abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212684973
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
pi_212684990
Nieuwe week, nieuwe kansen *O*

Lijst:
L: shakshuka met een hard volkoren broodje
D: verse pasta van de AH
T: een paar dadels
  maandag 4 maart 2024 @ 09:12:07 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212685314
lijstje:
O: brocolli soep met chorizo :9 [300 kcal]
L: Salade met warm vlees ( kantine) [500 kcal]
t: handje druiven [200 kcal]
D: spaghetti [700 kcal]
t: snack tomaatjes [100 kcal]

1800 kcal vandaag *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212685352
Terug van vakantie. Veel gegeten maar ook veel gelopen (gem. 30.000 stappen). Nu weer normaal. Ga krachttraining weer oppakken en ook ietsje meer eten om zo ook wat meer spier op te gaan bouwen.

O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham, 30+ kaas
T: Fruit
D: Pad thai
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_212688056
*O* rondje gemaakt *O*

*O* heerlijk weer *O*

*O* rondje wat opgerekt, zonder gelijk te overdrijven *O*

*O* nieuwe low van deze ronde op de schaal *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212688473
Dit topic zit wel weer in de positieve vibes *O*
pi_212689187
Zal ik de positieve vibe dan maar een beetje counteren? :P
Het gaat de voorbije weken niet lekker. Door de week gaat het vaak prima maar in het weekend weer niet. Het is allemaal druk in mijn hoofd (traject met psycholoog gestart, EMDR gehad). Lopen kwam er ook niet van. Gelukkig niet in die mate dat ik echt bijkom maar er gaat ook niets af. Ik heb nog wel tijd voor de zomer maar dan moet ik echt in gang schieten.
Toch 1 win: ik heb mijn favoriete zomerjurk die ik twee jaar geleden kocht opnieuw gekocht op vinted in 2 maten kleiner en hij zit prima!

Lijstje dan maar:
O: glas eiwitdrank, moest op
T: Kabouter plop koeken :+
L: salade met restant kip en krieltjes
T: Appel
A: Beenham honing mosterd met aardappelgratin en salade.
  maandag 4 maart 2024 @ 14:55:20 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212689361
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:39 schreef Bottoms_up het volgende:
Zal ik de positieve vibe dan maar een beetje counteren? :P
Het gaat de voorbije weken niet lekker. Door de week gaat het vaak prima maar in het weekend weer niet. Het is allemaal druk in mijn hoofd (traject met psycholoog gestart, EMDR gehad). Lopen kwam er ook niet van. Gelukkig niet in die mate dat ik echt bijkom maar er gaat ook niets af. Ik heb nog wel tijd voor de zomer maar dan moet ik echt in gang schieten.
Toch 1 win: ik heb mijn favoriete zomerjurk die ik twee jaar geleden kocht opnieuw gekocht op vinted in 2 maten kleiner en hij zit prima!

Lijstje dan maar:
O: glas eiwitdrank, moest op
T: Kabouter plop koeken :+
L: salade met restant kip en krieltjes
A: Beenham honing mosterd met aardappelgratin en salade.
afvallen gaat fysiek vaak makkelijker als er mentaal een bepaalde rust is.. Goed dat je daar aan werkt en succes :*
pi_212690264
Ik zou willen dat je de flow kon beïnvloeden, maar helaas :')

Soms gaat het en soms totaal niet. Beter om dat ook maar gewoon te accepteren denk ik
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212698286
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 08:32 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe week, nieuwe kansen *O*

Lijst:
L: shakshuka met een hard volkoren broodje
D: verse pasta van de AH
T: een paar dadels
+ alles wat in de kast lag. Ongesteld geworden dus het mocht :+

Maar goed dat hielp natuurlijk niets dus vandaag weer normaal doen.

L: griekse salade
D: paksoi stamppot met ketjapchampignons en pindas
T: skyr met noten en honing
pi_212706827
Vandaag voor het eerst in tijden weer krachtraining gedaan. Wel altijd gesport, maar niet specifiek krachttraining. Die bulgarian split squats zal ik de komende dagen wel gaan voelen :'(
Heb me overigens ingeschreven voor de Nijmegeese 4 daagse *O*. Dus tot juli zullen er vele stappen gezet moeten gaan worden. Dus dan mag ik ook meer eten O+

O: 500 gr kwark
L: soepje, boterham met ei, pistolet met 30+ kaas
T: sinaasappel
D: tagliatelle met kipgehakt en tomaten/pompoensaus
S: krachttraining
T: eiwitshake, ananas
pi_212712467
Ik snap de verhouding weegschaal / lijf niet meer zo goed, maar goed nieuw low voor deze poging aangetikt *O* ATL komt voorzichtig naderbij :o
  woensdag 6 maart 2024 @ 11:01:32 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212713633
ik ben nu in de fase dat ik CONTINUE honger heb.. ik slaap met een banaan op mn nachtkastje, zodat ik midden in de nacht wat kan eten as ik wakker wordt.. }:|
iemand tip??
pi_212715856
Meer / grotere porties eten van dingen die laag in calorieën zitten?
pi_212717010
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:01 schreef Barreltje het volgende:
ik ben nu in de fase dat ik CONTINUE honger heb.. ik slaap met een banaan op mn nachtkastje, zodat ik midden in de nacht wat kan eten as ik wakker wordt.. }:|
iemand tip??
Mijn tips: eet voldoende van alle gezonde dingen (opzoeken op Voedingscentrum wat je minimaal moet eten, zoals 2 stuks fruit, 250 gram groente etc). En probeer een ontbijt met weinig koolhydraten en juist meer eiwitten en vetten. Dus geen boterhammen met jam, maar eerder griekse yoghurt met noten en bessen. Een boterham kan wel, maar daar geen zoet beleg op doen maar bijv kaas of cottage cheese met tomaatjes.

Die banaan is ook puur koolhydraten en zal je een paar uur later juist weer extra honger geven en zo blijf je in een vicieuze cirkel hangen. Je kan beter wat kwark, een glas kefir, een ei, een stukje kipfilet etc eten 's nachts als je honger hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212717041
Hier al sinds zaterdag zonder fitbit, want die was weer eens kapot. Ik wil al jarenlang een garmin oid, maar ik blijf maar hangen bij fitbit omdat ze steeds kapot gaan/worden terug geroepen en ik dan steeds nieuwe krijg :') Net wel bijna een uur gewandeld, alleen heb ik dan het gevoel dat het voor niets was :+ Dat is zo'n dom iets in mijn hoofd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212717272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Hier al sinds zaterdag zonder fitbit, want die was weer eens kapot. Ik wil al jarenlang een garmin oid, maar ik blijf maar hangen bij fitbit omdat ze steeds kapot gaan/worden terug geroepen en ik dan steeds nieuwe krijg :') Net wel bijna een uur gewandeld, alleen heb ik dan het gevoel dat het voor niets was :+ Dat is zo'n dom iets in mijn hoofd.
Ik heb dat ook altijd. Wil iedere dag +7000 stappen halen op mijn Garmin. En stappen die daar dus niet opstaan tellen niet mee :')
pi_212718268
*O* uur gelopen *O*

-O- gisteren niet -O- want regen -O-

*O* kikkererwtensalade *O*
pi_212718575
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:55 schreef Pinuts het volgende:

Ik heb dat ook altijd. Wil iedere dag +7000 stappen halen op mijn Garmin. En stappen die daar dus niet opstaan tellen niet mee :')
Ik ben gewoon serieus minder actief :@ Maar 5-7 werkdagen en dan heb ik (weer) een nieuwe *O*
Morgen verliep de garantie van de kapotte *O*
pi_212720042
Wij gaan op mijn werk weer de 10k stappen challenge doen. Ik hang steeds rond de 9000 dus dat moet lukken.

Ik hou nu al een aantal dagen calorie inname bij in de Garmin App, ik zou allang slank moeten zijn joh. Standaard verbruik ik meer dan ik eet/drink.

Maar goed, ik word binnenkort ingepland voor een fietstest. Astma is uitgesloten, ik mag geen medicijnen gebruiken. Sporten mag ik weer opvoeren en de regel blijft, bij benauwdheid een stapje terug.
pi_212725036
Barreltje, ik drink dan veel water en het is ook ff wachten tot het weer went om iets minder te eten. Ik had er deze week ook last van.

Ik heb weer een beetje een flow deze week. Het weer helpt ook enorm mee om meer stappen te zetten. 10k red ik zeker niet, al zeker niet op een kantoordag.
Maar goed, mezelf even een schop onder de kont gegeven want het zou zonde zijn om op te geven als het een maand minder gaat. Maart vorig jaar woog ik nog 77,5kg, vandaag 69,2. En ik moet deze week nog ongesteld worden dus erna komt nog een dropje.

Kan een garmin zoveel meer dan een fitbit?

Lijstje!:
O: Boterham
T: Banaan
L: eiwitpannenkoeken
T: Cracker met serranoham
A: Aardappelpuree met kip cordon bleu en worteltjes en erwtjes
S: rondje sportschool
T: glas eiwitmelk

Komt vast nog iets bij want beetje weinig voor de hoeveelheid beweging.
pi_212725152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Barreltje, ik drink dan veel water en het is ook ff wachten tot het weer went om iets minder te eten.
Dit herken ik ook wel. Even paar dagen afzien en dan went het weer ofzo.
pi_212737787
Er kwam een appel bij. Bleef dus een beetje weinig maar dat maak ik vandaag wel goed met mijn A O-)

O: Boterham en een paar druiven
T: Banaan
L: salade met kaasschnitzel en 2 plakjes ontbijtspek
T: ? (Moet nog naar de appie)
A: Risotto met geroosterde pompoen en ontbijtspek. Waarschijnlijk laatste keer van het seizoen want binnenkort weer asperges :9
  vrijdag 8 maart 2024 @ 09:48:59 #24
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212738194
Ik ben meer dan 10 kilo kwijt *O* En mijn bmi is nu onder de 30 *O*

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Spoilers!
pi_212738363
Wat goed @Lucky_Strike _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: