abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212910665
Lijven :')

Weeeekenlang (iig gevoelsmatig, ik noteer deze ronde niks.) netjes in het stramien. Keurig lopen, keurig eten, niks omlaag. Ineens weer heel langzaam wél omlaag en vannacht valt er een kilo af :')

Nieuw low voor deze ronde *O*

Hoop tijd voor een rondje vandaag. Verwacht drukke werkdag en moet uiteraaaaaaard net vanavond uit eten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DancingPhoebe op 22-03-2024 08:19:42 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 08:08:51 #127
5428 crew  miss_sly
pi_212910724
Ik heb het goede voorbeeld van @Lucky_Strike gevolgd en ook even wat gemeten. Ik heb niet zoveel meetpunten. Ik vind het zo lastig om dat goed te doen en telkens op dezelfde plek. Ik heb er dus 3: navel, heupen en taille.
Navel -2
Heupen -4
Taille -4

Morgen wegen op de sportschool. Ben benieuwd naar spier- en vetpercentage.

Ik heb overigens mijn eetgewoonten wel wat aangepast naar aanleiding van het voedingsplan dat ik heb gevolgd. Ik doe niet meer IF, maar ontbijt iedere ochtend. Ik ontbijt met zelfgemaakte chocolate oats cake, zelfgemaakte havermoutkoekjes, yoghurt, bagel met gekookt ei en avocado en dat wissel ik een beetje af. Bevalt me prima. Ook mijn lunches wissel ik wat meer af. Niet meer iedere keer brood, maar ook wraps met kipfilet, pasta met gehakt en tomatensaus, chili con carne. Het belangrijkste wat ik meeneem is echter dat ik toch wat vaker mijn eten even moet wegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212924026
Gisteren heb ik lekker genoten van friet kraam en een zak Maltesers. Etentje met vrienden ging niet door en was een tijdje geleden dat ik had 'gecheat' dus bewust de keuze gemaakt dat het kon. En dan voelt het ook fijn. Als je er bewust voor kiest ipv vanwege snaaizin. Vandaag weer gewoon gezond.

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham, 30+ kaas
T: eiwitreep + Fruit
S: volleybalwedstrijd
D: parmaham 'pizza' (mijn low kcal alternatief van 500 kcal)
pi_212924079
Ik ging gisteravond laat nog 2u autorijden naar een vriendin en dan heb ik altijd een zakje zoete drop mee. Maar nu at ik er 5 en toen dacht ik "waarom eigenlijk" en heb ik de zak weggelegd. Vooruitgang weer. *O*

Vandaag een dag pretpark. Eten zal wel niet verantwoord worden, maar met alle beweging vind ik het voor een dag wel prima.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212924450
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
moet uiteraaaaaaard net vanavond uit eten :')
*O* gelijk weer dik *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 maart 2024 @ 09:37:52 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212924490
Woensdag viel mee: niet gesport, naar Schiphol om vriendin's coach en haar man te ontmoeten en met ze te eten, maar baguette carpaccio was ontzettend lekker en niet zo dramatisch vet ofzo. Donderdag viel niet mee: groot evenement op werk, met veel te veel mensen en prikkels en dingen en dat vind ik onmeunig kut, dus dan ga ik mijzelf niet martelen door ook nog eens de véél te lekkere brownies af te slaan. Van die één/tweehapsdingetjes, maar ik denk dat ik er zeker tien op heb, grotendeels in de ochtend al, en bij de lunch een broodje ham/komkommer/sla.....en een kroket...en een kaassouflé.....en nog een kaassouflé....en twee flesjes chocomelk :@

Gelukkig viel de woensdag dus mee en had ik me maandag en dinsdag al flink extra ingehouden ter voorbereiding, en gisteren ook (en weer gewoon gesport), waardoor de schade niet alleen beperkt bleef, de teller stond vanmorgen zelfs op 85.7 na de 86.0 van vorige week :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 12:41:13 #132
5428 crew  miss_sly
pi_212926249
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad :D Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.

Ik had vandaag meting op de sportschool. Officiele eindmeting -3,8 kg. Ik ben er erg blij mee. Zeker omdat ik van de 6 weken 2 weken ziek ben geweest. Ik heb in die periode wel geprobeerd het voedingsschema aan te houden, maar ik heb niet gesport. Deel van het gewicht dat ik kwijt ben is dan ook spiermassa, maar dat sport ik er wel weer bij.

Ik heb afgesproken nog 4 weken verder te gaan met fase 1 om nog een ruime kilo kwijt te raken. Ben benieuwd hoe dat verloopt, aangezien ik we alle weekenden in die vier weken allerlei feestelijke afspraken hebben :D Ik zou er wel heel blij mee zijn, want dan heb ik wel ongeveer mijn streefgewicht bereikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 maart 2024 @ 13:06:15 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212926479
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Zeker, bij zo'n dag is het ook een bewuste keuze. Met zoveel mensen in zo'n zaal en heen en weer geloop en praten en luisteren en doen zit ik echt na een kwartier al aan de mentale limiet, het beetje plezier op zo'n dag komt dan van de lekkere hapjes (en de momenten dat we met ons kleine team even terug kunnen trekken) :+

Dit keer wel gewoon naar huis gegaan toen de borrel begon, dus geen alcohol aangeraakt :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212926827
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad :D Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Precies. Zo probeer ik het nu ook altijd te benaderen. Je doet dat soort dingen niet iedere dag dus er dan even van genieten en daarna weer gewoon back on track.
Denk voor mij dat dat nu ook wel een van mijn succesfactoren is. Hiervoor al 1000 pogingen gedaan maar dan bleef ik te lang hangen in maar volgende week ga ik ook uiteten dus eet ik tot dan ongezond en daarna begin ik echt. Terwijl ik nu veel makkelijker zeg, oke gisteren was 'slecht', nu weer back on track en volgende week weer genieten van een etentje.
pi_212926976
Qua gewicht ben ik al vrij lang stabiel, er komt niets bij en er gaat niet echt iets meer af.
Ik ben nu 2 weken heel trouw aan het bijhouden hoeveel calorien ik eet, mijn Garmin Vivosmart houdt de verbranding bij.
Ik zit op een gemiddelde van -500 kcal per dag. Gisteren een uitschieter naar -900 (ondanks een pizza van 800 kcal....)

Ik ga het nog 2 weken trouw bijhouden en dan denk ik toch maar eens naar een dietiste. Het kan toch niet alleen maar spieropbouw zijn?
pi_212927157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef exode het volgende:
Qua gewicht ben ik al vrij lang stabiel, er komt niets bij en er gaat niet echt iets meer af.
Ik ben nu 2 weken heel trouw aan het bijhouden hoeveel calorien ik eet, mijn Garmin Vivosmart houdt de verbranding bij.
Ik zit op een gemiddelde van -500 kcal per dag. Gisteren een uitschieter naar -900 (ondanks een pizza van 800 kcal....)

Ik ga het nog 2 weken trouw bijhouden en dan denk ik toch maar eens naar een dietiste. Het kan toch niet alleen maar spieropbouw zijn?
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?
En heeft je sportschool een weegschaal waar je ook vet en spier % kan meten? Dat geeft dan misschien ook al wat inzicht in het verloop daarvan.
pi_212927512
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?
En heeft je sportschool een weegschaal waar je ook vet en spier % kan meten? Dat geeft dan misschien ook al wat inzicht in het verloop daarvan.
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.
Gewicht klopt, dat paste ik steeds aan.

In de periode van januari 2023 tot en met augustus 2023 zat ik op 1800 kcal inname. Verbruik weet ik niet.
Daarna heb ik het maanden niet bijgehouden, ik vermoed steeds tussen de 1800 en 2000.

De afgelopen weken was mijn laagste verbranding 2100 kcal en mijn hoogste 3000 kcal. Eigenlijk zit ik elke dag rond de 2500, gisteren was het 3000. Mijn inname zit tussen de 1800 en 2000, waarbij 2000 wel echt een uitzondering is.

Ik ben wel omhoog gegaan in eiwitten, vooral omdat ik op sportdagen echt honger had in de avond. Knorrende buik, misselijk etc.

Ik weet trouwens niet beter dan dat ik moeilijk afval, altijd al gehad. In mijn 20er jaren leefde ik nogal gezond, ik sportte veel (vooral hardlopen), had een actief beroep en at en dronk heel bewust. Maar mijn BMI is nooit laag geweest.
Aankomen kan ik echter wel heel goed. Dus ik ben allang blij dat die 20 kilo er niet weer aanvliegen. Maar ik verbaas me over het gap tussen verbranding en inname en het gebrek aan afvallen.
Mijn broeken zakken wel steeds meer af, zou ik dan toch een fitgirl aan het worden zijn? ;)

Binnenkort inderdaad eens op de weegschaal op de sportschool, eens kijken wat nu de percentages zijn.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:56:04 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212927765
Ik heb vandaag twee complimentjes gescoord *O*
Spoilers!
pi_212928237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.
Gewicht klopt, dat paste ik steeds aan.

In de periode van januari 2023 tot en met augustus 2023 zat ik op 1800 kcal inname. Verbruik weet ik niet.
Daarna heb ik het maanden niet bijgehouden, ik vermoed steeds tussen de 1800 en 2000.

De afgelopen weken was mijn laagste verbranding 2100 kcal en mijn hoogste 3000 kcal. Eigenlijk zit ik elke dag rond de 2500, gisteren was het 3000. Mijn inname zit tussen de 1800 en 2000, waarbij 2000 wel echt een uitzondering is.

Ik ben wel omhoog gegaan in eiwitten, vooral omdat ik op sportdagen echt honger had in de avond. Knorrende buik, misselijk etc.

Ik weet trouwens niet beter dan dat ik moeilijk afval, altijd al gehad. In mijn 20er jaren leefde ik nogal gezond, ik sportte veel (vooral hardlopen), had een actief beroep en at en dronk heel bewust. Maar mijn BMI is nooit laag geweest.
Aankomen kan ik echter wel heel goed. Dus ik ben allang blij dat die 20 kilo er niet weer aanvliegen. Maar ik verbaas me over het gap tussen verbranding en inname en het gebrek aan afvallen.
Mijn broeken zakken wel steeds meer af, zou ik dan toch een fitgirl aan het worden zijn? ;)

Binnenkort inderdaad eens op de weegschaal op de sportschool, eens kijken wat nu de percentages zijn.
Hm, 2500 kcal verbranden klinkt inderdaad best aannemelijk als je actief bent, en gezien kinderen, zal je niet vaak een dag op de bank liggen gok ik zo ;) dus dat klinkt inderdaad niet als echt veel te hoog.

Alles bij elkaar, zeker in combinatie met wel kleren die losser gaan zitten, klinkt het dan inderdaad toch wel alsof je niet afvalt, maar wel strakker aan het worden bent. Benieuwd of je dat in je percentages ook terug gaat zien!
pi_212940672
Vanmorgen weer op de weegschaal sinds drie weken. De afgelopen drie weken waren niet geweldig qua beweging (man veel weg, dus ik kon niet vaak sporten ‘s avonds en zaterdag - we hebben een peuter van 2,5 jaar) en ik ben nu ook al vier dagen flink verkouden, maar er was 1,2 kg vanaf t.o.v. drie weken geleden! Nu 77,05 kg, drie weken terug 78,3. Klein stapje, maar voelt wel goed weer. En dat terwijl ik nu ook nog ongesteld ben, dus dan zou je zelfs zwaarder zijn?
pi_212940881
Blabla cava, blabla toastjes, blabla kaasplank, bla kater, bla.

Morgen weer meedoen :')
pi_212951124
Prima weekend. Gisteren naar een verjaardag en wel wat genomen (wijn, hapjes, paaseitjes). Denk uiteindelijk in totaal een beetje over onderhoud maar deze ochtend toch nog onder de 68.
Mooi weer vandaag dus er zullen wel stappen gezet worden vandaag. Deze week netjes doen want pasen wordt een calorierijk weekend met zondag gourmetten en maandag ontbijt en vast wel wat chocolade.

Lijstje:
O: boterham
T: bakje fruit
L: salade met kip
T: cracker eiersalade
A: AVG
T: afhankelijk van A nog wat
pi_212951307
Slecht weekend gehad. Ofja, vooral zondag. Mentaal even dipje en daardoor veeel te veel gegeten. Emotie-eten blijft een punt van aandacht. Maar nu weer gewoon met goede moed er tegenaan.

T: ananas
L: pistolet beenham
D: pompoenpasta
pi_212951506
Dat blijft lastig he Pinut!
Maar het is weer een nieuwe dag, een nieuwe week 8-)

Vanochtend voor het eerst sinds ik er train dat ik me irriteerde op de sportschool. Er waren 4 PT's bezig en die hielden samen 10 apparaten bezet. Heel mijn schema om moeten gooien. Maar goed, ik ben weer geweest. ^O^
pi_212954693
Gisteren moest ik natuurlijk friet om alle resterende alcohol te absorberen. Vanmorgen maar een extra lange ronde gemaakt om een beetje te compenseren voor dit excessieve (maar ingeplande) weekend.

Hoe het deze week gaat lopen vind ik nog lastig in te schatten, maar het begin is goed *O*
pi_212981758
Het ritme gelukkig weer opgepakt. Vind na een ongezonde dag/weekend altijd de eerste dag weer het zwaarst. Want dan heb ik toch stiekem zin in ongezond. Daarna trekt dat weer weg gelukkig. Vandaag ook al 15 km ‘gemarst’. Ik loop dit jaar de 4 daagse (met defensie) dus het is niet lekker rustig wandelen maar echt stevig doorstappen. Wel goed voor de verbranding want van nu tot half juli moet ik iedere week tussen de 20 en 45 km lopen.

L: boterham met ei, pistolet kaas, soepje
T: eiwitreep
D: romige pasta (tagliatelle met veel groente, vega spekjes en zuivelspread light)
T: proteïne chocolademousse
B/S: 15 km marsen + volleybaltraining
pi_212983152
Ik had een goede dag totdat ik ging koken en de inductie kookplaat weigerde. Ging niet meer aan. Het hele gezin wilde friet dus....nou ja.

Sporten gaat wel echt goed, ik ben de cardio aan het opvoeren qua weerstand en dat gaat goed. Ook mijn longen doen het er prima op :)
pi_212991948
Oei Exode, hopelijk kunnen jullie snel weer koken.
Wij hadden gisteren friet uit de airfryer. Uitzonderlijk eens twee snacks genomen want ik had zo'n honger. Tijdens een borrel op het werk stonden er allemaal lekkere muffins en koeken maar ik kon overal afblijven. Helaas bleek achteraf dat het fruit op het werk op was, dus had ik helemaal niets want ik was vergeten fruit mee te nemen :(
Knie is helaas nog steeds pijnlijk, dus vanavond weer rustig aan met sporten.

Lijstje gisteren:
O: Boterham
T: appel
L: 2 boterhammen met kalkoensalami
T: niks dus :(
A: airfryer friet met een viandel en 3 bitterballen, met heinz zero ketchup
T: zakje eiwitchips

Vandaag:
O: boterham
T: cracker met eiersalade
L: salade met kaasschnitzel en ontbijtspek
T: banaan of appel
A: pasta met eenvoudige tomatensaus met gehakt en groenten
S: sportschool maar enkel rustig fietsen en bovenlichaam
T: eiwitmelk
pi_212992727
Nog geen inductiekookplaat, nou kunnen we ook iets in de oven maken of in de airfryer (of zelfs ons campingkeukentje gebruiken) maar we gaan sushi halen..... :9

Net bij de Ikea geweest en niet voor de friet met zweedse ballen gegaan maar een broodje zalm. Ook heel lekker. Geen idee of het qua calorien veel uitmaakt maar 2 dagen achter elkaar friet vinden mijn darmen niet grappig.
pi_212993638
Ah van een slechte situatie een feestje maken is altijd leuk :)

Ik merk dat mijn hoofd de weegschaal nog niet bijgebeend is. Ik had via vinted een jasje besteld. Van een merk dat ik wel vaker heb dus ik weet mijn maat. Maar ik dacht dat het nog niet zou passen want op de foto leek zij zoveel slanker dan mij. Vandaag jasje binnen en het past gewoon, kan makkelijk dicht ook :o
Bijna 2 jaar geleden had ik het ook maar omgekeerd. Toen heb ik vanalles in maat L besteld. Met mijn 82 kilo :')
En ik was nog verbaasd ook dat het niet paste :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')