afvallen gaat fysiek vaak makkelijker als er mentaal een bepaalde rust is.. Goed dat je daar aan werkt en succesquote:Op maandag 4 maart 2024 14:39 schreef Bottoms_up het volgende:
Zal ik de positieve vibe dan maar een beetje counteren?![]()
Het gaat de voorbije weken niet lekker. Door de week gaat het vaak prima maar in het weekend weer niet. Het is allemaal druk in mijn hoofd (traject met psycholoog gestart, EMDR gehad). Lopen kwam er ook niet van. Gelukkig niet in die mate dat ik echt bijkom maar er gaat ook niets af. Ik heb nog wel tijd voor de zomer maar dan moet ik echt in gang schieten.
Toch 1 win: ik heb mijn favoriete zomerjurk die ik twee jaar geleden kocht opnieuw gekocht op vinted in 2 maten kleiner en hij zit prima!
Lijstje dan maar:
O: glas eiwitdrank, moest op
T: Kabouter plop koeken![]()
L: salade met restant kip en krieltjes
T: Appel
A: Beenham honing mosterd met aardappelgratin en salade.
+ alles wat in de kast lag. Ongesteld geworden dus het mochtquote:Op maandag 4 maart 2024 08:32 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe week, nieuwe kansen![]()
Lijst:
L: shakshuka met een hard volkoren broodje
D: verse pasta van de AH
T: een paar dadels
Mijn tips: eet voldoende van alle gezonde dingen (opzoeken op Voedingscentrum wat je minimaal moet eten, zoals 2 stuks fruit, 250 gram groente etc). En probeer een ontbijt met weinig koolhydraten en juist meer eiwitten en vetten. Dus geen boterhammen met jam, maar eerder griekse yoghurt met noten en bessen. Een boterham kan wel, maar daar geen zoet beleg op doen maar bijv kaas of cottage cheese met tomaatjes.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:01 schreef Barreltje het volgende:
ik ben nu in de fase dat ik CONTINUE honger heb.. ik slaap met een banaan op mn nachtkastje, zodat ik midden in de nacht wat kan eten as ik wakker wordt..![]()
iemand tip??
Ik heb dat ook altijd. Wil iedere dag +7000 stappen halen op mijn Garmin. En stappen die daar dus niet opstaan tellen niet meequote:Op woensdag 6 maart 2024 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Hier al sinds zaterdag zonder fitbit, want die was weer eens kapot. Ik wil al jarenlang een garmin oid, maar ik blijf maar hangen bij fitbit omdat ze steeds kapot gaan/worden terug geroepen en ik dan steeds nieuwe krijgNet wel bijna een uur gewandeld, alleen heb ik dan het gevoel dat het voor niets was
Dat is zo'n dom iets in mijn hoofd.
Ik ben gewoon serieus minder actiefquote:Op woensdag 6 maart 2024 15:55 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb dat ook altijd. Wil iedere dag +7000 stappen halen op mijn Garmin. En stappen die daar dus niet opstaan tellen niet mee
Dit herken ik ook wel. Even paar dagen afzien en dan went het weer ofzo.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Barreltje, ik drink dan veel water en het is ook ff wachten tot het weer went om iets minder te eten.
Het is meer dat fitbit kwalitatief nogal hard achteruit is gegaan de afgelopen paar jaar. En is opgeslokt door google, dat ook.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Kan een garmin zoveel meer dan een fitbit?
Wat fijn en goedquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben meer dan 10 kilo kwijtEn mijn bmi is nu onder de 30
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Respectquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben meer dan 10 kilo kwijtEn mijn bmi is nu onder de 30
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben zo trots op mezelf. Ben er gewoon een beetje emotioneel van.
Ik was zo lang ziek, wat ook de reden van het overgewicht was. Ik heb zo lang gevochten tegen mijn lijf. Niet eens tegen het gewicht want daar had ik niet ook nog de puf voor. Na het vechten kwam acceptatie. Toch zeker een jaar of 6-8. En door een traject in een revalidatiecentrum ben ik toch nog fit (ish) geworden. Zelfs zo fit dat ik niet meer hoef te vechten, dat mijn kwaliteit van leven met sprongen vooruit is gegaan en dat ik zelfs kan en wil sporten. Daarbij is er ruimte in mijn hoofd gekomen voor aandacht voor eten.
Fuck een beetje emotioneel. Ik zit gewoon een potje te janken
Die 80 km zou je toch wel binnen 6 weken moeten lukken of vind je dat echt zo ver?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Begin maart, dus hoog tijd voor de goede voornemens!
Tikte van de week 95 kg aan. Dat was toch even schrikken. Dus gelijk een paar uur onderhoud aan mijn racefiets gepleegd en daarna een uurtje gaan fietsen.
Meteen ook een doel gesteld om in juni weer een tocht van 80-100km te gaan fietsen en daarvoor moet ik toch elke week echt wel trainingskilometers maken.
Mijn dagelijkse woon-werkverkeer is in totaal 7 km en dat doe ik weer op de fiets of lopend. In de wintermaanden wilde ik nog wel eens de tram pakken, maar dat is nu ook voorbij.
En ik ben begonnen met maar weer eens mijn suikerinname drastisch te verminderen. Moet maar weer eens gedaan zijn met al die lekkere koeken en zo.
Vanmorgen overigens 94,5 kg. Lichte verbetering maar nog steeds ruim 10 kg te veel. Vijf jaar geleden nog maar was het nog 82,5 kg. Kan nu toch niet meer de corona-periode de schuld blijven geven van het teveel aan gewicht dat ik mee loop te zeulen..
Ik heb een spierziekte, waardoor ik dat langzaam zou moeten opbouwen. Vorig jaar heb ik het ongetraind gedaan (met een fietsende neef van zijn huis in Den Haag naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord op en af door de duinen) en dat lukte wel, maar vervolgens heb ik zeer lang met spierpijn rondgelopen. Dat weerhield mij ervan om daarna weer op de racefiets te stappen. Het idee is in elk geval om dit jaar met een collega van ons kantoor in Amsterdam naar onze oude, inmiddels gepensioneerde, manager in Deventer te fietsen. Dat is zo'n 100 km.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:56 schreef Jeroboam het volgende:
Die 80 km zou je toch wel binnen 6 weken moeten lukken of vind je dat echt zo ver?
Ah ja, dat pad door de duinen gaat ook nog een beetje op en af. Dat is voor een ongetrainde rit net iets anders natuurlijk. Succes met het opbouwen en focus je niet teveel op de afstand!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik heb een spierziekte, waardoor ik dat langzaam zou moeten opbouwen. Vorig jaar heb ik het ongetraind gedaan (met een fietsende neef van zijn huis in Den Haag naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord op en af door de duinen) en dat lukte wel, maar vervolgens heb ik zeer lang met spierpijn rondgelopen. Dat weerhield mij ervan om daarna weer op de racefiets te stappen. Het idee is in elk geval om dit jaar met een collega van ons kantoor in Amsterdam naar onze oude, inmiddels gepensioneerde, manager in Deventer te fietsen. Dat is zo'n 100 km.
Dus nu wat verstandiger aanpakken met meer lange termijn doelen voor ogen houden. Als ik voel dat het me eerder zal lukken zonder daarmee die lange termijn doelen te vernachelen, zal ik het wel eerder doen.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben zo trots op mezelf. Ben er gewoon een beetje emotioneel van.
Ik was zo lang ziek, wat ook de reden van het overgewicht was. Ik heb zo lang gevochten tegen mijn lijf. Niet eens tegen het gewicht want daar had ik niet ook nog de puf voor. Na het vechten kwam acceptatie. Toch zeker een jaar of 6-8. En door een traject in een revalidatiecentrum ben ik toch nog fit (ish) geworden. Zelfs zo fit dat ik niet meer hoef te vechten, dat mijn kwaliteit van leven met sprongen vooruit is gegaan en dat ik zelfs kan en wil sporten. Daarbij is er ruimte in mijn hoofd gekomen voor aandacht voor eten.
Fuck een beetje emotioneel. Ik zit gewoon een potje te janken
Ben wel benieuwd naar de stijl waar je op doelt? Heb je een voorbeeld?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:34 schreef Barreltje het volgende:
wat een heerlijke positieve sfeer is het hieren goede resultaten..
hier is gezond leven en fitter wrden ook het doel.. de kracht training is ook echt wel zodat ik hopelijk na de zomer weer kan gaan hardlopen en volley spelen.. afgelopen half jaar deed mn knie teveel zeer, en dat lijkt nu ook vooral in krachtverlies in de benen te zitten.. hier zijn de kilos niet perse een doel, maar vooral kleding maat.. ik wil vooral graag de kleding aan doen die bij mijn nieuw ( echte) persoonlijkheid past.. lekker uitbundig
ohh "vroeger" vooral rustige kleuren, nu mogen ze wel wat fellerquote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de stijl waar je op doelt? Heb je een voorbeeld?
En wat is de stijl die je nu gewend bent?
Kan ook in wat grotere maten toch? Zonde om shit te kopen als je in een afvalstreak zit, maar zou me door je maat niet tegen laten houden wat dingen uit te proberen die je aanspreken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ohh "vroeger" vooral rustige kleuren, nu mogen ze wel wat feller
Oh ja, dramatisch. Ik heb een broek die ik soms pas. En meestal niet. De knoop wil weer dicht, maar dan kan ik niet meer ademen. Maar dat komt nog welquote:Op zondag 10 maart 2024 14:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo even gegarandeerd dat ik geen gram meer af ga vallen
Jurkje op de krimp gekocht
Dit is mijn jas nuquote:Op maandag 11 maart 2024 08:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, dramatisch. Ik heb een broek die ik soms pas. En meestal niet. De knoop wil weer dicht, maar dan kan ik niet meer ademen. Maar dat komt nog welSucces met er in krimpen.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:07 schreef exode het volgende:
Wat ik wel heb, is dat mijn lichaam de opbouw van kracht niet altijd waardeert. Zo heb ik sinds woensdag last van mijn elleboog, ik heb voornamelijk schouders en armen getraind woensdag. Toch iets tever gegaan of net verkeerd uitgevoerd.
Vandaag in de sportschool dus vooral benen getraind, heerlijk, dat ga ik morgen wel voelen.
Klinkt alsof jullie met iets te zware gewichten zijn gestart. Rustig aan opbouwen. Beter te licht beginnen dan met spierpijn zitten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:26 schreef Pinuts het volgende:
Oké, dat krachttraining plan stel ik nog even uit voor na het volleybalseizoen. Heb 2 dagen met mega spierpijn mijn volleybaltrainingen moeten doen, dus geen succes, dinsdag krachttraining gedaan en vandaag de eerste dag dat ik me weer oké voel. En ik weet dat het inde loop van de tijd minder wordt, maar gezien het seizoen nog maar 6 weken is pak ik het daarna wel op.
Jouw flowquote:Op maandag 11 maart 2024 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het werd een rondje door de regen, schouderklopje voor mijzelf.
Bizar he? Het is zo onnavolgbaar waarom het soms zo makkelijk en soms zo moeilijk gaat.quote:
Klopt. En stiekem weet ik dat ook wel. Maar ik vind het heel lastig om met sporten niet gewoon 100% te gaan.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof jullie met iets te zware gewichten zijn gestart. Rustig aan opbouwen. Beter te licht beginnen dan met spierpijn zitten.
Ik ben al een jaar aan het opbouwen, maar ik vrees dat het een combinatie van zwaar trainen en teveel achter de laptop zitten is geweest. De pijn is inmiddels helemaal weg. Het was ook alleen rechts terwijl ik gelijk train maar achter de laptop mijn linkerarm vaak niet gebruik.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof jullie met iets te zware gewichten zijn gestart. Rustig aan opbouwen. Beter te licht beginnen dan met spierpijn zitten.
Daarover gesproken: Ik ben nu drie keer op de fiets gestapt om dat op te bouwen. Afgelopen woensdag en eergisteren 16 km en gisteren 22 km. Komende woensdag heb ik een ritje van 25 km gepland staan. Geen afstanden om over naar huis te schrijven, maar wel een lekker rustig begin van mijn fietsseizoen. Heeft uiteraard geen enkel effect gehad op mijn gewicht. Vanmorgen nog steeds 94,5 kg schoon aan de haak.
Verstandigheidquote:Op maandag 11 maart 2024 18:19 schreef Pinuts het volgende:
Hier ook een rondje door de regen gelopen. Moet toch mijn stappen halen. En op het werk veel afgeslagen. Collega had laatste week dus die had brownies gemaakt. Maar ze wist dat ik bezig ben met gezond eten dus ze had voor mij speciaal ook er een aantal in mini stukjes gesneden. Dus heb een klein stukje brownie gegeten. Daarnaast nog vanwege een viering op het werk letterlijk de hele middag een heel bord met koeken (gevulde koek, roze koek, stroopwafel) voor mijn neus hebben staan maar daar ben ik heel goed vanaf gebleven.
Moet zeggen dat zo'n voorverpakte koek me dan ook minder doet. Maar een zelfgebakken iets vind ik het vaak wel waard dus dan vind ik het ook helemaal prima!
O: kwark
T: mini brownie
L: soepje, boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: ananas + 2 mandarijnen
D: orzo met kipgehakt, groente en tomatensaus
Ja ik moet zeggen dat ik ook echt trots op mezelf was. Maar ik probeer mezelf nu ook altijd te overtuigen met het feit dat ik nog even 6 (inmiddels 5,5) week moet knallen en dan ga ik op vakantie, dus dan wil ik er wel gewoon lekker om mijn vel zitten.quote:
quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het wel echt keigoed hoe je met het wandelen bezig bent, @:DancingPhoebe .
Deze? LIF / Het grote sport-workout-eet-topic. #10quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:18 schreef Medusa666 het volgende:
Waar is de gezonde leefstijl topic. Die was er toch ook naast dit topic
Volgens mij wel thanksquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:09 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Deze? LIF / Het grote sport-workout-eet-topic. #10
Hup hup naar buiten jijquote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog een rondje? Of luieren in bed tot de weekendplannen vanmiddag? Lastaaaaaaagh.
Wel zonde van de droge dag om het niet te doen...quote:
quote:
Ik hou me vast aan dat langer iets met licht verhoogde hartslag doen, uitermate geschikt is om af te vallenquote:Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]![]()
Ik merk dat ik gezond eten veeel makkelijker vind en volhoud dan genoeg bewegenmaar ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik de lat niet te hoog moet leggen. Beter matig intensief bewegen dan een zeer intensieve les (HIIT) steeds skippen of als ik ga met lood in m'n schoenen heen gaan. Dus vandaag rond hetzelfde tijdstip 45 minuten gefietst.
Ik heb het juist andersom. Het sporten heb ik geen moeite mee. Boks en volleybal met plezier en vind mijn wandelrondjes ook lekker. Maar het allerliefst zou ik na een volleybalwedstrijd een pizza naar binnen werken of na een stevige wandeling een stuk appeltaartquote:Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]![]()
Ik merk dat ik gezond eten veeel makkelijker vind en volhoud dan genoeg bewegen
Van de laatste maanden wel, want ik ga goed op de koudere temperaturen. Straks wordt het weer warm en wordt het lastigerquote:
Het helpt mij vooral mte echt wat fijner in mijn vel zitten. En als ik fijner in mijn vel zit, dan is de behoefte aan van alles in mijn mond stoppen gewoon veel minder. Sporten doe ik in de sportschool, dus dat maakt geen verschil, maar ik werk vaker wat uurtjes in de tuin, ga wat vaker wandelen of fietsen, dus over all ben ik dan gewoon een stuk actiever. Zon, licht en warmere dagen, zo fijn na een lange, grijze, natte winter.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van de laatste maanden wel, want ik ga goed op de koudere temperaturen. Straks wordt het weer warm en wordt het lastiger
Dan ga ik wel vaker buiten fietsen ipv op de hometrainer, en dan fiets je makkelijker een langere tijd (vorige zomer/najaar bijna 8-9 uur per week soms, dan tikt het wel aan), maar is de intensiteit ook véél lager dan op de hometrainer, dus dat heft elkaar weer een beetje op
De wolken zijn hier heel licht, dus hij zit erachter, maar daar hebben we zo weinig aan, he>quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:48 schreef Vanyel het volgende:
LichtNiks zo goed voor je (mijn) humeur als zonlicht. Kan geen lichttherapie tegenop.
Dat gezegd hebbende, kan iemand de zon weer even aan zetten?
Toch lekker als je net begonnen bent met opbouwen?quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Het werd een ritje van 38,5 km. Iets te veel van het goede.
Nah, het was niet heel fijn voor mijn spieren. Vannacht behoorlijk wat spierpijn, maar met een paar paracetamols uiteindelijk toch nog wat kunnen slapen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 05:54 schreef heywoodu het volgende:
Toch lekker als je net begonnen bent met opbouwen?
Yup. Ik vind het een tikje oneerlijk eigenlijkquote:Op donderdag 21 maart 2024 13:42 schreef Nanuke het volgende:
@:Lucky_Strike, jij verliest ook de meeste cm waar je ze er het liefst nog wel wat overhoudt?
Ik heb wiebelende theezakjes na 2 zwangerschappen en 3x ~20kg aankomen/afvallen.
Lijstje!
O: 3 crackers, 2 pindakaas en 1 smeerworst
L: restjes pasta met braadworst, 7groentesaus, ui, prei en champignons
T: handje noten met rozijnenmix
A: shoarma met sla, champignons, paprika en knoflooksaus
B: hardlopen
Herkenbaar, moet alweer naar de opticien om hem strakker te laten zetten.quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb trouwens nog een leuke. Mijn bril gaat steeds losser zitten. Nooit aan gedacht dat dat ook gebeurt als je afvalt
En vandaag ook weerquote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:36 schreef Sarabi het volgende:
Nog even snel tijd gemaakt voor een workout
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
moet uiteraaaaaaard net vanavond uit eten
Zeker, bij zo'n dag is het ook een bewuste keuze. Met zoveel mensen in zo'n zaal en heen en weer geloop en praten en luisteren en doen zit ik echt na een kwartier al aan de mentale limiet, het beetje plezier op zo'n dag komt dan van de lekkere hapjes (en de momenten dat we met ons kleine team even terug kunnen trekken)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Precies. Zo probeer ik het nu ook altijd te benaderen. Je doet dat soort dingen niet iedere dag dus er dan even van genieten en daarna weer gewoon back on track.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaadMaar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef exode het volgende:
Qua gewicht ben ik al vrij lang stabiel, er komt niets bij en er gaat niet echt iets meer af.
Ik ben nu 2 weken heel trouw aan het bijhouden hoeveel calorien ik eet, mijn Garmin Vivosmart houdt de verbranding bij.
Ik zit op een gemiddelde van -500 kcal per dag. Gisteren een uitschieter naar -900 (ondanks een pizza van 800 kcal....)
Ik ga het nog 2 weken trouw bijhouden en dan denk ik toch maar eens naar een dietiste. Het kan toch niet alleen maar spieropbouw zijn?
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?
En heeft je sportschool een weegschaal waar je ook vet en spier % kan meten? Dat geeft dan misschien ook al wat inzicht in het verloop daarvan.
Hm, 2500 kcal verbranden klinkt inderdaad best aannemelijk als je actief bent, en gezien kinderen, zal je niet vaak een dag op de bank liggen gok ik zoquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.
Gewicht klopt, dat paste ik steeds aan.
In de periode van januari 2023 tot en met augustus 2023 zat ik op 1800 kcal inname. Verbruik weet ik niet.
Daarna heb ik het maanden niet bijgehouden, ik vermoed steeds tussen de 1800 en 2000.
De afgelopen weken was mijn laagste verbranding 2100 kcal en mijn hoogste 3000 kcal. Eigenlijk zit ik elke dag rond de 2500, gisteren was het 3000. Mijn inname zit tussen de 1800 en 2000, waarbij 2000 wel echt een uitzondering is.
Ik ben wel omhoog gegaan in eiwitten, vooral omdat ik op sportdagen echt honger had in de avond. Knorrende buik, misselijk etc.
Ik weet trouwens niet beter dan dat ik moeilijk afval, altijd al gehad. In mijn 20er jaren leefde ik nogal gezond, ik sportte veel (vooral hardlopen), had een actief beroep en at en dronk heel bewust. Maar mijn BMI is nooit laag geweest.
Aankomen kan ik echter wel heel goed. Dus ik ben allang blij dat die 20 kilo er niet weer aanvliegen. Maar ik verbaas me over het gap tussen verbranding en inname en het gebrek aan afvallen.
Mijn broeken zakken wel steeds meer af, zou ik dan toch een fitgirl aan het worden zijn?
Binnenkort inderdaad eens op de weegschaal op de sportschool, eens kijken wat nu de percentages zijn.
Oh ja in die fase zit ik nu ook. Ik had vaak XL en soms L. Nu heb ik ineens soms shirts waarbij ik een M pas, maar het voelt zo eng om een M te bestellen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Ah van een slechte situatie een feestje maken is altijd leuk
Ik merk dat mijn hoofd de weegschaal nog niet bijgebeend is. Ik had via vinted een jasje besteld. Van een merk dat ik wel vaker heb dus ik weet mijn maat. Maar ik dacht dat het nog niet zou passen want op de foto leek zij zoveel slanker dan mij. Vandaag jasje binnen en het past gewoon, kan makkelijk dicht ook![]()
Bijna 2 jaar geleden had ik het ook maar omgekeerd. Toen heb ik vanalles in maat L besteld. Met mijn 82 kilo![]()
En ik was nog verbaasd ook dat het niet paste
Netjes Pinuts!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 07:52 schreef Pinuts het volgende:
Nieuw laagste gewicht ooit met 66,4!
Zit wel al even in een dilemma. Ik kom van 80 kg af. 70 was altijd het doel. Dat inmiddels gehaald. Nieuwe doel is 65. Nu is daar bijna ben merk ik dat ik echt al veel kwijt ben maar nog niet strak/best nog wat vet.
Nu ben ik 1,72 cm dus niet extreem klein en dus vind ik onder de 65 kg wegen echt heel weinig klinken. Dus ben een beetje in dilemma wat ik moet doen als ik die 65 eenmaal behaal. Doorgaat met afvallen tot 'strak'? Of even pauze nemen? Vanaf mei ga ik sowieso weer meer krachttraining doen want dan is mijn volleybalseizoen klaar.
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 16e ofzo rond de 68 kg geweest. Daarna is het gewicht langzaam omhoog gegaan. Dus vandaar dat ik het heel 'eng' vind klinken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:46 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Netjes Pinuts!
Ik ben een cm kleiner en ik heb ongeveer hetzelfde kortetermijn doel. Tegen eind juni zou ik graag 64 wegen. Ik weet niet wat jouw lichaamstype is, maar onder de 65 is niet perse heel weinig. Mijn langetermijn doel is terug naar de 62. Mijn laagste volwassen gewicht ooit was 60.5 ofzo, toen was ik 35. En toen was ik niet vel over been.
Je zou ook kunnen afwachten wat die krachttraining voor je lichaam doet?
Snap ik. Maar je gaat niet ineens van slank naar heel mager. Mijn ervaring is net dat het steeds moeilijker wordt om er wat af te krijgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:00 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 16e ofzo rond de 68 kg geweest. Daarna is het gewicht langzaam omhoog gegaan. Dus vandaar dat ik het heel 'eng' vind klinken.
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goedequote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vanmorgen ineens een nieuw low van deze ronde op de schaal, met best grote afstand... leek me onwaarschijnlijk omdat ik weer last heb van obstipatie en het was kiiiiillllloooooos minder dan gisteren. Weegschaal verschoven en toen was ik weer dik
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goede
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen hebquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?
Als ik die weer eens bij de kringloop tegen kom pak ik em mee
Ah, ja das ook niks nee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen heb
Het is geen draaischijf. Een glazen plaat op pootjes, als het wareVan Söhnle.
quote:Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallon, ik draag een s hemdje.
Wel hema S, maar S
Oh maar dat doe ik ook regelmatig. Of in de ochtend even in de spiegel naar mijn (inmiddels een stuk slankere) buik kijken. Ziet er toch meestal anders uit dan ‘van boven’quote:Op maandag 8 april 2024 10:58 schreef exode het volgende:
En ik durf het bijna niet te schrijven maar als ik nu op de loopband loop op de sportschool zie ik in de spiegel contouren bij mijn armen. Ipv een grote arm van vet bedoel ik dan heDus ik ben zo'n type die in de spiegel kijkt tijdens het sporten
![]()
Ik combineer ze ook, dat is niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou vooral gek worden van al die verschillende eetmomenten. Is dat bewust @:exode?
Ik vind het sowieso lastig om weer een goed schema te krijgen. Na het sporten, moet ik echt eten anders word ik duizelig. Maar dan is het pas half 10. Om een uur of 11 a half 12 krijg ik dan echt weer trek.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:14 schreef Nanuke het volgende:
Heel vast hoeft ook niet, dat heb ik zelf ook niet. Maar voor mij werkt het een stuk beter om minder maar grotere eetmomenten te hebben, omdat ik dan langere tijd echt geen honger heb. In plaats van steeds iets kleins waarna ik relatief snel weer trek/honger heb. Misschien is dat het uitproberen waard?
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsportquote:Op woensdag 10 april 2024 17:16 schreef Nanuke het volgende:
Ik denk dat dat zeker een goed begin is. Als je al met honger wakker wordt s ochtends en dan 10km gaat fietsen op 2 crackers is het niet gek dat je daarna alweer wil eten. Mogelijk is alleen een groter ontbijt al een groot verschil.
Maar daarvan weet ik uit ervaring dat het op 2 crackers goed te doen is. Zelfs als ze naar twee verschillende scholen gaan.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef exode het volgende:
[..]
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsport
Wat ik met Google kan vinden is 1.5-2g per kg voor krachtsport, 1.2-1.4g per kg bij duursport. Dus zou idd aanvullen met koolhydraten, niet eiwitten.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
Ik ben even rond gaan neuzen en het lijkt erop dat het niet echt uitmaakt. Er zit wel een max aan hoeveel je lever per x tijd kan verwerken/omzetten, maar alles wat niet wordt omgezet naar eiwit, wordt gebruikt als energiebron (of opgeslagen als vet, maar daar zou ik me met die hoeveelheid cardio niet druk om maken). Dus dan zou ik voor een optimaal effect je eiwitinname op je bovengrens zetten en zoveel mogelijk spreiden over de dag en de rest lekker aanvullen met koolhydraten.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
Respectquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Vanochtend was het zo ver; de 65,0 stond op de weegschaal.
1 week voor mijn 'doel'/vakantie. Nu dan ook precies 15 kg kwijt
Wat fijn dat je je doel hebt bereiktquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Wow! Super goed gedaan!quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Ik mis wel de tijd dat je gewoon een dikke Winterjas kon aantrekken, niemand die zag dat ik geen zin had om een bh aan te trekkenquote:Op dinsdag 16 april 2024 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
In theorie zou het rond 18.00 uur droog moeten zijn... even kijken of het lukt de bh zo lang aan en de motivatie zo lang vast te houden
Heb wel een geile thinspiratie foto. Van mezelf in een kringloopjurkwaar ik in pas zolang ik niet adem of beweeg
Dus we werken ergens naar toe
Ik ben er ook gewoon van overtuigd dat ik aan mn gezicht kan zien of ik op gewichtx op de weg omhoog of gewichtx op de weg omlaag zitquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:
Toch altijd bijzonder hoe je je naar 1 of 2 slechte dagen dik en ongezond kan voelen en na 2 goeie dagen weer slank.
quote:Op woensdag 17 april 2024 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben door de -12 heen en zag gisteren voor het eerst in een jaar ofzo een foto van mezelfIk heb nog steeds geen passpiegel thuis en kijk eigenlijk nauwelijks in de badkamerspiegel. Wauw zeg, het is echt goed te zien dat ik ben afgevallen. Dat besef was er nog niet.
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.quote:Op donderdag 25 april 2024 06:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben momenteel op vakantie/reis in Azië. En het valt me op dat een zak chips van de suoermarkt/convenience store hier 'maar' 60 gram is. Super fijn voor mensen met bodemdrang zoals ik. Kan ik heerlijk zonder enige schaamte de hele zak op eten.
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zondequote:Op donderdag 25 april 2024 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.
De gedachte dat je het dan alsnog weggooit, maar dan in je eigen lijf, is er wel eentje die mij daar een eind bij helptquote:Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde
Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.quote:Op zaterdag 27 april 2024 14:16 schreef Nanuke het volgende:
Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis.
Van elke smaak een zakjequote:Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.
Het is volbrachtquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dag 2 van 3 van een strak doordrinkschema en de bijhorende snacks.
Het leven is mooi, maar niet mager. Was het maar maandag.
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakjequote:Op zaterdag 27 april 2024 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kocht laatst Bites we Love flip-its. Linzenchips, zijn er in drie smaken: salt&pepper, cheese en paprika. De cheese komt qua smaak echt best in de buurt van gewone chips en vind ik lekker en de paprika vond ik ook echt niet verkeerd. Smaakt niet echt zoals normale paprikachips, maar wel best lekker. Zakken van 75 gram, 285 kcal per zak. Relatief laag in vet/verzadigd vet, hoog in vezels, hoog in eiwitten. 75% linzen. En als voordeel dat ik er een bakje (halve zak) lekker van vind, maar meer hoeft niet. Terwijl ik bij gewone chips echt geen rem heb.
Dus dat is mijn nieuwe go to. Ik kocht ze bij Lidl voor ¤1.49 per zak in de aanbieding, maar ze verkopen ze ook elders.
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.quote:Op zondag 28 april 2024 19:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakje
Ik vond het lekkerquote:Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.
quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.
Ik had dat eerder ook altijd. Heel blij dus dat ik nu wat gevonden heb wat ik wel ook echt lekker vind! Anders werkt het inderdaad ook niet als vervanger, dan kun je beter af en toe genieten van echte chips.quote:Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
Dat heb ik met chocolade en ook met ijs. Ik eet het liefste ijs van de Italiaanse ijssalon in het dorp dus dat eet ik af en toe. Geen low fat ijs of whatever uit de supermarkt.quote:Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
Dankquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Lucky, goed!! Sticker in je boekje voor zelfzorg
Ik heb toevallig gisteren allemaal noten gehaald en ze verstopt voor rupsjenooitgenoeg hier. Voordeel is dat ze dan ook een beetje buiten mijn zicht liggen. Gevaar is dan toch wel weer te veel eten, omdat het gezond is...
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackiequote:Op woensdag 1 mei 2024 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank![]()
Ik snack niet heel vaak met noten, veel te gevaarlijk inderdaad. Ik doe ze vaker door maaltijden, ook om te zorgen dat mijn vriend er genoeg van eet.
Als ik snack zijn ze onderdeel van een monkey platter of eet ik ze onderweg, ook vaak in combinatie met rauwkost of druiven.
Zoiets ja. Gisteren had ik radijs, koolrabi, paprika, blokjes kaas, walnoot en druiven. Het ligt er aan wat ik in huis heb.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackie
Nee, helaas niet meer. Maar ik neem sowieso wel fruit en snackgroente meequote:Op woensdag 1 mei 2024 08:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je geen koelingen Sarabi? Als je midden op de dag een grote bak yoghurt met muesli en fruit kunt eten tegen de snaaitrek ben je al een heel eind.
Ik wilde nog zeggen dat ik dit echt een heel net lijstje vind. Je tickt heel veel gezondheidsboxjes aan. Niet dat me dat verbaast want je hebt uiteraard je research gedaanquote:Op zondag 28 april 2024 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen werkdag op locatie. Planning:
O: soja gurt, warme appel, kaneel, gepofte spelt, paar walnoten in stukjes
L: zoete puntpaprika, snacktomaatjes en 3 wasa vezelrijk crackers met 100% pindakaas
S: uur krachttraining
T: skyr met banaan en havermout
D: broccoli, volkoren pandan rijst, stukje zalm
T: paar amandelen (heb dagelijks antibiotica voor het slapen waar ik wat bij moet eten)
Hier voor het eerst deze week regen. Net wel kunnen wandelen zonder regenquote:
Is het gelukt om uit het vakantieritme te komen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpenAlles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.
Maar goed, ik ga er weer tegenaan. Heb er zin in ook.
Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Peulvruchten zijn je vrienden!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Die. En groente, noten en producten zoals kokosrasp of havermout.quote:Op zondag 9 juni 2024 13:49 schreef mjan het volgende:
[..]
Peulvruchten zijn je vrienden!Naast volkoren producten natuurlijk.
Dikboks. Laat ik weer eens mee posten, wellicht motiveert dat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpenAlles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.
Maar goed, ik ga er weer tegenaan. Heb er zin in ook.
Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Thanks. Hier ga ik er wel een paar van proberenquote:Op zondag 9 juni 2024 15:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).
Ik was tot afgelopen zaterdag een paar weken met verlof, maar inmiddels weer terug en zit midden in een afvalrace met mijn vrouw. De eerste die 5% lichaamsgewicht weet kwijt te raken en bij wie dat een half jaar later ook nog het geval is, mag de volgende reisbestemming bepalen. Een weddenschap als deze haalt de winnaarsmentaliteit in mij naar boven, dus ik heb goede hoop. Kwam wel een kilo zwaarder terug van ons verlof (94,9kg) dan voor ons vertrek, maar daar ben ik inmiddels een halve kilo van kwijt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
Gelukkig niet, dan ging het vast nog slechter met de kilo's. :pquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
De vakantie moet nog komen, en dat zal vast gepaard gaan met wat gewichtstoename en afname van spieren. Maar ik weet nu dat ik dat wel weer in orde maak na de vakantie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Dat klinkt als een lekkere salade!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Ga het ook maar weer eens hier op FOK! bijhouden. Dat werkt voor mij goed. Soort stok achter de deur.
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg
Gewicht na ontbijt (11-07-2024): 94,4 kg.
L: Pistolet Moksi Meti (vnl. geroosterde kip) + plak bananenbrood
T: Bonbon (kreeg een zakje vol bonbons die ik verder heb uitgedeeld op kantoor en één voor mijn vrouw)
T: Appel
Activiteit: 3,5 km van kantoor naar huis wandelen
D: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet
T: Banaan
Activiteit: 2 uur badminton
D: Warme salade nectarines noten geitenkaas rucola en focaccia uit de oven
Activiteit: 20 minuten ochtendwandeling naar markt voor vers brood en terug naar huis
O: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet en klein schaaltje Griekse yoghurt (10% vet) met walnoot en halve banaan
Gewicht na ontbijt (12-07-2024): 93,9 kg
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.quote:
Graag!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht na ontbijt (11-07-2024): 94,4 kg.
Gewicht na ontbijt (12-07-2024): 93,9 kg
Omdat mijn vaste ochtendroutine bestaat uit opstaan, ontbijten en dan pas naar toilet en douchen. En de weegschaal staat in de badkamer. Dus dat is het enige moment dat ik naakt ben.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:22 schreef Pinuts het volgende:
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).
Hopelijk is het zo leesbaar:quote:
Heeft even geduurd en wat heen en weer schommelen in de 83, maar vandaag dan weer een nieuwe kilogrens door: 81.7kgquote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:55 schreef heywoodu het volgende:
En vandaag 82.5, wat, zo bedenk ik me nu, wel een mijlpaaltje is: de laatste van vorig jaar, 30 december, was 92.6kg, dus ik ben nu 10kg in de min
Laatste keer dat ik dit gewicht had zal eind 2017 ofzo geweest zijn, toch wel lekker nu. En goed getimed wellicht, de 105km fietsen van gisteren op de dag voor de weegdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |