abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215425733
* Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?

Het zou ook helpen als deze regel wat meer wordt nageleefd. Er is hier een user die gewoon elke dag haar hele X-feed in het topic mikt zonder enige context.
pi_215425752
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:claudia_x

Ik durf hier nieteens een post te plaatsen want ik ben om verketterd te worden ;(
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben serieus bang om hier te posten.
Van mijn moeder heb ik geleerd om mijn stem te laten horen. Dus ik ga maar gewoon naar mijn moeder luisteren.

Ookal ben ik bang van jullie: ik heb ook een stem.

Velen van jullie zijn een soort van varkens.
Berichten hier en in NWS maken dat duidelijk.

Het gezuig van jullie in NWS is ronduit walgelijk.

Het kabinet zit er nog niet zolang, zullen we gewoon even afwachten?

Een beetje geduld is toch wel op te brengen?!

Kusjes enzo O+
Als je ergens binnenkomt en zegt niet te durven posten, is in je tweede post de users uitschelden misschien niet de beste manier :)

Verder zit je mogelijk verkeerd want dit topic gaat niet over een kortzittend kabinet.
Spoilers!
pi_215425856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:03 schreef Claudia_x het volgende:
En dan is er nog de 'gooi alle sterke leiders op een hoop en noem ze ultra-rechts'-tendens. Ik kwam een college tegen van Jesús Huerta de Soto (hoogleraar) die haarfijn uitlegde wat de (essentiële) verschillen tussen Trump en Milei zijn. Ook kom ik interviews met Nayib Bukele tegen die een intelligente, welbespraakte man tonen en niet de autoritaire leider die van hem wordt gemaakt. Ik kan inmiddels aardig Spaans lezen en volg Miliei en Bukele direct op X waardoor ik een geïnformeerder oordeel kan vellen.
Een ultra-rechtse hoogleraar (de cynische racist Murray Rothbard is zijn held; Apartheid fan Hayek is zijn held) met een college over dat heus niet alle ultra-rechtsen als Trump zijn :') maar we hebben natuurlijk wel een behoefte aan sterke leiders om de libertarische blueprint uit te rollen.

Libertarisme met een hang naar sterke leiders en nu een hang naar Trump
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

De Libertarische Partij in Amerika nodigde doodleuk Trump uit, ontving hem met open armen, om daar te kunnen spreken.

Wat een fijne vent die Milei - de armoede binnen een jaar boven de 50% laten knallen en vakbonden onderdrukken. Ik geloof best dat Trump in zijn eerste zes maanden zo ver niet zal gaan.

Argentina’s poverty rate has soared to almost 53% in the first six months of Javier Milei’s presidency, offering the first hard evidence of how the far-right libertarian’s tough austerity measures are hitting the population.
https://www.theguardian.c(...)rate-argentina-milei

Zover en zo snel zal Trump het vast niet laten komen. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 31-10-2024 09:17:26 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215425894
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
In het Trump kamp is er vooral veel liefde voor Trump. Deze kant is vooral angst, haat en minachting voor Trump. Over Kamala en de democraten gaat het maar heel weinig eigenlijk hier hoor. Als je zo'n topic terugleest is het 95% anti Trump/republikeinen.
Is je liefde voor Donald Dick vergelijkbaar met de liefde die hij voor de lolita-express meisjes van zijn bromance Epstein voelde?

Of zou je 'm niet bij de "pussy grabben"?
  donderdag 31 oktober 2024 @ 09:16:19 #280
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215425901
Hoe dichterbij de verkiezingen, hoe meer Trump-ruis...

De final map van Chris Bouzy is uit! Je weet wel, één van de twee data-analisten die het wél goed had de afgelopen jaren in het oerwoud van foute polls en Trump-ruis!

twitter

Komt bijna volledig overeen met mijn verwachtingen. Maarrrr...6 November weten we het zeker :Y
pi_215425910
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
In het Trump kamp is er vooral veel liefde voor Trump. Deze kant is vooral angst, haat en minachting voor Trump. Over Kamala en de democraten gaat het maar heel weinig eigenlijk hier hoor. Als je zo'n topic terugleest is het 95% anti Trump/republikeinen.
Yep, het zou wel eens fijn zijn om iets te lezen over Kamala’s plannen en waarom uitgerekend zij een goede president zou zijn. Dat komt in deze verkiezingen helemaal niet naar voren.
Ook in het debat van Sam Harris vs Ben Shapiro ging het debat alleen maar over waarom je voor of tegen Trump moet stemmen.
Nergens word er een argument gemaakt om voor Kamala te stemmen.
Het is ook behoorlijk triest als je het bekijkt vanuit een feministisch perspectief.
De VS staat op het punt om de eerste vrouwelijke president te verkiezen en kijk hoe dat tot stand is gekomen.
Ze is verheven tot vice president vanwege haar ras en geslacht na een desastreuze campagne in 2019/20. In haar rol als VP is ze compleet onzichtbaar en de enige taak die ze had (de grens) heeft ze jammerlijk gefaald.
Vervolgens heeft ze de mentale achteruitgang van Biden onder de pet gehouden met als gevolg dat desastreuze debat waar het voor iedereen eindelijk duidelijk werd dat Biden seniel is.
Ze had nu eindelijk actie kunnen nemen door Biden uit zijn functie te zetten maar ook dat deed ze niet. Vervolgens wijst de partij haar aan zonder een primary en faalt ze wederom omhoog naar de rol van presidentskandidate.
In haar rol als kandidate faalt ze wederom opzichtig en het enige wat haar overeind houd is de enorme positieve aandacht van de media, de Obama’s en film en popsterren die allemaal pleiten voor Kamala.
Als ze presidente word dan zal ze de eerste vrouwelijke presidente worden van de VS en tegelijkertijd altijd de president zijn vanwege DEI.
Kamala staat dan voor een onmogelijke taak want ze is dan verplicht om een uitzonderlijk goede presidente te zijn om haar rol als presidente te legitimeren.
Het is voor democraten en gek genoeg feministen echt het beste dat zij hard verliest.
De democratische partij kan dan de broodnodige transformatie ondergaan en vrouwen kunnen op een eerlijke manier een nominatie afdwingen.
pi_215425926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hoe dichterbij de verkiezingen, hoe meer Trump-ruis...

De final map van Chris Bouzy is uit! Je weet wel, één van de twee data-analisten die het wél goed had de afgelopen jaren in het oerwoud van foute polls en Trump-ruis!

[ x ]

Komt bijna volledig overeen met mijn verwachtingen. Maarrrr...6 November weten we het zeker :Y
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar ik geloof er niet in dat Georgia, Florida en North Carolina voor de democraten gaan.
Arizona zou heel misschien kunnen, Nevada is onzeker en hetzelfde geld voor Wisconsin.
pi_215425964
Nog even over Joe Rogan:

Joe Rogan, a UFC commentator and comedian who hosts the most popular podcast in the United States and possibly the world, has developed a reputation as an anti-tribal and fiercely independent voice who is beholden to no political party or faction. In the eyes of his regular guest Jordan Peterson, Rogan is “the most powerful journalist who’s ever lived,” and he has managed to gain such broad appeal because he “just asks questions.” But the notion that Rogan is an honest broker of information who has an overriding commitment to the truth is absurd. In fact, he has only one consistent mission: attempting to debunk mainstream media narratives by entertaining conspiracy theories. He’s more of a populist than a non-partisan—and he’s definitely no truth-seeker.
Nothing illustrates this better than his warmly favorable treatment of both Donald Trump and RJK Jr., along with the parade of other cranks he features who peddle outlandish conspiracy theories and constantly congratulate themselves for being “anti-establishment” or “heterodox.” The effect, whether he intends it or not, is to overwhelm our epistemic infrastructure and pave the way for dangerous populist demagogues.
Nothing illustrates this better than his warmly favorable treatment of both Donald Trump and RJK Jr., along with the parade of other cranks he features who peddle outlandish conspiracy theories and constantly congratulate themselves for being “anti-establishment” or “heterodox.” The effect, whether he intends it or not, is to overwhelm our epistemic infrastructure and pave the way for dangerous populist demagogues.

https://www.theunpopulist.net/p/joe-rogan-a-conspiracist-for-the

Jordan Peterson wordt betaald door Rusland. Deze Covid-fabulant misschien ook?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 31 oktober 2024 @ 09:34:51 #284
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215426010
Wat zijn de argumenten van die gozer voor het flippen van Florida?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215426030
Joe Rogan laat mensen zelf aan het woord, het format van zijn show is simpel. Je gaat gewoon zitten en je hebt een gesprek. Hij heeft allerlei gasten van links progressief tot rechts conservatief en een ieder krijgt de gelegenheid om rustig hun verhaal te doen.

Waarom uitgerekend Joe Rogan het elke keer moet ontgelden is mij een raadsel want hij zit politiek toch echt in het midden.
De denkfout die velen maken over Rogan is dat hij een journalist is die daar zit als een Kockelman om zijn gasten stevig te interviewen.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 09:52:05 #286
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215426145
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:34 schreef Szura het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:34 schreef Szura het volgende:
Data. Kiezers registratie (R+), aangevraagde ballots (D+), geretourneerde ballots (D+).
Trends adhv bekende data. Meer zwarte kiezers registraties (D+), Grassroots, interviews, serieuze polling van echte gerenommeerde (lees: niet gekocht voor een half miljoen) pollsters etc.

Als je Twitter kunt zien, zijn tijdlijn staat er vol mee. En bij de map in de link hoort een podcast waar hij het allemaal uitlegt :)
pi_215426208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:38 schreef Chivaz het volgende:
Waarom uitgerekend Joe Rogan het elke keer moet ontgelden is mij een raadsel want hij zit politiek toch echt in het midden.
Dat zegt hij zelf ja. Dat trucje kennen we.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215426239
quote:
12s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat zegt hij zelf ja. Dat trucje kennen we.
Hij steunde in het verleden Bernie Sanders en vervolgens steunde hij RFK. Het kan goed zijn dat hij nu voor Trump gaat vanwege RFK.
Ik weet niet goed welk trucje je op doelt want ik zie hier echt niets vreemds aan.
pi_215426352
twitter

Dit is goud, het ziet er naar uit dat hij echt de grootste lol heeft in deze campagne en dat straalt hij ook uit.
Hopelijk straalt deze positiviteit ook uit naar de kiezers die daardoor gemotiveerd raken om voor hem te stemmen.
pi_215426356
Het wordt woensdag sowieso genieten van mensen die de wereld zien vergaan
pi_215426395
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:03 schreef Claudia_x het volgende:
En wat zag ik vanochtend in mijn feed? Foto's van Trump met een vuilniswagen en foto's van Trump die in een outfit van een vuilnisman een speech hield. Trump weet zo'n opmerking van Biden handig in zijn voordeel om te zetten. Ik vond het ondanks mijn afkeer voor Trump wel komisch.
Probleem bij mij is altijd dat aan Trumpkant er altijd zo extreem gelogen moet worden. Biden noemden de supporters immers geen garbage (al 100x debunked) terwijl de comedian op MSG Puerto Rico *wel* garbage noemde.

Dus waar ik ze respecteer om daar zo snel op in te spelen, blijft het een uit de context getrokken leugen. En dat stapelt zich over de jaren maar op en op. Met de coupe op 6 januari en verkiezingsuitslag ontkenningen als topstukken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215426469
Je moet vooral niet geloven wat je ziet op beeld en hoort met je oren. Geloof vooral de duiding van de media die zeer neutraal en objectief in de race staan.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 10:48:05 #293
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215426569
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:34 schreef Chivaz het volgende:
Je moet vooral niet geloven wat je ziet op beeld en hoort met je oren.
Tenzij we iets niets positiefs op beeld zien en horen, dan is het niet zo, is het maar hyperbool, en liegen politici nu eenmaal altijd.

Zoiets?
pi_215426598
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:34 schreef Chivaz het volgende:
Je moet vooral niet geloven wat je ziet op beeld en hoort met je oren. Geloof vooral de duiding van de media die zeer neutraal en objectief in de race staan.
Leuke trolpoging weer, George. 2/10
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 31 oktober 2024 @ 11:14:16 #295
6484 ExTec
pi_215426730
Nieuwe dag, nieuwe verkiezingsfraude. Van de republikeinen.

twitter
pi_215426756
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Leuke trolpoging weer, George. 2/10
Geloof vooral niet wat je hoort of ziet, vertrouw op de media.

twitter
pi_215426777
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:14 schreef ExTec het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe verkiezingsfraude. Van de republikeinen.

[ x ]
Dit is toch oud nieuws? Volgens mij gaat het hierom:
https://www.wpr.org/news/(...)ballots-gop-lawmaker
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 31 oktober 2024 @ 11:22:46 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215426778
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

[ x ]
Je komt ook niets anders met tweets die jouw perspectief tonen. Voor jouw tweet kan je weer tien tweets van Trump naar boven halen waar hij domme dingen roept over de Dems. Dus wat wil je hiermee bereiken? Gaan we een pingpongspelletje spelen hier?
  donderdag 31 oktober 2024 @ 11:27:55 #299
6484 ExTec
pi_215426817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nou, zonder die media zou ik geen weet hebben van dat de zoveelste republikein veroordeelt is voor verkiezingsfraude.

En dit is de zoveelste, de afgelopen dagen, he?

Kan je iedere keer komen met dit soort holle uitspraken:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:59 schreef Chivaz het volgende:
Ik wil geen twijfel zaaien over de meest veilige verkiezingen op aarde maar
Maar dat is feitelijk keer op keer wat je dus doet. En tegenover je verdachtmakingen staan nu dus al een aantal klinkende veroordelingen. En het verschil tussen een verdachtmaking en een veroordeling is dat in het laatste geval de fraude bewezen is.

Of bedoel je eigenlijk dat we reguliere media maar links moeten laten liggen en de meningen van complete nobodies op twitter maar voor waarheid aan moeten nemen?
pi_215426880
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je komt ook niets anders met tweets die jouw perspectief tonen. Voor jouw tweet kan je weer tien tweets van Trump naar boven halen waar hij domme dingen roept over de Dems. Dus wat wil je hiermee bereiken? Gaan we een pingpongspelletje spelen hier?
Dit is een whataboutism, mijn tweet gaat over Biden die duidelijk zegt dat Trump supporters “garbage” zijn. Dat de media dit vervolgens probeert te duiden door de mensen te vertellen dat ze het niet goed hebben gehoord is duidelijk. En nee een apostrof of context maakt het echt niet geloofwaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')