Straks is het eentje van Vlaams Belang. Het zal vast in deze hoek hangen: een Nederlandstalige persoon met iets te innige Hongaarse, Russische of Israëlitische roots, een Nederlander met losse handjes of fraude, of een Nederlandstalige persoon die bekend staat als zeer radicaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Wellicht omdat hij medewerker van een PVV-EP-lid was?
Zeker, ze heeft de afgelopen maanden de kranten, het debat en het nieuws gedomineerd. Allemaal aandacht voor de PVV die afgelopen tijd weer stegen in de peilingen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:49 schreef JAM het volgende:
Heeft Faber überhaupt al eens iets bereikt, anders dan domme blunder op domme blunder stapelen?
Het is toch een hele jammerlijke zaak dat het electoraat mensen voornamelijk daarop afrekent.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zeker, ze heeft de afgelopen maanden de kranten, het debat en het nieuws gedomineerd. Allemaal aandacht voor de PVV die afgelopen tijd weer stegen in de peilingen.
En het is zo een leuke gezellige vrouw, krijgen we van Wester en Verweij te horen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zeker, ze heeft de afgelopen maanden de kranten, het debat en het nieuws gedomineerd. Allemaal aandacht voor de PVV die afgelopen tijd weer stegen in de peilingen.
De tijd dat mensen een krant lazen, een krant waar journalisten iets over te zeggen hadden, en alleen De Telegraaf vol met leugens stond (zoals over het huis in België van Den Uyl) ligt ver achter ons. Helaas.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Het is toch een hele jammerlijke zaak dat het electoraat mensen voornamelijk daarop afrekent.
Jij vindt Marianne 'dor hout' Zwagerman, De Hond enz. betrouwbaar?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:50 schreef Nober het volgende:
Over journalisten gesproken, niks veranderd na de schadevergoeding aan Willem Oltmans
Op z’n Kop! · Episode
Zo gaat dat, helaas. Kijk naar Trump die de vrouw van Ted Cruz en Ted zelf had beledigd. Maar zodra meedoen met de macht mogelijk is of wordt, dan draait men en kan er ineens van alles.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef Origami94 het volgende:
Uberhaupt best vreemd dat de NSC aan dit kabinet begon terwijl Omtzigt de huid werd volgescholden op Twitter door Geert
Ah, volgens Geertje zou Yesilgoz hem willen laten omleggen omdat ze Turks is en de VVD is ook gewoon gezellig aangeschoven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef Origami94 het volgende:
Uberhaupt best vreemd dat de NSC aan dit kabinet begon terwijl Omtzigt de huid werd volgescholden op Twitter door Geert
Is dat zo, ik googelde effe snel, maar kwam het niet tegen, weet jij waar ik dat kan vinden?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het ANP van Rusland zei letterlijk na de verkiezingen: het Kremlin heeft gewonnen in Nederland.
Dit is volgens bijna gelijk aan het lijstje met meest gelukkige mensen ter wereld.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:11 schreef Klopkoek het volgende:
https://wnl.tv/2024/10/10(...)oel-niet-het-middel/
Best treurig hoe Zijlstra het vooral weer 'praktisch' bekijkt.
Ik denk dat het ook niet ondenkbaar is dat net als Amerika met het kiesrecht gerommeld gaat worden. Zo van 'daar een stembureau minder', 'deze groep ontnemen we het kiesrecht' enzovoorts (er ligt een plan om naturalisatie pas na 10+ jaar toe te staan; dat is een veel langere periode dan de rest van Europa).
Bij de VVD bespeur ik nou niet bepaald plannen om het democratisch proces te versterken of beschermen (alleen een kiesdrempel ja, maar dat alleen op zichzelf maakt het juist minder democratisch).
Nederland is de laatste 20 jaar al wat af gegleden:
[ x ]
Gaat vast ook helemaal goedkomen met criminaliteitscijfers, maar die kun je ook weer in je voordeel gebruiken als antidemocratische alleenheerser.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
De in het regeerakkoord afgesproken reductie van 22% in het ambtenarenbestand gaat toch niet alleen bij beleid & bestuur plaatsvinden, maar ook bij de uitvoering. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar om de ingeboekte bezuinigingen te kunnen halen willen departementen toch gaan snijden bij bijvoorbeeld UWV, DUO en de Sociale Verzekeringsbank.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-bij-bezuinigingen
Volgens mij gaat hier iets mis in de volgorde.
Het begon daar toen ook niet meteen met gruwelheden, maar de weg ernaar toe is een proces dat nooit meer vergeten mocht worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja jij bent heel goed in dit soort zaken vergoeilijken. De crisiswetgeving waar ze zo gebrand op zijn is wel degelijk het stemmen afnemen. De oppositie waar wij op hebben gestemd staat op die manier buiten spel. Wilders is overduidelijk over moslims dat is zeker vergelijkbaar met nazisme. Tuurlijk begint het met deportaties en waar eindigt het?
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het begon daar toen ook niet meteen met gruwelheden, maar de weg ernaar toe is een proces dat nooit meer vergeten mocht worden.
Blijkbaar bestaan er meer mensen zoals Blok in andere landen. Maar even serieus, ik denk juist dat het te maken heeft dat het idee van 'de tegenpartij' nog nooit zo actueel is geweest, met vooral grote dank aan social media in combinatie met hoe mensen makkelijk boos te krijgen zijn en vervolgens alles voor waar aannemen van de gene die hen boos houdt. En die verdient daar dan weer bakken vol met geld aan, vergeet ook geen mok te kopen in de store. De kunst is dan om alle gebeurtenissen in de wereld te linken aan hetzelfde narratief (of complottheorie) en reken uit je winst. Zeggen dat een pizzeria kinderen in de kelder heeft, geen probleem. Beweren dat tientallen ouders van neergemaaide kinderen op een high school acteurs zijn, geloven we meteen, want de tv en media liegen sowieso.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is de opkomst van radicaal rechts in heel Europa aan Stef Blok te danken?
Ik denk eigenlijk dat de haat jegens met name Marokkanen en bij uitbreiding (MENA-)moslims even groot, zo niet groter is dan die tegen Joden in de jaren 30.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.
Projectie en stammengedrag. Wilders heult openlijk met allerlei Jodenhaters, maar dat is op geen enkel moment een probleem.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom wordt er ineens in allerlei topics op FOK! gedaan of de linkse partijen en linkse stemmers vóór antisemitisme zijn?
Dat is helemaal geen links dingetje
Nooit geweest ook
Niet alles haalt het nieuws maar dat is nu al wel aan de hand. Er is sprake van chilling effect en intimidatie onder journalisten en wetenschappers - waar de PVV voor en achter de schermen zeker een hand in heeft. De academische vrijheid is enorm gedaald in Nederland (ik verwijs weer naar V-Dem), en nee, dat komt hoofdzakelijk niet door 'woke'. Jan Roos en consorten gooien doodleuk Volkskrant journalisten voor de bus, met adres en school van de kinderen. Sommige UvA professoren hadden een tijdje politiebescherming nodig en werden aangeraden even op een ander adres te gaan slapen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De weg er naar toe begon met een mislukte staatsgreep, Mein Kampf en verkiezingen onder intimidatie van knokploegen. Als dat hier aan de hand is mag je naar de jaren 30 van de vorige eeuw kijken. Nu lijkt het meer op wat we deze eeuw in Oostenrijk al hebben gezien met de FPÖ en het zou kunnen uitlopen op wat er in Polen en Hongarije is gebeurd. Ernstig genoeg, zou ik zeggen. Maar geen nazisme.
Ik mag ook die “mr.” voor mijn naam zetten (niet dat ik het ooit doe overigens). Maar mijn dagdagelijkse functiebenaming is toch echt gewoon jurist.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doet hij ook niet. En alsnog heeft hij géén idee waar hij het over heeft
Precies, beleid is niet haar doel. Ophef en aandacht zijn haar doel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Alleen is Yesilgoz niet de partij maar een passant. Omtzigt is wel de partij.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, volgens Geertje zou Yesilgoz hem willen laten omleggen omdat ze Turks is en de VVD is ook gewoon gezellig aangeschoven.
Ik ook. Ik gebruik mijn titel ook niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag ook die “mr.” voor mijn naam zetten (niet dat ik het ooit doe overigens). Maar mijn dagdagelijkse functiebenaming is toch echt gewoon jurist.
Waar komt die onzin vandaan joh?
Het is gewoon (meer dan) idiootquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Projectie en stammengedrag. Wilders heult openlijk met allerlei Jodenhaters, maar dat is op geen enkel moment een probleem.
'Een Moslim heeft wat gedaan, alle Moslims moeten het land uit'
Nee, als een individu wat doet dan hoeft niet iedereen die op hem lijkt of hetzelfde geloof aanhangt het land uit, dat staat in onze grondwet
'Moslimlover, jouw vriendjes verkrachten onze dochters, dat is jullie schuld'
En dan bedenkt diegene zich dat Moslims alle Joden dood zouden willen en de linkse mensen Moslimslovers zijn en dus zijn ze Jodenhaters.
Tegenwoordig is het bij een groep mensen al zo erg dat als je niet meteen alle Moslims wil deporteren, dat het dan jouw vriendjes zijn. Dat terwijl van mij juist geen enkele groep op die basissen het land uit hoeft of moet, of het nu Moslims, rechtse mensen of dakbedekkers met een gebroken arm.
Kaag kon de gewone burger niet bereiken als partijleider, maar de hetze heb ik nooit begrepen. Ook dat hele gedoe in Afghanistan was schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:02 schreef Klopkoek het volgende:
Er wordt nu ook wel wat makkelijk vergeten hoe Kaag in feite is weggepest en geïntimideerd uit Nederland. Door hetzes van Wilders, De Telegraaf en consorten. Ook zo een Geerten Waling, opgeklommen tot leading commentator van Elsevier (de vriend van Baudet, op pelgrimtocht naar Le Pen sr.). Als dat geen democratische erosie is dan weet ik het niet meer.
Nu met 40+ zetels is er minder reden voor een staatsgreep. AfD and friends heeft die reden natuurlijk nog steeds wel (nog een keer: de andere partijen staan niet toe dat zij tot het presidium toetreden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |