abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215423890
Als die corrupte zogenaamde patriot wint..... dan bemoeit hij zich met processen tegen hem , verbiedt hij die , verkracht de trias politica, wat normaal is voor naar dictatuurneigende presidenten. En hoe gaat hij wraak nemen op linkse mensen ?
pi_215423929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat vind je van de tweet zelf?
Misinformatie van een MAGA fanaat. Heel bijzonder dat jij dit post. Of eigenlijk niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 30 oktober 2024 @ 22:46:02 #243
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215424095
Chivaz was vooral hilarisch in de brexit discussies wanneer ik het me goed herinner. Hoe goed dat is afgelopen, daar genieten de Britten nog dagelijks van. Het politieke kompas van dom-rechts heeft een nogal masochistische inslag.
pi_215424245
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215424281
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als die zogenaamde patriot wint dan komen er massadeportaties. Maar in welke mate ?
Heb je dan eerst razzia's ? Politie of militairen die bedrijven binnenvallen, met wegblokkades iedereen aanhouden en id vragen. En wat doen ze met de gevangenen.... dat wordt dan concentratiekampen in barakken ? Hoeveel maanden ... hoe zijn de omstandigheden ?
Gewoon chaos scheppen met de zege van premiejagers onder het domvolk. Alles zo scheppen zodat de familie Trump, de Muskjes en de Bezosjes de belastingen tot de max kunnen ontwijken in hun circle jerk met gelijkgestemden wereldwijd.
pi_215424339
quote:
81s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:07 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Het wordt tijd dat we te zeggen krijgen wat het beste is voor Musk ipv dat Musk een uitspraak kan doen over de middenklasse(s).

En als Harris wint dan is hij 'fucked' zoals hij al bij Putinschootzitter Tucker Carlson aangaf.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:40:30 #247
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215424477
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het kind zal haar dankbaar zijn al is de moeder slecht. Het alternatief is de dood namelijk.
Genoeg gevallen die wensen dat ze nooit geboren waren hoor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_215424519
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 17:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En daar zit nu net de crux wat elke discussie over dit onderwerp direct zinloos maakt.
Ik zie een foetus als een menselijk leven. We hebben deze discussie jaren geleden gehad en ik vroeg toen aan je wanneer je vind dat abortus toegestaan mag zijn.
Na lang om de hete brij heen te draaien kwam je eindelijk op het standpunt tot het levensvatbaar is buiten de baarmoeder.
Gezien de techniek zich verder blijft ontwikkelen kom je onvermijdelijk op het standpunt dat we het moeten verbieden. Alleen verbied jij het dan niet uit menselijkheid en empathie voor het ongeboren leven, je kiest duidelijk voor het gemak van de moeder.
Alweer de verkeerde conclusie. De vraag wanneer het leven begint is nl helemaal niet van belang als je tot de conclusie komt dat de keuze (in eerste instantie) in principe aan de vrouw is, aan niemand anders en al zeker niet aan de overheid. Dat was de reden dat ik geen antwoord gaf en ook precies de reden dat de Supreme Court destijds in Roe v Wade besloot dat abortus toegestaan is op grond van 14e Amendment:

quote:
No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
Waar het recht op privacy uit voortgekomen is (Griswold v Connecticut):

quote:
Although the Fourteenth Amendment does not contain the word "privacy" itself, nor does it appear in the rest of the Constitution, U.S. courts have long acknowledged an individual's right to privacy in home and family life. The Supreme Court first recognized a constitutional right to privacy in Griswold v. Connecticut (1965), a landmark decision that centered around the freedom of individuals to use contraception without interference from the government. The Griswold decision acknowledged that the Bill of Rights contained "zones of privacy" from the government within the First, Third, Fourth, and Fifth Amendments. Combined with the Ninth Amendment, which acknowledges the existence of some constitutional rights that are not explicitly mentioned in the Bill of Rights, and the Fourteenth Amendment, which states that the government cannot infringe upon "life, liberty, or property" without the "due process of law," the Supreme Court declared that there is a constitutional right to privacy within the "penumbra," or shadow, of these protections. Griswold set a precedent for numerous privacy-related cases over the past six decades, including Roe v. Wade (1973) and Planned Parenthood v. Casey (1992).

In Roe v. Wade (1973), the Supreme Court held that the Fourteenth Amendment's Due Process Clause "protects against state action the right to privacy, including a woman's qualified right to terminate her pregnancy," and that "though the State cannot override that right, it has legitimate interests in protecting both the pregnant woman's health and the potentiality of human life." Striking this balance of interests, Roe v. Wade effectively stopped the enforcement of many state laws that banned abortion before 24 weeks. The Supreme Court later reaffirmed in Planned Parenthood v. Casey that "the fundamental right of privacy protects citizens against governmental intrusion in such intimate family matters" and that a state law would violate the Due Process Clause if it creates an "undue burden" on a pregnant person's right to choose.

Bron
Dat levensvatbaarheid een rol speelt bij het vaststellen van een grens tot wanneer abortus toegestaan is (je kan bv beargumenteren dat de foetus op een gegeven moment een 'mens' is omdat het bewustzijn heeft of kan overleven buiten de baarmoeder en daarom ook dezelfde rechten heeft als de moeder) is een heel andere vraag en mijn niet-antwoorden in onze discussie had dus niets met 'om de hete brij heen draaien' van mij te maken. Dat maak jij er maar van. Ik vind dat geen relevante vraag.

Dat jij dat wel vindt en je blind staart op het 'begin van het leven' en daar je eigen mening over hebt prima maar dring dat niet andere mensen op. Als jij vindt dat een paar cellen die potentieel een mens kunnen opleveren beschermd moeten worden tegen vernietiging omdat het 'leven' is zou je idd ook geen voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken of masturberen. Allemaal potentieel leven en waar de extreme religekkies ook heen (naar terug) willen. De vraag wanneer een foetus als 'mens' kan worden gezien is daarentegen veel relevanter.

Die hele zgn 'pro' life-beweging is ook gewoon voortgekomen uit religekkie-kringen (zij hebben die term ook bedacht) die ook wel begrepen dat het argument dat alleen God daarover gaat (het staat in de Bijbel) geen stand houdt in een rechtbank sinds de scheiding der machten. Dus moesten ze een andere reden bedenken en een foetus voorstellen als een snoezige baby die 'vermoord' wordt doet het natuurlijk erg goed bij het onwetende volgvolk.

De ontwikkelingen op het gebied van de overlevingskansen van de foetus heeft hooguit invloed op de grens tot wanneer abortus toegestaan is maar niet op het principe dat een vrouw het (grond-)recht op privacy heeft en dus over haar eigen lichaam en (priv)-leven mag beschikken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 31-10-2024 05:00:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:54:07 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215424520
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Zo een JD Vance kon het bij het debat met Walz goed verbergen en gedegen over komen. Trump zegt openlijk 'we hebben een geheimpje'. Niet iedereen zal dat openlijk zeggen. Sommigen zullen geraffineerder en verfijnder te werk gaan. De kikker langzamer laten koken. Zo een JD Vance weet een goed masker op te zetten.

Wat Schwarzenneger allemaal schrijft over staatsschulden en selectieve belastingkortingen heeft een nogal kort geheugen (en Democraten in de grote steden laten de criminaliteit stijgen?).
Hier zit ook een mogelijk doemscenario. Stel Trump wint, en valt op dag 1 om. Dan krijg je een president Vance die voluit project 2025 kan gaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_215424538
Vance deed een VIER uur durend interview met Rogan, lees ik net.

Verder: is this real?
twitter
pi_215424546
Dit:
twitter

Ok. Tweets laden niet:
Tekst: ….” Elon Musk’s Super PAC for Trump had door knockers flown to Michigan, where they were ‘scared’ for their lives after being forced to ride in back of a U-Haul truck, in which there was ‘a cage separating the mostly Black door knockers from their driver.’….
pi_215424558
Meer:
twitter
pi_215424573
Foutje. Bedankt. Quote: “Ik ken de comedian niet”.
twitter

Dan maar de tekst: …”Censorship Alert! Trump Omits Tony Hinchcliffe From YouTube and Rumble Rally Videos

Trump's official accounts refuse to publish the entire Madison Square Garden rally…”
pi_215424594
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:04 schreef AnneX het volgende:
Elon Musk’s Super PAC for Trump had door knockers flown to Michigan, where they were ‘scared’ for their lives after being forced to ride in back of a U-Haul truck, in which there was ‘a cage separating the mostly Black door knockers from their driver.’
Deze?

twitter
pi_215424599
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze?

[ x ]
Yep. Ook niet van jou.
pi_215424600
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:36 schreef AnneX het volgende:

[..]
Yep. Ook niet van jou.
Ja zie het. De tweet staat wel in je quote van mij. Weird!
  donderdag 31 oktober 2024 @ 00:48:16 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215424624
Even een vraagje: Trump hield een rally of protest dichtbij het Capitool op de dag van inauguratie en dat is vreselijk uit de hand gelopen. Nu vroeg ik mij af of het wel vaker gebeurd dat de verliezende kandidaat op de dag van inauguratie precies dr een rally of protest gaat organiseren?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215424679
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:48 schreef Vis1980 het volgende:
Even een vraagje: Trump hield een rally of protest dichtbij het Capitool op de dag van inauguratie en dat is vreselijk uit de hand gelopen. Nu vroeg ik mij af of het wel vaker gebeurd dat de verliezende kandidaat op de dag van inauguratie precies dr een rally of protest gaat organiseren?
Bij de inauguratie van Biden was er geen rally? (dat was bij de certificatie van de stemmen in het Congres). Er waren bij de inauguratie van Trump wel (behoorlijk heftige) protesten maar die waren niet georganiseerd door Obama of zo ...

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 31-10-2024 01:30:14 ]
pi_215424888
twitter

twitter

twitter

Deze ook :X

twitter

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 31-10-2024 03:22:17 ]
pi_215424964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 00:36 schreef AnneX het volgende:

[..]
Yep. Ook niet van jou.
Nu wel:

twitter
pi_215425002
twitter

*O* *O* *O*

twitter

[ Bericht 57% gewijzigd door Kijkertje op 31-10-2024 03:53:06 ]
pi_215425035
RFK zegt dat Trump hem de controle over de Public Health Agencies heeft beloofd.

twitter

Dan krijg je dit:

twitter

De complotwappies aan de macht :'(
pi_215425040
“Just cleaning up the Washington garbage” Wat.Een.Held.
twitter
pi_215425167
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:09 schreef capricia het volgende:

[..]
10 miljoen weergaven in een paar uur tijd. Maar dat is natuurlijk over heel de wereld.
Republikeinen die Trump willen gaan stemmen, ga je niet overtuigen met dit. Denk ik.
Het is maar n bericht, h. Ik zit op X in het Trumpkamp, klaarblijkelijk, en krijg de hele berichtenstroom te zien. Ik zou er zelf haast Trumpsupporter van worden.

Dit topic vind ik een gemiste kans. Ik doe m’n best de verkiezingen te volgen, maar hier zit ik in de ene echokamer en op X in de andere. En ik moet zeggen dat ik het hier onaangenamer vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215425200
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 06:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is maar n bericht, h. Ik zit op X in het Trumpkamp, klaarblijkelijk, en krijg de hele berichtenstroom te zien. Ik zou er zelf haast Trumpsupporter van worden.

Dit topic vind ik een gemiste kans. Ik doe m’n best de verkiezingen te volgen, maar hier zit ik in de ene echokamer en op X in de andere. En ik moet zeggen dat ik het hier onaangenamer vind.
Wat is voor jou dan zo veel aangenamer of aantrekkelijker aan die Trump-echokamer?

Nog even los van de totale waanzin van x wat ook dit topic onleesbaar en oninteressant maakt.
pi_215425212
@Claudia_x

Ik durf hier nieteens een post te plaatsen want ik ben om verketterd te worden ;(
pi_215425218
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is voor jou dan zo veel aangenamer of aantrekkelijker aan die Trump-echokamer?

Nog even los van de totale waanzin van x wat ook dit topic onleesbaar en oninteressant maakt.
Ik lees in dit topic extreem veel minachting en eenzijdigheid. In die andere echokamer gaat het wat meer over de inhoud en kan ik met enige moeite berichten beter in perspectief plaatsen, met dank aan community notes, reacties op berichten en het algoritme dat ook andere stemmen naar voren brengt. Zo belandde het bericht van Schwarzenegger in mijn feed.
pi_215425225
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:claudia_x

Ik durf hier nieteens een post te plaatsen want ik ben om verketterd te worden ;(
Snap ik. En dat vind ik jammer, want ik leer zelf het meest van de uitwisseling van perspectieven.
pi_215425237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik lees in dit topic extreem veel minachting en eenzijdigheid. In die andere echokamer gaat het wat meer over de inhoud en kan ik met enige moeite berichten beter in perspectief plaatsen, met dank aan community notes, reacties op berichten en het algoritme dat ook andere stemmen naar voren brengt. Zo belandde het bericht van Schwarzenegger in mijn feed.
Tja, ik vind dit topic door alle tweets vrij onleesbaar maar zie hier net zo goed alle kanten op. Er zitten hier toch een flink aantal fanatieke Trumpfans, die hem als ware tribalisten altijd zullen steunen.
De steun voor de democraten / Harris lijkt meer pragmatisch van aard. Trump heeft er in de eerste ronde echt een zooitje van gemaakt en is nu nog wat gekker, dat kan nooit een goed idee zijn…

Ben wel benieuwd welke “inhoud” daarbij voor jou zo aantrekkelijk is?
pi_215425279
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 06:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In het Trump kamp is er vooral veel liefde voor Trump. Deze kant is vooral angst, haat en minachting voor Trump. Over Kamala en de democraten gaat het maar heel weinig eigenlijk hier hoor. Als je zo'n topic terugleest is het 95% anti Trump/republikeinen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 31-10-2024 08:27:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')