Heb hier inderdaad niemand zien claimen dat het zeker is dat Harris gaat winnen, laat staan met een landslide.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar ga je geen antwoord op krijgen want er is niemand die bij voorbaat beweert dat Harris dit wel even gaat winnen.
Dat soort zeker weten geschreeuw horen we vooral van Trumpfans,
Klinkt als hoe het overal gaatquote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:10 schreef Basp1 het volgende:
Een dementerende man zegt iets en de maga fan boys weten niet hoe snel ze kritiek moeten leveren. Een dementerende man zegt iets en de maga fanboys weten niet hoe snel ze bizarre opmerkingen moeten downplayen.
'Prachtig event'quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:23 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Lol, een beetje jammer dat er nu weinig hysterie is vanuit de “objectieve” media. Het is een bijzondere week gebleken, eerst hebben we MSG wat natuurlijk gewoon een prachtige event was met gigantisch veel mensen in New York notabene.
Dat word door de media vergeleken met een nazi rally, een talking point dat hier uiteraard gretig word overgenomen door de mensen die anderen beschuldigen van het oplepelen van talking points lol.
Vervolgens hebben we het incident met Hamas lover Mehdi Hassan die Trump en zijn supporters nazis noemt en vervolgens bijna een aanval kreeg omdat Gidursky een zeer geslaagde grap maakte over een pieper die hopelijk niet afgaat.
Arme Gidursky is nu uiteraard niet welkom want racisme of iets dergelijks, hoezo dubbele standaard.
En nu hebben we Biden, Harris probeert bij hem vandaan te blijven maar die oude bok kon het niet laten om even de helft van het land garbage te noemen lol.
Nogmaals jammer dat de zeer objectieve en betrouwbare media niet compleet hysterisch word omdat het halve land even word vergeleken met afval. Wat dacht Biden? Wat die komiek kan dat kan ik ook maar dan in mijn rol als president?
Gelukkig bijna voorbij inderdaad maar ik verwacht dat het nog wel gekker kan bij de volgende verkiezingen helaas.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:51 schreef SEMTEX het volgende:
Oh jongens, de Amerikanen zullen er wel hun buik van vol hebben, maar ik zal ook blij zijn als het resultaat binnen is.
Misschien moeten die mensen dan maar niet op biden stemmen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:23 schreef Chivaz het volgende:
Wat dacht Biden? Wat die komiek kan dat kan ik ook maar dan in mijn rol als president?
Dat geloof ik niet. Dan hebben ze vast geleerd en een beetje normale kandidaten aan beide kanten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Gelukkig bijna voorbij inderdaad maar ik verwacht dat het nog wel gekker kan bij de volgende verkiezingen helaas.
Appears to insult……..quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:56 schreef Basp1 het volgende:
Om maar weer eens een geprojecteerd leugen van onze chivaz te ontkrachten ook de msm media besteed aandacht aan de lompe opmerking van Biden..
Van de nyt:
Biden Appears to Insult Trump Supporters as ‘Garbage,’ but Quickly Tries to Clarify
Lol, werkt het in de VS ook zo dat de president spreekt voor het hele kabinet inclusief Kamala?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen dan maar niet op biden stemmen.
Ow, wacht...
Ik ben eigenlijk best benieuwd wie na Donald gekozen zal worden als kandidaat voor de republikeinen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Dan hebben ze vast geleerd en een beetje normale kandidaten aan beide kanten.
Toch?????
Ik vermoed wederom een autoritair figuur, maar dan eentje die wel competent is. Want rechtsen worden heden ten dage nou eenmaal graag geleid door (halve) dictators en sekteleiders die vertellen dat ze bij hun aan het juiste adres zijn voor echte vrijheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best benieuwd wie na Donald gekozen zal worden als kandidaat voor de republikeinen.
Ach gossie het is ook nooit goed genoeg voor de maga rupsjes.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Appears to insult……..
Dankjewel NYT, gelukkig heeft hij het daarna verklaart toch?
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen…..
Dat. Maar de nasleep gaat waarschijnlijk langer zijn dan toen Biden werd gekozen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:51 schreef SEMTEX het volgende:
Oh jongens, de Amerikanen zullen er wel hun buik van vol hebben, maar ik zal ook blij zijn als het resultaat binnen is.
Precies, beeld je maar gewoon in dat het trump is die het doet, dan is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:58 schreef Chivaz het volgende:
AOC vs Trump jr. incomingquote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Dan hebben ze vast geleerd en een beetje normale kandidaten aan beide kanten.
Toch?????
Het is vooral dom van Biden. Als Harris het opnam tegen een normale, fatsoenlijke kandidaat - iemand als McCain of Romney - zou de verontwaardiging ter rechterzijde terecht zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Appears to insult……..
Dankjewel NYT, gelukkig heeft hij het daarna verklaart toch?
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen…..quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de tegenstander is Trump, die sprekers uitnodigt op z'n rally die Harris 'antichrist' noemen en Democraten 'fucking degenerates'. Die 'linksen' omschrijft als de 'enemy within' waar je keihard tegen moet optreden, desnoods met de inzet van het leger. Die zijn politieke tegenstanders 'horrible people' noemt en 'evil'.
Het enige vuil/garbage dat Biden ziet zijn de supporters, die zich demoniserend uitlaten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:56 schreef Basp1 het volgende:
Om maar weer eens een geprojecteerd leugen van onze chivaz te ontkrachten ook de msm media besteed aandacht aan de lompe opmerking van Biden..
Van de nyt:
Biden Appears to Insult Trump Supporters as ‘Garbage,’ but Quickly Tries to Clarify
Ja maar Fox is rechtse propaganda volgens de criticasters hier en de rest van de media zijn vooral bezig met objectieve verslaggeving.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach gossie het is ook nooit goed genoeg voor de maga rupsjes.
Laat ons dan maar eens als voorrbeeld zien hoe Fox omgaat met waanzin uitspraken van Trump.
Die eerste is in 2028 nog niet oud genoeg voor de Grondwet. Sowieso vermoed ik dat deze linkse debiel (met defund the police en arbeiderszelfbestuur bij bedrijven; hoe verzin je het?) eerst nog haar bijdrage aan de omvolking moet vervullen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
AOC vs Trump jr. incoming
Ook normale en fatsoenlijke kandidaten werden in de nazi hoek gezet. Ik kan mij nog herinneren dat Mitt Romney een racist werd genoemd die de zwarte mensen terug de slavernij in zou trappen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral dom van Biden. Als Harris het opnam tegen een normale, fatsoenlijke kandidaat - iemand als McCain of Romney - zou de verontwaardiging ter rechterzijde terecht zijn.
Maar de tegenstander is Trump, die sprekers uitnodigt op z'n rally die Harris 'antichrist' noemen en Democraten 'fucking degenerates'. Die 'linksen' omschrijft als de 'enemy within' waar je keihard tegen moet optreden, desnoods met de inzet van het leger. Die zijn (politieke) tegenstanders 'horrible people' noemt en 'evil'. De lijst is veel langer, maar het punt is duidelijk.
Dus kap met je krokodillentranen en je gespeelde verontwaardiging.
Ze is al 35 en dat is de minimumleeftijd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die eerste is in 2028 nog niet oud genoeg voor de Grondwet. Sowieso vermoed ik dat deze linkse debiel (met defund the police en arbeiderszelfbestuur bij bedrijven; hoe verzin je het?) eerst nog haar bijdrage aan de omvolking moet vervullen.
Grappig, verontwaardigd. Het doet er verder ook niet toe, je haalt hier de woorden van Biden aan en hekelt de wijze waarop (sommige) media verslag doen van de Trump-bijeenkomst, die in jouw ogen 'prachtig' was.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook normale en fatsoenlijke kandidaten werden in de nazi hoek gezet. Ik kan mij nog herinneren dat Mitt Romney een racist werd genoemd die de zwarte mensen terug de slavernij in zou trappen.
Nogmaals ik ben niet verontwaardigd ik vind het vooral grappig om de media en in het verlengde jullie te zien spartelen om dit voorval goed te praten.
quote:Maar de tegenstander is Trump, die sprekers uitnodigt op z'n rally die Harris 'antichrist' noemen en Democraten 'fucking degenerates'. Die 'linksen' omschrijft als de 'enemy within' waar je keihard tegen moet optreden, desnoods met de inzet van het leger. Die zijn (politieke) tegenstanders 'horrible people' noemt en 'evil'. De lijst is veel langer, maar het punt is duidelijk.
En vergeet ook de totaal onschuldige uitspraak ''Immigranten vergiftigen het bloed van de natie", niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig, verontwaardigd. Het doet er verder ook niet toe, je haalt hier de woorden van Biden aan en hekelt de wijze waarop (sommige) media verslag doen van de Trump-bijeenkomst, die in jouw ogen 'prachtig' was.
Nogmaals de vraag: wat is er precies prachtig aan onderstaande?
[..]
Niet sjiek, maar die mensen zitten niet in de politiek. Biden daarentegen is de zittende president van de VS en ik weet niet hoe het werkt maar het lijkt mij dat de president het hele kabinet vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig, verontwaardigd. Het doet er verder ook niet toe, je haalt hier de woorden van Biden aan en hekelt de wijze waarop (sommige) media verslag doen van de Trump-bijeenkomst, die in jouw ogen 'prachtig' was.
Nogmaals de vraag: wat is er precies prachtig aan onderstaande?
[..]
Die figuren zijn sprekers tijdens een politieke bijeenkomst. Het is niet alsof ze per ongeluk het podium op zijn gewandeld, zijn bewust gekozen door de Trump-campagne. Daar gaat natuurlijk ook gewoon een boodschap van uit.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet sjiek, maar die mensen zitten niet in de politiek. Biden daarentegen is de zittende president van de VS en ik weet niet hoe het werkt maar het lijkt mij dat de president het hele kabinet vertegenwoordigt.
Als je in die hoedanigheid het halve land “garbage” noemt dan weegt dat wel wat zwaarder dan een paar politieke sprekers op een rally vind je niet?
Al dan niet meegefinancierd door Oompje Putin.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vermoed wederom een autoritair figuur, maar dan eentje die wel competent is. Want rechtsen worden heden ten dage nou eenmaal graag geleid door (halve) dictators en sekteleiders die vertellen dat ze bij hun aan het juiste adres zijn voor echte vrijheid.
Toch bijzonder dat je die enorme balk in je eigen oog niet kunt zien.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:37 schreef Chivaz het volgende:
Maar wel typisch dat de zeer terechte kritiek van mij kan rekenen op vooral whataboutisms. Hypocrisie ten top, AMV the gift that keeps on giving.
Laat maar jongens, de verkiezingen komen eraan en er is niemand in de VS die nu nog aan het twijfelen is. Het is nu gewoon afwachten wie er president word. Word het een kakelende kip die vooral omhoog heeft gefaald tot aan het presidentschap aan toe (dit is serieus een boek waard).
Of word het Donald Trump, gehaat en geliefd en veruit de meest controversiële president die ik ooit heb meegemaakt.
Dat eeuwige gejengel van die Trumpanzees. Wel in het wilde weg uitdelen maar oh wee als ze moeten incasseren. Dikke, dikke tranen.quote:
Da's hier in NL, of zelfs op Fok niet anders. Linksen zijn altijd Policor deugende wegkijkende zelfhatende cultureel marxistische Gutmenschen (welke superlatieven vergeet ik nog?). Maar waag het niet een keertje de term "domrechts" te laten vallen. Dan is de wereld te klein.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat eeuwige gejengel van die Trumpanzees. Wel in het wilde weg uitdelen maar oh wee als ze moeten incasseren. Dikke, dikke tranen.
Ja, het concept dat als je zelf zo toxic bent, je niet echt aanspraak kunt maken op de moral highground is niet echt besteed aan ze.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat eeuwige gejengel van die Trumpanzees. Wel in het wilde weg uitdelen maar oh wee als ze moeten incasseren. Dikke, dikke tranen.
Niets bijzonders aan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat je die enorme balk in je eigen oog niet kunt zien.
Misschien wel omdat extreemrechtse stemmers vaak mensen zijn die teleurgesteld zijn in hun eigen leven en dus al niet in staat zijn om daar ook nog kritiek van een ander over te krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's hier in NL, of zelfs op Fok niet anders. Linksen zijn altijd Policor deugende wegkijkende zelfhatende cultureel marxistische Gutmenschen (welke superlatieven vergeet ik nog?). Maar waag het niet een keertje de term "domrechts" te laten vallen. Dan is de wereld te klein.
Dat is het punt niet, pretenderen dat je de moral highground hebt maar wanneer de paniek toeslaat alles uit de kast word getrokken om je kiezers te overtuigen. Ik heb dit vaker bij de democraten zien gebeuren. Nogmaals Mitt Romney werd een racist genoemd en hij zou volgens Biden de zwarte Amerikanen terug de slavernij in trappen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het concept dat als je zelf zo toxic bent, je niet echt aanspraak kunt maken op de moral highground is niet echt besteed aan ze.
Waarom doe je het dan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:58 schreef Chivaz het volgende:
Dat is het punt niet, pretenderen dat je de moral highground hebt
Hij heeft niks meer te verliezen als persoon.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Joe Biden heeft hier toch gewoon gelijk?
Nee, niet allemaal nee. Maar wel de meerderheid.
Of het slim is om te zeggen is een ander verhaal. Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen.
Je hebt gelijk! Ik dacht dat 40 de minimumleeftijd was.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze is al 35 en dat is de minimumleeftijd.
Daarbij denk ik ook niet dat dit the needle ook maar in het minste moved.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Of het slim is om te zeggen is een ander verhaal. Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen.
Ja dat hypocriete toneel van Trump spreekt je duidelijk aan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit doet hij dan wel weer fantastisch, geen hysterie etc. Hij vraagt om vergiffenis voor Biden want hij weet inderdaad misschien niet wat hij zegt.
Zoveel zelfreflectie had ik niet achter Trump gezocht eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit doet hij dan wel weer fantastisch, geen hysterie etc. Hij vraagt om vergiffenis voor Biden want hij weet inderdaad misschien niet wat hij zegt.
Ik vind het treffend hoe Harris slechts voor 6% van de donatie inkomsten leunt op miljardairs.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Al dan niet meegefinancierd door Oompje Putin.
Onzin, ik vind Harris erg matig en Trump echt volkomen belachelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit topic is momenteel ook niks anders dan echochambers voor zowel Trump-fans als Harris-fans. Voor elk domme uitspraak van Trump word je doodgegooid met 10 van Harris en voor elk domme uitspraak van Harris staan daar weer 10 van tegenover van Trump.
Laat de verkiezingen maar komen.
Ik herken theater wanneer ik het zie, hij zit nog net niet te lachen want hij weet dat hij dit kan uitmelken tot op het bot en dat zo vlak voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat hypocriete toneel van Trump spreekt je duidelijk aan.
Eerlijk is eerlijk, er zit wel iets achter (waarmee ik niet zeg dat 'Trump en internationale vrienden' dan de juiste antwoorden bieden).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Misschien wel omdat extreemrechtse stemmers vaak mensen zijn die teleurgesteld zijn in hun eigen leven en dus al niet in staat zijn om daar ook nog kritiek van een ander over te krijgen.
Eens. Maar goed; in harris entourage krijg je ongetwijfeld wel zat capabele mensen. Bij trump krijg je die 2025 mongolen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:20 schreef Perrin het volgende:
Onzin, ik vind Harris erg matig en Trump echt volkomen belachelijk.
Ik haal nog maar een keer de column van Kustaw Bessems van stal, die het naar mijn treffend verwoordt:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Maar goed; in harris entourage krijg je ongetwijfeld wel zat capabele mensen. Bij trump krijg je die 2025 mongolen.
quote:Harris is een gewone politica. Je kunt gewone kritiek op haar hebben. Je kunt bijvoorbeeld vinden dat ze te weinig heeft gedaan tegen illegale immigratie. Of dat ze soms in onbegrijpelijke zinnen spreekt. Of dat ze een gemankeerde kandidaat is nu ze niet aan voorverkiezingen heeft meegedaan maar plots werd gekroond tot vervanger van de afgetakelde Joe Biden. En wanneer ze op zulke kwesties wordt aangevallen, zie je dus ook iets normaals, zoals bij alle normale politici met een staat van dienst waarop ze aanspreekbaar zijn: dat ze het lastig heeft.
Haar tegenstander is geen normale politicus. Trump is een diep gestoorde leugenaar en een oplichter. Volgens de jury in een civiele zaak een man die zich aan seksueel misbruik heeft schuldig gemaakt. Een anti-democraat die heeft geprobeerd de uitkomst van de vorige verkiezingen teniet te doen met fraude en intimidatie en door een meute op te hitsen. Hij erkent tot op de dag van vandaag de uitslag niet en dreigt als president iedereen te laten vervolgen die hij voor de resultaten verantwoordelijk houdt.
Hij bewondert dictators en heeft uitgesproken en bewezen autocratische ambities. Hij verheerlijkt geweld en zei nog deze week dat hij het leger zal inzetten tegen ‘de vijand van binnenuit’ die hij gevaarlijker acht dan welke buitenlandse mogendheid ook en waartoe hij politieke tegenstanders rekent. De ideologie van zijn beweging houdt in dat de VS ‘een tweede Amerikaanse Revolutie’ wacht, waarvan bij voorbaat niet vaststaat dat die zonder bloedvergieten zal verlopen. Tegenmacht zal er in zijn overheidsapparaat nauwelijks meer zijn.
Denk hieraan, wanneer je op tv weer eens zo’n uitgekookt handelaartje in meeschuifmeningen ziet enerzijds-anderzijdsen. Alsof het midden tussen deze twee een redelijke plek is. Denk hieraan wanneer weer eens guitig de folklore wordt besproken van die o-zo-dolle Amerikaanse campagnes.
Bron
Vind dit wel een riskante benadering. In theorie zit hier wel wat in, maar er wordt wel gemakkelijk aan voorbijgegaan dat er een EU-kritische wind over het continent waait. Onze grootste coalitiepartij is nota bene fel tegen versterking van de EU. Snap de gedachtegang van deze EU-diplomaten, maar het is niet automatisch gezegd dat lidstaten ook daadwerkelijk de handschoen oppakken.quote:‘Bitter medicine’: Why some EU officials quietly yearn for Trump
BRUSSELS — Here’s a dirty little secret about the U.S. presidential election: Some European officials think a victory by former President Donald Trump could be what the European Union needs to muscle up on defense and get tough on China.
“The return of Trump would be a beneficial shock that will enable the EU to move forward, like the pandemic or the energy crisis following the war in Ukraine,” said one senior EU diplomat who, like others quoted in this article, was granted anonymity to speak freely.
This view, shared confidentially by several EU diplomats and EU officials, doesn’t stem from affection for the Republican candidate or his policy proposals.
Lees verder
Idd en dan achteraf weer de teleurstelling.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind dit wel een riskante benadering. In theorie zit hier wel wat in, maar er wordt wel gemakkelijk aan voorbijgegaan dat er een EU-kritische wind over het continent waait. Onze grootste coalitiepartij is nota bene fel tegen versterking van de EU. Snap de gedachtegang van deze EU-diplomaten, maar het is niet automatisch gezegd dat lidstaten ook daadwerkelijk de handschoen oppakken.
Misschien net anderhalve dus. We kennen deze man al langer dan vandaag.quote:
Ja, da's die knakker die vanuit het kremlin betaald wordt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:50 schreef xpompompomx het volgende:
We kennen deze man al langer dan vandaag.
Goeden trolpoging: 2/10quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hier slaat president Trump nog even de spijker op z’n kop.
Want dat is alles wat-ie kan.. en beetje tweeten en TV kijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hier slaat president Trump nog even de spijker op z’n kop.
Poetin is natuurlijk de grootste katalysator geweest van het besef dat Europa niet enkel op de VS kan teren voor wat betreft defensie. Het gevaar is echter dat er zo langzamerhand steeds meer Poetinverstehers aan de macht komen in Europa die als een stel Chamberlains weg zullen kijken terwijl hij z'n imperialistische ambities waarmaakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind dit wel een riskante benadering. In theorie zit hier wel wat in, maar er wordt wel gemakkelijk aan voorbijgegaan dat er een EU-kritische wind over het continent waait. Onze grootste coalitiepartij is nota bene fel tegen versterking van de EU. Snap de gedachtegang van deze EU-diplomaten, maar het is niet automatisch gezegd dat lidstaten ook daadwerkelijk de handschoen oppakken.
Ik geloof er niets van dat die 'some' er zo veel zijn. Op een apparaat van 20000 kun je altijd wel 'some' vindenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, muh Russia! Trump is Hitler die onder controle staat van het Kremlin. Waarom is Xi nog niet genoemd? Dat zou het wel een beetje afmaken vind je niet?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:04 schreef ExTec het volgende:
Maar goed; beschuldig de ander van wat jij doet, komt ook uit het kremlin-draaiboek.
Deze is maar een 1/10 waard. Doe eens wat meer je best joh.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah, muh Russia! Trump is Hitler die onder controle staat van het Kremlin. Waarom is Xi nog niet genoemd? Dat zou het wel een beetje afmaken vind je niet?
Deze keer was ik bloedserieus, Trump word vergeleken met Hitler en tegelijkertijd staat hij onder controle van het Kremlin.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze is maar een 1/10 waard. Doe eens wat meer je best joh.
Hoge bomen vangen veel wind. Het is niet alsof de rest van de familie allemaal engeltjes zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hoe veilig ben je nog in de VS als je achternaam Trump is?
Ja, echt vervelend dat die nutjob republikeinen met wapens op Don old schoten, of wilde schieten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Laten we eerlijk wezen 2 moordaanslagen die trouwens minder aandacht hebben gekregen dan het foute grapje van Tony zijn daar het bewijs van.
Zijn kleinkinderen of wat dacht je van neefjes en nichtjes die helemaal niets met politiek te maken hebben?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoge bomen vangen veel wind. Het is niet alsof de rest van de familie allemaal engeltjes zijn.
Maar ligt een beetje aan de voornaam die erbij hoort, he?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn kleinkinderen of wat dacht je van neefjes en nichtjes die helemaal niets met politiek te maken hebben?
De naam Trump is niet een naam die ik zou willen dragen als de media en de politiek je vergelijkt met nazis.
Geheid dat we in 2028 met Lara Trump de volgende presidentskandidaat krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoge bomen vangen veel wind. Het is niet alsof de rest van de familie allemaal engeltjes zijn.
Mensen die geloven dat Trump Hitler is zijn sowieso erg irrationeel. Ik denk niet dat het heel erg veel uitmaakt dat ze geen Donald of Erik heten. En al zouden ze Donald of Erik heten, beiden maakten geen deel uit van de voormalige Trump administratie.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ligt een beetje aan de voornaam die erbij hoort, he?
Als die donald, donald jr, of erik is, lastig.
Is die mary, valt het allemaal wel mee.
Volgens mij is die man ook al heel lang dood. Dus nee, trump lijkt mij niet hitler. Ze lijken qua uiterlijk bv ook niet echt op elkaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:
Mensen die geloven dat Trump Hitler is zijn sowieso erg irrationeel.
Het word Vance of DeSantis. DeSantis is veruit de meest capabele bestuurder en zou deze verkiezingen op zijn sloffen hebben gewonnen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Geheid dat we in 2028 met Lara Trump de volgende presidentskandidaat krijgen.
Ja, want het is verder natuurlijk een hardstikke onschuldige familie die helemaal niks misdaan heeft . In de slachtofferrol kruipen is ook iets extreem rechts.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn kleinkinderen of wat dacht je van neefjes en nichtjes die helemaal niets met politiek te maken hebben?
De naam Trump is niet een naam die ik zou willen dragen als de media en de politiek je vergelijkt met nazis.
DeSantis? Maar dat is volgens Trump toch een pedofiel?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het word Vance of DeSantis. DeSantis is veruit de meest capabele bestuurder en zou deze verkiezingen op zijn sloffen hebben gewonnen.
Vance timmert tijdens deze campagne flink aan de weg en is retorisch erg sterk.
Het ontbreekt ze beiden helaas een beetje aan charisma, dat gaat ze misschien wel opbreken tegen bijvoorbeeld Gavin Newsome of Shapiro.
Zou Don Jr en Eric nou niet bepaald 'vele malen intelligenter' willen noemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:31 schreef ExTec het volgende:
De 'kracht' van trump is, is dat hij gewoon dom is. Dat spreekt domme mensen aan.
Z'n kinderen, vance, lara, deathsantis zijn vele malen intelligenter.
En dan kun je proberen af te dalen, doen of je net zo dom bent, maar dat is neerbuigend, en hebben domme mensen in de regel echt wel door.
Dus niemand gaat trump op precies die manier kunnen vervangen. Zo dom en dan met een enorme gouden lepel in je waffel geboren worden, + geldingsdrang omgekeerd evenredig aan het IQ, is een once in a lifetime gevalletje.
Dat klopt, de familie is onschuldig. Tenzij je gelooft in erfschuld wat dus weer een typisch extreem links dingetje is. Ik verwijs even naar herstelbetalingen voor de slavernij. Een standpunt waar Kamala in het verleden ook mee flirte.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, want het is verder natuurlijk een hardstikke onschuldige familie die helemaal niks misdaan heeft . In de slachtofferrol kruipen is ook iets extreem rechts.
Ja, zijn ze. Ze spreken bv al behoorlijk a'la 'normale mensen'.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou Don Jr en Eric nou niet bepaald 'vele malen intelligenter' willen noemen.
Oké hij is dom, Adolf Hitler en hij staat onder bewind van het Kremlin. En tegelijkertijd is hij de ultieme slechterik die een ieder bedondert en stiekem agenda 2025 probeert te implementeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:31 schreef ExTec het volgende:
De 'kracht' van trump is, is dat hij gewoon dom is. Dat spreekt domme mensen aan.
Z'n kinderen, vance, lara, deathsantis zijn vele malen intelligenter.
En dan kun je proberen af te dalen, doen of je net zo dom bent, maar dat is neerbuigend, en hebben domme mensen in de regel echt wel door.
Dus niemand gaat trump op precies die manier kunnen vervangen. Zo dom en dan met een enorme gouden lepel in je waffel geboren worden, + geldingsdrang omgekeerd evenredig aan het IQ, is een once in a lifetime gevalletje.
Niet echt. Maar dit komt toch niet voorbij je oogkleppen: https://abcnews.go.com/Po(...)es/story?id=47878610quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, de familie is onschuldig. Tenzij je gelooft in erfschuld wat dus weer een typisch extreem links dingetje is. Ik verwijs even naar herstelbetalingen voor de slavernij. Een standpunt waar Kamala in het verleden ook mee flirte.
Stiekem?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:35 schreef Chivaz het volgende:
En tegelijkertijd is hij de ultieme slechterik die een ieder bedondert en stiekem agenda 2025 probeert te implementeren.
Ik lees heel veel speculatie en dat presenteer je hier als feiten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet echt. Maar dit komt toch niet voorbij je oogkleppen: https://abcnews.go.com/Po(...)es/story?id=47878610
Griften zit in de familie.
Hij heeft toch ronduit gezegd dat hij het niet gaat implementeren maar goed dat is natuurlijk niet genoeg want Trump.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stiekem?
En daar kom je mee omdat hij zelf zegt dat hij er niks van weet, en de auteurs niet kent, terwijl hij ook daarover liegt dat hij barst?
Dat heb je goed gezien.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:45 schreef Chivaz het volgende:
Hij heeft toch ronduit gezegd dat hij het niet gaat implementeren maar goed dat is natuurlijk niet genoeg want Trump.
Oke, we moeten Trump dus vooral op z'n woord geloven?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij heeft toch ronduit gezegd dat hij het niet gaat implementeren maar goed dat is natuurlijk niet genoeg want Trump.
Het is een beter idee om gewoon wel te roepen dat hij het gaat implementeren want hij is zo dom dat hij daarover zou liegen om het vervolgens wel te doen, of is dat dan weer slim?
Als jij het zegt dan geloof ik je.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, we moeten Trump dus vooral op z'n woord geloven?
Met andere woorden: je bent het met hem eens dat DeSantis een pedofiel is?
Hij heeft ook gezegd dat hij de auteurs niet kent, en we weten dat dat een leugen is. Dus nee, ik ga hem niet zomaar op zijn woord geloven nee.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een beter idee om gewoon wel te roepen dat hij het gaat implementeren want hij is zo dom dat hij daarover zou liegen om het vervolgens wel te doen, of is dat dan weer slim?
Dat is wel het gevaar, het gaat de laatste paar weken weer alleen over Trump. Democraten zullen echt ook vanuit eigen kracht moeten proberen stemmen te winnen, maar ik hoor al weer weken niets anders dan stem op Kamala want anders doet Trump x en y.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Misschien leuk voor de mensen hier een debat tussen Sam Harris en Ben Shapiro.
Jammer alleen dat Sam Harris weinig positieve dingen weet te melden over Kamala Harris.
Zijn stem kan dan ook onmogelijk uitgelegd worden als een stem voor Harris maar eerder een stem tegen Trump.
Persoonlijk denk ik dat de meeste Kamala stemmers er zo over denken. Het is niet zozeer een stem voor Kamala maar een stem tegen Trump. Dit moet wel de grootste reden zijn waarom de coup op Biden werd getolereerd door de kiezers en dat ze inhoudelijk minimaal hoeft te leveren.
85% negativiteit over Trump lijkt mij anders vrij objectief, misschien nog aan de aardige kant.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een ieder die een beetje objectief is allang kon zien word nu maar weer eens bevestigd door een media watchdog.
De media is vooral bezig met campagne voeren voor Kamala die dat soort steun ook heel hard nodig heeft. Ondanks de campagne van de media loopt ze nog steeds niet echt voor op Trump die het toch echt met minder moet doen.
https://newsbusters.org/b(...)ositive-press-harris
De enige overeenkomst tussen Putin, Trump en Hitler zijn dat ze alle drie fascisten zijn. Trump is alleen de meeste luie van de drie geweest omdat hij ipv overmatig te golfen veel dieper had kunnen penetreren om de democratie al tijdens zijn ambtstermijn te mollen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze keer was ik bloedserieus, Trump word vergeleken met Hitler en tegelijkertijd staat hij onder controle van het Kremlin.
Ik vraag mij serieus af waarom Xi nooit word betrokken in deze fantasie.
Zolang er over Trump word gesproken is Kamala die een uiterst zwakke kandidaat is niet het onderwerp. Dit is de reden dat ze geen interviews deed en als de peilingen gunstig bleven dan bleven ze zo doorgaan. Amerikaanse verkiezingen gaan de laatste jaren over wie je niet als president wilt hebben en ik hoop dat het in 2028 anders zal zijn waar we meer mee krijgen over bepaalde visies in plaats van stem op mij anders krijg je fascisme.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is wel het gevaar, het gaat de laatste paar weken weer alleen over Trump. Democraten zullen echt ook vanuit eigen kracht moeten proberen stemmen te winnen, maar ik hoor al weer weken niets anders dan stem op Kamala want anders doet Trump x en y.
Het verbaast mij echt niets dat je dit ook echt meent.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De enige overeenkomst tussen Putin, Trump en Hitler zijn dat ze alle drie fascisten zijn. Trump is alleen de meeste luie van de drie geweest omdat hij veel dieper had kunnen penetreren om de democratie al tijdens zijn ambtstermijn te mollen.
Ga je die Red Mirage nou toejuichen of afkeuren?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zolang er over Trump word gesproken is Kamala die een uiterst zwakke kandidaat is niet het onderwerp. Dit is de reden dat ze geen interviews deed en als de peilingen gunstig bleven dan bleven ze zo doorgaan. Amerikaanse verkiezingen gaan de laatste jaren over wie je niet als president wilt hebben en ik hoop dat het in 2028 anders zal zijn waar we meer mee krijgen over bepaalde visies in plaats van stem op mij anders krijg je fascisme.
Dat Trump een luie leider is meen ik inderdaad.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het verbaast mij echt niets dat je dit ook echt meent.
Hoe vaak doet ze dat dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
De Harris-campagne heeft het echt slecht gedaan, de laatste paar weken volledig zonder ideeën. De strategie is niets anders geweest dan "running out the clock". Geen originele ideeën, niet eens proberen mensen te overtuigen dan Harris zo geweldig is en wat ze anders zou doen dan Biden. Alleen maar fascist en nazi roepen, een strategie die al heel heel lang niet werkt. Wat een armoe zeg, al die moeite om Biden eruit te gooien en je krijgt een kandidaat die niets beters kan dan het een 50/50 maken.
De gehele laatste speech was niets anders dan aanvallen op Trump. Het is ook niet voor niets dat het fascisme en nazi-geroep de afgelopen weken weer alles overstemt heeft. Geeft aan dat de campagne het verder ook niet meer weet en Harris niet kan verkopen.quote:
Dit is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Nomgaals: Hoe vaak heeft Harris Trump dan uitgemaakt voor fascist en nazi?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De gehele laatste speech was niets anders dan aanvallen op Trump. Het is ook niet voor niets dat het fascisme en nazi-geroep de afgelopen weken weer alles overstemt heeft. Geeft aan dat de campagne het verder ook niet meer weet en Harris niet kan verkopen.
Volledig mee eens. Harris had Hulk Hogan moeten uitnodigen en comedians die Puerto Rico als een vuilnisbelt afschilderen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
De Harris-campagne heeft het echt slecht gedaan, de laatste paar weken volledig zonder ideeën. De strategie is niets anders geweest dan "running out the clock". Geen originele ideeën, niet eens proberen mensen te overtuigen dan Harris zo geweldig is en wat ze anders zou doen dan Biden. Alleen maar fascist en nazi roepen, een strategie die al heel heel lang niet werkt. Wat een armoe zeg, al die moeite om Biden eruit te gooien en je krijgt een kandidaat die niets beters kan dan het een 50/50 maken.
Wat, moet ik dat gaan turven ofzo? Verder moet je even beter lezen, ik heb het over de campagne.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Nomgaals: Hoe vaak heeft Harris Trump dan uitgemaakt voor fascist en nazi?
quote:"In haar slotpleidooi aan de Amerikaanse kiezers legde Kamala Harris de focus niet op haar eigen politieke visie maar op de gevaren voor het land als haar tegenkandidaat Donald Trump wint."
Xi inmiddels ook, maar die denkt "laat hem gerust in zijn ongeluk lopen"quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:09 schreef Beathoven het volgende:
Zowel Putin als Harris vinden Trump een grote prutser. Dan ben je een prutser.
Je zal toch zo'n oom hebben.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is dan ook gewoon slim. Harris presenteerde zich vannacht als de tegenpool van Trump. Terwijl haar tegenstander de polarisatie aanwakkert, zoekt zij naar eigen zeggen eenheid. Trump noemt zijn (politieke) tegenstanders de 'enemy within', Harris zet daar deze uitspraken tegenover:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De gehele laatste speech was niets anders dan aanvallen op Trump. Het is ook niet voor niets dat het fascisme en nazi-geroep de afgelopen weken weer alles overstemt heeft. Geeft aan dat de campagne het verder ook niet meer weet en Harris niet kan verkopen.
Ok duideljk. Het komt er dus op neer dat je Harris er van beschuldigd Trump uit te maken voor fascist en nazi, maar je kan dat nergens hard maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat, moet ik dat gaan turven ofzo? Verder moet je even beter lezen, ik heb het over de campagne.
Zelfs de NOS is het met mij eens:
https://nos.nl/collectie/(...)rump-in-slotpleidooi
[..]
Precies. Putin zat tijdens Trump z’n ambtsperiode te lachen om een Russische clown die Trump nadeed. Dat is hoe serieus hij ‘m neemt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
Xi inmiddels ook, maar die denkt "laat hem gerust in zijn ongeluk lopen"
Wat je plannen verder ook zijn, toegeven dat je verloren hebt is essentieel. Een kandidaat die zijn of haar verlies niet toe kan geven, zonder dat er grove misstanden hebben plaatsgevonden bij de verkiezingen, is gediskwalificeerd om nog een keer mee te doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:38 schreef Montov het volgende:
Trump erkent verkiezingen die hij verliest niet.
Nee, dat is jouw stropop.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ok duideljk. Het komt er dus op neer dat je Harris er van beschuldigd Trump uit te maken voor fascist en nazi, maar je kan dat nergens hard maken.
Door vrijwel exclusief te wijzen naar het gevaar van Trump. Dat doen de Democraten al jaren en daar was de hele Biden-campagne (de tweede dan) op gebaseerd. Heeft nog nooit gewerkt en er is zelfs bewijs dat het averechts werkt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook gewoon slim. Harris presenteerde zich vannacht als de tegenpool van Trump.
En gek genoeg deed hij de inval onder Biden en niet onder Trump. Toch raar als je op dat moment je eigen mannetje in het Witte Huis hebt zitten. Of is Putin ook eigenlijk heel dom of zitten ze beiden in de zak van Xi? Ik probeer even de wazige theorieën te volgen hoor want er is geen touw meer aan vast te knopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Precies. Putin zat tijdens Trump z’n ambtsperiode te lachen om een Russische clown die Trump nadeed. Dat is hoe serieus hij ‘m neemt.
Trump is precies wat de lallende Boris Yeltsin was als schoothondje van Amerika. Althans dat is hoe Putin z’n kant van de Russen het voelden.
Nee, door zich te presenteren als tegenpool van Trump. Zie het fragment dat ik postte in mijn vorige bijdrage.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Door vrijwel exclusief te wijzen naar het gevaar van Trump. Dat doen de Democraten al jaren en daar was de hele Biden-campagne (de tweede dan) op gebaseerd. Heeft nog nooit gewerkt en er is zelfs bewijs dat het averechts werkt.
Nee, slim is het juist niet. Want tegen Trump zou je makkelijk moeten kunnen winnen en we hebben nu een coinflip.
Dat werkt dus niet, want dat is niet geloofwaardig. Je moet zélf een boodschap hebben die op zichzelf kan staan, naar de ander wijzen en zeggen 'ik ben anders!' werkt bij Trump al heel lang niet. Iedereen kent Trump al. Een heel groot gedeelte van de kiezers kent Harris niet behalve als een Biden 2.0.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, door zich te presenteren als tegenpool van Trump.
Mwoah, Biden won daar vier jaar geleden met een flinke overmacht de verkiezingen mee. Hij had die winst grotendeels te danken aan het feit dat hij niet Trump was.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet, want dat is niet geloofwaardig. Je moet zélf een boodschap hebben die op zichzelf kan staan, naar de ander wijzen en zeggen 'ik ben anders!' werkt bij Trump al heel lang niet.
Mooi cijfers natuurlijk, maar hoeveel is te wijten aan de overheid die met geld rondstrooit en de rekening neerlegt bij de volgende generatie?quote:
Nou nee, want ze heeft geen boodschap. Ze beantwoordt nooit vragen en heeft alleen maar gescripte antwoorden met wat willekeurige termen als 'middle class' en 'opportunity economy'. Maar de vraag over hoe zij verschilt van Biden kan ze niet beantwoorden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Harris voert nou al twee maanden campagne in USA. Als je haar wil kennen daar dan heb je dat allang gedaan...
Lol ook dat is waar, neemt niet weg dat het wel fijn zo zou als mensen iets hebben om voor te stemmen ipv tegen te stemmen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:00 schreef Mike het volgende:
Je hoeft niet per se een eigen boodschap te hebben, zolang het je naar de winst helpt. Mocht je verliezen met die tactiek, dan was het gewoon een hele slechte campagne.
Correct, maar hij was zelf ook iemand. Dat was ook de reden dat hij de primaries won, hij stond symbool voor ervaring, een terugkeer naar wat meer normale, rustige politiek en een verbinden omdat hij wilde samenwerken met Republikeinen. De Biden-campagne in 2020 ging veel meer uit van eigen kracht en dat is een belangrijke reden dat Biden vrij makkelijk won.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, Biden won daar vier jaar geleden met een flinke overmacht de verkiezingen mee. Hij had die winst grotendeels te danken aan het feit dat hij niet Trump was.
Zeker. Het leek er in het begin op dat Harris/Waltz een eigen geluid gingen laten horen. Er zat ook veel energie in de campagne. Er is nog steeds veel aanhang (kijk bv naar de rally van gisteren), maar ik denk ook dat ze nog veel meer had kunnen bereiken met een boodschap die meer was dan 'ik ben die boze Trump niet'.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol ook dat is waar, neemt niet weg dat het wel fijn zo zou als mensen iets hebben om voor te stemmen ipv tegen te stemmen.
Dat weet ik zo niet, het was het proberen waard maar de keuze van Harris betekent ook dat er een laag plafond is. Ze is de VP van een zeer impopulaire president, heeft nog nooit een primary gewonnen en heeft in 2019 een extreem-linkse campagne gevoerd. Dat zijn zwakheden die je alleen kunt ondervangen door iemand anders te kiezen die al die nadelen niet heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeker. Het leek er in het begin op dat Harris/Waltz een eigen geluid gingen laten horen. Er zat ook veel energie in de campagne. Er is nog steeds veel aanhang (kijk bv naar de rally van gisteren), maar ik denk ook dat ze nog veel meer had kunnen bereiken met een boodschap die meer was dan 'ik ben die boze Trump niet'.
En dat is dus precies wat Harris nu ook doet. Zij zoekt naar eigen zeggen verbinding met Amerikanen die er andere standpunten op nahouden. Ze wil de mensen samenbrengen, in plaats van de polarisatie aanjagen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct, maar hij was zelf ook iemand. Dat was ook de reden dat hij de primaries won, hij stond symbool voor ervaring, een terugkeer naar wat meer normale, rustige politiek en een verbinden omdat hij wilde samenwerken met Republikeinen. De Biden-campagne in 2020 ging veel meer uit van eigen kracht en dat is een belangrijke reden dat Biden vrij makkelijk won.
We kunnen stellen dat 2019 echt extreem zwak was, maar omdat Harris relatief onbekend is geeft dat ook mogelijkheden om jezelf opnieuw uit te vinden. We kunnen alleen ondertussen wel stellen dat Harris nou niet bepaald sterk is in ongescripte momenten. Zelfs niet op vragen die je van tevoren had kunnen voorbereiden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet, het was het proberen waard maar de keuze van Harris betekent ook dat er een laag plafond is. Ze is de VP van een zeer impopulaire president, heeft nog nooit een primary gewonnen en heeft in 2019 een extreem-linkse campagne gevoerd. Dat zijn zwakheden die je alleen kunt ondervangen door iemand anders te kiezen die al die nadelen niet heeft.
Dat is dus compleet ongeloofwaardig, zoals ik al zei. Dan moet je ook kappen met dat gelul over fascisme en nazis.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat Harris nu ook doet. Zij zoekt naar eigen zeggen verbinding met Amerikanen die er andere standpunten op nahouden. Ze wil de mensen samenbrengen, in plaats van de polarisatie aanjagen.
Dan ben je het dus gewoon met me eens, zoals ik al zei:quote:Biden won de verkiezingen omdat hij enerzijds en bekend en vertrouwd gezicht is voor veel Amerikanen, en omdat hij zich presenteerde als tegenpool van Trump. Wat jij hier zelf ook al gewoon aangeeft. Want een 'terugkeer naar rustige politiek' is precies het tegenovergestelde van wat Trump deed.
Biden zette Trump vooral weg als een kleuter, daarnaast heeft hij dus die lange staat van dienst als moderate Democrat die ook kan samenwerken met Republikeinen. Dat is het contrast. Harris heeft dat niet dus die kan het contrast op die manier niet maken, niemand gelooft dat. Dát is het verschil.quote:Dat werkt dus niet, want dat is niet geloofwaardig. Je moet zélf een boodschap hebben die op zichzelf kan staan, naar de ander wijzen en zeggen 'ik ben anders!' werkt bij Trump al heel lang niet.
Pas op Kijkertje, je zit hier op een forum waar je geloofsgenoten notoire referendum haters zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:07 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Als de macht bij de staten ligt is dat een stuk dichter bij de burger was het argument maar het moet natuurlijk niet aan de burger zelf overgelaten worden ...
Abortussen en het legaliseren van marijuana zijn dan ook uitgelezen onderwerpen waar de burger heel goed over kan beslissen. Of denk je dat ze daar geen verstand van hebben?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Pas op Kijkertje, je zit hier op een forum waar je geloofsgenoten notoire referendum haters zijn.
Het argument is dan ook dat de meeste mensen te dom zijn om beslissingen te nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben.
Desalniettemin ben ik wel positief verrast dat jij referenda toejuicht. Na al die jaren hebben we dan toch iets gemeen met elkaar.
Even voor de duidelijkheid: dat 'fascisme'-frame komt niet uit de koker van Harris en de Dems. Het zijn voormalige kabinetsleden van Trump - aangevoerd door voormalig stafchef John Kelly - die hem omschrijven als een 'fascist'.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus compleet ongeloofwaardig, zoals ik al zei. Dan moet je ook kappen met dat gelul over fascisme en nazis.
[..]
Dan ben je het dus gewoon met me eens, zoals ik al zei:
[..]
Biden zette Trump vooral weg als een kleuter, daarnaast heeft hij dus die lange staat van dienst als moderate Democrat die ook kan samenwerken met Republikeinen. Dat is het contrast. Harris heeft dat niet dus die kan het contrast op die manier niet maken, niemand gelooft dat. Dát is het verschil.
Daar leek het heel even wel op, tot dat ik merkte dat Harris en ook Walz vakkundig de media ontweek. Ze probeerden het te halen op vibes en joy maar dat is simpelweg niet genoeg. Vooral niet als er toch best wat problemen zijn ontstaan tijdens hun periode. De enorme inflatieproblematiek, de open grenzen en dan het gezeur rond DEI waardoor eerlijkheid definitief de nek is omgedraaid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeker. Het leek er in het begin op dat Harris/Waltz een eigen geluid gingen laten horen. Er zat ook veel energie in de campagne. Er is nog steeds veel aanhang (kijk bv naar de rally van gisteren), maar ik denk ook dat ze nog veel meer had kunnen bereiken met een boodschap die meer was dan 'ik ben die boze Trump niet'.
Dat is onzin en dat weet je zelf ook wel. De campagne doet niet anders.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: dat 'fascisme'-frame komt niet uit de koker van Harris en de Dems.
quote:Het zijn voormalige kabinetsleden van Trump - aangevoerd door voormalig stafchef John Kelly - die hem omschrijven als een 'fascist'.
Harris werd gevraagd of ze het daarmee eens en daarop antwoordde ze instemmend.
Dit was voor Kelly.quote:Harris, during a live radio interview from Detroit, was referring to the choice in November between her and her political rival, telling listeners they could choose either her vision, which is to move forward, or Trump’s vision.
“The other is about fascism, why can’t we just say that?” Charlamagne tha God interjected.
“Yes, we can say that,” Harris responded.
Ik ben niet tegen referenda hč, ik ben een groot voorstander van referenda over zoveel mogelijk onderwerpen. Ik geef alleen maar aan dat ik positief verrast ben dat ook jij voor referenda bent omdat dit nooit naar voren komt in je posts.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Abortussen en het legaliseren van marijuana zijn dan ook uitgelezen onderwerpen waar de burger heel goed over kan beslissen. Of denk je dat ze daar geen verstand van hebben?
Geen probleem want over 2 weken komt Trump met iets veeeel beters.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Kijkertje het volgende:
Nou Mike Johnson windt er ook geen doekjes om: de ACA moet weer afgeschaft ...
[ x ]
Ja leuk maar jij was degene die een voorstander was om de beslissing over abortus aan de staten over te laten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen referenda hč, ik ben een groot voorstander van referenda over zoveel mogelijk onderwerpen. Ik geef alleen maar aan dat ik positief verrast ben dat ook jij voor referenda bent omdat dit nooit naar voren komt in je posts.
We zitten een keer op een lijn, ik vind dat best bijzonder na al die jaren waar je eigenlijk altijd de tegenovergestelde positie van mij inneemt.
'Doet niet anders', en komt dan aanzetten met een voorbeeld waarin Harris niet eens zelf het woord fascisme in de mond neemt. Je wekt de indruk dat Harris en haar campagneteam Trump aan de lopende band uitmaken voor fascist. Daar is simpelweg geen sprake van, en ik heb Harris Trump al helemaal geen 'nazi' of 'Hitler' zien noemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je zelf ook wel. De campagne doet niet anders.
[..]
[..]
Dit was voor Kelly.
Dat klopt, ik snap niet zo goed welk punt je nu probeert te maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja leuk maar jij was degene die een voorstander was om de beslissing over abortus aan de staten over te laten.
Of ze het zelf in de mond neemt of niet is irrelevant. Dat interview was twee weken geleden hé, de campagne is al een tijdje gefocust op het aanvallen van Trump. Dat is sinds die woorden van Kelly alleen maar meer geworden, met specifieke focus op het benoemen van Trump als fascist. Er is nu een ad die constant wordt gedraaid met die woorden van Kelly, al een week lang.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Doet niet anders', en komt dan aanzetten met een voorbeeld waarin Harris niet eens zelf het woord fascisme in de mond neemt. Je wekt de indruk dat Harris en haar campagneteam Trump aan de lopende band uitmaken voor fascist. Daar is simpelweg geen sprake van
Het is niet alsof ik zomaar wat verzin hé, dit valt meerdere mensen op.quote:In an interview earlier today on CNN, the noted Republican pollster Frank Luntz said that the very sort of message Harris pushed this afternoon was not working.
“What’s interesting is that [when] Harris focused on why she should be elected president, that’s when the numbers grew,” Luntz said.
“And then the moment that she turned anti-Trump and focused onto him and said, don’t vote for me, vote against him, that’s when everything froze.”
Nee dat is duidelijk. De macht bij de staten leggen heeft niet het resultaat dat de beslissing dichter bij de burger ligt zoals jij steeds maar beweert.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, ik snap niet zo goed welk punt je nu probeert te maken.
Bullshit, want ook in de staten zijn er verkiezingen en mag er gewoon gestemd worden op zeer radicale kandidaten die abortus tot in de laatste trimester willen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee dat ik duidelijk. De macht bij de staten leggen heeft niet het resultaat dat de beslissing dichter bij de burger ligt zoals jij steeds maar beweert.
Je bent nu weer de doelpalen aan het verschuiven.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of ze het zelf in de mond neemt of niet is irrelevant. Dat interview was twee weken geleden hé, de campagne is al een tijdje gefocust op het aanvallen van Trump. Dat is sinds die woorden van Kelly alleen maar meer geworden, met specifieke focus op het benoemen van Trump als fascist. Er is nu een ad die constant wordt gedraaid met die woorden van Kelly, al een week lang.
https://www.nytimes.com/2(...)cist-harris-ads.html
[..]
Het is niet alsof ik zomaar wat verzin hé, dit valt meerdere mensen op.
Abortus is juist iets wat niet via referendum moet gaan. Want een meerderheid beslist over het lichaam van een ander.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Abortussen en het legaliseren van marijuana zijn dan ook uitgelezen onderwerpen waar de burger heel goed over kan beslissen. Of denk je dat ze daar geen verstand van hebben?
Nee hoor. Ik heb het consequent over de campagne gehad. Jij bent de enige die het belangrijk lijkt te vinden welke woorden Harris zelf in de mond neemt. Er is de afgelopen weken een merkbare verschuiving geweest in de focus van haar campagne. Het fascisme-geroep is daar een voorbeeld van.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent nu weer de doelpalen aan het verschuiven.
quote:But the email's warning reflects an underlying split among Democrats about what constitutes an effective line of attack against Mr. Trump, and how to persuade the small group of uncommitted voters to cast ballots against someone whose aberrant political and governing behavior has become familiar to them over nine years.
Ms. Harris's team had made it clear immediately after the Democratic National Convention that they planned to switch from the message that President Biden had used most, that Mr. Trump is a unique threat to the country. They argued that making Mr. Trump smaller in the minds of voters was crucial. In her convention speech, she called him an "unserious man" but warned that restoring him to power would have "extremely serious" consequences.
In the last few weeks, Ms. Harris's message on the campaign trail has been more in keeping with Mr. Biden's earlier warnings about Mr. Trump as an unstable opponent. "Unhinged, unstable, unchecked," all appear on the screen of one recent Harris ad.
The Dopper email warned: "Focusing on Trump's disturbing, ludicrous and outlandish behavior can be an effective lead-in to talking about substantive policy, but is not effective at moving vote choice on its own."
Allemaal waar, maar de opdracht van Harris en haar campagne is om de verkiezingen te winnen. De boodschap dat Trump zo'n groot gevaar is werkt daarvoor gewoon niet zoals men zou willen. Het zou mooi zijn als dat wel zo was, maar ja dan had Trump waarschijnlijk de Republikeinse primaries verloren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:50 schreef Monolith het volgende:
Ach ja, zoals Theo Maassen als eens zei: "Als je tegenwoordig pleit voor het systematisch uitroeien van alle Joden, dan ben je al een antisemiet".
En zoals de Amerikanen zeggen: "If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck".
Laten we niet om de hete brij heen draaien. Als Trump de kans krijgt, dan schaft ie morgen nog de democratische rechtsstaat af als een ware Mussolini. Hoewel ik die wat robuuster acht dan veel anderen waarschijnlijk, is de kans op verder erosie wel degelijk aanzienlijk.
Maar ik zeg dan ook: waar de burger zelf over kan beslissen zoals in de oorspronkelijke abortuswet is vastgelegd. @Chivaz noemt dat 'one size fits all' maar dat was die wet juist niet. Iedere vrouw kon dat (in overleg met een arts) zelf beslissen. Het was geen verplichting terwijl er nu staten zijn die het verbieden voor ALLE vrouwen. Dat is veel meer 'one size fits all'.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Abortus is juist iets wat niet via referendum moet gaan. Want een meerderheid beslist over het lichaam van een ander.
Lichamelijke integriteit (baasovereigenbuik) is een mensen recht.
Die driedaagse campagne waarvan we inmiddels op weet ik welke dag zitten?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En gek genoeg deed hij de inval onder Biden en niet onder Trump. Toch raar als je op dat moment je eigen mannetje in het Witte Huis hebt zitten.
Ach, de meeste pro-Pali's denken ook zo over Harris (en aanhang).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zonder de abortusdiscussie op te rakelen is wat ik bedoel met “one size fits all” van toepassing op regels vanuit de federale overheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar ik zeg dan ook: waar de burger zelf over kan beslissen zoals in de oorspronkelijke abortuswet is vastgelegd. @:Chivaz noemt dat 'one size fits all' maar dat was die wet juist niet. Iedere vrouw kon dat (in overleg met een arts) zelf beslissen. Het was geen verplichting terwijl er nu staten zijn die het verbieden voor ALLE vrouwen. Dat is veel meer 'one size fits all'.
Gelukkig is er nu nog de mogelijkheid van een referendum in Florida waar DeSantis dus tegen is.
De federale overheid liet de beslissing over aan de burgerquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zonder de abortusdiscussie op te rakelen is wat ik bedoel met “one size fits all” van toepassing op regels vanuit de federale overheid.
En het ongeboren kind had geen stem. Nu is daar hier en daar wel weer wat meer bescherming voor het ongeboren leven.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De federale overheid liet de beslissing over aan de burger
Klopt foetussen hebben geen rechten. Vrouwen welquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En het ongeboren kind had geen stem. Nu is daar hier en daar wel weer wat meer bescherming voor het ongeboren leven.
Maar goed laten we dit laten voor wat het is, je kent mijn standpunten en ik die van jouw.
Bij Maga is dat andersom, maar men ziet dan praktisch ook het verschil niet in een foetus van een aap, een mens of een dolfijn. En zodra het kind wordt geboren mag het wel verhongeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt foetussen hebben geen rechten. Vrouwen wel
En zelfs golfen is die gewoon slecht in, ken je nagaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:01 schreef Beathoven het volgende:
Trump is alleen de meeste luie van de drie geweest omdat hij ipv overmatig te golfen veel dieper had kunnen penetreren om de democratie al tijdens zijn ambtstermijn te mollen.
En kapotgeschoten worden op school.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij Maga is dat andersom, maar men ziet dan praktisch ook het verschil niet in een foetus van een aap, een mens of een dolfijn. En zodra het kind wordt geboren mag het wel verhongeren.
En daar zit nu net de crux wat elke discussie over dit onderwerp direct zinloos maakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt foetussen hebben geen rechten. Vrouwen wel
Maar dat verandert niets aan je argument dat de beslissing nu dichter bij de burger ligt. Dat is gewoon nonsens.
Wel grappig, in 2016 wist Trump juist aan het eind van de campagne voorstellen te doen om lobbyisme tegen te gaan en het moeras in Washington droog te leggen. Dit terwijl Clinton juist onder vuur kwam te liggen omdat de FBI een onderzoek startte.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
Zulke speeches draaien vooral om het gevoel. Niemand zit erop te wachten dat Harris een uur lang beoogde beleidsvoorstellen oplepelt, daar win je geen kiezers mee. Obama won in 2008 daar in te spelen op 'hope and change', waarmee hij een bepaald gevoel probeerde over te brengen op zijn kiezers. Harris doet ongeveer hetzelfde, door zichzelf te presenteren als de anti-Trump. Als iemand die verbinding zoekt, in tegenstelling tot Trump.
Gelukkig mogen ze wel gewoon een jongen of meisje blijven. Dus dat is winst.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En kapotgeschoten worden op school.
Beste ooit hčquote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
En zelfs golfen is die gewoon slecht in, ken je nagaan.
Wat natuurlijk gewoon je reinste gelul was. Dat kun je toch niet 'inhoud' noemen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel grappig, in 2016 wist Trump juist aan het eind van de campagne voorstellen te doen om lobbyisme tegen te gaan en het moeras in Washington droog te leggen. Dit terwijl Clinton juist onder vuur kwam te liggen omdat de FBI een onderzoek startte.
Die focus op de inhoud heeft toen wel goed uitgepakt.
Vind je dat Foetussen meer recht op een goed bestaan hebben dan de kinderen die het worden?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daar zit nu net de crux wat elke discussie over dit onderwerp direct zinloos maakt.
Ik zie een foetus als een menselijk leven. We hebben deze discussie jaren geleden gehad en ik vroeg toen aan je wanneer je vind dat abortus toegestaan mag zijn.
Na lang om de hete brij heen te draaien kwam je eindelijk op het standpunt tot het levensvatbaar is buiten de baarmoeder.
Gezien de techniek zich verder blijft ontwikkelen kom je onvermijdelijk op het standpunt dat we het moeten verbieden. Alleen verbied jij het dan niet uit menselijkheid en empathie voor het ongeboren leven, je kiest duidelijk voor het gemak van de moeder.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vind je dat Foetussen meer recht op een goed bestaan hebben dan de kinderen die het worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
Ja, vrouwen die zo lichtzinnig met hun zwangerschap omgaan, dat ze louter voor 'het gemak' abortus plegen. Die wil je graag als moeder hebben.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:53 schreef Chivaz het volgende:
Alleen verbied jij het dan niet uit menselijkheid en empathie voor het ongeboren leven, je kiest duidelijk voor het gemak van de moeder.
Dit is een belachelijke vraag, ik gun beiden het allerbeste.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vind je dat Foetussen meer recht op een goed bestaan hebben dan de kinderen die het worden?
Het kind zal haar dankbaar zijn al is de moeder slecht. Het alternatief is de dood namelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, vrouwen die zo lichtzinnig met hun zwangerschap omgaan, dat ze louter voor 'het gemak' abortus plegen. Die wil je graag als moeder hebben.
Was mooie ironie toen, Trump pleitte voor een 'ethics plan', en de FBI heropende het onderzoek naar Hillary.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat natuurlijk gewoon je reinste gelul was. Dat kun je toch niet 'inhoud' noemen?
Overleven is wat anders dan leven.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het kind zal haar dankbaar zijn al is de moeder slecht. Het alternatief is de dood namelijk.
Het alternatief is niet geboren worden. Een klompje cellen is niet zelfbewust. Als jij je vinger afhakt is dat ook geen moord.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het kind zal haar dankbaar zijn al is de moeder slecht. Het alternatief is de dood namelijk.
Volgens mij snap je het woord ironie niet. De ironie is wellicht dat Trump later zo ongeveer alles deed waar ie anderen van beschuldigde en dat ie het moeras alleen maar voller heeft gepompt, maar dat mag eigenlijk geen verrassing heten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Was mooie ironie toen, Trump pleitte voor een 'ethics plan', en de FBI heropende het onderzoek naar Hillary.
Speaking for the second time in two days about his ethics plan, Trump called for:
• A constitutional amendment imposing term limits on members of Congress
• A ban on federal employees lobbying the government for five years
• A ban on members of Congress lobbying for five years
• Tighter rules about what constitutes a lobbyist, instead of letting people call themselves consultants
• Campaign finance reform limiting what foreign companies can raise for American political candidates
• A ban on senior government officials lobbying for foreign governments
“We have to give new voices a chance … so we can have a government that works again and can function properly …” Trump said.
https://eu.usatoday.com/s(...)imitations/92377656/
Dan zal dadelijk wel het argument komen dat er uit een vinger geen nieuw mens kan groeien en uit een klompje cellen in een baarmoeder wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het alternatief is niet geboren worden. Een klompje cellen is niet zelfbewust. Als jij je vinger afhakt is dat ook geen moord.
Voel je je op je pikkie getrapt?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het woord ironie niet. De ironie is wellicht dat Trump later zo ongeveer alles deed waar ie anderen van beschuldigde en dat ie het moeras alleen maar voller heeft gepompt, maar dat mag eigenlijk geen verrassing heten.
Met die redenatie is masturbatie massamoord.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zal dadelijk wel het argument komen dat er uit een vinger geen nieuw mens kan groeien en uit een klompje cellen in een baarmoeder wel.
Dan formuleer je kennelijk heel beroerd. Het wat gewoon een standaard "hoge heren" / "de elite" riedeltje wat je bij populisten ziet. En daarnaast richt het zich net als nu op de andere machten en dan met name het congres.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voel je je op je pikkie getrapt?
Jij zegt dat het geen inhoud is, terwijl ik aantoon dat Trump het toen juist wel over de inhoud had.
En ja, natuurlijk weet ik wat ironie is, en dat bedoel ik, aan Trump kleeft veel meer corruptie/vuil dan aan Hillary.
Als je moet dehumaniseren om je punt te maken is de discussie in mijn ogen voorbij. Nogmaals zullen we het hier bij laten? Dit heeft werkelijk waar totaal geen nut.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het alternatief is niet geboren worden. Een klompje cellen is niet zelfbewust. Als jij je vinger afhakt is dat ook geen moord.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:
Ik wil niet zeggen dat er gefraudeerd word maar
Lol, ja ik weet anders ook niet hoe ik het moet brengen hoor. Sommigen schieten meteen uit de slof als je alleen al twijfels zet bij het proces.quote:
Niet een belachelijke vraag. En als je antwoord is dat de gunfactor voor foetussen extreem hoog is en de half-automaat “gun” factor er wat meer is voor kinderen op scholen, terwijl men ‘leve de NRA schreeuwt’; dan gun je ze zeker het allerbeste.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is een belachelijke vraag, ik gun beiden het allerbeste.
?????quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet een belachelijke vraag. En als je antwoord is dat de gunfactor voor foetussen extreem hoog is en de half-automaat “gun” factor er wat meer is voor kinderen op scholen, terwijl men ‘leve de NRA schreeuwt’; dan gun je ze zeker het allerbeste.
Jij bent pro-life, dus laten we beginnen met een ban op half-automaten zodat iemand in een psychose of een zwarte dag niet alles om zich heen naar de tering kan schieten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
?????
Suggereer je nu dat het recht op wapenbezit moet verdwijnen anders geef je geen moer om kinderen?
Heel veel dingen prima.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:18 schreef capricia het volgende:
Iemand Arnold al gelezen?
Een heleboel tekst. Ben het inhoudelijk eens met hem. Maar of dit mensen gaat overtuigen...
[ x ]
Eigen verantwoordelijkheid speelt geen rol meer?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij bent pro-life, dus laten we beginnen met een ban op half-automaten zodat iemand in een psychose of een zwarte dag niet alles om zich heen naar de tering kan schieten.
Het heeft geen nut voor je omdat het inhoudelijk gaat over de anti-vrijheid die Maga met project ‘25 wil opleggen. En dat scoort niet zo lekker.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je moet dehumaniseren om je punt te maken is de discussie in mijn ogen voorbij. Nogmaals zullen we het hier bij laten? Dit heeft werkelijk waar totaal geen nut.
Ben je nu pro-choice?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid speelt geen rol meer?
Het heeft geen nut omdat we het niet eens zijn over wanneer het leven begint.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het heeft geen nut voor je omdat het inhoudelijk gaat over de anti-vrijheid die Maga met project ‘25 wil opleggen. En dat scoort niet zo lekker.
?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij bent pro-life, dus laten we beginnen met een ban op half-automaten zodat iemand in een psychose of een zwarte dag niet alles om zich heen naar de tering kan schieten.
Misschien een paar Republikeinen die dit ook vinden, maar voor wie stemmen op een Democraat een stapje te ver is? Hij is wel een goede kerel die begrijp dat stemmen ertoe doet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:18 schreef capricia het volgende:
Iemand Arnold al gelezen?
Een heleboel tekst. Ben het inhoudelijk eens met hem. Maar of dit mensen gaat overtuigen...
[ x ]
Ik wil best meegaand zijn als de foetus tot en met de ouwe dag is waar pro-life om draait.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het heeft geen nut omdat we het niet eens zijn over wanneer het leven begint.
We vertrekken niet vanuit hetzelfde punt dus is een discussie over dit even zinloos als een discussie over wie nu de ware profeet is.
10 miljoen weergaven in een paar uur tijd. Maar dat is natuurlijk over heel de wereld.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien een paar Republikeinen die dit ook vinden, maar voor wie stemmen op een Democraat een stapje te ver is? Hij is wel een goede kerel die begrijp dat stemmen ertoe doet.
Ja gek hč dat er verwacht word dat de ouders de verantwoordelijkheid nemen voor het kind nadat het is geboren. Moest ik ook doen, tot tweemaal toe zelfs.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik wil best meegaand zijn als de foetus tot en met de ouwe dag is waar pro-life om draait.
Maar pro-life is foetus tot het punt van geboorte. Dus puur anti-abortus zijn als rode overheid en red je reet maar verder wat diezelfde overheid betreft en dan overgaan tot klassenjustitie met ieder voor zich zodat de trickle up economy nog harder kan draaien.
Dan zit je als beweging toch bijna op het denkniveau van de eerste de beste straatrat. Wachtend tot de eerste shit over jezelf heen komt voor je denkt “moeten we misschien toch wat anders doen”.
Het zijn de ex-Trumpstemmers, zijn opgebrande ex-advocaten, zijn ex-kabinetsleden die misschien nog een enkele Magafanaat kunnen overtuigen die uit zeer magere bronnen hun nieuws tappen. Dat is namelijk al eens gebeurd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
10 miljoen weergaven in een paar uur tijd. Maar dat is natuurlijk over heel de wereld.
Republikeinen die Trump willen gaan stemmen, ga je niet overtuigen met dit. Denk ik.
Het is jammer dat Trump al 10 jaar of meer de GOP in zijn greep heeft. Lijkt me gewoon ellende als je een normale Republikein bent.
Ja. Iedere stem telt. In Pennsylvania dan. En nog wat staten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het zijn de ex-Trumpstemmers, zijn opgebrande ex-advocaten, zijn ex-kabinetsleden die misschien nog een enkele Magafanaat kunnen overtuigen die uit zeer magere bronnen hun nieuws tappen. Dat is namelijk al eens gebeurd.
Dus je hebt het liefst dat de overheid zich met de baarmoeder van een vrouw gaat bemoeien dan met al het andere?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja gek hč dat er verwacht word dat de ouders de verantwoordelijkheid nemen voor het kind nadat het is geboren. Moest ik ook doen, tot tweemaal toe zelfs.
Zullen we er maar over ophouden want je erkent niet dat het gaat om een leven dat in de baarmoeder zit. Zolang dat niet word erkent is elke vraag of stelling die je hier deponeert bij voorbaat zinloos.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus je hebt het liefst dat de overheid zich met de baarmoeder van een vrouw gaat bemoeien dan met al het andere?
Jij vond de Tea Party en daarvoor Bush jr./Cheney/Rumsfeld wel normaal? Maarten van Rossem zegt al heel lang dat ze daar geschift zijn sinds Gingrich, op een dozijn uitzonderingen na.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
Het is jammer dat Trump al 10 jaar of meer de GOP in zijn greep heeft. Lijkt me gewoon ellende als je een normale Republikein bent.
In vergelijking met Trump is alles normaal.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vond de Tea Party en daarvoor Bush jr./Cheney/Rumsfeld wel normaal? Maarten van Rossem zegt al heel lang dat ze daar geschift zijn sinds Gingrich, op een dozijn uitzonderingen na.
Dit proces is al heel lang aan de gang. Gaat ook niet zomaar veranderen wanneer Trump plaats maakt. Misschien alleen qua uiterlijk en decorum.
[ afbeelding ]
Dat weet ik niet. Zo een JD Vance kon het bij het debat met Walz goed verbergen en gedegen over komen. Trump zegt openlijk 'we hebben een geheimpje'. Niet iedereen zal dat openlijk zeggen. Sommigen zullen geraffineerder en verfijnder te werk gaan. De kikker langzamer laten koken. Zo een JD Vance weet een goed masker op te zetten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
In vergelijking met Trump is alles normaal.
Ik denk dat we geen tegenpolen zijn qua moraal, maar je zeilt aan het punt voorbij dat pro-life helemaal geen pro-life is en slechts een zeer nauw venster. En dat jij beslist pro-choice bent qua wapens, maar niet als het op leven aankomt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zullen we er maar over ophouden want je erkent niet dat het gaat om een leven dat in de baarmoeder zit. Zolang dat niet word erkent is elke vraag of stelling die je hier deponeert bij voorbaat zinloos.
Ach, jij bent er toch ook nog steeds van overtuigd dat Trump in 2020 gewonnen heeft toch? En dat er veel fraude gepleegd is? Jij volgt uiteindelijk ook gewoon alleen maar alle republikeinse taktieken om het vertrouwen te verkleinen. Het is zo doorzichtig allemaalquote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, ja ik weet anders ook niet hoe ik het moet brengen hoor. Sommigen schieten meteen uit de slof als je alleen al twijfels zet bij het proces.
Chivaz is gelukkig veel slimmer dan Trump, die weet ook wel hoe de red mirage en blue shift praktisch werkt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ach, jij bent er toch ook nog steeds van overtuigd dat Trump in 2020 gewonnen heeft toch? En dat er veel fraude gepleegd is? Jij volgt uiteindelijk ook gewoon alleen maar alle republikeinse taktieken om het vertrouwen te verkleinen. Het is zo doorzichtig allemaal
Wat vind je van de tweet zelf?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ach, jij bent er toch ook nog steeds van overtuigd dat Trump in 2020 gewonnen heeft toch? En dat er veel fraude gepleegd is? Jij volgt uiteindelijk ook gewoon alleen maar alle republikeinse taktieken om het vertrouwen te verkleinen. Het is zo doorzichtig allemaal
Maar. dat wil je wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:59 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik wil geen twijfel zaaien over de meest veilige verkiezingen op aarde maar
Ik ga kijken of andere bronnen hierin hetzelfde schrijven en / of er meer achter weg komt naast deze ene.quote:ook dit vind ik behoorlijk opmerkelijk. Je zou toch zeggen dat de staten er alles aan hebben gedaan om er voor te zorgen dat dit niet kan gebeuren. En toch na 4 jaar geklaag van Trump en aanhang dat verkiezingen niet eerlijk verlopen komen dit soort berichten wederom naar voren.
Dit is echt funest voor het vertrouwen in eerlijke verkiezingen en het geeft maar weer eens aan dat de klachten van Trump niet geheel ongefundeerd waren.
Persoonlijk denk ik dat verkiezingen in de VS die consequenties hebben voor heel de wereld dusdanig belangrijk zijn dat ze alles uit de kast trekken om er voor te zorgen dat de juiste kandidaat wint.
Of het nu een republikein of een democraat is maakt niet zo heel veel uit zolang bepaalde heilige huisjes niet omver geschopt worden.
Stel dat Trump zo’n figuur is die een gevaar is voor de huidige wereldorde, is een beetje frauderen dan niet geoorloofd om de toekomst van de wereld veilig te stellen?
Ja ik weet het is een complottheorie, maar dat moet zo nu en dan wel een keer kunnen vooral omdat de belangen nogal groot zijn.
Als die zogenaamde patriot wint dan komen er massadeportaties. Maar in welke mate ?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:08 schreef Beathoven het volgende:
Hoe zit het trouwens met deporteren vanaf dag 1. Trump noemde iets van een paar miljoen, tot 20 miljoen tot een veelvoud. Illegaal, legaal.. whatever. En daar zitten wel of geen politiek tegenstanders en niet meebuigende democratische ambtenaren bij.
Of zullen we hier bij voorbaat óók maar over ophouden?
2-20 miljoen (of meer) mensen worden gedeporteerd, fine. Iedereen die (ooit) tegen Trump was verdwijnt in de bak, fine.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:08 schreef Beathoven het volgende:
Hoe zit het trouwens met deporteren vanaf dag 1. Trump noemde iets van een paar miljoen, tot 20 miljoen tot een veelvoud. Illegaal, legaal.. whatever. En daar zitten wel of geen politiek tegenstanders en niet meebuigende democratische ambtenaren bij.
Of zullen we hier bij voorbaat óók maar over ophouden?
Misinformatie van een MAGA fanaat. Heel bijzonder dat jij dit post. Of eigenlijk niet.quote:
Gewoon chaos scheppen met de zege van premiejagers onder het domvolk. Alles zo scheppen zodat de familie Trump, de Muskjes en de Bezosjes de belastingen tot de max kunnen ontwijken in hun circle jerk met gelijkgestemden wereldwijd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als die zogenaamde patriot wint dan komen er massadeportaties. Maar in welke mate ?
Heb je dan eerst razzia's ? Politie of militairen die bedrijven binnenvallen, met wegblokkades iedereen aanhouden en id vragen. En wat doen ze met de gevangenen.... dat wordt dan concentratiekampen in barakken ? Hoeveel maanden ... hoe zijn de omstandigheden ?
Het wordt tijd dat we te zeggen krijgen wat het beste is voor Musk ipv dat Musk een uitspraak kan doen over de middenklasse(s).quote:
Genoeg gevallen die wensen dat ze nooit geboren waren hoor.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Alweer de verkeerde conclusie. De vraag wanneer het leven begint is nl helemaal niet van belang als je tot de conclusie komt dat de keuze (in eerste instantie) in principe aan de vrouw is, aan niemand anders en al zeker niet aan de overheid. Dat was de reden dat ik geen antwoord gaf en ook precies de reden dat de Supreme Court destijds in Roe v Wade besloot dat abortus toegestaan is op grond van 14e Amendment:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daar zit nu net de crux wat elke discussie over dit onderwerp direct zinloos maakt.
Ik zie een foetus als een menselijk leven. We hebben deze discussie jaren geleden gehad en ik vroeg toen aan je wanneer je vind dat abortus toegestaan mag zijn.
Na lang om de hete brij heen te draaien kwam je eindelijk op het standpunt tot het levensvatbaar is buiten de baarmoeder.
Gezien de techniek zich verder blijft ontwikkelen kom je onvermijdelijk op het standpunt dat we het moeten verbieden. Alleen verbied jij het dan niet uit menselijkheid en empathie voor het ongeboren leven, je kiest duidelijk voor het gemak van de moeder.
Waar het recht op privacy uit voortgekomen is (Griswold v Connecticut):quote:No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
Dat levensvatbaarheid een rol speelt bij het vaststellen van een grens tot wanneer abortus toegestaan is (je kan bv beargumenteren dat de foetus op een gegeven moment een 'mens' is omdat het bewustzijn heeft of kan overleven buiten de baarmoeder en daarom ook dezelfde rechten heeft als de moeder) is een heel andere vraag en mijn niet-antwoorden in onze discussie had dus niets met 'om de hete brij heen draaien' van mij te maken. Dat maak jij er maar van. Ik vind dat geen relevante vraag.quote:Although the Fourteenth Amendment does not contain the word "privacy" itself, nor does it appear in the rest of the Constitution, U.S. courts have long acknowledged an individual's right to privacy in home and family life. The Supreme Court first recognized a constitutional right to privacy in Griswold v. Connecticut (1965), a landmark decision that centered around the freedom of individuals to use contraception without interference from the government. The Griswold decision acknowledged that the Bill of Rights contained "zones of privacy" from the government within the First, Third, Fourth, and Fifth Amendments. Combined with the Ninth Amendment, which acknowledges the existence of some constitutional rights that are not explicitly mentioned in the Bill of Rights, and the Fourteenth Amendment, which states that the government cannot infringe upon "life, liberty, or property" without the "due process of law," the Supreme Court declared that there is a constitutional right to privacy within the "penumbra," or shadow, of these protections. Griswold set a precedent for numerous privacy-related cases over the past six decades, including Roe v. Wade (1973) and Planned Parenthood v. Casey (1992).
In Roe v. Wade (1973), the Supreme Court held that the Fourteenth Amendment's Due Process Clause "protects against state action the right to privacy, including a woman's qualified right to terminate her pregnancy," and that "though the State cannot override that right, it has legitimate interests in protecting both the pregnant woman's health and the potentiality of human life." Striking this balance of interests, Roe v. Wade effectively stopped the enforcement of many state laws that banned abortion before 24 weeks. The Supreme Court later reaffirmed in Planned Parenthood v. Casey that "the fundamental right of privacy protects citizens against governmental intrusion in such intimate family matters" and that a state law would violate the Due Process Clause if it creates an "undue burden" on a pregnant person's right to choose.
Bron
Hier zit ook een mogelijk doemscenario. Stel Trump wint, en valt op dag 1 om. Dan krijg je een president Vance die voluit project 2025 kan gaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Zo een JD Vance kon het bij het debat met Walz goed verbergen en gedegen over komen. Trump zegt openlijk 'we hebben een geheimpje'. Niet iedereen zal dat openlijk zeggen. Sommigen zullen geraffineerder en verfijnder te werk gaan. De kikker langzamer laten koken. Zo een JD Vance weet een goed masker op te zetten.
Wat Schwarzenneger allemaal schrijft over staatsschulden en selectieve belastingkortingen heeft een nogal kort geheugen (en Democraten in de grote steden laten de criminaliteit stijgen?).
Deze?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 00:04 schreef AnneX het volgende:
Elon Musk’s Super PAC for Trump had door knockers flown to Michigan, where they were ‘scared’ for their lives after being forced to ride in back of a U-Haul truck, in which there was ‘a cage separating the mostly Black door knockers from their driver.’
Ja zie het. De tweet staat wel in je quote van mij. Weird!quote:
Bij de inauguratie van Biden was er geen rally? (dat was bij de certificatie van de stemmen in het Congres). Er waren bij de inauguratie van Trump wel (behoorlijk heftige) protesten maar die waren niet georganiseerd door Obama of zo ...quote:Op donderdag 31 oktober 2024 00:48 schreef Vis1980 het volgende:
Even een vraagje: Trump hield een rally of protest dichtbij het Capitool op de dag van inauguratie en dat is vreselijk uit de hand gelopen. Nu vroeg ik mij af of het wel vaker gebeurd dat de verliezende kandidaat op de dag van inauguratie precies dáár een rally of protest gaat organiseren?
Nu wel:quote:
Het is maar één bericht, hč. Ik zit op X in het Trumpkamp, klaarblijkelijk, en krijg de hele berichtenstroom te zien. Ik zou er zelf haast Trumpsupporter van worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
10 miljoen weergaven in een paar uur tijd. Maar dat is natuurlijk over heel de wereld.
Republikeinen die Trump willen gaan stemmen, ga je niet overtuigen met dit. Denk ik.
Wat is voor jou dan zo veel aangenamer of aantrekkelijker aan die Trump-echokamer?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 06:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is maar één bericht, hč. Ik zit op X in het Trumpkamp, klaarblijkelijk, en krijg de hele berichtenstroom te zien. Ik zou er zelf haast Trumpsupporter van worden.
Dit topic vind ik een gemiste kans. Ik doe m’n best de verkiezingen te volgen, maar hier zit ik in de ene echokamer en op X in de andere. En ik moet zeggen dat ik het hier onaangenamer vind.
Ik lees in dit topic extreem veel minachting en eenzijdigheid. In die andere echokamer gaat het wat meer over de inhoud en kan ik met enige moeite berichten beter in perspectief plaatsen, met dank aan community notes, reacties op berichten en het algoritme dat ook andere stemmen naar voren brengt. Zo belandde het bericht van Schwarzenegger in mijn feed.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is voor jou dan zo veel aangenamer of aantrekkelijker aan die Trump-echokamer?
Nog even los van de totale waanzin van x wat ook dit topic onleesbaar en oninteressant maakt.
Snap ik. En dat vind ik jammer, want ik leer zelf het meest van de uitwisseling van perspectieven.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:claudia_x
Ik durf hier nieteens een post te plaatsen want ik ben om verketterd te worden
Tja, ik vind dit topic door alle tweets vrij onleesbaar maar zie hier net zo goed alle kanten op. Er zitten hier toch een flink aantal fanatieke Trumpfans, die hem als ware tribalisten altijd zullen steunen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees in dit topic extreem veel minachting en eenzijdigheid. In die andere echokamer gaat het wat meer over de inhoud en kan ik met enige moeite berichten beter in perspectief plaatsen, met dank aan community notes, reacties op berichten en het algoritme dat ook andere stemmen naar voren brengt. Zo belandde het bericht van Schwarzenegger in mijn feed.
In het Trump kamp is er vooral veel liefde voor Trump. Deze kant is vooral angst, haat en minachting voor Trump. Over Kamala en de democraten gaat het maar heel weinig eigenlijk hier hoor. Als je zo'n topic terugleest is het 95% anti Trump/republikeinen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 06:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is maar één bericht, hč. Ik zit op X in het Trumpkamp, klaarblijkelijk, en krijg de hele berichtenstroom te zien. Ik zou er zelf haast Trumpsupporter van worden.
Dit topic vind ik een gemiste kans. Ik doe m’n best de verkiezingen te volgen, maar hier zit ik in de ene echokamer en op X in de andere. En ik moet zeggen dat ik het hier onaangenamer vind.
Ik kan wel wat voorbeelden geven. Neem de ontstane ophef over de grap van Tony Hinchcliffe. Ik kwam onderstaand fragment van John Stewart tegen en dat plaatste voor mij zowel de ophef als de grap zelf in een ander perspectief.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, ik vind dit topic door alle tweets vrij onleesbaar maar zie hier net zo goed alle kanten op. Er zitten hier toch een flink aantal fanatieke Trumpfans, die hem als ware tribalisten altijd zullen steunen.
De steun voor de democraten / Harris lijkt meer pragmatisch van aard. Trump heeft er in de eerste ronde echt een zooitje van gemaakt en is nu nog wat gekker, dat kan nooit een goed idee zijn…
Ben wel benieuwd welke “inhoud” daarbij voor jou zo aantrekkelijk is?
Kevin Hart is so small his ancestors called picking cotton deadliftingquote:
dat musk het account america heeft gekaapt voor de evrkiezingen is ook weer zoiets, Het gebeurt, maar in alle bulsshit die er voorbij komt, verdwijnt dat ook weer naar ed achterkant.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan wel wat voorbeelden geven. Neem de ontstane ophef over de grap van Tony Hinchcliffe. Ik kwam onderstaand fragment van John Stewart tegen en dat plaatste voor mij zowel de ophef als de grap zelf in een ander perspectief.
[ x ]
En wat zag ik vanochtend in mijn feed? Foto's van Trump met een vuilniswagen en foto's van Trump die in een outfit van een vuilnisman een speech hield. Trump weet zo'n opmerking van Biden handig in zijn voordeel om te zetten. Ik vond het ondanks mijn afkeer voor Trump wel komisch.
[ x ]
Verder is mijn feed op dit moment in de ban van een veronderstelde gecoördineerde actie van democraten om sociale media te manipuleren en de verkiezingsuitslag te beďnvloeden (o.a. community notes en zoekalgoritmen). Zo is schijnbaar het interview van Joe Rogan met Trump een tijd niet naar boven gekomen in zoekresultaten in YouTube en Google en wordt het interview niet als trending gepresenteerd. Ik kan de waarachtigheid hiervan niet verifiëren, maar het is een fikse aantijging waar ik meer over zou willen weten. Op zo'n moment zoek ik journalistieke duiding of duiding door mensen van wie ik weet dat ze het niet graag wíllen geloven (zoals de mensen hier). Die vind ik niet, dus ik blijf X, de reacties en community notes volgen.
[ x ]
En dan is er nog de 'gooi alle sterke leiders op een hoop en noem ze ultra-rechts'-tendens. Ik kwam een college tegen van Jesús Huerta de Soto (hoogleraar) die haarfijn uitlegde wat de (essentiële) verschillen tussen Trump en Milei zijn. Ook kom ik interviews met Nayib Bukele tegen die een intelligente, welbespraakte man tonen en niet de autoritaire leider die van hem wordt gemaakt. Ik kan inmiddels aardig Spaans lezen en volg Miliei en Bukele direct op X waardoor ik een geďnformeerder oordeel kan vellen.
Tot slot is er een eigenaardigheid van mijn eigen feed: ik volg vooral het cryptonieuws en er is al een tijdje een aardige discussie over of je vanuit cryptoperspectief beter op Trump of Harris kunt stemmen. Zo kwam ik onderstaand bericht tegen van een prominent figuur in de cryptowereld, Laura Shin (journalist), die zelf op Harris gaat stemmen.
[ x ]
Dat neemt niet weg dat mijn feed ook een echokamer is. In het cryptowereldje zijn mensen zo verzuurd over het regime van Biden-Harris dat ze blind zijn voor de negatieve en gevaarlijke kanten van Trump. Maar dat is beter te begrijpen als je weet met wat voor idiote acties mensen in de industrie te maken hebben gehad, iets waarover je niet echt leest in de Nederlandse pers. En Trump belooft van de VS de belangrijkste cryptonatie ter wereld te maken.
Een laatste voorbeeld: ik kwam onderstaand filmpje tegen over Harris' verleden als openbaar aanklager. Als dit je beeld bepaalt van Harris, dan snap ik wel waarom je niet op haar zou willen stemmen. En helaas kan ik wederom de waarachtigheid van de aantijgingen niet echt verifiëren. In dit topic worden dit soort clips niet of nauwelijks gedeeld/besproken/serieus genomen.
[ x ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:claudia_x
Ik durf hier nieteens een post te plaatsen want ik ben om verketterd te worden
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben serieus bang om hier te posten.
Van mijn moeder heb ik geleerd om mijn stem te laten horen. Dus ik ga maar gewoon naar mijn moeder luisteren.
Ookal ben ik bang van jullie: ik heb ook een stem.
Velen van jullie zijn een soort van varkens.
Berichten hier en in NWS maken dat duidelijk.
Het gezuig van