abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215231079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:10 schreef Jojoke het volgende:
Ook dat hele gedoe in Afghanistan was schromelijk overdreven.
Vergelijk die hetze eens met dat wat het huidige kabinet doet met Afghanistan (of juist niet doet).

Dat is een veel groter schandaal maar dan gaan de gebruikelijke machines niet draaien. Deze machines hebben als gevolg dat ook een NOS het niet kan negeren en er meerdere berichten over schrijft. Onderschat niet de macht van twitter en hoe dat de media binnen sijpelt (ook al gebruikt slechts een klein deel van Nederland dit).

Goed, je kunt over Afghanistan verschillend over denken, net zoals je over Halsema verschillend kunt denken maar Kaag is feitelijk gewoon het land uit gepest en bedreigd door extreem-rechts. Haar kinderen waren niet veilig meer.

Iets dat Wilders kennelijk met Halsema wil herhalen ("het land uit", precies dat wat hij met heks Kaag voor elkaar kreeg). Neem zulke woorden serieus. De Telegraaf deed ooit hetzelfde vlak voor de oorlog met de Joodse wethouder De Miranda.

Het is gewoonweg vrij serieuze democratische erosie, en dat is bepaald geen complottheorie of overdrijving.

De VVD heeft al die jaren geen voorstellen gedaan om de democratie te beschermen of verstevigen (hun liberale vrienden in Duitsland en Frankrijk zitten anders in de 'wedstrijd').

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2024 23:31:23 ]
pi_215231150
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vergelijk die hetze eens met dat wat het huidige kabinet doet met Afghanistan (of juist niet doet).

Dat is een veel groter schandaal maar dan gaan de gebruikelijke machines niet draaien. Deze machines hebben als gevolg dat ook een NOS het niet kan negeren en er meerdere berichten over schrijft. Onderschat niet de macht van twitter en hoe dat de media binnen sijpelt (ook al gebruikt slechts een klein deel van Nederland dit).

Goed, je kunt over Afghanistan verschillend over denken, net zoals je over Halsema verschillend kunt denken maar Kaag is feitelijk gewoon het land uit gepest en bedreigd door extreem-rechts. Haar kinderen waren niet veilig meer.

Iets dat Wilders kennelijk met Halsema wil herhalen ("het land uit", precies dat wat hij met heks Kaag voor elkaar kreeg). Neem zulke woorden serieus. De Telegraaf deed ooit hetzelfde vlak voor de oorlog met de Joodse wethouder De Miranda.

Het is gewoonweg vrij serieuze democratische erosie, en dat is bepaald geen complottheorie of overdrijving.

De VVD heeft al die jaren geen voorstellen gedaan om de democratie te beschermen of verstevigen (hun liberale vrienden in Duitsland en Frankrijk zitten anders in de 'wedstrijd').
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.

De media gaat hier ook verkeerd mee om. Die blazen alles steeds op, waardoor Wilders weer meer aandacht krijgt en weer in de peilingen stijgt. Oliedom. Ik heb stellig de indruk dat de clicks en het verdienmodel belangrijker is voor de journalisten, dan dat ze de democratie proberen te beschermen en dus iets selectiever zijn met hun berichtgeving.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:46:55 #253
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215231177
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.

De media gaat hier ook verkeerd mee om. Die blazen alles steeds op, waardoor Wilders weer meer aandacht krijgt en weer in de peilingen stijgt. Oliedom. Ik heb stellig de indruk dat de clicks en het verdienmodel belangrijker is voor de journalisten, dan dat ze de democratie proberen te beschermen en dus iets selectiever zijn met hun berichtgeving.
Als niemand op die ellende zou reageren zou hij leeglopen als een ballon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215231204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als niemand op die ellende zou reageren zou hij leeglopen als een ballon.
Precies, men roept het over zichzelf af en de media is helemaal in de overdrive sinds de verkiezingen. Deze man gaat dit land niks brengen en de enige reden waarom hij zo groot is, is omdat de media elke keer in zijn goedkope propagandavalletjes trapt.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:55:18 #255
38496 Perrin
pi_215231210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Precies, men roept het over zichzelf af en de media is helemaal in de overdrive sinds de verkiezingen. Deze man gaat dit land niks brengen en de enige reden waarom hij zo groot is, is omdat de media elke keer in zijn goedkope propagandavalletjes trapt.
En hem de agenda laat domineren. Zo triest..
pi_215231232
quote:
18s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
En hem de agenda laat domineren. Zo triest..
Precies. En ik begrijp niet waarom ze dit zelf niet zien.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:19:18 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215231321
Nogmaals, nieuws doet verslag van nieuws, het is juist niet de bedoeling om allerlei agenda's erop na te houden. Ook als de media er niets van zou zeggen, dan nog is Wilders populair en wordt er vooral gezegd dat de media hem negeert en dat si dan weer een soort van demoniseren. 'Maar dat lees je niet in de media'. Zou raar zijn als de media besluit geen nieuws meer te brengen over bepaalde onderwerpen, dat vind ik net zo ongewenst als de media als vijand van het volk neerzetten.

Het mag best allemaal enigszins een kleurtje hebben als het om nieuws gaat, maar expres dingen niet uitzenden druist tegen het idee achter nieuws in.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:26:23 #258
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215231352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 21:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niet alles haalt het nieuws maar dat is nu al wel aan de hand. Er is sprake van chilling effect en intimidatie onder journalisten en wetenschappers - waar de PVV voor en achter de schermen zeker een hand in heeft. De academische vrijheid is enorm gedaald in Nederland (ik verwijs weer naar V-Dem), en nee, dat komt hoofdzakelijk niet door 'woke'. Jan Roos en consorten gooien doodleuk Volkskrant journalisten voor de bus, met adres en school van de kinderen. Sommige UvA professoren hadden een tijdje politiebescherming nodig en werden aangeraden even op een ander adres te gaan slapen.

Uiteraard herhaalt de geschiedenis niet zichzelf één-op-één. Dat moge duidelijk zijn. Veel excessen van het nazisme zijn niet uitgevonden door het nazisme. Er is nooit een letterlijke herhaling.

In nabije landen, waaronder Duitsland, hebben we zeer recentelijk natuurlijk wél plannen voor een staatsgreep gezien. Door zusterorganisaties en gelieerde groepen van de PVV. Een groot verschil met Duitsland is dat ze daar een heel instituut en traditie tegen hebben (Verfassungsschutz) en waarschijnlijk de inlichtingendiensten in mindere mate een blinde vlek hebben (daarnaast: alle partijen staan niet toe dat AfD een ondervoorzitter levert in het Duitse parlement, die stoel blijft vacant). In tegenstelling tot Le Pen en Meloni is de PVV nog steeds vrienden met AfD.

En oh, sommige geschriften van de PVV kun je direct vergelijken met Mein Kampf. Martin Bosma, maar ook Kruis zijn schrijfsels over de grootsheid van Mussolini.
Overigens, en dit is iets waar ik zelf pas heel laat achter ben gekomen, is de reden dat Hitler de christen fundi's achter zich heeft gekregen helemaal niet vanwege het Joods zijn van die mensen, maar omdat hij riep dat alle Joden in feite 'bolsjewieken' waren, die als ze aan de macht zouden komen het christelijk geloof zouden verbieden.

Ik zie verontrustend veel parallellen met onze huidige tijd. Nog niet eens zoveel 'hier' - als in Nederland - maar wel degelijk in de VS
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:38:24 #259
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215231399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:19 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, nieuws doet verslag van nieuws, het is juist niet de bedoeling om allerlei agenda's erop na te houden. Ook als de media er niets van zou zeggen, dan nog is Wilders populair en wordt er vooral gezegd dat de media hem negeert en dat si dan weer een soort van demoniseren. 'Maar dat lees je niet in de media'. Zou raar zijn als de media besluit geen nieuws meer te brengen over bepaalde onderwerpen, dat vind ik net zo ongewenst als de media als vijand van het volk neerzetten.

Het mag best allemaal enigszins een kleurtje hebben als het om nieuws gaat, maar expres dingen niet uitzenden druist tegen het idee achter nieuws in.
Ik was in het andere topic al een beetje bezig, maar wat nu een heldere boosdchap zou zijn aan de PVV-kiezer is dat Wilders in de afgelopen 25 jaar (pak hem beet, ik doe het even uit mijn hoofd) in de politiek niets anders heeft gedaan dan werkelijk iedereen voor rotte vis uitmaken, allerhande spookverhalen de wereld in geholpen waar allemaal geen reet van waar bleek te zijn, werkelijk geen reet bij heeft gedragen aan de kwaliteit van leven van de Nederlander, bij de eerste beste gelegenheid vrijwel al zijn verkiezingsbeloftes in heeft moeten slikken, en nu zijn partij nu eindelijk 'de grootste is', vooral duidelijk wordt wat een afschuwelijk stel klunsen dat allemaal zijn die tot geen enkele normale samenwerking, of geen enkel fatsoenlijk idee in staat blijken te zijn. Zijn grootste (of wellicht enige zelfs) bijdrage aan het politieke discours is de volkomen infantilisering en verzuring daarvan.
Dan ondertussen probeert hij ook nog de demoratische rechtstaat uit te hollen en van Nederland een soort Hongarije-light te maken door het parlement bij de eerste beste gelegenheid buitenspel te proberen te zetten en á la Órban (zijn grote held) via noodrecht per decreet te gaan regeren.
Dat dan allemaal ook nog eens verkopen als daadwerkelijk partriotisme, als daadwerkelijke vaderlandsliefde, terwijl juist de grootste verworvenheid die we hier hebben, werkelijk heel bijzonder en uniek op het wereldtoneel, de vrije, open en rechtstatelijke democratie is, dat is gewoon om te kotsen. Dat heeft dus ook allemaal geen reet te maken met de problemen die de PVV-stemmers 'voelen'. Die hebben daar ook niets aan. Die worden dag in, dag uit, voor het lapje gehouden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215231427
quote:

Dit is weldegelijk een keuze. Nu wordt elke onzin tweet van Wilders voorpagina-nieuws. Waarom is dat nodig? Je kan hem gerust op pagina 4 en onderaan een website zetten. Het kabinet regeert, maar iedereen doet heel erg zijn best om Wilders zo groot mogelijk te maken. Groter ook dan het kabinet dat leunt op 4 partijen. En daarmee maken ze hem voorpagina-nieuws en zorgen ze dat hij het nieuws domineert. Ze bedienen hem maximaal. En dat is een keuze, want het kan weldegelijk heel anders.
pi_215231458
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Kaag kon de gewone burger niet bereiken als partijleider, maar de hetze heb ik nooit begrepen. Ook dat hele gedoe in Afghanistan was schromelijk overdreven.
Nouja ik was aardig pissig dat ze na hier scheiden onze wegen meteen verderging in Rutte 4. Misschien had NSC van haar afgekeken hoe je kiezers bedriegt. Waarom je dat zou afkijken geen idee, beide verloren dik door hun draai.
pi_215231520
quote:

Tegelijk beheerst Geert Wilders nu het nieuws. Door zijn twitter gedrag, zijn pesten en zijn onruststoken wordt het nieuws een soort zendtijd voor politieke partijen voor de PVV. Hst zou toch helemaal niet vreemd zijn wanneer het nieuws iets meer een filter over de fophef haalde?

Dus fijn dat Wilders zo’n hoge dunk van anti semitisme heeft, maar waarom hanteert hij die standaard wel richting Halsema en niet richting zijn Europese vrinden? Fijn dat eeuwige geschreeuw over het strengste migratie beleid ooit, kom maar met beleid in plaats van lawaai, etc. etc.
pi_215231825
quote:

Maar je kunt je best afvragen of iedere tweet van Wilders nieuws is. Net zoals je alle opmerkingen over 'ik blaas het kabinet op als er geen noodwet komt', waarvan alle politiek duiders zeggen dat hij dat toch niet gaat doen, niet ongefilterd hoeft te brengen. Momenteel is de pers gewoon de ongefilterde luidspreker van Wilders, dat lijkt me ook niet de bedoeling. En de werkelijke feiten, dat we dit jaar bijvoorbeeld een bijzonder lage instroom aan asielzoekers hebben, die halen het nieuws niet.

Je kunt nieuws brengen als: "WILDERS LAAT KABINET VALLEN ALS NOODWET NIET KOMT" of als 'Wilders zegt dat hij kabinet laat vallen, we leggen hier uit waarom dat onwaarschijnlijk is'. Je kunt als nieuwsorganisatie ook steeds het verschil tussen noodwet en spoedwet uitleggen, maar gewoon elke keer beschrijven dat beide eigenlijk niet nodig zijn zou ook een keus kunnen zijn.

Als ik een politieke nieuwsredactie zou leiden, zou er trouwens permanent een liveblog vanuit de Tweede Kamer (zowel plenair als commissiezaaltjes) zijn, dat zou de belangrijkste lijn zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 07:54:34 ]
pi_215231920
Gisteren was er trouwens een item op radio 1 met Jimmy Dijk over de nieuwe koers van de SP mbt immigratie.

Maar wat klinkt die partij/man zo treurig, continu zaniken over SCHULD VAN DE VVD!!! ARGGH VDD!
Ik denk dat hij vaker het woord VVD heeft gezegd dan SP.

Echt een soort calimero gehuil.
https://www.nporadio1.nl/(...)gratie-en-integratie
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:22:24 #265
38496 Perrin
pi_215231928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Gisteren was er trouwens een item op radio 1 met Jimmy Dijk over de nieuwe koers van de SP mbt immigratie.

Maar wat klinkt die partij/man zo treurig, continu zaniken over SCHULD VAN DE VVD!!! ARGGH VDD!

Dat is toch wat de SP altijd doet? Jimmy pakt zijn rol binnen de partij gewoon traditioneel op. Er volgt al decennia lang een klaagzang tegen de gemene werkgevers die de brave hardwerkende gewone man uitknijpen en klein houden.
pi_215231961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 01:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja ik was aardig pissig dat ze na hier scheiden onze wegen meteen verderging in Rutte 4. Misschien had NSC van haar afgekeken hoe je kiezers bedriegt. Waarom je dat zou afkijken geen idee, beide verloren dik door hun draai.
Dat was wel een teken dat haar daden niet overeen kwamen met haar woorden.
En dan een groot deel van de Nederlanders wegzetten als "deplorables/wie zijn toch die mensen" heeft vast ook niet geholpen.
pi_215231972
quote:

Hij gedraagt zich inderdaad altijd als een verongelijkt kind. Enige waar de SP steevast mee komt is belastingverhoging voor bedrijven en vermogenden. Die langspeelplaat kennen we.
pi_215231999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Mijn 'stelling' is dat media gelieerd aan o.a. De Telegraaf zelf deelnemer zijn, net zoals Murdoch dat in de Angelsaksische landen is. De Telegraaf geeft welbewust een fascist als Wierd Duk een podium. Ook al voor het internet en clickjeskapitalisme bestond was De Telegraaf dubieus (voorbeelden te over) maar toen was er nog balans.

Ook een WNL speelt het mee door continu migratie erbij te halen én te proberen antisemitisme te politiseren. RTL pretendeert neutraal te zijn maar is dat om vele redenen echt niet (Frits Wester is altijd een CDAer aan de rechterflank geweest).

'De rest' van het journaille kan dan niet achter blijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 08:33:47 ]
pi_215232044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:29 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Hij gedraagt zich inderdaad altijd als een verongelijkt kind. Enige waar de SP steevast mee komt is belastingverhoging voor bedrijven en vermogenden. Die langspeelplaat kennen we.
Zucht, nee, dat is niet helemaal waar. De SP is wel degelijk in staat tot uitgedachte en uitgeschreven analyses. De SP heeft zeker ook wel een punt dat de belastingen op ('dood') vermogen in Nederland aan de lage kant zijn. Logisch ook, met continu een rechtse meerderheid.

Ik heb er in mijn hele leven maar drie keer op gestemd en toch is het een goede club mensen.
pi_215232058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is toch wat de SP altijd doet? Jimmy pakt zijn rol binnen de partij gewoon traditioneel op. Er volgt al decennia lang een klaagzang tegen de gemene werkgevers die de brave hardwerkende gewone man uitknijpen en klein houden.
En al decennia daalt de arbeidsinkomensquote. Terecht om naar de VVD en hun achterban te wijzen, die ook op slinkse wijze langzaam aan de CAOs uithollen en onklaar maken (CAOs legen tevens een bodem voor verderop in het loongebouw).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 08:41:03 ]
pi_215232100
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 07:49 schreef Hanca het volgende:
En de werkelijke feiten, dat we dit jaar bijvoorbeeld een bijzonder lage instroom aan asielzoekers hebben, die halen het nieuws niet.
Nogmaals: daar wordt over nagedacht :) Door de Kees Berghuisjes en Westertjes van deze wereld, waar de RTL en VVD lekker gezamenlijk naar het voetbal kijken (bron: wantrouwen in de wandelgangen). De Bert Huijsjes van WNL.

Het NKO laat zien hoe lager en middelbaar opgeleiden zichzelf als 'rechts' zien - wat ze dan vooral verbinden aan migratie - en hoger opgeleiden gemiddeld als 'links van het midden'.

Deze lager en middelbaar opgeleiden worden gebrainwashed door de commerciëlen (bijna per definitie is dat rechts) en Facebook. SBS6 is gewoon Foxnews, letterlijk Telegraaf TV (dat ook al vanuit de historie in de Tros, Powned en WNL zit).

Hoger opgeleiden verbreken uiteindelijk de 'solidariteit' met laag. Daar gaat het op uit draaien... echt waar... dat is strategie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 08:49:15 ]
pi_215232105
tiktok

Ach, Robje toch.
pi_215232114
quote:
81s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:49 schreef nostra het volgende:
[ tiktok ]

Ach, Robje toch.
Moet je dan Tiktok volledig aan PVV en FvD laten?

Jetten is terug op TikTok om het niet helemaal te laten kapen door extreem-rechts
pi_215232134
quote:

Daar is de SP toch nooit anders in geweest. Vanuit hun zienswijze ook nog wel enigszins te begrijpen, maar bepaald constructief is het allemaal niet.
pi_215232245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:26 schreef kladderadatsch het volgende:
Ik zie verontrustend veel parallellen met onze huidige tijd. Nog niet eens zoveel 'hier' - als in Nederland - maar wel degelijk in de VS
Ja, de VS is wat verder gevorderd maar in Nederland is het proces ook aan de gang (onderschat niet de volledige commercialisering van het media landschap). Er zijn zoals gezegd internationale dwarsverbanden. De nationalisten zijn internationaal goed verbonden (en voorzien van middelen).

Wat hier ook mee speelt is dat de VS natuurlijk veel grotere nieuwsredacties hebben (met onderzoek!), de Amerikaanse overheid wat moeilijker is om te kapen (daardoor meer openheid en lekken), er veel meer alternatieven zijn (dus niet alleen Van Thillo zijn stal), en je idee vermoed ik toch gebaseerd is op de 'liberal media'. Daardoor komt het allemaal wat sneller op de radar bij de goed oplettende mensen.

Iets van 70 miljardairs staan achter Trump (ja, heel veel ook niet)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 09:05:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')