abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212684973
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
pi_212684990
Nieuwe week, nieuwe kansen *O*

Lijst:
L: shakshuka met een hard volkoren broodje
D: verse pasta van de AH
T: een paar dadels
  maandag 4 maart 2024 @ 09:12:07 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212685314
lijstje:
O: brocolli soep met chorizo :9 [300 kcal]
L: Salade met warm vlees ( kantine) [500 kcal]
t: handje druiven [200 kcal]
D: spaghetti [700 kcal]
t: snack tomaatjes [100 kcal]

1800 kcal vandaag *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212685352
Terug van vakantie. Veel gegeten maar ook veel gelopen (gem. 30.000 stappen). Nu weer normaal. Ga krachttraining weer oppakken en ook ietsje meer eten om zo ook wat meer spier op te gaan bouwen.

O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham, 30+ kaas
T: Fruit
D: Pad thai
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_212688056
*O* rondje gemaakt *O*

*O* heerlijk weer *O*

*O* rondje wat opgerekt, zonder gelijk te overdrijven *O*

*O* nieuwe low van deze ronde op de schaal *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212688473
Dit topic zit wel weer in de positieve vibes *O*
pi_212689187
Zal ik de positieve vibe dan maar een beetje counteren? :P
Het gaat de voorbije weken niet lekker. Door de week gaat het vaak prima maar in het weekend weer niet. Het is allemaal druk in mijn hoofd (traject met psycholoog gestart, EMDR gehad). Lopen kwam er ook niet van. Gelukkig niet in die mate dat ik echt bijkom maar er gaat ook niets af. Ik heb nog wel tijd voor de zomer maar dan moet ik echt in gang schieten.
Toch 1 win: ik heb mijn favoriete zomerjurk die ik twee jaar geleden kocht opnieuw gekocht op vinted in 2 maten kleiner en hij zit prima!

Lijstje dan maar:
O: glas eiwitdrank, moest op
T: Kabouter plop koeken :+
L: salade met restant kip en krieltjes
T: Appel
A: Beenham honing mosterd met aardappelgratin en salade.
  maandag 4 maart 2024 @ 14:55:20 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212689361
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:39 schreef Bottoms_up het volgende:
Zal ik de positieve vibe dan maar een beetje counteren? :P
Het gaat de voorbije weken niet lekker. Door de week gaat het vaak prima maar in het weekend weer niet. Het is allemaal druk in mijn hoofd (traject met psycholoog gestart, EMDR gehad). Lopen kwam er ook niet van. Gelukkig niet in die mate dat ik echt bijkom maar er gaat ook niets af. Ik heb nog wel tijd voor de zomer maar dan moet ik echt in gang schieten.
Toch 1 win: ik heb mijn favoriete zomerjurk die ik twee jaar geleden kocht opnieuw gekocht op vinted in 2 maten kleiner en hij zit prima!

Lijstje dan maar:
O: glas eiwitdrank, moest op
T: Kabouter plop koeken :+
L: salade met restant kip en krieltjes
A: Beenham honing mosterd met aardappelgratin en salade.
afvallen gaat fysiek vaak makkelijker als er mentaal een bepaalde rust is.. Goed dat je daar aan werkt en succes :*
pi_212690264
Ik zou willen dat je de flow kon beïnvloeden, maar helaas :')

Soms gaat het en soms totaal niet. Beter om dat ook maar gewoon te accepteren denk ik
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212698286
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 08:32 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe week, nieuwe kansen *O*

Lijst:
L: shakshuka met een hard volkoren broodje
T: een paar dadels
+ alles wat in de kast lag. Ongesteld geworden dus het mocht :+

Maar goed dat hielp natuurlijk niets dus vandaag weer normaal doen.

L: griekse salade
D: paksoi stamppot met ketjapchampignons en pindas
T: skyr met noten en honing
pi_212706827
Vandaag voor het eerst in tijden weer krachtraining gedaan. Wel altijd gesport, maar niet specifiek krachttraining. Die bulgarian split squats zal ik de komende dagen wel gaan voelen :'(
Heb me overigens ingeschreven voor de Nijmegeese 4 daagse *O*. Dus tot juli zullen er vele stappen gezet moeten gaan worden. Dus dan mag ik ook meer eten O+

O: 500 gr kwark
L: soepje, boterham met ei, pistolet met 30+ kaas
T: sinaasappel
D: tagliatelle met kipgehakt en tomaten/pompoensaus
S: krachttraining
T: eiwitshake, ananas
pi_212712467
Ik snap de verhouding weegschaal / lijf niet meer zo goed, maar goed nieuw low voor deze poging aangetikt *O* ATL komt voorzichtig naderbij :o
  woensdag 6 maart 2024 @ 11:01:32 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212713633
ik ben nu in de fase dat ik CONTINUE honger heb.. ik slaap met een banaan op mn nachtkastje, zodat ik midden in de nacht wat kan eten as ik wakker wordt.. }:|
iemand tip??
pi_212715856
Meer / grotere porties eten van dingen die laag in calorieën zitten?
pi_212717010
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:01 schreef Barreltje het volgende:
ik ben nu in de fase dat ik CONTINUE honger heb.. ik slaap met een banaan op mn nachtkastje, zodat ik midden in de nacht wat kan eten as ik wakker wordt.. }:|
iemand tip??
Mijn tips: eet voldoende van alle gezonde dingen (opzoeken op Voedingscentrum wat je minimaal moet eten, zoals 2 stuks fruit, 250 gram groente etc). En probeer een ontbijt met weinig koolhydraten en juist meer eiwitten en vetten. Dus geen boterhammen met jam, maar eerder griekse yoghurt met noten en bessen. Een boterham kan wel, maar daar geen zoet beleg op doen maar bijv kaas of cottage cheese met tomaatjes.

Die banaan is ook puur koolhydraten en zal je een paar uur later juist weer extra honger geven en zo blijf je in een vicieuze cirkel hangen. Je kan beter wat kwark, een glas kefir, een ei, een stukje kipfilet etc eten 's nachts als je honger hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212717041
Hier al sinds zaterdag zonder fitbit, want die was weer eens kapot. Ik wil al jarenlang een garmin oid, maar ik blijf maar hangen bij fitbit omdat ze steeds kapot gaan/worden terug geroepen en ik dan steeds nieuwe krijg :') Net wel bijna een uur gewandeld, alleen heb ik dan het gevoel dat het voor niets was :+ Dat is zo'n dom iets in mijn hoofd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212717272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Hier al sinds zaterdag zonder fitbit, want die was weer eens kapot. Ik wil al jarenlang een garmin oid, maar ik blijf maar hangen bij fitbit omdat ze steeds kapot gaan/worden terug geroepen en ik dan steeds nieuwe krijg :') Net wel bijna een uur gewandeld, alleen heb ik dan het gevoel dat het voor niets was :+ Dat is zo'n dom iets in mijn hoofd.
Ik heb dat ook altijd. Wil iedere dag +7000 stappen halen op mijn Garmin. En stappen die daar dus niet opstaan tellen niet mee :')
pi_212718268
*O* uur gelopen *O*

-O- gisteren niet -O- want regen -O-

*O* kikkererwtensalade *O*
pi_212718575
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:55 schreef Pinuts het volgende:

Ik heb dat ook altijd. Wil iedere dag +7000 stappen halen op mijn Garmin. En stappen die daar dus niet opstaan tellen niet mee :')
Ik ben gewoon serieus minder actief :@ Maar 5-7 werkdagen en dan heb ik (weer) een nieuwe *O*
Morgen verliep de garantie van de kapotte *O*
pi_212720042
Wij gaan op mijn werk weer de 10k stappen challenge doen. Ik hang steeds rond de 9000 dus dat moet lukken.

Ik hou nu al een aantal dagen calorie inname bij in de Garmin App, ik zou allang slank moeten zijn joh. Standaard verbruik ik meer dan ik eet/drink.

Maar goed, ik word binnenkort ingepland voor een fietstest. Astma is uitgesloten, ik mag geen medicijnen gebruiken. Sporten mag ik weer opvoeren en de regel blijft, bij benauwdheid een stapje terug.
pi_212725036
Barreltje, ik drink dan veel water en het is ook ff wachten tot het weer went om iets minder te eten. Ik had er deze week ook last van.

Ik heb weer een beetje een flow deze week. Het weer helpt ook enorm mee om meer stappen te zetten. 10k red ik zeker niet, al zeker niet op een kantoordag.
Maar goed, mezelf even een schop onder de kont gegeven want het zou zonde zijn om op te geven als het een maand minder gaat. Maart vorig jaar woog ik nog 77,5kg, vandaag 69,2. En ik moet deze week nog ongesteld worden dus erna komt nog een dropje.

Kan een garmin zoveel meer dan een fitbit?

Lijstje!:
O: Boterham
T: Banaan
L: eiwitpannenkoeken
T: Cracker met serranoham
A: Aardappelpuree met kip cordon bleu en worteltjes en erwtjes
S: rondje sportschool
T: glas eiwitmelk

Komt vast nog iets bij want beetje weinig voor de hoeveelheid beweging.
pi_212725152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Barreltje, ik drink dan veel water en het is ook ff wachten tot het weer went om iets minder te eten.
Dit herken ik ook wel. Even paar dagen afzien en dan went het weer ofzo.
pi_212737787
Er kwam een appel bij. Bleef dus een beetje weinig maar dat maak ik vandaag wel goed met mijn A O-)

O: Boterham en een paar druiven
L: salade met kaasschnitzel en 2 plakjes ontbijtspek
T: ? (Moet nog naar de appie)
A: Risotto met geroosterde pompoen en ontbijtspek. Waarschijnlijk laatste keer van het seizoen want binnenkort weer asperges :9
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:48:59 #24
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212738194
Ik ben meer dan 10 kilo kwijt *O* En mijn bmi is nu onder de 30 *O*

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Spoilers!
pi_212738363
Wat goed @Lucky_Strike _O_
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:11:45 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212738457
Ik ben zo trots op mezelf. Ben er gewoon een beetje emotioneel van.

Ik was zo lang ziek, wat ook de reden van het overgewicht was. Ik heb zo lang gevochten tegen mijn lijf. Niet eens tegen het gewicht want daar had ik niet ook nog de puf voor. Na het vechten kwam acceptatie. Toch zeker een jaar of 6-8. En door een traject in een revalidatiecentrum ben ik toch nog fit (ish) geworden. Zelfs zo fit dat ik niet meer hoef te vechten, dat mijn kwaliteit van leven met sprongen vooruit is gegaan en dat ik zelfs kan en wil sporten. Daarbij is er ruimte in mijn hoofd gekomen voor aandacht voor eten.

Fuck een beetje emotioneel. Ik zit gewoon een potje te janken O+
Spoilers!
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:13:41 #27
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212738485
Overigens is mijn doel eigenlijk niet eens afvallen. Ik wil gezonder oud worden en dat doen door meer bewegen en gezonder eten. Maar gewicht en bmi zijn zo lekker kwantitatief dus dat is toch wel meer voor me gaan betekenen dan ik dacht.
Spoilers!
pi_212738529
Goed bezig! Wat een mooie mijlpaal
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:21:57 #29
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_212738562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Kan een garmin zoveel meer dan een fitbit?
Het is meer dat fitbit kwalitatief nogal hard achteruit is gegaan de afgelopen paar jaar. En is opgeslokt door google, dat ook.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 10:40:10 #30
5428 crew  miss_sly
pi_212738707
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wat fijn en goed *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 maart 2024 @ 10:41:52 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212738728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

Respect _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 10:47:34 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_212738782
Begin maart, dus hoog tijd voor de goede voornemens!

Tikte van de week 95 kg aan. Dat was toch even schrikken. Dus gelijk een paar uur onderhoud aan mijn racefiets gepleegd en daarna een uurtje gaan fietsen.
Meteen ook een doel gesteld om in juni weer een tocht van 80-100km te gaan fietsen en daarvoor moet ik toch elke week echt wel trainingskilometers maken.
Mijn dagelijkse woon-werkverkeer is in totaal 7 km en dat doe ik weer op de fiets of lopend. In de wintermaanden wilde ik nog wel eens de tram pakken, maar dat is nu ook voorbij.
En ik ben begonnen met maar weer eens mijn suikerinname drastisch te verminderen. Moet maar weer eens gedaan zijn met al die lekkere koeken en zo.

Vanmorgen overigens 94,5 kg. Lichte verbetering maar nog steeds ruim 10 kg te veel. Vijf jaar geleden nog maar was het nog 82,5 kg. Kan nu toch niet meer de corona-periode de schuld blijven geven van het teveel aan gewicht dat ik mee loop te zeulen. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_212738852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik was zo lang ziek, wat ook de reden van het overgewicht was. Ik heb zo lang gevochten tegen mijn lijf. Niet eens tegen het gewicht want daar had ik niet ook nog de puf voor. Na het vechten kwam acceptatie. Toch zeker een jaar of 6-8. En door een traject in een revalidatiecentrum ben ik toch nog fit (ish) geworden. Zelfs zo fit dat ik niet meer hoef te vechten, dat mijn kwaliteit van leven met sprongen vooruit is gegaan en dat ik zelfs kan en wil sporten. Daarbij is er ruimte in mijn hoofd gekomen voor aandacht voor eten.

O+

*O*
pi_212738856
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Begin maart, dus hoog tijd voor de goede voornemens!

Tikte van de week 95 kg aan. Dat was toch even schrikken. Dus gelijk een paar uur onderhoud aan mijn racefiets gepleegd en daarna een uurtje gaan fietsen.
Meteen ook een doel gesteld om in juni weer een tocht van 80-100km te gaan fietsen en daarvoor moet ik toch elke week echt wel trainingskilometers maken.
Mijn dagelijkse woon-werkverkeer is in totaal 7 km en dat doe ik weer op de fiets of lopend. In de wintermaanden wilde ik nog wel eens de tram pakken, maar dat is nu ook voorbij.
En ik ben begonnen met maar weer eens mijn suikerinname drastisch te verminderen. Moet maar weer eens gedaan zijn met al die lekkere koeken en zo.

Vanmorgen overigens 94,5 kg. Lichte verbetering maar nog steeds ruim 10 kg te veel. Vijf jaar geleden nog maar was het nog 82,5 kg. Kan nu toch niet meer de corona-periode de schuld blijven geven van het teveel aan gewicht dat ik mee loop te zeulen. :').
Die 80 km zou je toch wel binnen 6 weken moeten lukken of vind je dat echt zo ver? :@
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 11:14:22 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_212739042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:56 schreef Jeroboam het volgende:
Die 80 km zou je toch wel binnen 6 weken moeten lukken of vind je dat echt zo ver? :@
Ik heb een spierziekte, waardoor ik dat langzaam zou moeten opbouwen. Vorig jaar heb ik het ongetraind gedaan (met een fietsende neef van zijn huis in Den Haag naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord op en af door de duinen) en dat lukte wel, maar vervolgens heb ik zeer lang met spierpijn rondgelopen. Dat weerhield mij ervan om daarna weer op de racefiets te stappen. Het idee is in elk geval om dit jaar met een collega van ons kantoor in Amsterdam naar onze oude, inmiddels gepensioneerde, manager in Deventer te fietsen. Dat is zo'n 100 km.

Dus nu wat verstandiger aanpakken met meer lange termijn doelen voor ogen houden. Als ik voel dat het me eerder zal lukken zonder daarmee die lange termijn doelen te vernachelen, zal ik het wel eerder doen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_212739332
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 11:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ik heb een spierziekte, waardoor ik dat langzaam zou moeten opbouwen. Vorig jaar heb ik het ongetraind gedaan (met een fietsende neef van zijn huis in Den Haag naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord op en af door de duinen) en dat lukte wel, maar vervolgens heb ik zeer lang met spierpijn rondgelopen. Dat weerhield mij ervan om daarna weer op de racefiets te stappen. Het idee is in elk geval om dit jaar met een collega van ons kantoor in Amsterdam naar onze oude, inmiddels gepensioneerde, manager in Deventer te fietsen. Dat is zo'n 100 km.

Dus nu wat verstandiger aanpakken met meer lange termijn doelen voor ogen houden. Als ik voel dat het me eerder zal lukken zonder daarmee die lange termijn doelen te vernachelen, zal ik het wel eerder doen.
Ah ja, dat pad door de duinen gaat ook nog een beetje op en af. Dat is voor een ongetrainde rit net iets anders natuurlijk. Succes met het opbouwen en focus je niet teveel op de afstand!
pi_212739900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

O+ Fijn dat het nu zo veel beter voelt!
pi_212740174
Wat goed Lucky!

Ik herken het heel erg, de nummers die naar beneden gaan op de weegschaal zijn een hard bewijs dat het werkt. Ik merk zelf dat ik zoveel fitter ben dan ik jaren ben geweest. Sinds deze week de weerstand omhoog gegooid op de cardio apparaten en dat ging zo goed. :)

Wat ik wel heb, is dat mijn lichaam de opbouw van kracht niet altijd waardeert. Zo heb ik sinds woensdag last van mijn elleboog, ik heb voornamelijk schouders en armen getraind woensdag. Toch iets tever gegaan of net verkeerd uitgevoerd.
Vandaag in de sportschool dus vooral benen getraind, heerlijk, dat ga ik morgen wel voelen.
pi_212751942
Oké, dat krachttraining plan stel ik nog even uit voor na het volleybalseizoen. Heb 2 dagen met mega spierpijn mijn volleybaltrainingen moeten doen, dus geen succes, dinsdag krachttraining gedaan en vandaag de eerste dag dat ik me weer oké voel. En ik weet dat het inde loop van de tijd minder wordt, maar gezien het seizoen nog maar 6 weken is pak ik het daarna wel op.
Met dit lenteweer krijg ik wel meteen weer tshirtjes stress. Is alles toch wat zichtbaarder dan in een trui…

O: kwark
L: pistolet parmaham
T: ananas
D: zelfgemaakte pokebowl met zalm
pi_212756323
Vandaag weer lekker gelopen *O* gisteren niet. Kwam niet lekker uit met de rest van de dag en ik had een beginnend blaartje, dus ook niet echt mn best gedaan het er tussen te krijgen. Vanmorgen blaartje geprikt en toch gelopen *O*

Gisteren en vandaag normaal gegeten. Niks geks, maar wel lekkere - net te grote :( - maaltijden en snackies. Morgen weer op de calorie-inname letten en hopelijk ook weer een rondje.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 17:34:34 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212756676
wat een heerlijke positieve sfeer is het hier O+ en goede resultaten..
hier is gezond leven en fitter wrden ook het doel.. de kracht training is ook echt wel zodat ik hopelijk na de zomer weer kan gaan hardlopen en volley spelen.. afgelopen half jaar deed mn knie teveel zeer, en dat lijkt nu ook vooral in krachtverlies in de benen te zitten.. hier zijn de kilos niet perse een doel, maar vooral kleding maat.. ik wil vooral graag de kleding aan doen die bij mijn nieuw ( echte) persoonlijkheid past.. lekker uitbundig *O*
pi_212756697
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:34 schreef Barreltje het volgende:
wat een heerlijke positieve sfeer is het hier O+ en goede resultaten..
hier is gezond leven en fitter wrden ook het doel.. de kracht training is ook echt wel zodat ik hopelijk na de zomer weer kan gaan hardlopen en volley spelen.. afgelopen half jaar deed mn knie teveel zeer, en dat lijkt nu ook vooral in krachtverlies in de benen te zitten.. hier zijn de kilos niet perse een doel, maar vooral kleding maat.. ik wil vooral graag de kleding aan doen die bij mijn nieuw ( echte) persoonlijkheid past.. lekker uitbundig *O*
Ben wel benieuwd naar de stijl waar je op doelt? Heb je een voorbeeld?

En wat is de stijl die je nu gewend bent?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 17:42:12 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212756732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd naar de stijl waar je op doelt? Heb je een voorbeeld?

En wat is de stijl die je nu gewend bent?
ohh "vroeger" vooral rustige kleuren, nu mogen ze wel wat feller
pi_212757774
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ohh "vroeger" vooral rustige kleuren, nu mogen ze wel wat feller
Kan ook in wat grotere maten toch? Zonde om shit te kopen als je in een afvalstreak zit, maar zou me door je maat niet tegen laten houden wat dingen uit te proberen die je aanspreken.

Hoe is de kringloopmarkt daar? Ik hoop echt nog wel meer af te vallen, dus ben nu wel echt afhankelijk van ze. Zit gelukkig in een hele goede kringloopstreak op het moment *O* vind kringlopen ook gewoon echt het enige leuke shoppen :D
pi_212757806
Maak me wel een beetje zorgen om mn veel te dure superbra bikini die ik maar 1 vakantie aan heb gehad :')
pi_212766314
Ja hoi, ik doe ook weer eens een poging. Mijn getallen ging toch echt een kant op die ik niet zo leuk vind.
Eerste week ontwennen van eten zit er al weer op, nu volhouden terwijl ik ongesteld ben. :P

Ik loop 3x per week hard, probeer daartussen nu wat krachttraining in te passen en eet rond de 1500 kcal.
En voordat mensen beginnen te gillen: ik ben 1m65, ik heb een zittende baan met naast hardlopen en zomers moestuinen dus geen reet aan beweging. Als het uiteindelijk wat meer moet zijn zal ik dat heus bijstellen.

Go, go. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 10-03-2024 09:28:47 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212766824
Ik heb hier mentaal weer een aantal moeilijke dagen achter de rug. Maar moet mezelf nu echt een schop onder mijn kont geven want over 6 weken ga ik op vakantie en dan wil ik me gewoon chill voelen. Voel me ook altijd zo dik na een ‘vreetdag’ terwijl ik eigenlijk gewoon onder mijn oude streefgewicht zit. En als ik nu weer even 6 weken mijn best doe kan ik met een beetje geluk met een all time low op vakantie.
Toch bijzonder, als ik 2 dagen te veel eet voel ik me ‘dik’. Als ik 2 dagen gezond eet voel ik me helemaal gezond.
pi_212766886
Go go Nanuke!

Ik geloof dat ik iets te zwaar heb getraind de afgelopen tijd. Mijn rechterschouder en rechter elleboog doen pijn. Scherpe pijn als ik beweeg. Dus schouders en armen komende week maar even rust geven. Hopelijk helpt het.
pi_212767449
Oei exode, dat klinkt niet lekker. :*

@Pinuts, ik herken het gevoel van niet fijn in je vel zitten wel in periodes ongezond(er) eten. Het gaat mij dan allemaal tegenstaan. Helaas heb ik dat niet bij gewoon te veel eten. :P
pi_212770503
Zo even gegarandeerd dat ik geen gram meer af ga vallen :')

Jurkje op de krimp gekocht -O-
pi_212782249
:( regen :(

Twijfel tussen toch gewoon gaan en daarna lang en warm douchen of nog een dag blaartje ontlasten.

Eerst maar koffie
pi_212782273
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 14:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo even gegarandeerd dat ik geen gram meer af ga vallen :')

Jurkje op de krimp gekocht -O-
Oh ja, dramatisch. Ik heb een broek die ik soms pas. En meestal niet. De knoop wil weer dicht, maar dan kan ik niet meer ademen. Maar dat komt nog wel :+ Succes met er in krimpen.
pi_212782297
Gisteren gaan hyperbowlen en uit eten met vrienden en mijn zoontje. Nog voor zijn 10e verjaardag. Het was supergezellig en ik mocht van mezelf weer eens een toetje :P
Geen idee hoeveel kcal ik op heb O-)

Gisterenochtend gaan sporten omdat ik vandaag niet kan. Ik ben cardio en weerstand op cardio aan het ophogen en dat gaat supergoed. Mijn longen houden zich prima *O*
pi_212782329
Ja idd regen :(
En dat net op een thuiswerkdag. Dan probeer ik altijd te voet naar het kdv te gaan, is in totaal toch een 3km in de pocket.
Deze middag maar even naar het centrum proberen lopen dan hoewel ik eigenlijk geen tijd heb. Vandaag voel ik mij sowieso vies dik want ongesteld (dag 1).

Prima weekend gehad, alleen zaterdag (flink) boven onderhoud gegeten want eten van mama O+
Maar vrijdag en gisteren zijn goed gegaan dus het was uiteindelijk een goeie week.

Hier ook 6 weken tot vakantie. Ik had het plan opgevat om vanaf vandaag te proberen elke dag 15 minuutjes aan mijn spieren te werken. Vanaf vorige week had ik al last van mijn knie en gisteren tijdens het snoeien in de tuin is het in mijn rug geschoten :')
Misschien kan ik zittend wat aan mijn armen doen...

Kleren op de krimp kopen doe ik altijd. Nu heb ik een jumpsuit liggen voor de zomer. Technisch gezien pas ik erin want veel rek maar het zal een pak mooier zijn met een paar kilo minder.

Lijstje:
O: boterham
T: banaan
L: eiwitpannenkoeken
T: cracker met iets op
T: appel
A: AVG, denk aardappels, kippenworstjes en sperziebonen

Oh en ik zie dat limango vanalles van garmin in de aanbieding heeft
pi_212782393
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, dramatisch. Ik heb een broek die ik soms pas. En meestal niet. De knoop wil weer dicht, maar dan kan ik niet meer ademen. Maar dat komt nog wel :+ Succes met er in krimpen.
Dit is mijn jas nu :D deze hing al jaren in de kast en de jas die ik droeg is inmiddels echt een hobbezak. Hij staat echt zo leuk, maar als ik trappen loop kan ik niet diep inademen en ga ik langzaam een beetje dood :')
pi_212784801
Het werd een rondje door de regen, schouderklopje voor mijzelf.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 13:12:23 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_212784896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:07 schreef exode het volgende:
Wat ik wel heb, is dat mijn lichaam de opbouw van kracht niet altijd waardeert. Zo heb ik sinds woensdag last van mijn elleboog, ik heb voornamelijk schouders en armen getraind woensdag. Toch iets tever gegaan of net verkeerd uitgevoerd.
Vandaag in de sportschool dus vooral benen getraind, heerlijk, dat ga ik morgen wel voelen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:26 schreef Pinuts het volgende:
Oké, dat krachttraining plan stel ik nog even uit voor na het volleybalseizoen. Heb 2 dagen met mega spierpijn mijn volleybaltrainingen moeten doen, dus geen succes, dinsdag krachttraining gedaan en vandaag de eerste dag dat ik me weer oké voel. En ik weet dat het inde loop van de tijd minder wordt, maar gezien het seizoen nog maar 6 weken is pak ik het daarna wel op.
Klinkt alsof jullie met iets te zware gewichten zijn gestart. Rustig aan opbouwen. Beter te licht beginnen dan met spierpijn zitten.

Daarover gesproken: Ik ben nu drie keer op de fiets gestapt om dat op te bouwen. Afgelopen woensdag en eergisteren 16 km en gisteren 22 km. Komende woensdag heb ik een ritje van 25 km gepland staan. Geen afstanden om over naar huis te schrijven, maar wel een lekker rustig begin van mijn fietsseizoen. Heeft uiteraard geen enkel effect gehad op mijn gewicht. Vanmorgen nog steeds 94,5 kg schoon aan de haak.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_212785124
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het werd een rondje door de regen, schouderklopje voor mijzelf.
Jouw flow _O_
Spoilers!
pi_212785496
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jouw flow _O_
Bizar he? Het is zo onnavolgbaar waarom het soms zo makkelijk en soms zo moeilijk gaat.
pi_212786261
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
[..]
Klinkt alsof jullie met iets te zware gewichten zijn gestart. Rustig aan opbouwen. Beter te licht beginnen dan met spierpijn zitten.
Klopt. En stiekem weet ik dat ook wel. Maar ik vind het heel lastig om met sporten niet gewoon 100% te gaan.
pi_212786833
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
[..]

Daarover gesproken: Ik ben nu drie keer op de fiets gestapt om dat op te bouwen. Afgelopen woensdag en eergisteren 16 km en gisteren 22 km. Komende woensdag heb ik een ritje van 25 km gepland staan. Geen afstanden om over naar huis te schrijven, maar wel een lekker rustig begin van mijn fietsseizoen. Heeft uiteraard geen enkel effect gehad op mijn gewicht. Vanmorgen nog steeds 94,5 kg schoon aan de haak.
Ik ben al een jaar aan het opbouwen, maar ik vrees dat het een combinatie van zwaar trainen en teveel achter de laptop zitten is geweest. De pijn is inmiddels helemaal weg. Het was ook alleen rechts terwijl ik gelijk train maar achter de laptop mijn linkerarm vaak niet gebruik.
pi_212788451
Hier ook een rondje door de regen gelopen. Moet toch mijn stappen halen. En op het werk veel afgeslagen. Collega had laatste week dus die had brownies gemaakt. Maar ze wist dat ik bezig ben met gezond eten dus ze had voor mij speciaal ook er een aantal in mini stukjes gesneden. Dus heb een klein stukje brownie gegeten. Daarnaast nog vanwege een viering op het werk letterlijk de hele middag een heel bord met koeken (gevulde koek, roze koek, stroopwafel) voor mijn neus hebben staan maar daar ben ik heel goed vanaf gebleven.
Moet zeggen dat zo'n voorverpakte koek me dan ook minder doet. Maar een zelfgebakken iets vind ik het vaak wel waard dus dan vind ik het ook helemaal prima!

T: mini brownie
L: soepje, boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: ananas + 2 mandarijnen
D: orzo met kipgehakt, groente en tomatensaus
pi_212794197
Rondje naar centrum check *O*
15 minuten spieroefeningen (armen en schouders) check *O*
Lunch werd wel een kaiserbroodje met kip curry en een gekookt ei maar het tweede broodje laten liggen *O*

Zelfgebakken wil ik ook nog wel nemen, als het iets is wat ik lekker vind toch.

Vandaag wordt het wel heel weinig bewegen vrees ik. Ipv kantoordag wat al minder stappen is nu thuis met ziek kind. Kan dus niet weg.

Lijstje vandaag:
T: banaan of appel
L: eiwitpannenkoeken dan maar
T: cracker met iets op
A: gevulde pasta met kaassaus, spekjes en courgette
pi_212794581
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:19 schreef Pinuts het volgende:
Hier ook een rondje door de regen gelopen. Moet toch mijn stappen halen. En op het werk veel afgeslagen. Collega had laatste week dus die had brownies gemaakt. Maar ze wist dat ik bezig ben met gezond eten dus ze had voor mij speciaal ook er een aantal in mini stukjes gesneden. Dus heb een klein stukje brownie gegeten. Daarnaast nog vanwege een viering op het werk letterlijk de hele middag een heel bord met koeken (gevulde koek, roze koek, stroopwafel) voor mijn neus hebben staan maar daar ben ik heel goed vanaf gebleven.
Moet zeggen dat zo'n voorverpakte koek me dan ook minder doet. Maar een zelfgebakken iets vind ik het vaak wel waard dus dan vind ik het ook helemaal prima!

T: mini brownie
T: ananas + 2 mandarijnen
D: orzo met kipgehakt, groente en tomatensaus
Verstandigheid _O_
Spoilers!
pi_212795564
Na 1,5 week ziek, zwak en misselijk vandaag maar weer eens een lijstje.

L: Italiaanse salade van AH
D: ovenschotel met vega shoarma en halloumi
T: skyr met noten en honing, tomaatjes
pi_212802068
Vandaag toch weer een rondje tussen weten te proppen. Morgen gaat het waarschijnlijk niet lukken, maar als het droog is kan ik wel naar en van het werk lopen. Kom ik niet aan uur, maar wel iets van 40 minuten.

Wel klote dat de weegschaal weer nergens naar toe lijkt te gaan :')
pi_212802150
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Verstandigheid _O_
Ja ik moet zeggen dat ik ook echt trots op mezelf was. Maar ik probeer mezelf nu ook altijd te overtuigen met het feit dat ik nog even 6 (inmiddels 5,5) week moet knallen en dan ga ik op vakantie, dus dan wil ik er wel gewoon lekker om mijn vel zitten.

L: soepje, boterham met ei, pistolet met 30+ kaas
T: sinaasappel + 4 chippies (letterlijk)
D: gehaktbal, 2 kipspiesjes, wat frietjes (borrel op werk)
T: kiwi
pi_212812830
Naar werk gelopen door de motregen *O*

Terug gelopen *O*

1000 snacks afgeslagen *O*

Nog steeds dik -O-
pi_212813152
Ik stopte met eten toen ik vol zat, ook al was de pizza nog niet op. *O*

En mijn (her)ontdekking van deze week: meer moeite doen voor mijn eten maakt dat ik er én meer van geniet én beter oplet wanneer het genoeg is.
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:17:07 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212813276
ik had gister een algehele malaise dag.toen mn vriend 's ochtends aan me vroeg hoe het met me ging kon ik alleen maar janken :wtf:
dus maar een one-sie dag ervan gemaakt, enigszins gezond gegeten al werd het avond eten wel een pizza.. soms moet dat ook gewoon kunnen..

dus vandaag weer lekker in het gareel., weer gesort vanmorgen en inmiddels 15000 stappen verder ^O^ :Y)
pi_212819020
Gisteren eens een deep dive in mn kast gemaakt en ik vond ineens allemaal broeken terug die eeh... dicht kunnen... :D *O*

Zo maar weer naar werk lopen, de dag laat een rondje weer niet echt toe denk ik.
pi_212823352
Shoppen in eigen kast is leuk! Mijn laatste rondje leverde ook een aantal stuks op, plus 4 vuilzakken vol voor de kledingcontainer :D

Sporten gaat straks interessant worden, ik ben wakker geworden met gruwelijke pijn aan mijn knie. Of eerder de spier bovenaan mijn kuit. Maar ik heb er last van als ik mijn knie buig. Lopen gaat nog wel (met pijn) maar iets als lunges gaat m niet worden. Ik hoop maar dat de focus op armen en schouders gaat liggen. Geen idee hoe het komt, heb nog niet eens beenspieroefeningen gedaan deze week.
Het weer is te mooi om binnen te blijven, dus wel even een rondje gedaan.

Lijst:
L: salade met kaasschnitzel en 2 plakjes ontbijtspek
T: cracker
A: wraps met gehakt en groenten (en beetje kaas :P )
B: rondje sportschool, wat lukt
pi_212828454
Vandaag om redenen minder kunnen lopen dan gepland, wel jammer. Morgen zo te zien keiharde regen in het window waarin ik een rondje zou kunnen lopen :'(

Mijn regenjas is an sich wel prima, maar ik moet er een petticoat onder hebben :')
pi_212829814
Ik vind het wel echt keigoed hoe je met het wandelen bezig bent, @DancingPhoebe . :Y
pi_212829925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het wel echt keigoed hoe je met het wandelen bezig bent, @:DancingPhoebe . :Y
*O* ja he mt ritme zit er eindelijk weer eens lekker in!!
pi_212835907
En vandaag weer een heel rondje gelukt *O*

Nog steeds niks van te zien op de weegschaal :')
pi_212836141
Ik ben begonnen met looptraining op de loopband, rustig opbouwen. Een vriendin gaf de tip om juist niet vast te houden aan die houders zeg maar. Want dan telt mijn horloge de stappen niet dus los gelopen vandaag, dat is wel wat pittiger hoor dan je wel vasthouden.

In April die ik met collega's mee met de jaarlijkse stappen challenge van mijn werk. Dus ik ben aan het kijken of ik nu al aan 10k stappen per dag kom of echt wel een tandje bij moet schakelen. Stand van vandaag is inmiddels de 7000 overstegen dus ik denk dat het wel goedkomt.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 13:28:43 #78
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212836217
Opnieuw een poging om af te vallen. Koolhydraden beperken en eiwitten verhogen

Net 200gram kippen reepjes binnen wat wat sla en wat dressing. Kzit goed vol.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212837313
Ik heb voor het eerst in maanden weer eens brood op! Hemels :9~

Had trek in pindakaas en het was alles waar ik van droomde :9~
pi_212838347
Vandaag me erg moe gevoeld dus daarom extra trots dat ik gewoon lekker gesport heb en niet helemaal buiten de boot ben gegaan. Dadelijk nog met vriendinnen een drankje doen. Heb nog 450 kcal over voor een 'afval dag'. Maar zou het ook geen drama vinden als het iets meer wordt en het gewoon een onderhoudt dag wordt.

L: pistolet rauwe ham
T: 2 kiwi's
D: parmaham 'pizza' (op libanees brood, totaal ong 500 kcal)
T: terras (denk dat er nacho's op tafel zullen komen)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 15-03-2024 17:49:31 ]
pi_212838591
*O* toch gaan ondanks moe *O*
pi_212840066
Moest nog even naar de stad. Ik dacht, ik loop heen en neem de metro terug. Toch terug gelopen :')
pi_212840750
Waar is de gezonde leefstijl topic. Die was er toch ook naast dit topic
  vrijdag 15 maart 2024 @ 22:09:33 #84
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212842148
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:18 schreef Medusa666 het volgende:
Waar is de gezonde leefstijl topic. Die was er toch ook naast dit topic
Deze? LIF / Het grote sport-workout-eet-topic. #10
pi_212842247
quote:
Volgens mij wel thanks
pi_212842341
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Medusa666 op 15-03-2024 22:25:01 ]
pi_212845714
Nog een rondje? Of luieren in bed tot de weekendplannen vanmiddag? Lastaaaaaaagh.
pi_212845911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog een rondje? Of luieren in bed tot de weekendplannen vanmiddag? Lastaaaaaaagh.
Hup hup naar buiten jij
pi_212846053
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:32 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Hup hup naar buiten jij
Wel zonde van de droge dag om het niet te doen...
pi_212847520
Vinkje.
pi_212863944
Vandaag even helemaal geen zin om me er aan te houden. Moest onverwacht vroeg de deur uit om mn ouders even ergens bij te helpen, bij terugkomst spikkelde het en dacht ik fuck deze. Lekker toast met pindakaas gegeten :9~ geen chips, dus tis... iets...?

Morgen vroeg opstaan en lopen voor ik van alles moet gaan doen. Maar eerst ff het lopen dus.
  zondag 17 maart 2024 @ 19:45:29 #92
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212864214
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
geen chips, dus tis... iets...?
:Y

Ik merk dat ik gezond eten veeel makkelijker vind en volhoud dan genoeg bewegen :@ maar ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik de lat niet te hoog moet leggen. Beter matig intensief bewegen dan een zeer intensieve les (HIIT) steeds skippen of als ik ga met lood in m'n schoenen heen gaan. Dus vandaag rond hetzelfde tijdstip 45 minuten gefietst.
pi_212864243
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef Morgane89 het volgende:

[..]

Ik merk dat ik gezond eten veeel makkelijker vind en volhoud dan genoeg bewegen :@ maar ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik de lat niet te hoog moet leggen. Beter matig intensief bewegen dan een zeer intensieve les (HIIT) steeds skippen of als ik ga met lood in m'n schoenen heen gaan. Dus vandaag rond hetzelfde tijdstip 45 minuten gefietst.
Ik hou me vast aan dat langer iets met licht verhoogde hartslag doen, uitermate geschikt is om af te vallen *O* voor mij dus stevig door wandelen. Als ik het weer opgebouwd heb en door mn initiële weerstand heen ben geniet ik er ook echt van. Op veel dagen dan :')
pi_212865588
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef Morgane89 het volgende:

[..]

Ik merk dat ik gezond eten veeel makkelijker vind en volhoud dan genoeg bewegen
Ik heb het juist andersom. Het sporten heb ik geen moeite mee. Boks en volleybal met plezier en vind mijn wandelrondjes ook lekker. Maar het allerliefst zou ik na een volleybalwedstrijd een pizza naar binnen werken of na een stevige wandeling een stuk appeltaart :P maar goed dat doen we dan maar niet.

Vandaag opzich prima dag voor het weekend. Bij mijn ouders gegeten, dus geen keuze, maar rest van de week was goed dus geen stress.

O: kwark en mango + kiwi
L: pistolet parmaham
T: eiwitreep
D: soep, kip schnitzel, aardappelgratin, brocolli, beetje chocolademousse
T: 2 chocolaatjes
S: 75 min boksen + 12.000 stappen
pi_212868968
Dat was een keer een prima weekend. Zaterdag wel feestje dus paar glazen alcohol op (wijn en cava) maar wel met dansen dus 14k stappen die dag. Gisteren heerlijk in de tuin gewerkt, tegels schoonmaken dus ook 12k stappen. Nu nog resultaat op de weegschaal zien. Ik hoop deze week onder de 68 te duiken.

Gisteren:
O1: krentenbol op weg naar huis
O2: boterham
L: gebakken ei met ham, boterham met hagelslag
T: cracker kip curry en 1 wit paaseitje
T: glas witte wijn
A: Aardappelpuree, gehaktschnitzel en sla

Vandaag:
T: cracker met iets
L: salade met kaasschnitzel en ontbijtspek
T: iets van fruit
A: rijst met kip, broccoli en wortel met woksaus.
pi_212871068
Standaard rondje gecombineerd met een todo, anderhalf uur stevig doorgelopen :o *O*
pi_212879115
Eindelijk weer eens het kleinste beetje omlaag op de weegschaal *O*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2024 @ 07:24:23 #98
284411 crew  heywoodu
pi_212879136
Morgen en donderdag worden door omstandigheden lastig wat kcal betreft, dus gisteren en vandaag de uiterst pijnlijke beslissing gemaakt om één boterham met hagelslag te minderen bij mijn ontbijt :o :'(

Afgelopen zaterdag van 86.7 naar 86.0, de achtste week op rij dat het getalletje omlaag ging, dus dat wil ik komende zaterdag ook wel weer...dan moeten er keuzes gemaakt worden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_212879154
Hier gaat het ook prima. Gisteren weer een stuk appeltaart afgeslagen op het werk. Was niet zelfgemaakt dus dan skip ik hem sowieso :P. Wel van die leuke collega's die hem dan bewust nog even onder mijn neus moeten houden.
Vind het ook echt heel veel schelen dat het weer beter weer wordt. Rondje lopen is zo toch stuk makkelijker! Van het weekend 68,0. Hopelijk deze week onder de 68.

O: 250 gr Kwark
T: 2 Mandarijnen
D: zelfgemaakte Pad thai
pi_212879512
Jaaaaa, het weer *O* maakt het idd zoveel makkelijker :Y
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:28:26 #101
5428 crew  miss_sly
pi_212879545
Wat zijn jullie allemaal lekker bezig *O* Het weer helpt echt, he? O+

Mijn zes weken met voedingsplan zijn voorbij. De laatste fase heb ik niet zo heel erg fanatiek gedaan, want ik was ziek. Dus wel geprobeerd de voeding een beetje volgens dat schema te doen, maar sporten zat er helaas niet in.
In totaal ongeveer 3,5 kilo kwijt volgens mijn eigen weegschaal. Zaterdag wegen op de sportschool.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 maart 2024 @ 08:37:49 #102
284411 crew  heywoodu
pi_212879607
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:28 schreef miss_sly het volgende:
Het weer helpt echt, he?
Van de laatste maanden wel, want ik ga goed op de koudere temperaturen. Straks wordt het weer warm en wordt het lastiger :+

Dan ga ik wel vaker buiten fietsen ipv op de hometrainer, en dan fiets je makkelijker een langere tijd (vorige zomer/najaar bijna 8-9 uur per week soms, dan tikt het wel aan), maar is de intensiteit ook véél lager dan op de hometrainer, dus dat heft elkaar weer een beetje op :P
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:46:50 #103
5428 crew  miss_sly
pi_212879693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Van de laatste maanden wel, want ik ga goed op de koudere temperaturen. Straks wordt het weer warm en wordt het lastiger :+

Dan ga ik wel vaker buiten fietsen ipv op de hometrainer, en dan fiets je makkelijker een langere tijd (vorige zomer/najaar bijna 8-9 uur per week soms, dan tikt het wel aan), maar is de intensiteit ook véél lager dan op de hometrainer, dus dat heft elkaar weer een beetje op :P
Het helpt mij vooral mte echt wat fijner in mijn vel zitten. En als ik fijner in mijn vel zit, dan is de behoefte aan van alles in mijn mond stoppen gewoon veel minder. Sporten doe ik in de sportschool, dus dat maakt geen verschil, maar ik werk vaker wat uurtjes in de tuin, ga wat vaker wandelen of fietsen, dus over all ben ik dan gewoon een stuk actiever. Zon, licht en warmere dagen, zo fijn na een lange, grijze, natte winter.
pi_212879706
Licht :Y Niks zo goed voor je (mijn) humeur als zonlicht. Kan geen lichttherapie tegenop.

Dat gezegd hebbende, kan iemand de zon weer even aan zetten?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 19 maart 2024 @ 08:52:48 #105
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212879744
ik ben de motivatie aan het zoeken om mn sport kleding aan te trekken :o
hier een heerlijk licht weekend gehad, maar gister en vandaag is het weer wat minder met de zon.. bijkomend voordeel is het verbranden van energie als je lekker buiten bezig bent O+
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:54:47 #106
5428 crew  miss_sly
pi_212879759
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:48 schreef Vanyel het volgende:
Licht :Y Niks zo goed voor je (mijn) humeur als zonlicht. Kan geen lichttherapie tegenop.

Dat gezegd hebbende, kan iemand de zon weer even aan zetten?
De wolken zijn hier heel licht, dus hij zit erachter, maar daar hebben we zo weinig aan, he>
pi_212879766
Overdag is het heelijk als het zonnetje schijnt. Maar ik merk dat ik het wel jammer vindt dat het weer langer licht blijft. Ik zit nog een beetje in de kaarsjes/dekentjes mood.

Gisteren was een goede dag. Vanavond filmavond dus overdag maar proberen een beetje extra op te letten.
pi_212880049
Het weer is superfijn, vorige week was heerlijk. Maar mijn knie lijkt nu wel finaal kapot :'(
Pijn aan de voorkant en achterkant, kan tegen de avond de trap niet meer op. Gelukkig donderdag al plek bij de fysio en straks maar iets van een voltaren halen zodat ik vandaag en morgen de dag nog doorkom. Maar ik baal er enorm van dat ik nu even wat rustiger aan moet doen.
Ik zie dat we hetzelfde doel hebben deze week, Pinuts! :) Ik zat op 68,3 deze morgen.

Lijstje!
L: salade met kip
T: druiven
T: cracker met (zelfgemaakte) eiersalade
A: AVG
pi_212884570
Nog even snel tijd gemaakt voor een workout *O*
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 11:59:49 #110
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_212891441
Vorige week twee fietsritten gemaakt van 20 en 25km. Vandaag maak ik een rit van 30 km. Het opbouwen gaat dus goed. Wel vanmorgen nog 94,4kg schoon aan de haak, dus wat dat betreft weinig progressie. :).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_212891812
Het gaat hier ook best lekker, elke avond even 10min krachtoefeningen, veel water drinken helpt tegen de avondhonger en de weegschaal is het er ook mee eens. De status is nu -2,1 in ongeveer 3 weken. :Y
pi_212892845
67.9 *O*
Ik ben de voorbije maand maar een halve kilo kwijt, maar ik voel dat er meer aan vet weg is. Taille ook -2cm.

Vandaag weinig aan beweging, zo meteen proberen nog wat in de tuin te doen.

Lijstje
L: salade met restjes van A van gisteren
T: cracker eiersalade
A: AVG weer. G wordt alleszins bloemkool (uit de oven met wat kaas).

Komt vast nog wat bij, gisterenavond ook nog 2 crackers gegeten.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 14:41:40 #113
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_212892859
Het werd een ritje van 38,5 km. Iets te veel van het goede.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_212900298
Vanmorgen 67,1 *O*. Doel was/is om met mijn laagste gewicht ooit op vakantie te gaan. Dat stond op 66,8 en vakantie is over 4 weken. Dus dat zou toch moeten lukken :)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 maart 2024 @ 05:54:11 #115
284411 crew  heywoodu
pi_212900302
quote:
11s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Het werd een ritje van 38,5 km. Iets te veel van het goede.
Toch lekker als je net begonnen bent met opbouwen? ^O^
pi_212903561
Ik heb me maar weer eens opgemeten. Toch lastig om dat bij jezelf te doen. Alle broeken zwabberen om mijn benen maar volgens de meting ben ik sinds 7 december maar een halve centimeter kwijt. Voor mijn gevoel zie je het juist aan mijn bovenbenen het best :D

Buik: -0.9cm
Heup: - 2.8cm
Bovenbeen: - 0.5cm
Borst: -4.4cm :')
Bovenarm: -0.9cm
Spoilers!
  Moderator donderdag 21 maart 2024 @ 13:39:39 #117
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_212903934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 05:54 schreef heywoodu het volgende:
Toch lekker als je net begonnen bent met opbouwen? ^O^
Nah, het was niet heel fijn voor mijn spieren. Vannacht behoorlijk wat spierpijn, maar met een paar paracetamols uiteindelijk toch nog wat kunnen slapen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_212903967
@Lucky_Strike, jij verliest ook de meeste cm waar je ze er het liefst nog wel wat overhoudt?

Ik heb wiebelende theezakjes na 2 zwangerschappen en 3x ~20kg aankomen/afvallen. :')

Lijstje!
O: 3 crackers, 2 pindakaas en 1 smeerworst
L: restjes pasta met braadworst, 7groentesaus, ui, prei en champignons
T: handje noten met rozijnenmix
A: shoarma met sla, champignons, paprika en knoflooksaus
B: hardlopen
pi_212904036
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:42 schreef Nanuke het volgende:
@:Lucky_Strike, jij verliest ook de meeste cm waar je ze er het liefst nog wel wat overhoudt?

Ik heb wiebelende theezakjes na 2 zwangerschappen en 3x ~20kg aankomen/afvallen. :')

Lijstje!
O: 3 crackers, 2 pindakaas en 1 smeerworst
L: restjes pasta met braadworst, 7groentesaus, ui, prei en champignons
T: handje noten met rozijnenmix
A: shoarma met sla, champignons, paprika en knoflooksaus
B: hardlopen
Yup. Ik vind het een tikje oneerlijk eigenlijk :D

Ik had een prima figuur met prima borsten. Toen ik ziek werd, kwam ik 30 kilo aan maar nauwelijks op mijn borsten. Dus ik werd zo'n vrouw met een dikkere buik dan borsten :') En nu ik kilo's kwijtraak, kan er ineens wel iets veranderen aan het formaat. No fair!
Spoilers!
pi_212904140
Ik heb trouwens nog een leuke. Mijn bril gaat steeds losser zitten. Nooit aan gedacht dat dat ook gebeurt als je afvalt :D
Spoilers!
pi_212904175
Mogelijk als opkikker: het vet verdeeld zich wel weer beter als je uiteindelijk een poos stabiel bent. Maar het wordt nooit meer wat het was.

Mijn trouwring en verlovingsring zijn dus voor eeuwig te groot. En ik wil ze uit eigenwijs niet in laten nemen want dan zijn ze niet meer echt. :@
pi_212904884
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb trouwens nog een leuke. Mijn bril gaat steeds losser zitten. Nooit aan gedacht dat dat ook gebeurt als je afvalt :D
Herkenbaar, moet alweer naar de opticien om hem strakker te laten zetten.

In kilo's gebeurt er al een tijdje weinig, ik hang zo rond de 87/88 kilo nu. Maar mijn broeken beginnen nu toch echt af te zakken, zodanig dat het genant wordt. Ik doe natuurlijk 3x per week flink aan krachttraining, wellicht dat het allemaal een stuk strakker is inmiddels.
pi_212904955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:36 schreef Sarabi het volgende:
Nog even snel tijd gemaakt voor een workout *O*
En vandaag ook weer *O*

Hopelijk helpt dit om ook weer normaal te gaan eten/drinken. Die knop wil nog niet echt om.
pi_212906013
Ik merk het ook aan mijn bril. Nog niet in die mate dat hij strakker moet maar dat komt nog wel.
Mijn knie zit in de tape en ik moet hem een week laten rusten. Korte stukken mag ik wel wandelen dus dat blijf ik doen. Ik kan alleen weinig in de sportschool doen maar ik ga toch. Rustig beetje fietsen en mijn armen en schouders doen. Zal op een half uurtje wel rond zijn maar het is beter dan niks he. Maar ik baal er echt van.

Ik ga ook over 4 weken op vakantie, maar laagste gewicht ooit zal niet lukken. Ik heb even gekeken en dat is 60,9, en dat was 11 jaar geleden. 6 jaar geleden 61,5. Maar als ik dat ooit nog haal zal het ten vroegste tegen kerst zijn :D

L: restje van gisteren
T: cracker met eiersalade
A: Aardappels met runderworst en spruitjes (oven, beetje kaas erop)
pi_212906180
Herkenbaar wel van de verdeling. Ik kom het eerst aan bij benen en daar gaat het ook het laatst weer af. Het laatst aan bij borsten en buik, en daar gaat het het eerst weer af. Van buik vind ik dat prima, van borsten toch iets meer jammer haha.

Ze hebben in de sportschool de InBody weegschaal een aantal keer verplaatst afgelopen anderhalve maand, wat nogal irritant was. Want het verschil met mn eigen weegschaal ging ineens variëren, dus de verplaatsingen leken ook effect te hebben op de gewichtsmetingen (en daarmee is de trend in vet/spier over tijd ook niet helemaal betrouwbaar meer). Inmiddels staat ie op nieuwe vaste plek, dus sinds vorige week weer een nieuwe 'nulmeting' en kan ik weer daadwerkelijk gaan kijken naar de verschillen over tijd.

In 1 week tijd, +0.1 kg, +0.6kg spier, -0.7kg vet. En wat meer water.

Daar dus wel tevreden over. Wel tijd om nu echt het eten ook weer aan te pakken. Heel drukke weken gehad, dus teveel chocola en zooi en te weinig gezond normaal.

Lijst vandaag:
O: banaan
S: uur krachttraining, incl 2 dextro's en 0.7L isostar
T: plakje ontbijtkoek
L: twee volkorenbolletjes met likje truffelmayo, kappertjes en sockeye zalm
D: twee volkoren wraps, eentje met cottage cheese, spinazie, zongedroogde tomaat en halloumi sticks, eentje met cottage cheese, spinazie en een eitje
T: skyr, appel, kaneel

+-1800 kcal

[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 21-03-2024 19:03:27 ]
pi_212910665
Lijven :')

Weeeekenlang (iig gevoelsmatig, ik noteer deze ronde niks.) netjes in het stramien. Keurig lopen, keurig eten, niks omlaag. Ineens weer heel langzaam wél omlaag en vannacht valt er een kilo af :')

Nieuw low voor deze ronde *O*

Hoop tijd voor een rondje vandaag. Verwacht drukke werkdag en moet uiteraaaaaaard net vanavond uit eten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DancingPhoebe op 22-03-2024 08:19:42 ]
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 08:08:51 #127
5428 crew  miss_sly
pi_212910724
Ik heb het goede voorbeeld van @Lucky_Strike gevolgd en ook even wat gemeten. Ik heb niet zoveel meetpunten. Ik vind het zo lastig om dat goed te doen en telkens op dezelfde plek. Ik heb er dus 3: navel, heupen en taille.
Navel -2
Heupen -4
Taille -4

Morgen wegen op de sportschool. Ben benieuwd naar spier- en vetpercentage.

Ik heb overigens mijn eetgewoonten wel wat aangepast naar aanleiding van het voedingsplan dat ik heb gevolgd. Ik doe niet meer IF, maar ontbijt iedere ochtend. Ik ontbijt met zelfgemaakte chocolate oats cake, zelfgemaakte havermoutkoekjes, yoghurt, bagel met gekookt ei en avocado en dat wissel ik een beetje af. Bevalt me prima. Ook mijn lunches wissel ik wat meer af. Niet meer iedere keer brood, maar ook wraps met kipfilet, pasta met gehakt en tomatensaus, chili con carne. Het belangrijkste wat ik meeneem is echter dat ik toch wat vaker mijn eten even moet wegen.
pi_212924026
Gisteren heb ik lekker genoten van friet kraam en een zak Maltesers. Etentje met vrienden ging niet door en was een tijdje geleden dat ik had 'gecheat' dus bewust de keuze gemaakt dat het kon. En dan voelt het ook fijn. Als je er bewust voor kiest ipv vanwege snaaizin. Vandaag weer gewoon gezond.

L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham, 30+ kaas
T: eiwitreep + Fruit
S: volleybalwedstrijd
D: parmaham 'pizza' (mijn low kcal alternatief van 500 kcal)
pi_212924079
Ik ging gisteravond laat nog 2u autorijden naar een vriendin en dan heb ik altijd een zakje zoete drop mee. Maar nu at ik er 5 en toen dacht ik "waarom eigenlijk" en heb ik de zak weggelegd. Vooruitgang weer. *O*

Vandaag een dag pretpark. Eten zal wel niet verantwoord worden, maar met alle beweging vind ik het voor een dag wel prima.
pi_212924450
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
moet uiteraaaaaaard net vanavond uit eten :')
*O* gelijk weer dik *O*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 maart 2024 @ 09:37:52 #131
284411 crew  heywoodu
pi_212924490
Woensdag viel mee: niet gesport, naar Schiphol om vriendin's coach en haar man te ontmoeten en met ze te eten, maar baguette carpaccio was ontzettend lekker en niet zo dramatisch vet ofzo. Donderdag viel niet mee: groot evenement op werk, met veel te veel mensen en prikkels en dingen en dat vind ik onmeunig kut, dus dan ga ik mijzelf niet martelen door ook nog eens de véél te lekkere brownies af te slaan. Van die één/tweehapsdingetjes, maar ik denk dat ik er zeker tien op heb, grotendeels in de ochtend al, en bij de lunch een broodje ham/komkommer/sla.....en een kroket...en een kaassouflé.....en nog een kaassouflé....en twee flesjes chocomelk :@

Gelukkig viel de woensdag dus mee en had ik me maandag en dinsdag al flink extra ingehouden ter voorbereiding, en gisteren ook (en weer gewoon gesport), waardoor de schade niet alleen beperkt bleef, de teller stond vanmorgen zelfs op 85.7 na de 86.0 van vorige week :D
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 12:41:13 #132
5428 crew  miss_sly
pi_212926249
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad :D Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.

Ik had vandaag meting op de sportschool. Officiele eindmeting -3,8 kg. Ik ben er erg blij mee. Zeker omdat ik van de 6 weken 2 weken ziek ben geweest. Ik heb in die periode wel geprobeerd het voedingsschema aan te houden, maar ik heb niet gesport. Deel van het gewicht dat ik kwijt ben is dan ook spiermassa, maar dat sport ik er wel weer bij.

Ik heb afgesproken nog 4 weken verder te gaan met fase 1 om nog een ruime kilo kwijt te raken. Ben benieuwd hoe dat verloopt, aangezien ik we alle weekenden in die vier weken allerlei feestelijke afspraken hebben :D Ik zou er wel heel blij mee zijn, want dan heb ik wel ongeveer mijn streefgewicht bereikt.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 maart 2024 @ 13:06:15 #133
284411 crew  heywoodu
pi_212926479
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Zeker, bij zo'n dag is het ook een bewuste keuze. Met zoveel mensen in zo'n zaal en heen en weer geloop en praten en luisteren en doen zit ik echt na een kwartier al aan de mentale limiet, het beetje plezier op zo'n dag komt dan van de lekkere hapjes (en de momenten dat we met ons kleine team even terug kunnen trekken) :+

Dit keer wel gewoon naar huis gegaan toen de borrel begon, dus geen alcohol aangeraakt :P
pi_212926827
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad :D Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Precies. Zo probeer ik het nu ook altijd te benaderen. Je doet dat soort dingen niet iedere dag dus er dan even van genieten en daarna weer gewoon back on track.
Denk voor mij dat dat nu ook wel een van mijn succesfactoren is. Hiervoor al 1000 pogingen gedaan maar dan bleef ik te lang hangen in maar volgende week ga ik ook uiteten dus eet ik tot dan ongezond en daarna begin ik echt. Terwijl ik nu veel makkelijker zeg, oke gisteren was 'slecht', nu weer back on track en volgende week weer genieten van een etentje.
pi_212926976
Qua gewicht ben ik al vrij lang stabiel, er komt niets bij en er gaat niet echt iets meer af.
Ik ben nu 2 weken heel trouw aan het bijhouden hoeveel calorien ik eet, mijn Garmin Vivosmart houdt de verbranding bij.
Ik zit op een gemiddelde van -500 kcal per dag. Gisteren een uitschieter naar -900 (ondanks een pizza van 800 kcal....)

Ik ga het nog 2 weken trouw bijhouden en dan denk ik toch maar eens naar een dietiste. Het kan toch niet alleen maar spieropbouw zijn?
pi_212927157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef exode het volgende:
Qua gewicht ben ik al vrij lang stabiel, er komt niets bij en er gaat niet echt iets meer af.
Ik ben nu 2 weken heel trouw aan het bijhouden hoeveel calorien ik eet, mijn Garmin Vivosmart houdt de verbranding bij.
Ik zit op een gemiddelde van -500 kcal per dag. Gisteren een uitschieter naar -900 (ondanks een pizza van 800 kcal....)

Ik ga het nog 2 weken trouw bijhouden en dan denk ik toch maar eens naar een dietiste. Het kan toch niet alleen maar spieropbouw zijn?
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?
En heeft je sportschool een weegschaal waar je ook vet en spier % kan meten? Dat geeft dan misschien ook al wat inzicht in het verloop daarvan.
pi_212927512
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?
En heeft je sportschool een weegschaal waar je ook vet en spier % kan meten? Dat geeft dan misschien ook al wat inzicht in het verloop daarvan.
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.
Gewicht klopt, dat paste ik steeds aan.

In de periode van januari 2023 tot en met augustus 2023 zat ik op 1800 kcal inname. Verbruik weet ik niet.
Daarna heb ik het maanden niet bijgehouden, ik vermoed steeds tussen de 1800 en 2000.

De afgelopen weken was mijn laagste verbranding 2100 kcal en mijn hoogste 3000 kcal. Eigenlijk zit ik elke dag rond de 2500, gisteren was het 3000. Mijn inname zit tussen de 1800 en 2000, waarbij 2000 wel echt een uitzondering is.

Ik ben wel omhoog gegaan in eiwitten, vooral omdat ik op sportdagen echt honger had in de avond. Knorrende buik, misselijk etc.

Ik weet trouwens niet beter dan dat ik moeilijk afval, altijd al gehad. In mijn 20er jaren leefde ik nogal gezond, ik sportte veel (vooral hardlopen), had een actief beroep en at en dronk heel bewust. Maar mijn BMI is nooit laag geweest.
Aankomen kan ik echter wel heel goed. Dus ik ben allang blij dat die 20 kilo er niet weer aanvliegen. Maar ik verbaas me over het gap tussen verbranding en inname en het gebrek aan afvallen.
Mijn broeken zakken wel steeds meer af, zou ik dan toch een fitgirl aan het worden zijn? ;)

Binnenkort inderdaad eens op de weegschaal op de sportschool, eens kijken wat nu de percentages zijn.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:56:04 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212927765
Ik heb vandaag twee complimentjes gescoord *O*
Spoilers!
pi_212928237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.
Gewicht klopt, dat paste ik steeds aan.

In de periode van januari 2023 tot en met augustus 2023 zat ik op 1800 kcal inname. Verbruik weet ik niet.
Daarna heb ik het maanden niet bijgehouden, ik vermoed steeds tussen de 1800 en 2000.

De afgelopen weken was mijn laagste verbranding 2100 kcal en mijn hoogste 3000 kcal. Eigenlijk zit ik elke dag rond de 2500, gisteren was het 3000. Mijn inname zit tussen de 1800 en 2000, waarbij 2000 wel echt een uitzondering is.

Ik ben wel omhoog gegaan in eiwitten, vooral omdat ik op sportdagen echt honger had in de avond. Knorrende buik, misselijk etc.

Ik weet trouwens niet beter dan dat ik moeilijk afval, altijd al gehad. In mijn 20er jaren leefde ik nogal gezond, ik sportte veel (vooral hardlopen), had een actief beroep en at en dronk heel bewust. Maar mijn BMI is nooit laag geweest.
Aankomen kan ik echter wel heel goed. Dus ik ben allang blij dat die 20 kilo er niet weer aanvliegen. Maar ik verbaas me over het gap tussen verbranding en inname en het gebrek aan afvallen.
Mijn broeken zakken wel steeds meer af, zou ik dan toch een fitgirl aan het worden zijn? ;)

Binnenkort inderdaad eens op de weegschaal op de sportschool, eens kijken wat nu de percentages zijn.
Hm, 2500 kcal verbranden klinkt inderdaad best aannemelijk als je actief bent, en gezien kinderen, zal je niet vaak een dag op de bank liggen gok ik zo ;) dus dat klinkt inderdaad niet als echt veel te hoog.

Alles bij elkaar, zeker in combinatie met wel kleren die losser gaan zitten, klinkt het dan inderdaad toch wel alsof je niet afvalt, maar wel strakker aan het worden bent. Benieuwd of je dat in je percentages ook terug gaat zien!
pi_212940672
Vanmorgen weer op de weegschaal sinds drie weken. De afgelopen drie weken waren niet geweldig qua beweging (man veel weg, dus ik kon niet vaak sporten ‘s avonds en zaterdag - we hebben een peuter van 2,5 jaar) en ik ben nu ook al vier dagen flink verkouden, maar er was 1,2 kg vanaf t.o.v. drie weken geleden! Nu 77,05 kg, drie weken terug 78,3. Klein stapje, maar voelt wel goed weer. En dat terwijl ik nu ook nog ongesteld ben, dus dan zou je zelfs zwaarder zijn?
pi_212940881
Blabla cava, blabla toastjes, blabla kaasplank, bla kater, bla.

Morgen weer meedoen :')
pi_212951124
Prima weekend. Gisteren naar een verjaardag en wel wat genomen (wijn, hapjes, paaseitjes). Denk uiteindelijk in totaal een beetje over onderhoud maar deze ochtend toch nog onder de 68.
Mooi weer vandaag dus er zullen wel stappen gezet worden vandaag. Deze week netjes doen want pasen wordt een calorierijk weekend met zondag gourmetten en maandag ontbijt en vast wel wat chocolade.

Lijstje:
T: bakje fruit
T: cracker eiersalade
A: AVG
T: afhankelijk van A nog wat
pi_212951307
Slecht weekend gehad. Ofja, vooral zondag. Mentaal even dipje en daardoor veeel te veel gegeten. Emotie-eten blijft een punt van aandacht. Maar nu weer gewoon met goede moed er tegenaan.

L: pistolet beenham
D: pompoenpasta
pi_212951506
Dat blijft lastig he Pinut!
Maar het is weer een nieuwe dag, een nieuwe week 8-)

Vanochtend voor het eerst sinds ik er train dat ik me irriteerde op de sportschool. Er waren 4 PT's bezig en die hielden samen 10 apparaten bezet. Heel mijn schema om moeten gooien. Maar goed, ik ben weer geweest. ^O^
pi_212954693
Gisteren moest ik natuurlijk friet om alle resterende alcohol te absorberen. Vanmorgen maar een extra lange ronde gemaakt om een beetje te compenseren voor dit excessieve (maar ingeplande) weekend.

Hoe het deze week gaat lopen vind ik nog lastig in te schatten, maar het begin is goed *O*
pi_212981758
Het ritme gelukkig weer opgepakt. Vind na een ongezonde dag/weekend altijd de eerste dag weer het zwaarst. Want dan heb ik toch stiekem zin in ongezond. Daarna trekt dat weer weg gelukkig. Vandaag ook al 15 km ‘gemarst’. Ik loop dit jaar de 4 daagse (met defensie) dus het is niet lekker rustig wandelen maar echt stevig doorstappen. Wel goed voor de verbranding want van nu tot half juli moet ik iedere week tussen de 20 en 45 km lopen.

L: boterham met ei, pistolet kaas, soepje
T: eiwitreep
D: romige pasta (tagliatelle met veel groente, vega spekjes en zuivelspread light)
T: proteïne chocolademousse
B/S: 15 km marsen + volleybaltraining
pi_212983152
Ik had een goede dag totdat ik ging koken en de inductie kookplaat weigerde. Ging niet meer aan. Het hele gezin wilde friet dus....nou ja.

Sporten gaat wel echt goed, ik ben de cardio aan het opvoeren qua weerstand en dat gaat goed. Ook mijn longen doen het er prima op :)
pi_212991948
Oei Exode, hopelijk kunnen jullie snel weer koken.
Wij hadden gisteren friet uit de airfryer. Uitzonderlijk eens twee snacks genomen want ik had zo'n honger. Tijdens een borrel op het werk stonden er allemaal lekkere muffins en koeken maar ik kon overal afblijven. Helaas bleek achteraf dat het fruit op het werk op was, dus had ik helemaal niets want ik was vergeten fruit mee te nemen :(
Knie is helaas nog steeds pijnlijk, dus vanavond weer rustig aan met sporten.

Lijstje gisteren:
L: 2 boterhammen met kalkoensalami
T: niks dus :(
A: airfryer friet met een viandel en 3 bitterballen, met heinz zero ketchup
T: zakje eiwitchips

Vandaag:
T: cracker met eiersalade
L: salade met kaasschnitzel en ontbijtspek
T: banaan of appel
A: pasta met eenvoudige tomatensaus met gehakt en groenten
S: sportschool maar enkel rustig fietsen en bovenlichaam
T: eiwitmelk
pi_212992727
Nog geen inductiekookplaat, nou kunnen we ook iets in de oven maken of in de airfryer (of zelfs ons campingkeukentje gebruiken) maar we gaan sushi halen..... :9

Net bij de Ikea geweest en niet voor de friet met zweedse ballen gegaan maar een broodje zalm. Ook heel lekker. Geen idee of het qua calorien veel uitmaakt maar 2 dagen achter elkaar friet vinden mijn darmen niet grappig.
pi_212993638
Ah van een slechte situatie een feestje maken is altijd leuk :)

Ik merk dat mijn hoofd de weegschaal nog niet bijgebeend is. Ik had via vinted een jasje besteld. Van een merk dat ik wel vaker heb dus ik weet mijn maat. Maar ik dacht dat het nog niet zou passen want op de foto leek zij zoveel slanker dan mij. Vandaag jasje binnen en het past gewoon, kan makkelijk dicht ook :o
Bijna 2 jaar geleden had ik het ook maar omgekeerd. Toen heb ik vanalles in maat L besteld. Met mijn 82 kilo :')
En ik was nog verbaasd ook dat het niet paste :D
pi_212994777
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 16:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Ah van een slechte situatie een feestje maken is altijd leuk :)

Ik merk dat mijn hoofd de weegschaal nog niet bijgebeend is. Ik had via vinted een jasje besteld. Van een merk dat ik wel vaker heb dus ik weet mijn maat. Maar ik dacht dat het nog niet zou passen want op de foto leek zij zoveel slanker dan mij. Vandaag jasje binnen en het past gewoon, kan makkelijk dicht ook :o
Bijna 2 jaar geleden had ik het ook maar omgekeerd. Toen heb ik vanalles in maat L besteld. Met mijn 82 kilo :')
En ik was nog verbaasd ook dat het niet paste :D
Oh ja in die fase zit ik nu ook. Ik had vaak XL en soms L. Nu heb ik ineens soms shirts waarbij ik een M pas, maar het voelt zo eng om een M te bestellen.

Vanochtend weer op het gewicht van voor mijn mega slechte weekend dus daar ben ik blij mee. Soms verbaas ik me wel hoe snel 2 slechte dagen er dan weer af is (en andere keren lijkt het eeuwig te duren).

L: 2 boterhammen met 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
D: gepaneerde kip uit de oven, aardappeltjes en wortels
T: 2 mandarijnen + 1 kiwi
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 10:31:59 #152
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213004022
Laatste stand: 94,0 kg schoon aan de haak. Geleidelijk aan werkt het meer bewegen en minder suikerinname en dat is prima.

Helaas vanwege het weer en andere afspraken niet kunnen fietsen afgelopen week, maar wel nog twee uur aan het badmintonnen geweest en veel gewandeld. Dit weekend hopelijk wel weer kunnen fietsen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213007587
Vanmorgen ineens een nieuw low van deze ronde op de schaal, met best grote afstand... leek me onwaarschijnlijk omdat ik weer last heb van obstipatie en het was kiiiiillllloooooos minder dan gisteren. Weegschaal verschoven en toen was ik weer dik :'(
pi_213015281
Nieuw laagste gewicht ooit met 66,4!

Zit wel al even in een dilemma. Ik kom van 80 kg af. 70 was altijd het doel. Dat inmiddels gehaald. Nieuwe doel is 65. Nu is daar bijna ben merk ik dat ik echt al veel kwijt ben maar nog niet strak/best nog wat vet.
Nu ben ik 1,72 cm dus niet extreem klein en dus vind ik onder de 65 kg wegen echt heel weinig klinken. Dus ben een beetje in dilemma wat ik moet doen als ik die 65 eenmaal behaal. Doorgaat met afvallen tot 'strak'? Of even pauze nemen? Vanaf mei ga ik sowieso weer meer krachttraining doen want dan is mijn volleybalseizoen klaar.
pi_213015494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 07:52 schreef Pinuts het volgende:
Nieuw laagste gewicht ooit met 66,4!

Zit wel al even in een dilemma. Ik kom van 80 kg af. 70 was altijd het doel. Dat inmiddels gehaald. Nieuwe doel is 65. Nu is daar bijna ben merk ik dat ik echt al veel kwijt ben maar nog niet strak/best nog wat vet.
Nu ben ik 1,72 cm dus niet extreem klein en dus vind ik onder de 65 kg wegen echt heel weinig klinken. Dus ben een beetje in dilemma wat ik moet doen als ik die 65 eenmaal behaal. Doorgaat met afvallen tot 'strak'? Of even pauze nemen? Vanaf mei ga ik sowieso weer meer krachttraining doen want dan is mijn volleybalseizoen klaar.
Netjes Pinuts!
Ik ben een cm kleiner en ik heb ongeveer hetzelfde kortetermijn doel. Tegen eind juni zou ik graag 64 wegen. Ik weet niet wat jouw lichaamstype is, maar onder de 65 is niet perse heel weinig. Mijn langetermijn doel is terug naar de 62. Mijn laagste volwassen gewicht ooit was 60.5 ofzo, toen was ik 35. En toen was ik niet vel over been.
Je zou ook kunnen afwachten wat die krachttraining voor je lichaam doet?
pi_213015621
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:46 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Netjes Pinuts!
Ik ben een cm kleiner en ik heb ongeveer hetzelfde kortetermijn doel. Tegen eind juni zou ik graag 64 wegen. Ik weet niet wat jouw lichaamstype is, maar onder de 65 is niet perse heel weinig. Mijn langetermijn doel is terug naar de 62. Mijn laagste volwassen gewicht ooit was 60.5 ofzo, toen was ik 35. En toen was ik niet vel over been.
Je zou ook kunnen afwachten wat die krachttraining voor je lichaam doet?
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 16e ofzo rond de 68 kg geweest. Daarna is het gewicht langzaam omhoog gegaan. Dus vandaar dat ik het heel 'eng' vind klinken.
pi_213016854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:00 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 16e ofzo rond de 68 kg geweest. Daarna is het gewicht langzaam omhoog gegaan. Dus vandaar dat ik het heel 'eng' vind klinken.
Snap ik. Maar je gaat niet ineens van slank naar heel mager. Mijn ervaring is net dat het steeds moeilijker wordt om er wat af te krijgen.
Mijn idee is bv tegen kerst terug op gewicht te zijn. 1.5kg per maand afvallen is vanaf een bepaald gewicht niet meer realistisch.
Je kan de getallen ook loslaten en zien waar het schip strandt. Of kijken of je met de krachttraining het vetpercentage wat naar beneden krijgt. Je bereikt waarschijnlijk een moment dat je toch tevreden bent. Dat is meestal het punt waarbij je het de moeite niet meer waard vindt voor de verbetering die je kunt bereiken.
pi_213017198
Bij mij begint mijn ATL weer in zicht te komen. Vanaf daar heb ik er compleet geen beeld bij.Ik heb ook eigenlijk nooit echt een streefgewicht gehad omdat ik altijd dikkish ben geweest. En me geen voorstelling kan maken van mijn lijf bij gewicht x of y.

Het gaat nu best een periode heel lekker. In de zin dat ik, zonder al te veel moeite, geen ongewenste uitglijers meer maak. Gewichtsverlies is inderdaad vertraagd na een hele snelle periode. Mensem begonnen al een paar weken geleden met "het is toch goed nu?" "Niet nog meer afvallen hoor!". Maar ik kan nog hele handen vet beetpakken, dus ik ga gewoon nog even vrolijk op deze voet verder.

Binnenkort een nieuwe functie waar ik nog meer mn eigen tijd in moet kunnen delen, dus dat geeft me als het goed is nog meer vrijheid om op werkdagen mn rondjes lopen tussen de buien door te timen. Van de week een paar dagen gehad dat het achteraf best gekund had, maar ik het toch niet helemaal aandurfde 70/80 minuten afk te gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 11:26:34 #159
284411 crew  heywoodu
pi_213018165
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vanmorgen ineens een nieuw low van deze ronde op de schaal, met best grote afstand... leek me onwaarschijnlijk omdat ik weer last heb van obstipatie en het was kiiiiillllloooooos minder dan gisteren. Weegschaal verschoven en toen was ik weer dik :'(
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goede :(
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 11:27:50 #160
284411 crew  heywoodu
pi_213018190
Overigens hier weer weegochtend: vorige week 85.7, vanochtend....84.1 :o

En nee, ik zit mijzelf niet uit te hongeren ofzo :+ Na de afgelopen weken iets minder, wegens verkoudheid en een paar dagen met andere dingen, deze week wel weer gewoon bijna 6,5 uur gesport, dat helpt :9
pi_213018624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goede :(
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?

Als ik die weer eens bij de kringloop tegen kom pak ik em mee
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 11:56:03 #162
284411 crew  heywoodu
pi_213018733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?

Als ik die weer eens bij de kringloop tegen kom pak ik em mee
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen heb :D

Het is geen draaischijf. Een glazen plaat op pootjes, als het ware :+ Van Söhnle.
pi_213018909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen heb :D

Het is geen draaischijf. Een glazen plaat op pootjes, als het ware :+ Van Söhnle.
Ah, ja das ook niks nee.

Ik neem het gewoon steeds met een korreltje zout. Het is ook niet de enige maatstaf voor succes
pi_213044662
1e paasdag goed doorgekomen. Lekker genoten van een brunch en eitjes. Denk in totaal 2000 kcal (soort 1 meal a day met wat eitjes snoepen). Nu weer lekker vrolijk verder.

L: pompoensoepje, pistolet parmaham
T: 2 mandarijnen
D: krokante kip uit oven, aardappeltjes, wortels
pi_213046854
Ik was het na 4 maanden keurig in het gareel (met een paar geplande fuckitdagen) ineens even helemaal zat dit weekend. Had ook een paar afspraken waarbij het ook kakveel moeite zou kosten om wel netjes te blijven eten en (niet)drinken en ik had er gewoon ff géén zin in...

Miljoen-calorieën-weekend dus :') waarvan de ruime helft vloeibaar :')
pi_213063167
Miljoen kcal check! Dat het meer ging worden was ingecalculeerd maar het was een beetje meer dan gepland. Vrijdag wat chips, zaterdag friet, zondag gourmetten en gisteren uitgebreid ontbijt. De volgende 3 weekends staat er gelukkig niets op het programma dus nog ff 2.5 week knallen voor mijn vakantie. Vandaag een balansdagje:

L: 2 boterhammen kalkoensalami
A: aardappelpuree, kip cordon bleu en erwtjes wortels
T: cracker met kip curry
pi_213063202
En nu weer wennen aan niet de hele dag door snacken :') (en tipys zijn :'( )
pi_213063991
En die dagen zijn ook prima/normaal zolang je nu het ritme maar weer gewoon lekker oppakt.

Hier de hele dag op het werk paaseieren en winegums moeten afslaan. Daarnaast ook nog een promotie van een collega dus taart. Collega's hebben is niet perse bevorderlijk voor mijn afvaltraject :P
En ook ik ga over 2,5 week op vakantie. Dus nog even knallen. Ga een 'backpackreis' in Azië maken dus er zal heus wel iets aankomen want Aziatisch eten O+ O+ . Maar wel gewoon een actieve 'vakantie'

L: uiensoepje, boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: 2 mandarijnen
D: lasagne
pi_213071358
Ik ben echt strontverkouden, maandag zelfs niet gaan sporten. Voelde me niet bepaald fit genoeg. Vanochtend wel gegaan maar cardio wel een tandje lager, merkte het vrij snel. Kracht ging wel prima.

Doe deze maand ook mee met de 10K stappen challenge van mijn werk, daardoor gisterenavond een extra ronde gelopen om het aantal te halen. Ik beweeg steeds meer, maar vooral in de sportschool en op de fiets.

Qua eten....net is eindelijk een nieuwe kookplaat geinstalleerd *O* Dus we kunnen weer koken, dat was best een uitdaging een week koken voor 4 personen zonder kookplaat. Gisteren zoete aardappel en kip uit de oven met een salade. En als lunch vandaag een omelet in de oven gemaakt, prima, maar gewoon uit een pan toch lekkerder.

Wel val ik eindelijk weer wat af :) Langzaam maar de teller gaat weer omlaag.
pi_213071811
Goed nieuws exode. Eindelijk weer gewoon koken.

Onze vakantie wordt semi-actief. Geen lange wandelingen maar de wandelingen die we gaan doen zal met 11kg extra op de rug zijn. Hopelijk laat het weer dat toe.

Pfoe 10k stappen elke dag zou ik niet kunnen halen. Al zeker niet met mijn knie. Tape is er vandaag af en het valt mij tegen. Morgen weer fysio maar ik word er een beetje moedeloos van.

Laatste T van gisteren werd een paar gehaktballetjes, die gingen over datum

Lijstje:
T: klein handje rozijntjes en een banaan
L: salade met halve kipschnitzel en paar gehaktballetjes
T: cracker kip curry
A: wraps met gehakt en groenten
pi_213080271
Wat balen van je knie zeg!

10k stappen haal ik wel maar moet er bewust van zijn. Dus vaak na het avondeten een extra rondje lopen.
Ik heb collega's in mijn team die elke dag boven de 20k stappen zitten en 1 collega traint voor een duurloop van 40 kilometer. Dus mijn stappen zijn peanuts.

Gisteren 3200 kcal verbrand, ik merk wel dat nu ik verkouden ben mijn hartslag sneller omhoog gaat, dus dat zal mee hebben gewerkt.
  donderdag 4 april 2024 @ 11:15:10 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213081413
hier was de paas ook even buiten de shceef, maar gelukkig zag ik daar niks van op de weegschaal.. dat is ook even een win :7
verder door mn rug gegaan, dus vandaag even geen training en dan kijken of ik het van de week wel weer gaat lukken.. evt doe ik de oefeningen dan maar zonder gewichten, als ik maar in beweging blijf.

hier ook de 10 k stappen op de planning, gaat hier fijn op het weggetje tegenover het huis, thuis komen van werk, koptelefoonpakken en meteen even het loopje doen. ^O^ en daarna lui op de bank zakken :P
pi_213083258
Ik kan 10k wel halen op een goeie dag. Als ik thuis werk probeer ik te voet naar de kinderopvang te gaan. Heen en terug is dat 3km. Dan nog een klein rondje tijdens de lunch en ik ben er bijna. Maar dan moet het weer wel mee zitten.

Balen van de rug Barrel! Hopelijk snel beter.

Geen fysio vandaag, die was ziek. Ik ben nu maar weer voltaren aan het smeren want een hele week zonder iets ga ik niet redden.

Lijstje:
L: salade met kaasschnitzel en plakje ontbijtspek
T: zak snackwortels en bakje frambozen
A: kip uit de oven (ah) met pommes duchesse en witloofsalade
S: sportschool, weer rustig aan en alleen armen en schouders
T: eiwitdrankje
pi_213086387
Hallon, ik draag een s hemdje.

Wel hema S, maar S
pi_213088116
Ik ben trots op mezelf. Gisteren fysiek pittige dag gehad. Eerst 30 km gemarst/gewandeld als voorbereiding op de 4 daagse. Toen 20 minuten thuis geweest en daarna volleybaltraining. Vannacht slecht geslapen. Vandaag prima aan mijn 'dieet' kunnen houden, totdat ik in de auto naar huis zat. Moe, honger, en dan krijg ik altijd vreetzin. Toen ik thuis was zelfs al de website van de frietkraam open en aan het bedenken wat voor chips ik ging kopen. Maar toen toch mezelf kunnen overtuigen dat het oke is als ik niet ga sporten vanavond, want lichaam is moe, maar dan ik wel gewoon even fatsoenlijk moet eten. Want dan zit ik nog steeds in een kcal tekort of onderhoud dus prima. En uiteindelijk een wrap gegeten en een paaseitje als traktatie gehad. Nu even het bankje op en vanavond vroeg mijn bed in.
  donderdag 4 april 2024 @ 20:20:39 #176
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213088804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallon, ik draag een s hemdje.

Wel hema S, maar S
:o _O_
Spoilers!
pi_213093754
Vanochtend beloond voor mijn goede keuze met een drop van 0,6 *O*. Dan voelt het toch extra lekker dat ik gisteren niet gezwicht ben.

L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
D: orzo met kipgehakt en tomatensaus
pi_213094728
O+ drops O+
pi_213094746
He he, eindelijk de dalende lijn weer ingezet, 1,5 kilo eraf.

Vanmiddag kinderfeestje van onze zoon bij een springkussen hal. Met pizza. Dus ik ga veel springen om dat te compenseren.
pi_213098676
Ennnn vandaag draag ik weer een XL jurkje :')

Theeft wat ruimte, maar valt zeker niet als een soepjurk. Van Steps.

*O* weer dik *O*
pi_213100864
Maten zijn maar relatief, DP *O*
pi_213101590
Vandaag met 1 uur sporten en achter 6 tieners aanrennen in een springkussen park 3400 kcal verbrand. En dan ga ik zo nog lopen. Dan is zelfs die pizza allang verbrand.

Maar wat fijn dat ik dat weer kan, rennen en springen zonder mijn tong op de enkels.
pi_213130019
Hey hey!

Jullie ook zo genoten van het zonnetje?

Ik heb door een aanhoudende/terugkerende polsblessure al 2 weken niet kunnen sporten, maar qua eten gaat het wel helemaal top!
My salvation lies in your love..
pi_213133838
Jaaaaa heerlijk weekend O+
Een druk weekend gehad met het zomerklaar maken van de overkapping en tuin. Dus lekker veel beweging en qua eten ging het ook goed. Zaterdag wel een groot stuk chocolade gehad (echt goeie witte chocolade) maar ik kwam in totaal ietsje boven onderhoud dus ik vond het prima.
De airfryer is weer stuk, nog altijd binnen garantie maar die kan ik weer een paar weken niet gebruiken :(

Maten zijn idd relatief. Zelfs binnen 1 merk wisselt het.
Mijn broek zit weer iets losser maar de weegschaal blijft even stilstaan. Helemaal normaal voor cyclusdag 29, nog een week tot de drop :)

Lijstje:
T: Wortels
T: cracker met serranoham
A: rijst met kip, wortels, bloemkool en broccoli met woksaus
pi_213134836
Die 10k stappen challenge is wel echt een goede stok achter de deur hoor. Op zondag heb ik normaal een aardige luierdag maar toch even moeite gedaan om boven de 10k stappen uit te komen.

En ik durf het bijna niet te schrijven maar als ik nu op de loopband loop op de sportschool zie ik in de spiegel contouren bij mijn armen. Ipv een grote arm van vet bedoel ik dan he >:) Dus ik ben zo'n type die in de spiegel kijkt tijdens het sporten _O- ;)
pi_213139509
Ook hier een prima weekend. Heerlijk weer om lekker te wandelen. Gisteren wel een uitglijdertje, hele dag goed gegeten, maar toen werd 1 paasei (zo’n holle) er ineens 10. Maar goed. Niks meer aan te doen. Nog 2 weken en dan vakantie dus nog even doorzetten.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:58 schreef exode het volgende:
En ik durf het bijna niet te schrijven maar als ik nu op de loopband loop op de sportschool zie ik in de spiegel contouren bij mijn armen. Ipv een grote arm van vet bedoel ik dan he >:) Dus ik ben zo'n type die in de spiegel kijkt tijdens het sporten _O- ;)
Oh maar dat doe ik ook regelmatig. Of in de ochtend even in de spiegel naar mijn (inmiddels een stuk slankere) buik kijken. Ziet er toch meestal anders uit dan ‘van boven’

Lijstje vandaag:
L: pistolet 30+ kaas, boterham met ei, 2 mandarijnen
T: bakje mango
D: tagliatelle met kipgehakt en pompoensaus
pi_213158561
Mijn Belgische collega is vandaag op kantoor en ze heeft veeeeeel te veeeeeeel chocolade meegenomen van zo'n klein, typisch Belgisch chocoladewinkeltje....ik zet wel extra stappen vandaag :@

Maar goed, mijn sportritme is omhoog gegooid en dan die 10k stappen elke dag ernaast. Ik merk dat ik einde middag/begin avond echt honger heb. Rommelende buik honger. Ik denk dat ik al een eind kom door vooral mijn ontbijt eiwitrijker te maken.

Nu normaal gesproken op een sportdag:
O: 2 volkoren wasa crackers met kipfilet
T: 250 gram kwark met fruit
T: Nked reep of zelfgemaakte bananenbrood (onder de 200 kcal)
T: 1 sinaasappel
L: 2 eieren gekookt of als omelet. 2 volkoren boterhammen met mager beleg, los rauwkost en meestal nog 1 boterham met van die 'troepvrije' pindakaas
T: appel of banaan
T: cup a soup en eventueel zo'n pakje Lu crackertjes
D: wat we die avond eten, altijd onder de 600 kcal, zoveel mogelijk groente en altijd iets van kip,vis, vlees of eiwitvervanger
T: 250 gram kwark met fruit of met wat jam

Ik hang elke dag tussen de 1800 en 2000 kcal inname en verbrand al een paar weken tegen de 3000 kcal per dag.

Ik drink met gemak 2 liter water, op sportdagen meer. Verder 3 mokken koffie in de ochtend.

De avonden zijn uitdagend omdat ik vaak echt honger heb, geen lekkere trek, echt honger. vandaag fietsend naar mijn werk, 10 kilometer, en dan kom ik echt met honger aan. Misschien toch anders gaan ontbijten.
pi_213159241
Ik zou vooral gek worden van al die verschillende eetmomenten. Is dat bewust @exode?
pi_213159824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou vooral gek worden van al die verschillende eetmomenten. Is dat bewust @:exode?
Ik combineer ze ook, dat is niet helemaal duidelijk.

Na het sporten eet ik meteen de kwark, ga douchen en pak daarna koffie en de reep/bananenbrood.

'S middags ligt ook wel aan de tijdstip van de lunch en op zondag en maandag avondeten wij vroeg vanwege zwemles en zoon die naar Freerunnen moet.

Dus mijn eetmomenten zijn niet heel vast qua tijdstip....
pi_213160077
Heel vast hoeft ook niet, dat heb ik zelf ook niet. Maar voor mij werkt het een stuk beter om minder maar grotere eetmomenten te hebben, omdat ik dan langere tijd echt geen honger heb. In plaats van steeds iets kleins waarna ik relatief snel weer trek/honger heb. Misschien is dat het uitproberen waard?
pi_213160307
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:14 schreef Nanuke het volgende:
Heel vast hoeft ook niet, dat heb ik zelf ook niet. Maar voor mij werkt het een stuk beter om minder maar grotere eetmomenten te hebben, omdat ik dan langere tijd echt geen honger heb. In plaats van steeds iets kleins waarna ik relatief snel weer trek/honger heb. Misschien is dat het uitproberen waard?
Ik vind het sowieso lastig om weer een goed schema te krijgen. Na het sporten, moet ik echt eten anders word ik duizelig. Maar dan is het pas half 10. Om een uur of 11 a half 12 krijg ik dan echt weer trek.

Maar ik heb zojuist tijdens mijn 10 kilometer naar huis rijden nagedacht.
Ik ga dat even laten bezinken en daarna denk ik toepassen. Kort omschreven stop ik met kcal tellen en ga wat meer proberen te voelen wat mijn lichaam nodig heeft. Ik werd vanochtend bijvoorbeeld echt met rommelende honger wakker om 7 uur. Dan zijn 2 crackers gewoon niet vullend genoeg zeker niet als ik dan de gezins ochtendspits heb en daarna 10 kilometer ga fietsen.
pi_213160716
Ik denk dat dat zeker een goed begin is. Als je al met honger wakker wordt s ochtends en dan 10km gaat fietsen op 2 crackers is het niet gek dat je daarna alweer wil eten. Mogelijk is alleen een groter ontbijt al een groot verschil. :Y
pi_213160735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:16 schreef Nanuke het volgende:
Ik denk dat dat zeker een goed begin is. Als je al met honger wakker wordt s ochtends en dan 10km gaat fietsen op 2 crackers is het niet gek dat je daarna alweer wil eten. Mogelijk is alleen een groter ontbijt al een groot verschil. :Y
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsport ;)
pi_213162281
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
pi_213166220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef exode het volgende:

[..]
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsport ;)
Maar daarvan weet ik uit ervaring dat het op 2 crackers goed te doen is. Zelfs als ze naar twee verschillende scholen gaan. :P
pi_213166517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
Wat ik met Google kan vinden is 1.5-2g per kg voor krachtsport, 1.2-1.4g per kg bij duursport. Dus zou idd aanvullen met koolhydraten, niet eiwitten.
  donderdag 11 april 2024 @ 10:01:20 #197
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_213167265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben even rond gaan neuzen en het lijkt erop dat het niet echt uitmaakt. Er zit wel een max aan hoeveel je lever per x tijd kan verwerken/omzetten, maar alles wat niet wordt omgezet naar eiwit, wordt gebruikt als energiebron (of opgeslagen als vet, maar daar zou ik me met die hoeveelheid cardio niet druk om maken). Dus dan zou ik voor een optimaal effect je eiwitinname op je bovengrens zetten en zoveel mogelijk spreiden over de dag en de rest lekker aanvullen met koolhydraten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_213176347
Vanochtend was het zo ver; de 65,0 stond op de weegschaal. *O*
1 week voor mijn 'doel'/vakantie. Nu dan ook precies 15 kg kwijt
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 07:56:27 #199
284411 crew  heywoodu
pi_213176359
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Respect _O_
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:42:55 #200
5428 crew  miss_sly
pi_213176730
quote:
Wat fijn dat je je doel hebt bereikt *O*
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:00:13 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213176829
quote:
_O_
Spoilers!
pi_213177035
*O* mijlpalen *O*
pi_213177124
Mijn redelijk nieuwe spijkerbroek zakt bijna van mijn kont af.

We gaan zo met zijn 2tjes lunchen, de jongste heeft een kinderfeestje en de oudste komt vanzelf wel thuis na school (hij is om 2 uur uit). Dat is lang geleden O-)
pi_213187548
quote:
Wow! Super goed gedaan! *O*

Bij mij ging de weegschaal ook weer eens een echte kilo naar beneden. Ik ga hopelijk binnenkort onder de 100 kilo :D
My salvation lies in your love..
pi_213207078
Ik moet uet vreettij wel echt even keren :@

Sinds de paas een beetje aan het zwabberen. Niets overdrevens, maar niet een patroon om nog meer mee af te vallen. Sinds gisteren weer netjes aan het eten, dus hopelijk hou ik dat nu weer netjes vol. Vandaag ook weer eens wezen lopen, maar door de marathon was dat niet echt doorstappen.
pi_213214154
Moet ivm het naderende onheil eigenlijk opstaan en vroeg gaan lopen. Raden waar ik slecht in ben op vrije dagen :')
pi_213215530
*O* Terug in bed. Wind begon toe te nemen. Geen druppel gehad *O*
pi_213218541
Ik heb een slecht weekend gehad. Vrijdag nog 'feest' met de 65 kg mijlpaal. Savonds bbq bij vrienden (was ingecalculeerd). Maar daarna zaterdag en zondag echt het boekje te buiten geweest. Had echt een immense vreetkick. En waar het vandaan kwam, geen idee. En zoals altijd uiteraard spijt. Echt 10 minuten later (of soms al tijdens het eten) denk ik dan van waarom was dit nou nodig. Voel me dan altijd zo 'vies dik'.
Maar goed, daar kunnen we niks meer aan veranderen en dus zullen we weer gewoon voorwaarts moeten. Zondag ga ik op vakantie dus wil eigenlijk wel deze week even maximaal mijn best doen om nog een keer die 65 kg aan te tikken (er is zeker wat bijgekomen dit weekend). En lukt dat niet, jammer dan. Zolang ik me maar weer gewoon fijn voel.

L: kippensoepje, boterham met ei, pistolet 30+ kaas
D: spinazie geitenkaas quiche

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 15-04-2024 17:47:17 ]
pi_213219070
Ach Pinuts :*

Weer terug in het gareel, weer goede moed, je kunt het en dat is juist moeilijk dus dat je er weer voor gaat *O*

Ik wilde zaterdag gaan sporten maar zo benauwd van de verkoudheid. Dacht dat het beter was om over te slaan. Wel extra veel gelopen, gisteren ook weer. Blijft netjes tussen de 2500 en 3000 kcal verbranding zitten. Ben ook anders gaan ontbijten, geen crackers meer maar overnight oats, het lijkt te werken, maar even wat langer uitproberen.
We hadden zaterdag einde middag ook een feestje, heerlijk gegeten en viel volgens mij erg mee met kcal, heb sowieso de taart en chips links laten liggen en avondeten was :P oa tarly salade, maar ook kippenpootjes, gehaktballetjes en nog veeeeel meer.
Ik zag daar meerdere mensen die ik al een jaar niet had gezien, dat was goed voor de boost. 'JEZUS wat zie jij er goed uit. ' *)
pi_213221994
Van de afgelopen 10 dagen heb ik 5 dagen op festivals gestaan. Meer dan genoeg beweging dus maar ook alleen maar bruin voer.

Eens kijken of het lukt om weer in een normaal ritme te komen.

Lijstje:
L: 2 zelfgemaakte worstenbroodjes
T: griekse yoghurt met honing en noten
pi_213227799
In theorie zou het rond 18.00 uur droog moeten zijn... even kijken of het lukt de bh zo lang aan en de motivatie zo lang vast te houden :')

Heb wel een geile thinspiratie foto. Van mezelf in een kringloopjurk :') waar ik in pas zolang ik niet adem of beweeg :')

Dus we werken ergens naar toe :D
pi_213228009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
In theorie zou het rond 18.00 uur droog moeten zijn... even kijken of het lukt de bh zo lang aan en de motivatie zo lang vast te houden :')

Heb wel een geile thinspiratie foto. Van mezelf in een kringloopjurk :') waar ik in pas zolang ik niet adem of beweeg :')

Dus we werken ergens naar toe :D
Ik mis wel de tijd dat je gewoon een dikke Winterjas kon aantrekken, niemand die zag dat ik geen zin had om een bh aan te trekken :')

Lijstje:
L: 2 worstenbroodjes (vriezer moet leeg :D)
D: spaghetti met een sausje van veel groente
T: banaan, griekse yoghurt met honing en noten
pi_213230028
Toch altijd bijzonder hoe je je na 1 of 2 slechte dagen dik en ongezond kan voelen en na 2 goeie dagen weer slank.
Voor degene met fitnesstrackers, is jullie hartslag ook een stuk hoger (in je slaap) na ongezond eten? Ik heb gemerkt dat ik afgelopen weekend op zo'n beetje +15 zat (zonder alcohol, daar wordt ie sowieso hoger van bij mij) van mijn normale hartslag en dat deze nu weer normaal is geworden.

Lijstje van vandaag:
L: tomatensoepje, boterham met ei, pistolet met 30+ kaas
D: orzo met kipgehakt en zelfgemaakte tomatensaus
T: kiwi + eiwitshake
B: 20.000 stappen

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 16-04-2024 19:13:49 ]
pi_213230200
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:
Toch altijd bijzonder hoe je je naar 1 of 2 slechte dagen dik en ongezond kan voelen en na 2 goeie dagen weer slank.

Ik ben er ook gewoon van overtuigd dat ik aan mn gezicht kan zien of ik op gewichtx op de weg omhoog of gewichtx op de weg omlaag zit :')
  woensdag 17 april 2024 @ 10:14:43 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213235001
Ik ben door de -12 heen en zag gisteren voor het eerst in een jaar ofzo een foto van mezelf :o Ik heb nog steeds geen passpiegel thuis en kijk eigenlijk nauwelijks in de badkamerspiegel. Wauw zeg, het is echt goed te zien dat ik ben afgevallen. Dat besef was er nog niet.
Spoilers!
pi_213239458
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben door de -12 heen en zag gisteren voor het eerst in een jaar ofzo een foto van mezelf :o Ik heb nog steeds geen passpiegel thuis en kijk eigenlijk nauwelijks in de badkamerspiegel. Wauw zeg, het is echt goed te zien dat ik ben afgevallen. Dat besef was er nog niet.
*O* lekker bezig linzensalade *O*
pi_213246132
Ik heb gisteren ook mijn doel bereikt, 66.0. Deze ochtend zelfs 65.9! *O*
Ook van twee mensen een opmerking/compliment gehad deze week. Ik voel me ook zoveel beter in mijn vel. Of beter gezegd: ik voel me terug mezelf. Maandag laat ik het even los en na mijn vakantie gaan we even verder.
Wijn O+ Chips O+ Stokbrood O+
Het begint maandag al goed met een lunch bij de McDonalds :+
Het doel wordt dan 64 tegen mijn vakantie eind juni. Er is dus een toename tijdens deze vakantie ingecalculeerd.
Gisteren is er weer een verse airfryer geleverd *O*

Lijstje:
T: cracker met eiersalade (zelfgemaakt)
A: aardappels (uit de airfryer O+ ) met slavink en wortels/erwtjes
B: rustig rondje sportschool
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 19:27:29 #218
5428 crew  miss_sly
pi_213305207
Ik had vandaag ook weer een weeg moment in de sportschool. Hoewel mijn gewicht ietsje omhoog is, ben ik erg blij.
Die toename zat hem in spiermassa: -0,7 kg Vermassen, +1,5 kg spiermassa *O* In vier weken tijd.

Dus verder op het ingeslagen pad.
pi_213307042
Vandaag had ik wat minder trek.

O: magere kwark. twee lotuskoekjes en jam
Tosti van volkorenbrood avocado en cheddarkaas, peper en zout
M: Watermeloen en een grote witte vrucht met pitten.
D: Een wrap met kipfilet en gebakken groenten mengsel. En twee kipkluifjes.
T: Griekse yoghurt met honing en walnoten.

Voor ik naar bed ga, nog melk met kurkuma en honing want slaap daar beter door.
pi_213319118
Ik ben momenteel op vakantie/reis in Azië. En het valt me op dat een zak chips van de suoermarkt/convenience store hier 'maar' 60 gram is. Super fijn voor mensen met bodemdrang zoals ik. Kan ik heerlijk zonder enige schaamte de hele zak op eten.
pi_213319659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 06:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben momenteel op vakantie/reis in Azië. En het valt me op dat een zak chips van de suoermarkt/convenience store hier 'maar' 60 gram is. Super fijn voor mensen met bodemdrang zoals ik. Kan ik heerlijk zonder enige schaamte de hele zak op eten.
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.
pi_213320758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde :P
pi_213320936
Af en toe koop ik zo'n uitdeelzakje chips, dat ligt soms bij de kassa. Of als ik trek heb in zoet deeg, koop ik 1 donut. Ik heb geen bodemdrang maar een pak koekjes is toch wel binnen 2 weken op, ook al heb ik er maar 1 keer echt trek in. Dan beter een eenmalige donut.
Spoilers!
pi_213341011
Dag 2 van 3 van een strak doordrinkschema en de bijhorende snacks.

Het leven is mooi, maar niet mager. Was het maar maandag.
pi_213341034
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde :P
De gedachte dat je het dan alsnog weggooit, maar dan in je eigen lijf, is er wel eentje die mij daar een eind bij helpt
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 april 2024 @ 12:41:47 #226
284411 crew  heywoodu
pi_213342286
Drie verjaardagen in één week, inclusief gisteravond stevig uit eten en woensdag machtig vette cake en alsnog vandaag maar 0,2kg erbij tov vorige week, ik ben tevreden :P

84,1 inmiddels, het jaar begonnen op 92,6kg, dus so far so good.
pi_213343359
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis. O+
pi_213343988
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:16 schreef Nanuke het volgende:

Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis. O+
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.
  zaterdag 27 april 2024 @ 17:34:38 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213344845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Van elke smaak een zakje *O* Of twee *O* En dan is er nog maar 1 van de paprikachips dus die kan ook nog wel *O*

Dik -O-
Spoilers!
pi_213345373
Ik kocht laatst Bites we Love flip-its. Linzenchips, zijn er in drie smaken: salt&pepper, cheese en paprika. De cheese komt qua smaak echt best in de buurt van gewone chips en vind ik lekker en de paprika vond ik ook echt niet verkeerd. Smaakt niet echt zoals normale paprikachips, maar wel best lekker. Zakken van 75 gram, 285 kcal per zak. Relatief laag in vet/verzadigd vet, hoog in vezels, hoog in eiwitten. 75% linzen. En als voordeel dat ik er een bakje (halve zak) lekker van vind, maar meer hoeft niet. Terwijl ik bij gewone chips echt geen rem heb.

Dus dat is mijn nieuwe go to :). Ik kocht ze bij Lidl voor ¤1.49 per zak in de aanbieding, maar ze verkopen ze ook elders.
pi_213350156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dag 2 van 3 van een strak doordrinkschema en de bijhorende snacks.

Het leven is mooi, maar niet mager. Was het maar maandag.
Het is volbracht
#viesdik
pi_213356179
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kocht laatst Bites we Love flip-its. Linzenchips, zijn er in drie smaken: salt&pepper, cheese en paprika. De cheese komt qua smaak echt best in de buurt van gewone chips en vind ik lekker en de paprika vond ik ook echt niet verkeerd. Smaakt niet echt zoals normale paprikachips, maar wel best lekker. Zakken van 75 gram, 285 kcal per zak. Relatief laag in vet/verzadigd vet, hoog in vezels, hoog in eiwitten. 75% linzen. En als voordeel dat ik er een bakje (halve zak) lekker van vind, maar meer hoeft niet. Terwijl ik bij gewone chips echt geen rem heb.

Dus dat is mijn nieuwe go to :). Ik kocht ze bij Lidl voor ¤1.49 per zak in de aanbieding, maar ze verkopen ze ook elders.
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakje :)
pi_213356320
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:56 schreef exode het volgende:

[..]
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakje :)
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.
pi_213356486
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.
Ik vond het lekker :) De rest van het gezin vond het helemaal niets.
0.4 Chouffe biertje erbij, heerlijk.
pi_213356584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:N Dat kan niet. Deze zijn toch van de kinderen.
pi_213356631
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
pi_213356663
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
Ik had dat eerder ook altijd. Heel blij dus dat ik nu wat gevonden heb wat ik wel ook echt lekker vind! Anders werkt het inderdaad ook niet als vervanger, dan kun je beter af en toe genieten van echte chips.

Ik ga proberen hier weer wat regelmatiger rond te hangen. Ik deed 2.5 week geleden mn jaarlijkse asr Vitality check en mn cholesterol was te hoog, dit keer eigenlijk alles buiten de gewenste ranges behalve triglyceriden (totaal, LDL en ratio te hoog, HDL te laag). Dat was wel weer even een wake up call. Ik ging de week erna op vakantie en heb niet bewust opgelet, maar eigenlijk al best redelijk oke gegeten. Sinds terugkomst wel wat meer bewust aan het eten weer. Verzadigd vet proberen wat te beperken, onverzadigd wat meer (want dat at ik vrij weinig ook) en veel groentes en genoeg fruit enzo. Ik probeer dit keer ook echt wat meer leefstijlaanpassing te doen ipv dieet met tijdelijk allerlei dingen niet eten, om hopelijk niet alleen cholesterol te verbeteren maar ook weer wat af te vallen en dan vooral ook echt eraf te houden. Ik viel in 2021, 13kg af (69 -> 56) en sindsdien schommel ik tussen de 58-65 kilo. Mijn streef-schommel-range is 55-60 kilo, liefst dus niet meer boven de 60kg komen (ik ben 1m58 dus dat is voor mij een gezond gewicht).

Vandaag niet ingevuld, en weet niet precies meer wat ik gegeten heb. Drukke dag met allerlei opruimklusjes en wandelen.

Morgen werkdag op locatie. Planning:
O: soja gurt, warme appel, kaneel, gepofte spelt, paar walnoten in stukjes
L: zoete puntpaprika, snacktomaatjes en 3 wasa vezelrijk crackers met 100% pindakaas
S: uur krachttraining
T: skyr met banaan en havermout
D: broccoli, volkoren pandan rijst, stukje zalm
T: paar amandelen (heb dagelijks antibiotica voor het slapen waar ik wat bij moet eten)

[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 28-04-2024 20:41:24 ]
pi_213356845
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Dat heb ik met chocolade en ook met ijs. Ik eet het liefste ijs van de Italiaanse ijssalon in het dorp dus dat eet ik af en toe. Geen low fat ijs of whatever uit de supermarkt.

Met chips ben ik niet kieskeurig, ik lust het allemaal. Dus dan zijn dit soort alternatieven prima.
pi_213373238
Lijstje voor vandaag:
L: mosterdsoep met een volkoren hard broodje
D: kip madras
S: step workout
T: aardbeien, griekse yoghurt met honing en noten
pi_213374808
2/2
pi_213378544
Afgelopen 2 maanden stabiel gebleven (nouja 100gram afgevallen). Geen idee hoe dat kan want het waren echt slechte maanden. Nu weer proberen normaal te doen. Mei staat in het teken van festivals. Zo'n 10 dagen sta ik op festivals te tappen. Dat wil zeggen genoeg beweging maar ook weinig voedzaam eten. Dus de rest van de dagen maar extra proberen op te letten.

Lijstje:
L: bij mijn ouders dus nog geen idee
T: koekje bij de thee
D: kip madras van gisteren
T: banaan, griekse yoghurt met honing en noten
pi_213378715
Heb je geen koelingen Sarabi? Als je midden op de dag een grote bak yoghurt met muesli en fruit kunt eten tegen de snaaitrek ben je al een heel eind.
  woensdag 1 mei 2024 @ 08:53:10 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379031
Dus. Vorig jaar eind april bedacht ik dat ik wel gezonder wilde worden. Ik wilde vooral ouderdomskwalen voorkomen. Afvallen had ik al lang opgegeven. Door ziekte was mijn metabolisme zo vreemd geworden dat alle eerdere pogingen strandden.

Ik ging uitzoeken wat de wetenschap zegt over voeding en paste dat toe. Weinig vlees, veel peulvruchten en noten, veel groenten en volkoren producten. Toevallig vind ik dat allemaal enorm lekker en hou ik van koken.

Ik ben daarnaast eens gaan kijken op welke momenten ik onnodig at. Dat zat hem in het aflikken van de mayolepel, het snoepen van een plakje kaas terwijl ik een boterham belegde, te laat lunchen en daardoor de rest van de middag onstilbare honger, etc. Dat ben ik goed in kaart gaan brengen. Ik pakte elke paar weken een gedragsverandering aan, tot ik er aan gewend was.

Resultaat: -12,9 kilo :o Ik heb vanochtend een nieuw tiental aangetikt.

Ik heb het al vaker gezegd, ik had niet eens verwacht af te vallen. En al helemaal niet zo veel. Ik tel geen calorieën, ik bezuinig niet op vet of koolhydraten. Ik eet ruime maaltijden en elke dag drie tussendoortjes. Ik ga uit eten en honger mezelf van te voren niet uit. Ik eet eigenlijk wat ik wil. Wat ik vooral doe is goed plannen, valkuilen in kaart brengen.

Vanaf nu wil ik de weegschaal vaarwel zeggen. Ik ben benieuwd of dat lukt. Het is toch wel een verslavend apparaat.
Spoilers!
pi_213379289
Jezus Lucky, goed!! Sticker in je boekje voor zelfzorg *O*

Ik heb toevallig gisteren allemaal noten gehaald en ze verstopt voor rupsjenooitgenoeg hier. Voordeel is dat ze dan ook een beetje buiten mijn zicht liggen. Gevaar is dan toch wel weer te veel eten, omdat het gezond is...
  woensdag 1 mei 2024 @ 09:29:28 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379321
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Lucky, goed!! Sticker in je boekje voor zelfzorg *O*

Ik heb toevallig gisteren allemaal noten gehaald en ze verstopt voor rupsjenooitgenoeg hier. Voordeel is dat ze dan ook een beetje buiten mijn zicht liggen. Gevaar is dan toch wel weer te veel eten, omdat het gezond is...
Dank O+

Ik snack niet heel vaak met noten, veel te gevaarlijk inderdaad. Ik doe ze vaker door maaltijden, ook om te zorgen dat mijn vriend er genoeg van eet.

Als ik snack zijn ze onderdeel van een monkey platter of eet ik ze onderweg, ook vaak in combinatie met rauwkost of druiven.
Spoilers!
pi_213379354
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank O+

Ik snack niet heel vaak met noten, veel te gevaarlijk inderdaad. Ik doe ze vaker door maaltijden, ook om te zorgen dat mijn vriend er genoeg van eet.

Als ik snack zijn ze onderdeel van een monkey platter of eet ik ze onderweg, ook vaak in combinatie met rauwkost of druiven.
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackie O+
  woensdag 1 mei 2024 @ 09:36:10 #247
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379392
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackie O+
Zoiets ja. Gisteren had ik radijs, koolrabi, paprika, blokjes kaas, walnoot en druiven. Het ligt er aan wat ik in huis heb.

En ik eet het 's middags. Dat is het moment waarop ik enorme trek heb. Met zo'n bord vol doe ik ook een tijdje dus dan red ik het wel tot het avondeten.
Spoilers!
pi_213379490
O+ peuzelen O+
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:10:55 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ peuzelen O+
O+
Spoilers!
pi_213380575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 08:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je geen koelingen Sarabi? Als je midden op de dag een grote bak yoghurt met muesli en fruit kunt eten tegen de snaaitrek ben je al een heel eind.
Nee, helaas niet meer. Maar ik neem sowieso wel fruit en snackgroente mee :)

Lunch wordt een Italiaanse bol met oude kaassalade :@ :9

Wat goed Lucky *O* Ik vind het ook echt interessant om te lezen hoe jij het allemaal aanpakt.
  woensdag 1 mei 2024 @ 11:58:46 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213380911
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:

Morgen werkdag op locatie. Planning:
O: soja gurt, warme appel, kaneel, gepofte spelt, paar walnoten in stukjes
L: zoete puntpaprika, snacktomaatjes en 3 wasa vezelrijk crackers met 100% pindakaas
S: uur krachttraining
T: skyr met banaan en havermout
D: broccoli, volkoren pandan rijst, stukje zalm
T: paar amandelen (heb dagelijks antibiotica voor het slapen waar ik wat bij moet eten)
Ik wilde nog zeggen dat ik dit echt een heel net lijstje vind. Je tickt heel veel gezondheidsboxjes aan. Niet dat me dat verbaast want je hebt uiteraard je research gedaan ;) O+
Spoilers!
pi_213384854
3/3
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:24:05 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213386495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
3/3
Goed bezig!
Spoilers!
pi_213387253
Ik was met vandaag ook echt wel trots, ik kon niet in de ochtend en toen moest ik nog van alles en ook een late afspraak en het was terrrrringheet en vakantie dus vast struikelen over de mensen. Dus kon ik dan niet beter na de avondafspraak gaan, nu het toch langer licht is.

Toen heb ik mezelf uitgelachen en verteld dat we onszelf wel beter kennen dan dat en heb ik alles wat moest even onderbroken om een uur te gaan wandelen (en me de tieeeefus te zweten). Toen moest ik al die andere dingen ná de avondafspraak afmaken, maar daar zat wel externe druk achter, dus dat is net af O+
pi_213387255
En nu heb ik wel een chippie verdiend!
pi_213389390
Lijstje:

L: mosterdsoep met een hard volkoren broodje
D: vega kip teriyaki met rijst
T: banaan, proteïne toetje en eens kijken of het lukt om het bij 2 speciaal biertjes te houden :D
pi_213391490
4/4
pi_213402613
:'( regenregenregen :'(
pi_213403359
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
:'( regenregenregen :'(
Hier voor het eerst deze week regen. Net wel kunnen wandelen zonder regen *O*
pi_213404125
Vanmorgen gewandeld in de miezer, het was dat mijn man me meenam anders was ik binnen gebleven :D
pi_213404777
5/5

Nu wel een gemene blaar en dat komt qua timing wel goed uit, want morgen een lange klus op locatie.
pi_213405029
De stappen challenge op mijn werk is afgelopen (mijn team is op plek 6 van de 100 geeindigd ^O^ ) kijken hoe lang ik het blijf volhouden dat lopen. :D
Vandaag bijna 1,5 uur in de sportschool gezweet en ik zit sowieso al over de 10k stappen heen. Dus goede dag.

Vanavond eten we asperges, de kinderen pizza want die vinden dat echt vies.

Als ik terugkijk de afgelopen weken blijft ik rond de 3000 kcal verbranding zitten. Qua eten en drinken laat ik het echter net even te ver los. Niet zoals voorheen, maar toch nog even een 2e alcoholvrij biertje of een extra plak kaas om te snoepen. Geen terugvallen en ik kom ook niet aan, maar afvallen lukt daardoor ook niet echt.
Dat vind ik vooral vervelend omdat ik tussen 2 broekmaten inzit. De ene maat zakt van mijn kont, de andere zit te strak. Dus ik ga voor die kleinere maat de komende weken.
pi_213410183
Ik at vandaag 2 kinderbuenos achter elkaar op :') Cravede zo erg naar chocola en ik vond het niet eens zo lekker.

Mijn lichaam moest ook wennen na zoveel suiker (had twee weken ofzo niet zoveel suiker op), maar ik crave tegelijk ook laatste tijd echt naar suiker terwijl ik best veel en genoeg eet.

Ochtend: tosti kaas van volkorenbrood, 2 glazen verse sap van spinazie en peer en een banaan. Cappucino
Middag: Weer een tosti van volkorenbrood en kaas , cappucino.
Die twee kinderbuenos (dus 4 kleintjes) (cravede zo erg ernaar)
Nog een glas verse sap van spinazie en peer.
A: Chai
- Roti met kip en groentes.
- 3 stukjes sushi met gefrituurde garnaal en avocado.

2 liter water.
pi_213414427
Khaaaak, net tegen het plafond bij het prikken van mn gemene blaar :'(

Ik wou dat ik van fietsen hield :(
pi_213419107
Klus was sneller klaar dan gedacht. Overwoog nog even toch lopen, maar toen ging het gieten. Prima want toen ik van de metro naar huis liep voelde ik mn blaar wel heel erg kloppen en nu is het een bloedblaar :'(
pi_213437665
Zo, weer terug van een week vakantie en daarna een week de teugels niet strakker kunnen trekken want ziek en pms.
De weegschaal is niet lief maar daar is ook veel vocht bij, hoop ik toch. Nog 7 weken tot mijn volgende vakantie dus we gaan er weer voor.
Zaterdag al wat kleren geshopt voor de zomer, want veel van vorig jaar is echt te groot. Had even een paniekmomentje in de paskamer want stel dat alles te klein is. Maar ging gelukkg goed. 1 shortje ging niet helemaal dicht (jeans hoge taille zonder stretch) maar dat komt helemaal goed.

Lijstje verwacht ik nog niet helemaal zoals het hoort
O: 2 toast met chocopasta en hagelslag :{
T: wortels
L: kaasschnitzel met salade
T: cracker met ei-speksalade
A: nog niets in huis, denk dat het AVG wordt

Ik probeer vandaag ook wat stappen er in te krijgen, sowieso naar de supermarkt lopen tijdens lunchpauze.

Pfoe die blaar klinkt naar DancingPhoebe!
pi_213543378
Nou, mijn vakantie/reis zit erop. Heerlijk genoten. Ook heerlijk gegeten. Vandaag weer op de weegschaal gestaan, toch wel een beetje angstig, maar het viel me alles mee. Was zelfs lager als verwacht. Dus dat is een top begin. Vanaf nu tot minimaal eind zomer ga ik meer krachttraining doen. Mijn volleybalseizoen zit erop dus dat geeft ruimte voor extra kracht. Dus plan voor de komende maanden is minder snel afvallen omdat ik wat spier hoop op te bouwen. Daardoor wil ik ook 150 kcal extra eten tov hiervoor en in totaal 3x boksen en 3x krachttraining per week doen
pi_213617980
Heeft iemand wel eens een badpak by topvintage besteld?

Als bigtiddiedgirl met een grotere maat had ik niet perse verwacht dat het gros van die badpakken allemaal een haltersluiting zouden hebben...
pi_213618042
Na een week volhouden durf ik hier eindelijk weer te posten dat de knop (eindelijk!) weer om is. Ik at veel te vaak en veel tussen de maaltijden in. Heeft veel te lang geduurd.

Meteen maar het lijstje van vandaag:
O: brood met jam, zelfgebakken ontbijtkoek
L: brood met worst, pitabroodje met vegan roomkaas, zelfgebakken ontbijtkoek
T: aardbeien en druiven
D: vega schnitzel, krieltjes, broccoli en bloemkool met kaassausje, magere kwark
pi_213667049
Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik heb het inmiddels, zeg ik voorzichtig, weer een beetje op de rit. Het begin na de vakantie was weer even moeilijk want tijdens mijn vakantie heb ik mezelf alles waar ik zin in had toegestaan dus dat moest nu weer even terug naar normaal. Maar nu wel weer mijn ritme gevonden.

O: 500 gram kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, beetje 35+ kaas, plakje ham
T: aardbeien
D: gebakken aardappel, varkenshaasje, wortels
T: 20 gr beef jerkey, overgebleven paprika
pi_213783865
Hier de drukke festivalmaand redelijk goed doorgekomen.

Gisteren weer begonnen met sporten nu ik wat meer tijd heb (en het geen ramp is als ik niets kan tillen door de spierpijn :') )

Lijstje van gisteren:
L: tomatensoep met vega ballen en hard volkoren broodje
D: pasta pesto met broccoli en brie uit de oven
T: proteïne toetje, banaan en 0.0 Radler
S: 40 min workout

Vandaag:
S: 30 min workout
L: kant en klare ceasar salad van AH
D: 2 wraps met bonenspread, spinazie, creme fraiche en geraspte kaas
T: aardbeien en proteïne toetje

Verder zoals altijd minstens 10k stappen
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:29:19 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213784026
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpen :') Alles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.

Maar goed, ik ga er weer tegenaan. Heb er zin in ook.

Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Spoilers!
pi_213806531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpen :') Alles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.

Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Is het gelukt om uit het vakantieritme te komen?

Lijstje van gisteren:
L: 4 boterhammen, beetje pesto, 1 gekookt ei, 2 plakken oude kaas en komkommer
T: 4 nizza koekjes
D: andijviestamppot met tartaartjes
S: 60 min workout
T: aardbeien, proteïne toetje en 0.0 radler

Vandaag al een soort van weekenddag :+
L: chinese tomatensoep met 1 hard volkoren broodje
D: 2 wraps met bonenspread, spinazie, creme fraiche en geraspte kaas
T: stokbrood met smeersels + wijn

Even kijken of het vandaag nog ergens weer lukt om te sporten

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 06-06-2024 08:26:59 ]
pi_213806812
Hier gaat het een beetje met pieken en dalen. Nu 4 weken terug van vakantie en de ik leef gezond en sport momenten wisselen elkaar af met fuck it momenten. Ben nu wel begonnen met journallen (ochtend en avond) en dat helpt me wel om mijn gedachtes te ordenen.

O: 500 gr Kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+kaas
S: full body kracht
T: Aardbeien
D: orzo met kipgehakt, tomaten en Paprika

Bewust gekozen om vandaag de kracht en boksen op 1 dag te doen zodat ik morgen eens rustdag kan pakken ipv 1 van de 2 'moet' doen.
pi_213808139
Ik had maandag mijn fietstest in het ziekenhuis. Geen aanrader overigens, was pittig en vervelend. MAAR het fietsen tot je de man met de hamer tegenkomt, ging vrij lang door. Mijn waardes zagen er goed uit, mijn conditie werd zelfs geprezen. *O*

Dat ik 1,5 jaar geleden besloot om het heft in eigen handen te nemen, af te vallen en intensief te gaan sporten was een topbeslissing.
Natuurlijk merkte ik zelf ook al heel lang het grote verschil. In plaats van uit moeten rusten na elke trap omhoog, ga ik nu 5 trappen fluitend omhoog op mijn werk nadat ik 10 kilometer heb gefietst. Ik kan weer voetballen met de kinderen, achter ze aan rennen, stoeien etc etc.

Komende maandag de uitslag, ik ga er vanuit dat ik definitief mag stoppen met de medicatie waar ik al tijdelijk mee ben gestopt.

En verder, hang ik nu al heel lang op 88 kilo, de komende weken worden weer normale weken zonder Avondvierdaagse, zonder ziekenhuisbezoeken (ook met zoontje) en de stress op mijn werk is weg dus ik heb weer tijd en energie. Ik hoop toch nog wel 2 a 3 kilo eraf te halen voor de zomervakantie.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 juni 2024 @ 20:05:07 #276
284411 crew  heywoodu
pi_213813970
Hier gaat het na mijn harde drop van 93 naar 84 (krap 2,5 maand denk ik) al een tijdje....nou ja, stabiel. Twee maanden rond de 84 geweest, vorige week dan eindelijk een lage 83 :+

Lunch heb ik inmiddels veranderd naar bijna dagelijks een bak kwark met walnoten, honing en blauwe bessen :9

Kwark zonder iets: meh.
Blauwe bessen zonder iets: meh.

De combinatie: :9
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 juni 2024 @ 08:55:18 #277
284411 crew  heywoodu
pi_213831425
En vandaag 82.5, wat, zo bedenk ik me nu, wel een mijlpaaltje is: de laatste van vorig jaar, 30 december, was 92.6kg, dus ik ben nu 10kg in de min *O*

Laatste keer dat ik dit gewicht had zal eind 2017 ofzo geweest zijn, toch wel lekker nu. En goed getimed wellicht, de 105km fietsen van gisteren op de dag voor de weegdag :T
pi_213832176
Lekker bezig!

Ik kom ook weer langzaam in het ritme. En ik realiseerde me laatst ook hoe trots ik op mezelf mag zijn dat ik inmiddels al een half jaar consistent onder de 70 kg zit. Voorheen tikte ik heel af en toe de 69.9 aan maar kwamen de kg's erna er alweer bij. En nu het hele jaar de 7 nog niet gezien.
Momenteel sta ik even wat minder op de weegschaal gezien ik flink wat krachttraining aan mijn routine heb toegevoegd en dus zomaar zwaarder kan zijn. Gezien het dan toch een klein beetje als een teleurstelling voelt skip ik de weegschaal maar even en doe ik het even vooral met het gevoel/kleding

L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 35+ kaas
T: aardbeien
D: zelfgemaakte pokebowl met zalm
pi_213835363
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213845777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Peulvruchten zijn je vrienden! *O* Naast volkoren producten natuurlijk.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 9 juni 2024 @ 14:29:25 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213846059
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:49 schreef mjan het volgende:

[..]
Peulvruchten zijn je vrienden! *O* Naast volkoren producten natuurlijk.
Die. En groente, noten en producten zoals kokosrasp of havermout.
Spoilers!
pi_213846729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dikboks. Laat ik weer eens mee posten, wellicht motiveert dat.

Had een ontstoken plekje op mn voet, dat steeds felrood was en toen kwam het slop er weer in... inmiddels is mn voet alweer weken ok, maar wandelen ho maar :')

#viesdik
pi_213846776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).
pi_213847309
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).
Thanks. Hier ga ik er wel een paar van proberen :) lijnzaad door een shake werkt in ieder geval niet :') alles ligt op de bodem
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213866499
Lijstjestijd

Gisteren:
L: 3 volkoren boterhammen en 3 plakken oude kaas
D: pasta met een sausje van geroosterde paprika, gewone paprika, zongedroogde tomaten, kookzuivel en vega spekjes
T: watermeloen en 2x 0.0 G&T

Vandaag:
L: 2 wraps met burrata, pesto, tomaat en rucola
D: tortellini ovenschotel met prei en champignons
T: peer en proteïne toetje

Sporten is nog de vraag, even de spierpijn aan kijken :+
pi_213876705
Toch blijf ik me altijd verbazen over hoe makkelijk gezond eten is als je in een ritme zit en hoe moeilijk als je eenmaal uit bent. Ik ben nu sinds 1 juni weer lekker bezig. Gezond eten, lekker sporten. Ging allemaal zonder heel veel moeite (natuurlijk, sporten moet ik soms echt wel even discipline opbrengen, maar toch). Nu gisteren met een vriendin weesten uit eten en daar 'ongezond' gegeten. En dan toch is de eerste gedachte vandaag ach we kunnen ook gewoon vandaag nog even ongezond eten en het daarna weer oppakken. Terwijl ik hiervoor zonder moeite 'gezond' at.
Nu ga ik dat vandaag niet doen want ik wil gewoon consistent blijven en doorzetten, maar het verbaasd me hoe lekker je kan gaan en door 1 verkeerde dag/maaltijd toch meteen weer die duivelse stemmetjes in je hoofd kan krijgen.
pi_213951614
Na die post van hierboven gelukkig het gezonde weer gewoon prima opgepakt en weer in het lekkere ritme

L: 2 pistolets met carpaccio
T: Aardbeien
D: pasta met pompoensaus
T: appel, proteinemousse
pi_214223223
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
  Moderator donderdag 11 juli 2024 @ 10:04:16 #289
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214248700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
Ik was tot afgelopen zaterdag een paar weken met verlof, maar inmiddels weer terug en zit midden in een afvalrace met mijn vrouw. De eerste die 5% lichaamsgewicht weet kwijt te raken en bij wie dat een half jaar later ook nog het geval is, mag de volgende reisbestemming bepalen. Een weddenschap als deze haalt de winnaarsmentaliteit in mij naar boven, dus ik heb goede hoop. Kwam wel een kilo zwaarder terug van ons verlof (94,9kg) dan voor ons vertrek, maar daar ben ik inmiddels een halve kilo van kwijt.

Het opbouwen van de fietsritten is goed gegaan. Maak nu wekelijks rondjes van 50km of meer, speel in een 50+club elke donderdagavond een paar uurtjes badminton (niet heel inspannend), start volgende week eindelijk weer bij de fitnessclub van het revalidatiecentrum om via graded activity mijn spierkracht weer enigszins op te bouwen. Met een enthousiaste buurman ga ik af en toe squashen. Hij zit qua niveau ver onder mij, maar dat heeft tot gevolg dat ik mij beter kan inhouden. Dat is wel anders wanneer ik tegen mijn oude squashmaten speel. Dan gaat er een knop om waardoor ik te veel verg van mijn spieren (niet handig met mijn spierziekte).

Qua eten let ik nu weer veel beter op de inname van suikers: geen gesuikerde drankjes meer (al sta ik een paar wijntjes op de vrijdagavond wel toe), veel water, geen (zoete) tussendoortjes (twee stuks fruit per dag uitgezonderd natuurlijk).

Met dit regime ben ik in het verleden in een jaar tijd ruim 12kg afgevallen, dus ik heb goede hoop dat ik die weddenschap ga winnen. B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214249108
quote:
Gelukkig niet, dan ging het vast nog slechter met de kilo's. :p
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 10:46:40 #291
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214259316
Ga het ook maar weer eens hier op FOK! bijhouden. Dat werkt voor mij goed. Soort stok achter de deur.

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg

Gewicht na ontbijt (11-07-2024): 94,4 kg.
L: Pistolet Moksi Meti (vnl. geroosterde kip) + plak bananenbrood
T: Bonbon (kreeg een zakje vol bonbons die ik verder heb uitgedeeld op kantoor en één voor mijn vrouw)
Activiteit: 3,5 km van kantoor naar huis wandelen
D: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet
Activiteit: 2 uur badminton
D: Warme salade nectarines noten geitenkaas rucola en focaccia uit de oven
Activiteit: 20 minuten ochtendwandeling naar markt voor vers brood en terug naar huis
O: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet en klein schaaltje Griekse yoghurt (10% vet) met walnoot en halve banaan
Gewicht na ontbijt (12-07-2024): 93,9 kg
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:06:45 #292
5428 crew  miss_sly
pi_214259516
quote:
De vakantie moet nog komen, en dat zal vast gepaard gaan met wat gewichtstoename en afname van spieren. Maar ik weet nu dat ik dat wel weer in orde maak na de vakantie.

Verder gaat het hier prima. Ik train lekker door, kan telkens een beetje zwaarder. Ik eet vrij netjes met hier en daar ruimte voor iets anders. Dat zal in de vakantie wel even anders worden, zeker omdat man en ik voor het eerst sinds onze dochter is geboren een week echt samen op vakantie gaan. We gaan twee lange wandelingen maken langs Hadrian's wall, maar we zullen ook lekker eten en drinken. Nu drink ik al bijna een jaar amper alcohol, dus zal ik niet veel wijntjes, biertjes of cocktails nodig hebben om het te voelen, maar alcohol is natuurlijk echt niet heel goed. Nou ja, na de vakantie maak ik dat dan weer goed.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:07:43 #293
5428 crew  miss_sly
pi_214259527
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Ga het ook maar weer eens hier op FOK! bijhouden. Dat werkt voor mij goed. Soort stok achter de deur.

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg

L: Pistolet Moksi Meti (vnl. geroosterde kip) + plak bananenbrood
T: Bonbon (kreeg een zakje vol bonbons die ik verder heb uitgedeeld op kantoor en één voor mijn vrouw)
Activiteit: 3,5 km van kantoor naar huis wandelen
D: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet
Activiteit: 2 uur badminton
D: Warme salade nectarines noten geitenkaas rucola en focaccia uit de oven
Activiteit: 20 minuten ochtendwandeling naar markt voor vers brood en terug naar huis
O: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet en klein schaaltje Griekse yoghurt (10% vet) met walnoot en halve banaan
Dat klinkt als een lekkere salade!
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:27:17 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214259686
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Dat klinkt als een lekkere salade!
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:37:19 #295
5428 crew  miss_sly
pi_214259780
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.
Graag!
pi_214260286
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 13:12:59 #297
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214260888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:22 schreef Pinuts het volgende:
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).
Omdat mijn vaste ochtendroutine bestaat uit opstaan, ontbijten en dan pas naar toilet en douchen. En de weegschaal staat in de badkamer. Dus dat is het enige moment dat ik naakt ben.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:30:15 #298
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214272294
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Graag!
Hopelijk is het zo leesbaar:
240713_61302_IMG_20240713_132522_800_855.jpg
Wij gebruiken dus rucola ipv waterkers.

Vanmorgen gaf de schaal 93,7 kg aan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 juli 2024 @ 13:30:56 #299
284411 crew  heywoodu
pi_214272307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:55 schreef heywoodu het volgende:
En vandaag 82.5, wat, zo bedenk ik me nu, wel een mijlpaaltje is: de laatste van vorig jaar, 30 december, was 92.6kg, dus ik ben nu 10kg in de min *O*

Laatste keer dat ik dit gewicht had zal eind 2017 ofzo geweest zijn, toch wel lekker nu. En goed getimed wellicht, de 105km fietsen van gisteren op de dag voor de weegdag :T
Heeft even geduurd en wat heen en weer schommelen in de 83, maar vandaag dan weer een nieuwe kilogrens door: 81.7kg *O*

Volgende week en de week erna nog normaal sporten, daarna is het 2,5 week binnen blijven om de Olympische Spelen te kijken. Vooral oppassen met eten dus, want beweging is dan nihil :+
  Moderator dinsdag 16 juli 2024 @ 10:55:41 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214306889
Zwaar weekend achter de rug met verjaardagen en iets te veel spierbelasting waardoor ik weinig actief kon zijn. Dus vanmorgen 94,4 kg op de schaal. Komt wel weer goed.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 10:08:33 #301
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214325304
Inmiddels gaf de weegschaal 93,6kg aan. Weliswaar na een buikgriep, maar toch een opbeurend resultaat. Gisteren ook weer voor het eerst in lange tijd in de sportschool van het revalidatiecentrum geweest. Gelijk voor een jaar aangemeld en een uurtje in de fitnessruimte aan diverse apparaten gehangen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')