Als het zo'n feest is om een werkgever/ZZPer te zijn, zou ik er niet decennia over klagen maar er zelf een worden. Maar goed, dat ben ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En al decennia daalt de arbeidsinkomensquote. Terecht om naar de VVD en hun achterban te wijzen, die ook op slinkse wijze langzaam aan de CAOs uithollen en onklaar maken (CAOs legen tevens een bodem voor verderop in het loongebouw).
Zo werkt het systeem natuurlijk niet (zie: Piketty zijn befaamde these). Met geld maak je geld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het zo'n feest is om een werkgever/ZZPer te zijn, zou ik er niet decennia over klagen maar er zelf een worden. Maar goed, dat ben ik.
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is de SP toch nooit anders in geweest. Vanuit hun zienswijze ook nog wel enigszins te begrijpen, maar bepaald constructief is het allemaal niet.
Oh, dat is zeker waar, Marijnissen was verdunde limonade en volgens mij ook niet eens echt overtuigd idealistisch. Lokaal is er met de SP verder regelmatig goed samen te werken, maar dat is ook een totaal ander spelletje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.
Jacques Pauwels is een Belg, later Canadees.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Wat hier ook mee speelt is dat de VS natuurlijk veel grotere nieuwsredacties hebben (met onderzoek!), de Amerikaanse overheid wat moeilijker is om te kapen (daardoor meer openheid en lekken), er veel meer alternatieven zijn (dus niet alleen Van Thillo zijn stal), en je idee vermoed ik toch gebaseerd is op de 'liberal media'. Daardoor komt het allemaal wat sneller op de radar bij de goed oplettende mensen.
En dat ze zich nu niet erg constructief opstellen tegenover een kabinet dat bestaat bij de gratie van extreemrechts lijkt me alleen maar verstandig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker waar, Marijnissen was verdunde limonade en volgens mij ook niet eens echt overtuigd idealistisch. Lokaal is er met de SP verder regelmatig goed samen te werken, maar dat is ook een totaal ander spelletje.
Ja, de paragraaf die je quote heeft niet betrekking op het boek natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Jacques Pauwels is een Belg, later Canadees.
Dit is het topic over de Nederlandse politiek. Als dit in Nederland voor komt, dan zoek je daar een bron voor. Of je zet het in het topic over het neoliberalisme, dat gaat meer over rechts en hun beleid in het algemeen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Big business en extreem-rechts:
[ x ]
(Ook in Nederland, met box3)
Schattig toch hoe naïef je in alles bent.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:03 schreef Hanca het volgende:
De problemen met box 3 zijn trouwens geen bewuste keus van de politici, zelfs VVD baalt hier van.
Wel opvallend hoe in tien jaar tijd het Nederlandse landschap nu een (bijna) kopie is van België. Was lange tijd niet zo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze moeten zichzelf na zware jaren onder Marijnissen junior ook weer opnieuw gaan uitvinden. En daar kan een straatvechter als Dijk best een interessante rol in spelen (al kan het ook faliekant mislukken), op de oude manier doorgaan was in elk geval geen optie.
Ze kijken ook best wel naar België waar vergelijkbare partijen het electoraal best goed doen en waar op Vlaams niveau een redelijk vergelijkbaar politiek landschap bestaat (al is de Vlaamse VVD (NV-A) niet gezwicht voor de lokroep van Extreemrechts ).
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Big business en extreem-rechts:
[ x ]
(Ook in Nederland, met box3)
Voorbeeld van jaren terug uit Nederland. Toevallig toen de boekhouding op straat lag (en er inderdaad nog niet-rechtse actualiteitenrubrieken bestonden op de NPO, met onderzoeksredactie).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is het topic over de Nederlandse politiek. Als dit in Nederland voor komt, dan zoek je daar een bron voor.
Nu in percentages van het inkomen, want dat iemand die meer verdient meer belasting betaald lijkt mij niet vreemd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)agen-zwaarste-lasten
Nee.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Artikelen en jij halen vermogen en inkomen door elkaar als ik dat zo zie/gooien het op 1 hoopquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee.
Superrijken zijn in Nederland nog beter af dan in de VS
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-in-de-vs-a4178285
Jaar eerder:
https://www.rijksoverheid(...)erdeling-5-juli-2022
We hebben de facto dus géén progressief stelsel (meer). De aankomende BTW verhogingen versterken dat effect nog meer.
Nu log ik echt even uit.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
Superrijken zijn in Nederland nog beter af dan in de VS
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-in-de-vs-a4178285
Jaar eerder:
https://www.rijksoverheid(...)erdeling-5-juli-2022
Jaar later:
https://www.cpb.nl/inkomens-en-belastingen-aan-de-top
Vervolgens pompt een John de Mol racisme rond en verbuigt de regels en wetten zo dat ze nog rijker worden. Doneer een ton, krijg een miljoen.
We hebben de facto dus géén progressief stelsel (meer). De aankomende BTW verhogingen versterken dat effect nog meer.
Nu log ik echt even uit.
In plaats van een plaatje uit 2008 is het beter je te baseren op recenter onderzoek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel slim hoor, weer even wat rood vlees in de arena gooien zodat het weer een week over asiel en de PVV gaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Even het filmpje afwachten of ze deze woorden werkelijk zo heeft uitgesproken, maar als het echt zo is...
[ twitter ]
ik word hier kots en kots misselijk van.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Even het filmpje afwachten of ze deze woorden werkelijk zo heeft uitgesproken, maar als het echt zo is...
[ twitter ]
Dit soort uitspraken wijst op een nogal enge, autoritaire denkwijze.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig heeft Wilders zelf wel een sterke vrouw aan zijn kant: Fleur meent ook weer een reutel te moeten laten:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij is nogal voorspelbaar. En de Telegraaf ook. Altijd een fittie tegen een vrouwelijke politieke leider die niet rechts is, omdat ze 'zwak' zouden zijn. Het gaat al jaren zo.
De media gaat hier ook verkeerd mee om. Die blazen alles steeds op, waardoor Wilders weer meer aandacht krijgt en weer in de peilingen stijgt. Oliedom. Ik heb stellig de indruk dat de clicks en het verdienmodel belangrijker is voor de journalisten, dan dat ze de democratie proberen te beschermen en dus iets selectiever zijn met hun berichtgeving.
Klopt. Maar ook niet onverwacht voor iemand die al vele jaren een trouwe luitenant van Wilders is…quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken wijst op een nogal enge, autoritaire denkwijze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |