Wat een kolderieke paap, die Aertsen. Beetje met droge ogen staan beweren dat partijen buíten het kabinet de loopjongen van Wilders uithangen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:34 schreef Beathoven het volgende:
Goed betoog van Klaver hier
Ik ken die kale van de VVD niet, maar als die voor de nieuwe VVD staat, wat een prototype fascist is dat. Beetje de pitbull voor Wilders spelen daar.
Tja het is naturlijk ook zo dat dat type demonstraties ook politiek gedekt wordt. Anti AZC droeftoeters voelen zich gesterkt door types als Wilders die dat soort zaken altijd met de mantel der liefde bedekken. Die het klimaat creeren waarbij een AZC de doodsteek is voor de leefbaarheid in je buurt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is -HELAAS- een algemene trend nu. Als je geen AZC in je buurt wil (of welke andere reden voor een NIMBY dan ook) is vandalisme tegenwoordig ook al de "geëigende oplossing"![]()
![]()
Als je als politieke partij nou humor hebt hang je een bordje op je partijkantoor “hier werken wij aan het vertrek van minister Faber”.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
'Kamer wil geen terugkeerbordjes bij azc's'. Het idee alleen al dat de kamer het daar als volwassen mensen met elkaar over moet hebben. Misschien meteen bordjes plaatsen bij mensen met twee paspoorten dat ze bij onenigheid een paspoort moeten inleveren en het land uit worden gestuurd. Of een bordje bij het zwembad waarop staat.....
Ik zou dat geen "humor" noemen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je als politieke partij nou humor hebt hang je een bordje op je partijkantoor “hier werken wij aan het vertrek van minister Faber”.
Toch ook gewoon een brevet van onvermogen. Klaver zeggen dat hij ingaat op de lap vlees. Maar zijn coalitiegenoot poneert diezelfde lap vlees dezelfde dag als motie. Laat ze in plaats van Klaver aanpakken een keer Wilders en de zijnen op hun verantwoordelijkheid wijzen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat een kolderieke paap, die Aertsen. Beetje met droge ogen staan beweren dat partijen buíten het kabinet de loopjongen van Wilders uithangen.
Probleem is dat de PVV aanhang deze verklaring niet leest/hoort/snapt ....quote:Op donderdag 10 oktober 2024 02:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Nou toch goed van Schoof. Dag te laat maar oké. Ik zei al dat hij dit moest doen en hij doet het dus pluspuntje.
Ja, maar geen gevolgen. Nu niet, en in de toekomst niet. Dat is ook moeilijk, want je kunt Wilders moeilijk zonder eten naar bed sturen. Wilders weet echter zelf ook dat Schoof hem niks kan maken dus ik geef het hooguit twee dagen voor de volgende protofascistische uitspraak.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 02:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Nou toch goed van Schoof. Dag te laat maar oké. Ik zei al dat hij dit moest doen en hij doet het dus pluspuntje.
Daar hoeft de VVD al lange tijd geen brevetten meer voor af te geven, dat is al wel schreeeuwend duidelijk sinds Yesilgöz de deur openzette voor Wilders. Wat dat betreft vind ik de kwalificatie van Klaver wel treffend: Het zijn toch vooral retorische spelletjes van matig bekwame politici die niet eens meer in de gaten hebben hoezeer ze in de fuik zitten van waardenloze, cynische en social media gedreven politiek die geen enkel recht meer doet aan een maatschappelijk belang of zelfs maar het eerbiedigen van de politieke instituties.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch ook gewoon een brevet van onvermogen. Klaver zeggen dat hij ingaat op de lap vlees. Maar zijn coalitiegenoot poneert diezelfde lap vlees dezelfde dag als motie. Laat ze in plaats van Klaver aanpakken een keer Wilders en de zijnen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Als de VVD het zo vervelend vindt dat gedoe over bijvoorbeeld ontslag van Halsema per koninklijk besluit lijkt me toch dat PVV vooral daarvoor verantwoordelijk is. Meer dan Klaver of de media.
Helaas zie ik dit inderdaad ook zo. De weg van het zoeken naar compromissen, de middenweg zoeken en bij belangrijke onderwerpen zoeken voor breed draagvlak is in elk geval nu verdwenen (onder Rutte zag ik het echt nog wel meer).quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je waarom dat is? Omdat ik dit land zienderogen zie afglijden.
Ooit was dit een land van leven en laten leven. Tegenwoordig staan we mekaar eerder naar het leven. Gun mekaar toch wat. Ik zie geen politici meer die een poging doen om iedereen er bij te betrekken. Geert wil half Nederland uitzetten, Jetten kan alleen maar hautain doen. Ga zo maar door. Het politieke compromis is verdwenen.
Maar tegelijkertijd zie ik ook de grenzen vervagen. Staatsnoodrecht, serieus minister Faber? Wat Bontenbal zo mooi democratisch ethos noemde, het is weg. Het is snoeiharde machtspolitiek geworden. Dat is al ingezet onder Rutte en wordt nu in rap tempo erger.
hetzelfde smeriger trucje heeft de VVD al een keer eerder uitgehaald met de Griekenlandcrisis: VVD begint een kutcoalitie met hun extreemrechtse broertje. Die laten ze bijten, PvdA ziet zich gedwongen zich te verdedigen tegen achterlijke aantijgingen en VVD doet net alsof PVV en PvdA de gekke henkies zijn en zij het redelijke midden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch ook gewoon een brevet van onvermogen. Klaver zeggen dat hij ingaat op de lap vlees. Maar zijn coalitiegenoot poneert diezelfde lap vlees dezelfde dag als motie. Laat ze in plaats van Klaver aanpakken een keer Wilders en de zijnen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Als de VVD het zo vervelend vindt dat gedoe over bijvoorbeeld ontslag van Halsema per koninklijk besluit lijkt me toch dat PVV vooral daarvoor verantwoordelijk is. Meer dan Klaver of de media.
Wat me nog het meest verbaasde is dat ze met droge ogen beweerde dat ze dit in Denemarken heeft gezien en waar geen hol van kloptequote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
'Kamer wil geen terugkeerbordjes bij azc's'. Het idee alleen al dat de kamer het daar als volwassen mensen met elkaar over moet hebben. Misschien meteen bordjes plaatsen bij mensen met twee paspoorten dat ze bij onenigheid een paspoort moeten inleveren en het land uit worden gestuurd. Of een bordje bij het zwembad waarop staat.....
Maar ze hadden toch een rechtsstaatverklaringquote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk is het best simpel. Elke politcus (+Schoof) die heeft bijgedragen aan het realiseren van dit kabinet met de PVV had kunnen weten dat je met elke uitspraak van Wilders in de verdediging wordt gedrukt en je elke dag brandjes moet blussen.
Het was destijds al een onbetrouwbare gedoogpartner en is nu een onbetrouwbare coalitiepartner. Met name de VVD en NSC hadden dat sowieso kunnen weten. Laat dit in hemelsnaam zo snel mogelijk klappen en zet Wilders en zijn partij definitief buiten spel. Deze man is er niet op uit om problemen daadwerkelijk op te lossen maar heeft ze tot een politiek verdienmodel gemaakt.
Wat dacht je van voetbalsupporters? Daar wordt nog steeds een beetje omheen gepraat. Wilders brandt zijn vingers niet daaraan, De Telegraaf ook niet (niet hetzelfde kabaal iig). Terwijl voetbal wekelijks giga inzet van de politie vraagt en het zowat elke week wel ergens bal is. Elke week zijn er wel gewonden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja het is naturlijk ook zo dat dat type demonstraties ook politiek gedekt wordt. Anti AZC droeftoeters voelen zich gesterkt door types als Wilders die dat soort zaken altijd met de mantel der liefde bedekken. Die het klimaat creeren waarbij een AZC de doodsteek is voor de leefbaarheid in je buurt.
Het conflict in het Midden-Oosten wordt hier ook veel te veel geïmporteerd omdat de regering nog niet de kleinste handreiking wil doen naar de demonstranten,( Andere Europese landen erkennen bijvoorbeeld Palestina ondertussen wel) met als dieptepunt nu de aanval op Halsema.
Daarbij wordt dat ook opgeklopt door partijen als VVD en de PVV die hun anti-moslimstemmer ermee opjut. Ik bedoel nou wat vreselijk er zijn wat vlaggen besmeurd en een hoop lui opgepakt. Wat het antisemitisme in Nederland het meest zal voeden zijn toch echt de acties van Israel.
Dat er altijd al teveel antisemitisme was in Nederland ja natuurlijk, maar zeker de PVV met extreemrechtse fanclub of FvD die constant antisemitische complottheorieen verspreiden dragen daar zeker niet minder aan bij dan de moslims in Nederland. Maarja die ongemakkelijke waarheden kunnen de partijen prima ontlopen door te wijzen naar demonstranten die niet zulke steun van het systeem hebben.
Plus Wilders geweldige track record bij het houden van beloften?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar ze hadden toch een rechtsstaatverklaring
Laatste algemene beschouwingen:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dacht je van voetbalsupporters? Daar wordt nog steeds een beetje omheen gepraat. Wilders brandt zijn vingers niet daaraan, De Telegraaf ook niet (niet hetzelfde kabaal iig). Terwijl voetbal wekelijks giga inzet van de politie vraagt en het zowat elke week wel ergens bal is. Elke week zijn er wel gewonden.
Hoe dat plan van Bikker er uit moet komen zien is voor mij trouwens wel een vraagteken, het geweldsmonopolie moet bij de politie blijven en betalen voor de politie (als je niet betaalt, komt de politie niet?) zou ik ook wel ver vandaan willen blijven. Daarbij lost alleen betalen niets op, want dan staan die agenten nog steeds bij de hooligans ipv in de wijk.quote:Mevrouw Bikker (ChristenUnie):
Dat is goed nieuws, want ik leg heel graag een voorstel neer waarin we tegen de betaaldvoetbalclubs zeggen: als het jullie niet lukt om de hooligans te weren, dan zullen jullie moeten meebetalen. Dan moeten we kijken hoe we dat op een andere manier gaan doen. In ieder geval moeten die wijken veilig zijn.
De heer Wilders (PVV):
Eens.
Het blijft dus bij dat ene afgemeten woordje. Hij gooit er niet een leuke soundbite of tirade uit. Dat is zeker geen toeval. Hij zal niet op Twitter op de grote trom gaan slaan. Heel veel mensen kijken de Algemene Beschouwingen niet en zeker bij Wilders is het zo dat hij iets kan zeggen en het andere doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laatste algemene beschouwingen:
[..]
https://www.nu.nl/media/6(...)rstap-naar-sbs6.htmlquote:Nieuws van de Dag, dat door De Telegraaf en Hart van Nederland wordt gemaakt, is vanaf begin volgend jaar dagelijks in de vooravond te zien op SBS6.
Dat. Maar ik zie ook een toename van “het doel heiligt de middelen”. Als je kritisch bent op het migratiebeleid moet je het burgertjepesten van Faber top vinden. Als je je zorgen maakt om klimaat moét je voor XR zijn. Etc. Dat gaat echt nog een keer mis.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helaas zie ik dit inderdaad ook zo. De weg van het zoeken naar compromissen, de middenweg zoeken en bij belangrijke onderwerpen zoeken voor breed draagvlak is in elk geval nu verdwenen (onder Rutte zag ik het echt nog wel meer).
Sterker: als je nu als oppositiepoliticus in gesprek gaat met bewindspersonen om te kijken of je ergens iets kunt verbeteren, wordt je door een heleboel mensen aangegeken alsof je heult met de vijand, in plaats van wat er werkelijk aan de hand is: zo'n politicus wil gewoon het beste wil voor het land en zal daarvoor toch echt met de rechtmatige regering moeten samenwerken.
Ik zag de vuiligheid richting mensen als Bontenbal en Bikker, die gewoon hun werk doen en niet die vijandschapshouding hebben, al op heel veel plekken langs komen. Beoordeel voorstellen, wetten en begrotingen op de inhoud, niet op de afzender. En kijk waar je ze kunt verbeteren. Maar dat lijkt tegenwoordig helaas wel een doodzonde, het komt van een 'extreemrechts' kabinet en dus is alles fout. Met die houding weet ik wel wie er extreem aan het doen is en dat is dan niet de bewindspersoon.
Als Hamas en de PLO op die regeringsstoel had gezeten, zou je dat dan ook zeggen? Met de communisten werd indertijd toch echt heel anders omgesprongen, ook vanuit christelijke hoek.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helaas zie ik dit inderdaad ook zo. De weg van het zoeken naar compromissen, de middenweg zoeken en bij belangrijke onderwerpen zoeken voor breed draagvlak is in elk geval nu verdwenen (onder Rutte zag ik het echt nog wel meer).
Sterker: als je nu als oppositiepoliticus in gesprek gaat met bewindspersonen om te kijken of je ergens iets kunt verbeteren, wordt je door een heleboel mensen aangegeken alsof je heult met de vijand, in plaats van wat er werkelijk aan de hand is: zo'n politicus wil gewoon het beste wil voor het land en zal daarvoor toch echt met de rechtmatige regering moeten samenwerken.
Ik zag de vuiligheid richting mensen als Bontenbal en Bikker, die gewoon hun werk doen en niet die vijandschapshouding hebben, al op heel veel plekken langs komen. Beoordeel voorstellen, wetten en begrotingen op de inhoud, niet op de afzender. En kijk waar je ze kunt verbeteren. Maar dat lijkt tegenwoordig helaas wel een doodzonde, het komt van een 'extreemrechts' kabinet en dus is alles fout. Met die houding weet ik wel wie er extreem aan het doen is en dat is dan niet de bewindspersoon.
Het is echt schrikbarend hoe weinig die kiezers bijvoorbeeld van onze staatsinrichting weten. Je hoef geen Wim Voermans te zijn om te weten dat na verkiezingen geformeerd moet worden en Wilders met 37 zetels niet automatisch de "president" is met absolute macht. En toch ben ik online en offline heel veel mensen tegengekomen die er dat soort ideeën op nahouden. En ook geen enkele interesse tonen om te leren. Als je met goede bedoelingen iets uit wil leggen volgt meestal een agressieve reactie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 03:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Probleem is dat de PVV aanhang deze verklaring niet leest/hoort/snapt ....
Wilders houdt zich doorgaans wel aan beloften en afspraken in een coalitie, maar enkel aan de letter en niet aan de geest.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Plus Wilders geweldige track record bij het houden van beloften?
Dat is een terroristische organisatie, PVV is gewoon een democratisch verkozen geweldloze volksvertegenwoordiging in Nederland. Alleen zulke vergelijkingen zijn dus al precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Schandalig en de mensen die zulke vergelijkingen maken zijn extremistischer dan de PVV.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Hamas op die regeringsstoel had gezeten, zou je dat dan ook zeggen?
Geen idee, als ze dat toen deden zaten ze toen fout, maar in de tijd van de Koude Oorlog was het natuurlijk wel een andere achtergrond.quote:Met de communisten werd indertijd toch echt heel anders omgesprongen, ook vanuit christelijke hoek.
Ik zeg nergens dat je enthousiast alle plannen van dit kabinet moet toejuichen.quote:Vergis je niet, Wilders is nog een heel stuk extremer, Russofieler (BBB is vies bezig hier overigens) en rechtser dan bijvoorbeeld een Meloni, Le Pen of Farage. Zonder meer. En de VVD is al een hele tijd richting de Republikeinen opgeschoven, in hun (economisch) uiterst rechtse beleid en het (o.a. via onderwijs) verdelen van de samenleving.
Dit is een schromelijke overdrijving, maar het maakt ook niet dat je niet met pakweg de minister van cultuur of de minister van binnenlandse zaken op zoek kunt naar breed gedragen maatregelen.quote:Elke keer een klein stapje... elke keer een beetje meer normaliseren... maak ghettos (grote woonsilos voor arbeidsmigranten en asielzoekers), isoleer en uiteindelijk deporteer (JA21 en FvD zitten op dit spoor, BBB wil oprotpremies uitloven).
Is wel leuk als je kijkt hoe we meebetalen aan die vervelende hooligans. Lijkt me dat je dat met belastingen doet en als er ergens ook veel belasting wordt afgedragen is het wel in de voetbalwereld. Bij transfers, salarissen, over het geheel, via ticketverkoop, verkoop van eten/drinken. We doen net alsof ze helemaal niets bijdragen aan de belastingpot. Dat wil niet zeggen dat het prima is dat er zoveel inzet is, maar die grote hoeveelheid gaat dan wel om stadions met tussen de 30.000 en 50.000 mensen. Ja dan heb je net even wat meer crowd control nodig. Ik weet nog dat de politie in 2019 behoorlijk in de problemen zat door het tekort aan medewerkers, en van de bovenkant komt er dan niets extra's. Veel agenten (en andere politiemedewerkers) die met pensioen gaan en het opleiden en vinden van een geschikte nieuweling duurt erg lang met weinig resultaat. En daar heb je dan ook weer geschikte leraren e.d. voor nodig.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laatste algemene beschouwingen:
[..]
Hoe dat plan van Bikker er uit moet komen zien is voor mij trouwens wel een vraagteken, het geweldsmonopolie moet bij de politie blijven en betalen voor de politie (als je niet betaalt, komt de politie niet?) zou ik ook wel ver vandaan willen blijven. Daarbij lost alleen betalen niets op, want dan staan die agenten nog steeds bij de hooligans ipv in de wijk.
Het verschil is vooral dat PVV tot de mainstream behoort (en niet zoals de communisten vanaf het begin is bestreden met ambtenarenverboden en zulks). Hun inborst is al net zo gewelddadig. Niet voor niets zijn er legio PVVers met een strafblad!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een terroristische organisatie, PVV is gewoon een democratisch verkozen geweldloze volksvertegenwoordiging in Nederland.
Het is goed met je, Romeinen 13 apologeet. Burgemeestertje in oorlogstijd. Kersten van de SGP.quote:Jouw post is wat mij betreft exact een voorbeeld van hoe en waarom het mis gaat in dit land. Alle genuanceerdheid is verdwenen.
Maar is alle nuance juist niet weg bij populisten? En die krijgen steeds meer voet aan de grond. Hoe moet je genuanceerd zijn naar politici / volksvertegenwoordigers die totaal niet meer integer zijn? Die tussen de regels door laten zien hoe racistisch ze zijn? En laten we niet vergeten ondemocratisch, zo goed als fascistisch? De huidige parlementaire democratie is zo ingericht dat we ergens beschermd zijn, maar het fascisme is al lang de kamer en nu de coalitie, ingetreden. In hoeverre is dat nog geweldloos? Bewust mensenrechten schenden is niet geweldloos. Het is juist belangrijk heel scherp te zijn hierop. Zie het hele “milders” frame. Je speelt ze zo in de kaart!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een terroristische organisatie, PVV is gewoon een democratisch verkozen geweldloze volksvertegenwoordiging in Nederland. Alleen zulke vergelijkingen zijn dus al precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Schandalig en de mensen die zulke vergelijkingen maken zijn extremistischer dan de PVV.
[..]
Geen idee, als ze dat toen deden zaten ze toen fout, maar in de tijd van de Koude Oorlog was het natuurlijk wel een andere achtergrond.
[..]
Ik zeg nergens dat je enthousiast alle plannen van dit kabinet moet toejuichen.
[..]
Dit is een schromelijke overdrijving, maar het maakt ook niet dat je niet met pakweg de minister van cultuur of de minister van binnenlandse zaken op zoek kunt naar breed gedragen maatregelen.
Jouw post is wat mij betreft exact een voorbeeld van hoe en waarom het mis gaat in dit land. Alle genuanceerdheid is verdwenen.
Precies. De cirkel om ze heen die het normaliseert en met ze samenwerkt zijn de grootste enablers. Het enige dat werkt is een cordon sanitaire.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:07 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Maar is alle nuance juist niet weg bij populisten? En die krijgen steeds meer voet aan de grond. Hoe moet je genuanceerd zijn naar politici / volksvertegenwoordigers die totaal niet meer integer zijn? Die tussen de regels door laten zien hoe racistisch ze zijn? En laten we niet vergeten ondemocratisch, zo goed als fascistisch? De huidige parlementaire democratie is zo ingericht dat we ergens beschermd zijn, maar het fascisme is al lang de kamer en nu de coalitie, ingetreden. In hoeverre is dat nog geweldloos? Bewust mensenrechten schenden is niet geweldloos. Het is juist belangrijk heel scherp te zijn hierop. Zie het hele “milders” frame. Je speelt ze zo in de kaart!
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
Lijkt me dat je dat met belastingen doet en als er ergens ook veel belasting wordt afgedragen is het wel in de voetbalwereld. Bij transfers, salarissen, over het geheel, via ticketverkoop, verkoop van eten/drinken. We doen net alsof ze helemaal niets bijdragen aan de belastingpot.
Bikker is een vrouw.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het blijft dus bij dat ene afgemeten woordje. Hij gooit er niet een leuke soundbite of tirade uit. Dat is zeker geen toeval. Hij zal niet op Twitter op de grote trom gaan slaan. Heel veel mensen kijken de Algemene Beschouwingen niet en zeker bij Wilders is het zo dat hij iets kan zeggen en het andere doen.
Enfin, binnenkort nog meer Telegraaf TV! Bij de commerciëlen én de publieken.
[..]
https://www.nu.nl/media/6(...)rstap-naar-sbs6.html
Dit is precies het type onverdraagzaamheid waar je zelf over klaagt. Iedereen moet blijkbaar in een bandbreedte blijven die jij denkt te kunnen bepalen, dat werkt natuurlijk zo niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Jouw post is wat mij betreft exact een voorbeeld van hoe en waarom het mis gaat in dit land. Alle genuanceerdheid is verdwenen.
Volgens mij doelt Klopkoek hier op de reactie van Wilders.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bikker is een vrouw.
Je lijkt miet echt op de hoogte.
Ik had het er over dat Wilders 'stil' blijft wanneer het om rellende voetbalsupporters gaat (waar het elke week wel raak is).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bikker is een vrouw.
Je lijkt miet echt op de hoogte.
Het moet ook véél meer onder de neus worden gewreven dat in de PVV Mussolini en Göring tuig zit. Onze PVV beschermers van de Joden. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar...quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. De cirkel om ze heen die het normaliseert en met ze samenwerkt zijn de grootste enablers. Het enige dat werkt is een cordon sanitaire.
Ik weet nog wel dat een hele grote groep mensen in de USA met fakkels gingen zingen dat 'Joden hen niet gaan vervangen', en dat Nederlandse Trumpaanhangers daar geen probleem mee hadden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het moet ook véél meer onder de neus worden gewreven dat in de PVV Mussolini en Göring tuig zit. Onze PVV beschermers van de Joden. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar...
Sorry, ook de ChristenUnie moet hiermee aan de slag (wiens 'ambassade naar Jeruzalem' standpunt wel wat meer is dan enkel opportunisme).
Als ik zoek op Jeremy Mooiman zijn verleden krijg je enkel Joop.nl en NRC Handelsblad die hierop wezen sinds de PVV naar het centrum van de macht verschoof. De Telegraaf, Vandaag Inside en Wierd Duk zullen het niet zo snel doen. Elke scheet van GroenLinks daarentegen (op 85000 leden)...
Ja, dat is niet fris, maar je moet het beeld bestrijden van 'Halsema is niet op de hand van de Joden' en 'PVV komt voor onze traditie en mensen op'. Genoeg kiezers die dan twee keer nadenken hoor.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat een hele grote groep mensen in de USA met fakkels gingen zingen dat 'Joden hen niet gaan vervangen', en dat Nederlandse Trumpaanhangers daar geen probleem mee hadden.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat een hele grote groep mensen in de USA met fakkels gingen zingen dat 'Joden hen niet gaan vervangen', en dat Nederlandse Trumpaanhangers daar geen probleem mee hadden.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
[ x ]https://www.telegraaf.nl/(...)beleid-niet-mogelijk
En zo schakelt de campagne door naar 'Nexit'. Want het ligt aan iedereen, behalve de PVV, dat je dit soort dingen niet kunt uitvoeren. De hetze tegen de EU en alles wat volgens de PVV links is wordt opgevoerd. Je ziet al met die tweet dat Halsema het land uit moet hoe erg zulke dingen zijn genormaliseerd. Wilders en de PVV begaan hier een schande en de rest van het kabinet maakt het mogelijk.quote:
Goed zo. Stel je voor dat ze die flauwekul nog serieus zouden nemen ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
Er was ook een mooie docu op tv die ging over 'Trump en de Joden', waar men gewoon naast mensen stond die shirts droegen vol Jodenhaat en dan nog met droge ogen gingen beweren dat de Democraten de Jodenhaters waren. Bijzonder wel.quote:
De linkse eurocommissaris staat er onder mevrouw, terwijl in het artikel ook rechtse en ultrarechtse het een slecht een idee vinden!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
En zo snel mogelijk een Partijwet invoeren. De PVV zou in heel veel landen vanwege hun niet-democratische structuur verboden zijn. Laat staan dat je met dictator organisaties samenwerkt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. De cirkel om ze heen die het normaliseert en met ze samenwerkt zijn de grootste enablers. Het enige dat werkt is een cordon sanitaire.
En als ik die reacties erbij zie, dan maak ik mij echt wel een beetje zorgen om ons land. Hebben al deze mensen niet opgelet tijdens school of zitten ze allemaal aan de crack?quote:
Ja en dit moet dus veel meer onder de neus gewreven worden in plaats van dat 'Kurt von Storm' (Jeremy Mooiman) bij Joop en NRC blijft hangen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er was ook een mooie docu op tv die ging over 'Trump en de Joden', waar men gewoon naast mensen stond die shirts droegen vol Jodenhaat en dan nog met droge ogen gingen beweren dat de Democraten de Jodenhaters waren. Bijzonder wel.
Dat is niet wat ik zeg. Je mag een hekel hebben aan dit kabinet (heb ik ook), maar de PVV vergelijken met de meest dodelijke terroristische organisatie van het moment (Hamas) of vergelijkingen met Mussolini en Göring zijn als je alleen maar op onderwerpen zou willen overleggen met dit kabinet zijn niet alleen totaal ongenuanceerd en polariserend, ze zijn gewoon een groot deel van het probleem.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is precies het type onverdraagzaamheid waar je zelf over klaagt. Iedereen moet blijkbaar in een bandbreedte blijven die jij denkt te kunnen bepalen, dat werkt natuurlijk zo niet.
Yup je weet dat de PVV dit weer enorm gaat spinnen tegen alles wat er de afgelopen tig jaar aan beschaving in Europa is gerealiseerd. En nee, niet alles gaat goed in Europa, maar de ruimte die de PVV denkt te kunnen nemen om richting een autoritair/dictatoriaal regime te kunnen bewegen moet echt politiek worden bestreden. Zolang er coalitiepartners zijn die alles maar blijven faciliteren wordt dit niet beter.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En zo schakelt de campagne door naar 'Nexit'. Want het ligt aan iedereen, behalve de PVV, dat je dit soort dingen niet kunt uitvoeren. De hetze tegen de EU en alles wat volgens de PVV links is wordt opgevoerd. Je ziet al met die tweet dat Halsema het land uit moet hoe erg zulke dingen zijn genormaliseerd. Wilders en de PVV begaan hier een schande en de rest van het kabinet maakt het mogelijk.
Het is de jaren 20 en 30 all over again. De sociaal-democraten in Duitsland stopten alle samenwerking, de christen-huichelaars bekeken nog even of er wat te halen viel (jee! giftenaftrek voor onze kerken blijft behouden!).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Je mag een hekel hebben aan dit kabinet (heb ik ook), maar de PVV vergelijken met de meest dodelijke terroristische organisatie van het moment (Hamas) of vergelijkingen met Mussolini en Göring zijn als je alleen maar op onderwerpen zou willen overleggen met dit kabinet zijn niet alleen totaal ongenuanceerd en polariserend, ze zijn gewoon een groot deel van het probleem.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:30 schreef Beathoven het volgende:
Want met radicaal VS, radicaal rechts in Europa en elders en het Kremlin in de polonaise, worden we gegarandeerd als democratie gesloopt.
Dit is een mening van de orde van advocaten, hun leden verdienen goud geld aan de asielcrisis.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]
We kijken nog twee weken naar deze shitshow. Schoof wil namelijk voor herfstreces van 25 oktober een klap geven op asielnoodwet. NSC kan hier onmogelijk mee akkoord gaan na alle berichten afgelopen weken.
Je hebt alle andere berichtgevingen hierover gemist?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dit is een mening van de orde van advocaten, hun leden verdienen goud geld aan de asielcrisis.
En meneer laat weer zien de Cartman van onze politiek te zijn, Constant uitdelen maar niet kunnen incasseren. Nu ook, dat ie net doet alsof hij bedoelde dat je Halsema moet ontslaan, terwijl ie in zijn Tweet letterlijk zegt dat ze het land uit moet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ook hiermee gaat de politie weer niets doen, want iedereen, zelfs Wilders zelf, begrijpt precies wat ze in deze context met onschadelijk maken bedoelt.
Sterker nog, dit is de manier waarop Wilders wil regeren, per discreet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt alle andere berichtgevingen hierover gemist?
Van mij mag je voor een noodwet zijn, geen probleem. Maar je kan ook gewoon gelijk erkennen dat het gewoon niet rechtsstatelijk is. Met een spoedwet had je aantal weken geleden al maatregelen kunnen nemen dan ben je dit gewoon aan het doen voor politiek gewin en niet om het land vooruit te helpen.
Ik ben met dit soort partijen en banden met het Kremlin en hoe dit allemaal wel / niet uitrolt wel alert op dat we goed moeten kijken naar evt eigen tegendraadse meningen op social media. Nu is het willen regeren per decreet en een bericht over juristen die het programma hekelen,quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ x ]
Volkskrant en Nederlands Dagblad berichten hier over. De Telegraaf? Niets. Nu.nl niets enz.
Die voor hun eigen mensen lobbyen, totaal niet interessant.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:57 schreef devlinmr het volgende:
Nou de orde van advocaten vind het ook niks
Activeren noodrecht voor asiel en migratie ‘onaanvaardbaar’, zegt commissie van Nederlandse Orde van Advocaten
https://www.volkskrant.nl(...)-advocaten~bb059389/
Ja, dit is al jaren een talking point van de Wynia stal (Duk, Veelo, Koopmans). De asielindustrie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dit is een mening van de orde van advocaten, hun leden verdienen goud geld aan de asielcrisis.
Dit zag niemand aankomen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
Ze hebben een eed af gelegd en het is geen 100% vrij beroep.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die voor hun eigen mensen lobbyen, totaal niet interessant.
Tja, een psychiater verdient ook aan zijn patiënt. Maar niet serieus nemen dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is strategie: zelf de slachtoffer spelen en anderen in hun hok duwen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En meneer laat weer zien de Cartman van onze politiek te zijn, Constant uitdelen maar niet kunnen incasseren. Nu ook, dat ie net doet alsof hij bedoelde dat je Halsema moet ontslaan, terwijl ie in zijn Tweet letterlijk zegt dat ze het land uit moet.
Lekker gewerkt, Pieter.quote:Juristen: regeerprogramma op meerdere punten niet rechtsstatelijk
Zes onderdelen bevorderen de rechtsstaat juist, terwijl 28 een risico vormen
Ik zeg niet dat je een advocaat niet serieus moet nemen, ik zeg wel dat je het advies van orde niet serieus moet nemen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, een psychiater verdient ook aan zijn patiënt. Maar niet serieus nemen dan?
Hoe precies lobbyen ze in deze voor hun eigen mensen. En kom ajb niet met die onzin dat advocaten goud geld verdienen met asielzoekersquote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is wel waar, asielzoekers mogen procederen op kosten van de staat, kost ze geen cent, hoe kansloos de zaak ook is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoe precies lobbyen ze in deze voor hun eigen mensen. En kom ajb niet met die onzin dat advocaten goud geld verdienen met asielzoekers
Je wil de waarheid gewoon niet weten hè? Ik heb hier boven al uit gelegd waarom dat onzin is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:42 schreef TjjWester het volgende:
Een gedeelte van hun leden verdienen goud geld aan de asielindustrie
Ik zou niet weten waarom "ze hebben een eed afgelegd" een goed argument is, het werkt wat ze doen staat immers niet op gespannen voet met onze wetten of hun eigen regels.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je wil de waarheid gewoon niet weten hè? Ik heb hier boven al uit gelegd waarom dat onzin is.
Wat een parodie allemaalquote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op de lange baan gaat dit helemaal fout zo, en ook de Joden zullen op termijn niet veilig zijn als de (eenzijdige opinie/media) ophef dominantie zo door zet.
Dat Wilders internationaal samenwerkt met hardcore antisemieten en in dezelfde EU fractie zit is géén parodie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat een parodie allemaal
Een eed afleggen is niet geheel zonder gevolg en werking, dus ja, dat is een deelargument. Ik zei er nog veel meer bij.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom "ze hebben een eed afgelegd" een goed argument is, het werkt wat ze doen staat immers niet op gespannen voet met onze wetten of hun eigen regels.
Is inderdaad niet zo handig voor ze als hun enige bondgenoten extreem-rechtse clubjes zijn die ze alleen leuk vinden zo lang ze onschuldige moslims vermoorden. En de rest van de wereld ziet ze als dodelijkste terreurorganisatie van het moment. Want ja Hanca Israel is uiteraard een veel dodelijker terreurorganisatie dan Hamas.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat Wilders internationaal samenwerkt met hardcore antisemieten en in dezelfde EU fractie zit is géén parodie.
Dat de Trump aanhang rondbazuint over Joden vermoorden is géén parodie.
Dat ik dit nog mag lezen op Fok!.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:56 schreef Dutch_view het volgende:
Kunnen we Rutte niet terug krijgen
Rutte heeft wel wat meer gezegd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat ik dit nog mag lezen op Fok!.
Maar met Rutte was er nooit een coalitie gekomen, hij wilde nooit meer met wilders.
Ik heb het idee dat het advontuur met wilders echt een trap in zijn ballen was.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rutte heeft wel wat meer gezegd
Deze coalitie was er niet gekomen nee. Waarschijnlijk had het dan PvdA, NSC, VVD, D66 ofzo geweest. Veel beter uiteraard.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat ik dit nog mag lezen op Fok!.
Maar met Rutte was er nooit een coalitie gekomen, hij wilde nooit meer met wilders.
We weten dat het ambtelijkadvies is opgesteld door juristen zijnde geen meester. Daarnaast weten we ook dat er bijzonder weinig ervaring is met een noodwet, wat betekend dat niemand echt kan voorspellen hoe dat afloopt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rutte heeft wel wat meer gezegd.
Maar wat betreft de noodwet. Ook de juristen van allerlei ministeries hebben dit ontraden. Moeten we hun mening ook maar niet serieus nemen?
Je kunt niet alles wat niet in je straatje past gewoon negeren en als onzin bestempelen.
Ik heb er nog net geen popcorn bijquote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat Wilders internationaal samenwerkt met hardcore antisemieten en in dezelfde EU fractie zit is géén parodie.
Dat de Trump aanhang rondbazuint over Joden vermoorden is géén parodie.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is wel waar, asielzoekers mogen procederen op kosten van de staat, kost ze geen cent, hoe kansloos de zaak ook is.
Advocaten zijn de enige die legaal verdienen aan asielzoekers en belang hebben bij meer zaken ipv minder.
Sorry hoor, maar daar heb je dan universiteit voor gedaan. Kom ik mijn bed niet voor uitquote:Wat verdient een asiel advocaat?
Hoeveel verdient een Advocaat vreemdelingenrecht in Nederland? Als we kijken naar de Advocaat vreemdelingenrecht salarisstatistieken in Nederland op 2 oktober 2024, dan maakt de vertegenwoordigde werknemer ¤ 52.596; om preciezer te zijn is het salaris ¤ 4.383 per maand, ¤ 1.096 per week of ¤ 28,84 per uur.
Vreemde flex dit.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar daar heb je dan universiteit voor gedaan. Kom ik mijn bed niet voor uit
Er was een tijd dat juist conservatieve partijen dan concluderen: niet doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
We weten dat het ambtelijkadvies is opgesteld door juristen zijnde geen meester. Daarnaast weten we ook dat er bijzonder weinig ervaring is met een noodwet, wat betekend dat niemand echt kan voorspellen hoe dat afloopt.
Jij vindt het herhalen van alle ellende in de geschiedenis 'popcorn'? Alleen de Musken worden daar beter van.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb er nog net geen popcorn bij
"Waar komen de gegevens vandaan?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar daar heb je dan universiteit voor gedaan. Kom ik mijn bed niet voor uit
als het argument is dat advocaten aan asiel verdienen... dit toont aan dat ze er bar weinig aan verdienenquote:
Het hele idee al dat vreemdelingenrechtadvocaten op ook maar enige wijze liever zouden hebben dat asielprocedures allemaal maar zo lang en ingewikkeld mogelijk zouden zijn omdat ze er dan meer geld aan zouden verdienen, is sowieso van een zonderlinge achterlijkheid. Dat wilde hier toch niemand beweren, mag ik hopen?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
als het argument is dat advocaten aan asiel verdienen... dit toont aan dat ze er bar weinig aan verdienen
Deze theorie is best wel populair in de kringen van Elsevier, WNL e.d. Ook CDA politici deden in het verleden hieraan mee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Het hele idee al dat vreemdelingenrechtadvocaten op ook maar enige wijze liever zouden hebben dat asielprocedures allemaal maar zo lang en ingewikkeld mogelijk zouden zijn omdat ze er dan meer geld aan zouden verdienen, is sowieso van een zonderlinge achterlijkheid. Dat wilde hier toch niemand beweren, mag ik hopen?
Nee, doe ik altijd bij hilarische uitspraken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vindt het herhalen van alle ellende in de geschiedenis 'popcorn'? Alleen de Musken worden daar beter van.
Hier? Hopelijk niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Het hele idee al dat vreemdelingenrechtadvocaten op ook maar enige wijze liever zouden hebben dat asielprocedures allemaal maar zo lang en ingewikkeld mogelijk zouden zijn omdat ze er dan meer geld aan zouden verdienen, is sowieso van een zonderlinge achterlijkheid. Dat wilde hier toch niemand beweren, mag ik hopen?
Ik moet eerlijk zeggen dat het niet per definitie automatisch lid maken van Oekraïne in de Navo naar een Kremlin partij best een grote stap is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ x ]
Volkskrant en Nederlands Dagblad berichten hier over. De Telegraaf? Niets. Nu.nl niets enz.
Daar was ik nu even aan het rondkijken. Ik zie wat je bedoelt, inderdaad. Om wanhopig van te worden allemaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier? Hopelijk niet.
Maar eh, kom je wel eens in NWS?
Gebasseerd op 29 werkelijke salarissen waarvan niemand weet wie dit zijn geweest.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
als het argument is dat advocaten aan asiel verdienen... dit toont aan dat ze er bar weinig aan verdienen
vertel wat verdient een sociaal advocaat danquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gebasseerd op 29 werkelijke salarissen waarvan niemand weet wie dit zijn geweest.
Niemand heeft het over 'automatisch'. Allemaal zeggen ze dat dit morgen nog niet kan. Velen zeggen dat eerst de oorlog moet zijn gestopt/gestaakt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat het niet per definitie automatisch lid maken van Oekraïne in de Navo naar een Kremlin partij best een grote stap is.
Het is alleen al een achterlijk argument omdat er helemaal niet meer verdiend zal worden als asielprocedures langer duren, of gecompliceerder zijn. Er zal dan alleen voor een langere tijd hetzelfde verdiend worden. Daar houdt de vreemdelingenrechtadvocaat zelf dus geen rode kopeke meer aan over.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gebasseerd op 29 werkelijke salarissen waarvan niemand weet wie dit zijn geweest.
Iedereen snapt toch dat meer instroom meer werk is? Minder instroom automatisch minder werk.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:31 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is alleen al een achterlijk argument omdat er helemaal niet meer verdiend zal worden als asielprocedures langer duren, of gecompliceerder zijn. Er zal dan alleen voor een langere tijd hetzelfde verdiend worden. Daar houdt de vreemdelingenrechtadvocaat zelf dus geen rode kopeke meer aan over.
Advocaten hebben momenteel teveel werk, ze komen er in om. Er is daar geen enkele reden om op meer werk te hopen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat meer instroom meer werk is? Minder instroom automatisch minder werk.
De orde van advocaten pleit tegen de plannen omdat minder instroom rechtstreeks haar leden raakt, over de discussie noodwet vs spoedwet heb ik me niet uitgelaten.
Zo simpel is het niet. Het is niet gezegd dat ze dan hun werk kwijt raken of minder gaan verdienen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat meer instroom meer werk is? Minder instroom automatisch minder werk.
De orde van advocaten pleit tegen de plannen omdat minder instroom rechtstreeks haar leden raakt, over de discussie noodwet vs spoedwet heb ik me niet uitgelaten.
Geert en Caro hebben weer eens teveel beloofd aan de achterban dus.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:
De kaasschaafmethode van het kabinet gaat buslijnen, tramlijnen en brandweerkazernes kosten: https://www.ad.nl/politie(...)-bedoeling~a63dded3/
Foutje bij de onderhandelingen, maar aangezien de financiële paragraaf zo ongeveer heilig is verklaard kunnen de coalitiepartijen er nauwelijks op terug te komen.
Ik ga dit heel kort samenvatten (en voor wie het heeft gehoord ga ik hier ook een beetje Van Rossem parafraseren): tenzij de Nederlandse staat bereid is om de meest draconische, satanische en buitenrechtelijke middelen in te gaan zetten zoals, bijvoorbeeld, asielzoekers aan de grens dood te schieten, zal er altijd een instroom aan asielzoekers zijn. Nederland zit trouwens al onder het Europese gemiddelde qua instroom en welke problemen er zijn (want die zijn er zeker, specifiek met de opvang van die asielzoekers), kunnen prima opgelost worden met hele normale, gangbare rechtsmiddelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik denk niet dat VVD het schrappen van brandweerkazernes op het oog had.quote:
VVD en PVV maken helaas dankbaar gebruik van een grote groep niet-zo-goed-opgeleiden of beter gezegd.. degenen die zich niet willen verdiepen, die denken dat de socialistische clownsneus beter is dan echt socialisme.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nogmaals: waar zit de mediamacht en waar zit het geld. Waar zit de drang om mensen tot tweederangsburgers te maken (en houden). Racisme als wapen.
Het idee van D66, GL-PvdA als elite (Timmermans!) wordt leuk rondgedeeld. Elke keer weer.
Owh ja, weten we dat? Vertel..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
We weten dat het ambtelijkadvies is opgesteld door juristen zijnde geen meester. Daarnaast weten we ook dat er bijzonder weinig ervaring is met een noodwet, wat betekend dat niemand echt kan voorspellen hoe dat afloopt.
En waarschijnlijk is het allemaal onzin gezien Schoof het niet zal aandurven om deze weg op te gaan.
Ook gewoon van die excuses als “ja zo diep hebben we er financieel niet naar gekeken”. Hoe kan je dan plannen maken? Heel dat regeer akkoord is een en al gebakken lucht.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geert en Caro hebben weer eens teveel beloofd aan de achterban dus.
Wordt jij nou enthousiast van het steeds verzinnen van de meest vreemde complottheorieën en die hier neer te smijten? Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:11 schreef Klopkoek het volgende:
https://wnl.tv/2024/10/10(...)oel-niet-het-middel/
Best treurig hoe Zijlstra het vooral weer 'praktisch' bekijkt.
Ik denk dat het ook niet ondenkbaar is dat net als Amerika met het kiesrecht gerommeld gaat worden. Zo van 'daar een stembureau minder', 'deze groep ontnemen we het kiesrecht' enzovoorts
Heel veel ontwikkelingen uit Amerika (en het Verenigd Koninkrijk) komen vroeg of laat hier ook naartoe waaien. Het plan om de naturalisatie naar 10+ jaar op te rekken - bij een negatieve natuurlijke aanwas - past in dit stramien.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wordt jij nou enthousiast van het steeds verzinnen van de meest vreemde complottheorieën en die hier neer te smijten? Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?
Kun je dergelijke vergaande theorieën niet gewoon in BNW houden en je hier aan de daadwerkelijke bekende partijprogramma's en visies houden?
Um, het zijn juist de rechtse partijen die dit soort maatregelen enthousiast omarmen. De Republikeinen in Amerika, bijvoorbeeld. Of de PVV die het nodig vindt een burgemeester te oormerken voor deportatie omdat ze een hen onwelgevallige demonstratie toestaat. 'Linken nicht erwünscht', die kant gaat het op.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?
De term domrechts ligt hier en daar wat gevoelig maar is vaak niet onterecht.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik geloof alleen vergelijkingen als ze ergens op gebaritoneerd zijn. P.G. Wodehouse mag in zijn 'Over Seventy' lovend zijn over bassen, ik vertrouw ze niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Afgezien van het beroerde Nederlands van deze opmerking: Hoe bedoel je? Elke afgestudeerde jurist is 'meester', voor zover ik weet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
We weten dat het ambtelijkadvies is opgesteld door juristen zijnde geen meester.
Kom op, je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat het hier wemelt van de (dom)rechtse users die dat wel beweren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Er zit toch ook een wonderlijke tegensrijdigheid in hè. Zoveel klagen over die asielzoekers, maar kijk eens wat ze voor de werkgelegenheid doen! 't Is ook nooit goed!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kom op, je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat het hier wemelt van de (dom)rechtse users die dat wel beweren.
Een jurist is per definitie geen meester in de rechten. Het is vrije onbeschermde titel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Afgezien van het beroerde Nederlands van deze opmerking: Hoe bedoel je? Elke afgestudeerde jurist is 'meester', voor zover ik weet.
In theorie mag je jezelf jurist noemen als een boekje hebt doorgelezen, gegoogeld of mr frank visser hebt bekeken, het woord rechtsgeleerd persoon is volledig inhoudsloos.quote:Een jurist is een rechtsgeleerd persoon, of iemand die juridisch werk doet. 'Jurist' is geen wettelijk beschermde titel.
Ja want in 100 dagen kan je echt iets bereikenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:13 schreef Perrin het volgende:
De pijnlijke waarheid dat populisten nooit iets verbeteren.
[ x ]
Klopkoek heeft gewoon goede punten en het af doen als complottheorie omdat het nog niet is bewerkstelligd is een beetje matigquote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wordt jij nou enthousiast van het steeds verzinnen van de meest vreemde complottheorieën en die hier neer te smijten? Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?
Kun je dergelijke vergaande theorieën niet gewoon in BNW houden en je hier aan de daadwerkelijke bekende partijprogramma's en visies houden?
https://www.nu.nl/politie(...)pt-out-op-asiel.htmlquote:EU-lidstaten zijn niet enthousiast over Nederlands plan voor opt-out op asiel
Andere EU-lidstaten hebben nog niet enthousiast gereageerd op het plan van Nederland om een uitzonderingspositie te vragen op het gebied van migratie. Onder anderen ministers uit Duitsland, Griekenland en Zweden vinden de opt-out van asielminister Marjolein Faber geen goed idee.
Faber is donderdag in Luxemburg voor een EU-vergadering over migratie. Woensdag zei ze nog tijdens een debat met de Tweede Kamer dat ze volop steun zou gaan zoeken voor een Nederlandse opt-out.
Onder anderen haar collega-ministers uit Duitsland, Griekenland en Zweden noemen het tegenover persbureau ANP een slecht plan. "Het is niet mogelijk volgens het EU-verdrag en dat heb ik ook tegen Nederland gezegd", vertelt Eurocommissaris Ylva Johansson (Binnenlandse Zaken) voor het begin van de vergadering.
Ook de Duitse binnenlandminister Nancy Faeser vindt de opt-out "geen goed idee". De Finse minister Lulu Ranne voegt daaraan toe dat de wens van Nederland "niet realistisch" is.
De Griekse minister Nikolaos Panagiotopoulos vindt het onwenselijk dat EU-lidstaten een nationaal migratiebeleid gaan voeren. Het is volgens hem juist belangrijk dat EU-landen elkaar vasthouden en als één blok het EU-migratiepact uitvoeren.
De ministers van Frankrijk, België en Finland geven geen direct antwoord op de vraag of het Nederlandse verzoek wensdenken is of kans van slagen heeft. "Frankrijk vraagt niet om een opt-out", antwoordt minister Bruno Retailleau op de vraag van het ANP. "Integendeel, we hebben het asiel-immigratiepakket krachtig gesteund en willen zelfs vooruitlopen op de inwerkingtreding ervan."
"Het is belangrijk dat we nu het Europese migratiepact uitvoeren", zegt de Belgische staatssecretaris Nicole de Moor.
Het migratiepact, dat afgelopen voorjaar werd aangenomen, moet ervoor zorgen dat minder migranten asiel aanvragen in de EU. Het plan is onder meer om kansarme asielzoekers op te vangen in gesloten centra aan de Europese buitengrenzen. De maatregelen moeten vanaf 2026 gelden.
Bespreken opt-out voorlopig nog niet aan de orde
Nederland is niet het enige land dat aangegeven heeft een opt-out te willen. Ook Hongarije heeft de Europese Commissie laten weten een uitzonderingspositie op het Europese asielbeleid te willen.
Maar de kans is klein dat dit gaat gebeuren. De Europese Commissie beslist niet over zo'n opt-out, maar alle EU-landen samen. Zij moeten unaniem besluiten dat een land de uitzondering verdient. Daarbij kan een opt-out pas worden ingevoerd bij een verdragswijziging. Maar een verdragswijziging staat in de nabije toekomst niet op de Europese agenda.
De aanvraag van de opt-out wordt daarom door veel partijen als symbolisch gezien. Faber gaf woensdag nog aan dat het een zaak "van de lange adem" is. "Maar het signaal dat is gegeven is duidelijk geland binnen Europa. Ik kan u vertellen dat het zeker een gesprek is in Brussel."
Lulkoek. Dat het een onbeschermde titel is wil nog niet zeggen dat elke jurist DUS geen LLM/meester in de rechten is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een jurist is per definitie geen meester in de rechten. Het is vrije onbeschermde titel.
In theorie mag je jezelf jurist noemen als een boekje hebt doorgelezen, gegoogeld of mr frank visser hebt bekeken, nu ga ik er vanuit dat deze mensen wel degelijk een juridische achtergrond hebben maar zeker geen meester in rechten.
Oneens als het gaat om de VVD. Dat zijn gewoon raspopulisten en draaien met alles mee. Zolang het maar om het grote geld gaat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heel veel ontwikkelingen uit Amerika (en het Verenigd Koninkrijk) komen vroeg of laat hier ook naartoe waaien. Het plan om de naturalisatie naar 10+ jaar op te rekken - bij een negatieve natuurlijke aanwas - past in dit stramien.
Het is naïef om te denken dat Nederland hier buiten staat, buiten de transnationale netwerken. We zien nu al de eerste tekenen van het Trumpisme, met het Telegraaf consortium als handlangers.
We weten wie de internationale bondgenoten zijn van een groot deel van De Kamer. We weten dat de VVD naar internationale maatstaven vrij rechts is geworden. Rechtser dan de Conservatieven en net zo rechts als De Republikeinen (waar ook niet-MAGA volk bij zit ja).
Als je op V-dem kijkt, de gouden standaard voor dit soort onderzoek, ze je nu al een negatieve trend voor Nederland. Voor de laatste twee decennia. Nederland is minder democratisch geworden.
Stop de naïviteit en stop het heimelijk heulen ('samenwerken') met extreem-rechts.
Met dat christenen makkelijk deze bocht nemen heb ik niks teveel gezegd. Lekker in bed kruipen met homohaters en nepvrienden van het heilige Israël. ChristenUnie ruikt een kans om de klok terug te draaien.
Daarnaast wordt voor dit soort zaken vast ook landsadvocaat geraadpleegd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulkoek. Dat het een onbeschermde titel is wil nog niet zeggen dat elke jurist DUS geen LLM/meester in de rechten is.
Verreweg de meeste juristen zijn dat wél. En al helemaal op de ministeries.
Ik denk dat je weinig vacatures voor jurist (m.n. bij de overheid) zult vinden waar een afgeronde rechtenstudie (dus incl. master) géén vereiste is...
Zeer zeker WEL LLM/meester in de rechten. Echter GEEN advocaat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een jurist is per definitie geen meester in de rechten. Het is vrije onbeschermde titel.
[..]
In theorie mag je jezelf jurist noemen als een boekje hebt doorgelezen, gegoogeld of mr frank visser hebt bekeken, het woord rechtsgeleerd persoon is volledig inhoudsloos.
Nu ga ik er vanuit dat deze mensen wel degelijk een juridische achtergrond hebben maar zeker geen meester in rechten.
Ik heb het al eerder gezegd, de kamer had een advies van de landsadvocaat moeten vragen.
Bij het juridisch loket kun je zelfs als jurist aan de slag zonder enige ervaring, alleen een korte interne cursus is vereist.
Is van de zotte dat er niks mogelijk is. Eenmaal getekend is, stik er maar in.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)pt-out-op-asiel.html
Dat staat er niet. Wat er wel duidelijk wordt is dat eenzijdig allerlei verdragswijzigingen eisen niet overdreven kansrijk is, dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is van de zotte dat er niks mogelijk is. Eenmaal getekend is, stik er maar in.
Ik las het. Dat gaat één doffe ellende worden..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
De in het regeerakkoord afgesproken reductie van 22% in het ambtenarenbestand gaat toch niet alleen bij beleid & bestuur plaatsvinden, maar ook bij de uitvoering. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar om de ingeboekte bezuinigingen te kunnen halen willen departementen toch gaan snijden bij bijvoorbeeld UWV, DUO en de Sociale Verzekeringsbank.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-bij-bezuinigingen
Volgens mij gaat hier iets mis in de volgorde.
Doen alsof partijen hier de democratie willen afbreken door stemrecht af te nemen en stembureaus te verwijderen, dat zijn gewoon complotten. Vergelijkingen met Duitsland uit de jaren 30 van de vorige eeuw slaan ook nergens op en tonen een enorm gebrek aan kennis van de geschiedenis aan. Ik zou zeggen: lees Mein Kampf eens en vergelijk dat met wat Wilders zegt, dan zie je dat het totaal onvergelijkbaar is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Klopkoek heeft gewoon goede punten en het af doen als complottheorie omdat het nog niet is bewerkstelligd is een beetje matig
Dit gaat om eenzijdige zaken he? Je wil een opt out (in principe alleen mogelijk bij toetreding en Verdragswijziginge) en schuift daarmee het probleem op het bordje van de andere lidstaten terwijl je er zelf tussenuit naait.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is van de zotte dat er niks mogelijk is. Eenmaal getekend is, stik er maar in.
Dit is wel een beetje de kern van veel wat het kabinet wil.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
De in het regeerakkoord afgesproken reductie van 22% in het ambtenarenbestand gaat toch niet alleen bij beleid & bestuur plaatsvinden, maar ook bij de uitvoering. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar om de ingeboekte bezuinigingen te kunnen halen willen departementen toch gaan snijden bij bijvoorbeeld UWV, DUO en de Sociale Verzekeringsbank.
quote:Ik zeg dus niet dat het niet kan, maar het gaat nu op een onverstandige manier."
Ja ik kijk ook weleens op van de uitspraken/insteek van de BBB maar ik kan me ook niet voorstellen dat een boerenpartij zich laat inmengen door Rusland of vice versa.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niemand heeft het over 'automatisch'. Allemaal zeggen ze dat dit morgen nog niet kan. Velen zeggen dat eerst de oorlog moet zijn gestopt/gestaakt.
De BBB praat met 'bufferstaat' en andere uitspraken letterlijk het Kremlin na. Bovenop eerdere acties zoals Zelensky niet willen ontvangen. Dat is de crux.
Tijdens de Koude Oorlog (en ook nu) grensde de NAVO al direct aan Rusland of de Sovjet mogendheden.
Het ANP van Rusland zei letterlijk na de verkiezingen: het Kremlin heeft gewonnen in Nederland.
Maar lees ook dat overleg en een nieuw verdrag niet mogelijk is,quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Wat er wel duidelijk wordt is dat eenzijdig allerlei verdragswijzigingen eisen niet overdreven kansrijk is, dat lijkt me niet meer dan logisch.
je helemaal onttrekken is wat overdreven wellicht, maar volgens mij komt dat verdrag uit de jaren 50, dat is niet meer van deze tijd. Mag best weleens geüpgraded worden naar deze tijden. Niks doen, is lekker lui. We hebben getekend en daar daar moeten de landen het maar mee doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit gaat om eenzijdige zaken he? Je wil een opt out (in principe alleen mogelijk bij toetreding en Verdragswijziginge) en schuift daarmee het probleem op het bordje van de andere lidstaten terwijl je er zelf tussenuit naait.
En dan ben jij verbaasd dat die andere lidstaten daar niet om staan te springen?
De PVV vergelijken met fascisten is genoeg materiaal voor. Twee weken geleden nog vond een PVV bewindslied de minder Marokkanen uitspraak prima kunnen, demonstranten het land uit, omvolkingstheorie. Opzich zou ik hier nog effe een boek over kunnen schrijven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof partijen hier de democratie willen afbreken door stemrecht af te nemen en stembureaus te verwijderen, dat zijn gewoon complotten. Vergelijkingen met Duitsland uit de jaren 30 van de vorige eeuw slaan ook nergens op en tonen een enorm gebrek aan kennis van de geschiedenis aan. Ik zou zeggen: lees Mein Kampf eens en vergelijk dat met wat Wilders zegt, dan zie je dat het totaal onvergelijkbaar is.
Naast dat WO2 vergelijkingen hier gewoon verboden zijn, tot voor kort werd daar heel scherp op gemodereerd.
Ik ga hier echt het huidige kabinet niet zitten toejuichen, maar ze vergelijken met het nazisme is feitelijk gewoon het enorm downsizen van wat er in de geschiedenis is gebeurd.
Ja jij bent heel goed in dit soort zaken vergoeilijken. De crisiswetgeving waar ze zo gebrand op zijn is wel degelijk het stemmen afnemen. De oppositie waar wij op hebben gestemd staat op die manier buiten spel. Wilders is overduidelijk over moslims dat is zeker vergelijkbaar met nazisme. Tuurlijk begint het met deportaties en waar eindigt het?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen alsof partijen hier de democratie willen afbreken door stemrecht af te nemen en stembureaus te verwijderen, dat zijn gewoon complotten. Vergelijkingen met Duitsland uit de jaren 30 van de vorige eeuw slaan ook nergens op en tonen een enorm gebrek aan kennis van de geschiedenis aan. Ik zou zeggen: lees Mein Kampf eens en vergelijk dat met wat Wilders zegt, dan zie je dat het totaal onvergelijkbaar is.
Naast dat WO2 vergelijkingen hier gewoon verboden zijn, tot voor kort werd daar heel scherp op gemodereerd.
Ik ga hier echt het huidige kabinet niet zitten toejuichen, maar ze vergelijken met het nazisme is feitelijk gewoon het enorm downsizen van wat er in de geschiedenis is gebeurd.
Er is NET een nieuw asiel- en migratiepact gesloten tussen de lidstaten na jaren aan onderhandelingen. Ook Nederland was het daar mee eens.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar lees ook dat overleg en een nieuw verdrag niet mogelijk is,
[..]
je helemaal onttrekken is wat overdreven wellicht, maar volgens mij komt dat verdrag uit de jaren 50, dat is niet meer van deze tijd. Mag best weleens geüpgraded worden naar deze tijden. Niks doen, is lekker lui. We hebben getekend en daar daar moeten de landen het maar mee doen.
Benieuwd of andere landen aanpassingen en zo na welke.
Ja dat is raarquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is NET een nieuw asiel- en migratiepact gesloten tussen de lidstaten na jaren aan onderhandelingen. Ook Nederland was het daar mee eens.
En het is nog niet in werking getreden of Nederland wil er onderuit komen door een opt out (die -nogmaals- normaliter alleen bij toetreding of een Verdragswijziging kunnen worden bedongen).
Nee, echt héél raar dat de andere lidstaten niet staan te trappelen
Er is juist heel recent een nieuw Europees verdrag rond asiel afgesproken. Dat was ingewikkeld genoeg.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar lees ook dat overleg en een nieuw verdrag niet mogelijk is,
[..]
je helemaal onttrekken is wat overdreven wellicht, maar volgens mij komt dat verdrag uit de jaren 50, dat is niet meer van deze tijd. Mag best weleens geüpgraded worden naar deze tijden. Niks doen, is lekker lui. We hebben getekend en daar daar moeten de landen het maar mee doen.
Benieuwd of andere landen aanpassingen en zo na welke.
Dit is wel een beetje de rode lijn met dit kabinet: niet over nagedacht, niet goed uitgedacht, geen rekening mee gehouden, dingen vol blijven houden terwijl het niet kan of mag..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:
De kaasschaafmethode van het kabinet gaat buslijnen, tramlijnen en brandweerkazernes kosten: https://www.ad.nl/politie(...)-bedoeling~a63dded3/
Foutje bij de onderhandelingen, maar aangezien de financiële paragraaf zo ongeveer heilig is verklaard kunnen de coalitiepartijen er nauwelijks op terug te komen.
Met het mooie afkoopbeleid las ik. 20.000 per stuk. Lekker goedkoopquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is juist heel recent een nieuw Europees verdrag rond asiel afgesproken. Dat was ingewikkeld genoeg.
Uit het artikel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje de rode lijn met dit kabinet: niet over nagedacht, niet goed uitgedacht, geen rekening mee gehouden, dingen vol blijven houden terwijl het niet kan of mag..
quote:En toen kwam de realiteit. Diverse ministeries hebben de bezuiniging van 10 procent inmiddels vertaald en ingeboekt en dan blijkt dat de besparing niet alleen te halen is met minder administratie. Veel keuzevrijheid is er evenmin.
Aanmerkelijk goedkoper dan de Britse fratsen met Rwanda in elk gevalquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Met het mooie afkoopbeleid las ik. 20.000 per stuk. Lekker goedkoop
Een jurist is iemand die gespecialiseerd is in het recht. Iemand die een master WO Rechtsgeleerdheid heeft behaald is dus wel degelijk een jurist. Maar het klopt dat het geen wettelijk beschermde titel is. Dus iemand die MBO Rechten heeft gedaan mag zich ook een jurist noemen, maar die is geen meester in de rechten en kan geen advocaat worden of de magistratuur in. Daarom zou ik niet te veel waarde hechten aan de term jurist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef TjjWester het volgende:
Vond het best wel een sterk verhaal van Zijlstra, zowel het zorg dat er iets gedaan wordt in plaats van ruziemaken als het wat denken we dat Wilders wil bereiken met de lappen rood vlees die hij steeds in de arena gooit, misschien moeten we het debat niet voeren zoals hij wil.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:11 schreef Klopkoek het volgende:
Dat doet hij ook niet. En alsnog heeft hij géén idee waar hij het over heeftquote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Een jurist is iemand die gespecialiseerd is in het recht. Iemand die een master WO Rechtsgeleerdheid heeft behaald is dus wel degelijk een jurist. Maar het klopt dat het geen wettelijk beschermde titel is. Dus iemand die MBO Rechten heeft gedaan mag zich ook een jurist noemen, maar die is geen meester in de rechten en kan geen advocaat worden of de magistratuur in. Daarom zou ik niet te veel waarde hechten aan de term jurist.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)albare-woonruimte-isquote:In 2014 was Stef Blok binnen het kabinet verantwoordelijk voor wonen. Blok liet het liefst alles aan de vrije markt over. Hij zei daar zelf over: “Ik ben de eerste VVD'er die een heel ministerie heeft doen verdwijnen”. En: “Het hervormen van de woningmarkt is goed gelukt.”
Stef Blok heeft eigenhandig de woningmarkt verziekt, om verantwoordelijkheid te omzeilen heeft de VVD de schuld gegeven aan DE BUITENLANDERS en daar is PVV iets beter in.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)albare-woonruimte-is
Nee, maar het hangt wel samen. Vooral wanneer de prijzen van de alternatieven fors zijn gestegen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Een betaalbare woning is niet per definitie een sociale huurwoning.
Zo kan ik ook koppen maken.
Dat PVV de liberale democratie wil afschaffen en VVD 'm wil uithollen lijkt me geen complottheorie, beide partijen zijn daar vrij open over.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is de opkomst van radicaal rechts in heel Europa aan Stef Blok te danken?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Stef Blok heeft eigenhandig de woningmarkt verziekt, om verantwoordelijkheid te omzeilen heeft de VVD de schuld gegeven aan DE BUITENLANDERS en daar is PVV iets beter in.
En daarom hebben we nu een extreemrechts kabinet
Pas nou op als je dat benoemt is PVV+2 ofzo.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat PVV de liberale democratie wil afschaffen en VVD 'm wil uithollen lijkt me geen complottheorie, beide partijen zijn daar vrij open over.
Je zou toch onderhand wel moeten weten dat alles wat er fout kan gaan hier op Fok per definitie de schuld is van link/moslims/immigranten?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom wordt er ineens in allerlei topics op FOK! gedaan of de linkse partijen en linkse stemmers vóór antisemitisme zijn?
Dat is helemaal geen links dingetje
Nooit geweest ook
Bepaalde users doen dat al langer, maar het verspreidt zich nogal over FOK! en wordt overgenomen door andere users. Het slaat nergens op, maar links en vooral linkse mensen op FOK! zijn allemaal voor antisemitisme.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom wordt er ineens in allerlei topics op FOK! gedaan of de linkse partijen en linkse stemmers vóór antisemitisme zijn?
Nooit geweest ook
Dat heet demoniseren..... of erg rechts wokegedrag.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nooit geweest ook
Dan hoef je niet na te denken over allerlei genocidale acties door Israël.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nooit geweest ook
Het is de mooie frame dat elke vorm van kritiek op het beleid van de regering Netanyahu per definitie anti-semetisch is. Netanyahu staat natuurlijk voor 'het echte Israël', op dezelfde manier dat Wilders 'voor de echte Nederlanders' staat, en Órban voor 'de echte Hongaren'.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nooit geweest ook
Uiteraard weet ik dat. Maar dit is toch wel weer een ongekend dieptepunt wat mij betreftquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou toch onderhand wel moeten weten dat alles wat er fout kan gaan hier op Fok per definitie de schuld is van link/moslims/immigranten?
Ja, echt bizar..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bepaalde users doen dat al langer, maar het verspreidt zich nogal over FOK! en wordt overgenomen door andere users. Het slaat nergens op, maar links en vooral linkse mensen op FOK! zijn allemaal voor antisemitisme.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is de mooie frame dat elke vorm van kritiek op het beleid van de regering Netanyahu per definitie anti-semetisch is. Netanyahu staat natuurlijk voor 'het echte Israël', op dezelfde manier dat Wilders 'voor de echte Nederlanders' staat, en Órban voor 'de echte Hongaren'.
Dat er in Israël al maandenlang demonstraties zijn waar met enige regelmaat tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen de straat op gaan, er stakingen plaatsvinden, etc. door Israëliërs zelf (vrijwel) allemaal joden, om tegen dat beleid te demonstreren, dat valt niet zo lekker in de frame hè. Nee-nee, het is lekker ons tegen hullie, lekker dom gillen, lekker de boel polariseren en bij elkaar liegen omdat dat nu eenmaal een heel stuk makkelijker is dan je daadwerkelijk voor een ander te interesseren, de complexiteit proberen te erkennen, je ergens in te verdiepen en daadwerkelijk de wil te hebben om tot goede oplossingen proberen te komen. Om moedeloos van te worden.
Of de bezetting van 'Palestijns' land doorgaat zal een gevolg zijn van de acties van de Palestijnen, niet van de samenstelling van de Israëlische regering.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
Btw... ook met een gematigde Israelische regering gaat de bezetting van Palestijns land en onderdrukking door.
Zionisme is in zijn diepste wortel land afpakken van de Palestijnen, al dan niet met de claim dat het altijd al Joods land was, door god gegeven en erg nodig om veilig te kunnen leven . Een veilig leven nastreven was zeker relevant na de Shoa, maar niet ten koste van een ander volk.
Een spoedwet indienen, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:25 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja want in 100 dagen kan je echt iets bereiken![]()
Nou nee. Met deze extremistische Israëlische regering zullen ze blijven streven naar het langzaam koloniseren van de Westelijke Jordaanoever. Ook als Hamas helemaal verdwijnt. Dat is ook geen geheim en was al uitgesproken voor 7 oktober 2023.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of de bezetting van 'Palestijns' land doorgaat zal een gevolg zijn van de acties van de Palestijnen, niet van de samenstelling van de Israëlische regering.
Niet? Ooit van "kolonisten" gehoord?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of de bezetting van 'Palestijns' land doorgaat zal een gevolg zijn van de acties van de Palestijnen, niet van de samenstelling van de Israëlische regering.
Wees realistisch.... dat hele gebied wat het zionisme claimt als van Israel is geroofd land.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bizarre postquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:32 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)an-politiek-handwerk
De politiek assistent van minister Faber is niet welkom. Reden? Niet door de screening
Clownsshow.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
De politiek assistent van Faber is (nog) niet door de screening gekomen...
Hoezo sluit het één het ander uit? Dat kan prima samen gaan. Vooral wanneer een klein clubje daar de macht heeft en er geen ledendemocratie is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik kijk ook weleens op van de uitspraken/insteek van de BBB maar ik kan me ook niet voorstellen dat een boerenpartij zich laat inmengen door Rusland of vice versa.
Of de AIVD is aan het lanterfanten... of er is iets wat ze nog moeten uitzoeken, maar dat lukt niet goed.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:32 schreef trein2000 het volgende:
De politiek assistent van minister Faber is niet welkom. Reden? Niet door de screening
Clownsshow.
Het is al de tweede op dit dossier hè waar kennelijk bevindingen zijn. Markusower hebben we ook al gehad.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Of de AIVD is aan het lanterfanten... of er is iets wat ze nog moeten uitzoeken, maar dat lukt niet goed.
Of.... er is wel degelijk iets bezwarends gevonden .... en dat houdt men geheim.
spannend zo....
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
Hier op tekst.
[ x ]
Nu werkt de beschermingswal nog (ook met Markuszower), op een gegeven moment niet meer natuurlijk. Wanneer 'de mars door de instituten' doorsijpelt.
Wat staat daar?quote:Ook bij Faber speelt het probleem van een gebrekkige België, waar voor zijn overstap naar Den Haag werkte
Markuszower hebben we zelfs voor de tweede keer gehad. En tussen die twee keren zat hij gewoon in de TKquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is al de tweede op dit dossier hè waar kennelijk bevindingen zijn. Markusower hebben we ook al gehad.
Heeft betreffende persoon ook een naam?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:46 schreef Bluesdude het volgende:
Die assistent van Faber.... heeft zij die zelf voorgedragen.... kennis van haar ?
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:32 schreef trein2000 het volgende:
Clownsshow.
quote:Navraag van De Telegraaf bij PVV-minister Faber over de lange afwezigheid van haar ’rechterhand’ levert een foutieve verklaring op. Volgens Faber is de medewerker ’op vakantie’, maar dat blijkt niet te kloppen. Geconfronteerd daarmee zegt Faber: „Dan is hij waarschijnlijk terug.
Zou de Telegraaf dat niet weten? 🤔quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft betreffende persoon ook een naam?
Het lijkt dat de Telegraaf die weetquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft betreffende persoon ook een naam?
quote:De kwestie speelde al tijdens de algemene politieke beschouwingen vlak na Prinsjesdag. Die draaiden grotendeels om het asieldossier, maar de adviseur van Faber was afwezig. Bovendien woont hij nog altijd in België, waar hij voor zijn overstap naar Den Haag werkte. Navraag van De Telegraaf bij PVV-minister Faber over de lange afwezigheid van haar ’rechterhand’ levert een foutieve verklaring op. Volgens Faber is de medewerker ’op vakantie’, maar dat blijkt niet te kloppen. Geconfronteerd daarmee zegt Faber: „Dan is hij waarschijnlijk terug. Dat was mijn informatie.”
De desbetreffende adviseur zelf laat desgevraagd weten niet te willen reageren.
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:49 schreef JAM het volgende:
Heeft Faber überhaupt al eens iets bereikt, anders dan domme blunder op domme blunder stapelen?
Ok. Maar wij/de burger niet begrijp ik?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het lijkt dat de Telegraaf die weet
[..]
Heeft ooit een inspiratiereis gemaakt naar Denemarken en kwam helemaal begeisterd terug.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:49 schreef JAM het volgende:
Heeft Faber überhaupt al eens iets bereikt, anders dan domme blunder op domme blunder stapelen?
Mogelijk wil de Telegraaf die man niet verdacht maken door zijn naam te publiceren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Maar wij/de burger niet begrijp ik?
Klik op de plaatjes. Dan is het een goedlopende zin. Dan staat daar iets logisch.quote:
Oh ja. 'We gaan bordjes neerzetten!'quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heeft ooit een inspiratiereis gemaakt naar Denemarken en kwam helemaal begeisterd terug.
Owh ja, ook nog! Iets met bordjes bij aanmeldcentra voor asielzoekers en AZC's. Hadden ze in Denemarken ook en helptfantastischquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heeft ooit een inspiratiereis gemaakt naar Denemarken en kwam helemaal begeisterd terug.
Ze heeft de harten van extremistisch Nederland gestolen. Die zijn vervuld van hoop dat er een vrouw zit die even wappie is als zij zijn en die geen enkel probleem heeft om keihard te liegen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:49 schreef JAM het volgende:
Alsof de Telegraaf daar ooit consistent en principieel in is geweestquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mogelijk wil de Telegraaf die man niet verdacht maken door zijn naam te publiceren.
Ik verwacht eerder dat ze die nog even achterhouden omdat ze zelf nog aan het spitten zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mogelijk wil de Telegraaf die man niet verdacht maken door zijn naam te publiceren.
Als ie voor Halsema had gewerkt hadden ze z’n hele naam gepubliceerd en die van al z’n collega’s erbij.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is op zich te prijzen natuurlijk. Maar normaliter zijn ze niet zo, uhhmm.., terughoudendquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar Telegraaf heeft ook een geschiedenis van dingen achter houden wanneer dat de rechtse zaak schaadt. Je ziet daar ook nooit een islamofobie bevestigend bericht bijvoorbeeld (wel antisemitisme, zelfs met dingen die achteraf niet waar bleken te zijn).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat ze die nog even achterhouden omdat ze zelf nog aan het spitten zijn.
Zou hij banden met Hongarije, Rusland of Israël hebben? Bij de PVV zijn het meestal deze drie landen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
Hier op tekst.
[ x ]
Nu werkt de beschermingswal nog (ook met Markuszower), op een gegeven moment niet meer natuurlijk. Wanneer 'de mars door de instituten' doorsijpelt.
Oh, lees dit nu. Hebben we een naam?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:00 schreef -XOR- het volgende:
Hij komt uit Belgie, misschien is het er eentje uit de koker van homohater Paul Belien?
Neuh, het is alleen bekend dat hij in Belgie woont/woonde.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh, lees dit nu. Hebben we een naam?
Blijkt het straks Philippe Goebbels te zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is alleen bekend dat hij in Belgie woont/woonde.
Wellicht omdat hij medewerker van een PVV-EP-lid was?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is alleen bekend dat hij in Belgie woont/woonde.
Hadden geen zetels in het EP.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij medewerker van een PVV-EP-lid was?
Precies, en ze volgen daarin gewoon hun internationale broertjes (de Tories e.d.). De enorme afkalving in leden helpt hierbij niet, in dit proces.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat PVV de liberale democratie wil afschaffen en VVD 'm wil uithollen lijkt me geen complottheorie, beide partijen zijn daar vrij open over.
Straks is het eentje van Vlaams Belang. Het zal vast in deze hoek hangen: een Nederlandstalige persoon met iets te innige Hongaarse, Russische of Israëlitische roots, een Nederlander met losse handjes of fraude, of een Nederlandstalige persoon die bekend staat als zeer radicaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij medewerker van een PVV-EP-lid was?
Zeker, ze heeft de afgelopen maanden de kranten, het debat en het nieuws gedomineerd. Allemaal aandacht voor de PVV die afgelopen tijd weer stegen in de peilingen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:49 schreef JAM het volgende:
Het is toch een hele jammerlijke zaak dat het electoraat mensen voornamelijk daarop afrekent.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zeker, ze heeft de afgelopen maanden de kranten, het debat en het nieuws gedomineerd. Allemaal aandacht voor de PVV die afgelopen tijd weer stegen in de peilingen.
En het is zo een leuke gezellige vrouw, krijgen we van Wester en Verweij te horen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zeker, ze heeft de afgelopen maanden de kranten, het debat en het nieuws gedomineerd. Allemaal aandacht voor de PVV die afgelopen tijd weer stegen in de peilingen.
De tijd dat mensen een krant lazen, een krant waar journalisten iets over te zeggen hadden, en alleen De Telegraaf vol met leugens stond (zoals over het huis in België van Den Uyl) ligt ver achter ons. Helaas.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is toch een hele jammerlijke zaak dat het electoraat mensen voornamelijk daarop afrekent.
Jij vindt Marianne 'dor hout' Zwagerman, De Hond enz. betrouwbaar?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:50 schreef Nober het volgende:
Over journalisten gesproken, niks veranderd na de schadevergoeding aan Willem Oltmans
Op z’n Kop! · Episode
Zo gaat dat, helaas. Kijk naar Trump die de vrouw van Ted Cruz en Ted zelf had beledigd. Maar zodra meedoen met de macht mogelijk is of wordt, dan draait men en kan er ineens van alles.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef Origami94 het volgende:
Uberhaupt best vreemd dat de NSC aan dit kabinet begon terwijl Omtzigt de huid werd volgescholden op Twitter door Geert
Ah, volgens Geertje zou Yesilgoz hem willen laten omleggen omdat ze Turks is en de VVD is ook gewoon gezellig aangeschoven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef Origami94 het volgende:
Uberhaupt best vreemd dat de NSC aan dit kabinet begon terwijl Omtzigt de huid werd volgescholden op Twitter door Geert
Is dat zo, ik googelde effe snel, maar kwam het niet tegen, weet jij waar ik dat kan vinden?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het ANP van Rusland zei letterlijk na de verkiezingen: het Kremlin heeft gewonnen in Nederland.
Dit is volgens bijna gelijk aan het lijstje met meest gelukkige mensen ter wereld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat het ook niet ondenkbaar is dat net als Amerika met het kiesrecht gerommeld gaat worden. Zo van 'daar een stembureau minder', 'deze groep ontnemen we het kiesrecht' enzovoorts (er ligt een plan om naturalisatie pas na 10+ jaar toe te staan; dat is een veel langere periode dan de rest van Europa).
Bij de VVD bespeur ik nou niet bepaald plannen om het democratisch proces te versterken of beschermen (alleen een kiesdrempel ja, maar dat alleen op zichzelf maakt het juist minder democratisch).
Nederland is de laatste 20 jaar al wat af gegleden:
[ x ]
Gaat vast ook helemaal goedkomen met criminaliteitscijfers, maar die kun je ook weer in je voordeel gebruiken als antidemocratische alleenheerser.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
Het begon daar toen ook niet meteen met gruwelheden, maar de weg ernaar toe is een proces dat nooit meer vergeten mocht worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja jij bent heel goed in dit soort zaken vergoeilijken. De crisiswetgeving waar ze zo gebrand op zijn is wel degelijk het stemmen afnemen. De oppositie waar wij op hebben gestemd staat op die manier buiten spel. Wilders is overduidelijk over moslims dat is zeker vergelijkbaar met nazisme. Tuurlijk begint het met deportaties en waar eindigt het?
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het begon daar toen ook niet meteen met gruwelheden, maar de weg ernaar toe is een proces dat nooit meer vergeten mocht worden.
Blijkbaar bestaan er meer mensen zoals Blok in andere landen. Maar even serieus, ik denk juist dat het te maken heeft dat het idee van 'de tegenpartij' nog nooit zo actueel is geweest, met vooral grote dank aan social media in combinatie met hoe mensen makkelijk boos te krijgen zijn en vervolgens alles voor waar aannemen van de gene die hen boos houdt. En die verdient daar dan weer bakken vol met geld aan, vergeet ook geen mok te kopen in de store. De kunst is dan om alle gebeurtenissen in de wereld te linken aan hetzelfde narratief (of complottheorie) en reken uit je winst. Zeggen dat een pizzeria kinderen in de kelder heeft, geen probleem. Beweren dat tientallen ouders van neergemaaide kinderen op een high school acteurs zijn, geloven we meteen, want de tv en media liegen sowieso.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is de opkomst van radicaal rechts in heel Europa aan Stef Blok te danken?
Ik denk eigenlijk dat de haat jegens met name Marokkanen en bij uitbreiding (MENA-)moslims even groot, zo niet groter is dan die tegen Joden in de jaren 30.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.
Projectie en stammengedrag. Wilders heult openlijk met allerlei Jodenhaters, maar dat is op geen enkel moment een probleem.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nooit geweest ook
Niet alles haalt het nieuws maar dat is nu al wel aan de hand. Er is sprake van chilling effect en intimidatie onder journalisten en wetenschappers - waar de PVV voor en achter de schermen zeker een hand in heeft. De academische vrijheid is enorm gedaald in Nederland (ik verwijs weer naar V-Dem), en nee, dat komt hoofdzakelijk niet door 'woke'. Jan Roos en consorten gooien doodleuk Volkskrant journalisten voor de bus, met adres en school van de kinderen. Sommige UvA professoren hadden een tijdje politiebescherming nodig en werden aangeraden even op een ander adres te gaan slapen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.
Ik mag ook die “mr.” voor mijn naam zetten (niet dat ik het ooit doe overigens). Maar mijn dagdagelijkse functiebenaming is toch echt gewoon jurist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doet hij ook niet. En alsnog heeft hij géén idee waar hij het over heeft
Precies, beleid is niet haar doel. Ophef en aandacht zijn haar doel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Alleen is Yesilgoz niet de partij maar een passant. Omtzigt is wel de partij.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, volgens Geertje zou Yesilgoz hem willen laten omleggen omdat ze Turks is en de VVD is ook gewoon gezellig aangeschoven.
Ik ook. Ik gebruik mijn titel ook niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag ook die “mr.” voor mijn naam zetten (niet dat ik het ooit doe overigens). Maar mijn dagdagelijkse functiebenaming is toch echt gewoon jurist.
Waar komt die onzin vandaan joh?
Het is gewoon (meer dan) idiootquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Projectie en stammengedrag. Wilders heult openlijk met allerlei Jodenhaters, maar dat is op geen enkel moment een probleem.
'Een Moslim heeft wat gedaan, alle Moslims moeten het land uit'
Nee, als een individu wat doet dan hoeft niet iedereen die op hem lijkt of hetzelfde geloof aanhangt het land uit, dat staat in onze grondwet
'Moslimlover, jouw vriendjes verkrachten onze dochters, dat is jullie schuld'
En dan bedenkt diegene zich dat Moslims alle Joden dood zouden willen en de linkse mensen Moslimslovers zijn en dus zijn ze Jodenhaters.
Tegenwoordig is het bij een groep mensen al zo erg dat als je niet meteen alle Moslims wil deporteren, dat het dan jouw vriendjes zijn. Dat terwijl van mij juist geen enkele groep op die basissen het land uit hoeft of moet, of het nu Moslims, rechtse mensen of dakbedekkers met een gebroken arm.
Kaag kon de gewone burger niet bereiken als partijleider, maar de hetze heb ik nooit begrepen. Ook dat hele gedoe in Afghanistan was schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Klopkoek het volgende:
Er wordt nu ook wel wat makkelijk vergeten hoe Kaag in feite is weggepest en geïntimideerd uit Nederland. Door hetzes van Wilders, De Telegraaf en consorten. Ook zo een Geerten Waling, opgeklommen tot leading commentator van Elsevier (de vriend van Baudet, op pelgrimtocht naar Le Pen sr.). Als dat geen democratische erosie is dan weet ik het niet meer.
Nu met 40+ zetels is er minder reden voor een staatsgreep. AfD and friends heeft die reden natuurlijk nog steeds wel (nog een keer: de andere partijen staan niet toe dat zij tot het presidium toetreden).
Vergelijk die hetze eens met dat wat het huidige kabinet doet met Afghanistan (of juist niet doet).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:10 schreef Jojoke het volgende:
Ook dat hele gedoe in Afghanistan was schromelijk overdreven.
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vergelijk die hetze eens met dat wat het huidige kabinet doet met Afghanistan (of juist niet doet).
Dat is een veel groter schandaal maar dan gaan de gebruikelijke machines niet draaien. Deze machines hebben als gevolg dat ook een NOS het niet kan negeren en er meerdere berichten over schrijft. Onderschat niet de macht van twitter en hoe dat de media binnen sijpelt (ook al gebruikt slechts een klein deel van Nederland dit).
Goed, je kunt over Afghanistan verschillend over denken, net zoals je over Halsema verschillend kunt denken maar Kaag is feitelijk gewoon het land uit gepest en bedreigd door extreem-rechts. Haar kinderen waren niet veilig meer.
Iets dat Wilders kennelijk met Halsema wil herhalen ("het land uit", precies dat wat hij met heks Kaag voor elkaar kreeg). Neem zulke woorden serieus. De Telegraaf deed ooit hetzelfde vlak voor de oorlog met de Joodse wethouder De Miranda.
Het is gewoonweg vrij serieuze democratische erosie, en dat is bepaald geen complottheorie of overdrijving.
De VVD heeft al die jaren geen voorstellen gedaan om de democratie te beschermen of verstevigen (hun liberale vrienden in Duitsland en Frankrijk zitten anders in de 'wedstrijd').
Als niemand op die ellende zou reageren zou hij leeglopen als een ballon.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.
De media gaat hier ook verkeerd mee om. Die blazen alles steeds op, waardoor Wilders weer meer aandacht krijgt en weer in de peilingen stijgt. Oliedom. Ik heb stellig de indruk dat de clicks en het verdienmodel belangrijker is voor de journalisten, dan dat ze de democratie proberen te beschermen en dus iets selectiever zijn met hun berichtgeving.
Precies, men roept het over zichzelf af en de media is helemaal in de overdrive sinds de verkiezingen. Deze man gaat dit land niks brengen en de enige reden waarom hij zo groot is, is omdat de media elke keer in zijn goedkope propagandavalletjes trapt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als niemand op die ellende zou reageren zou hij leeglopen als een ballon.
En hem de agenda laat domineren. Zo triest..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Precies, men roept het over zichzelf af en de media is helemaal in de overdrive sinds de verkiezingen. Deze man gaat dit land niks brengen en de enige reden waarom hij zo groot is, is omdat de media elke keer in zijn goedkope propagandavalletjes trapt.
Precies. En ik begrijp niet waarom ze dit zelf niet zien.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hem de agenda laat domineren. Zo triest..
Overigens, en dit is iets waar ik zelf pas heel laat achter ben gekomen, is de reden dat Hitler de christen fundi's achter zich heeft gekregen helemaal niet vanwege het Joods zijn van die mensen, maar omdat hij riep dat alle Joden in feite 'bolsjewieken' waren, die als ze aan de macht zouden komen het christelijk geloof zouden verbieden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alles haalt het nieuws maar dat is nu al wel aan de hand. Er is sprake van chilling effect en intimidatie onder journalisten en wetenschappers - waar de PVV voor en achter de schermen zeker een hand in heeft. De academische vrijheid is enorm gedaald in Nederland (ik verwijs weer naar V-Dem), en nee, dat komt hoofdzakelijk niet door 'woke'. Jan Roos en consorten gooien doodleuk Volkskrant journalisten voor de bus, met adres en school van de kinderen. Sommige UvA professoren hadden een tijdje politiebescherming nodig en werden aangeraden even op een ander adres te gaan slapen.
Uiteraard herhaalt de geschiedenis niet zichzelf één-op-één. Dat moge duidelijk zijn. Veel excessen van het nazisme zijn niet uitgevonden door het nazisme. Er is nooit een letterlijke herhaling.
In nabije landen, waaronder Duitsland, hebben we zeer recentelijk natuurlijk wél plannen voor een staatsgreep gezien. Door zusterorganisaties en gelieerde groepen van de PVV. Een groot verschil met Duitsland is dat ze daar een heel instituut en traditie tegen hebben (Verfassungsschutz) en waarschijnlijk de inlichtingendiensten in mindere mate een blinde vlek hebben (daarnaast: alle partijen staan niet toe dat AfD een ondervoorzitter levert in het Duitse parlement, die stoel blijft vacant). In tegenstelling tot Le Pen en Meloni is de PVV nog steeds vrienden met AfD.
En oh, sommige geschriften van de PVV kun je direct vergelijken met Mein Kampf. Martin Bosma, maar ook Kruis zijn schrijfsels over de grootsheid van Mussolini.
Ik was in het andere topic al een beetje bezig, maar wat nu een heldere boosdchap zou zijn aan de PVV-kiezer is dat Wilders in de afgelopen 25 jaar (pak hem beet, ik doe het even uit mijn hoofd) in de politiek niets anders heeft gedaan dan werkelijk iedereen voor rotte vis uitmaken, allerhande spookverhalen de wereld in geholpen waar allemaal geen reet van waar bleek te zijn, werkelijk geen reet bij heeft gedragen aan de kwaliteit van leven van de Nederlander, bij de eerste beste gelegenheid vrijwel al zijn verkiezingsbeloftes in heeft moeten slikken, en nu zijn partij nu eindelijk 'de grootste is', vooral duidelijk wordt wat een afschuwelijk stel klunsen dat allemaal zijn die tot geen enkele normale samenwerking, of geen enkel fatsoenlijk idee in staat blijken te zijn. Zijn grootste (of wellicht enige zelfs) bijdrage aan het politieke discours is de volkomen infantilisering en verzuring daarvan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:19 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, nieuws doet verslag van nieuws, het is juist niet de bedoeling om allerlei agenda's erop na te houden. Ook als de media er niets van zou zeggen, dan nog is Wilders populair en wordt er vooral gezegd dat de media hem negeert en dat si dan weer een soort van demoniseren. 'Maar dat lees je niet in de media'. Zou raar zijn als de media besluit geen nieuws meer te brengen over bepaalde onderwerpen, dat vind ik net zo ongewenst als de media als vijand van het volk neerzetten.
Het mag best allemaal enigszins een kleurtje hebben als het om nieuws gaat, maar expres dingen niet uitzenden druist tegen het idee achter nieuws in.
Dit is weldegelijk een keuze. Nu wordt elke onzin tweet van Wilders voorpagina-nieuws. Waarom is dat nodig? Je kan hem gerust op pagina 4 en onderaan een website zetten. Het kabinet regeert, maar iedereen doet heel erg zijn best om Wilders zo groot mogelijk te maken. Groter ook dan het kabinet dat leunt op 4 partijen. En daarmee maken ze hem voorpagina-nieuws en zorgen ze dat hij het nieuws domineert. Ze bedienen hem maximaal. En dat is een keuze, want het kan weldegelijk heel anders.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:19 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, nieuws doet verslag van nieuws, het is juist niet de bedoeling om allerlei agenda's erop na te houden. Ook als de media er niets van zou zeggen, dan nog is Wilders populair en wordt er vooral gezegd dat de media hem negeert en dat si dan weer een soort van demoniseren. 'Maar dat lees je niet in de media'. Zou raar zijn als de media besluit geen nieuws meer te brengen over bepaalde onderwerpen, dat vind ik net zo ongewenst als de media als vijand van het volk neerzetten.
Het mag best allemaal enigszins een kleurtje hebben als het om nieuws gaat, maar expres dingen niet uitzenden druist tegen het idee achter nieuws in.
Nouja ik was aardig pissig dat ze na hier scheiden onze wegen meteen verderging in Rutte 4. Misschien had NSC van haar afgekeken hoe je kiezers bedriegt. Waarom je dat zou afkijken geen idee, beide verloren dik door hun draai.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kaag kon de gewone burger niet bereiken als partijleider, maar de hetze heb ik nooit begrepen. Ook dat hele gedoe in Afghanistan was schromelijk overdreven.
Tegelijk beheerst Geert Wilders nu het nieuws. Door zijn twitter gedrag, zijn pesten en zijn onruststoken wordt het nieuws een soort zendtijd voor politieke partijen voor de PVV. Hst zou toch helemaal niet vreemd zijn wanneer het nieuws iets meer een filter over de fophef haalde?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:19 schreef Vis1980 het volgende:
Maar je kunt je best afvragen of iedere tweet van Wilders nieuws is. Net zoals je alle opmerkingen over 'ik blaas het kabinet op als er geen noodwet komt', waarvan alle politiek duiders zeggen dat hij dat toch niet gaat doen, niet ongefilterd hoeft te brengen. Momenteel is de pers gewoon de ongefilterde luidspreker van Wilders, dat lijkt me ook niet de bedoeling. En de werkelijke feiten, dat we dit jaar bijvoorbeeld een bijzonder lage instroom aan asielzoekers hebben, die halen het nieuws niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:19 schreef Vis1980 het volgende:
Dat is toch wat de SP altijd doet? Jimmy pakt zijn rol binnen de partij gewoon traditioneel op. Er volgt al decennia lang een klaagzang tegen de gemene werkgevers die de brave hardwerkende gewone man uitknijpen en klein houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Gisteren was er trouwens een item op radio 1 met Jimmy Dijk over de nieuwe koers van de SP mbt immigratie.
Maar wat klinkt die partij/man zo treurig, continu zaniken over SCHULD VAN DE VVD!!! ARGGH VDD!
Ik denk dat hij vaker het woord VVD heeft gezegd dan SP.
Echt een soort calimero gehuil.
https://www.nporadio1.nl/(...)gratie-en-integratie
Dat was wel een teken dat haar daden niet overeen kwamen met haar woorden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 01:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik was aardig pissig dat ze na hier scheiden onze wegen meteen verderging in Rutte 4. Misschien had NSC van haar afgekeken hoe je kiezers bedriegt. Waarom je dat zou afkijken geen idee, beide verloren dik door hun draai.
Hij gedraagt zich inderdaad altijd als een verongelijkt kind. Enige waar de SP steevast mee komt is belastingverhoging voor bedrijven en vermogenden. Die langspeelplaat kennen we.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Gisteren was er trouwens een item op radio 1 met Jimmy Dijk over de nieuwe koers van de SP mbt immigratie.
Maar wat klinkt die partij/man zo treurig, continu zaniken over SCHULD VAN DE VVD!!! ARGGH VDD!
Mijn 'stelling' is dat media gelieerd aan o.a. De Telegraaf zelf deelnemer zijn, net zoals Murdoch dat in de Angelsaksische landen is. De Telegraaf geeft welbewust een fascist als Wierd Duk een podium. Ook al voor het internet en clickjeskapitalisme bestond was De Telegraaf dubieus (voorbeelden te over) maar toen was er nog balans.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.
De media gaat hier ook verkeerd mee om. Die blazen alles steeds op, waardoor Wilders weer meer aandacht krijgt en weer in de peilingen stijgt. Oliedom. Ik heb stellig de indruk dat de clicks en het verdienmodel belangrijker is voor de journalisten, dan dat ze de democratie proberen te beschermen en dus iets selectiever zijn met hun berichtgeving.
Zucht, nee, dat is niet helemaal waar. De SP is wel degelijk in staat tot uitgedachte en uitgeschreven analyses. De SP heeft zeker ook wel een punt dat de belastingen op ('dood') vermogen in Nederland aan de lage kant zijn. Logisch ook, met continu een rechtse meerderheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:29 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich inderdaad altijd als een verongelijkt kind. Enige waar de SP steevast mee komt is belastingverhoging voor bedrijven en vermogenden. Die langspeelplaat kennen we.
En al decennia daalt de arbeidsinkomensquote. Terecht om naar de VVD en hun achterban te wijzen, die ook op slinkse wijze langzaam aan de CAOs uithollen en onklaar maken (CAOs legen tevens een bodem voor verderop in het loongebouw).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is toch wat de SP altijd doet? Jimmy pakt zijn rol binnen de partij gewoon traditioneel op. Er volgt al decennia lang een klaagzang tegen de gemene werkgevers die de brave hardwerkende gewone man uitknijpen en klein houden.
Nogmaals: daar wordt over nagedachtquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 07:49 schreef Hanca het volgende:
En de werkelijke feiten, dat we dit jaar bijvoorbeeld een bijzonder lage instroom aan asielzoekers hebben, die halen het nieuws niet.
Moet je dan Tiktok volledig aan PVV en FvD laten?quote:
Daar is de SP toch nooit anders in geweest. Vanuit hun zienswijze ook nog wel enigszins te begrijpen, maar bepaald constructief is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja, de VS is wat verder gevorderd maar in Nederland is het proces ook aan de gang (onderschat niet de volledige commercialisering van het media landschap). Er zijn zoals gezegd internationale dwarsverbanden. De nationalisten zijn internationaal goed verbonden (en voorzien van middelen).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 00:26 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik zie verontrustend veel parallellen met onze huidige tijd. Nog niet eens zoveel 'hier' - als in Nederland - maar wel degelijk in de VS
Als het zo'n feest is om een werkgever/ZZPer te zijn, zou ik er niet decennia over klagen maar er zelf een worden. Maar goed, dat ben ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En al decennia daalt de arbeidsinkomensquote. Terecht om naar de VVD en hun achterban te wijzen, die ook op slinkse wijze langzaam aan de CAOs uithollen en onklaar maken (CAOs legen tevens een bodem voor verderop in het loongebouw).
Zo werkt het systeem natuurlijk niet (zie: Piketty zijn befaamde these). Met geld maak je geld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het zo'n feest is om een werkgever/ZZPer te zijn, zou ik er niet decennia over klagen maar er zelf een worden. Maar goed, dat ben ik.
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is de SP toch nooit anders in geweest. Vanuit hun zienswijze ook nog wel enigszins te begrijpen, maar bepaald constructief is het allemaal niet.
Oh, dat is zeker waar, Marijnissen was verdunde limonade en volgens mij ook niet eens echt overtuigd idealistisch. Lokaal is er met de SP verder regelmatig goed samen te werken, maar dat is ook een totaal ander spelletje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.
Jacques Pauwels is een Belg, later Canadees.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Wat hier ook mee speelt is dat de VS natuurlijk veel grotere nieuwsredacties hebben (met onderzoek!), de Amerikaanse overheid wat moeilijker is om te kapen (daardoor meer openheid en lekken), er veel meer alternatieven zijn (dus niet alleen Van Thillo zijn stal), en je idee vermoed ik toch gebaseerd is op de 'liberal media'. Daardoor komt het allemaal wat sneller op de radar bij de goed oplettende mensen.
En dat ze zich nu niet erg constructief opstellen tegenover een kabinet dat bestaat bij de gratie van extreemrechts lijkt me alleen maar verstandig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker waar, Marijnissen was verdunde limonade en volgens mij ook niet eens echt overtuigd idealistisch. Lokaal is er met de SP verder regelmatig goed samen te werken, maar dat is ook een totaal ander spelletje.
Ja, de paragraaf die je quote heeft niet betrekking op het boek natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Jacques Pauwels is een Belg, later Canadees.
Dit is het topic over de Nederlandse politiek. Als dit in Nederland voor komt, dan zoek je daar een bron voor. Of je zet het in het topic over het neoliberalisme, dat gaat meer over rechts en hun beleid in het algemeen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Big business en extreem-rechts:
[ x ]
(Ook in Nederland, met box3)
Schattig toch hoe naïef je in alles bent.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:03 schreef Hanca het volgende:
De problemen met box 3 zijn trouwens geen bewuste keus van de politici, zelfs VVD baalt hier van.
Wel opvallend hoe in tien jaar tijd het Nederlandse landschap nu een (bijna) kopie is van België. Was lange tijd niet zo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.
Ze kijken ook best wel naar België waar vergelijkbare partijen het electoraal best goed doen en waar op Vlaams niveau een redelijk vergelijkbaar politiek landschap bestaat (al is de Vlaamse VVD (NV-A) niet gezwicht voor de lokroep van Extreemrechts ).
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Big business en extreem-rechts:
[ x ]
(Ook in Nederland, met box3)
Voorbeeld van jaren terug uit Nederland. Toevallig toen de boekhouding op straat lag (en er inderdaad nog niet-rechtse actualiteitenrubrieken bestonden op de NPO, met onderzoeksredactie).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is het topic over de Nederlandse politiek. Als dit in Nederland voor komt, dan zoek je daar een bron voor.
Nu in percentages van het inkomen, want dat iemand die meer verdient meer belasting betaald lijkt mij niet vreemd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)agen-zwaarste-lasten
Nee.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Artikelen en jij halen vermogen en inkomen door elkaar als ik dat zo zie/gooien het op 1 hoopquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee.
Superrijken zijn in Nederland nog beter af dan in de VS
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-in-de-vs-a4178285
Jaar eerder:
https://www.rijksoverheid(...)erdeling-5-juli-2022
We hebben de facto dus géén progressief stelsel (meer). De aankomende BTW verhogingen versterken dat effect nog meer.
Nu log ik echt even uit.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
Superrijken zijn in Nederland nog beter af dan in de VS
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-in-de-vs-a4178285
Jaar eerder:
https://www.rijksoverheid(...)erdeling-5-juli-2022
Jaar later:
https://www.cpb.nl/inkomens-en-belastingen-aan-de-top
Vervolgens pompt een John de Mol racisme rond en verbuigt de regels en wetten zo dat ze nog rijker worden. Doneer een ton, krijg een miljoen.
We hebben de facto dus géén progressief stelsel (meer). De aankomende BTW verhogingen versterken dat effect nog meer.
Nu log ik echt even uit.
In plaats van een plaatje uit 2008 is het beter je te baseren op recenter onderzoek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel slim hoor, weer even wat rood vlees in de arena gooien zodat het weer een week over asiel en de PVV gaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Even het filmpje afwachten of ze deze woorden werkelijk zo heeft uitgesproken, maar als het echt zo is...
[ twitter ]
ik word hier kots en kots misselijk van.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Even het filmpje afwachten of ze deze woorden werkelijk zo heeft uitgesproken, maar als het echt zo is...
[ twitter ]
Dit soort uitspraken wijst op een nogal enge, autoritaire denkwijze.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig heeft Wilders zelf wel een sterke vrouw aan zijn kant: Fleur meent ook weer een reutel te moeten laten:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook niet onverwacht voor iemand die al vele jaren een trouwe luitenant van Wilders is…quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken wijst op een nogal enge, autoritaire denkwijze.
Agemaquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Wilders zelf wel een sterke vrouw aan zijn kant: Fleur meent ook weer een reutel te moeten laten:
https://www.bd.nl/politie(...)e-stoer-is~a6b0b7c9/
Mja, ik vind het lastig. Misschien is het handig om bepaalde dingen gewoon te negeren, maar dit soort uitspraken kun je toch ook niet zomaar laten passeren?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wel slim hoor, weer even wat rood vlees in de arena gooien zodat het weer een week over asiel en de PVV gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |