abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:08:13 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215232341
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En al decennia daalt de arbeidsinkomensquote. Terecht om naar de VVD en hun achterban te wijzen, die ook op slinkse wijze langzaam aan de CAOs uithollen en onklaar maken (CAOs legen tevens een bodem voor verderop in het loongebouw).
Als het zo'n feest is om een werkgever/ZZPer te zijn, zou ik er niet decennia over klagen maar er zelf een worden. Maar goed, dat ben ik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215232470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als het zo'n feest is om een werkgever/ZZPer te zijn, zou ik er niet decennia over klagen maar er zelf een worden. Maar goed, dat ben ik.
Zo werkt het systeem natuurlijk niet (zie: Piketty zijn befaamde these). Met geld maak je geld.

Als iedereen werkgever wordt zijn er geen werknemers meer. Dat kan dus niet. Dat willen de Van Gools en Zadelhoffjes niet. De ridder Van Rappards.

Net zoals dat de VVD nu in paniek is dat er weer meer praktisch opgeleiden moeten komen. Want iedereen theoretisch opgeleid, met zes jaar VWO en vier jaar Universiteit, dat gaat niet.

Ik heb jou in het verleden ook wel eens dergelijke 'SP dingen' zien posten. Ja, de stijl van Jimmy Dijk is populistisch (de SP heeft ook een ander gezicht) maar heeft wel een punt over de relatief lage belastingen op dood vermogen in Nederland :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 09:15:01 ]
pi_215232732
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 08:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar is de SP toch nooit anders in geweest. Vanuit hun zienswijze ook nog wel enigszins te begrijpen, maar bepaald constructief is het allemaal niet.
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.

Ze kijken ook best wel naar België waar vergelijkbare partijen het electoraal best goed doen en waar op Vlaams niveau een redelijk vergelijkbaar politiek landschap bestaat (al is de Vlaamse VVD (NV-A) niet gezwicht voor de lokroep van Extreemrechts ).
pi_215232773
Stef Blok zei jaren geleden dat wat hem betreft de woningmarkt af was.

Maar natuurlijk is het allemaal de schuld van de asielzoekers dat er nu fe weinig woningen zijn.

Niet eens van arbeidsmigranten die 90% van de instroom vormen, maar gewoon van die ellendige bootvluchtelingen.

Vervolgens lekker massaal op extreemrechts stemmen want dat zal ze leren. Wat een dom land is dit toch geworden.
blablablabla
pi_215232782
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.
Oh, dat is zeker waar, Marijnissen was verdunde limonade en volgens mij ook niet eens echt overtuigd idealistisch. Lokaal is er met de SP verder regelmatig goed samen te werken, maar dat is ook een totaal ander spelletje.
pi_215232807
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Wat hier ook mee speelt is dat de VS natuurlijk veel grotere nieuwsredacties hebben (met onderzoek!), de Amerikaanse overheid wat moeilijker is om te kapen (daardoor meer openheid en lekken), er veel meer alternatieven zijn (dus niet alleen Van Thillo zijn stal), en je idee vermoed ik toch gebaseerd is op de 'liberal media'. Daardoor komt het allemaal wat sneller op de radar bij de goed oplettende mensen.
Jacques Pauwels is een Belg, later Canadees.
pi_215232813
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh, dat is zeker waar, Marijnissen was verdunde limonade en volgens mij ook niet eens echt overtuigd idealistisch. Lokaal is er met de SP verder regelmatig goed samen te werken, maar dat is ook een totaal ander spelletje.
En dat ze zich nu niet erg constructief opstellen tegenover een kabinet dat bestaat bij de gratie van extreemrechts lijkt me alleen maar verstandig.
pi_215232922
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Jacques Pauwels is een Belg, later Canadees.
Ja, de paragraaf die je quote heeft niet betrekking op het boek natuurlijk.

Dat boek heeft betrekking op Duitsland (en de parallellen die er vandaag zijn). Met 'Big business' dat het nut van racisme in ziet.

Ondertussen in Turkije:

Turkije gebruikt door de EU gefinancierde uitzetcentra om vluchtelingen te mishandelen en te dwingen tot ‘vrijwillige terugkeer’. De EU weet daarvan, maar blijft betalen. ‘Zodra ze naar buiten gaan, pakken we ze.’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-door-de-eu-a4868876

Wat zijn we als VVD toch trots op de Turkije deals! Slavernij baasjes zoals de Van Gools genieten hiervan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 09:39:25 ]
pi_215232978
Big business en extreem-rechts:
twitter

(Ook in Nederland, met box3)
pi_215233185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Dit is het topic over de Nederlandse politiek. Als dit in Nederland voor komt, dan zoek je daar een bron voor. Of je zet het in het topic over het neoliberalisme, dat gaat meer over rechts en hun beleid in het algemeen.

De problemen met box 3 zijn trouwens geen bewuste keus van de politici, zelfs VVD baalt hier van.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 10:04:45 ]
pi_215233242
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:03 schreef Hanca het volgende:
De problemen met box 3 zijn trouwens geen bewuste keus van de politici, zelfs VVD baalt hier van.
Schattig toch hoe naïef je in alles bent.

Vandaar de christen collaboratie met democratie ondermijnend extreem-rechts.

De lijn van het vorige kabinet was nog dat de compensatie door de vermogenden zelf moest worden opgebracht (dmv nieuwe belastingen). Dat is nu helemaal weg. En dat wat Omtzigt bij elkaar had onderhandeld voor koopkracht is helemaal gesloopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 10:10:58 ]
pi_215233280
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ze kijken ook best wel naar België waar vergelijkbare partijen het electoraal best goed doen en waar op Vlaams niveau een redelijk vergelijkbaar politiek landschap bestaat (al is de Vlaamse VVD (NV-A) niet gezwicht voor de lokroep van Extreemrechts ).
Wel opvallend hoe in tien jaar tijd het Nederlandse landschap nu een (bijna) kopie is van België. Was lange tijd niet zo.

Missie van de Belgische collaboratie familie Van Thillo geslaagd (en De Mol, Mediahuis/Telegraaf). :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 10:15:23 ]
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:17:20 #288
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215233303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)agen-zwaarste-lasten
pi_215233331
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is het topic over de Nederlandse politiek. Als dit in Nederland voor komt, dan zoek je daar een bron voor.
Voorbeeld van jaren terug uit Nederland. Toevallig toen de boekhouding op straat lag (en er inderdaad nog niet-rechtse actualiteitenrubrieken bestonden op de NPO, met onderzoeksredactie).

https://www.bndestem.nl/o(...)%2Fwww.google.com%2F

Dit zou nu niet meer kunnen (of de kans is veel kleiner).

Rita Verdonk zit nu nog steeds in dat populistische circuit (Richard de Mos) én is uitgesproken voorstander van de noodwetten.

John de Mol behoeft geen introductie (kwade genius achter Vandaag Inside, de best bekeken talkshow van het land).

Maar ik log nu even uit voor vandaag. Wees vooral naief en ga rustig slapen.

Nederland heeft (helaas) geen eigen The Guardian of iets dergelijks...

De Volkskrant is naar internationale verhoudingen een centrum-rechtse krant
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 10:36:48 ]
pi_215233464
quote:
Nu in percentages van het inkomen, want dat iemand die meer verdient meer belasting betaald lijkt mij niet vreemd.
pi_215233493
quote:
Nee.

Superrijken zijn in Nederland nog beter af dan in de VS
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-in-de-vs-a4178285

Jaar eerder:
https://www.rijksoverheid(...)erdeling-5-juli-2022

Jaar later:
https://www.cpb.nl/inkomens-en-belastingen-aan-de-top

Vervolgens pompt een John de Mol racisme rond en verbuigt de regels en wetten zo dat ze nog rijker worden. Doneer een ton, krijg een miljoen.

We hebben de facto dus géén progressief stelsel (meer). De aankomende BTW verhogingen versterken dat effect nog meer.

Nu log ik echt even uit.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2024 10:43:50 ]
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:43:03 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215233522
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee.

Jaar eerder:

We hebben de facto dus géén progressief stelsel (meer). De aankomende BTW verhogingen versterken dat effect nog meer.

Nu log ik echt even uit.
Artikelen en jij halen vermogen en inkomen door elkaar als ik dat zo zie/gooien het op 1 hoop
pi_215233614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee.

[ afbeelding ]

Jaar eerder:

Jaar later:
https://www.cpb.nl/inkomens-en-belastingen-aan-de-top

Vervolgens pompt een John de Mol racisme rond en verbuigt de regels en wetten zo dat ze nog rijker worden. Doneer een ton, krijg een miljoen.

Nu log ik echt even uit.

eigenlijk gewoon dat, altijd.

De VVD voert al decenia beleidt voor de rijken.
PVV ook, Wilders is groot geworden met linkse praatjes, en buitenlanders bashen. Maar puntje bij paaltje voert ie gewoon uit wat de rijken willen.

de"gewone man" stemt zovaak tegen z'n eigen belang, Links stemmen zou voor 95% van de PVV kiezers beter zijn voor zichzelf.
Maar ja, links zegt niet dat kopdoeken het land uit moeten, dus dan maar op Geert.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:01:58 #294
5428 crew  miss_sly
pi_215233676
Even het filmpje afwachten of ze deze woorden werkelijk zo heeft uitgesproken, maar als het echt zo is...

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:03:56 #295
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_215233836
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Even het filmpje afwachten of ze deze woorden werkelijk zo heeft uitgesproken, maar als het echt zo is...

[ twitter ]
Wel slim hoor, weer even wat rood vlees in de arena gooien zodat het weer een week over asiel en de PVV gaat.
pi_215233882
quote:

[ twitter ]
ik word hier kots en kots misselijk van.
En al die lui die dit maar blijven faciliteren (VVD, NSC) zijn gewoon crimineel bezig.
Dit is gewoon ondermijning van de rechtstaat in optima forma.

Het gros van de kiezers snapt er ook geen bal van heb ik het idee, die denken alleen.
"PVV doet gewoon alles om z'n zin te krijgen, dat is toch normaal".
Maar dit is niet normaal. We hebben de rechtstaat niet voor niks ingericht zodat de macht niet misbruikt kan worden.

Dat er genoeg controle over de wetgevende macht zou zijn. Gelukkig bedacht men dat het in noodsituaties soms nodig is om direct te handelen. (rampen, aanslagen, oorlogen). Dus die optie was er ook nog (godzijdank).

Maar nooit bedacht iemand dat er mensen zo intresiek slecht zou zijn om dit geitenpaadje te gaan misbruiken.
Dit doet echt afbreuk aan alles wat wij na (en trouwens ook voor) de 2e wereldoorlog hebben opgebouwd.

Dit gebeurt overigens niet alleen in Nederland, kijk Europees breed en ook in de VS is het aan de gang, en alleen maar omdat de mensheid graag macht wil hebben. Lekker alles alleen beslissen en mensen onderdrukken.

We glijden echt af. Het onderwijs is tegenwoordig zo slecht dat hele generaties geen idee hebben wat hier nu precies aan de hand is, en daarom ook niet snappen hoe in en in verkeerd dit is. En daarom gebeurt het.
(geloof mij, ik heb een kind op de middelbare school zitten, die weet het verschil tussen 1e kamer, 2e kamer en kabinet echt niet, ondanks dat ik hem dat echt probeer bij te brengen)

Mijn voorspelling is dat de welvaart, vrijheid en voorspoed die wij de afgelopen 80 jaar hebben gekend de aankomende 80 jaar hard achteruit gaat.

(wellicht zie ik het te somber in, maar ik zie geen weg terug.)
pi_215233884
quote:

[ twitter ]
Dit soort uitspraken wijst op een nogal enge, autoritaire denkwijze.

Misschien kun je denken dat het in het weldenkende Nederland toch niet zo ver zal komen.

Maar ik vind het toch best zorgwekkend dat PVV-ers zich steeds vrijer voelen om dergelijke uitspraken openlijk over ons uit te kotsen de laatste tijd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_215233888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.

De media gaat hier ook verkeerd mee om. Die blazen alles steeds op, waardoor Wilders weer meer aandacht krijgt en weer in de peilingen stijgt. Oliedom. Ik heb stellig de indruk dat de clicks en het verdienmodel belangrijker is voor de journalisten, dan dat ze de democratie proberen te beschermen en dus iets selectiever zijn met hun berichtgeving.
Gelukkig heeft Wilders zelf wel een sterke vrouw aan zijn kant: Fleur meent ook weer een reutel te moeten laten:

https://www.bd.nl/politie(...)e-stoer-is~a6b0b7c9/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215233892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dit soort uitspraken wijst op een nogal enge, autoritaire denkwijze.
Klopt. Maar ook niet onverwacht voor iemand die al vele jaren een trouwe luitenant van Wilders is…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')