Wilders houdt zich doorgaans wel aan beloften en afspraken in een coalitie, maar enkel aan de letter en niet aan de geest.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Plus Wilders geweldige track record bij het houden van beloften?
Dat is een terroristische organisatie, PVV is gewoon een democratisch verkozen geweldloze volksvertegenwoordiging in Nederland. Alleen zulke vergelijkingen zijn dus al precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Schandalig en de mensen die zulke vergelijkingen maken zijn extremistischer dan de PVV.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Hamas op die regeringsstoel had gezeten, zou je dat dan ook zeggen?
Geen idee, als ze dat toen deden zaten ze toen fout, maar in de tijd van de Koude Oorlog was het natuurlijk wel een andere achtergrond.quote:Met de communisten werd indertijd toch echt heel anders omgesprongen, ook vanuit christelijke hoek.
Ik zeg nergens dat je enthousiast alle plannen van dit kabinet moet toejuichen.quote:Vergis je niet, Wilders is nog een heel stuk extremer, Russofieler (BBB is vies bezig hier overigens) en rechtser dan bijvoorbeeld een Meloni, Le Pen of Farage. Zonder meer. En de VVD is al een hele tijd richting de Republikeinen opgeschoven, in hun (economisch) uiterst rechtse beleid en het (o.a. via onderwijs) verdelen van de samenleving.
Dit is een schromelijke overdrijving, maar het maakt ook niet dat je niet met pakweg de minister van cultuur of de minister van binnenlandse zaken op zoek kunt naar breed gedragen maatregelen.quote:Elke keer een klein stapje... elke keer een beetje meer normaliseren... maak ghettos (grote woonsilos voor arbeidsmigranten en asielzoekers), isoleer en uiteindelijk deporteer (JA21 en FvD zitten op dit spoor, BBB wil oprotpremies uitloven).
Is wel leuk als je kijkt hoe we meebetalen aan die vervelende hooligans. Lijkt me dat je dat met belastingen doet en als er ergens ook veel belasting wordt afgedragen is het wel in de voetbalwereld. Bij transfers, salarissen, over het geheel, via ticketverkoop, verkoop van eten/drinken. We doen net alsof ze helemaal niets bijdragen aan de belastingpot. Dat wil niet zeggen dat het prima is dat er zoveel inzet is, maar die grote hoeveelheid gaat dan wel om stadions met tussen de 30.000 en 50.000 mensen. Ja dan heb je net even wat meer crowd control nodig. Ik weet nog dat de politie in 2019 behoorlijk in de problemen zat door het tekort aan medewerkers, en van de bovenkant komt er dan niets extra's. Veel agenten (en andere politiemedewerkers) die met pensioen gaan en het opleiden en vinden van een geschikte nieuweling duurt erg lang met weinig resultaat. En daar heb je dan ook weer geschikte leraren e.d. voor nodig.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laatste algemene beschouwingen:
[..]
Hoe dat plan van Bikker er uit moet komen zien is voor mij trouwens wel een vraagteken, het geweldsmonopolie moet bij de politie blijven en betalen voor de politie (als je niet betaalt, komt de politie niet?) zou ik ook wel ver vandaan willen blijven. Daarbij lost alleen betalen niets op, want dan staan die agenten nog steeds bij de hooligans ipv in de wijk.
Het verschil is vooral dat PVV tot de mainstream behoort (en niet zoals de communisten vanaf het begin is bestreden met ambtenarenverboden en zulks). Hun inborst is al net zo gewelddadig. Niet voor niets zijn er legio PVVers met een strafblad!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een terroristische organisatie, PVV is gewoon een democratisch verkozen geweldloze volksvertegenwoordiging in Nederland.
Het is goed met je, Romeinen 13 apologeet. Burgemeestertje in oorlogstijd. Kersten van de SGP.quote:Jouw post is wat mij betreft exact een voorbeeld van hoe en waarom het mis gaat in dit land. Alle genuanceerdheid is verdwenen.
Maar is alle nuance juist niet weg bij populisten? En die krijgen steeds meer voet aan de grond. Hoe moet je genuanceerd zijn naar politici / volksvertegenwoordigers die totaal niet meer integer zijn? Die tussen de regels door laten zien hoe racistisch ze zijn? En laten we niet vergeten ondemocratisch, zo goed als fascistisch? De huidige parlementaire democratie is zo ingericht dat we ergens beschermd zijn, maar het fascisme is al lang de kamer en nu de coalitie, ingetreden. In hoeverre is dat nog geweldloos? Bewust mensenrechten schenden is niet geweldloos. Het is juist belangrijk heel scherp te zijn hierop. Zie het hele “milders” frame. Je speelt ze zo in de kaart!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een terroristische organisatie, PVV is gewoon een democratisch verkozen geweldloze volksvertegenwoordiging in Nederland. Alleen zulke vergelijkingen zijn dus al precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Schandalig en de mensen die zulke vergelijkingen maken zijn extremistischer dan de PVV.
[..]
Geen idee, als ze dat toen deden zaten ze toen fout, maar in de tijd van de Koude Oorlog was het natuurlijk wel een andere achtergrond.
[..]
Ik zeg nergens dat je enthousiast alle plannen van dit kabinet moet toejuichen.
[..]
Dit is een schromelijke overdrijving, maar het maakt ook niet dat je niet met pakweg de minister van cultuur of de minister van binnenlandse zaken op zoek kunt naar breed gedragen maatregelen.
Jouw post is wat mij betreft exact een voorbeeld van hoe en waarom het mis gaat in dit land. Alle genuanceerdheid is verdwenen.
Precies. De cirkel om ze heen die het normaliseert en met ze samenwerkt zijn de grootste enablers. Het enige dat werkt is een cordon sanitaire.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:07 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Maar is alle nuance juist niet weg bij populisten? En die krijgen steeds meer voet aan de grond. Hoe moet je genuanceerd zijn naar politici / volksvertegenwoordigers die totaal niet meer integer zijn? Die tussen de regels door laten zien hoe racistisch ze zijn? En laten we niet vergeten ondemocratisch, zo goed als fascistisch? De huidige parlementaire democratie is zo ingericht dat we ergens beschermd zijn, maar het fascisme is al lang de kamer en nu de coalitie, ingetreden. In hoeverre is dat nog geweldloos? Bewust mensenrechten schenden is niet geweldloos. Het is juist belangrijk heel scherp te zijn hierop. Zie het hele “milders” frame. Je speelt ze zo in de kaart!
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
Lijkt me dat je dat met belastingen doet en als er ergens ook veel belasting wordt afgedragen is het wel in de voetbalwereld. Bij transfers, salarissen, over het geheel, via ticketverkoop, verkoop van eten/drinken. We doen net alsof ze helemaal niets bijdragen aan de belastingpot.
Bikker is een vrouw.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het blijft dus bij dat ene afgemeten woordje. Hij gooit er niet een leuke soundbite of tirade uit. Dat is zeker geen toeval. Hij zal niet op Twitter op de grote trom gaan slaan. Heel veel mensen kijken de Algemene Beschouwingen niet en zeker bij Wilders is het zo dat hij iets kan zeggen en het andere doen.
Enfin, binnenkort nog meer Telegraaf TV! Bij de commerciëlen én de publieken.
[..]
https://www.nu.nl/media/6(...)rstap-naar-sbs6.html
Dit is precies het type onverdraagzaamheid waar je zelf over klaagt. Iedereen moet blijkbaar in een bandbreedte blijven die jij denkt te kunnen bepalen, dat werkt natuurlijk zo niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Jouw post is wat mij betreft exact een voorbeeld van hoe en waarom het mis gaat in dit land. Alle genuanceerdheid is verdwenen.
Volgens mij doelt Klopkoek hier op de reactie van Wilders.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bikker is een vrouw.
Je lijkt miet echt op de hoogte.
Ik had het er over dat Wilders 'stil' blijft wanneer het om rellende voetbalsupporters gaat (waar het elke week wel raak is).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bikker is een vrouw.
Je lijkt miet echt op de hoogte.
Het moet ook véél meer onder de neus worden gewreven dat in de PVV Mussolini en Göring tuig zit. Onze PVV beschermers van de Joden. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar...quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. De cirkel om ze heen die het normaliseert en met ze samenwerkt zijn de grootste enablers. Het enige dat werkt is een cordon sanitaire.
Ik weet nog wel dat een hele grote groep mensen in de USA met fakkels gingen zingen dat 'Joden hen niet gaan vervangen', en dat Nederlandse Trumpaanhangers daar geen probleem mee hadden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het moet ook véél meer onder de neus worden gewreven dat in de PVV Mussolini en Göring tuig zit. Onze PVV beschermers van de Joden. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar...
Sorry, ook de ChristenUnie moet hiermee aan de slag (wiens 'ambassade naar Jeruzalem' standpunt wel wat meer is dan enkel opportunisme).
Als ik zoek op Jeremy Mooiman zijn verleden krijg je enkel Joop.nl en NRC Handelsblad die hierop wezen sinds de PVV naar het centrum van de macht verschoof. De Telegraaf, Vandaag Inside en Wierd Duk zullen het niet zo snel doen. Elke scheet van GroenLinks daarentegen (op 85000 leden)...
Ja, dat is niet fris, maar je moet het beeld bestrijden van 'Halsema is niet op de hand van de Joden' en 'PVV komt voor onze traditie en mensen op'. Genoeg kiezers die dan twee keer nadenken hoor.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat een hele grote groep mensen in de USA met fakkels gingen zingen dat 'Joden hen niet gaan vervangen', en dat Nederlandse Trumpaanhangers daar geen probleem mee hadden.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat een hele grote groep mensen in de USA met fakkels gingen zingen dat 'Joden hen niet gaan vervangen', en dat Nederlandse Trumpaanhangers daar geen probleem mee hadden.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
[ x ]https://www.telegraaf.nl/(...)beleid-niet-mogelijk
En zo schakelt de campagne door naar 'Nexit'. Want het ligt aan iedereen, behalve de PVV, dat je dit soort dingen niet kunt uitvoeren. De hetze tegen de EU en alles wat volgens de PVV links is wordt opgevoerd. Je ziet al met die tweet dat Halsema het land uit moet hoe erg zulke dingen zijn genormaliseerd. Wilders en de PVV begaan hier een schande en de rest van het kabinet maakt het mogelijk.quote:
Goed zo. Stel je voor dat ze die flauwekul nog serieus zouden nemen ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
Er was ook een mooie docu op tv die ging over 'Trump en de Joden', waar men gewoon naast mensen stond die shirts droegen vol Jodenhaat en dan nog met droge ogen gingen beweren dat de Democraten de Jodenhaters waren. Bijzonder wel.quote:
De linkse eurocommissaris staat er onder mevrouw, terwijl in het artikel ook rechtse en ultrarechtse het een slecht een idee vinden!quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef jcdragon het volgende:
En zo snel mogelijk een Partijwet invoeren. De PVV zou in heel veel landen vanwege hun niet-democratische structuur verboden zijn. Laat staan dat je met dictator organisaties samenwerkt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. De cirkel om ze heen die het normaliseert en met ze samenwerkt zijn de grootste enablers. Het enige dat werkt is een cordon sanitaire.
En als ik die reacties erbij zie, dan maak ik mij echt wel een beetje zorgen om ons land. Hebben al deze mensen niet opgelet tijdens school of zitten ze allemaal aan de crack?quote:
Ja en dit moet dus veel meer onder de neus gewreven worden in plaats van dat 'Kurt von Storm' (Jeremy Mooiman) bij Joop en NRC blijft hangen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er was ook een mooie docu op tv die ging over 'Trump en de Joden', waar men gewoon naast mensen stond die shirts droegen vol Jodenhaat en dan nog met droge ogen gingen beweren dat de Democraten de Jodenhaters waren. Bijzonder wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |