Lekker dan. Met wat geluk komt die helm boven water bij een of andere zwarte markt handelaar, maar voor hetzelfde geld verdwijnt ie in de smeltoven en verliezen we een onvervangbaar artefact.quote:Archeologische topstukken gestolen bij plofkraak Drents Museum in Assen
Bij een overval op het Drents museum in de nacht van vrijdag op zaterdag zijn "meerdere archeologische topstukken buitgemaakt", meldt het museum zaterdagmiddag bij een persconferentie. De overvallers kwamen rond 3.45 uur binnen door deuren te forceren met explosieven.
Er is nog niemand aangehouden, meldt het OM. Het Openbaar Ministerie gaat uit van meerdere verdachten en werkt voor het onderzoek samen met Interpol. Er is niemand bij de explosies gewond geraakt.
Het OM stelt dat er een mogelijke link is met een brandende auto. Die wagen werd om 4.15 uur gemeld op enkele kilometers buiten Assen nabij het plaatsje Rolde. Mogelijk zijn de verdachten in de omgeving overgestapt op een ander voertuig.
De verdachten hebben sowieso het topstuk van de tentoonstelling meegenomen: de Helm van Cotofenesti uit de vijfde eeuw voor Christus. Ook zijn er drie gouden armbanden gestolen.
Museumdirecteur Harry Tupan kan nog niet zeggen hoeveel stukken er precies gestolen zijn. Vanwege het sporenonderzoek van de politie hebben museummedewerkers nog niet in de tentoonstellingsruimte kunnen kijken. "Het gaat niet om tientallen", kon Tupan wel zeggen.
De gestolen stukken waren in bruikleen van het Roemeense Nationaal Historisch Museum Boekarest. Het was het laatste weekend dat de stukken onderdeel waren een expositie. Een Roemeense delegatie van het museum zou zondag al langskomen, vermoedelijk om de stukken op te halen. Zij zullen morgen ook de schade verder bekijken, meldt de directeur van het Drents Museum.
Volgens de museumdirecteur was er in de nacht van de overval geen beveiliger aanwezig, maar dat is ook niet gebruikelijk. "De beveiliging in het museum was voor zover wij weten in orde."
Nothing lasts foreverquote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:20 schreef heywoodu het volgende:
Pff, ik kan daar slecht tegen, dit soort oeroude dingen die gewoon weg zijn en nooit meer terugkomen. Want ja, dat ding is vandaag of morgen gewoon een klomp goud natuurlijk![]()
Net zoals dingen als ISIS' vernietigingen van duizenden jaren oude dingen in Syriė en Irak destijds, of dat Braziliaanse museum wat half afbrandde, ik kan er nauwelijks naar kijken![]()
Ga klagen bij nu.nl. Bovendien is de naam eeuwenlang zonder h gespeld en voegt die ook niks toe.quote:
Artikel niet gelezen?quote:
Nu waren ze een paar dagen eerder.quote:Een Roemeense delegatie van het museum zou zondag al langskomen, vermoedelijk om de stukken op te halen.
Alleen waren ze niet van het museum, denk ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nu waren ze een paar dagen eerder.
Gelezen interessant artikelquote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:47 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
https://historianet.nl/cu(...)nstroof-aller-tijden
Nee, maar dan heeft iets 2000+ jaar overleefd en komt een of andere crimineel langs en die flikkert het in de ovenquote:
2500+ jaar. Ding is uit 500 v C.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar dan heeft iets 2000+ jaar overleefd en komt een of andere crimineel langs en die flikkert het in de oven
Hopelijk vallen ze er achteraan.
Dat is toch stom?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens de museumdirecteur was er in de nacht van de overval geen beveiliger aanwezig,
Ja, dat is ook 2000+ jaar. Het ging om het principe uiteraard, maar bedankt voor de extra specificeringquote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
2500+ jaar. Ding is uit 500 v C.
Wij historici geven graag de precieze datum als dat kan. Er is al genoeg wat het met een geschatte datum moet doen. En bij archeologie is dat nog een graadje erger.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat is ook 2000+ jaar. Het ging om het principe uiteraard, maar bedankt voor de extra specificering
En dit zeg jij nadat je 12 posts terug iemand afkaffert die jou erop wijst dat jij de naam van de provincie verkeerd spelt?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wij historici geven graag de precieze datum als dat kan. Er is al genoeg wat het met een geschatte datum moet doen. En bij archeologie is dat nog een graadje erger.
1. Er is niks verkeerd aan ‘Drente’quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:26 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En dit zeg jij nadat je 12 posts terug iemand afkaffert die jou erop wijst dat jij de naam van de provincie verkeerd spelt?
Er is ook niks mis met een geschatte ouderdom, er 500 jaar naast zitten op 2000 jaar door een niet-historicus en het voegt ook niets toe aan dit topic waar het om gaat dat iets is gestolen uit een museum.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
1. Er is niks verkeerd aan ‘Drente’
2. Het is een copy paste van nu.nl. Ga daar lekker klagen.
Waarschijnlijk is ie uit 450-400 voor Christus, lees ikquote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wij historici geven graag de precieze datum als dat kan. Er is al genoeg wat het met een geschatte datum moet doen. En bij archeologie is dat nog een graadje erger.
Maar wat gaat iemand er in een bunker mee doen?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:14 schreef bloempje-moi het volgende:
Vaak worden dit soort objecten in opdracht gestolen. Kans is dat het niet wordt omgesmolten maar allang ergens bij iemand in de bunker ligt.
Soms wordt het door criminelen opgekocht om er strafvermindering mee te krijgen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat gaat iemand er in een bunker mee doen?
Dat is zo als het daadwerkelijk lastig is ergens in te breken. Kans is nu groter dat er een bontkraagje op inspectie langs is geweest en dacht, wollah wat veel goud shit. Ff een auto jatten en het spul pakken, makkelijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:14 schreef bloempje-moi het volgende:
Vaak worden dit soort objecten in opdracht gestolen. Kans is dat het niet wordt omgesmolten maar allang ergens bij iemand in de bunker ligt.
Dit is geen toevalstreffertje van een paar straatschoffies geweest hoor. Achter dit soort diefstallen zitten vaak enorme criminele netwerken. Daar gaat de politie in dit geval ook van uit.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 15:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is zo als het daadwerkelijk lastig is ergens in te breken. Kans is nu groter dat er een bontkraagje op inspectie langs is geweest en dacht, wollah wat veel goud shit. Ff een auto jatten en het spul pakken, makkelijk.
Ze kunnen het wel vergeten het ooit nog terug te krijgen, is al omgesmolten wss. Hopelijk een les om nooit iets zomaar aan een Nederlandse museum uit te lenen, met zoveel tuig hier.
quote:Bronnen rond het onderzoek en kunstexperts gaan ervan uit dat de dieven het specifiek op de topstukken hadden gemunt en bijzonder goed waren voorbereid. „Dit was een gerichte roof”, zo klinkt het. „Ze waren binnen drie minuten erin en eruit.” Experts denken dat de stukken niet vanwege de kilo’s goud zijn geroofd, maar dat het gericht om stukken van grote kunsthistorische waarde is gegaan. Er waren ten tijde van de roof geen menselijke bewakers in het pand. Het pand werd uitsluitend elektronisch beveiligd.
Niet alle Roemenen zijn zigeunersquote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik vermoed dat de Roemenen hier zelf achter zitten, en dit een afpersingsactie is richting Nederlandse musea.
Dat vraag ik me ook altijd af bij diefstal van unieke onvervangbare objectenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ernaar kijken en zich verkneuteren. En andere "verzamelaars" laten weten dat hij het heeft en zij lekker nietquote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af, waarom geen beveiligers die daar 's nachts de boel in de gaten houden?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:27 schreef Dutch_view het volgende:
Ik vraag me af hoe de politie te werk is gegaan.
Op het moment dat je hier melding van krijgt moet je meteen met eenheden alle op en afritten dichtzetten bij de stad.
Als je naar het museum zelf gaat rijden, ben je altijd te laat.
Mochten er geen beveiligers rondlopen dan is dat sws onbegrijpelijk voor zo’n collectie
Musea zijn cultuur, cultuur is een linkse hobby, dus wordt al jaren bezuinigd op subsidies voor musea. En dat gaat alleen maar erger worden als Bruin I zijn zin krijgt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:21 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af, waarom geen beveiligers die daar 's nachts de boel in de gaten houden?
Dat mag dan nu even uitgelegd worden aan de gedupeerde partijen. Jammer voor het Drents museum.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Musea zijn cultuur, cultuur is een linkse hobby, dus wordt al jaren bezuinigd op subsidies voor musea. En dat gaat alleen maar erger worden als Bruin I zijn zin krijgt.
Wisselgeld bij onderhandelingen met topcriminelenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook altijd af bij diefstal van unieke onvervangbare objecten
https://eenvandaag.avrotr(...)n-in-de-onderwereld/quote:Maar waarom hebben criminelen zoveel interesse in dure schilderijen? Eén van de redenen blijkt wel uit het verhaal van de Italiaanse maffiabaas. Hij gebruikte de twee Van Gogh-schilderijen om te onderhandelen met justitie. Dit is ook in Nederland voorgekomen, zo vertelt Vincent Verweij. "In Nederland zijn in de jaren 90 een paar schilderijen van Van Gogh gestolen uit het Noordbrabants Museum in Den Bosch. Daar bleek crimineel Cees Houtman achter te zitten. Hij gebruikte de schilderijen om een deal te sluiten met het OM." Dat lukte: bij een grote drugszaak zette hij de schilderijen in om een hoger beroep te voorkomen, dat er inderdaad niet kwam.
Eigenlijk moedigt justitie dit dus aan. Ze zouden er nooit op in moeten gaan en het zou ook automatisch strafverzwaring moeten zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wisselgeld bij onderhandelingen met topcriminelen
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)n-in-de-onderwereld/
Nou, eerder voor hun verzekeringsmaatschappij.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat mag dan nu even uitgelegd worden aan de gedupeerde partijen. Jammer voor het Drents museum.
Dat zo'n museum geen betere camera's heeft is wel een flop. De gemiddelde deurbelcamera is nog beterquote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:19 schreef YoopY het volgende:
Ongelooflijk wat een waardeloos beeldmateriaal is vrijgegeven door de politie. Mijn eerste digitale camera van 25 jaar oud maakt nog betere plaatjes... Man, man man.
Reden zal simpel zijn: de verzekeraar heeft dat niet vereist waarschijnlijk omdat de veiligheidsmaatregelen voldoende geacht werden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:21 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af, waarom geen beveiligers die daar 's nachts de boel in de gaten houden?
0.73quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe zwaar zou zo’n helm zijn? Toch al gauw 1 kilo?
Och waarom moet de belastingbetaler precies opdraven ook weer.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Musea zijn cultuur, cultuur is een linkse hobby, dus wordt al jaren bezuinigd op subsidies voor musea. En dat gaat alleen maar erger worden als Bruin I zijn zin krijgt.
Wellicht is de roof ook wel uitgevoerd door Roemenen. Die wisten welk museum de stukken had en waren mogelijk ook goed geinformeerd over de beveiliging. Zo hebben ze de stukken weer in handen en kunnen ze geld vangen van de verzekering/het museum.quote:Op zondag 26 januari 2025 05:12 schreef jakosi het volgende:
ik ben momenteel in Zuid-Amerika waar ik onlangs in een museum was. Daar hebben de bewakers natuurlijk wel gewoon vuurwapens. Dat men denkt dat dat in NL niet nodig is bij dit soort tentoonstellingen is natuurlijk naļef.
Oh, het is al opgegooid zo te zien.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik vermoed dat de Roemenen hier zelf achter zitten, en dit een afpersingsactie is richting Nederlandse musea.
Bijvoorbeeld om dit soort dingen te voorkomen. Zorg dat musea voldoende middelen hebben om uitgebreide beveiliging in te huren bij bijzondere evenementen.quote:Op zondag 26 januari 2025 07:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och waarom moet de belastingbetaler precies opdraven ook weer.
Als je echt dit soort waardevolle dingen gaat tonen moet je zorgen dat je beveiliging op orde is, anders moet je gewoon maar andere dingen laten zien.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld om dit soort dingen te voorkomen. Zorg dat musea voldoende middelen hebben om uitgebreide beveiliging in te huren bij bijzondere evenementen.
De beveiliging was op orde.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je echt dit soort waardevolle dingen gaat tonen moet je zorgen dat je beveiliging op orde is, anders moet je gewoon maar andere dingen laten zien.
Geschiedenis is iets wat wij als samenleving moeten beschermen maar ook juist laten zien.quote:Op zondag 26 januari 2025 07:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och waarom moet de belastingbetaler precies opdraven ook weer.
Je loopt ook in de gaten met een omgesmolten helm.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 13:16 schreef raptorix het volgende:
Even berekend, tegen de actuele goudprijs is de helm 60K waard, ik vrees dat ze hem omsmelten omdat je zo een ding vrij lastig kwijt bent zonder in de gaten te lopen.
Ik ben wel benieuwd volgens welke norm. Tot nu toe is te constateren dat:quote:
Dit is zo onjuist als het maar zijn kan, zelfs van de recente geschiedenis leert men niets, 'this time it's differentquote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
Those who ignore history are doomed to repeat it.
Vooral een teken van de enorme decadentie en naļviteit van de doorsnee nederlanders.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:08 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Denk niet dat ze in Roemeniė blij zijn met Nederland; en terecht.
Ik hoop het ook maar volgens mij zijn dit soort voorwerpen juist wel puur omdat men legeringen nog niet kende.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:26 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je loopt ook in de gaten met een omgesmolten helm.
Het goud is niet puur, en legeringen zoals in deze helm zijn er in de afgelopen 2000+ jaar niet gebruikt.
Ik hoop dat ze de boel voor losgeld houden oid, maar dat het inderdaad blijft bestaan. Als dit omgesmolten wordt zoi het wel echt triest zijn.
Boeit ook niet omdat goud raffineren of vermengen om de herkomst te kunnen verduisteren vrij eenvoudig is. YT is daarbij Uw vriend.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar volgens mij zijn dit soort voorwerpen juist wel puur omdat men legeringen nog niet kende.
quote:Op zondag 26 januari 2025 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar volgens mij zijn dit soort voorwerpen juist wel puur omdat men legeringen nog niet kende.
Kan ik niets tegen inbrengen. Desondanks moeten we het proberen :-)quote:Op zondag 26 januari 2025 12:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dit is zo onjuist als het maar zijn kan, zelfs van de recente geschiedenis leert men niets, 'this time it's different
Dat lijkt me idd zeer waarschijnlijk.quote:Op zondag 26 januari 2025 07:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wellicht is de roof ook wel uitgevoerd door Roemenen. Die wisten welk museum de stukken had en waren mogelijk ook goed geinformeerd over de beveiliging. Zo hebben ze de stukken weer in handen en kunnen ze geld vangen van de verzekering/het museum.
Nee, de beveiligingsstandaarden zij dus te laag. Zoals ik zei, dit moet je met vuurwapens beveiligen.quote:
Dan lenen ze het maar niet uit. Hoezo is beveiliging van museumstukken een overheidstaak?quote:Op zondag 26 januari 2025 08:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld om dit soort dingen te voorkomen. Zorg dat musea voldoende middelen hebben om uitgebreide beveiliging in te huren bij bijzondere evenementen.
OK maar waarom moet dat opgehoest worden door de belastingbetaler en niet door hen die op bezoek gaan bij het museum?quote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
Geschiedenis is iets wat wij als samenleving moeten beschermen maar ook juist laten zien.
Those who ignore history are doomed to repeat it.
Geldt ook voor onderwijs. Of zorg. Of zwembaden.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
OK maar waarom moet dat opgehoest worden door de belastingbetaler en niet door hen die op bezoek gaan bij het museum?
Maar waarom specifiek musea? Iedere casus is anders.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Geldt ook voor onderwijs. Of zorg. Of zwembaden.
Of elke publieke voorziening.
Omdat de toegankelijkheid van cultureel erfgoed van algemeen belang is.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
OK maar waarom moet dat opgehoest worden door de belastingbetaler en niet door hen die op bezoek gaan bij het museum?
Vanwege de overtuiging dat het een publiek doel dient. Net zoals b.v. een zwembad.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar waarom specifiek musea? Iedere casus is anders.
Ziek zijn kies je niet zelf voor en altruistisch zijn daarvoor is wat anders dan dat ik jouw museumticket betaal.
Sure, maar is die niet geborgen via ticket-prijzen?quote:Op maandag 27 januari 2025 08:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Omdat de toegankelijkheid van cultureel erfgoed van algemeen belang is.
Iedereen betaald voor iedereen middels belastingen, defacto.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Vanwege de overtuiging dat het een publiek doel dient. Net zoals b.v. een zwembad.
En jij "betaalt" niet iemands anders museumticket; we dragen allemaal een ietsiepietsie klein beetje bij.
De onderbouwing is dat kunst en cultuur een grote maatschappelijke waarde heeft. Maar dat is inderdaad een subjectief standpunt.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iedereen betaald voor iedereen middels belastingen, defacto.
Maar het blijft wel andermans geld, uitgegeven aan een andere belanghebbende.
Daar is men toch minder zorgvuldig mee en dat is dan toch ook economische schade. Dus dat moet je dan wel goed onderbouwen.
Niet alles hoeft alleen door een economische bril bekeken te worden.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar is men toch minder zorgvuldig mee en dat is dan toch ook economische schade. Dus dat moet je dan wel goed onderbouwen.
De vraag is dus zegmaar, kan het ook zonder?
Grote maatschappelijke waarde rechtvaardigt niet dat anderen betalen voor andermans ticket.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De onderbouwing is dat kunst en cultuur een grote maatschappelijke waarde heeft. Maar dat is inderdaad een subjectief standpunt.
Dat is onzin, defacto, je noemt het economie, maar waar ik het over heb is baten en kosten.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet alles hoeft alleen door een economische bril bekeken te worden.
Een samenleving is meer dan een economie.
Overigens heeft dit niets met deze museumdiefstal te maken.
Euh, het idee is dat het breed toegankelijk blijft. Nogmaals: net als bij b.v. een zwembad. Er zijn vast ook legio mensen die 20 euro voor een paar uur baantjes trekken kunnen betalen.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Grote maatschappelijke waarde rechtvaardigt niet dat anderen betalen voor andermans ticket.
Immers betalende klanten betalen allicht al zelf voor die waarde.
“Iedereen betaald..”. Echt.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Allicht de facto een spelfoudquote:
Nee, een spelfout is bv ‘onmidelijk’ schrijven. Dit is gewoon dom of (laten we het voordeel van de twijfel geven) slordig. Je leert op de basisschool al werkwoorden vervoegen en hierbij is de makkelijkste nog wel, dat derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd stam+t is. Je krijgt er zelfs ezelsbruggetjes voor. In ‘betalen’ zit niet eens een d, dus hoe kun je nou een stamvorm schrijven die op een d eindigt?quote:
Een hersenbloeding allicht.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een spelfout is bv ‘onmidelijk’ schrijven. Dit is gewoon dom of (laten we het voordeel van de twijfel geven) slordig. Je leert op de basisschool al werkwoorden vervoegen en hierbij is de makkelijkste nog wel, dat derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd stam+t is. Je krijgt er zelfs ezelsbruggetjes voor. In ‘betalen’ zit niet eens een d, dus hoe kun je nou een stamvorm schrijven die op een d eindigt?
En ook fantastisch dat ze in Roemenie moord en brand schreeuwen over deze diefstal door naar alle waarschijnlijkheid roemeense criminelen. Hopelijk nemen ze nu eindelijk verantwoordelijkheid voor hun belangrijkste exportproduct naar Noordwest Europa, criminele bendes.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:58 schreef Kamelenteen het volgende:
Wel fantastisch dat de politie nu gelijk een groot rechercheteam vrijmaakt, de beelden direct naar buiten brengt maar de vrouw die bruut verkracht is of de gewapende overval moet wachten tot er capaciteit is en de beelden daarvan pas maanden later eens naar buiten worden gebracht. Als ze al naar buiten worden gebracht tenminste..
Als de maatschappij er niet voor wilt dokken heeft het dan wel bestaansrecht? Blijkbaar moet het met dwang vanuit de staat.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Euh, het idee is dat het breed toegankelijk blijft. Nogmaals: net als bij b.v. een zwembad. Er zijn vast ook legio mensen die 20 euro voor een paar uur baantjes trekken kunnen betalen.
Ouwe taalnatie.quote:
Deze mate van grammaticale correctheid zien we binnenkort ook terug in een museum.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een spelfout is bv ‘onmidelijk’ schrijven. Dit is gewoon dom of (laten we het voordeel van de twijfel geven) slordig. Je leert op de basisschool al werkwoorden vervoegen en hierbij is de makkelijkste nog wel, dat derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd stam+t is. Je krijgt er zelfs ezelsbruggetjes voor. In ‘betalen’ zit niet eens een d, dus hoe kun je nou een stamvorm schrijven die op een d eindigt?
https://www.telegraaf.nl/(...)hatten-drents-museumquote:Particulier looft beloning uit
Nederlandse ondernemer stelt 100.000 euro beschikbaar voor gouden tip over gestolen kunstschatten Drents Museum
Mick van Wely
Aangepast: 3 uur geledenVandaag, 16:38in Binnenland
BOEKAREST - Een Nederlandse ondernemer in Boekarest looft 100.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de terugkeer van de gouden kunstschatten die zaterdagochtend werd geroofd uit het Drents Museum in Assen. Vastgoedmagnaat Alex van Breemen van de Cascade Groep vindt het verschrikkelijk dat de stukken zijn geroofd.
Er is een beloning van 100.000 euro beschikbaar gesteld door een Nederlandse ondernemer voor de gouden tip die leidt naar de gestolen kunstschatten in het Drents Museum.
© ANP / HH
Er is een beloning van 100.000 euro beschikbaar gesteld door een Nederlandse ondernemer voor de gouden tip die leidt naar de gestolen kunstschatten in het Drents Museum.
Dat laat hij weten aan De Telegraaf en kunstdetective Arthur Brand. „De impact van de roof is enorm hier in Roemeniė. De gouden helm en de armbanden zijn ontzettend belangrijk als cultureel erfgoed. De roof maakt me woest. En als ik een steentje kan bijdragen om de gouden kunstschatten terug te krijgen, doe ik dat graag”, laat hij weten vanuit Boekarest. Politie en Openbaar Ministerie kunnen contact met hem opnemen.
ADVERTENTIE
Beloning 100.000 euro voor gouden tip kunstroof Drents Musum
Het gebeurt vaker dat particulieren of organisaties die werken voor verzekeraars grote bedragen uitloven bij grote kunst- of juwelenroven. Na de juwelenroof op de kunstbeurs Tefaf in Maastricht in 2022 loofde het Britse schade-expertisebureau Charles Taylor Adjusting via De Telegraaf 500.000 euro uit voor de gouden tip over de roof waarbij voor 40 miljoen euro aan sieraden werd buitgemaakt.
Bekijk ook:
Gigantische buit, internationale druk en groot onderzoek: spectaculaire kunstroof Drents Museum laat kunstwereld op grondvesten schudden
Arthur Brand zegt dat een beloning bij een roofzaak goed kan uitpakken. „Er zijn altijd mensen in de omgeving van de direct betrokkenen die voor een fors bedrag best willen gaan praten. Dus: baat het niet, dan schaadt het niet. Tips zijn nu enorm belangrijk.” De politie heeft via de Nederlandse ambassade in Roemenie inmiddels contact opgenomen met Van Breemen over het bespreken van procedures.
De vastgoedondernemer Alex van Breemen werd geboren in Bussum in 1963 en vertrok in 1993 naar de Balkan, waar hij voor een multinational werkte in onder meer Roemeniė, Bulgarije, Serviė en Moldaviė. In 1999 richtte hij het vastgoedbedrijf Cascade op. De onderneming richt zich op vooral op handels- en overheidsgebouwen. Zijn meest recente project is Euro Tower Bucharest, dat aan internationale bedrijven wordt verhuurd.
Volop jacht op verdachten
De politie Noord-Nederland jaagt nog volop op de drie mannen die zaterdagochtend gouden kunstschatten buitmaakten in het museum in Assen. Er zijn volop aanknopingspunten nu er meer informatie is over de herkomst van de gestolen auto die bij de roof werd gebruikt en richt zich het onderzoeksteam zich op bezoekers van de tentoonstelling die zich verdacht gedroegen. Zo doet de politie serieus onderzoek naar een man die vijf dagen voor de overval de tentoonstelling Dacia bezocht en is vastgelegd door camera’s.
Drenthe zonder 'h' schrijvenquote:
Zoals onderwijs.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als de maatschappij er niet voor wilt dokken heeft het dan wel bestaansrecht? Blijkbaar moet het met dwang vanuit de staat.
Je hebt als priveschool geen bestaansrecht als het niet beter is geregeld dan openbare scholen.quote:Op maandag 27 januari 2025 21:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoals onderwijs.
Een priveschool kost al gauw twintigduizend euro per jaar.
Je bent echt behoorlijk van het padje af.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als de maatschappij er niet voor wilt dokken heeft het dan wel bestaansrecht? Blijkbaar moet het met dwang vanuit de staat.
Ok. Misschien klopt je indruk niet. Stel eens geļnteresseerde vragen hierover aan iemand die in het onderwijs werkt om van je onderbuikgevoel af te komen.quote:Op maandag 27 januari 2025 22:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt als priveschool geen bestaansrecht als het niet beter is geregeld dan openbare scholen.
Onderwijs vind ik prima om wat voor te betalen maar daar wordt echt absurd veel geld uitgegeven aan ondoelmatige schadelijke Bullcrap heb ik de indruk.
Het bovenste wat er staat is hoe het werkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je bent echt behoorlijk van het padje af.
En het "wil", niet "wilt".
Maar nogmaals: niet relevant hier: start een apart onderwerp hiervoor.
Wat een absoluut kut antwoord, je zegt niks. Werk je zelf in het onderwijs? Waarom ben je dan niet inhoudelijk?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok. Misschien klopt je indruk niet. Stel eens geļnteresseerde vragen hierover aan iemand die in het onderwijs werkt om van je onderbuikgevoel af te komen.
Ja, ik werk in het onderwijs, en nee, op de opmerking "daar wordt echt absurd veel geld uitgegeven aan ondoelmatige schadelijke Bullcrap" kan ik geen gericht inhoudelijk antwoord geven. Gek hé. Mijn glazen bol geeft ERROR als ik probeer te achterhalen wat je daar precies mee bedoelt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:49 schreef ludovico het volgende:
Wat een absoluut kut antwoord, je zegt niks. Werk je zelf in het onderwijs? Waarom ben je dan niet inhoudelijk?
Tjah dan ben je niet op de hoogte de uitgaven aan onderwijs en het uitermate treurige resultaat. Kosten aan onderwijs en kwaliteit lijken invers gecorreleerd.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:27 schreef Haushofer het volgende:
Ja, ik werk in het onderwijs, en nee, op de opmerking "daar wordt echt absurd veel geld uitgegeven aan ondoelmatige schadelijke Bullcrap" kan ik geen gericht inhoudelijk antwoord geven. Gek hé. Mijn glazen bol geeft ERROR als ik probeer te achterhalen wat je daar precies mee bedoelt.
Ik zal het graag bekijken, heb je een linkje?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:27 schreef Haushofer het volgende:
En dank voor je huiswerk. Ik ben onlangs zelf nog door Ad Verbrugge geļnterviewd bij de Nieuwe Wereld, en daar hebben we het buiten de camera's ook nog kort over het onderwijs gehad.
Nee, ik ben niet zo goed op de hoogte van mijn eigen werkveld, excuses daarvoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah dan ben je niet op de hoogte de uitgaven aan onderwijs en het uitermate treurige resultaat. Kosten aan onderwijs en kwaliteit lijken invers gecorreleerd.
quote:Ik zal het graag bekijken, heb je een linkje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071
Jeetje dat dat zomaar kan in Nederland.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Staat deze helm voor roemenie ook "emotioneel" niet gelijk aan de nachtwacht voor nederland, of valt dat mee?quote:
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:27 schreef Haushofer het volgende:
En dank voor je huiswerk. Ik ben onlangs zelf nog door Ad Verbrugge geļnterviewd bij de Nieuwe Wereld, en daar hebben we het buiten de camera's ook nog kort over het onderwijs gehad.
Het enige doodlogische verhaal in deze is dat men zorgvuldig dient te zijn met belastinggeld.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje dat dat zomaar kan in Nederland.
Subsidies zijn een manier om doelen van maatschappelijk belang kunnen bereiken, en wij hebben als maatschappij nu eenmaal bepaald dat het belangrijk is dat kunst toegankelijk is voor een brede doelgroep en niet alleen voor diegenen die 'dE eChTe PrIJs' kunnen betalen.
Het is een grof schandaal! Stem PVV en maak een einde aan deze WAANZIN.
Niemand beweert het tegendeel, maar heel goed dat je me daar nog even aan herinnert.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het enige doodlogische verhaal in deze is dat men zorgvuldig dient te zijn met belastinggeld.
Huh?quote:Dat jij denkt dat je daarvoor PVV moet stemmen om die gedachte te hebben is wel een treurige uiting van jouw intellect.
Boeie.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:40 schreef heywoodu het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws omtrent de gestolen archeologische topstukken?
Zal allemaal wel meevallen, dan zou dat ding nooit uitgeleend wordenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:49 schreef BertV het volgende:
Wat een amateurs.
Alleen de (nog overgebleven) hunebedden kunnen ze beschermen.
[..]
Staat deze helm voor roemenie ook "emotioneel" niet gelijk aan de nachtwacht voor nederland, of valt dat mee?
Ja, dat dacht ik ook, al zal nederland wel de naam hebben (gehad) dat we de boel hier op orde hadden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zal allemaal wel meevallen, dan zou dat ding nooit uitgeleend worden
Roemeniė moet niet zeuren. Zou me niet eens verbazen als er ‘gewoon’ een Roemeense boevenbende achter de roof zitquote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, al zal nederland wel de naam hebben (gehad) dat we de boel hier op orde hadden.
Het lijkt me dat de nachtwacht niet uitgeleend wordt aan roemenie.
https://www.telegraaf.nl/(...)-wij-niet-accepteren
Ok Drenthe, game over, stuur de hunnebedden!
Schrijf je ook ‘hij kant’?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het bovenste wat er staat is hoe het werkt.
Voor zover ik weet mag wilt in die context al een jaar of 20.
Hij loopt hij ziet hij grijpt.quote:
Het zou me niet eens verbazen als de Roemeense regering zelf erachter zit om dit soort geintjes uit te halen.quote:De Roemeense regering wil een "ongekende schadevergoeding" voor de roof van de Roemeense kunstschatten uit het Drents Museum in Assen, zegt minister-president Marcel Ciolacu in een verklaring. "Zoals alle Roemenen ben ik woedend."'
Dieven drongen in de nacht van vrijdag op zaterdag met behulp van een explosief het museum binnen. Daarbij sneuvelden verschillende ruiten. Ze namen een gouden helm en drie gouden armbanden mee.
Het Drents Museum had de stukken van het nationaal historisch museum in Boekarest in bruikleen.
Ciolacu zegt dat hij in contact staat met de Nederlandse autoriteiten. Het is volgens hem van het grootste belang dat de dieven gepakt worden en de schatten terugkeren naar Roemeniė. "De Nederlandse Staat draagt de volledige verantwoordelijkheid voor de ontstane situatie." Hoeveel geld de premier als compensatie wil, zegt hij niet. "Ik ben sterk van mening dat we dit niet kunnen aanvaarden."
In zijn verklaring uit de minister-president ook kritiek op het feit dat de objecten het land überhaupt konden verlaten. Het nationale erfgoed moet wat hem betreft beter beschermd worden. "Zulke waardevolle objecten kunnen niet zomaar het land uit gehaald worden als een museum of minister dat wil."
Nog niemand is aangehouden voor de kunstroof. In het water op het museumterrein vond de politie maandag een hamer die mogelijk gebruikt is bij de inbraak.
Als kosten en kwaliteit van onderwijs invers gecorreleerd zijn, dan zouden prive scholen ook geen zin hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah dan ben je niet op de hoogte de uitgaven aan onderwijs en het uitermate treurige resultaat. Kosten aan onderwijs en kwaliteit lijken invers gecorreleerd.
[..]
Ik zal het graag bekijken, heb je een linkje?
quote:
Kaartje Noord-Nederland met relevante locatiesquote:Onderzoek Drents Museum verdachten mogelijk afkomstig uit Noord-Holland
Het onderzoek naar de inbraak in het Drents Museum vordert. De politie heeft in het onderzoek meerdere aanknopingspunten die erop wijzen dat meerdere verdachten uit Noord-Holland komen. Vanavond deelt de politie een aantal bevindingen uit het onderzoek in de uitzending van Opsporing Verzocht (NPO2).
De politie is na de inbraak op zaterdag 25 januari met een groot onderzoek begonnen. Er is uitgebreid technisch en tactisch gespeurd in en bij het Drents Museum. Maar ook vond er onderzoek plaats op andere locaties in onder andere Alkmaar, Witmarsum, Groningen, Assen en Rolde. Een team van tientallen rechercheurs en specialisten werkt aan de zaak met als doel om de gestolen goederen op te sporen en de verdachten aan te houden. Dat onderzoek heeft inmiddels ook geleid tot interessante sporen en verdachte voertuigen, waaronder de gestolen grijze Volkswagen Golf en nog een ander voertuig.
Ford Transit en gereedschap
In de uitzending vraagt het onderzoeksteam aandacht voor een donkerkleurige Ford Transit, die mogelijk betrokken is geweest bij de roof. Ook willen we meer weten over hamers, een moker en een koevoet die zijn gebruikt bij de inbraak in het museum. Mogelijk hebben de verdachten goederen gedumpt na de inbraak. Het kan gaan om goederen die zijn gebruikt tijdens de inbraak. Denk daarbij bijvoorbeeld aan kleding of andere goederen.
Er is sprake van meerdere aanknopingspunten in Noord-Holland. Het onderzoeksteam houdt er rekening mee dat verdachten afkomstig zijn uit provincie Noord-Holland.
Uitzending vanaf 20:25 uur op NPO2
Opsporing Verzocht besteedde vanavond, 28 januari, aandacht aan de zaak. Informatie over het onderzoek is te vinden op www.politie.nl/assen-nl. Daar kun je nu ook al je tips doorgeven.
https://www.politie.nl/ni(...)t-noord-holland.html
Och, je zult wel moeten inzoomen op het algemeen onderwijs en niet op de outlier.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als kosten en kwaliteit van onderwijs invers gecorreleerd zijn, dan zouden prive scholen ook geen zin hebben.
Ha, die staat er wel herkenbaar op.quote:
Weten die Roemenen ook eens hoe het is om bestolen te worden. Ik zie deze kunstschatten als compensatie voor alle geleden schade door Roemenen in nederland.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Roemeniė ruikt al geld.
[..]
Het zou me niet eens verbazen als de Roemeense regering zelf erachter zit om dit soort geintjes uit te halen.
quote:(...)Waarom NU.nl de foto's van de verdachte niet deelt
De redactie van NU.nl heeft er voor gekozen de foto's van de verdachte niet te delen. Een foto van een gezocht persoon plaatsen doet de redactie alleen bij hoge uitzondering, omdat verspreiding van de foto ingrijpende gevolgen kan hebben.
De verdachte heeft namelijk recht op privacy. (...)
De politie deelt het dus ze kunnen hem prima plaatsen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:17 schreef Red_85 het volgende:
Nu .nl:
https://www.nu.nl/cultuur(...)f-drents-museum.html
[..]!!!!!!!!!!!!!!!
Straks wordt die arme man nog door iemand herkend, en gaat hij lastig gevallen worden door vervelende organisaties zoals de politie. Z'n privacy, wat doe je.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:17 schreef Red_85 het volgende:
Nu .nl:
[..]!!!!!!!!!!!!!!!
quote:De hoofdredactie en nieuwscoördinator hebben woensdagmiddag overlegd. Toen hebben we geconcludeerd dat de privacy van de gezochte persoon zwaarder weegt. Het is niet zeker of de gezochte persoon een concreet gevaar vormt voor de samenleving. De foto is daarom niet geplaatst.
Bekijk deze YouTube-videoquote:De politie heeft 120 nieuwe tips
binnengekregen over de kunstroof uit
het Drents Museum.De zaak kwam gisteren
aan bod in Opsporing Verzocht.
De politie is blij dat het publiek
massaal meedenkt,maar weet nog niet of
de gouden tip ertussen zit.De gestolen
gouden helm en andere kunstvoorwerpen
zijn nog altijd zoek.De politie heeft
aanwijzingen dat meerdere verdachten
uit Noord-Holland komen.
Van een van de verdachten heeft de
politie foto's vrijgegeven.De man is
een paar dagen voor de inbraak gezien
in een bouwmarkt in Assen.De politie
roept mensen die hem herkennen op om
zich te melden.
Nu.nl dekt zich gewoon in voor als mensen zelf de speurder gaan uithangen en mensen die op hem lijken gaan lastigvallen. Ze willen hier niet aan meewerken. Dat snap ik wel.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:17 schreef Red_85 het volgende:
Nu .nl:
[..]!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een paardenpiemels bij nu.nl, groot uitprinten die foto en omhangen op drukke plekken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:17 schreef Red_85 het volgende:
Nu .nl:
[..]!!!!!!!!!!!!!!!
Net alsof mensen dat niet gaan doen als de foto op de website van de politie zien, idee is toch juist om een foto als dat zo veel mogelijk te verspreiden?quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu.nl dekt zich gewoon in voor als mensen zelf de speurder gaan uithangen en mensen die op hem lijken gaan lastigvallen. Ze willen hier niet aan meewerken. Dat snap ik wel.
Als je wil weten hoe de verdachte er uit ziet, kun je hem zien op de website van de politie.
Politie deelt het zelf al.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu.nl dekt zich gewoon in voor als mensen zelf de speurder gaan uithangen en mensen die op hem lijken gaan lastigvallen. Ze willen hier niet aan meewerken. Dat snap ik wel.
Als je wil weten hoe de verdachte er uit ziet, kun je hem zien op de website van de politie.
Dit.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof mensen dat niet gaan doen als de foto op de website van de politie zien, idee is toch juist om een foto als dat zo veel mogelijk te verspreiden?
Dan dekken ze zich dus in.quote:
Que?quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan dekken ze zich dus in.
Vind het wel verstandig eigenlijk.
Ze leggen het netjes uit hoor:quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Que?
Politie verspreidt foto, vraag hulp van de samenleving in. Hang foto op aan iedere lantaarnpaal, aanplakplek, station "wanted, dead or alive!"
nu: nah neuh, doen we niet. Privacy van de dader for the win!
misvlinder: nu is verstandig...
Whut?
Die quote ik net!quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze leggen het netjes uit hoor:
Waarom NU.nl de foto's van de verdachte niet deelt
De redactie van NU.nl heeft er voor gekozen de foto's van de verdachte niet te delen. Een foto van een gezocht persoon plaatsen doet de redactie alleen bij hoge uitzondering, omdat verspreiding van de foto ingrijpende gevolgen kan hebben.
De verdachte heeft namelijk recht op privacy. Er zijn geen vaste regels voor het anonimiseren van verdachten, maar er zijn wel journalistieke gebruiken. Wij wijken af van ons gebruikelijke beleid als het recht op privacy niet opweegt tegen het maatschappelijk belang van veiligheid.
De hoofdredactie en nieuwscoördinator hebben woensdagmiddag overlegd. Toen hebben we geconcludeerd dat de privacy van de gezochte persoon zwaarder weegt. Het is niet zeker of de gezochte persoon een concreet gevaar vormt voor de samenleving. De foto is daarom niet geplaatst.
Een zaak van landsbelang? Zijn er mensen en de samenleving in gevaar?quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die quote ik net!
En dat is onbegrijpelijk gezien het inmiddels een zaak van landsbelang is geworden en de politie zelf de keuze al heeft gemaakt om de daderfoto te delen met de maatschappij.
Koekkoek!!
jij vindt dus het belang van de dader belangrijker dan het vinden van de gestolen waar en de belangen van de rechtmatige eigenaar.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een zaak van landsbelang? Zijn er mensen en de samenleving in gevaar?
Koekoek!
Of een Roemeenquote:Op woensdag 29 januari 2025 15:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ha, die staat er wel herkenbaar op.
En zou best een Nederlander kunnen zijn.
Ik vind het achterlijk maar van een door en door verrot politiek correct medium kun je dit soort gedrag verwachten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan dekken ze zich dus in.
Vind het wel verstandig eigenlijk.
Dat zeg ik toch niet? Er zijn dus schijnbaar wel bepaalde journalistieke regels en wetten en daar willen ze zich aan houden. Ze hebben geen zin in gezeik achteraf. Dat vind ik verstandig van ze.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
jij vindt dus het belang van de dader belangrijker dan het vinden van de gestolen waar en de belangen van de rechtmatige eigenaar.
Prima joh.
Waar hebben we 'diefstal' dan in de wetboeken opgenomen?
Zou kunnen maar die hebben vaak hogere jukbeenderen en een breder gezicht.quote:
De politie deelt zelf ook altijd van die 240p beelden terwijl ze ook voor 4K kunnen kiezen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik vind het achterlijk maar van een door en door verrot politiek correct medium kun je dit soort gedrag verwachten.
leuke zonnebril in je UIquote:Op woensdag 29 januari 2025 17:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou kunnen maar die hebben vaak hogere jukbeenderen en een breder gezicht.
Dan zien zij andere regels dan dat er daadwerkelijk zijn gezien hun landelijke collega's dat hebben van andere media.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Er zijn dus schijnbaar wel bepaalde journalistieke regels en wetten en daar willen ze zich aan houden. Ze hebben geen zin in gezeik achteraf. Dat vind ik verstandig van ze.
Of die regels en wetten achterlijk zijn is een andere discussie.
Done deal.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 20:40 schreef Zipportal het volgende:
@Nober en ik zijn op deze zaak gezet. Zodra er nieuws is sturen we de DSI aan.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Toch briljant dat je een, nota bene in dezelfde plaats net gekochte, voorhamer gaat dumpen vlakbij het museum waar vermoedelijk heel groot PRAXIS op staat.
Er stond Sencys op, ze hadden dus het huismerk van Praxis gekochtquote:Op woensdag 29 januari 2025 18:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Toch briljant dat je een, nota bene in dezelfde plaats net gekochte, voorhamer gaat dumpen vlakbij het museum waar vermoedelijk heel groot PRAXIS op staat.
Welk gezeik achteraf? Als de politie dit deelt (en of dat mag is getoetst door het OM!) mogen ze het gewoon zonder problemen plaatsen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Er zijn dus schijnbaar wel bepaalde journalistieke regels en wetten en daar willen ze zich aan houden. Ze hebben geen zin in gezeik achteraf. Dat vind ik verstandig van ze.
Of die regels en wetten achterlijk zijn is een andere discussie.
En blijkbaar ook nog een dag voor de roof gekochtquote:Op woensdag 29 januari 2025 19:10 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Er stond Sencys op, ze hadden dus het huismerk van Praxis gekocht![]()
Lekker zuinig doen![]()
Maar daardoor wel makkelijker op te sporen
Joh, weer deze discussie. Ze hebben een duidelijke verklaring gegeven en moeten het verder zelf weten. Ze hebben geen zin in gezeik en zijn echt niet begaan met de privacy van die kerel natuurlijk. Maar hebben geen zin in aanklachten en een media-circus.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Welk gezeik achteraf? Als de politie dit deelt (en of dat mag is getoetst door het OM!) mogen ze het gewoon zonder problemen plaatsen.
nu.nl wil met hun actie wws graag even scoren dat zij het meest correct en woke zijn tov de rest van heel Nederlandquote:Op woensdag 29 januari 2025 16:37 schreef Red_85 het volgende:
Die quote ik net!
En dat is onbegrijpelijk gezien het inmiddels een zaak van landsbelang is geworden en de politie zelf de keuze al heeft gemaakt om de daderfoto te delen met de maatschappij.
Koekkoek!!
Ze weigeren dus de politie te helpen met hun kanaal, welke een best grote landelijke uitstraling heeft en juist bijdraagt aan het snel vinden van de dief.
Telegraaf, nos, rtlnieuws, alles en iedereen deelt de foto. Maar nu denkt 'daderprivacy!' en neemt de dader in bescherming.
Zou je best kunnen kwalificeren als een vorm van landverraad.
Totale verschrikking.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
nu.nl wil met hun actie wws graag even scoren dat zij het meest correct en woke zijn tov de rest van heel Nederland![]()
Als ze dan straks over getinte Nederlanders berichten dan hoeven ze dat niet bij het signalement te vermelden en is dan inmiddels landelijk bekend waarom ze dat zo correct doen![]()
#profileren #kansBenutten
Wist niet dat dit topic over nu.nl gaat.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
nu.nl wil met hun actie wws graag even scoren dat zij het meest correct en woke zijn tov de rest van heel Nederland![]()
Als ze dan straks over getinte Nederlanders berichten dan hoeven ze dat niet bij het signalement te vermelden en is dan inmiddels landelijk bekend waarom ze dat zo correct doen![]()
#profileren #kansBenutten
Als ze niet snel verklaren over de items gewoon uitleveren aan een slagersbende uit Roemeniė. Zijn die dingen zo weer terug.quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:32 schreef rutger05 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)udroof-drents-museum
Ik hoop dat de stukken door deze aanhoudingen nu snel weer terug zijn en teruggegeven kunnen worden aan de Roemeense samenleving.
Nee, dit topic gaat over wat spullen die uit een museum zijn gestolen. Maar toevallig kwam ook even nu.nl ter sprake in verband met het wel of niet plaatsen van een foto.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Wist niet dat dit topic over nu.nl gaat.
Misschien kunnen ze ook die hamers wel gebruiken om ze een beetje aan het praten te krijgenquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:33 schreef TLC het volgende:
En nu de verdachten een beetje waterboarden om erachter te komen waar de gestolen kunstwerken zijn
Een beetje martelen mag welquote:Op woensdag 29 januari 2025 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze ook die hamers wel gebruiken om ze een beetje aan het praten te krijgen
Hij zal wel ontbijt hebben gewild.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:56 schreef Momo het volgende:
'Gewapende man op dak McDonald's bij Assen-Noord'
Wilde westen in Assen tegenwoordig
Het moet niet veel gekker worden hier in het noorden.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:56 schreef Momo het volgende:
Heeft 'ie een gouden helm op?quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:56 schreef Momo het volgende:
Zou het niet dezelfde kerel zijn? Heeft hij een hamer?quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:56 schreef Momo het volgende:
Staat idd niet bij waarmee hij gewapend is.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou het niet dezelfde kerel zijn? Heeft hij een hamer?
Heb jij wel eens eens burger gehad die er uit zag zoals op het plaatje?quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hij zal wel ontbijt hebben gewild.
Bekijk deze YouTube-video
Het domme was meer om het ding te dumpen en ook om een kennelijk zo goed als nieuwe hamer te gebruiken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:10 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Er stond Sencys op, ze hadden dus het huismerk van Praxis gekocht![]()
Lekker zuinig doen![]()
Maar daardoor wel makkelijker op te sporen
Net zo dom als een gejatte auto uit de buurt van je woonplaats gebruiken n die dan ook in die regio weer dumpen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 01:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Het domme was meer om het ding te dumpen en ook om een kennelijk zo goed als nieuwe hamer te gebruiken.
Als die hamer van de Praxis intensief gebruikt had geweest zou het weinig nut hebben gehad om recente videobeelden op te vragen vragen bij de diverse Praxiswinkels.
Nog steeds?quote:
Tokkie gezinquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
Verdachte opgepakt, maar zou het hem echt zijn? Jong stel met kinderen?
Die boevenkoppen zijn wel makkelijk te spotten.quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:49 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Harry en Jan.
Het zijn geen Roemenenquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die boevenkoppen zijn wel makkelijk te spotten.
Bernhard lijkt op een muppetquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:49 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Harry en Jan.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:13 schreef maily het volgende:
[..]
wel dat hoofd blurren maar de inktvlek niet![]()
Bert en Erniequote:Op donderdag 30 januari 2025 21:49 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Harry en Jan.
https://www.nu.nl/cultuur(...)terug-te-vinden.htmlquote:Waarom NU.nl de foto's van de verdachten niet deelt
De redactie van NU.nl heeft ervoor gekozen de foto's van de verdachten niet te delen. De redactie plaatst alleen bij hoge uitzondering een foto van een gezochte persoon, omdat verspreiding van de foto ingrijpende gevolgen kan hebben.
Een verdachte heeft namelijk recht op privacy. Er zijn geen vaste regels voor het anonimiseren van verdachten, maar er zijn wel journalistieke gebruiken. Wij wijken af van ons gebruikelijke beleid als het recht op privacy niet opweegt tegen het maatschappelijk belang van veiligheid.
De hoofdredactie en nieuwscoördinator hebben donderdagavond overlegd. Toen hebben we geconcludeerd dat de privacy van de aangehouden verdachten en de gezochte persoon zwaarder weegt. Het is ook niet zeker of de gezochte persoon een concreet gevaar voor de samenleving vormt. De foto's zijn daarom niet op NU.nl geplaatst.
In het winkelcentrum bij mij in de buurt zitten een Douglas en een Zeeman.quote:
Ik zou even niet naar buiten gaan als ik jou wasquote:Op donderdag 30 januari 2025 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In het winkelcentrum bij mij in de buurt zitten een Douglas en een Zeeman.
Het komt wel dichtbij zo
Ik begin met het wegblijven van kunstmusea. Dat moet wel te doen zijn gok ik.quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zou even niet naar buiten gaan als ik jou was
gewoon een gouden integraalhelm opquote:Op donderdag 30 januari 2025 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik begin met het wegblijven van kunstmusea. Dat moet wel te doen zijn gok ik.
nu.nl onze morele baken in duistere tijdenquote:Op donderdag 30 januari 2025 22:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/cultuur(...)terug-te-vinden.html
Is koettuur zie de url.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat krijg je ook na een plofkraak....quote:Op donderdag 30 januari 2025 21:57 schreef TLC het volgende:
Ipv een museumbezoek zouden ze eens een bezoek aan een kapper moeten brengen
en als menig Fokkerquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:42 schreef Kamelenteen het volgende:
Maar hebben wel eenzelfde rotkop als menig Roemeen.
Wat dacht je dan? We staan internationaal voor lul als we dit laten lopen, reken maar dat de geheime diensten ook vol op het orgel gaan, het zou me verbazen als die helm niet binnen 2 dagen terug is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 23:00 schreef LXIV het volgende:
Normaal worden beelden van daders pas na een half jaar of zo getoond. Je kunt wel zien dat er alles aan gelegen is die helm te vinden voordat hij omgesmolten wordt
https://www.ad.nl/binnenl(...)wapenbezit~a792b706/quote:De twee mannen die door de politie verdacht worden van betrokkenheid bij de kunstroof in Assen, kwamen al veel vaker in aanraking met de politie. Bernhard Z. is eerder onder meer veroordeeld tot vijfenhalf jaar cel voor zijn betrokkenheid bij een gewelddadige woningoverval in Heerhugowaard. Douglas W. moest meermaals voorkomen voor zaken als diefstal en drugsbezit.
Maar wel logisch. Leuk om die mensen opgepakt te hebben, maar het belangrijkste is het terugvinden van die objecten, dus ook nu ze zijn opgepakt blijft het van belang om te weten waar ze zijn geweestquote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:15 schreef Starhopper het volgende:
Wel bijzonder dat ze de foto's van de daders delen nadat ze zijn opgepakt. Dit is de eerste keer volgens mij?
Bernhard en Douglas zijn niet zo spraakzaam.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wel logisch. Leuk om die mensen opgepakt te hebben, maar het belangrijkste is het terugvinden van die objecten, dus ook nu ze zijn opgepakt blijft het van belang om te weten waar ze zijn geweest
Klinkt als impulsieve psychopaten die snel geld willen verdienen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:43 schreef Momo het volgende:
Een premium artikel van telegraaf maar :
Kunstroof-verdachte Assen Bernhard Zeeman (34) eerder veroordeeld na brute woningoverval
"Gezin met jonge kinderen vastgebonden"
Dat ze maar vaak genoeg je foto en naam plaatsen Bernhard Zeeman
Is mogeijk een wanhoopspoging omdat die boys ze niet vertellen waar ze de buit gestashed hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:15 schreef Starhopper het volgende:
Wel bijzonder dat ze de foto's van de daders delen nadat ze zijn opgepakt. Dit is de eerste keer volgens mij?
Klinkt alsof ze een opdracht hebben gehad.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klinkt als impulsieve psychopaten die snel geld willen verdienen.
quote:Verdachten bij de NOS niet herkenbaar in beeld
Hoewel het feit dat de politie de foto's en namen van de verdachten heeft vrijgegeven nieuws is, zie je de beelden en volledige namen niet terug in de berichtgeving van de NOS. De journalistieke lat voor het openbaar maken van de identiteit van verdachten ligt bij ons hoog. We doen het 'niet, tenzij'.
In sommige gevallen oordelen we dat het maatschappelijke belang en de nieuwswaarde van dergelijke informatie groter is dan het belang om de privacy van verdachten te beschermen. Dat is altijd een onafhankelijke, redactionele keuze, waarbij het opsporingsbelang van de politie geen doorslaggevende rol speelt.
In dit geval vinden we dat het herkenbaar in beeld brengen van deze verdachten, die overigens al in hechtenis zitten, journalistiek gezien niet noodzakelijk is. Over de keuze van politie en justitie om de gegevens te delen berichten we wel, en stellen we verdiepende vragen aan betrokkenen en deskundigen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door Tengano op 31-01-2025 14:04:09 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Maar het moet eerst nog bewezen worden of dit de daders zijn. Justitie is niet in hun eerste tunnelvisie gestikt en de rechters niet in hun eerste rechterlijke dwaling.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Als je dit soort rottigheid uitvreet heb je je recht op privacy wat mij betreft verspeeld.
De tentoonstelling bestond uit 670 (geen 650) stukken maar ze hebben maar 4 objecten meegenomen, de helm en 3 armbanden. Qua goudwaarde is het nog geen 2 ton waard bij elkaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo te zien gaat het dus om veel meer spullen dan die helm en die 2 armbanden. Als er 650 items zijn buitgemaakt hebben ze die vast niet allemaal netjes ingepakt. Vraag me nu wel af wat de totale waarde dan in goud van die buit is.
En met die punten uit dat plaatje zijn ze als ik het goed zie ook in Groningen geweest. Anyway dit zijn zoveel spulletjes dat je daar wel even mee bezig zou zijn om die om te smelten en daar moet je ook echt even de tijd voor nemen. Dus ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze dat gelijk gedaan hebben. Ik denk dat hun prio 1 was om dit eerst ergens goed te verstoppen, low profile te houden en op een later moment de draad weer op te pakken.
Grove schatting:
Goudprijs per kilo is 96K
650 items bij elkaar is misschien iets van 10 kilo - in het uiterste geval misschien 30 kilo
Waarde van de buit 1 tot 2?, 3?? miljoen.
En dan nog met een man of 3 a 4? delen.
Er is nog een verdachte voortvluchtig lees ik. Hopelijk laat hij dat spul gewoon met rust.
Het moet zeker eerst bewezen worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar het moet eerst nog bewezen worden of dit de daders zijn. Justitie is niet in hun eerste tunnelvisie gestikt en de rechters niet in hun eerste rechterlijke dwaling.
Overigens gaat het hier om spullen, niet om menselijk leed zoals bij Fouad Lakhlili of Richard Kosse.
als muilezels zeg maar?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:07 schreef CarbonC het volgende:
Iets zegt me dat dit tuig voor het karretje van groter tuig gespannen is.
Dit ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:07 schreef CarbonC het volgende:
Anders zouden ze ook wel zeggen waar die dingen liggen. Nu doen ze dat niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:07 schreef CarbonC het volgende:
Wat zeg jij nou weer?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat een zwaktebod ! Verdachtes werken niet mee dus ze moeten maar aan de schandpaal..
Slechte ontwikkeling in deze tijd waarin mensen maar een halve foto nodig hebben om er 1 te bedreigen.
Maar de verdachten zijn niet Roemeens dus je vergelijking slaat nergens op.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:47 schreef jakosi het volgende:
Hopelijk mogen ze in Roemeniė worden berecht, net zoals de kopschoppers van Carlo in Spanje in Nederland werden berecht.
Zouden ze vaker moeten doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat een zwaktebod ! Verdachtes werken niet mee dus ze moeten maar aan de schandpaal..
Slechte ontwikkeling in deze tijd waarin mensen maar een halve foto nodig hebben om er 1 te bedreigen.
Ik zal er geen nacht minder om slapen, mocht dat gebeuren. Dan maar kijken naar een replica ervan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:38 schreef Tengano het volgende:
Klinkt toch wel heel sneu voor die mensen in Roemenie.
Wij zouden ook zwaar vertiefd zijn als we onze nachtwacht uitlenen en dat hij dan even later gestolen wordt terwijl er helemaal niemand in dat museum was.
https://www.telegraaf.nl/(...)estart-door-roemenie
Zou kunnen idd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:47 schreef Breekfast het volgende:
De gestolen stukken zijn denk ik allang de grens over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
En die helm stond dus al een half jaar in dat museum in Assen zie ik. Dan hadden ze in Roemenie ook wel eerder wakker kunnen worden als die afspraak vanuit die Roemeense directeur niet helemaal haram was.quote:Achtergrond
De helm werd in 1928 gevonden door een kind met de naam Traian Simion in de buurt van het dorp Piana Coțofenești, tegenwoordig bekend onder de naam Vărbilău, 25 kilometer ten noorden van Ploiești. Aanvankelijk werd de helm als speelgoed en later als waterbak voor kippen gebruikt. Daardoor raakte de schedelkap beschadigd.[1] In 1929 kocht een handelaar uit Ploiești de helm en schonk die aan het Nationaal Museum van Oudheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Helm_van_Co%C8%9Bofene%C8%99ti
Laten we er vooral gewoonte van maken..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:15 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Zouden ze vaker moeten doen.
Hoop alleen niet dat dit leidt tot strafverlaging.
Omdat wapens daar veel gebruikelijker zijn. Die .44 is overigens net zo nutteloos tegen ze FAL’s en G3’s waar de lokale gangs mee rondlopen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:13 schreef jakosi het volgende:
Waarom staan de bewakers denken jullie in Brazilie met een .44 magnum revolver voor een museum?
Jij vind het echt fantastisch dat de privacy van een crimineel belangrijker is dan het oplossen van een misdaad in ons mooie landje?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Laten we er vooral gewoonte van maken..
Omdat het in Brazilie wat crimineler is dan West-Europa en daar ook meer wapengeweld is?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:13 schreef jakosi het volgende:
Waarom staan de bewakers denken jullie in Brazilie met een .44 magnum revolver voor een museum?
Spong mag naast ze gaan zitten. In de cel er naast dan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:20 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat een gejank weer. Tere zieltjes.Aanpakken die gasten, geen zoetsappig gezeur.
Spong is hun advocaat?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 02:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Spong mag naast ze gaan zitten. In de cel er naast dan.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)drag-nog-niet-helderquote:De Nederlandse regering staat voor een deel garant voor de vier gestolen topstukken uit het Drents Museum. Dat bevestigt minister Eppo Bruins aan RTV Drenthe. Hij kan niet zeggen om wat voor bedrag het gaat. "Dat is nog volstrekt niet helder." De helm en de drie armbanden die afgelopen week zijn gestolen uit het Drents Museum zijn voor 5,8 miljoen euro verzekerd. "Een deel van het risico ligt bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap", zegt Bruins. "Het betekent dat wij ook deels risico lopen bij diefstal, verlies of beschadiging."
Bij de Kunsthal in Rotterdam zijn zeven (bekende) schilderijen gestolen. Deze zijn naar Roemeniė gebracht en daar in een houtkachel gegooidquote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het kabinet had zich ook wel eens met de slechte beveiliging mogen bemoeien, nu moeten wij gaan betalen.....
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)drag-nog-niet-helder
Zijn ze al veroordeeld dan? Je gaat slaat een nare weg in als je verdachtes maar zo voor de leeuwen gooit omdat je het onderzoek niet rond krijgt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 01:32 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Jij vind het echt fantastisch dat de privacy van een crimineel belangrijker is dan het oplossen van een misdaad in ons mooie landje?
Mijn visie in deze: als crimineel geef je je recht op privacy prijs. Punt!
Dat is natuurlijk ook zo, maar het zijn wel een paar mannen en altijd wel iemand die de politie kan waarschuwen. Dat was er nu allemaal niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:50 schreef Shotty het volgende:
[..]
Omdat wapens daar veel gebruikelijker zijn. Die .44 is overigens net zo nutteloos tegen ze FAL’s en G3’s waar de lokale gangs mee rondlopen.
Omdat onze beveiliging in de Kunsthal niet op orde was?...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Bij de Kunsthal in Rotterdam zijn zeven (bekende) schilderijen gestolen. Deze zijn naar Roemeniė gebracht en daar in een houtkachel gegooid![]()
Daar kunnen wij ook een rekening voor sturen.
Terechte reactie, maar op Fok! heeft een verstandige reactie geen enkele zin.....quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn ze al veroordeeld dan? Je gaat slaat een nare weg in als je verdachtes maar zo voor de leeuwen gooit omdat je het onderzoek niet rond krijgt.
Ging het nou om een zaak van nationale veiligheid of om een ontvoering dan zijn zulke maatregelen anders. Hoewel indentiteit bekend maken in mijn ogen fout is. Zeker met de hoeveelheid nederlanders die al heel snel om een hoofd op een stok vragen
Grootste reden dat ze het nu doen zal zijn omdat men enorm voor lul staat, nu men geleende schatten zo kinderlijk eenvoudig heeft laten jatten.
Nee, ze zijn nog niet veroordeeld, maar de politie heeft overduidelijk de juiste verdachten te pakken. Dat zou voldoende moeten zijn naar mijn mening om een stukje van dr privacy te verliezen. Ik vind het oplossen van een misdrijf belangrijker dan de privacyschending van een verdachte indien resultaat bij een opsporingsonderzoek uitblijft.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn ze al veroordeeld dan? Je gaat slaat een nare weg in als je verdachtes maar zo voor de leeuwen gooit omdat je het onderzoek niet rond krijgt.
Het gaat niet om een zaak van nationale veiligheid, maar om criminelen die explosieven hebben gebruikt bij een inbraak waarbij de buit wellicht enkele miljoenen is. Ze zijn weliswaar opgepakt en aangehouden, maar toch.. Wat mij betreft is een beetje druk op deze lui prima en gerechtvaardigd nu er een belang is van een paar miljoen euro en reputatieschade voor Nederlandse musea. Dat belang is groter dan het beetje scahde dat dit tuig nu ondervind omdat hun naam/foto's verspreid zijn. Hetgeen ook deels hun eigen keuze was, heb ik begrepen.quote:Ging het nou om een zaak van nationale veiligheid of om een ontvoering dan zijn zulke maatregelen anders. Hoewel indentiteit bekend maken in mijn ogen fout is. Zeker met de hoeveelheid nederlanders die al heel snel om een hoofd op een stok vragen.
Grootste reden dat ze het nu doen zal zijn omdat men enorm voor lul staat, nu men geleende schatten zo kinderlijk eenvoudig heeft laten jatten.
Lijkt me verschrikkelijk. Men roept zulke dingen altijd zo makkelijk, maar denkt nooit aan gevolgen die dit kan hebben.quote:Op zondag 2 februari 2025 03:05 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nee, ze zijn nog niet veroordeeld, maar de politie heeft overduidelijk de juiste verdachten te pakken. Dat zou voldoende moeten zijn naar mijn mening om een stukje van dr privacy te verliezen. Ik vind het oplossen van een misdrijf belangrijker dan de privacyschending van een verdachte indien resultaat bij een opsporingsonderzoek uitblijft.
[..]
Het gaat niet om een zaak van nationale veiligheid, maar om criminelen die explosieven hebben gebruikt bij een inbraak waarbij de buit wellicht enkele miljoenen is. Ze zijn weliswaar opgepakt en aangehouden, maar toch.. Wat mij betreft is een beetje druk op deze lui prima en gerechtvaardigd nu er een belang is van een paar miljoen euro en reputatieschade voor Nederlandse musea. Dat belang is groter dan het beetje scahde dat dit tuig nu ondervind omdat hun naam/foto's verspreid zijn. Hetgeen ook deels hun eigen keuze was, heb ik begrepen.
Ik ben voor openbaring van namen/foto's van criminelen. Weg met de privacy van daders, dat is van ondergechikt belang ingeval van crimineel handelen.
Zo, kunnen de Roemenen misschien hun grote mond weer houden.quote:
Grote vechtpartij in amateurvoetbal; keeper SDZ bewerkt met helmquote:Op maandag 3 februari 2025 15:32 schreef Tengano het volgende:
Is iemand dit weekend toevallig nog ergens die helm tegengekomen?
Tate? Die zit toch vast in Roemenie?quote:
Probeer je wereld wat te verbreden.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tate? Die zit toch vast in Roemenie?
Ah, dus de mocromaffia zit hier dus ook al achterquote:Op maandag 3 februari 2025 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Grote vechtpartij in amateurvoetbal; keeper SDZ bewerkt met helm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 98% gewijzigd door Tengano op 03-02-2025 19:28:01 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:In Roemeniė zijn fouten gemaakt bij het uitlenen van cultureel erfgoed aan het Drents Museum, blijkt uit onderzoek in opdracht van de Roemeense premier.
Bij een kunstroof werden Roemeense kunstschatten gestolen uit het museum in Assen. In de nacht van vrijdag 24 op zaterdag 25 januari sloegen de dieven toe.
Een historische gouden helm en drie armbanden zijn meegenomen. Er zijn in de zaak drie verdachten opgepakt, twee mannen en een vrouw. Zij zitten nog vast.
'Ernstige tekortkomingen'
De Roemeense onderzoekers kwamen 'ernstige tekortkomingen' tegen als het gaat om onder meer de beveiliging van het nationaal erfgoed als dat wordt tentoongesteld in het buitenland. Zo waren het Nationaal Historisch Museum van Roemeniė en het ministerie van Cultuur in dat land verplicht om maatregelen te nemen ter voorkoming van diefstal, maar schoten ze volgens de onderzoekers tekort in die bewaking.
Ook rond de goedkeurings- en exportprocedures van de erfgoederen werden er fouten gemaakt. De bewaking van de objecten in Assen bleek volgens de onderzoekers minder strikt dan bij tentoonstellingen in Madrid en Rome.
De inkoop van gespecialiseerd beveiligingspersoneel dat de veiligheid continu had moeten waarborgen, was op zijn plaats geweest, stellen ze.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ed-onderzoekers-zien
quote:Minister Bruins over kosten door kunstroof in Drents Museum: 'Kan dure grap worden'
De kosten voor de Nederlandse staat door de kunstroof bij het Drents Museum kunnen "een dure grap worden". Dat zei minister Eppo Bruins (Cultuur) vandaag na afloop van de ministerraad. Als de gestolen gouden helm en armbanden niet worden teruggevonden, draait Nederland voor de kosten op.
Het gaat om een bedrag van 5,8 miljoen euro. Het enige wat het Drents Museum moet betalen, is het eigen risico. Het is niet bekend hoe hoog dat bedrag is.
Uit gegevens in handen van RTV Drenthe blijkt dat de Nederlandse regering voor iets meer dan 9 miljoen garant staat. Bij schade, diefstal of verlies is de staat daar aansprakelijk voor.
Negen miljoen overleven we natuurlijk niet als land. Laten we de btw en statiegeld verhogen om dat te bekostigen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Leuk, maar wij moeten dokken....![]()
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |