De tentoonstelling bestond uit 670 (geen 650) stukken maar ze hebben maar 4 objecten meegenomen, de helm en 3 armbanden. Qua goudwaarde is het nog geen 2 ton waard bij elkaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo te zien gaat het dus om veel meer spullen dan die helm en die 2 armbanden. Als er 650 items zijn buitgemaakt hebben ze die vast niet allemaal netjes ingepakt. Vraag me nu wel af wat de totale waarde dan in goud van die buit is.
En met die punten uit dat plaatje zijn ze als ik het goed zie ook in Groningen geweest. Anyway dit zijn zoveel spulletjes dat je daar wel even mee bezig zou zijn om die om te smelten en daar moet je ook echt even de tijd voor nemen. Dus ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze dat gelijk gedaan hebben. Ik denk dat hun prio 1 was om dit eerst ergens goed te verstoppen, low profile te houden en op een later moment de draad weer op te pakken.
Grove schatting:
Goudprijs per kilo is 96K
650 items bij elkaar is misschien iets van 10 kilo - in het uiterste geval misschien 30 kilo
Waarde van de buit 1 tot 2?, 3?? miljoen.
En dan nog met een man of 3 a 4? delen.
Er is nog een verdachte voortvluchtig lees ik. Hopelijk laat hij dat spul gewoon met rust.
Het moet zeker eerst bewezen worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar het moet eerst nog bewezen worden of dit de daders zijn. Justitie is niet in hun eerste tunnelvisie gestikt en de rechters niet in hun eerste rechterlijke dwaling.
Overigens gaat het hier om spullen, niet om menselijk leed zoals bij Fouad Lakhlili of Richard Kosse.
als muilezels zeg maar?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:07 schreef CarbonC het volgende:
Iets zegt me dat dit tuig voor het karretje van groter tuig gespannen is.
Dit ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:07 schreef CarbonC het volgende:
Anders zouden ze ook wel zeggen waar die dingen liggen. Nu doen ze dat niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:07 schreef CarbonC het volgende:
Wat zeg jij nou weer?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat een zwaktebod ! Verdachtes werken niet mee dus ze moeten maar aan de schandpaal..
Slechte ontwikkeling in deze tijd waarin mensen maar een halve foto nodig hebben om er 1 te bedreigen.
Maar de verdachten zijn niet Roemeens dus je vergelijking slaat nergens op.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:47 schreef jakosi het volgende:
Hopelijk mogen ze in Roemenië worden berecht, net zoals de kopschoppers van Carlo in Spanje in Nederland werden berecht.
Zouden ze vaker moeten doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat een zwaktebod ! Verdachtes werken niet mee dus ze moeten maar aan de schandpaal..
Slechte ontwikkeling in deze tijd waarin mensen maar een halve foto nodig hebben om er 1 te bedreigen.
Ik zal er geen nacht minder om slapen, mocht dat gebeuren. Dan maar kijken naar een replica ervan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:38 schreef Tengano het volgende:
Klinkt toch wel heel sneu voor die mensen in Roemenie.
Wij zouden ook zwaar vertiefd zijn als we onze nachtwacht uitlenen en dat hij dan even later gestolen wordt terwijl er helemaal niemand in dat museum was.
https://www.telegraaf.nl/(...)estart-door-roemenie
Zou kunnen idd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:47 schreef Breekfast het volgende:
De gestolen stukken zijn denk ik allang de grens over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die helm stond dus al een half jaar in dat museum in Assen zie ik. Dan hadden ze in Roemenie ook wel eerder wakker kunnen worden als die afspraak vanuit die Roemeense directeur niet helemaal haram was.quote:Achtergrond
De helm werd in 1928 gevonden door een kind met de naam Traian Simion in de buurt van het dorp Piana Coțofenești, tegenwoordig bekend onder de naam Vărbilău, 25 kilometer ten noorden van Ploiești. Aanvankelijk werd de helm als speelgoed en later als waterbak voor kippen gebruikt. Daardoor raakte de schedelkap beschadigd.[1] In 1929 kocht een handelaar uit Ploiești de helm en schonk die aan het Nationaal Museum van Oudheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Helm_van_Co%C8%9Bofene%C8%99ti
Laten we er vooral gewoonte van maken..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:15 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Zouden ze vaker moeten doen.
Hoop alleen niet dat dit leidt tot strafverlaging.
Omdat wapens daar veel gebruikelijker zijn. Die .44 is overigens net zo nutteloos tegen ze FAL’s en G3’s waar de lokale gangs mee rondlopen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 00:13 schreef jakosi het volgende:
Waarom staan de bewakers denken jullie in Brazilie met een .44 magnum revolver voor een museum?
Jij vind het echt fantastisch dat de privacy van een crimineel belangrijker is dan het oplossen van een misdaad in ons mooie landje?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Laten we er vooral gewoonte van maken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |