abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216466553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef Tussle266 het volgende:
Dat nieuwe hitje krijgt in ieder geval ruim baan op 2. En dat is voor het eerst, dus ze zijn waarschijnlijk nu om.
Ga Dan is dan ook een stuk volwassener en meer geschikt voor de brede radio
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_216467059
Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport woensdag 29 januari 2025 @ 09:59:09 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216467220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 09:38 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb tijdens de Top 2000 trouwens geleerd dat Roxy Ro de vrouwelijke versie van Noano moet voorstellen. Dat zijn toch wel de feitjes waarvoor je de lijst luistert.
Ja, Noano is nog wel een stukje erger.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216467238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, Noano is nog wel een stukje erger.
Ik was wel even bang dat hij Bankzitters-achtige potentie had met zijn 'fanbase'. Gelukkig is dat niet gebeurd.
pi_216467358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:01 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik was wel even bang dat hij Bankzitters-achtige potentie had met zijn 'fanbase'. Gelukkig is dat niet gebeurd.
Wat is er niet gebeurd? Zijn laatste singles scoren (haha) net zo goed als die van Roxy en beter dan Bankzitters.
  woensdag 29 januari 2025 @ 10:35:20 #46
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216467529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:15 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Wat is er niet gebeurd? Zijn laatste singles scoren (haha) net zo goed als die van Roxy en beter dan Bankzitters.
De lijst der lijsten halen uiteraard
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport woensdag 29 januari 2025 @ 17:10:55 #47
pi_216472351
We zijn bijna door de onderkant-matigheid heen, hierna vooral nog meer nietszeggendheid!

4275 Suzan & Freek - Onderweg naar later

Daar zijn ze nog maar eens, ditmaal onderweg naar later. Wel een Krabman-productie, maar één van de minder vervelende. Een lekker zomers geheel, dat in 2022 en 2023 in de lijst stond. Dit jaar gelukkig niet. We komen ze nog wel drie keer tegen, maar die 3 nummers vind ik wel ruim minder vervelend of nietszeggend dan alles wat we tot nu toe hebben gehad.

4274 Doe Maar - Tijd genoeg

Als je onderweg naar later bent heb je tijd genoeg, en daarom komt deze dus ook hier. Doe Maar is voor mij nogal wisselvallig en dit is op zijn best vrij saai. Het is eigenlijk Is dit alles, maar dan trager en minder spannend. Dit kwam in 2022 binnen op 1797 en is ook in 2023 en 2024 aanwezig geweest, maar wel nog wat lager.

4273 Middle of the Road - Soley Soley

Een nummer uit Spanje, vertolkt door de Britse groep die hit na hit scoorde in Nederland. Middle of the Road is precies wat de naam aangeeft, het is niet het allerslechtste, maar alles is ongeveer van hetzelfde bedenkelijke niveau. Eigenlijk een soort ABBA van de Aldi, maar dan wel ouder. Dit stond van 1999 tot 2002 in de lijst.

SPOILER: 4272-4251
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216472557
Glenn Medeiros, die ouwe Tijdloze legende. Je zegt ouderwetse SkyRadio-muziek, maar volgens mij vond zelfs de voorloper van AI die de keuzes maakte bij Sky in de Nineties dit wel een beetje te gortig. Man man man.
  woensdag 29 januari 2025 @ 20:02:47 #49
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216474665
Nummers uit dit blokje die ik zelf lager zou zetten:

4258 Het - Ik heb geen zin om op te staan
4256 André Hazes - Ik meen 't
4251 Bruno Mars - Just the Way You Are

Bruno heb ik al vaak gefileerd hier dus dat laat ik nu even achterwege, ook wel aardig voor eventuele fans (volgens mij zijn die hier niet zoveel, maar wie weet). Hazes ontsprong vorige keer de dans, deze vind ik nog een stukje storender. Dat nummer van Het (wat is dat ook voor bandnaam?) vind ik ook wel érg matig, ik begrijp het sentiment erachter op zich wel maar het heeft muzikaal echt niets om het lijf. Beetje makkelijk scoren.

Nummers uit dit blokje die ik zelf hoger zou zetten:

4271 Flemming - Paracetamollen
4270 Stevie Wonder - Isnt She Lovely?
4265 Chris Rea - Driving Home for Christmas
4257 Coldplay & BTS - My Universe
4255 The Dubliners - Wild Rover

Paracetamollen had ik ook al eerder besproken, ik had hem eigenlijk nog een stuk lager verwacht dus dit is een aardige meevaller. Ik ben het eigenlijk wel eens met je commentaar trouwens, door sommige woordkeuzes en ook zijn accent en intonatie heeft het een beetje iets tokkie-achtigs, en toch vind ik de boodschap wel mooi en gevoelig. Dat maakt het nummer lastig te ranken. Het is mijn favoriet uit deze batch, al heb ik hem wel een beetje onbenullig hoog gezet in mijn top 1000, die gaat wel een eindje wegzakken dit jaar gok ik. Wat betreft de rest: Chris Rea valt voor mij in dezelfde categorie als dat andere grote kerstnummer van Wham, en in mijn geval is dat iets positiefs. Wild Rover is echt zo'n heerlijk meezingnummer (never forget dat een hele treincoupé dat willekeurig een keer deed na een concert van... geen idee meer wie), Coldplay is Coldplay, en Stevie Wonder... ik ben eigenlijk verrast dat die nu al langskomt, voor mijn gevoel is dat ook zo'n muzikale allemansvriend. Hogere middenmoot wat mij betreft.
pi_216474869
quote:
Volgens Wikipedia is Milli een eurodancegroep, maar ik denk dat dit zou kunnen komen omdat Wiki door nonvaleurs bewerkt wordt. Want ja, Top 2000-statistieken bewerken kan je op boze reacties komen te staan daar. Rare site.
Jij hebt dus in het op zijn zolderkamer samengestelde levenswerk van iemand zitten knoeien?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 29 januari 2025 @ 20:20:05 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216474932
Dit hele blokje was zo nietszeggend dat ik zeker bij de helft geen actieve herinnering heb. Misschien als ik het hoor, maar dat laat ik dan maar achterwege.

Alleen Het intrigeert me dan wel een beetje, al was het alleen maar om de bandnaam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 29 januari 2025 @ 21:04:05 #52
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216475649
Volgens mij is die gequote, fraaie zin van Chris Rea toch ff anders.

Ik hoor ook niet zoveel Dylanesque in Rosie, daar is het veel te melodieus voor.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_216477906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:20 schreef livelink het volgende:
Dit hele blokje was zo nietszeggend dat ik zeker bij de helft geen actieve herinnering heb. Misschien als ik het hoor, maar dat laat ik dan maar achterwege.

Alleen Het intrigeert me dan wel een beetje, al was het alleen maar om de bandnaam.
Ik heb geen zin om op te staan ken je zeker. Klassieker!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:39:33 #54
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_216478057
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Ik hoor ook niet zoveel Dylanesque in Rosie, daar is het veel te melodieus voor.
Ik vond het helemaal niet Dylan-achtig en toen bedacht ik me dat ik aan Rosie van Claw Boys Claw dacht. Vond hem al zo laag staan. :+
  Redactie Sport woensdag 29 januari 2025 @ 23:52:45 #55
pi_216478966
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2025 21:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Ja het is niet exact hetzelfde. Ik had m er niet op nagezocht. :D
pi_216480547
De teller staat na gisteren inmiddels op 90 liederen die niet op de keuzelijst staan (na correctie). Ik heb met het oog op die keuzelijst die morgen gelanceerd gaat worden in mijn vrije uurtjes december 2024 ook nog even doorgewerkt, toen waren het er 65. Alleen hadden we toen ook een zeker lijstje dat een week in beslag nam, dus dat het er toen iets minder waren verbaast me niet.
pi_216484856
Vammiddag kwam Johnny Reggae langs op Radio 2. Dan zijn deze 25 een verademing:

4250 Rob de Nijs - Banger Hart

Banger Hart, of in het Engels Bang Her Hard, aldus G. Ekdom uit Utrecht. Dit was de eerste nummer 1-hit van Rob en ook zijn enige. Een beetje nichtendisco, ook niet gek als de zanger van Spargo heeft meegeschreven. Ik vind het wel érg fout en vind het vooral jammer dat dit een van de populairste is van Rob. Stond in 2001 zelfs op 265 en is volgens mij nog altijd zijn op twee na beste. Door de bibberbonus uiteraard ruim gestegen.

4249 Racoon - Hee Joh Jip

Ja, dit staat wel wat te hoog, ik geef het toe. De hee joh jip-zin is wel echt kansloos. Maar verder vind ik dit nog wel een redelijke poging tot het Nederlandse liedje van Racoon. Met een aantal aardige passages erin. Maar goed voor dat stukje had ik wel 200 plaatsen lager kunnen gaan. Ook deze kwam in 2022 binnen en zakte een klein beetje, maar staat nog altijd ruim in de lijst.

4248 Douwe Bob - This World Is Our Home

Geschreven door Gordon Groothedde. Toch een beetje de Krabman of the times, hij schreef ook vooral voor een duo (Nick en Simon), maar ook af en toe voor metalbands en het al eerder genoemde Sweet Goodbyes van Krezip. Dit clichématige vakantieliedje zit lekker onder een reclame van een reisbureau, maar ik vergeet steeds welk reisbureau. Sunweb? Corendon? Vakantiediscounter? Nouja, maakt het ook uit. Nietszeggende troep, maar we zitten er nog wel even aan vast. Jammer, Douwe heeft veel beter materiaal. In 2024 kwam dit binnen op 1161.

SPOILER: 4247-4226
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 januari 2025 @ 17:37:20 #58
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216485047
Bij Madonna moet je inderdaad niet te precies naar de vocalen luisteren.

Maar dat ze dat destijds nog niet achter 1001 filters verstopten, geeft het nog wel iets relatief eerlijks.
pi_216485066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:37 schreef Eightyone het volgende:
Bij Madonna moet je inderdaad niet te precies naar de vocalen luisteren.

Maar dat ze dat destijds nog niet achter 1001 filters verstopten, geeft het nog wel iets relatief eerlijks.
Het werkelijke probleem is dat het gewoon een vrij slappe productie is waarbij de vocalen ineens extra relevant worden, dat is natuurlijk niet waar de kracht van Madonna ligt.

Dat geldt in principe ook voor Live To Tell en Frozen, maar daar pakken ze het slimmer aan en is de productie fenomenaal.
  donderdag 30 januari 2025 @ 17:41:15 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216485083
Live to tell heeft duidelijk een bepaalde charme. Maar daar probeert ze ook niet boven haar kunnen te zingen. Dat heeft Crazy for you wel een beetje.
pi_216485260
Ik ken Dimi van den Berg niet, maar Happy vind ik best oké eigenlijk. Ouwe tasjesontwerper, die Pharrell, dat lijkt me ook best iets om happy van te worden. Vooral aan het eind van de maand.
pi_216485300
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:56 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ken Dimi van den Berg niet, maar Happy vind ik best oké eigenlijk. Ouwe tasjesontwerper, die Pharrell, dat lijkt me ook best iets om happy van te worden. Vooral aan het eind van de maand.
Gemaakte blijheid en te lang vaak gedraaid doen een lied geen goed
  donderdag 30 januari 2025 @ 18:01:03 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216485303
Muzikaal niet verkeerd. Maar het nummer voelt altijd een beetje alsof iemand je mondhoeken beet pakt en omhoog trekt, met de mededeling dat je best wat meer zou mogen lachen. Van Justin Timberlake bestaat ook zo'n nummer (Can't stop the feeling).

Er is echter een aardige reeks aan hier veelgedraaide nummers waar Pharrell bij betrokken is, eventueel alleen achter de schermen (waar de producties met Gwen Stefani en Madonna dan weer niet bij horen; die vind ik juist weer behoren tot de meest beroerde nummers ooit. :{ ).
pi_216485360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Gemaakte blijheid en te lang vaak gedraaid doen een lied geen goed
Dat kan ik wel begrijpen. Gemaakte blijheid doet me wel eerder aan Rob K. denken. De T-shirtkoning van Virginia roept alleen maar dat hij zo blij is, voor mijn gevoel dan.
pi_216485472
Even opgezocht, Hypnotize U en Down in Atlanta halen hier ook gewoon de playlistjes. Mogelijke bias bij mindere nummers dus. Vooruit dan maar.
  donderdag 30 januari 2025 @ 19:30:53 #66
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216486375
Nummers uit dit blokje die ik zelf lager zou zetten:

4233 André Hazes - Het is koud zonder jou
4230 Pharrell Williams - Happy

Racoon en Hazes zijn al voldoende besproken. Banger Hart vind ik weer zo'n matige introtune die ze van mij niet hadden hoeven uitwerken tot een volledig nummer, in dezelfde categorie als I'll Be There For You en natuurlijk het beruchte Gotta Catch Em All. Tot slot Happy, daar ben ik het helemaal eens met de posters hierboven, veel te gemaakt vrolijk en onoprecht. Kan er helemaal niks mee.

Nummers uit dit blokje die ik zelf hoger zou zetten:

4247 Triggerfinger - I Follow Rivers
4237 René Klijn - Mr. Blue

Erg matig blokje al met al. Kan me eigenlijk behoorlijk vinden in de meeste rankings, alleen deze twee zouden bij mij misschien een plekje of duizend hoger staan. Triggerfinger is soort van mijn 'favoriet' van dit blokje, wel nog steeds rechterrijtje denk ik, op zich leuk bandje maar niet extreem onderscheidend. Mr. Blue zit op zich ook nog wel aardig in elkaar en is wel prima gezongen.
  donderdag 30 januari 2025 @ 19:31:18 #67
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216486380
Oh, en ik ging inderdaad helemaal stuk toen ik Johnny Reggae ineens random hoorde vanmiddag _O-
pi_216486656
Marianne Faithfull is no more ;(
  donderdag 30 januari 2025 @ 20:26:55 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216487433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 19:45 schreef ok01 het volgende:
Ik hoorde het net op Kexp. Ze draaiden haar ook al.

Waarschijnlijk volgt er de komende dagen meer, daar en op aanverwante zenders. Geen moeite mee, prima muziek. Een dodenbonus in de volgende Top 2000 zal waarschijnlijk beperkt blijven.
pi_216488080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 19:45 schreef ok01 het volgende:
Alleen de herinnering blijft. ;(
  donderdag 30 januari 2025 @ 21:31:33 #71
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216488653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 20:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik hoorde het net op Kexp. Ze draaiden haar ook al.

Waarschijnlijk volgt er de komende dagen meer, daar en op aanverwante zenders. Geen moeite mee, prima muziek. Een dodenbonus in de volgende Top 2000 zal waarschijnlijk beperkt blijven.
Inderdaad, te weinig uitschieter in de keuze Lucy Jordan, Summer Nights, As Tears.. of Memory Remains, dus stemmen teveel verdeeld.
  donderdag 30 januari 2025 @ 21:33:15 #72
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216488691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 21:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Inderdaad, te weinig uitschieter in de keuze Lucy Jordan, Summer Nights, As Tears.. of Memory Remains, dus stemmen teveel verdeeld.
Ik denk eerder dat ze te 'vergeten' is.

En in januari overlijden is ook al geen voordeel.
pi_216489069
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 21:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat ze te 'vergeten' is.

En in januari overlijden is ook al geen voordeel.
Dat januari verhaal is nu al een keer of 40 weerlegd. Maar dat het niet meer bij de huidige stemmer past klopt wel.
  donderdag 30 januari 2025 @ 21:59:58 #74
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_216489148
Holy moly, wat ben ik t eens met je kijk op Book of Love. Het origineel is echt veel beter dan dat gejank van Gavin James.
pi_216489152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vammiddag kwam Johnny Reggae langs op Radio 2. Dan zijn deze 25 een verademing:

Banger Hart, of in het Engels Bang Her Hard, aldus G. Ekdom uit Utrecht. Dit was de eerste nummer 1-hit van Rob en ook zijn enige. Een beetje nichtendisco, ook niet gek als de zanger van Spargo heeft meegeschreven. Ik vind het wel érg fout en vind het vooral jammer dat dit een van de populairste is van Rob. Stond in 2001 zelfs op 265 en is volgens mij nog altijd zijn op twee na beste. Door de bibberbonus uiteraard ruim gestegen.

Ja, dit staat wel wat te hoog, ik geef het toe. De hee joh jip-zin is wel echt kansloos. Maar verder vind ik dit nog wel een redelijke poging tot het Nederlandse liedje van Racoon. Met een aantal aardige passages erin. Maar goed voor dat stukje had ik wel 200 plaatsen lager kunnen gaan. Ook deze kwam in 2022 binnen en zakte een klein beetje, maar staat nog altijd ruim in de lijst.

4248 Douwe Bob - This World Is Our Home

Geschreven door Gordon Groothedde. Toch een beetje de Krabman of the times, hij schreef ook vooral voor een duo (Nick en Simon), maar ook af en toe voor metalbands en het al eerder genoemde Sweet Goodbyes van Krezip. Dit clichématige vakantieliedje zit lekker onder een reclame van een reisbureau, maar ik vergeet steeds welk reisbureau. Sunweb? Corendon? Vakantiediscounter? Nouja, maakt het ook uit. Nietszeggende troep, maar we zitten er nog wel even aan vast. Jammer, Douwe heeft veel beter materiaal. In 2024 kwam dit binnen op 1161.

SPOILER: 4247-4226
Rob staat hier wel te laag wat mij betreft. Een prima Nederlandstalig nummer, en ook één van zijn betere.

En Zwei Kleine Italiener is natuurlijk een fantastische klassieker. Ook gewoon 9 punten meer dan de Spelbrekers, om maar even wat cultuurdragers te noemen. Al kan ik me hier voorstellen dat niet iedereen fan is.

Verder weinig boeiends. Met name die versie van Ring Of Fire trek ik erg slecht, en die had ik nog wel een stuk lager gehad waarschijnlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216490406
Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.

Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
pi_216490665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 23:13 schreef Cassa95 het volgende:
Ik verbaas me in deze lijstjes al dagen vooral over die vele eenmalige of tweemalige noteringen van Ilse, Anouk, Nick & Simon en meer van dat in de periode 2009 - 2014. Die nummers zeggen me allemaal ook helemaal niks. Compleet gemist en vergeten.

Voor de rest nooit geweten dat The Book Of Love een cover was, maar na net The Magnetic Fields gehoord te hebben is de conclusie duidelijk. Gavin James wint het dik: vocaal beter, melodisch sterker en veel meer emotie.
In die tijd was elke scheet die door grote namen uit Nederland werd uitgebracht een notering waard ja
pi_216491257
Hoera, een lijstje om op te stemmen!
pi_216492249
Deze Ronan Keating staat makkelijk in mijn 250, maar met dit soort nummers moeten ze ook persoonlijk goed vallen.
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_216492612
Ben wel verbaasd dat Solid HarmoniE in de eerste 2 edities van de Top 2000 stond. Typisch zo'n girlband-nummer van eind jaren '90, maar wat ik totaal niet bij de toenmalige doelgroep van Radio 2 vind passen. Vind hem zelf wel aardig, al kan ik I Want You To Want Me nog net wat meer waarderen.

Verder zijn Rio en If I Had Words nog wel guilty pleasures en vind ik het leuk om Lucie Silvas hier tegen te komen, omdat je haar eigenlijk nooit meer hoort. Best een mooie ballad.

En van When You Say Nothing At All krijg ik nog wel warme gevoelens door de nostalgie-factor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')