Ga Dan is dan ook een stuk volwassener en meer geschikt voor de brede radioquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef Tussle266 het volgende:
Dat nieuwe hitje krijgt in ieder geval ruim baan op 2. En dat is voor het eerst, dus ze zijn waarschijnlijk nu om.
Ja, Noano is nog wel een stukje erger.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:38 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
Ik was wel even bang dat hij Bankzitters-achtige potentie had met zijn 'fanbase'. Gelukkig is dat niet gebeurd.quote:Op woensdag 29 januari 2025 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, Noano is nog wel een stukje erger.
Wat is er niet gebeurd? Zijn laatste singles scoren (haha) net zo goed als die van Roxy en beter dan Bankzitters.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik was wel even bang dat hij Bankzitters-achtige potentie had met zijn 'fanbase'. Gelukkig is dat niet gebeurd.
De lijst der lijsten halen uiteraardquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:15 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Wat is er niet gebeurd? Zijn laatste singles scoren (haha) net zo goed als die van Roxy en beter dan Bankzitters.
SPOILER: 4272-4251Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Jij hebt dus in het op zijn zolderkamer samengestelde levenswerk van iemand zitten knoeien?quote:Volgens Wikipedia is Milli een eurodancegroep, maar ik denk dat dit zou kunnen komen omdat Wiki door nonvaleurs bewerkt wordt. Want ja, Top 2000-statistieken bewerken kan je op boze reacties komen te staan daar. Rare site.
Ik heb geen zin om op te staan ken je zeker. Klassieker!quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:20 schreef livelink het volgende:
Dit hele blokje was zo nietszeggend dat ik zeker bij de helft geen actieve herinnering heb. Misschien als ik het hoor, maar dat laat ik dan maar achterwege.
Alleen Het intrigeert me dan wel een beetje, al was het alleen maar om de bandnaam.
Ik vond het helemaal niet Dylan-achtig en toen bedacht ik me dat ik aan Rosie van Claw Boys Claw dacht. Vond hem al zo laag staan.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is die gequote, fraaie zin van Chris Rea toch ff anders.
Ik hoor ook niet zoveel Dylanesque in Rosie, daar is het veel te melodieus voor.
Ja het is niet exact hetzelfde. Ik had m er niet op nagezocht.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is die gequote, fraaie zin van Chris Rea toch ff anders.
Ik hoor ook niet zoveel Dylanesque in Rosie, daar is het veel te melodieus voor.
SPOILER: 4247-4226Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het werkelijke probleem is dat het gewoon een vrij slappe productie is waarbij de vocalen ineens extra relevant worden, dat is natuurlijk niet waar de kracht van Madonna ligt.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:37 schreef Eightyone het volgende:
Bij Madonna moet je inderdaad niet te precies naar de vocalen luisteren.
Maar dat ze dat destijds nog niet achter 1001 filters verstopten, geeft het nog wel iets relatief eerlijks.
Gemaakte blijheid en te lang vaak gedraaid doen een lied geen goedquote:Op donderdag 30 januari 2025 17:56 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ken Dimi van den Berg niet, maar Happy vind ik best oké eigenlijk. Ouwe tasjesontwerper, die Pharrell, dat lijkt me ook best iets om happy van te worden. Vooral aan het eind van de maand.
Dat kan ik wel begrijpen. Gemaakte blijheid doet me wel eerder aan Rob K. denken. De T-shirtkoning van Virginia roept alleen maar dat hij zo blij is, voor mijn gevoel dan.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gemaakte blijheid en te lang vaak gedraaid doen een lied geen goed
Ik hoorde het net op Kexp. Ze draaiden haar ook al.quote:
Alleen de herinnering blijft.quote:
Inderdaad, te weinig uitschieter in de keuze Lucy Jordan, Summer Nights, As Tears.. of Memory Remains, dus stemmen teveel verdeeld.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:26 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik hoorde het net op Kexp. Ze draaiden haar ook al.
Waarschijnlijk volgt er de komende dagen meer, daar en op aanverwante zenders. Geen moeite mee, prima muziek. Een dodenbonus in de volgende Top 2000 zal waarschijnlijk beperkt blijven.
Ik denk eerder dat ze te 'vergeten' is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Inderdaad, te weinig uitschieter in de keuze Lucy Jordan, Summer Nights, As Tears.. of Memory Remains, dus stemmen teveel verdeeld.
Dat januari verhaal is nu al een keer of 40 weerlegd. Maar dat het niet meer bij de huidige stemmer past klopt wel.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze te 'vergeten' is.
En in januari overlijden is ook al geen voordeel.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vammiddag kwam Johnny Reggae langs op Radio 2. Dan zijn deze 25 een verademing:
4250 Rob de Nijs - Banger Hart
Banger Hart, of in het Engels Bang Her Hard, aldus G. Ekdom uit Utrecht. Dit was de eerste nummer 1-hit van Rob en ook zijn enige. Een beetje nichtendisco, ook niet gek als de zanger van Spargo heeft meegeschreven. Ik vind het wel érg fout en vind het vooral jammer dat dit een van de populairste is van Rob. Stond in 2001 zelfs op 265 en is volgens mij nog altijd zijn op twee na beste. Door de bibberbonus uiteraard ruim gestegen.
4249 Racoon - Hee Joh Jip
Ja, dit staat wel wat te hoog, ik geef het toe. De hee joh jip-zin is wel echt kansloos. Maar verder vind ik dit nog wel een redelijke poging tot het Nederlandse liedje van Racoon. Met een aantal aardige passages erin. Maar goed voor dat stukje had ik wel 200 plaatsen lager kunnen gaan. Ook deze kwam in 2022 binnen en zakte een klein beetje, maar staat nog altijd ruim in de lijst.
4248 Douwe Bob - This World Is Our Home
Geschreven door Gordon Groothedde. Toch een beetje de Krabman of the times, hij schreef ook vooral voor een duo (Nick en Simon), maar ook af en toe voor metalbands en het al eerder genoemde Sweet Goodbyes van Krezip. Dit clichématige vakantieliedje zit lekker onder een reclame van een reisbureau, maar ik vergeet steeds welk reisbureau. Sunweb? Corendon? Vakantiediscounter? Nouja, maakt het ook uit. Nietszeggende troep, maar we zitten er nog wel even aan vast. Jammer, Douwe heeft veel beter materiaal. In 2024 kwam dit binnen op 1161.Rob staat hier wel te laag wat mij betreft. Een prima Nederlandstalig nummer, en ook één van zijn betere.SPOILER: 4247-4226Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Zwei Kleine Italiener is natuurlijk een fantastische klassieker. Ook gewoon 9 punten meer dan de Spelbrekers, om maar even wat cultuurdragers te noemen. Al kan ik me hier voorstellen dat niet iedereen fan is.
Verder weinig boeiends. Met name die versie van Ring Of Fire trek ik erg slecht, en die had ik nog wel een stuk lager gehad waarschijnlijk.De Sahara is zonder meer erg droog.
In die tijd was elke scheet die door grote namen uit Nederland werd uitgebracht een notering waard jaquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:13 schreef Cassa95 het volgende:
Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.
Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |