quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
moet uiteraaaaaaard net vanavond uit eten
Zeker, bij zo'n dag is het ook een bewuste keuze. Met zoveel mensen in zo'n zaal en heen en weer geloop en praten en luisteren en doen zit ik echt na een kwartier al aan de mentale limiet, het beetje plezier op zo'n dag komt dan van de lekkere hapjes (en de momenten dat we met ons kleine team even terug kunnen trekken)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaad Maar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Precies. Zo probeer ik het nu ook altijd te benaderen. Je doet dat soort dingen niet iedere dag dus er dan even van genieten en daarna weer gewoon back on track.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Haha, donderdag viel dan niet mee, inderdaadMaar dat moet toch ook gewoon een keer kunnen, een dag uit de band springen? Als je maar weer terug in het gareel komt.
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef exode het volgende:
Qua gewicht ben ik al vrij lang stabiel, er komt niets bij en er gaat niet echt iets meer af.
Ik ben nu 2 weken heel trouw aan het bijhouden hoeveel calorien ik eet, mijn Garmin Vivosmart houdt de verbranding bij.
Ik zit op een gemiddelde van -500 kcal per dag. Gisteren een uitschieter naar -900 (ondanks een pizza van 800 kcal....)
Ik ga het nog 2 weken trouw bijhouden en dan denk ik toch maar eens naar een dietiste. Het kan toch niet alleen maar spieropbouw zijn?
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als het de komende twee weken zo blijft en er niet nog een drop komt oid, zou ik denk ik eerder je vivosmart verdenken van iets te enthousiast zijn over je verbrande kcal. Zou dat kunnen? Heb je sinds je start het aantal kcal dat je per dag gemiddeld eet, gelijk gehouden of wat teruggebracht? En je gewicht op horloge ook mee aangepast? Als je 20+ kilo kwijt bent, zal je waarschijnlijk nu minder verbranden dan bij de start, dus misschien moeten je kcal toch iets omlaag en/of rekent je horloge nog met je oude gewicht?
En heeft je sportschool een weegschaal waar je ook vet en spier % kan meten? Dat geeft dan misschien ook al wat inzicht in het verloop daarvan.
Hm, 2500 kcal verbranden klinkt inderdaad best aannemelijk als je actief bent, en gezien kinderen, zal je niet vaak een dag op de bank liggen gok ik zoquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik verdenk mijn Vivosmart er juist van dat het verbruik eigenlijk hoger is. Mijn sportdagen zijn maar iets 'beter' dan mijn niet sportdagen bijvoorbeeld.
Gewicht klopt, dat paste ik steeds aan.
In de periode van januari 2023 tot en met augustus 2023 zat ik op 1800 kcal inname. Verbruik weet ik niet.
Daarna heb ik het maanden niet bijgehouden, ik vermoed steeds tussen de 1800 en 2000.
De afgelopen weken was mijn laagste verbranding 2100 kcal en mijn hoogste 3000 kcal. Eigenlijk zit ik elke dag rond de 2500, gisteren was het 3000. Mijn inname zit tussen de 1800 en 2000, waarbij 2000 wel echt een uitzondering is.
Ik ben wel omhoog gegaan in eiwitten, vooral omdat ik op sportdagen echt honger had in de avond. Knorrende buik, misselijk etc.
Ik weet trouwens niet beter dan dat ik moeilijk afval, altijd al gehad. In mijn 20er jaren leefde ik nogal gezond, ik sportte veel (vooral hardlopen), had een actief beroep en at en dronk heel bewust. Maar mijn BMI is nooit laag geweest.
Aankomen kan ik echter wel heel goed. Dus ik ben allang blij dat die 20 kilo er niet weer aanvliegen. Maar ik verbaas me over het gap tussen verbranding en inname en het gebrek aan afvallen.
Mijn broeken zakken wel steeds meer af, zou ik dan toch een fitgirl aan het worden zijn?
Binnenkort inderdaad eens op de weegschaal op de sportschool, eens kijken wat nu de percentages zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |