tenslotte. In de top 2000 van 2003 waren 1967 en 1969 ook al oververtegenwoordigdquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:41 schreef Tussle266 het volgende:
Het viel me vorig jaar ook al op, maar het wordt wel meer en meer de tweede helft van het decennium. Niet zo gek ook als ze het van tachtigers en drie pipo's uit deze reeks moeten hebben, maar toch.
Dat wel, maar als je terugkijkt in de eerste edities van deze topweek (een jaar of 15 geleden) dan stonden er gewoon 12 van voor '65 bij de eerste twintig. Dat is nu wel anders, 1961/1962 in de hele lijst zijn gehalveerd ten opzichte van toen bijvoorbeeld, zelfs nu de lijst een uurtje of 5 langer duurt dan toen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was altijd al wel natuurlijk. Dat was het summum van de jeugdcultuur tenslotte. In de top 2000 van 2003 waren 1967 en 1969 ook al oververtegenwoordigd
15 jaar geleden was R5 natuurlijk ook gewoon de zender van Max van Praag en Caterina Valente.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat wel, maar als je terugkijkt in de eerste edities van deze topweek (een jaar of 15 geleden) dan stonden er gewoon 12 van voor '65 bij de eerste twintig. Dat is nu wel anders, 1961/1962 in de hele lijst zijn gehalveerd ten opzichte van toen bijvoorbeeld, zelfs nu de lijst een uurtje of 5 langer duurt dan toen.
Volgens mij was dat ook wat ik in mijn eerste commentaar wilde zeggen, maar stond het er een beetje krom. Dat krijg je ervan natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
15 jaar geleden was R5 natuurlijk ook gewoon de zender van Max van Praag en Caterina Valente.
Nu is het de zender van de Bee Gees en CCR op de muzikale fruitmand en de Hollandse hit-uren na. Een wereld van verschil.
Die verandering is natuurlijk ongeveer gekomen toen Radio 2 ook de transitie maakte van 60s/70s/80s naar algemenere hitradio met een sterk 80s verlangen. Regulier lijkt Radio 5 gewoon op het Radio 2 van toen, al blijft de Evergreen Top 1000 wat oubolliger dan de eerste Top 2000’s doordat het gemiddelde publiek dat bij 2 wegging natuurlijk wat ouder was en er ook nog wat verstokte ouderen bij 5 zijn blijven hangen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook wat ik in mijn eerste commentaar wilde zeggen, maar stond het er een beetje krom. Dat krijg je ervan natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |