abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215227102
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wordt jij nou enthousiast van het steeds verzinnen van de meest vreemde complottheorieën en die hier neer te smijten? Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?

Kun je dergelijke vergaande theorieën niet gewoon in BNW houden en je hier aan de daadwerkelijke bekende partijprogramma's en visies houden?
Heel veel ontwikkelingen uit Amerika (en het Verenigd Koninkrijk) komen vroeg of laat hier ook naartoe waaien. Het plan om de naturalisatie naar 10+ jaar op te rekken - bij een negatieve natuurlijke aanwas - past in dit stramien.

Het is naïef om te denken dat Nederland hier buiten staat, buiten de transnationale netwerken. We zien nu al de eerste tekenen van het Trumpisme, met het Telegraaf consortium als handlangers.

We weten wie de internationale bondgenoten zijn van een groot deel van De Kamer. We weten dat de VVD naar internationale maatstaven vrij rechts is geworden. Rechtser dan de Conservatieven en net zo rechts als De Republikeinen (waar ook niet-MAGA volk bij zit ja).

Als je op V-dem kijkt, de gouden standaard voor dit soort onderzoek, ze je nu al een negatieve trend voor Nederland. Voor de laatste twee decennia. Nederland is minder democratisch geworden.

Stop de naïviteit en stop het heimelijk heulen ('samenwerken') met extreem-rechts.

Met dat christenen makkelijk deze bocht nemen heb ik niks teveel gezegd. Lekker in bed kruipen met homohaters en nepvrienden van het heilige Israël. ChristenUnie ruikt een kans om de klok terug te draaien.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2024 16:35:11 ]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 16:33:21 #127
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215227106
quote:

[..]
Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?

Um, het zijn juist de rechtse partijen die dit soort maatregelen enthousiast omarmen. De Republikeinen in Amerika, bijvoorbeeld. Of de PVV die het nodig vindt een burgemeester te oormerken voor deportatie omdat ze een hen onwelgevallige demonstratie toestaat. 'Linken nicht erwünscht', die kant gaat het op.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-10-2024 16:53:14 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215227140
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:00 schreef JAM het volgende:

[..]
Het hele idee al dat vreemdelingenrechtadvocaten op ook maar enige wijze liever zouden hebben dat asielprocedures allemaal maar zo lang en ingewikkeld mogelijk zouden zijn omdat ze er dan meer geld aan zouden verdienen, is sowieso van een zonderlinge achterlijkheid. Dat wilde hier toch niemand beweren, mag ik hopen?
De term domrechts ligt hier en daar wat gevoelig maar is vaak niet onterecht.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 16:41:21 #129
66444 Lord_Vetinari
pi_215227179
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Gebasseerd op 29 werkelijke salarissen waarvan niemand weet wie dit zijn geweest.
Ik geloof alleen vergelijkingen als ze ergens op gebaritoneerd zijn. P.G. Wodehouse mag in zijn 'Over Seventy' lovend zijn over bassen, ik vertrouw ze niet.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 16:46:59 #130
66444 Lord_Vetinari
pi_215227219
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]
We weten dat het ambtelijkadvies is opgesteld door juristen zijnde geen meester.
Afgezien van het beroerde Nederlands van deze opmerking: Hoe bedoel je? Elke afgestudeerde jurist is 'meester', voor zover ik weet.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 16:49:23 #131
66444 Lord_Vetinari
pi_215227232
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:00 schreef JAM het volgende:

[..]
Het hele idee al dat vreemdelingenrechtadvocaten op ook maar enige wijze liever zouden hebben dat asielprocedures allemaal maar zo lang en ingewikkeld mogelijk zouden zijn omdat ze er dan meer geld aan zouden verdienen, is sowieso van een zonderlinge achterlijkheid. Dat wilde hier toch niemand beweren, mag ik hopen?
Kom op, je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat het hier wemelt van de (dom)rechtse users die dat wel beweren.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 16:52:40 #132
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215227252
quote:
18s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kom op, je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat het hier wemelt van de (dom)rechtse users die dat wel beweren.
Er zit toch ook een wonderlijke tegensrijdigheid in hè. Zoveel klagen over die asielzoekers, maar kijk eens wat ze voor de werkgelegenheid doen! 't Is ook nooit goed! :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:13:02 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215227391
De pijnlijke waarheid dat populisten nooit iets verbeteren.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215227492
quote:
18s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Afgezien van het beroerde Nederlands van deze opmerking: Hoe bedoel je? Elke afgestudeerde jurist is 'meester', voor zover ik weet.
Een jurist is per definitie geen meester in de rechten. Het is vrije onbeschermde titel.

quote:
Een jurist is een rechtsgeleerd persoon, of iemand die juridisch werk doet. 'Jurist' is geen wettelijk beschermde titel.
In theorie mag je jezelf jurist noemen als een boekje hebt doorgelezen, gegoogeld of mr frank visser hebt bekeken, het woord rechtsgeleerd persoon is volledig inhoudsloos.

Nu ga ik er vanuit dat deze mensen wel degelijk een juridische achtergrond hebben maar zeker geen meester in rechten.

Ik heb het al eerder gezegd, de kamer had een advies van de landsadvocaat moeten vragen.

Bij het juridisch loket kun je zelfs als jurist aan de slag zonder enige ervaring, alleen een korte interne cursus is vereist.

[ Bericht 6% gewijzigd door TjjWester op 10-10-2024 17:30:10 ]
speak only if it improves the silence.
pi_215227503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:13 schreef Perrin het volgende:
De pijnlijke waarheid dat populisten nooit iets verbeteren.
[ x ]
Ja want in 100 dagen kan je echt iets bereiken :')

Rutte heeft gewoon teveel uitgegeven
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:25:33 #136
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215227507
quote:

[..]
Wordt jij nou enthousiast van het steeds verzinnen van de meest vreemde complottheorieën en die hier neer te smijten? Je snapt dat dergelijke posts de lezer eerder rechtser dan linkser laat stemmen en dat je dus de zaak bepaald geen goed doet?

Kun je dergelijke vergaande theorieën niet gewoon in BNW houden en je hier aan de daadwerkelijke bekende partijprogramma's en visies houden?
Klopkoek heeft gewoon goede punten en het af doen als complottheorie omdat het nog niet is bewerkstelligd is een beetje matig
pi_215227510
Nogmaals, het is naïef om te denken dat internationale ontwikkelingen Nederland niet raken (zeker met deze internationale netwerken van een BBB en PVV, een niet zo heel principiële VVD).

Neem de academische vrijheid.
twitter

twitter

(Twee jaar later is Nederland weer een plekje gezakt, nu 15e)

Ik zag voorbij komen dat de steun aan Oekraïne ook wordt teruggeschroefd... 1.5 miljard vanaf... vraag is of dat is ten opzichte van Rutte zijn afscheidscadeautjes voor Oekraïne of ten opzichte van de normale begroting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2024 17:26:57 ]
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:27:38 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_215227526
quote:
EU-lidstaten zijn niet enthousiast over Nederlands plan voor opt-out op asiel

Andere EU-lidstaten hebben nog niet enthousiast gereageerd op het plan van Nederland om een uitzonderingspositie te vragen op het gebied van migratie. Onder anderen ministers uit Duitsland, Griekenland en Zweden vinden de opt-out van asielminister Marjolein Faber geen goed idee.
Faber is donderdag in Luxemburg voor een EU-vergadering over migratie. Woensdag zei ze nog tijdens een debat met de Tweede Kamer dat ze volop steun zou gaan zoeken voor een Nederlandse opt-out.
Onder anderen haar collega-ministers uit Duitsland, Griekenland en Zweden noemen het tegenover persbureau ANP een slecht plan. "Het is niet mogelijk volgens het EU-verdrag en dat heb ik ook tegen Nederland gezegd", vertelt Eurocommissaris Ylva Johansson (Binnenlandse Zaken) voor het begin van de vergadering.
Ook de Duitse binnenlandminister Nancy Faeser vindt de opt-out "geen goed idee". De Finse minister Lulu Ranne voegt daaraan toe dat de wens van Nederland "niet realistisch" is.
De Griekse minister Nikolaos Panagiotopoulos vindt het onwenselijk dat EU-lidstaten een nationaal migratiebeleid gaan voeren. Het is volgens hem juist belangrijk dat EU-landen elkaar vasthouden en als één blok het EU-migratiepact uitvoeren.
De ministers van Frankrijk, België en Finland geven geen direct antwoord op de vraag of het Nederlandse verzoek wensdenken is of kans van slagen heeft. "Frankrijk vraagt niet om een opt-out", antwoordt minister Bruno Retailleau op de vraag van het ANP. "Integendeel, we hebben het asiel-immigratiepakket krachtig gesteund en willen zelfs vooruitlopen op de inwerkingtreding ervan."
"Het is belangrijk dat we nu het Europese migratiepact uitvoeren", zegt de Belgische staatssecretaris Nicole de Moor.
Het migratiepact, dat afgelopen voorjaar werd aangenomen, moet ervoor zorgen dat minder migranten asiel aanvragen in de EU. Het plan is onder meer om kansarme asielzoekers op te vangen in gesloten centra aan de Europese buitengrenzen. De maatregelen moeten vanaf 2026 gelden.

Bespreken opt-out voorlopig nog niet aan de orde
Nederland is niet het enige land dat aangegeven heeft een opt-out te willen. Ook Hongarije heeft de Europese Commissie laten weten een uitzonderingspositie op het Europese asielbeleid te willen.
Maar de kans is klein dat dit gaat gebeuren. De Europese Commissie beslist niet over zo'n opt-out, maar alle EU-landen samen. Zij moeten unaniem besluiten dat een land de uitzondering verdient. Daarbij kan een opt-out pas worden ingevoerd bij een verdragswijziging. Maar een verdragswijziging staat in de nabije toekomst niet op de Europese agenda.
De aanvraag van de opt-out wordt daarom door veel partijen als symbolisch gezien. Faber gaf woensdag nog aan dat het een zaak "van de lange adem" is. "Maar het signaal dat is gegeven is duidelijk geland binnen Europa. Ik kan u vertellen dat het zeker een gesprek is in Brussel."
https://www.nu.nl/politie(...)pt-out-op-asiel.html
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:29:41 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215227535
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Een jurist is per definitie geen meester in de rechten. Het is vrije onbeschermde titel.

In theorie mag je jezelf jurist noemen als een boekje hebt doorgelezen, gegoogeld of mr frank visser hebt bekeken, nu ga ik er vanuit dat deze mensen wel degelijk een juridische achtergrond hebben maar zeker geen meester in rechten.
Lulkoek. Dat het een onbeschermde titel is wil nog niet zeggen dat elke jurist DUS geen LLM/meester in de rechten is.

Verreweg de meeste juristen zijn dat wél. En al helemaal op de ministeries.

Ik denk dat je weinig vacatures voor jurist (m.n. bij de overheid) zult vinden waar een afgeronde rechtenstudie (dus incl. master) géén vereiste is...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:30:07 #140
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215227539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Heel veel ontwikkelingen uit Amerika (en het Verenigd Koninkrijk) komen vroeg of laat hier ook naartoe waaien. Het plan om de naturalisatie naar 10+ jaar op te rekken - bij een negatieve natuurlijke aanwas - past in dit stramien.

Het is naïef om te denken dat Nederland hier buiten staat, buiten de transnationale netwerken. We zien nu al de eerste tekenen van het Trumpisme, met het Telegraaf consortium als handlangers.

We weten wie de internationale bondgenoten zijn van een groot deel van De Kamer. We weten dat de VVD naar internationale maatstaven vrij rechts is geworden. Rechtser dan de Conservatieven en net zo rechts als De Republikeinen (waar ook niet-MAGA volk bij zit ja).

Als je op V-dem kijkt, de gouden standaard voor dit soort onderzoek, ze je nu al een negatieve trend voor Nederland. Voor de laatste twee decennia. Nederland is minder democratisch geworden.

Stop de naïviteit en stop het heimelijk heulen ('samenwerken') met extreem-rechts.

Met dat christenen makkelijk deze bocht nemen heb ik niks teveel gezegd. Lekker in bed kruipen met homohaters en nepvrienden van het heilige Israël. ChristenUnie ruikt een kans om de klok terug te draaien.
Oneens als het gaat om de VVD. Dat zijn gewoon raspopulisten en draaien met alles mee. Zolang het maar om het grote geld gaat.

Wel eens als het gaat om de CU. Mirjam Bikker heeft afgelopen weekend de hele tijd de rechterhand van Wilders gespeeld. En vroeg zelfs een debat aan met de minister op basis van een opinie artikel van twee politiemedewerkers in een joodse krant dat gesubsidieerd wordt door het CIDI
pi_215227543
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lulkoek. Dat het een onbeschermde titel is wil nog niet zeggen dat elke jurist DUS geen LLM/meester in de rechten is.

Verreweg de meeste juristen zijn dat wél. En al helemaal op de ministeries.

Ik denk dat je weinig vacatures voor jurist (m.n. bij de overheid) zult vinden waar een afgeronde rechtenstudie (dus incl. master) géén vereiste is...
Daarnaast wordt voor dit soort zaken vast ook landsadvocaat geraadpleegd.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:31:40 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215227550
quote:
3s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]
[..]
In theorie mag je jezelf jurist noemen als een boekje hebt doorgelezen, gegoogeld of mr frank visser hebt bekeken, het woord rechtsgeleerd persoon is volledig inhoudsloos.

Nu ga ik er vanuit dat deze mensen wel degelijk een juridische achtergrond hebben maar zeker geen meester in rechten.

Ik heb het al eerder gezegd, de kamer had een advies van de landsadvocaat moeten vragen.

Bij het juridisch loket kun je zelfs als jurist aan de slag zonder enige ervaring, alleen een korte interne cursus is vereist.
Zeer zeker WEL LLM/meester in de rechten. Echter GEEN advocaat.

Jij lijkt te denken: meester in de rechten = advocaat
Dat is nogal :')
pi_215227568
quote:
Is van de zotte dat er niks mogelijk is. Eenmaal getekend is, stik er maar in.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:35:59 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215227587
De in het regeerakkoord afgesproken reductie van 22% in het ambtenarenbestand gaat toch niet alleen bij beleid & bestuur plaatsvinden, maar ook bij de uitvoering. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar om de ingeboekte bezuinigingen te kunnen halen willen departementen toch gaan snijden bij bijvoorbeeld UWV, DUO en de Sociale Verzekeringsbank.

https://nos.nl/artikel/25(...)en-bij-bezuinigingen

Volgens mij gaat hier iets mis in de volgorde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215227595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:33 schreef StephanL het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Wat er wel duidelijk wordt is dat eenzijdig allerlei verdragswijzigingen eisen niet overdreven kansrijk is, dat lijkt me niet meer dan logisch.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:37:19 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215227602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
De in het regeerakkoord afgesproken reductie van 22% in het ambtenarenbestand gaat toch niet alleen bij beleid & bestuur plaatsvinden, maar ook bij de uitvoering. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar om de ingeboekte bezuinigingen te kunnen halen willen departementen toch gaan snijden bij bijvoorbeeld UWV, DUO en de Sociale Verzekeringsbank.

Ik las het. Dat gaat één doffe ellende worden..
pi_215227627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Klopkoek heeft gewoon goede punten en het af doen als complottheorie omdat het nog niet is bewerkstelligd is een beetje matig
Doen alsof partijen hier de democratie willen afbreken door stemrecht af te nemen en stembureaus te verwijderen, dat zijn gewoon complotten. Vergelijkingen met Duitsland uit de jaren 30 van de vorige eeuw slaan ook nergens op en tonen een enorm gebrek aan kennis van de geschiedenis aan. Ik zou zeggen: lees Mein Kampf eens en vergelijk dat met wat Wilders zegt, dan zie je dat het totaal onvergelijkbaar is.

Naast dat WO2 vergelijkingen hier gewoon verboden zijn, tot voor kort werd daar heel scherp op gemodereerd.

Ik ga hier echt het huidige kabinet niet zitten toejuichen, maar ze vergelijken met het nazisme is feitelijk gewoon het enorm downsizen van wat er in de geschiedenis is gebeurd.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 17:39:58 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215227629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:33 schreef StephanL het volgende:

[..]
Dit gaat om eenzijdige zaken he? Je wil een opt out (in principe alleen mogelijk bij toetreding en Verdragswijziginge) en schuift daarmee het probleem op het bordje van de andere lidstaten terwijl je er zelf tussenuit naait.

En dan ben jij verbaasd dat die andere lidstaten daar niet om staan te springen? :')
pi_215227630
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef Janneke141 het volgende:

Dit is wel een beetje de kern van veel wat het kabinet wil.

quote:
Ik zeg dus niet dat het niet kan, maar het gaat nu op een onverstandige manier."
pi_215227658
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niemand heeft het over 'automatisch'. Allemaal zeggen ze dat dit morgen nog niet kan. Velen zeggen dat eerst de oorlog moet zijn gestopt/gestaakt.

De BBB praat met 'bufferstaat' en andere uitspraken letterlijk het Kremlin na. Bovenop eerdere acties zoals Zelensky niet willen ontvangen. Dat is de crux.

Tijdens de Koude Oorlog (en ook nu) grensde de NAVO al direct aan Rusland of de Sovjet mogendheden.

Het ANP van Rusland zei letterlijk na de verkiezingen: het Kremlin heeft gewonnen in Nederland.
Ja ik kijk ook weleens op van de uitspraken/insteek van de BBB maar ik kan me ook niet voorstellen dat een boerenpartij zich laat inmengen door Rusland of vice versa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')