abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213016854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:00 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 16e ofzo rond de 68 kg geweest. Daarna is het gewicht langzaam omhoog gegaan. Dus vandaar dat ik het heel 'eng' vind klinken.
Snap ik. Maar je gaat niet ineens van slank naar heel mager. Mijn ervaring is net dat het steeds moeilijker wordt om er wat af te krijgen.
Mijn idee is bv tegen kerst terug op gewicht te zijn. 1.5kg per maand afvallen is vanaf een bepaald gewicht niet meer realistisch.
Je kan de getallen ook loslaten en zien waar het schip strandt. Of kijken of je met de krachttraining het vetpercentage wat naar beneden krijgt. Je bereikt waarschijnlijk een moment dat je toch tevreden bent. Dat is meestal het punt waarbij je het de moeite niet meer waard vindt voor de verbetering die je kunt bereiken.
pi_213017198
Bij mij begint mijn ATL weer in zicht te komen. Vanaf daar heb ik er compleet geen beeld bij.Ik heb ook eigenlijk nooit echt een streefgewicht gehad omdat ik altijd dikkish ben geweest. En me geen voorstelling kan maken van mijn lijf bij gewicht x of y.

Het gaat nu best een periode heel lekker. In de zin dat ik, zonder al te veel moeite, geen ongewenste uitglijers meer maak. Gewichtsverlies is inderdaad vertraagd na een hele snelle periode. Mensem begonnen al een paar weken geleden met "het is toch goed nu?" "Niet nog meer afvallen hoor!". Maar ik kan nog hele handen vet beetpakken, dus ik ga gewoon nog even vrolijk op deze voet verder.

Binnenkort een nieuwe functie waar ik nog meer mn eigen tijd in moet kunnen delen, dus dat geeft me als het goed is nog meer vrijheid om op werkdagen mn rondjes lopen tussen de buien door te timen. Van de week een paar dagen gehad dat het achteraf best gekund had, maar ik het toch niet helemaal aandurfde 70/80 minuten afk te gaan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 11:26:34 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213018165
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vanmorgen ineens een nieuw low van deze ronde op de schaal, met best grote afstand... leek me onwaarschijnlijk omdat ik weer last heb van obstipatie en het was kiiiiillllloooooos minder dan gisteren. Weegschaal verschoven en toen was ik weer dik :'(
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goede :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 11:27:50 #160
284411 crew  heywoodu
pi_213018190
Overigens hier weer weegochtend: vorige week 85.7, vanochtend....84.1 :o

En nee, ik zit mijzelf niet uit te hongeren ofzo :+ Na de afgelopen weken iets minder, wegens verkoudheid en een paar dagen met andere dingen, deze week wel weer gewoon bijna 6,5 uur gesport, dat helpt :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_213018624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goede :(
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?

Als ik die weer eens bij de kringloop tegen kom pak ik em mee
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 maart 2024 @ 11:56:03 #162
284411 crew  heywoodu
pi_213018733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?

Als ik die weer eens bij de kringloop tegen kom pak ik em mee
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen heb :D

Het is geen draaischijf. Een glazen plaat op pootjes, als het ware :+ Van Söhnle.
pi_213018909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen heb :D

Het is geen draaischijf. Een glazen plaat op pootjes, als het ware :+ Van Söhnle.
Ah, ja das ook niks nee.

Ik neem het gewoon steeds met een korreltje zout. Het is ook niet de enige maatstaf voor succes
pi_213044662
1e paasdag goed doorgekomen. Lekker genoten van een brunch en eitjes. Denk in totaal 2000 kcal (soort 1 meal a day met wat eitjes snoepen). Nu weer lekker vrolijk verder.

O: kwark
L: pompoensoepje, pistolet parmaham
T: 2 mandarijnen
D: krokante kip uit oven, aardappeltjes, wortels
T: ananas
pi_213046854
Ik was het na 4 maanden keurig in het gareel (met een paar geplande fuckitdagen) ineens even helemaal zat dit weekend. Had ook een paar afspraken waarbij het ook kakveel moeite zou kosten om wel netjes te blijven eten en (niet)drinken en ik had er gewoon ff géén zin in...

Miljoen-calorieën-weekend dus :') waarvan de ruime helft vloeibaar :')
pi_213063167
Miljoen kcal check! Dat het meer ging worden was ingecalculeerd maar het was een beetje meer dan gepland. Vrijdag wat chips, zaterdag friet, zondag gourmetten en gisteren uitgebreid ontbijt. De volgende 3 weekends staat er gelukkig niets op het programma dus nog ff 2.5 week knallen voor mijn vakantie. Vandaag een balansdagje:

O: boterham
T: banaan
L: 2 boterhammen kalkoensalami
T: appel
A: aardappelpuree, kip cordon bleu en erwtjes wortels
T: cracker met kip curry
pi_213063202
En nu weer wennen aan niet de hele dag door snacken :') (en tipys zijn :'( )
pi_213063991
En die dagen zijn ook prima/normaal zolang je nu het ritme maar weer gewoon lekker oppakt.

Hier de hele dag op het werk paaseieren en winegums moeten afslaan. Daarnaast ook nog een promotie van een collega dus taart. Collega's hebben is niet perse bevorderlijk voor mijn afvaltraject :P
En ook ik ga over 2,5 week op vakantie. Dus nog even knallen. Ga een 'backpackreis' in Azië maken dus er zal heus wel iets aankomen want Aziatisch eten O+ O+ . Maar wel gewoon een actieve 'vakantie'

L: uiensoepje, boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: 2 mandarijnen
D: lasagne
T: kiwi
pi_213071358
Ik ben echt strontverkouden, maandag zelfs niet gaan sporten. Voelde me niet bepaald fit genoeg. Vanochtend wel gegaan maar cardio wel een tandje lager, merkte het vrij snel. Kracht ging wel prima.

Doe deze maand ook mee met de 10K stappen challenge van mijn werk, daardoor gisterenavond een extra ronde gelopen om het aantal te halen. Ik beweeg steeds meer, maar vooral in de sportschool en op de fiets.

Qua eten....net is eindelijk een nieuwe kookplaat geinstalleerd *O* Dus we kunnen weer koken, dat was best een uitdaging een week koken voor 4 personen zonder kookplaat. Gisteren zoete aardappel en kip uit de oven met een salade. En als lunch vandaag een omelet in de oven gemaakt, prima, maar gewoon uit een pan toch lekkerder.

Wel val ik eindelijk weer wat af :) Langzaam maar de teller gaat weer omlaag.
pi_213071811
Goed nieuws exode. Eindelijk weer gewoon koken.

Onze vakantie wordt semi-actief. Geen lange wandelingen maar de wandelingen die we gaan doen zal met 11kg extra op de rug zijn. Hopelijk laat het weer dat toe.

Pfoe 10k stappen elke dag zou ik niet kunnen halen. Al zeker niet met mijn knie. Tape is er vandaag af en het valt mij tegen. Morgen weer fysio maar ik word er een beetje moedeloos van.

Laatste T van gisteren werd een paar gehaktballetjes, die gingen over datum

Lijstje:
T: klein handje rozijntjes en een banaan
L: salade met halve kipschnitzel en paar gehaktballetjes
T: cracker kip curry
A: wraps met gehakt en groenten
pi_213080271
Wat balen van je knie zeg!

10k stappen haal ik wel maar moet er bewust van zijn. Dus vaak na het avondeten een extra rondje lopen.
Ik heb collega's in mijn team die elke dag boven de 20k stappen zitten en 1 collega traint voor een duurloop van 40 kilometer. Dus mijn stappen zijn peanuts.

Gisteren 3200 kcal verbrand, ik merk wel dat nu ik verkouden ben mijn hartslag sneller omhoog gaat, dus dat zal mee hebben gewerkt.
  donderdag 4 april 2024 @ 11:15:10 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213081413
hier was de paas ook even buiten de shceef, maar gelukkig zag ik daar niks van op de weegschaal.. dat is ook even een win :7
verder door mn rug gegaan, dus vandaag even geen training en dan kijken of ik het van de week wel weer gaat lukken.. evt doe ik de oefeningen dan maar zonder gewichten, als ik maar in beweging blijf.

hier ook de 10 k stappen op de planning, gaat hier fijn op het weggetje tegenover het huis, thuis komen van werk, koptelefoonpakken en meteen even het loopje doen. ^O^ en daarna lui op de bank zakken :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_213083258
Ik kan 10k wel halen op een goeie dag. Als ik thuis werk probeer ik te voet naar de kinderopvang te gaan. Heen en terug is dat 3km. Dan nog een klein rondje tijdens de lunch en ik ben er bijna. Maar dan moet het weer wel mee zitten.

Balen van de rug Barrel! Hopelijk snel beter.

Geen fysio vandaag, die was ziek. Ik ben nu maar weer voltaren aan het smeren want een hele week zonder iets ga ik niet redden.

Lijstje:
L: salade met kaasschnitzel en plakje ontbijtspek
T: zak snackwortels en bakje frambozen
A: kip uit de oven (ah) met pommes duchesse en witloofsalade
S: sportschool, weer rustig aan en alleen armen en schouders
T: eiwitdrankje
pi_213086387
Hallon, ik draag een s hemdje.

Wel hema S, maar S
pi_213088116
Ik ben trots op mezelf. Gisteren fysiek pittige dag gehad. Eerst 30 km gemarst/gewandeld als voorbereiding op de 4 daagse. Toen 20 minuten thuis geweest en daarna volleybaltraining. Vannacht slecht geslapen. Vandaag prima aan mijn 'dieet' kunnen houden, totdat ik in de auto naar huis zat. Moe, honger, en dan krijg ik altijd vreetzin. Toen ik thuis was zelfs al de website van de frietkraam open en aan het bedenken wat voor chips ik ging kopen. Maar toen toch mezelf kunnen overtuigen dat het oke is als ik niet ga sporten vanavond, want lichaam is moe, maar dan ik wel gewoon even fatsoenlijk moet eten. Want dan zit ik nog steeds in een kcal tekort of onderhoud dus prima. En uiteindelijk een wrap gegeten en een paaseitje als traktatie gehad. Nu even het bankje op en vanavond vroeg mijn bed in.
  donderdag 4 april 2024 @ 20:20:39 #176
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213088804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallon, ik draag een s hemdje.

Wel hema S, maar S
:o _O_
Spoilers!
pi_213093754
Vanochtend beloond voor mijn goede keuze met een drop van 0,6 *O*. Dan voelt het toch extra lekker dat ik gisteren niet gezwicht ben.

L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: 2 Mandarijnen
D: orzo met kipgehakt en tomatensaus
S: 75 min boksen
T: ananas
pi_213094728
O+ drops O+
pi_213094746
He he, eindelijk de dalende lijn weer ingezet, 1,5 kilo eraf.

Vanmiddag kinderfeestje van onze zoon bij een springkussen hal. Met pizza. Dus ik ga veel springen om dat te compenseren.
pi_213098676
Ennnn vandaag draag ik weer een XL jurkje :')

Theeft wat ruimte, maar valt zeker niet als een soepjurk. Van Steps.

*O* weer dik *O*
pi_213100864
Maten zijn maar relatief, DP *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_213101590
Vandaag met 1 uur sporten en achter 6 tieners aanrennen in een springkussen park 3400 kcal verbrand. En dan ga ik zo nog lopen. Dan is zelfs die pizza allang verbrand.

Maar wat fijn dat ik dat weer kan, rennen en springen zonder mijn tong op de enkels.
pi_213130019
Hey hey!

Jullie ook zo genoten van het zonnetje?

Ik heb door een aanhoudende/terugkerende polsblessure al 2 weken niet kunnen sporten, maar qua eten gaat het wel helemaal top!
My salvation lies in your love..
pi_213133838
Jaaaaa heerlijk weekend O+
Een druk weekend gehad met het zomerklaar maken van de overkapping en tuin. Dus lekker veel beweging en qua eten ging het ook goed. Zaterdag wel een groot stuk chocolade gehad (echt goeie witte chocolade) maar ik kwam in totaal ietsje boven onderhoud dus ik vond het prima.
De airfryer is weer stuk, nog altijd binnen garantie maar die kan ik weer een paar weken niet gebruiken :(

Maten zijn idd relatief. Zelfs binnen 1 merk wisselt het.
Mijn broek zit weer iets losser maar de weegschaal blijft even stilstaan. Helemaal normaal voor cyclusdag 29, nog een week tot de drop :)

Lijstje:
T: Wortels
L: salade met kip
T: Appel
T: cracker met serranoham
A: rijst met kip, wortels, bloemkool en broccoli met woksaus
pi_213134836
Die 10k stappen challenge is wel echt een goede stok achter de deur hoor. Op zondag heb ik normaal een aardige luierdag maar toch even moeite gedaan om boven de 10k stappen uit te komen.

En ik durf het bijna niet te schrijven maar als ik nu op de loopband loop op de sportschool zie ik in de spiegel contouren bij mijn armen. Ipv een grote arm van vet bedoel ik dan he >:) Dus ik ben zo'n type die in de spiegel kijkt tijdens het sporten _O- ;)
pi_213139509
Ook hier een prima weekend. Heerlijk weer om lekker te wandelen. Gisteren wel een uitglijdertje, hele dag goed gegeten, maar toen werd 1 paasei (zo’n holle) er ineens 10. Maar goed. Niks meer aan te doen. Nog 2 weken en dan vakantie dus nog even doorzetten.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:58 schreef exode het volgende:
En ik durf het bijna niet te schrijven maar als ik nu op de loopband loop op de sportschool zie ik in de spiegel contouren bij mijn armen. Ipv een grote arm van vet bedoel ik dan he >:) Dus ik ben zo'n type die in de spiegel kijkt tijdens het sporten _O- ;)
Oh maar dat doe ik ook regelmatig. Of in de ochtend even in de spiegel naar mijn (inmiddels een stuk slankere) buik kijken. Ziet er toch meestal anders uit dan ‘van boven’

Lijstje vandaag:
L: pistolet 30+ kaas, boterham met ei, 2 mandarijnen
T: bakje mango
D: tagliatelle met kipgehakt en pompoensaus
pi_213158561
Mijn Belgische collega is vandaag op kantoor en ze heeft veeeeeel te veeeeeeel chocolade meegenomen van zo'n klein, typisch Belgisch chocoladewinkeltje....ik zet wel extra stappen vandaag :@

Maar goed, mijn sportritme is omhoog gegooid en dan die 10k stappen elke dag ernaast. Ik merk dat ik einde middag/begin avond echt honger heb. Rommelende buik honger. Ik denk dat ik al een eind kom door vooral mijn ontbijt eiwitrijker te maken.

Nu normaal gesproken op een sportdag:
O: 2 volkoren wasa crackers met kipfilet
T: 250 gram kwark met fruit
T: Nked reep of zelfgemaakte bananenbrood (onder de 200 kcal)
T: 1 sinaasappel
L: 2 eieren gekookt of als omelet. 2 volkoren boterhammen met mager beleg, los rauwkost en meestal nog 1 boterham met van die 'troepvrije' pindakaas
T: appel of banaan
T: cup a soup en eventueel zo'n pakje Lu crackertjes
D: wat we die avond eten, altijd onder de 600 kcal, zoveel mogelijk groente en altijd iets van kip,vis, vlees of eiwitvervanger
T: 250 gram kwark met fruit of met wat jam

Ik hang elke dag tussen de 1800 en 2000 kcal inname en verbrand al een paar weken tegen de 3000 kcal per dag.

Ik drink met gemak 2 liter water, op sportdagen meer. Verder 3 mokken koffie in de ochtend.

De avonden zijn uitdagend omdat ik vaak echt honger heb, geen lekkere trek, echt honger. vandaag fietsend naar mijn werk, 10 kilometer, en dan kom ik echt met honger aan. Misschien toch anders gaan ontbijten.
pi_213159241
Ik zou vooral gek worden van al die verschillende eetmomenten. Is dat bewust @exode?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_213159824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou vooral gek worden van al die verschillende eetmomenten. Is dat bewust @:exode?
Ik combineer ze ook, dat is niet helemaal duidelijk.

Na het sporten eet ik meteen de kwark, ga douchen en pak daarna koffie en de reep/bananenbrood.

'S middags ligt ook wel aan de tijdstip van de lunch en op zondag en maandag avondeten wij vroeg vanwege zwemles en zoon die naar Freerunnen moet.

Dus mijn eetmomenten zijn niet heel vast qua tijdstip....
pi_213160077
Heel vast hoeft ook niet, dat heb ik zelf ook niet. Maar voor mij werkt het een stuk beter om minder maar grotere eetmomenten te hebben, omdat ik dan langere tijd echt geen honger heb. In plaats van steeds iets kleins waarna ik relatief snel weer trek/honger heb. Misschien is dat het uitproberen waard?
pi_213160307
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:14 schreef Nanuke het volgende:
Heel vast hoeft ook niet, dat heb ik zelf ook niet. Maar voor mij werkt het een stuk beter om minder maar grotere eetmomenten te hebben, omdat ik dan langere tijd echt geen honger heb. In plaats van steeds iets kleins waarna ik relatief snel weer trek/honger heb. Misschien is dat het uitproberen waard?
Ik vind het sowieso lastig om weer een goed schema te krijgen. Na het sporten, moet ik echt eten anders word ik duizelig. Maar dan is het pas half 10. Om een uur of 11 a half 12 krijg ik dan echt weer trek.

Maar ik heb zojuist tijdens mijn 10 kilometer naar huis rijden nagedacht.
Ik ga dat even laten bezinken en daarna denk ik toepassen. Kort omschreven stop ik met kcal tellen en ga wat meer proberen te voelen wat mijn lichaam nodig heeft. Ik werd vanochtend bijvoorbeeld echt met rommelende honger wakker om 7 uur. Dan zijn 2 crackers gewoon niet vullend genoeg zeker niet als ik dan de gezins ochtendspits heb en daarna 10 kilometer ga fietsen.
pi_213160716
Ik denk dat dat zeker een goed begin is. Als je al met honger wakker wordt s ochtends en dan 10km gaat fietsen op 2 crackers is het niet gek dat je daarna alweer wil eten. Mogelijk is alleen een groter ontbijt al een groot verschil. :Y
pi_213160735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:16 schreef Nanuke het volgende:
Ik denk dat dat zeker een goed begin is. Als je al met honger wakker wordt s ochtends en dan 10km gaat fietsen op 2 crackers is het niet gek dat je daarna alweer wil eten. Mogelijk is alleen een groter ontbijt al een groot verschil. :Y
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsport ;)
pi_213162281
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
pi_213166220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef exode het volgende:

[..]
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsport ;)
Maar daarvan weet ik uit ervaring dat het op 2 crackers goed te doen is. Zelfs als ze naar twee verschillende scholen gaan. :P
pi_213166517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
Wat ik met Google kan vinden is 1.5-2g per kg voor krachtsport, 1.2-1.4g per kg bij duursport. Dus zou idd aanvullen met koolhydraten, niet eiwitten.
  donderdag 11 april 2024 @ 10:01:20 #197
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_213167265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben even rond gaan neuzen en het lijkt erop dat het niet echt uitmaakt. Er zit wel een max aan hoeveel je lever per x tijd kan verwerken/omzetten, maar alles wat niet wordt omgezet naar eiwit, wordt gebruikt als energiebron (of opgeslagen als vet, maar daar zou ik me met die hoeveelheid cardio niet druk om maken). Dus dan zou ik voor een optimaal effect je eiwitinname op je bovengrens zetten en zoveel mogelijk spreiden over de dag en de rest lekker aanvullen met koolhydraten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_213176347
Vanochtend was het zo ver; de 65,0 stond op de weegschaal. *O*
1 week voor mijn 'doel'/vakantie. Nu dan ook precies 15 kg kwijt
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 07:56:27 #199
284411 crew  heywoodu
pi_213176359
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Respect _O_
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:42:55 #200
5428 crew  miss_sly
pi_213176730
quote:
Wat fijn dat je je doel hebt bereikt *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:00:13 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213176829
quote:
_O_
Spoilers!
pi_213177035
*O* mijlpalen *O*
pi_213177124
Mijn redelijk nieuwe spijkerbroek zakt bijna van mijn kont af.

We gaan zo met zijn 2tjes lunchen, de jongste heeft een kinderfeestje en de oudste komt vanzelf wel thuis na school (hij is om 2 uur uit). Dat is lang geleden O-)
pi_213187548
quote:
Wow! Super goed gedaan! *O*

Bij mij ging de weegschaal ook weer eens een echte kilo naar beneden. Ik ga hopelijk binnenkort onder de 100 kilo :D
My salvation lies in your love..
pi_213207078
Ik moet uet vreettij wel echt even keren :@

Sinds de paas een beetje aan het zwabberen. Niets overdrevens, maar niet een patroon om nog meer mee af te vallen. Sinds gisteren weer netjes aan het eten, dus hopelijk hou ik dat nu weer netjes vol. Vandaag ook weer eens wezen lopen, maar door de marathon was dat niet echt doorstappen.
pi_213214154
Moet ivm het naderende onheil eigenlijk opstaan en vroeg gaan lopen. Raden waar ik slecht in ben op vrije dagen :')
pi_213215530
*O* Terug in bed. Wind begon toe te nemen. Geen druppel gehad *O*
pi_213218541
Ik heb een slecht weekend gehad. Vrijdag nog 'feest' met de 65 kg mijlpaal. Savonds bbq bij vrienden (was ingecalculeerd). Maar daarna zaterdag en zondag echt het boekje te buiten geweest. Had echt een immense vreetkick. En waar het vandaan kwam, geen idee. En zoals altijd uiteraard spijt. Echt 10 minuten later (of soms al tijdens het eten) denk ik dan van waarom was dit nou nodig. Voel me dan altijd zo 'vies dik'.
Maar goed, daar kunnen we niks meer aan veranderen en dus zullen we weer gewoon voorwaarts moeten. Zondag ga ik op vakantie dus wil eigenlijk wel deze week even maximaal mijn best doen om nog een keer die 65 kg aan te tikken (er is zeker wat bijgekomen dit weekend). En lukt dat niet, jammer dan. Zolang ik me maar weer gewoon fijn voel.

L: kippensoepje, boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: 2 Mandarijnen
D: spinazie geitenkaas quiche

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 15-04-2024 17:47:17 ]
pi_213219070
Ach Pinuts :*

Weer terug in het gareel, weer goede moed, je kunt het en dat is juist moeilijk dus dat je er weer voor gaat *O*

Ik wilde zaterdag gaan sporten maar zo benauwd van de verkoudheid. Dacht dat het beter was om over te slaan. Wel extra veel gelopen, gisteren ook weer. Blijft netjes tussen de 2500 en 3000 kcal verbranding zitten. Ben ook anders gaan ontbijten, geen crackers meer maar overnight oats, het lijkt te werken, maar even wat langer uitproberen.
We hadden zaterdag einde middag ook een feestje, heerlijk gegeten en viel volgens mij erg mee met kcal, heb sowieso de taart en chips links laten liggen en avondeten was :P oa tarly salade, maar ook kippenpootjes, gehaktballetjes en nog veeeeel meer.
Ik zag daar meerdere mensen die ik al een jaar niet had gezien, dat was goed voor de boost. 'JEZUS wat zie jij er goed uit. ' *)
pi_213221994
Van de afgelopen 10 dagen heb ik 5 dagen op festivals gestaan. Meer dan genoeg beweging dus maar ook alleen maar bruin voer.

Eens kijken of het lukt om weer in een normaal ritme te komen.

Lijstje:
L: 2 zelfgemaakte worstenbroodjes
D: verse pasta van de AH
T: griekse yoghurt met honing en noten
pi_213227799
In theorie zou het rond 18.00 uur droog moeten zijn... even kijken of het lukt de bh zo lang aan en de motivatie zo lang vast te houden :')

Heb wel een geile thinspiratie foto. Van mezelf in een kringloopjurk :') waar ik in pas zolang ik niet adem of beweeg :')

Dus we werken ergens naar toe :D
pi_213228009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
In theorie zou het rond 18.00 uur droog moeten zijn... even kijken of het lukt de bh zo lang aan en de motivatie zo lang vast te houden :')

Heb wel een geile thinspiratie foto. Van mezelf in een kringloopjurk :') waar ik in pas zolang ik niet adem of beweeg :')

Dus we werken ergens naar toe :D
Ik mis wel de tijd dat je gewoon een dikke Winterjas kon aantrekken, niemand die zag dat ik geen zin had om een bh aan te trekken :')

Lijstje:
L: 2 worstenbroodjes (vriezer moet leeg :D)
D: spaghetti met een sausje van veel groente
T: banaan, griekse yoghurt met honing en noten
pi_213230028
Toch altijd bijzonder hoe je je na 1 of 2 slechte dagen dik en ongezond kan voelen en na 2 goeie dagen weer slank.
Voor degene met fitnesstrackers, is jullie hartslag ook een stuk hoger (in je slaap) na ongezond eten? Ik heb gemerkt dat ik afgelopen weekend op zo'n beetje +15 zat (zonder alcohol, daar wordt ie sowieso hoger van bij mij) van mijn normale hartslag en dat deze nu weer normaal is geworden.

Lijstje van vandaag:
L: tomatensoepje, boterham met ei, pistolet met 30+ kaas
D: orzo met kipgehakt en zelfgemaakte tomatensaus
T: kiwi + eiwitshake
B: 20.000 stappen

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 16-04-2024 19:13:49 ]
pi_213230200
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:
Toch altijd bijzonder hoe je je naar 1 of 2 slechte dagen dik en ongezond kan voelen en na 2 goeie dagen weer slank.

Ik ben er ook gewoon van overtuigd dat ik aan mn gezicht kan zien of ik op gewichtx op de weg omhoog of gewichtx op de weg omlaag zit :')
  woensdag 17 april 2024 @ 10:14:43 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213235001
Ik ben door de -12 heen en zag gisteren voor het eerst in een jaar ofzo een foto van mezelf :o Ik heb nog steeds geen passpiegel thuis en kijk eigenlijk nauwelijks in de badkamerspiegel. Wauw zeg, het is echt goed te zien dat ik ben afgevallen. Dat besef was er nog niet.
Spoilers!
pi_213239458
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben door de -12 heen en zag gisteren voor het eerst in een jaar ofzo een foto van mezelf :o Ik heb nog steeds geen passpiegel thuis en kijk eigenlijk nauwelijks in de badkamerspiegel. Wauw zeg, het is echt goed te zien dat ik ben afgevallen. Dat besef was er nog niet.
*O* lekker bezig linzensalade *O*
pi_213246132
Ik heb gisteren ook mijn doel bereikt, 66.0. Deze ochtend zelfs 65.9! *O*
Ook van twee mensen een opmerking/compliment gehad deze week. Ik voel me ook zoveel beter in mijn vel. Of beter gezegd: ik voel me terug mezelf. Maandag laat ik het even los en na mijn vakantie gaan we even verder.
Wijn O+ Chips O+ Stokbrood O+
Het begint maandag al goed met een lunch bij de McDonalds :+
Het doel wordt dan 64 tegen mijn vakantie eind juni. Er is dus een toename tijdens deze vakantie ingecalculeerd.
Gisteren is er weer een verse airfryer geleverd *O*

Lijstje:
L: salade met kip
T: cracker met eiersalade (zelfgemaakt)
A: aardappels (uit de airfryer O+ ) met slavink en wortels/erwtjes
B: rustig rondje sportschool
T: glas eiwitmelk
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 19:27:29 #218
5428 crew  miss_sly
pi_213305207
Ik had vandaag ook weer een weeg moment in de sportschool. Hoewel mijn gewicht ietsje omhoog is, ben ik erg blij.
Die toename zat hem in spiermassa: -0,7 kg Vermassen, +1,5 kg spiermassa *O* In vier weken tijd.

Dus verder op het ingeslagen pad.
pi_213307042
Vandaag had ik wat minder trek.

O: magere kwark. twee lotuskoekjes en jam
Tosti van volkorenbrood avocado en cheddarkaas, peper en zout
M: Watermeloen en een grote witte vrucht met pitten.
D: Een wrap met kipfilet en gebakken groenten mengsel. En twee kipkluifjes.
T: Griekse yoghurt met honing en walnoten.

Voor ik naar bed ga, nog melk met kurkuma en honing want slaap daar beter door.
pi_213319118
Ik ben momenteel op vakantie/reis in Azië. En het valt me op dat een zak chips van de suoermarkt/convenience store hier 'maar' 60 gram is. Super fijn voor mensen met bodemdrang zoals ik. Kan ik heerlijk zonder enige schaamte de hele zak op eten.
pi_213319659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 06:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben momenteel op vakantie/reis in Azië. En het valt me op dat een zak chips van de suoermarkt/convenience store hier 'maar' 60 gram is. Super fijn voor mensen met bodemdrang zoals ik. Kan ik heerlijk zonder enige schaamte de hele zak op eten.
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_213320758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde :P
pi_213320936
Af en toe koop ik zo'n uitdeelzakje chips, dat ligt soms bij de kassa. Of als ik trek heb in zoet deeg, koop ik 1 donut. Ik heb geen bodemdrang maar een pak koekjes is toch wel binnen 2 weken op, ook al heb ik er maar 1 keer echt trek in. Dan beter een eenmalige donut.
Spoilers!
pi_213341011
Dag 2 van 3 van een strak doordrinkschema en de bijhorende snacks.

Het leven is mooi, maar niet mager. Was het maar maandag.
pi_213341034
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde :P
De gedachte dat je het dan alsnog weggooit, maar dan in je eigen lijf, is er wel eentje die mij daar een eind bij helpt
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 april 2024 @ 12:41:47 #226
284411 crew  heywoodu
pi_213342286
Drie verjaardagen in één week, inclusief gisteravond stevig uit eten en woensdag machtig vette cake en alsnog vandaag maar 0,2kg erbij tov vorige week, ik ben tevreden :P

84,1 inmiddels, het jaar begonnen op 92,6kg, dus so far so good.
pi_213343359
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis. O+
pi_213343988
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:16 schreef Nanuke het volgende:

Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis. O+
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.
  zaterdag 27 april 2024 @ 17:34:38 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213344845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Van elke smaak een zakje *O* Of twee *O* En dan is er nog maar 1 van de paprikachips dus die kan ook nog wel *O*

Dik -O-
Spoilers!
pi_213345373
Ik kocht laatst Bites we Love flip-its. Linzenchips, zijn er in drie smaken: salt&pepper, cheese en paprika. De cheese komt qua smaak echt best in de buurt van gewone chips en vind ik lekker en de paprika vond ik ook echt niet verkeerd. Smaakt niet echt zoals normale paprikachips, maar wel best lekker. Zakken van 75 gram, 285 kcal per zak. Relatief laag in vet/verzadigd vet, hoog in vezels, hoog in eiwitten. 75% linzen. En als voordeel dat ik er een bakje (halve zak) lekker van vind, maar meer hoeft niet. Terwijl ik bij gewone chips echt geen rem heb.

Dus dat is mijn nieuwe go to :). Ik kocht ze bij Lidl voor ¤1.49 per zak in de aanbieding, maar ze verkopen ze ook elders.
pi_213350156
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dag 2 van 3 van een strak doordrinkschema en de bijhorende snacks.

Het leven is mooi, maar niet mager. Was het maar maandag.
Het is volbracht
#viesdik
pi_213356179
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kocht laatst Bites we Love flip-its. Linzenchips, zijn er in drie smaken: salt&pepper, cheese en paprika. De cheese komt qua smaak echt best in de buurt van gewone chips en vind ik lekker en de paprika vond ik ook echt niet verkeerd. Smaakt niet echt zoals normale paprikachips, maar wel best lekker. Zakken van 75 gram, 285 kcal per zak. Relatief laag in vet/verzadigd vet, hoog in vezels, hoog in eiwitten. 75% linzen. En als voordeel dat ik er een bakje (halve zak) lekker van vind, maar meer hoeft niet. Terwijl ik bij gewone chips echt geen rem heb.

Dus dat is mijn nieuwe go to :). Ik kocht ze bij Lidl voor ¤1.49 per zak in de aanbieding, maar ze verkopen ze ook elders.
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakje :)
pi_213356320
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 19:56 schreef exode het volgende:

[..]
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakje :)
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.
pi_213356486
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.
Ik vond het lekker :) De rest van het gezin vond het helemaal niets.
0.4 Chouffe biertje erbij, heerlijk.
pi_213356584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:N Dat kan niet. Deze zijn toch van de kinderen.
pi_213356631
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
pi_213356663
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
Ik had dat eerder ook altijd. Heel blij dus dat ik nu wat gevonden heb wat ik wel ook echt lekker vind! Anders werkt het inderdaad ook niet als vervanger, dan kun je beter af en toe genieten van echte chips.

Ik ga proberen hier weer wat regelmatiger rond te hangen. Ik deed 2.5 week geleden mn jaarlijkse asr Vitality check en mn cholesterol was te hoog, dit keer eigenlijk alles buiten de gewenste ranges behalve triglyceriden (totaal, LDL en ratio te hoog, HDL te laag). Dat was wel weer even een wake up call. Ik ging de week erna op vakantie en heb niet bewust opgelet, maar eigenlijk al best redelijk oke gegeten. Sinds terugkomst wel wat meer bewust aan het eten weer. Verzadigd vet proberen wat te beperken, onverzadigd wat meer (want dat at ik vrij weinig ook) en veel groentes en genoeg fruit enzo. Ik probeer dit keer ook echt wat meer leefstijlaanpassing te doen ipv dieet met tijdelijk allerlei dingen niet eten, om hopelijk niet alleen cholesterol te verbeteren maar ook weer wat af te vallen en dan vooral ook echt eraf te houden. Ik viel in 2021, 13kg af (69 -> 56) en sindsdien schommel ik tussen de 58-65 kilo. Mijn streef-schommel-range is 55-60 kilo, liefst dus niet meer boven de 60kg komen (ik ben 1m58 dus dat is voor mij een gezond gewicht).

Vandaag niet ingevuld, en weet niet precies meer wat ik gegeten heb. Drukke dag met allerlei opruimklusjes en wandelen.

Morgen werkdag op locatie. Planning:
O: soja gurt, warme appel, kaneel, gepofte spelt, paar walnoten in stukjes
L: zoete puntpaprika, snacktomaatjes en 3 wasa vezelrijk crackers met 100% pindakaas
S: uur krachttraining
T: skyr met banaan en havermout
D: broccoli, volkoren pandan rijst, stukje zalm
T: paar amandelen (heb dagelijks antibiotica voor het slapen waar ik wat bij moet eten)

[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 28-04-2024 20:41:24 ]
pi_213356845
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Dat heb ik met chocolade en ook met ijs. Ik eet het liefste ijs van de Italiaanse ijssalon in het dorp dus dat eet ik af en toe. Geen low fat ijs of whatever uit de supermarkt.

Met chips ben ik niet kieskeurig, ik lust het allemaal. Dus dan zijn dit soort alternatieven prima.
pi_213373238
Lijstje voor vandaag:
L: mosterdsoep met een volkoren hard broodje
D: kip madras
S: step workout
T: aardbeien, griekse yoghurt met honing en noten
pi_213374808
2/2
pi_213378544
Afgelopen 2 maanden stabiel gebleven (nouja 100gram afgevallen). Geen idee hoe dat kan want het waren echt slechte maanden. Nu weer proberen normaal te doen. Mei staat in het teken van festivals. Zo'n 10 dagen sta ik op festivals te tappen. Dat wil zeggen genoeg beweging maar ook weinig voedzaam eten. Dus de rest van de dagen maar extra proberen op te letten.

Lijstje:
L: bij mijn ouders dus nog geen idee
T: koekje bij de thee
D: kip madras van gisteren
T: banaan, griekse yoghurt met honing en noten
pi_213378715
Heb je geen koelingen Sarabi? Als je midden op de dag een grote bak yoghurt met muesli en fruit kunt eten tegen de snaaitrek ben je al een heel eind.
  woensdag 1 mei 2024 @ 08:53:10 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379031
Dus. Vorig jaar eind april bedacht ik dat ik wel gezonder wilde worden. Ik wilde vooral ouderdomskwalen voorkomen. Afvallen had ik al lang opgegeven. Door ziekte was mijn metabolisme zo vreemd geworden dat alle eerdere pogingen strandden.

Ik ging uitzoeken wat de wetenschap zegt over voeding en paste dat toe. Weinig vlees, veel peulvruchten en noten, veel groenten en volkoren producten. Toevallig vind ik dat allemaal enorm lekker en hou ik van koken.

Ik ben daarnaast eens gaan kijken op welke momenten ik onnodig at. Dat zat hem in het aflikken van de mayolepel, het snoepen van een plakje kaas terwijl ik een boterham belegde, te laat lunchen en daardoor de rest van de middag onstilbare honger, etc. Dat ben ik goed in kaart gaan brengen. Ik pakte elke paar weken een gedragsverandering aan, tot ik er aan gewend was.

Resultaat: -12,9 kilo :o Ik heb vanochtend een nieuw tiental aangetikt.

Ik heb het al vaker gezegd, ik had niet eens verwacht af te vallen. En al helemaal niet zo veel. Ik tel geen calorieën, ik bezuinig niet op vet of koolhydraten. Ik eet ruime maaltijden en elke dag drie tussendoortjes. Ik ga uit eten en honger mezelf van te voren niet uit. Ik eet eigenlijk wat ik wil. Wat ik vooral doe is goed plannen, valkuilen in kaart brengen.

Vanaf nu wil ik de weegschaal vaarwel zeggen. Ik ben benieuwd of dat lukt. Het is toch wel een verslavend apparaat.
Spoilers!
pi_213379289
Jezus Lucky, goed!! Sticker in je boekje voor zelfzorg *O*

Ik heb toevallig gisteren allemaal noten gehaald en ze verstopt voor rupsjenooitgenoeg hier. Voordeel is dat ze dan ook een beetje buiten mijn zicht liggen. Gevaar is dan toch wel weer te veel eten, omdat het gezond is...
  woensdag 1 mei 2024 @ 09:29:28 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379321
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Lucky, goed!! Sticker in je boekje voor zelfzorg *O*

Ik heb toevallig gisteren allemaal noten gehaald en ze verstopt voor rupsjenooitgenoeg hier. Voordeel is dat ze dan ook een beetje buiten mijn zicht liggen. Gevaar is dan toch wel weer te veel eten, omdat het gezond is...
Dank O+

Ik snack niet heel vaak met noten, veel te gevaarlijk inderdaad. Ik doe ze vaker door maaltijden, ook om te zorgen dat mijn vriend er genoeg van eet.

Als ik snack zijn ze onderdeel van een monkey platter of eet ik ze onderweg, ook vaak in combinatie met rauwkost of druiven.
Spoilers!
pi_213379354
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank O+

Ik snack niet heel vaak met noten, veel te gevaarlijk inderdaad. Ik doe ze vaker door maaltijden, ook om te zorgen dat mijn vriend er genoeg van eet.

Als ik snack zijn ze onderdeel van een monkey platter of eet ik ze onderweg, ook vaak in combinatie met rauwkost of druiven.
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackie O+
  woensdag 1 mei 2024 @ 09:36:10 #247
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379392
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackie O+
Zoiets ja. Gisteren had ik radijs, koolrabi, paprika, blokjes kaas, walnoot en druiven. Het ligt er aan wat ik in huis heb.

En ik eet het 's middags. Dat is het moment waarop ik enorme trek heb. Met zo'n bord vol doe ik ook een tijdje dus dan red ik het wel tot het avondeten.
Spoilers!
pi_213379490
O+ peuzelen O+
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:10:55 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213379752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ peuzelen O+
O+
Spoilers!
pi_213380575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 08:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je geen koelingen Sarabi? Als je midden op de dag een grote bak yoghurt met muesli en fruit kunt eten tegen de snaaitrek ben je al een heel eind.
Nee, helaas niet meer. Maar ik neem sowieso wel fruit en snackgroente mee :)

Lunch wordt een Italiaanse bol met oude kaassalade :@ :9

Wat goed Lucky *O* Ik vind het ook echt interessant om te lezen hoe jij het allemaal aanpakt.
  woensdag 1 mei 2024 @ 11:58:46 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213380911
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:

Morgen werkdag op locatie. Planning:
O: soja gurt, warme appel, kaneel, gepofte spelt, paar walnoten in stukjes
L: zoete puntpaprika, snacktomaatjes en 3 wasa vezelrijk crackers met 100% pindakaas
S: uur krachttraining
T: skyr met banaan en havermout
D: broccoli, volkoren pandan rijst, stukje zalm
T: paar amandelen (heb dagelijks antibiotica voor het slapen waar ik wat bij moet eten)
Ik wilde nog zeggen dat ik dit echt een heel net lijstje vind. Je tickt heel veel gezondheidsboxjes aan. Niet dat me dat verbaast want je hebt uiteraard je research gedaan ;) O+
Spoilers!
pi_213384854
3/3
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:24:05 #253
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213386495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
3/3
Goed bezig!
Spoilers!
pi_213387253
Ik was met vandaag ook echt wel trots, ik kon niet in de ochtend en toen moest ik nog van alles en ook een late afspraak en het was terrrrringheet en vakantie dus vast struikelen over de mensen. Dus kon ik dan niet beter na de avondafspraak gaan, nu het toch langer licht is.

Toen heb ik mezelf uitgelachen en verteld dat we onszelf wel beter kennen dan dat en heb ik alles wat moest even onderbroken om een uur te gaan wandelen (en me de tieeeefus te zweten). Toen moest ik al die andere dingen ná de avondafspraak afmaken, maar daar zat wel externe druk achter, dus dat is net af O+
pi_213387255
En nu heb ik wel een chippie verdiend!
pi_213389390
Lijstje:

L: mosterdsoep met een hard volkoren broodje
D: vega kip teriyaki met rijst
T: banaan, proteïne toetje en eens kijken of het lukt om het bij 2 speciaal biertjes te houden :D
pi_213391490
4/4
pi_213402613
:'( regenregenregen :'(
pi_213403359
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
:'( regenregenregen :'(
Hier voor het eerst deze week regen. Net wel kunnen wandelen zonder regen *O*
pi_213404125
Vanmorgen gewandeld in de miezer, het was dat mijn man me meenam anders was ik binnen gebleven :D
pi_213404777
5/5

Nu wel een gemene blaar en dat komt qua timing wel goed uit, want morgen een lange klus op locatie.
pi_213405029
De stappen challenge op mijn werk is afgelopen (mijn team is op plek 6 van de 100 geeindigd ^O^ ) kijken hoe lang ik het blijf volhouden dat lopen. :D
Vandaag bijna 1,5 uur in de sportschool gezweet en ik zit sowieso al over de 10k stappen heen. Dus goede dag.

Vanavond eten we asperges, de kinderen pizza want die vinden dat echt vies.

Als ik terugkijk de afgelopen weken blijft ik rond de 3000 kcal verbranding zitten. Qua eten en drinken laat ik het echter net even te ver los. Niet zoals voorheen, maar toch nog even een 2e alcoholvrij biertje of een extra plak kaas om te snoepen. Geen terugvallen en ik kom ook niet aan, maar afvallen lukt daardoor ook niet echt.
Dat vind ik vooral vervelend omdat ik tussen 2 broekmaten inzit. De ene maat zakt van mijn kont, de andere zit te strak. Dus ik ga voor die kleinere maat de komende weken.
pi_213410183
Ik at vandaag 2 kinderbuenos achter elkaar op :') Cravede zo erg naar chocola en ik vond het niet eens zo lekker.

Mijn lichaam moest ook wennen na zoveel suiker (had twee weken ofzo niet zoveel suiker op), maar ik crave tegelijk ook laatste tijd echt naar suiker terwijl ik best veel en genoeg eet.

Ochtend: tosti kaas van volkorenbrood, 2 glazen verse sap van spinazie en peer en een banaan. Cappucino
Middag: Weer een tosti van volkorenbrood en kaas , cappucino.
Die twee kinderbuenos (dus 4 kleintjes) (cravede zo erg ernaar)
Nog een glas verse sap van spinazie en peer.
A: Chai
- Roti met kip en groentes.
- 3 stukjes sushi met gefrituurde garnaal en avocado.

2 liter water.
pi_213414427
Khaaaak, net tegen het plafond bij het prikken van mn gemene blaar :'(

Ik wou dat ik van fietsen hield :(
pi_213419107
Klus was sneller klaar dan gedacht. Overwoog nog even toch lopen, maar toen ging het gieten. Prima want toen ik van de metro naar huis liep voelde ik mn blaar wel heel erg kloppen en nu is het een bloedblaar :'(
pi_213437665
Zo, weer terug van een week vakantie en daarna een week de teugels niet strakker kunnen trekken want ziek en pms.
De weegschaal is niet lief maar daar is ook veel vocht bij, hoop ik toch. Nog 7 weken tot mijn volgende vakantie dus we gaan er weer voor.
Zaterdag al wat kleren geshopt voor de zomer, want veel van vorig jaar is echt te groot. Had even een paniekmomentje in de paskamer want stel dat alles te klein is. Maar ging gelukkg goed. 1 shortje ging niet helemaal dicht (jeans hoge taille zonder stretch) maar dat komt helemaal goed.

Lijstje verwacht ik nog niet helemaal zoals het hoort
O: 2 toast met chocopasta en hagelslag :{
T: wortels
L: kaasschnitzel met salade
T: cracker met ei-speksalade
A: nog niets in huis, denk dat het AVG wordt

Ik probeer vandaag ook wat stappen er in te krijgen, sowieso naar de supermarkt lopen tijdens lunchpauze.

Pfoe die blaar klinkt naar DancingPhoebe!
pi_213543378
Nou, mijn vakantie/reis zit erop. Heerlijk genoten. Ook heerlijk gegeten. Vandaag weer op de weegschaal gestaan, toch wel een beetje angstig, maar het viel me alles mee. Was zelfs lager als verwacht. Dus dat is een top begin. Vanaf nu tot minimaal eind zomer ga ik meer krachttraining doen. Mijn volleybalseizoen zit erop dus dat geeft ruimte voor extra kracht. Dus plan voor de komende maanden is minder snel afvallen omdat ik wat spier hoop op te bouwen. Daardoor wil ik ook 150 kcal extra eten tov hiervoor en in totaal 3x boksen en 3x krachttraining per week doen
pi_213617980
Heeft iemand wel eens een badpak by topvintage besteld?

Als bigtiddiedgirl met een grotere maat had ik niet perse verwacht dat het gros van die badpakken allemaal een haltersluiting zouden hebben...
pi_213618042
Na een week volhouden durf ik hier eindelijk weer te posten dat de knop (eindelijk!) weer om is. Ik at veel te vaak en veel tussen de maaltijden in. Heeft veel te lang geduurd.

Meteen maar het lijstje van vandaag:
O: brood met jam, zelfgebakken ontbijtkoek
L: brood met worst, pitabroodje met vegan roomkaas, zelfgebakken ontbijtkoek
T: aardbeien en druiven
D: vega schnitzel, krieltjes, broccoli en bloemkool met kaassausje, magere kwark
pi_213667049
Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik heb het inmiddels, zeg ik voorzichtig, weer een beetje op de rit. Het begin na de vakantie was weer even moeilijk want tijdens mijn vakantie heb ik mezelf alles waar ik zin in had toegestaan dus dat moest nu weer even terug naar normaal. Maar nu wel weer mijn ritme gevonden.

O: 500 gram kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, beetje 35+ kaas, plakje ham
T: aardbeien
D: gebakken aardappel, varkenshaasje, wortels
T: 20 gr beef jerkey, overgebleven paprika
pi_213783865
Hier de drukke festivalmaand redelijk goed doorgekomen.

Gisteren weer begonnen met sporten nu ik wat meer tijd heb (en het geen ramp is als ik niets kan tillen door de spierpijn :') )

Lijstje van gisteren:
L: tomatensoep met vega ballen en hard volkoren broodje
D: pasta pesto met broccoli en brie uit de oven
T: proteïne toetje, banaan en 0.0 Radler
S: 40 min workout

Vandaag:
S: 30 min workout
L: kant en klare ceasar salad van AH
D: 2 wraps met bonenspread, spinazie, creme fraiche en geraspte kaas
T: aardbeien en proteïne toetje

Verder zoals altijd minstens 10k stappen
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:29:19 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213784026
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpen :') Alles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.

Maar goed, ik ga er weer tegenaan. Heb er zin in ook.

Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Spoilers!
pi_213806531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpen :') Alles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.

Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Is het gelukt om uit het vakantieritme te komen?

Lijstje van gisteren:
L: 4 boterhammen, beetje pesto, 1 gekookt ei, 2 plakken oude kaas en komkommer
T: 4 nizza koekjes
D: andijviestamppot met tartaartjes
S: 60 min workout
T: aardbeien, proteïne toetje en 0.0 radler

Vandaag al een soort van weekenddag :+
L: chinese tomatensoep met 1 hard volkoren broodje
D: 2 wraps met bonenspread, spinazie, creme fraiche en geraspte kaas
T: stokbrood met smeersels + wijn

Even kijken of het vandaag nog ergens weer lukt om te sporten

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 06-06-2024 08:26:59 ]
pi_213806812
Hier gaat het een beetje met pieken en dalen. Nu 4 weken terug van vakantie en de ik leef gezond en sport momenten wisselen elkaar af met fuck it momenten. Ben nu wel begonnen met journallen (ochtend en avond) en dat helpt me wel om mijn gedachtes te ordenen.

O: 500 gr Kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+kaas
S: full body kracht
T: Aardbeien
D: orzo met kipgehakt, tomaten en Paprika

Bewust gekozen om vandaag de kracht en boksen op 1 dag te doen zodat ik morgen eens rustdag kan pakken ipv 1 van de 2 'moet' doen.
pi_213808139
Ik had maandag mijn fietstest in het ziekenhuis. Geen aanrader overigens, was pittig en vervelend. MAAR het fietsen tot je de man met de hamer tegenkomt, ging vrij lang door. Mijn waardes zagen er goed uit, mijn conditie werd zelfs geprezen. *O*

Dat ik 1,5 jaar geleden besloot om het heft in eigen handen te nemen, af te vallen en intensief te gaan sporten was een topbeslissing.
Natuurlijk merkte ik zelf ook al heel lang het grote verschil. In plaats van uit moeten rusten na elke trap omhoog, ga ik nu 5 trappen fluitend omhoog op mijn werk nadat ik 10 kilometer heb gefietst. Ik kan weer voetballen met de kinderen, achter ze aan rennen, stoeien etc etc.

Komende maandag de uitslag, ik ga er vanuit dat ik definitief mag stoppen met de medicatie waar ik al tijdelijk mee ben gestopt.

En verder, hang ik nu al heel lang op 88 kilo, de komende weken worden weer normale weken zonder Avondvierdaagse, zonder ziekenhuisbezoeken (ook met zoontje) en de stress op mijn werk is weg dus ik heb weer tijd en energie. Ik hoop toch nog wel 2 a 3 kilo eraf te halen voor de zomervakantie.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 juni 2024 @ 20:05:07 #276
284411 crew  heywoodu
pi_213813970
Hier gaat het na mijn harde drop van 93 naar 84 (krap 2,5 maand denk ik) al een tijdje....nou ja, stabiel. Twee maanden rond de 84 geweest, vorige week dan eindelijk een lage 83 :+

Lunch heb ik inmiddels veranderd naar bijna dagelijks een bak kwark met walnoten, honing en blauwe bessen :9

Kwark zonder iets: meh.
Blauwe bessen zonder iets: meh.

De combinatie: :9
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 juni 2024 @ 08:55:18 #277
284411 crew  heywoodu
pi_213831425
En vandaag 82.5, wat, zo bedenk ik me nu, wel een mijlpaaltje is: de laatste van vorig jaar, 30 december, was 92.6kg, dus ik ben nu 10kg in de min *O*

Laatste keer dat ik dit gewicht had zal eind 2017 ofzo geweest zijn, toch wel lekker nu. En goed getimed wellicht, de 105km fietsen van gisteren op de dag voor de weegdag :T
pi_213832176
Lekker bezig!

Ik kom ook weer langzaam in het ritme. En ik realiseerde me laatst ook hoe trots ik op mezelf mag zijn dat ik inmiddels al een half jaar consistent onder de 70 kg zit. Voorheen tikte ik heel af en toe de 69.9 aan maar kwamen de kg's erna er alweer bij. En nu het hele jaar de 7 nog niet gezien.
Momenteel sta ik even wat minder op de weegschaal gezien ik flink wat krachttraining aan mijn routine heb toegevoegd en dus zomaar zwaarder kan zijn. Gezien het dan toch een klein beetje als een teleurstelling voelt skip ik de weegschaal maar even en doe ik het even vooral met het gevoel/kleding

L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 35+ kaas
T: aardbeien
S: krachttraining
D: zelfgemaakte pokebowl met zalm
T: kiwi
pi_213835363
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_213845777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Peulvruchten zijn je vrienden! *O* Naast volkoren producten natuurlijk.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 9 juni 2024 @ 14:29:25 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213846059
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:49 schreef mjan het volgende:

[..]
Peulvruchten zijn je vrienden! *O* Naast volkoren producten natuurlijk.
Die. En groente, noten en producten zoals kokosrasp of havermout.
Spoilers!
pi_213846729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dikboks. Laat ik weer eens mee posten, wellicht motiveert dat.

Had een ontstoken plekje op mn voet, dat steeds felrood was en toen kwam het slop er weer in... inmiddels is mn voet alweer weken ok, maar wandelen ho maar :')

#viesdik
pi_213846776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).
pi_213847309
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 15:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).
Thanks. Hier ga ik er wel een paar van proberen :) lijnzaad door een shake werkt in ieder geval niet :') alles ligt op de bodem
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_213866499
Lijstjestijd

Gisteren:
L: 3 volkoren boterhammen en 3 plakken oude kaas
D: pasta met een sausje van geroosterde paprika, gewone paprika, zongedroogde tomaten, kookzuivel en vega spekjes
T: watermeloen en 2x 0.0 G&T

Vandaag:
L: 2 wraps met burrata, pesto, tomaat en rucola
D: tortellini ovenschotel met prei en champignons
T: peer en proteïne toetje

Sporten is nog de vraag, even de spierpijn aan kijken :+
pi_213876705
Toch blijf ik me altijd verbazen over hoe makkelijk gezond eten is als je in een ritme zit en hoe moeilijk als je eenmaal uit bent. Ik ben nu sinds 1 juni weer lekker bezig. Gezond eten, lekker sporten. Ging allemaal zonder heel veel moeite (natuurlijk, sporten moet ik soms echt wel even discipline opbrengen, maar toch). Nu gisteren met een vriendin weesten uit eten en daar 'ongezond' gegeten. En dan toch is de eerste gedachte vandaag ach we kunnen ook gewoon vandaag nog even ongezond eten en het daarna weer oppakken. Terwijl ik hiervoor zonder moeite 'gezond' at.
Nu ga ik dat vandaag niet doen want ik wil gewoon consistent blijven en doorzetten, maar het verbaasd me hoe lekker je kan gaan en door 1 verkeerde dag/maaltijd toch meteen weer die duivelse stemmetjes in je hoofd kan krijgen.
pi_213951614
Na die post van hierboven gelukkig het gezonde weer gewoon prima opgepakt en weer in het lekkere ritme

L: 2 pistolets met carpaccio
T: Aardbeien
D: pasta met pompoensaus
S: krachttraining
T: appel, proteinemousse
pi_214223223
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
  Moderator donderdag 11 juli 2024 @ 10:04:16 #289
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214248700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
Ik was tot afgelopen zaterdag een paar weken met verlof, maar inmiddels weer terug en zit midden in een afvalrace met mijn vrouw. De eerste die 5% lichaamsgewicht weet kwijt te raken en bij wie dat een half jaar later ook nog het geval is, mag de volgende reisbestemming bepalen. Een weddenschap als deze haalt de winnaarsmentaliteit in mij naar boven, dus ik heb goede hoop. Kwam wel een kilo zwaarder terug van ons verlof (94,9kg) dan voor ons vertrek, maar daar ben ik inmiddels een halve kilo van kwijt.

Het opbouwen van de fietsritten is goed gegaan. Maak nu wekelijks rondjes van 50km of meer, speel in een 50+club elke donderdagavond een paar uurtjes badminton (niet heel inspannend), start volgende week eindelijk weer bij de fitnessclub van het revalidatiecentrum om via graded activity mijn spierkracht weer enigszins op te bouwen. Met een enthousiaste buurman ga ik af en toe squashen. Hij zit qua niveau ver onder mij, maar dat heeft tot gevolg dat ik mij beter kan inhouden. Dat is wel anders wanneer ik tegen mijn oude squashmaten speel. Dan gaat er een knop om waardoor ik te veel verg van mijn spieren (niet handig met mijn spierziekte).

Qua eten let ik nu weer veel beter op de inname van suikers: geen gesuikerde drankjes meer (al sta ik een paar wijntjes op de vrijdagavond wel toe), veel water, geen (zoete) tussendoortjes (twee stuks fruit per dag uitgezonderd natuurlijk).

Met dit regime ben ik in het verleden in een jaar tijd ruim 12kg afgevallen, dus ik heb goede hoop dat ik die weddenschap ga winnen. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_214249108
quote:
Gelukkig niet, dan ging het vast nog slechter met de kilo's. :p
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 10:46:40 #291
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214259316
Ga het ook maar weer eens hier op FOK! bijhouden. Dat werkt voor mij goed. Soort stok achter de deur.

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg

Gewicht na ontbijt (11-07-2024): 94,4 kg.
L: Pistolet Moksi Meti (vnl. geroosterde kip) + plak bananenbrood
T: Bonbon (kreeg een zakje vol bonbons die ik verder heb uitgedeeld op kantoor en één voor mijn vrouw)
Activiteit: 3,5 km van kantoor naar huis wandelen
D: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet
T: Banaan
Activiteit: 2 uur badminton
D: Warme salade nectarines noten geitenkaas rucola en focaccia uit de oven
Activiteit: 20 minuten ochtendwandeling naar markt voor vers brood en terug naar huis
O: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet en klein schaaltje Griekse yoghurt (10% vet) met walnoot en halve banaan
Gewicht na ontbijt (12-07-2024): 93,9 kg
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:06:45 #292
5428 crew  miss_sly
pi_214259516
quote:
De vakantie moet nog komen, en dat zal vast gepaard gaan met wat gewichtstoename en afname van spieren. Maar ik weet nu dat ik dat wel weer in orde maak na de vakantie.

Verder gaat het hier prima. Ik train lekker door, kan telkens een beetje zwaarder. Ik eet vrij netjes met hier en daar ruimte voor iets anders. Dat zal in de vakantie wel even anders worden, zeker omdat man en ik voor het eerst sinds onze dochter is geboren een week echt samen op vakantie gaan. We gaan twee lange wandelingen maken langs Hadrian's wall, maar we zullen ook lekker eten en drinken. Nu drink ik al bijna een jaar amper alcohol, dus zal ik niet veel wijntjes, biertjes of cocktails nodig hebben om het te voelen, maar alcohol is natuurlijk echt niet heel goed. Nou ja, na de vakantie maak ik dat dan weer goed.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:07:43 #293
5428 crew  miss_sly
pi_214259527
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Ga het ook maar weer eens hier op FOK! bijhouden. Dat werkt voor mij goed. Soort stok achter de deur.

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg

L: Pistolet Moksi Meti (vnl. geroosterde kip) + plak bananenbrood
T: Bonbon (kreeg een zakje vol bonbons die ik verder heb uitgedeeld op kantoor en één voor mijn vrouw)
Activiteit: 3,5 km van kantoor naar huis wandelen
D: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet
T: Banaan
Activiteit: 2 uur badminton
D: Warme salade nectarines noten geitenkaas rucola en focaccia uit de oven
Activiteit: 20 minuten ochtendwandeling naar markt voor vers brood en terug naar huis
O: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet en klein schaaltje Griekse yoghurt (10% vet) met walnoot en halve banaan
Dat klinkt als een lekkere salade!
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:27:17 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214259686
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Dat klinkt als een lekkere salade!
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 11:37:19 #295
5428 crew  miss_sly
pi_214259780
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.
Graag!
pi_214260286
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 13:12:59 #297
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214260888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:22 schreef Pinuts het volgende:
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).
Omdat mijn vaste ochtendroutine bestaat uit opstaan, ontbijten en dan pas naar toilet en douchen. En de weegschaal staat in de badkamer. Dus dat is het enige moment dat ik naakt ben.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:30:15 #298
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214272294
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Graag!
Hopelijk is het zo leesbaar:
240713_61302_IMG_20240713_132522_800_855.jpg
Wij gebruiken dus rucola ipv waterkers.

Vanmorgen gaf de schaal 93,7 kg aan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 juli 2024 @ 13:30:56 #299
284411 crew  heywoodu
pi_214272307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:55 schreef heywoodu het volgende:
En vandaag 82.5, wat, zo bedenk ik me nu, wel een mijlpaaltje is: de laatste van vorig jaar, 30 december, was 92.6kg, dus ik ben nu 10kg in de min *O*

Laatste keer dat ik dit gewicht had zal eind 2017 ofzo geweest zijn, toch wel lekker nu. En goed getimed wellicht, de 105km fietsen van gisteren op de dag voor de weegdag :T
Heeft even geduurd en wat heen en weer schommelen in de 83, maar vandaag dan weer een nieuwe kilogrens door: 81.7kg *O*

Volgende week en de week erna nog normaal sporten, daarna is het 2,5 week binnen blijven om de Olympische Spelen te kijken. Vooral oppassen met eten dus, want beweging is dan nihil :+
  Moderator dinsdag 16 juli 2024 @ 10:55:41 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214306889
Zwaar weekend achter de rug met verjaardagen en iets te veel spierbelasting waardoor ik weinig actief kon zijn. Dus vanmorgen 94,4 kg op de schaal. Komt wel weer goed.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 10:08:33 #301
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214325304
Inmiddels gaf de weegschaal 93,6kg aan. Weliswaar na een buikgriep, maar toch een opbeurend resultaat. Gisteren ook weer voor het eerst in lange tijd in de sportschool van het revalidatiecentrum geweest. Gelijk voor een jaar aangemeld en een uurtje in de fitnessruimte aan diverse apparaten gehangen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')