abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215419205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Correct, maar hij was zelf ook iemand. Dat was ook de reden dat hij de primaries won, hij stond symbool voor ervaring, een terugkeer naar wat meer normale, rustige politiek en een verbinden omdat hij wilde samenwerken met Republikeinen. De Biden-campagne in 2020 ging veel meer uit van eigen kracht en dat is een belangrijke reden dat Biden vrij makkelijk won.
En dat is dus precies wat Harris nu ook doet. Zij zoekt naar eigen zeggen verbinding met Amerikanen die er andere standpunten op nahouden. Ze wil de mensen samenbrengen, in plaats van de polarisatie aanjagen.

Biden won de verkiezingen omdat hij enerzijds en bekend en vertrouwd gezicht is voor veel Amerikanen, en omdat hij zich presenteerde als tegenpool van Trump. Wat jij hier zelf ook al gewoon aangeeft. Want een 'terugkeer naar rustige politiek' is precies het tegenovergestelde van wat Trump deed.

Maar je wilt het per se niet met mij eens zijn. Dat mag.

We zien volgende week wel wie er wint.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 30 oktober 2024 @ 16:08:45 #152
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215419212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat weet ik zo niet, het was het proberen waard maar de keuze van Harris betekent ook dat er een laag plafond is. Ze is de VP van een zeer impopulaire president, heeft nog nooit een primary gewonnen en heeft in 2019 een extreem-linkse campagne gevoerd. Dat zijn zwakheden die je alleen kunt ondervangen door iemand anders te kiezen die al die nadelen niet heeft.
We kunnen stellen dat 2019 echt extreem zwak was, maar omdat Harris relatief onbekend is geeft dat ook mogelijkheden om jezelf opnieuw uit te vinden. We kunnen alleen ondertussen wel stellen dat Harris nou niet bepaald sterk is in ongescripte momenten. Zelfs niet op vragen die je van tevoren had kunnen voorbereiden.

En dan nog lukt het haar wellicht volgende week, wat ook heel veel zegt over het lage plafond van Trump.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215419227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En dat is dus precies wat Harris nu ook doet. Zij zoekt naar eigen zeggen verbinding met Amerikanen die er andere standpunten op nahouden. Ze wil de mensen samenbrengen, in plaats van de polarisatie aanjagen.
Dat is dus compleet ongeloofwaardig, zoals ik al zei. Dan moet je ook kappen met dat gelul over fascisme en nazis.

quote:
Biden won de verkiezingen omdat hij enerzijds en bekend en vertrouwd gezicht is voor veel Amerikanen, en omdat hij zich presenteerde als tegenpool van Trump. Wat jij hier zelf ook al gewoon aangeeft. Want een 'terugkeer naar rustige politiek' is precies het tegenovergestelde van wat Trump deed.
Dan ben je het dus gewoon met me eens, zoals ik al zei:
quote:
Dat werkt dus niet, want dat is niet geloofwaardig. Je moet zélf een boodschap hebben die op zichzelf kan staan, naar de ander wijzen en zeggen 'ik ben anders!' werkt bij Trump al heel lang niet.
Biden zette Trump vooral weg als een kleuter, daarnaast heeft hij dus die lange staat van dienst als moderate Democrat die ook kan samenwerken met Republikeinen. Dat is het contrast. Harris heeft dat niet dus die kan het contrast op die manier niet maken, niemand gelooft dat. Dát is het verschil.
pi_215419228
quote:
81s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:07 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Als de macht bij de staten ligt is dat een stuk dichter bij de burger was het argument maar het moet natuurlijk niet aan de burger zelf overgelaten worden ...
Pas op Kijkertje, je zit hier op een forum waar je geloofsgenoten notoire referendum haters zijn.
Het argument is dan ook dat de meeste mensen te dom zijn om beslissingen te nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben.

Desalniettemin ben ik wel positief verrast dat jij referenda toejuicht. Na al die jaren hebben we dan toch iets gemeen met elkaar.
pi_215419252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Pas op Kijkertje, je zit hier op een forum waar je geloofsgenoten notoire referendum haters zijn.
Het argument is dan ook dat de meeste mensen te dom zijn om beslissingen te nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben.

Desalniettemin ben ik wel positief verrast dat jij referenda toejuicht. Na al die jaren hebben we dan toch iets gemeen met elkaar.
Abortussen en het legaliseren van marijuana zijn dan ook uitgelezen onderwerpen waar de burger heel goed over kan beslissen. Of denk je dat ze daar geen verstand van hebben?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215419254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dus compleet ongeloofwaardig, zoals ik al zei. Dan moet je ook kappen met dat gelul over fascisme en nazis.
[..]
Dan ben je het dus gewoon met me eens, zoals ik al zei:
[..]
Biden zette Trump vooral weg als een kleuter, daarnaast heeft hij dus die lange staat van dienst als moderate Democrat die ook kan samenwerken met Republikeinen. Dat is het contrast. Harris heeft dat niet dus die kan het contrast op die manier niet maken, niemand gelooft dat. Dát is het verschil.
Even voor de duidelijkheid: dat 'fascisme'-frame komt niet uit de koker van Harris en de Dems. Het zijn voormalige kabinetsleden van Trump - aangevoerd door voormalig stafchef John Kelly - die hem omschrijven als een 'fascist'.

Harris werd gevraagd of ze het daarmee eens en daarop antwoordde ze instemmend. Dat is naar mijn idee een logische respons. Het zou pas echt gek en ongepast zijn als ze de kabinetsleden van Trump had tegengesproken. Dat had een groot deel van haar achterban niet gepikt en zou ertoe kunnen leiden dat mensen thuis blijven.

Naar mijn weten heeft Harris Trump niet letterlijk een 'nazi' genoemd.
pi_215419271
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:04 schreef Mike het volgende:

[..]
Zeker. Het leek er in het begin op dat Harris/Waltz een eigen geluid gingen laten horen. Er zat ook veel energie in de campagne. Er is nog steeds veel aanhang (kijk bv naar de rally van gisteren), maar ik denk ook dat ze nog veel meer had kunnen bereiken met een boodschap die meer was dan 'ik ben die boze Trump niet'.
Daar leek het heel even wel op, tot dat ik merkte dat Harris en ook Walz vakkundig de media ontweek. Ze probeerden het te halen op vibes en joy maar dat is simpelweg niet genoeg. Vooral niet als er toch best wat problemen zijn ontstaan tijdens hun periode. De enorme inflatieproblematiek, de open grenzen en dan het gezeur rond DEI waardoor eerlijkheid definitief de nek is omgedraaid.
Ik weet dat niemand hier het er mee eens is, maar het lijkt mij beter voor de democraten als ze deze verkiezingen niet winnen. Als de partij ooit moet veranderen in iets nieuws dan zul je toch nadrukkelijk afstand moeten nemen van het oude. De GOP heeft die verandering gemaakt en figuren zoals Cheney en in mindere mate Haley zijn nu uitgerangeerd.
Dit proces kan alleen maar plaatsvinden als er een revolutie in de partij plaats vind en dat kan alleen als Harris gigantisch op haar bek gaat.
pi_215419290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: dat 'fascisme'-frame komt niet uit de koker van Harris en de Dems.
Dat is onzin en dat weet je zelf ook wel. De campagne doet niet anders.
quote:
Het zijn voormalige kabinetsleden van Trump - aangevoerd door voormalig stafchef John Kelly - die hem omschrijven als een 'fascist'.

Harris werd gevraagd of ze het daarmee eens en daarop antwoordde ze instemmend.
quote:
Harris, during a live radio interview from Detroit, was referring to the choice in November between her and her political rival, telling listeners they could choose either her vision, which is to move forward, or Trump’s vision.

“The other is about fascism, why can’t we just say that?” Charlamagne tha God interjected.

“Yes, we can say that,” Harris responded.
Dit was voor Kelly.
pi_215419294
Nou Mike Johnson windt er ook geen doekjes om: de ACA moet weer afgeschaft ...

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215419295
quote:
81s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Abortussen en het legaliseren van marijuana zijn dan ook uitgelezen onderwerpen waar de burger heel goed over kan beslissen. Of denk je dat ze daar geen verstand van hebben?
Ik ben niet tegen referenda hè, ik ben een groot voorstander van referenda over zoveel mogelijk onderwerpen. Ik geef alleen maar aan dat ik positief verrast ben dat ook jij voor referenda bent omdat dit nooit naar voren komt in je posts.
We zitten een keer op een lijn, ik vind dat best bijzonder na al die jaren waar je eigenlijk altijd de tegenovergestelde positie van mij inneemt.
pi_215419301
Daar gaan we weer ...

twitter
pi_215419309
quote:
81s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Kijkertje het volgende:
Nou Mike Johnson windt er ook geen doekjes om: de ACA moet weer afgeschaft ...

[ x ]
Geen probleem want over 2 weken komt Trump met iets veeeel beters.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215419317
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen referenda hè, ik ben een groot voorstander van referenda over zoveel mogelijk onderwerpen. Ik geef alleen maar aan dat ik positief verrast ben dat ook jij voor referenda bent omdat dit nooit naar voren komt in je posts.
We zitten een keer op een lijn, ik vind dat best bijzonder na al die jaren waar je eigenlijk altijd de tegenovergestelde positie van mij inneemt.
Ja leuk maar jij was degene die een voorstander was om de beslissing over abortus aan de staten over te laten.
pi_215419321
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is onzin en dat weet je zelf ook wel. De campagne doet niet anders.
[..]
[..]
Dit was voor Kelly.
'Doet niet anders', en komt dan aanzetten met een voorbeeld waarin Harris niet eens zelf het woord fascisme in de mond neemt. Je wekt de indruk dat Harris en haar campagneteam Trump aan de lopende band uitmaken voor fascist. Daar is simpelweg geen sprake van, en ik heb Harris Trump al helemaal geen 'nazi' of 'Hitler' zien noemen.

Opvallend genoeg gebeurt het andersom wél aan de lopende band. Trump laat geen mogelijkheid voorbij gaan om Harris neer te zetten als 'communist, Marxist en fascist'. Maar voor Trump gelden uiteraard andere regels.

Dat fascisme-gedoe kwam pas vorige week weer naar boven, nadat de uitlatingen van Kelly aandacht kregen in de media. Andere voormalige kabinetsleden van Trump sloten zich hierbij aan, waarna Harris de eerdergenoemde vraag voor kreeg gelegd.
pi_215419334
quote:
82s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja leuk maar jij was degene die een voorstander was om de beslissing over abortus aan de staten over te laten.
Dat klopt, ik snap niet zo goed welk punt je nu probeert te maken.
pi_215419352
Lekker niveautje weer. En dat wil senator worden ....

twitter
pi_215419377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
'Doet niet anders', en komt dan aanzetten met een voorbeeld waarin Harris niet eens zelf het woord fascisme in de mond neemt. Je wekt de indruk dat Harris en haar campagneteam Trump aan de lopende band uitmaken voor fascist. Daar is simpelweg geen sprake van
Of ze het zelf in de mond neemt of niet is irrelevant. Dat interview was twee weken geleden hé, de campagne is al een tijdje gefocust op het aanvallen van Trump. Dat is sinds die woorden van Kelly alleen maar meer geworden, met specifieke focus op het benoemen van Trump als fascist. Er is nu een ad die constant wordt gedraaid met die woorden van Kelly, al een week lang.

https://www.nytimes.com/2(...)cist-harris-ads.html

quote:
In an interview earlier today on CNN, the noted Republican pollster Frank Luntz said that the very sort of message Harris pushed this afternoon was not working.

“What’s interesting is that [when] Harris focused on why she should be elected president, that’s when the numbers grew,” Luntz said.

“And then the moment that she turned anti-Trump and focused onto him and said, don’t vote for me, vote against him, that’s when everything froze.”
Het is niet alsof ik zomaar wat verzin hé, dit valt meerdere mensen op.
pi_215419380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt, ik snap niet zo goed welk punt je nu probeert te maken.
Nee dat is duidelijk. De macht bij de staten leggen heeft niet het resultaat dat de beslissing dichter bij de burger ligt zoals jij steeds maar beweert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-10-2024 16:39:30 ]
pi_215419439
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee dat ik duidelijk. De macht bij de staten leggen heeft niet het resultaat dat de beslissing dichter bij de burger ligt zoals jij steeds maar beweert.
Bullshit, want ook in de staten zijn er verkiezingen en mag er gewoon gestemd worden op zeer radicale kandidaten die abortus tot in de laatste trimester willen.
One size fits all werkt niet voor zo’n immens land als de VS. Democratie werkt überhaupt niet zo goed op zo’n enorme schaal. Waarom denk je dat de polarisatie op een absoluut hoogtepunt ligt? Federale verkiezingen hebben helaas grote gevolgen voor de mensen in de VS. Het idee is om federale verkiezingen minder relevant te maken zodat democratie lokaler word met als gevolg minder polarisatie.
Geld overigens niet alleen voor abortus maar bijna alle beleidsonderwerpen.
pi_215419472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Of ze het zelf in de mond neemt of niet is irrelevant. Dat interview was twee weken geleden hé, de campagne is al een tijdje gefocust op het aanvallen van Trump. Dat is sinds die woorden van Kelly alleen maar meer geworden, met specifieke focus op het benoemen van Trump als fascist. Er is nu een ad die constant wordt gedraaid met die woorden van Kelly, al een week lang.

https://www.nytimes.com/2(...)cist-harris-ads.html
[..]
Het is niet alsof ik zomaar wat verzin hé, dit valt meerdere mensen op.
Je bent nu weer de doelpalen aan het verschuiven.

Kortom, je hebt weer genoeg aandacht gehad.
pi_215419503
quote:
81s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Abortus is juist iets wat niet via referendum moet gaan. Want een meerderheid beslist over het lichaam van een ander.

Lichamelijke integriteit (baasovereigenbuik) is een mensen recht.
pi_215419508
Ach ja, zoals Theo Maassen als eens zei: "Als je tegenwoordig pleit voor het systematisch uitroeien van alle Joden, dan ben je al een antisemiet".
En zoals de Amerikanen zeggen: "If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck".

Laten we niet om de hete brij heen draaien. Als Trump de kans krijgt, dan schaft ie morgen nog de democratische rechtsstaat af als een ware Mussolini. Hoewel ik die wat robuuster acht dan veel anderen waarschijnlijk, is de kans op verder erosie wel degelijk aanzienlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215419573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je bent nu weer de doelpalen aan het verschuiven.

Nee hoor. Ik heb het consequent over de campagne gehad. Jij bent de enige die het belangrijk lijkt te vinden welke woorden Harris zelf in de mond neemt. Er is de afgelopen weken een merkbare verschuiving geweest in de focus van haar campagne. Het fascisme-geroep is daar een voorbeeld van.

https://www.nytimes.com/2(...)ampaign-fascism.html

quote:
But the email's warning reflects an underlying split among Democrats about what constitutes an effective line of attack against Mr. Trump, and how to persuade the small group of uncommitted voters to cast ballots against someone whose aberrant political and governing behavior has become familiar to them over nine years.

Ms. Harris's team had made it clear immediately after the Democratic National Convention that they planned to switch from the message that President Biden had used most, that Mr. Trump is a unique threat to the country. They argued that making Mr. Trump smaller in the minds of voters was crucial. In her convention speech, she called him an "unserious man" but warned that restoring him to power would have "extremely serious" consequences.

In the last few weeks, Ms. Harris's message on the campaign trail has been more in keeping with Mr. Biden's earlier warnings about Mr. Trump as an unstable opponent. "Unhinged, unstable, unchecked," all appear on the screen of one recent Harris ad.

The Dopper email warned: "Focusing on Trump's disturbing, ludicrous and outlandish behavior can be an effective lead-in to talking about substantive policy, but is not effective at moving vote choice on its own."
pi_215419615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:50 schreef Monolith het volgende:
Ach ja, zoals Theo Maassen als eens zei: "Als je tegenwoordig pleit voor het systematisch uitroeien van alle Joden, dan ben je al een antisemiet".
En zoals de Amerikanen zeggen: "If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck".

Laten we niet om de hete brij heen draaien. Als Trump de kans krijgt, dan schaft ie morgen nog de democratische rechtsstaat af als een ware Mussolini. Hoewel ik die wat robuuster acht dan veel anderen waarschijnlijk, is de kans op verder erosie wel degelijk aanzienlijk.
Allemaal waar, maar de opdracht van Harris en haar campagne is om de verkiezingen te winnen. De boodschap dat Trump zo'n groot gevaar is werkt daarvoor gewoon niet zoals men zou willen. Het zou mooi zijn als dat wel zo was, maar ja dan had Trump waarschijnlijk de Republikeinse primaries verloren.
pi_215419768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Abortus is juist iets wat niet via referendum moet gaan. Want een meerderheid beslist over het lichaam van een ander.

Lichamelijke integriteit (baasovereigenbuik) is een mensen recht.
Maar ik zeg dan ook: waar de burger zelf over kan beslissen zoals in de oorspronkelijke abortuswet is vastgelegd. @Chivaz noemt dat 'one size fits all' maar dat was die wet juist niet. Iedere vrouw kon dat (in overleg met een arts) zelf beslissen. Het was geen verplichting terwijl er nu staten zijn die het verbieden voor ALLE vrouwen. Dat is veel meer 'one size fits all'.

Gelukkig is er nu nog de mogelijkheid van een referendum in Florida waar DeSantis dus tegen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')