Snap ik. Maar je gaat niet ineens van slank naar heel mager. Mijn ervaring is net dat het steeds moeilijker wordt om er wat af te krijgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:00 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 16e ofzo rond de 68 kg geweest. Daarna is het gewicht langzaam omhoog gegaan. Dus vandaar dat ik het heel 'eng' vind klinken.
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goedequote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vanmorgen ineens een nieuw low van deze ronde op de schaal, met best grote afstand... leek me onwaarschijnlijk omdat ik weer last heb van obstipatie en het was kiiiiillllloooooos minder dan gisteren. Weegschaal verschoven en toen was ik weer dik
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is dus waarom ik het zo moeilijk vind om een nieuwe weegschaal te vinden. De huidige (20+ jaar oud) geeft altijd consistent gewicht: zet hem op een harde tegelvloer, ga erop staan, zet hem daarna op een zachte tapijtvloer en ga erop staan en je ziet hetzelfde gewicht, zoals het hoort. Maar élke andere die ik geprobeerd heb in de afgelopen jaren geeft op verschillende ondergronden iets anders aan, dus heb ik weer teruggebracht. Ik wil een goede
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen hebquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En die huidige gewoon houden? Die klinkt perfect! Is.dat nog zo'n draaischijf?
Als ik die weer eens bij de kringloop tegen kom pak ik em mee
Ah, ja das ook niks nee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die huidige moet ik steeds van iemand lenen, daarom ben ik steeds op zoek, zodat ik mijn eigen heb
Het is geen draaischijf. Een glazen plaat op pootjes, als het wareVan Söhnle.
quote:Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallon, ik draag een s hemdje.
Wel hema S, maar S
Oh maar dat doe ik ook regelmatig. Of in de ochtend even in de spiegel naar mijn (inmiddels een stuk slankere) buik kijken. Ziet er toch meestal anders uit dan ‘van boven’quote:Op maandag 8 april 2024 10:58 schreef exode het volgende:
En ik durf het bijna niet te schrijven maar als ik nu op de loopband loop op de sportschool zie ik in de spiegel contouren bij mijn armen. Ipv een grote arm van vet bedoel ik dan heDus ik ben zo'n type die in de spiegel kijkt tijdens het sporten
![]()
Ik combineer ze ook, dat is niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou vooral gek worden van al die verschillende eetmomenten. Is dat bewust @:exode?
Ik vind het sowieso lastig om weer een goed schema te krijgen. Na het sporten, moet ik echt eten anders word ik duizelig. Maar dan is het pas half 10. Om een uur of 11 a half 12 krijg ik dan echt weer trek.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:14 schreef Nanuke het volgende:
Heel vast hoeft ook niet, dat heb ik zelf ook niet. Maar voor mij werkt het een stuk beter om minder maar grotere eetmomenten te hebben, omdat ik dan langere tijd echt geen honger heb. In plaats van steeds iets kleins waarna ik relatief snel weer trek/honger heb. Misschien is dat het uitproberen waard?
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsportquote:Op woensdag 10 april 2024 17:16 schreef Nanuke het volgende:
Ik denk dat dat zeker een goed begin is. Als je al met honger wakker wordt s ochtends en dan 10km gaat fietsen op 2 crackers is het niet gek dat je daarna alweer wil eten. Mogelijk is alleen een groter ontbijt al een groot verschil.
Maar daarvan weet ik uit ervaring dat het op 2 crackers goed te doen is. Zelfs als ze naar twee verschillende scholen gaan.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef exode het volgende:
[..]
2 kinderen op tijd naar school krijgen is ook al topsport
Wat ik met Google kan vinden is 1.5-2g per kg voor krachtsport, 1.2-1.4g per kg bij duursport. Dus zou idd aanvullen met koolhydraten, niet eiwitten.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
Ik ben even rond gaan neuzen en het lijkt erop dat het niet echt uitmaakt. Er zit wel een max aan hoeveel je lever per x tijd kan verwerken/omzetten, maar alles wat niet wordt omgezet naar eiwit, wordt gebruikt als energiebron (of opgeslagen als vet, maar daar zou ik me met die hoeveelheid cardio niet druk om maken). Dus dan zou ik voor een optimaal effect je eiwitinname op je bovengrens zetten en zoveel mogelijk spreiden over de dag en de rest lekker aanvullen met koolhydraten.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Pinuts het volgende:
Niet perse een afvalvraag, maar wellicht dat jullie wel een antwoord hebben gezien iedereen hier met voeding bezig is.
Ik ben aan het trainen voor de 4 daagse en loop dus 1x per week best wel afstanden (tussen de 30 en 45 km). Nu eet ik normaal gesproken tussen tussen de 100 en 140 gram eiwitten per dag. Richtlijn die ik aanhield was altijd 1,5 tot 2x lichaamsgewicht. Voornamelijk voor spierbehoud.
Nu moet ik op deze 'cardiodagen' uiteraard meer kcal eten dan normaal, maar heeft het zin om bewust ook meer eiwitten te eten? Als in, als je veel kcal verbrand is het dan ook aan te raden om bijv. 180 gram eiwitten te eten? Of is 2x lichaamsgewicht voldoende ongeacht inspanning en kan ik beter de andere kcal aanvullen met koolhydraten (even buiten het feit dat koolhydraten natuurlijk meer energie geven). Puur even in het kader van spierbehoud.
Respectquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Vanochtend was het zo ver; de 65,0 stond op de weegschaal.
1 week voor mijn 'doel'/vakantie. Nu dan ook precies 15 kg kwijt
Wat fijn dat je je doel hebt bereiktquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Wow! Super goed gedaan!quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:54 schreef Pinuts het volgende:
Ik mis wel de tijd dat je gewoon een dikke Winterjas kon aantrekken, niemand die zag dat ik geen zin had om een bh aan te trekkenquote:Op dinsdag 16 april 2024 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
In theorie zou het rond 18.00 uur droog moeten zijn... even kijken of het lukt de bh zo lang aan en de motivatie zo lang vast te houden
Heb wel een geile thinspiratie foto. Van mezelf in een kringloopjurkwaar ik in pas zolang ik niet adem of beweeg
Dus we werken ergens naar toe
Ik ben er ook gewoon van overtuigd dat ik aan mn gezicht kan zien of ik op gewichtx op de weg omhoog of gewichtx op de weg omlaag zitquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:46 schreef Pinuts het volgende:
Toch altijd bijzonder hoe je je naar 1 of 2 slechte dagen dik en ongezond kan voelen en na 2 goeie dagen weer slank.
quote:Op woensdag 17 april 2024 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben door de -12 heen en zag gisteren voor het eerst in een jaar ofzo een foto van mezelfIk heb nog steeds geen passpiegel thuis en kijk eigenlijk nauwelijks in de badkamerspiegel. Wauw zeg, het is echt goed te zien dat ik ben afgevallen. Dat besef was er nog niet.
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.quote:Op donderdag 25 april 2024 06:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben momenteel op vakantie/reis in Azië. En het valt me op dat een zak chips van de suoermarkt/convenience store hier 'maar' 60 gram is. Super fijn voor mensen met bodemdrang zoals ik. Kan ik heerlijk zonder enige schaamte de hele zak op eten.
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zondequote:Op donderdag 25 april 2024 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak zin in iets lekkers, maar niet zoveel. En aangezien ik een zak/pak niet na een normale portie weg kan leggen en alles direct op moet, koop ik het maar helemaal niet. Kleine portieverpakkingen zou al enorm helpen bij wel af en toe iets lekkers nemen, maar niet direct +1000 kcal naar binnen werken.
De gedachte dat je het dan alsnog weggooit, maar dan in je eigen lijf, is er wel eentje die mij daar een eind bij helptquote:Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde
Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Precies dat heb ik dus ook. Dan liever een kleinere zak die wel op kan. Ik heb die zelfbeheersing ook nooit. En in het zeldzame geval dat ik het wel heb gaat de zak meestal toch 2 dagen later alsnog op want die chips is de volgende keer (paar weken later) toch niet meer lekker en weggooien is ook zo zonde
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.quote:Op zaterdag 27 april 2024 14:16 schreef Nanuke het volgende:
Om die reden is het handig om kinderen te hebben. Wij hebben standaard uitdeelverpakkingen chips en snoepjes in huis.
Van elke smaak een zakjequote:Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.
Het is volbrachtquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dag 2 van 3 van een strak doordrinkschema en de bijhorende snacks.
Het leven is mooi, maar niet mager. Was het maar maandag.
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakjequote:Op zaterdag 27 april 2024 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kocht laatst Bites we Love flip-its. Linzenchips, zijn er in drie smaken: salt&pepper, cheese en paprika. De cheese komt qua smaak echt best in de buurt van gewone chips en vind ik lekker en de paprika vond ik ook echt niet verkeerd. Smaakt niet echt zoals normale paprikachips, maar wel best lekker. Zakken van 75 gram, 285 kcal per zak. Relatief laag in vet/verzadigd vet, hoog in vezels, hoog in eiwitten. 75% linzen. En als voordeel dat ik er een bakje (halve zak) lekker van vind, maar meer hoeft niet. Terwijl ik bij gewone chips echt geen rem heb.
Dus dat is mijn nieuwe go to. Ik kocht ze bij Lidl voor ¤1.49 per zak in de aanbieding, maar ze verkopen ze ook elders.
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.quote:Op zondag 28 april 2024 19:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ik at vandaag de 18 grams variant en dan salt en pepper. Goede tip! De rest van het gezin zat aan de Pringles en tuccies en ik zo'n zakje
Ik vond het lekkerquote:Op zondag 28 april 2024 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ze hebben zelfs kleine zakjes dus! Dat wist ik niet eens, good to know. Hoe was die smaak? Die hadden ze niet bij de Lidl toen ik ze kocht, dus nog niet geprobeerd.
quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet. Die zakjes kunnen állemaal open.
Ik had dat eerder ook altijd. Heel blij dus dat ik nu wat gevonden heb wat ik wel ook echt lekker vind! Anders werkt het inderdaad ook niet als vervanger, dan kun je beter af en toe genieten van echte chips.quote:Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
Dat heb ik met chocolade en ook met ijs. Ik eet het liefste ijs van de Italiaanse ijssalon in het dorp dus dat eet ik af en toe. Geen low fat ijs of whatever uit de supermarkt.quote:Op zondag 28 april 2024 20:27 schreef Nanuke het volgende:
Maar ik kan dan dus weer niet linzenchips of lage calorie ijs of andere nepprut eten. Ik vind het niet vies, maar het doet me ook niks. Dus ik houd het wel bij af en toe zo'n uitdeelzakje.
Dankquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Lucky, goed!! Sticker in je boekje voor zelfzorg
Ik heb toevallig gisteren allemaal noten gehaald en ze verstopt voor rupsjenooitgenoeg hier. Voordeel is dat ze dan ook een beetje buiten mijn zicht liggen. Gevaar is dan toch wel weer te veel eten, omdat het gezond is...
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackiequote:Op woensdag 1 mei 2024 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dank![]()
Ik snack niet heel vaak met noten, veel te gevaarlijk inderdaad. Ik doe ze vaker door maaltijden, ook om te zorgen dat mijn vriend er genoeg van eet.
Als ik snack zijn ze onderdeel van een monkey platter of eet ik ze onderweg, ook vaak in combinatie met rauwkost of druiven.
Zoiets ja. Gisteren had ik radijs, koolrabi, paprika, blokjes kaas, walnoot en druiven. Het ligt er aan wat ik in huis heb.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is dat een shark coochie platter maar dan met dieetsnackies? Dat maakte ik vroeger ook vaak en wil ik nu weer een beetje gaan terugbrengen voor de afwisseling. Dadeltje, hazelnootje, stukkie gedroogd fruit. Je hebt ook hele lekkere repen, waar ik nu even de naam niet van weet, en daar dan blokkies van snijden. En dan een klein mixie als avondsnackie
Nee, helaas niet meer. Maar ik neem sowieso wel fruit en snackgroente meequote:Op woensdag 1 mei 2024 08:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je geen koelingen Sarabi? Als je midden op de dag een grote bak yoghurt met muesli en fruit kunt eten tegen de snaaitrek ben je al een heel eind.
Ik wilde nog zeggen dat ik dit echt een heel net lijstje vind. Je tickt heel veel gezondheidsboxjes aan. Niet dat me dat verbaast want je hebt uiteraard je research gedaanquote:Op zondag 28 april 2024 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen werkdag op locatie. Planning:
O: soja gurt, warme appel, kaneel, gepofte spelt, paar walnoten in stukjes
L: zoete puntpaprika, snacktomaatjes en 3 wasa vezelrijk crackers met 100% pindakaas
S: uur krachttraining
T: skyr met banaan en havermout
D: broccoli, volkoren pandan rijst, stukje zalm
T: paar amandelen (heb dagelijks antibiotica voor het slapen waar ik wat bij moet eten)
Hier voor het eerst deze week regen. Net wel kunnen wandelen zonder regenquote:
Is het gelukt om uit het vakantieritme te komen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpenAlles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.
Maar goed, ik ga er weer tegenaan. Heb er zin in ook.
Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Peulvruchten zijn je vrienden!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Die. En groente, noten en producten zoals kokosrasp of havermout.quote:Op zondag 9 juni 2024 13:49 schreef mjan het volgende:
[..]
Peulvruchten zijn je vrienden!Naast volkoren producten natuurlijk.
Dikboks. Laat ik weer eens mee posten, wellicht motiveert dat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik voel me nog steeds dik. Ben het ook. Afgelopen 2 weken vakantie hebben niet geholpenAlles dat met eten te maken heeft is onze hobby en dat is onlosmakelijk verweven met onze vakanties.
Maar goed, ik ga er weer tegenaan. Heb er zin in ook.
Op zich wel leuk dat laatst in de beha-winkel bleek dat ik een maat in omvang én in cup ben geslonken. Ik ben met dat laatste niet dolgelukkig maar toch is het leuk om 'bewijs' te hebben.
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
Wat doen jullie om voldoende vezels te eten? Ik zit op 20 gram per dag te weinig dus wil iets wat ik iedere dag kan doen. En meer fruit is niet echt een optie, zit al hoog met suiker
Thanks. Hier ga ik er wel een paar van proberenquote:Op zondag 9 juni 2024 15:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vezelrijke crackers van wasa zit veel in, meer dan in volkorenbrood. Vier crackers is 133 kcal en 10,4 gram vezels! Gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt oid. Peulvruchten, sowieso groente wel. Volkoren pandanrijst heeft 8,5 gram vezels per 100g ten opzichte van 3,0 gram voor zilvervliesrijst. Tasty basics crunchy granola naturel heeft relatief veel vezels (per 25 gram, 6,25 gram vezels en 101 kcal) en is lekker en verder ook prima voedingswaarden (relatief lager in suikers en hoog in eiwitten).
Ik was tot afgelopen zaterdag een paar weken met verlof, maar inmiddels weer terug en zit midden in een afvalrace met mijn vrouw. De eerste die 5% lichaamsgewicht weet kwijt te raken en bij wie dat een half jaar later ook nog het geval is, mag de volgende reisbestemming bepalen. Een weddenschap als deze haalt de winnaarsmentaliteit in mij naar boven, dus ik heb goede hoop. Kwam wel een kilo zwaarder terug van ons verlof (94,9kg) dan voor ons vertrek, maar daar ben ik inmiddels een halve kilo van kwijt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
Gelukkig niet, dan ging het vast nog slechter met de kilo's. :pquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Het is hier behoorlijk stil. Hoe is het met iedereen? Of zit iedereen lekker in Spanje?
De vakantie moet nog komen, en dat zal vast gepaard gaan met wat gewichtstoename en afname van spieren. Maar ik weet nu dat ik dat wel weer in orde maak na de vakantie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Pinuts het volgende:
Dat klinkt als een lekkere salade!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Ga het ook maar weer eens hier op FOK! bijhouden. Dat werkt voor mij goed. Soort stok achter de deur.
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg
Gewicht na ontbijt (11-07-2024): 94,4 kg.
L: Pistolet Moksi Meti (vnl. geroosterde kip) + plak bananenbrood
T: Bonbon (kreeg een zakje vol bonbons die ik verder heb uitgedeeld op kantoor en één voor mijn vrouw)
T: Appel
Activiteit: 3,5 km van kantoor naar huis wandelen
D: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet
T: Banaan
Activiteit: 2 uur badminton
D: Warme salade nectarines noten geitenkaas rucola en focaccia uit de oven
Activiteit: 20 minuten ochtendwandeling naar markt voor vers brood en terug naar huis
O: Dubbele boterham (Allinson zonnepit) gerookte kipfilet en klein schaaltje Griekse yoghurt (10% vet) met walnoot en halve banaan
Gewicht na ontbijt (12-07-2024): 93,9 kg
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.quote:
Graag!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die is ook hartstikke lekker. Zal niet de gezondste salade ter wereld zijn, maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee waar mijn vrouw het recept vandaan heeft. Ik zal het haar vragen en erop terugkomen.
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht na ontbijt (11-07-2024): 94,4 kg.
Gewicht na ontbijt (12-07-2024): 93,9 kg
Omdat mijn vaste ochtendroutine bestaat uit opstaan, ontbijten en dan pas naar toilet en douchen. En de weegschaal staat in de badkamer. Dus dat is het enige moment dat ik naakt ben.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:22 schreef Pinuts het volgende:
Even vraag uit interesse, waarom weeg jij na het ontbijt? Ik, en ik denk de meeste mensen, wegen eigen standaard direct na het opstaan (na het wc bezoek).
Hopelijk is het zo leesbaar:quote:

Heeft even geduurd en wat heen en weer schommelen in de 83, maar vandaag dan weer een nieuwe kilogrens door: 81.7kgquote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:55 schreef heywoodu het volgende:
En vandaag 82.5, wat, zo bedenk ik me nu, wel een mijlpaaltje is: de laatste van vorig jaar, 30 december, was 92.6kg, dus ik ben nu 10kg in de min
Laatste keer dat ik dit gewicht had zal eind 2017 ofzo geweest zijn, toch wel lekker nu. En goed getimed wellicht, de 105km fietsen van gisteren op de dag voor de weegdag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |