Oh, herkenbaar. Vaak duurt het ook even voordat ik door heb waarom het me zo tegen staat om verder te lezen. Wanneer ik dan uiteindelijk besluit dat het een slecht boek is twijfel ik toch ook vaak nog om het uit te lezen. Die neiging om dingen 'af te maken' heb ik sowieso wel erg. Herken je dat?quote:Op maandag 30 oktober 2023 06:07 schreef livelink het volgende:
Ik ben nu bezig in een heel slecht boek. Slecht geschreven, warrig verhaal en toch heb ik van mezelf dan die drang om het uit te lezen voordat ik in een ander boek mag beginnen van mezelf. Slaat nergens op, eigenlijk.
Had ik vroeger ook wel. Ik geef nu een boek max50 pagina's als het mij dan tegenstaat stop ik ermeequote:Op maandag 30 oktober 2023 06:07 schreef livelink het volgende:
Ik ben nu bezig in een heel slecht boek. Slecht geschreven, warrig verhaal en toch heb ik van mezelf dan die drang om het uit te lezen voordat ik in een ander boek mag beginnen van mezelf. Slaat nergens op, eigenlijk.
Welk boek?quote:Op maandag 30 oktober 2023 06:07 schreef livelink het volgende:
Ohhh dit vind ik zo herkenbaarquote:Op maandag 30 oktober 2023 06:07 schreef livelink het volgende:
Ohh ik wil nog wel maar nog niet gelezenquote:Op maandag 30 oktober 2023 08:49 schreef Truien het volgende:
Wat een leuk topic!
Ik heb gisteren het boek Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel uitgelezen. Ik las deze boeken vroeger en ik heb er toen best veel van geleerd en herkende altijd van alles. Dus ik was heel blij toen ik hoorde dat er een boek voor de volwassen geworden lezers kwam.
Maar ik ben een beetje teleurgesteld. 😅 Ik vond het boek 1 grote chaos. Het leek alsof Francine alle ellende wat je kunt meemaken heeft opgezocht, inclusief actuele thema’s voor de doelgroep, en dit boek met al die ervaringen aan elkaar heeft geschreven. En hoewel best wat thema’s herkenbaar zijn, staat het toch heel ver van me af en kan ik mij totaal niet identificeren met de hoofdpersonen.
Het voelt meer als een boek voor tieners dan voor twintigers of (begin) dertigers.
Ik ben benieuwd of meer mensen het boek hebben gelezen.
Ik heb heel goeie jeugdherinneringen aan die boeken, dus ik laat het lekker zoquote:Op maandag 30 oktober 2023 08:49 schreef Truien het volgende:
Wat een leuk topic!
Ik heb gisteren het boek Hoe overleef ik alles wat ik niemand vertel uitgelezen. Ik las deze boeken vroeger en ik heb er toen best veel van geleerd en herkende altijd van alles. Dus ik was heel blij toen ik hoorde dat er een boek voor de volwassen geworden lezers kwam.
Maar ik ben een beetje teleurgesteld. 😅 Ik vond het boek 1 grote chaos. Het leek alsof Francine alle ellende wat je kunt meemaken heeft opgezocht, inclusief actuele thema’s voor de doelgroep, en dit boek met al die ervaringen aan elkaar heeft geschreven. En hoewel best wat thema’s herkenbaar zijn, staat het toch heel ver van me af en kan ik mij totaal niet identificeren met de hoofdpersonen.
Het voelt meer als een boek voor tieners dan voor twintigers of (begin) dertigers.
Ja ik ook! Alleen al voor de nostalgie is het wel vermakelijk natuurlijk, je moet er gewoon niet te veel van verwachten.. 😋quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb heel goeie jeugdherinneringen aan die boeken, dus ik laat het lekker zo
Ja, dat herken ik inderdaad ook wel. Soms een goede eigenschap, soms ook niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:03 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Oh, herkenbaar. Vaak duurt het ook even voordat ik door heb waarom het me zo tegen staat om verder te lezen. Wanneer ik dan uiteindelijk besluit dat het een slecht boek is twijfel ik toch ook vaak nog om het uit te lezen. Die neiging om dingen 'af te maken' heb ik sowieso wel erg. Herken je dat?
https://www.hebban.nl/boek/de-week-christine-pannebakkerquote:Op maandag 30 oktober 2023 08:13 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Welk boek?
Ik lees elk boek uit dat ik begin. Ik kan het niet. Bang dat ik dan toch een parel mis ofzo. Eigenlijk heel stom.
Ik zit nu in hetzelfde schuitje. Het boek kan me niet echt boeien maar toch moet ik van mezelf het boek uitlezen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 06:07 schreef livelink het volgende:
Ja maar dat vind ik ook weer zonde van het geld. Geen boeken van de bieb, ik koop en dan ook nog ebooks van Kobo dus verkopen is ook geen optie. Ik zou wel een abonnement op Kobo kunnen nemen.quote:Op woensdag 1 november 2023 10:40 schreef LeNeHe het volgende:
Ik ben nu ook wat meer zoals Meke schrijft; als het echt echt geen plezier is om te lezen dat ik het niet meer hoef uit te lezen.
Kost bij mij altijd behoorlijk wat tijd als ik weer toe ben aan nieuwe boeken. Lange lijst doornemen, nog eens doornemen en dan uiteindelijk na lang dubben 4 of 5 boeken kopen. Die boeken moet ik eerste lezen voor ik nieuwe mag kopen.quote:Op woensdag 1 november 2023 10:40 schreef LeNeHe het volgende:
Dan denk ik aan alle boeken die ik nog wil lezen. Maar dat kost altijd wel wat moeite hoor haha.
Ik snap de bedoeling, jullie moeten verder ook niks aantrekken van mijn mening.quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:01 schreef J-net het volgende:
Ik schreef het meer zo zodat iemand mogelijk ook Juice heeft gelezen. Hoop inderdaad hier op meer interactie dan dat andere topic.
Ja dat is zeker zo. Ik lees vaak van de bieb of een boek wat ik voor 1 euro heb kunnen vinden bij de kringloop of boekenbeurs van de lokale muziekvereniging, dan doet het niet uitlezen toch wat minder pijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik ook weer zonde van het geld. Geen boeken van de bieb, ik koop en dan ook nog ebooks van Kobo dus verkopen is ook geen optie. Ik zou wel een abonnement op Kobo kunnen nemen.
[..]
Kost bij mij altijd behoorlijk wat tijd als ik weer toe ben aan nieuwe boeken. Lange lijst doornemen, nog eens doornemen en dan uiteindelijk na lang dubben 4 of 5 boeken kopen. Die boeken moet ik eerste lezen voor ik nieuwe mag kopen.
Hier ook bieb-er.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:30 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Ja dat is zeker zo. Ik lees vaak van de bieb of een boek wat ik voor 1 euro heb kunnen vinden bij de kringloop of boekenbeurs van de lokale muziekvereniging, dan doet het niet uitlezen toch wat minder pijn.
En de struggle van een nieuw boek kiezen is ook zo iets. Vooral als je net een heel fijn boek uit hebt.
Nee niet per se.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar lezen jullie dan na schrijver x opnieuw een boek van schrijver x? Dat doe ik zelf eigenlijk nooit.
Ik doe dat nu niet meer zo strikt maar heb ook een tijd lang fictie en non-fictie afgewisseld, of Nederlands/Engels afgewisseld.
Ohh jaa dat vind ik ook altijd een dingquote:Op woensdag 1 november 2023 15:30 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
En de struggle van een nieuw boek kiezen is ook zo iets. Vooral als je net een heel fijn boek uit hebt.
Dat vond ik nu net wat minder van Nicci French. Vond de hoofdpersoon een vervelend mens.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:00 schreef maily het volgende:
[..]
Hier ook bieb-er.
Als je een fijn boek van een bepaalde schrijver hebt gelezen hoop je dat je het volgende ook fijn vindt.
Ik had wat dat betreft mazzel met de Frieda Klein-serie van Nicci French
Ook niet mijn typequote:Op woensdag 1 november 2023 19:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vond ik nu net wat minder van Nicci French. Vond de hoofdpersoon een vervelend mens.Heb een fraaie collectie van deze schrijver maar niet één van die serie.
Als ik een eerste deel van bv een trilogie lees, en de rest is ook al verschenen, dan lees ik meestal door. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vaak afhaak na deel 2 ☺️quote:Op woensdag 1 november 2023 16:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar lezen jullie dan na schrijver x opnieuw een boek van schrijver x? Dat doe ik zelf eigenlijk nooit.
Ik doe dat nu niet meer zo strikt maar heb ook een tijd lang fictie en non-fictie afgewisseld, of Nederlands/Engels afgewisseld.
Hebben jullie geen genre dat je dan vaak pakt als overgang? Na een heel goed boek volgt er bij mij doorgaans iets luchtigs. Een thriller of een flutroman.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Ohh jaa dat vind ik ook altijd een dingSoms stel ik ook uit om een boek uit te lezen
Ik heb ze ook allemaal braaf gelezen hoor, maar wel van de bieb, ze staan niet in mijn kast. O.a. Verloren en De bewoonde wereld wél. Die heb ik al vaker met veel plezier gelezen. Leuke hoofdpersonen.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ook niet mijn type
Maar ik vond de verhalen geweldig
Ja, dat doe ik dan ook meestal, maar tóch. Ik lees sowieso vaak meerdere boeken door elkaar, maar steekt toch altijd als je ergens helemaal in zit en het uit isquote:Op woensdag 1 november 2023 20:12 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Hebben jullie geen genre dat je dan vaak pakt als overgang? Na een heel goed boek volgt er bij mij doorgaans iets luchtigs. Een thriller of een flutroman.
Ja soms is dat echt even zwaar afscheid nemen idd..quote:Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dan ook meestal, maar tóch. Ik lees sowieso vaak meerdere boeken door elkaar, maar steekt toch altijd als je ergens helemaal in zit en het uit is
Je weet niet dat het een schrijvers echtpaar is?quote:Op woensdag 1 november 2023 19:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vond ik nu net wat minder van Nicci French. Vond de hoofdpersoon een vervelend mens.Heb een fraaie collectie van deze schrijver maar niet één van die serie.
Natuurlijk weet ik dat het een echtpaar is. En dat Nicci Gerrard ook boeken schrijft die in Nederland zijn uitgegeven. Die vond ik erg saai dus lees ik ze niet.quote:Op donderdag 9 november 2023 01:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je weet niet dat het een schrijvers echtpaar is?
Ik heb alle boeken gelezen maar ergens halverwege de Frieda Klein serie (woensdag?) ben ik afgehaakt.
Het blijven lekkere weglees boeken
Leek me ook sterk maar omdat je het zo specifiek over "deze schrijver" had ging ik twijfelenquote:Op donderdag 9 november 2023 08:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat het een echtpaar is. En dat Nicci Gerrard ook boeken schrijft die in Nederland zijn uitgegeven. Die vond ik erg saai dus lees ik ze niet.
Ik heb ze zelfs in de boekwinkel - Krings in Sittard- in het echt gezien. Daar liep ik toevallig net binnen toen ze daar zaten. Leken mij heel aardige mensen zonder kapsones.
Begrijp ik, het is ook raar maar ik vond het ook raar om het dan maar wél in meervoud te schrijven omdat het duo immers als Nicci French bekend staat. En dan is t handiger om maar gewoon over de schrijver te spreken. Anders zou het schrijver en schrijfster moeten worden. Laten we dat maar niet doen.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Leek me ook sterk maar omdat je het zo specifiek over "deze schrijver" had ging ik twijfelen
Het lijken me ook aardige mensen
Schrijvers kan ook gewoonquote:Op donderdag 9 november 2023 09:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Begrijp ik, het is ook raar maar ik vond het ook raar om het dan maar wél in meervoud te schrijven omdat het duo immers als Nicci French bekend staat. En dan is t handiger om maar gewoon over de schrijver te spreken. Anders zou het schrijver en schrijfster moeten worden. Laten we dat maar niet doen.
Maar schrijver is mannelijk dus zou schrijvers dat dan IMO óók zijn. Het is mij te veel spijkers op laag water zoeken aan te worden hoor. Het is verder ook niet belangrijk.quote:
Ik vond daar echt niks aanquote:Op donderdag 9 november 2023 08:44 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb even een paar weken niet gelezen. Van de week maar weer eens eens een boek oppakken.
Deel 2 in de Mr Mercedes serie van Stephen King.
Titanium van Mara van Nessquote:
*op leeslijst gezetquote:Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Meridiaan het volgende:
Zojuist ‘Wij zijn licht’ van Gerda Blees uitgelezen, fictie over de non-fictieve woongroep in Utrecht die zichzelf verhongerde en waarbij één persoon om het leven kwam.
Elk boek van het hoofdstuk is van het perspectief van een concept of persoon geschreven, een interessante aanpak.
Het meest bevreemdend is dat de website van deze woongroep nog gewoon te bezoeken is en daardoor een interessante aanvulling op het boek. Inclusief al het bijzondere aan spiritualiteit(swaanzin) wat daar staat.
Ik heb me er toen dat speelde wel in verdiept. Ik weet niet of ik een heel boek erover wel zou trekken.quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Meridiaan het volgende:
Zojuist ‘Wij zijn licht’ van Gerda Blees uitgelezen, fictie over de non-fictieve woongroep in Utrecht die zichzelf verhongerde en waarbij één persoon om het leven kwam.
Elk boek van het hoofdstuk is van het perspectief van een concept of persoon geschreven, een interessante aanpak.
Het meest bevreemdend is dat de website van deze woongroep nog gewoon te bezoeken is en daardoor een interessante aanvulling op het boek. Inclusief al het bijzondere aan spiritualiteit(swaanzin) wat daar staat.
Je ergert je zeker aan enkele hoofdpersonen, absoluut. Toch vond ik de opzet van het boek wel dusdanig dat doorlezen niet bemoeilijkt werkt.quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb me er toen dat speelde wel in verdiept. Ik weet niet of ik een heel boek erover wel zou trekken.
Je hebt me overtuigd. Ik heb het boek zojuist gereserveerd in de bibliotheek. Ik ben toch wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 12 november 2023 18:21 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Je ergert je zeker aan enkele hoofdpersonen, absoluut. Toch vond ik de opzet van het boek wel dusdanig dat doorlezen niet bemoeilijkt werkt.
Het zijn eigenlijk twee verhalen. De eerste gaat over Philip (de vader) en de tweede over de au pair Marie en wat zij in de jaren 80 in het onrustige met veel aanslagen bedreigde Parijs hebben meegemaakt. En hoe dat samen komt op 13 november 2015quote:Luister, de tweede roman van Sacha Bronwasser, neemt de lezer mee naar het Parijs van de jaren tachtig en nu, in een zinsbegoochelende zoektocht naar identiteit, vriendschap en schuld.
quote:Het nieuws reisde snel, zoals dat soort nieuws doet. Ik wist dat het ook over jou ging zodra het eerste bericht uit Parijs kwam. Bijna zes jaar geleden nu, op een vrijdag de dertiende. Een datum als een slechte grap. Online meldden allerlei mensen zich 'veilig'. Vrienden, een nichtje, een ver familielid. Oud-studiegenoten, mijn eigen oud-leerlingen. Exposanten van de fotobeurs, je vakgenoten. Anderen, vage kenissen: het verbaasde me hoeveel bekenden aan de rand van het wereldtoneel rondhingen. Jij was daar ook, Flo, en op jouw profiel bleef het stil. Akelig stil, zegt men dan.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:37 schreef Evangelion het volgende:
‘It never ends’: the book club that spent 28 years reading Finnegans Wake
The group in Venice, California, started the difficult James Joyce book in 1995. They reached its final page in October
https://www.theguardian.c(...)ngeans-wake-28-years
En een andere groep deed er 11 jaar over.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:37 schreef Evangelion het volgende:
‘It never ends’: the book club that spent 28 years reading Finnegans Wake
The group in Venice, California, started the difficult James Joyce book in 1995. They reached its final page in October
https://www.theguardian.c(...)ngeans-wake-28-years
Ken ik niet, maar heeft een hoog 'Geheime-tuin-gehalte' als ik jouw beschrijving lees.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:16 schreef Burdie het volgende:
arm meisje dat naar een ballet kostschool gaat, en daar blijkt dat er op de kostschool een geheime vleugel is met een meisje in een rolstoel.
Ohhh ja, zeker! In die hoek moet ik dit boek ook zoeken, dit is alweer een stukje op weg. Thanxquote:Op woensdag 15 november 2023 23:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar heeft een hoog 'Geheime-tuin-gehalte' als ik jouw beschrijving lees.
Ik vond deze ook heel goed!quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:39 schreef Adrian4 het volgende:
Nog een tip! Ik heb deze net uit en het is een boek wat mij bij blijft. Veel om over na te denken en heel mooi realistisch geschreven. Ik heb het in een ruk uitgelezen afgelopen weekend.
[ afbeelding ]
Dit is de flaptekst
[..]
Het zijn eigenlijk twee verhalen. De eerste gaat over Philip (de vader) en de tweede over de au pair Marie en wat zij in de jaren 80 in het onrustige met veel aanslagen bedreigde Parijs hebben meegemaakt. En hoe dat samen komt op 13 november 2015
De eerste pagina:
[..]
Deze ga ik toevoegen aan m’n te lezen lijstje.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:39 schreef Adrian4 het volgende:
Nog een tip! Ik heb deze net uit en het is een boek wat mij bij blijft. Veel om over na te denken en heel mooi realistisch geschreven. Ik heb het in een ruk uitgelezen afgelopen weekend.
[ afbeelding ]
Dit is de flaptekst
[..]
Het zijn eigenlijk twee verhalen. De eerste gaat over Philip (de vader) en de tweede over de au pair Marie en wat zij in de jaren 80 in het onrustige met veel aanslagen bedreigde Parijs hebben meegemaakt. En hoe dat samen komt op 13 november 2015
De eerste pagina:
[..]
Ik ben het nu aan het lezen, maar het is toch niet helemaal mijn boek. Originele invalshoek, dat wel. Maar het gaat me snel vervelen, ook omdat het verhaal zelf natuurlijk flinterdun is.quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Meridiaan het volgende:
Dikke pil of niet? Staat op mn leeslijst nogquote:Op zaterdag 2 december 2023 10:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het lezen, maar het is toch niet helemaal mijn boek. Originele invalshoek, dat wel. Maar het gaat me snel vervelen, ook omdat het verhaal zelf natuurlijk flinterdun is.
Nee, geen dikke pil. Maar ik vind het toch lastig om doorheen te komen. Ik lees hem wel uit, dat wel.quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dikke pil of niet? Staat op mn leeslijst nog
quote:Loop je het huis van Ad Maas uit Leende binnen, dan denk je waarschijnlijk dat je in een bibliotheek bent beland. 65 jaar lang verzamelde Ad het ene na het andere boek, waardoor hij er inmiddels meer dan 8000 heeft. De gang, de slaapkamers en de schuur staan helemaal vol. Maar Ad wordt ook een dagje ouder en dus wil hij er nu vanaf. “Iedereen die wil mag ze gratis komen ophalen”, zegt hij.
Coolquote:Op zondag 3 december 2023 13:15 schreef maily het volgende:
Ad heeft 8000 boeken in huis en wil er vanaf; ik kon geen nee zeggen
[..]
Jammer dat het niet je ding is, je vermoedde het al volgens mij.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het lezen, maar het is toch niet helemaal mijn boek. Originele invalshoek, dat wel. Maar het gaat me snel vervelen, ook omdat het verhaal zelf natuurlijk flinterdun is.
Ik heb een kobo-reader met abonnement op kobo+quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Lezen jullie digitaal? En lees je dat op een e-reader of tablet? Ik zit er over te denken om dat zo nu en dan op een tablet te gaan lezen voor vakantie etc, maar ik zou graag ook series willen kijken enzo.
Een tablet leest lang zo prettig niet als een e-reader, dat is echt heel anders.quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Lezen jullie digitaal? En lees je dat op een e-reader of tablet? Ik zit er over te denken om dat zo nu en dan op een tablet te gaan lezen voor vakantie etc, maar ik zou graag ook series willen kijken enzo.
Zo'n gevoel had ik al...quote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Een tablet leest lang zo prettig niet als een e-reader, dat is echt heel anders.
Altijd ereader. Ik kan niet meer een papieren boek lezen. Teveel gewend aan de comfort en het lichte gewicht van mijn Koboquote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Nee.quote:Op maandag 11 december 2023 15:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lees voornamelijk Engels en lees dan ook weer dat Kindle dan een voordeel is ten opzichte van Kobo. Klopt dit?
Ik lees altijd digitaal (Kobo) en soms via de laptop (onlinebibliotheek, alleen als ik mijn e-reader ben vergeten).quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Absoluut geen sorry!quote:Op maandag 11 december 2023 19:33 schreef Brokkel het volgende:
Ik lees geen Engelstalige boeken. Sorry.
De user die dat verzorgde is op anoniem gegaan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:48 schreef Adrian4 het volgende:
Wie weet dit: wat is er met de Fok! Leesclub gebeurd? Dus dat we elke maand een boek uitkozen om te lezen.
Is dat doodgebloed of is er iets gebeurd?
En is er behoefte aan zoiets?
Ik lees soms digitaal op een Kobo met licht en soms gewoon ouderwets van papier. Het is een 50/50 want een e-reader met licht is heerlijk in bed lezen en makkelijk mee te nemen. Maar de voldoening van een papieren boek waarin je je voortgang ziet (dat de gelezen kant steeds dikker wordt) en het bladeren is ook heerlijkquote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Wat leuk!quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:04 schreef Adrian4 het volgende:
[poll=6460]
Ik wil dit wel organiseren. Elke keer ongeveer op de helft van de maand zal ik dan een poll maken met een 6-tal boeken gebaseerd op de bookchoice selectie, verschillende genres. Het boek met de meeste stemmen kunnen we lezen en over praten, omdat we hetzelfde boek gelezen hebben
Ojaa leuk! Volgens mij las ik daar destijds ook wel meequote:Op vrijdag 15 december 2023 13:04 schreef Adrian4 het volgende:
[poll=6460]
Ik wil dit wel organiseren. Elke keer ongeveer op de helft van de maand zal ik dan een poll maken met een 6-tal boeken gebaseerd op de bookchoice selectie, verschillende genres. Het boek met de meeste stemmen kunnen we lezen en over praten, omdat we hetzelfde boek gelezen hebben
Kunnen we dan leuk 28 jaar over doen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:54 schreef Evangelion het volgende:
Voor de tweede maand nomineer ik Finnegans Wake.
Tablet (Android) met Kobo app en dat bevalt me prima.quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Maar als je al een tablet hebt en e-reader niet kent dan mis die laatste ook niet.quote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Een tablet leest lang zo prettig niet als een e-reader, dat is echt heel anders.
Vanwege het aanbod? Zoals AardappelSchotel al gezegd heeft heeft Kobo ook gewoon een internationaal aanbod.quote:Op maandag 11 december 2023 15:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lees voornamelijk Engels en lees dan ook weer dat Kindle dan een voordeel is ten opzichte van Kobo. Klopt dit?
Nou, ik vond een tablet echt niet fijn lezen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als je al een tablet hebt en e-reader niet kent dan mis die laatste ook niet.
Gedaanquote:Op maandag 18 december 2023 14:14 schreef Lienekien het volgende:
Hier kan gestemd worden om te bepalen welk boek als eerste gelezen gaat worden!
LIT / Fok! Leesclub - Samen lezen
quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:53 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand nog spannende/thriller boeken met kerst/oud en nieuw/feestdagen thema?
[ afbeelding ]
Deze heb ik al
quote:De jachtpartij - Lucy Foley
Agatha Christie meets Ruth Ware in deze zenuwslopende thriller waarin je niemand kunt vertrouwen, voor de fans van Gillian Flynn en Paula Hawkins
Oudejaarsavond. Een villa in de Schotse wildernis. Negen oude vrienden checken in, maar één van hen zal de nacht niet overleven
Negen vrienden vieren oudejaarsavond in een idyllische villa in de Schotse Hooglanden. Het lijkt de perfecte plek om hun gehaaste Londense leven achter zich te laten en van elkaars gezelschap te genieten. Het ontbreekt de vrienden aan niets: ze hebben een prachtig uitzicht, een knappend haardvuur, een provisiekast vol eten en liters champagne. Maar wat ze ook hebben is geheimen voor elkaar, langgekoesterde jaloezie en bergen opgekropte woede. Terwijl de sneeuw buiten valt, wordt de spanning in de villa ondraaglijk.
Als de lucht op nieuwjaarsdag opklaart is een van de gasten dood. En één van de anderen is de moordenaar.
Maar wie?
Netjes!quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga gewoon weer voor de 50 boeken lezen.
Ik vind een doel stellen wel fijn, want dan pak ik daadwerkelijk ook het boek op.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Dergelijke doelen stel ik mezelf nooit, ik lees omdat ik het leuk vind, punt. Afgelopen week ook nog 11 tweedehands Engelse boeken besteld bij Awesomebooks, soort verlaat kerstkadootje, 10 echte leesboeken en 1 plaatjeskijkboek
Heerlijk! Nieuwe boeken in de collectie is altijd leukquote:Op vrijdag 29 december 2023 15:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Dergelijke doelen stel ik mezelf nooit, ik lees omdat ik het leuk vind, punt. Afgelopen week ook nog 11 tweedehands Engelse boeken besteld bij Awesomebooks, soort verlaat kerstkadootje, 10 echte leesboeken en 1 plaatjeskijkboek
Nee dat is juist gaaf! Niks weirdo's nerd aan !quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:04 schreef Adrian4 het volgende:
Misschien ben ik wel een of andere weirdo nerd, maar ik heb collages gemaakt van de 12 mooiste boeken die ik heb gelezen afgelopen jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb heel erg getwijfeld, maar de vrouwen van bletchley park is mijn aller favoriet van 2023z
Ik zat heel internet al af te zoeken omdat ik zo weinig reacties kon vinden, maar eindelijk! Iemand die er ook niet positief over is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:49 schreef Truien het volgende:
Wat een leuk topic!
Afgelopen jaar maar heel weinig non-fictie gelezen. Ik vond De bus uit Mostar wel goed.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:03 schreef roos94 het volgende:
Wat was jullie lievelingsboek van 2023?
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:03 schreef roos94 het volgende:
Wat was jullie lievelingsboek van 2023?
Ik heb net weer een boek uit van Yrsa Sigurdardóttir, zal Lilja een zus zijn?! Zet deze in ieder geval op mijn “wil ik lezen” lijstje.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Afgelopen jaar maar heel weinig non-fictie gelezen. Ik vond De bus uit Mostar wel goed.
[ afbeelding ]
Wat betreft fictie heb ik genoten van de eerste twee delen van de Reykjavik Noir trilogie van Lilja Sigurdardóttir. Het laatste deel ga ik binnenkort lezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik hele actieve herinneringen aan. Ik heb heel wat wedstrijden van de dames gefloten in die tijd.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Afgelopen jaar maar heel weinig non-fictie gelezen. Ik vond De bus uit Mostar wel goed.
[ afbeelding ]
Wat betreft fictie heb ik genoten van de eerste twee delen van de Reykjavik Noir trilogie van Lilja Sigurdardóttir. Het laatste deel ga ik binnenkort lezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De boeken van Feist zijn dan ook heerlijk weg te lezen. Je hebt er nog veel te gaan, mocht je meer willen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:16 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
En ik las voor het eerst een fantasy boek en dat beviel me goed:
[ link | afbeelding ]
Lilja noemt Yrsa haar sister in crime omdat ze beide in hetzelfde genre actief zijn maar zijn geen bloedverwanten.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:21 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik heb net weer een boek uit van Yrsa Sigurdardóttir, zal Lilja een zus zijn?! Zet deze in ieder geval op mijn “wil ik lezen” lijstje.
Ik lees verschillende soorten boeken waarbij ik het lastig vind om een favoriet van het hele jaar aan te wijzen. Ik heb heel erg genoten van :
[ afbeelding ]
En van de Waldfriede serie, deel 3 begin ik nu aan. Ik hou van het makkelijk weglezen van de roman in combinatie met de historische gebeurtenissen in die tijd in Europa.
[ afbeelding ]
Ik heb inderdaad nog meer boeken op mijn e-reader staan en het was zeker niet de laatste!quote:Op maandag 8 januari 2024 19:28 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
De boeken van Feist zijn dan ook heerlijk weg te lezen. Je hebt er nog veel te gaan, mocht je meer willen.
Doe maarquote:Op zondag 17 maart 2024 14:07 schreef SuperHartje het volgende:
Ik denk eraan HOLLY van STEPHEN KING te kopen.
Wanneer? Het boekenbal was leuk om te zien. Met Sophie en Paul. Echt wat voor @Specularium en @sp3cquote:Op zondag 17 maart 2024 19:20 schreef Kanaroe het volgende:
VPRO Boeken is ook weer terug op tv zag ik net, mss een tip voor de liefhebbers
Zondags om 17.45 uurquote:Op maandag 18 maart 2024 17:37 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Wanneer? Het boekenbal was leuk om te zien. Met Sophie en Paul. Echt wat voor @:Specularium en @:sp3c
Dat is het vervolg op het boek dat ik nu aan het lezen ben zie ik nuquote:Op zondag 17 maart 2024 14:07 schreef SuperHartje het volgende:
Ik denk eraan HOLLY van STEPHEN KING te kopen.
Is Holly een vervolg? En welk boek lees je dan nuquote:Op woensdag 20 maart 2024 14:52 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is het vervolg op het boek dat ik nu aan het lezen ben zie ik nu
quote:Op donderdag 28 maart 2024 06:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Is Holly een vervolg? En welk boek lees je dan nu
De Mr. Mercedes trilogie.quote:Op donderdag 28 maart 2024 06:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Is Holly een vervolg? En welk boek lees je dan nu
Even mijn reactie in dit topic. Ik heb even mijn eigen leeslijsten en die van mijn kinderen onder de loep genomen. Mijn eigen leeslijst bevatte 3 vrouwelijke schrijvers.quote:Op zondag 14 april 2024 08:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Optimistische woede, Fixdit
Veel mensen geven openlijk toe nauwelijks boeken van vrouwen te lezen. Leeslijsten op scholen worden gedomineerd door boeken van (witte hetero)mannen. Vrouwen winnen minder literaire prijzen dan mannen. Is dat erg? Ja, want het weerspiegelt en vormt de verhoudingen in de samenleving.
Elf vrouwelijke schrijvers zijn verontwaardigd over de ongelijke positie van vrouwen in de letteren, en verenigden zich in het collectief Fixdit. Vanuit bondgenootschap strijden ze voor verandering, in de literaire wereld én in de canon. In de elf stukken van dit manifest diepen zij het probleem uit. Woedend, strijdvaardig, en vooral: optimistisch.
Fixdit bestaat uit Yra van Dijk, Sanneke van Hassel, Rachida Lamrabet, Jannah Loontjens, Munganyende Hélène Christelle, Christine Otten, Gaea Schoeters, Shantie Singh, Fleur Speet, Manon Uphoff en Annelies Verbeke.
Dit, ik was vroeger echt niet weg te slaan uit de bibliotheek. En ondanks dat ik ook geen enkel boek op de leeslijst gelezen heb, is het lezen me vanaf dat moment heel erg tegen gaan staan. Dat is tijdens m'n studies verder versterkt, was blij wanneer ik eindelijk even geen boek open hoefde te slaan. Nu lees ik met vlagen, maar vooral op vakantie.quote:Op zondag 14 april 2024 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Dat hele verplicht lezen voor je lijst is funest voor het leesplezier. Ik ben in die periode geheel gestopt met lezen, terwijl ik daarvoor heel veel las. Sterker nog, ik heb geen enkel boek van mijn lijst gelezen, alleen de vertalingen van de oud-Nederlandse boeken en uittreksels. Als je wil dat jongeren gaan/blijven lezen moet je de keuze veel vrijer maken. Maak alle boeken die niet op de lijst staan gewoon 1 punt waard, van 20 niet literaire boeken leert een puber misschien nog wel meer dan van 2 boeken ‘op niveau’.
Dit is meer de LIT chat over boeken, dat andere topic meer waar je het boek plaatst wat je op dit moment leestquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:07 schreef kree het volgende:
ff op tip van @:drakin kom ik hier hoor.
Beetje mijn verleden, las altijd veel boeken vroeger, maar is beetje verzeild geraakt en geen tijd enzo ervoor.
Dacht ik...
Maar vind alleen films enzo ook niet zo leuk meer dus heb nu boek besteld gewoon dat ik het ook op papier heb enzo.
"Zak met vlooien"
Op tips dus, ik ga een poging doen, tevens TVP dit topic want nog nooit gelezen.
ahaha ok ja duidelijk, nouja moet nog beginnen met lezen, dus voor nu lijkt me deze dan okquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Dit is meer de LIT chat over boeken, dat andere topic meer waar je het boek plaatst wat je op dit moment leest
Welkom
Dinsdag pas?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
ahaha ok ja duidelijk, nouja moet nog beginnen met lezen, dus voor nu lijkt me deze dan ok
Dinsdag krijg ik dat boek en dan maar even verder zien.
ja nouja had hem wss als e-reader etc veel sneller kunnen krijgen. Maar wil ff gewoon echt een boek hebben ipv op iPad lezen of laptop.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Dinsdag pas?
Ik zou een boek lezen tot die tijd
Welk boek is het?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja had hem wss als e-reader etc veel sneller kunnen krijgen. Maar wil ff gewoon echt een boek hebben ipv op iPad lezen of laptop.
Tis experiment eens kijken of ik me nog steeds me net zo verdwaalt kan vinden in een boek verhaal, alsdan ik doe op filmpjes op internet enzo.
"Zak met vlooien"quote:
Hoe kom je bij zo'n willekeurig boek uit? Lijkt toch behoorlijk droge kost voor iemand die weer plezier in lezen moet terugvindenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:26 schreef kree het volgende:
[..]
"Zak met vlooien"
die heb ik besteld, ken het hele verhaal niet, maar geef het ff een kans...
uit tip uit andere topic, was altijd wel beetje over de oorlogsverhalen enzo..... Ik heb geen idee hoor? Of dit me nu aan gaat spreken of niet..quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe kom je bij zo'n willekeurig boek uit? Lijkt toch behoorlijk droge kost voor iemand die weer plezier in lezen moet terugvinden
Nou ja, als het je aanspreekt moet je het natuurlijk gaan lezen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:34 schreef kree het volgende:
[..]
uit tip uit andere topic, was altijd wel beetje over de oorlogsverhalen enzo..... Ik heb geen idee hoor? Of dit me nu aan gaat spreken of niet..
Hou wel beetje van het vertellende verhaal en waargebeurde. Maar kan redelijk wat aan wel zolang het niet al te zweverig gaat worden in teksten?
Is dat het wel dan dat boek, want anders moet ik mss wat anders kiezen?
klopt, dat is het ook beetje. Ik ga even uit nu van wat ik 20 jaar geleden leuk vond. Heb sporadisch nog wat gelezen erna. Maar niet heel veel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, als het je aanspreekt moet je het natuurlijk gaan lezen.Is maar net wat je smaak ook is natuurlijk. Al kan je dat nu misschien ook nog lastig bepalen
Ja denk dat je eerst moet bepalen wat je denkt leuk te vinden. Fictie/non fictie en welk genre dan. Fantasy of thriller of historische fictie, of klassiekere werkenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef kree het volgende:
mss moet ik wel wat anders lezen eerst. maar heb ff geen idee waar te beginnen?
Ik denk eigenlijk kan redelijk wat aan, het hoeft ook niet een kinderboek te zijn nl.
maar ben totaal niet meer op de hoogte van boeken nu?
euhm sowieso waargebeurde verhalen.quote:
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOIIquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef kree het volgende:
[..]
euhm sowieso waargebeurde verhalen.
ik noem effe bv survival achtige.
of verhalen uit de oorlog, etc etc.
Uit het verleden ook wel over VOC, noem ff scheepsmaat woeltje
Dus vrij divers wel, ik denk waar het mij om gaat is dat het beschreven wordt uit realiteit en wat iemand meemaakt. en dat omschreven in verhaal.
Kan dus ook anders zijn als oorlog ofzo.
niet te ingewikkeld ook weer dan. tja.
Hmmms weet niet goed hoe het samen te vatten
fictie kan ook nog wel? had daar wat over gelezen nog en denk was de laatste en vermaakte me daarmee ook.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja denk dat je eerst moet bepalen wat je denkt leuk te vinden. Fictie/non fictie en welk genre dan. Fantasy of thriller of historische fictie, of klassiekere werken
hmmms is ff opzoeken, ik moet met iets beginnen nu natuurlijk. en heb die andere al besteld. maar ken die dus ook niet, maar zal ff kijken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOII
Dan heb ik niet echt boekentips aangezien ik meer van het fantasy en sf genre houquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef kree het volgende:
[..]
euhm sowieso waargebeurde verhalen.
ik noem effe bv survival achtige.
of verhalen uit de oorlog, etc etc.
Uit het verleden ook wel over VOC, noem ff scheepsmaat woeltje
Dus vrij divers wel, ik denk waar het mij om gaat is dat het beschreven wordt uit realiteit en wat iemand meemaakt. en dat omschreven in verhaal.
Kan dus ook anders zijn als oorlog ofzo.
niet te ingewikkeld ook weer dan. tja.
Hmmms weet niet goed hoe het samen te vatten
fantasy mag ook he? ik las er een heel goed boek over keer, maar kan onwijs niet op de titel komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan heb ik niet echt boekentips aangezien ik meer van het fantasy en sf genre hou
Enige boek wat ik over de oorlog mooi vond was deze https://www.bruna.nl/boeken/lotte-hannah-en-emmy-9789083183336
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb deze besteld als e-bookquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOII
Is geen dik boek dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:54 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb deze besteld als e-book
nou nu zien, kan ik me concentratie erbij houden, LOL das vraag twee
Fantasy is ook zo breed, ik lees graag Terry Pratchett en Neil Gaiman, maar ook zijn er goede Nederlandse fantasy en sf auteursquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef kree het volgende:
[..]
fantasy mag ook he? ik las er een heel goed boek over keer, maar kan onwijs niet op de titel komen.
Over super computer en lasers stralen afluisteren eno. etc etc.
Maar geen idee meer hoe die nu heette.
Maar oké ik kan niet alles tegelijk bestellen, eens kijken die eerst ik denk beetje kom er wel weer in gewoon een boek lezen nl. Maar moet ff mijn weg erin vinden hoor(opnieuw)
ik hou ze ff in gedachtenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Fantasy is ook zo breed, ik lees graag Terry Pratchett en Neil Gaiman, maar ook zijn er goede Nederlandse fantasy en sf auteurs
Wildvuur van Elmar Otten
Titanium van Mara van Ness
Hex van Thomas Olde heuvelt
Johan klein Haneveld
Sophia Drenth
Jasper Polane
Na een aantal jaar vooral een to read-lijstje van honderden boeken, wat het kiezen niet makkelijker maakt lolquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
ik hou ze ff in gedachten. mss wel leuk topic ervoor.
Maar moet er bij eentje beginnen natuurlijk? of lezen jullie ze door elkaar? lijkt me niet toch?
nou idd met series op tv is het anders natuurlijk want wacht je weer week ofzo op volgende of langer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Na een aantal jaar vooral een to read-lijstje van honderden boeken, wat het kiezen niet makkelijker maakt lol
Als je niet te moeilijk wil beginnen de eerste 2 boeken die ik noemdequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
ik hou ze ff in gedachten. mss wel leuk topic ervoor.
Maar moet er bij eentje beginnen natuurlijk? of lezen jullie ze door elkaar? lijkt me niet toch?
jazeker maar leende ze uit biep vroeger. heb echt veel gelezen, ken de titels ook allemaal niet meerquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:04 schreef livelink het volgende:
@:kree, het kan ook leuk zijn om de boeken die je vroeger las en leuk vond gewoon eens te herlezen om er weer in te komen.
Ook in boekenkastjes die je steeds meer ziet, zijn echt veel boeken te vinden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:kree En je hoeft natuurlijk niet de boeken die je wilt lezen allemaal te kopen! Je kunt ook lid worden van je lokale bibliotheek en dan kun je echte boeken lezen op papier, of luisterboeken luisteren, of ebooks lezen op je telefoon of tablet.
ja idd. ik weet dat er hier in de buurt paar staan.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:51 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ook in boekenkastjes die je steeds meer ziet, zijn echt veel boeken te vinden.
Wij leggen onze boeken vaak in dergelijke kastjes als we ze uit hebben.
Murakami staat al een tijdje op mijn te lezen lijst. Maar leest dat een beetje makkelijk weg?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Stephen King- 11-23-64
Stephen King- De Marathon
Stephen King- IT
Terry Hayes- Ik ben Pilgrim
Haruki Murakami- Norwegian Wood
Elle Wiesel- Nacht
Dagboek van Anne Frank
Harry Potter of Lord of the Rings reeks
Andy Weir boeken (scifi)
Je kan ook gewoon een en ander opzoeken waar ze over gaan en wat je aanspreekt natuurlijk
Hij heeft hoop magisch realisme verwerkt in paar van zijn boeken, dat is wel even wennen maar verder wel aardig toegankelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:13 schreef tufkac het volgende:
[..]
Murakami staat al een tijdje op mijn te lezen lijst. Maar leest dat een beetje makkelijk weg?
Als fan van Gabriel Garcia Marquez ben ik wel enigszins bekend met het magisch realisme, dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar ook dat ik denk dat het me wel zal aansprekenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij heeft hoop magisch realisme verwerkt in paar van zijn boeken, dat is wel even wennen maar verder wel aardig toegankelijk.
Dan gaat dat je wel bevallen jaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:21 schreef tufkac het volgende:
[..]
Als fan van Gabriel Garcia Marquez ben ik wel enigszins bekend met het magisch realisme, dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar ook dat ik denk dat het me wel zal aanspreken
Dat weet ik nog niet. Tips?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan gaat dat je wel bevallen ja
Welke wilde je gaan lezen?
Heb ze nog niet allemaal gelezen maar Norwegian Wood, Kafka aan het strand en 1Q84 zijn wel mijn favorieten tot dusver. 1Q84 is een wel een flinke pil maar wel geweldig verhaal.quote:
Dankjewel!quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:45 schreef J-net het volgende:
Boeken van Vi Keeland
Wendy Brokers - Eindeloos serie
beetje op randje met wat expliciete scenes - Calender Girl - Audrey Carlan (12 boeken - voor elke maand 1)
Abbi Glines - Breathe (Sea Breeze serie)
heb je GoodReads?
Ik kan me ook voorstellen dat het je smaak helemaal niet is, maar ik vind de boeken van Lisette Jonkman altijd leukquote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:04 schreef Donna het volgende:
Boekentips gezocht!
Ik heb alle 21 of 23 delen van Virgin River gelezen en in tegenstelling tot in de serie (Netflix) worden in de boeken de erotische scenes vrij expliciet beschreven en daar houd ik van. Heeft iemand tips voor soortgelijke boeken? Mag ook gewoon in het Engels!
Ja Virgin River is ook best wel feelgood hoor als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat het je smaak helemaal niet is, maar ik vind de boeken van Lisette Jonkman altijd leukEn de onbreekbaarserie is best steamy!
Maar heb Virgin River nooit gelezen, dus geen idee of het vergelijkbaar isJonkman schrijft vooral chicklit (of feelgood noem je dat volgens mij tegenwoordig)
Het zijn momenteel de Thriller weken op Hebban daar kan je vast een hoop inspiratie op doen.quote:Op zondag 9 juni 2024 17:16 schreef roos94 het volgende:
Heb beetje leesdip. Iemand nog een goede thriller ?(in NL taal beschikbaar)
Persoonlijk vond ik de boeken van Marion van de Coolwijk heel leuk. Ze lezen een beetje als een chicklit, maar zijn echte thrillers. Met haar boeken ben ik uit mijn leesdip gekomen.quote:Op zondag 9 juni 2024 17:16 schreef roos94 het volgende:
Heb beetje leesdip. Iemand nog een goede thriller ?(in NL taal beschikbaar)
En?quote:Op maandag 10 juni 2024 10:28 schreef J-net het volgende:
Ik ben net begonnen (plus minus 50 pagina's) in De Strijd van Marcel van der Ven en Willem Asman. Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal. Het is nu aanloop en introductie van diverse personages.... maar ik vind het al wel ergens op gaan lijken.
Ja super. Vanaf 150 is beetje de introductie eraf begint de actie. En voor je het weet alle 500 blz uit. Echt super.quote:
Het boek heet overigens De Prijs i.p.v. De Strijd?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:10 schreef J-net het volgende:
[..]
Ja super. Vanaf 150 is beetje de introductie eraf begint de actie. En voor je het weet alle 500 blz uit. Echt super.
Lekker bezig hier. Maar klopt inderdaad. De Prijs 😂quote:Op zondag 23 juni 2024 10:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het boek heet overigens De Prijs i.p.v. De Strijd?
quote:De nieuwe van de winnaar van de Boekhandelsprijs 2023. Een prachtige familie-geschiedenis die zich afspeelt in het Spanje van de twintigste eeuw en de opvolger van Land van echo's.
'Een verhaal dat je omhelst. Niet alleen omdat je meeleeft met de jongeman, zijn ouders en grootouders, onder meer in de Spaanse Burgeroorlog, maar meer nog omdat hij je zoveel kleurenpracht voorschotelt en je laat ervaren hoeveel je kunt genieten als lezer.’ Gun het u zelf. ' **** - De Limburger
Spiegeldagen is een fascinerende roman over de grijstinten van de geschiedenis, over nieuwe generaties die moeten omgaan met het verleden van hun voorouders en die toch ook hun eigen weg moeten zien te vinden.
Drie jaar na het overlijden van zijn opa en de verdwijning van diens vrouw Pepa krijgt Ruben Kruijssen de opdracht de Alquería, het familiehuis in Spanje, te verkopen. In Utrecht werkt Ruben tegen wil en dank als makelaar, en hij besluit af te reizen naar Spanje.
Als hij eenmaal in de streek van zijn jeugd is, komen er vele herinneringen boven. Waarom wordt er nog steeds gezwegen over de rol van zijn opa Herman, in de Spaanse Burgeroorlog? Hoe kwam Pepa in Hermans leven en waarom was haar liefde zo belangrijk voor hem en voor hun nazaten? Hoe goed kende Ruben haar eigenlijk? En waarom was haar liefde zo belangrijk voor hem en voor hun nazaten? Hoe goed kende Ruben haar eigenlijk? En waarom is zij verdwenen?
Tijdens Rubens verblijf in de Alquería, dringt het tot hem door hoe belangrijk zijn eigen kijk op het familieverhaal is en waar zijn hart ligt. Maar om de Alquería te kunnen behouden moet hij Pepa vinden.
Hij is nog niet vol! Daar kan nog meer bij!quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik moet even showen zo na de verhuizing hoor
[ afbeelding ]
Fraai, heel fraaiquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie kasten zeg! Met heeeel goede inhoudquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Toch scoort dit boek overal ontzettend hoog.
Normaal heb ik helemaal niet zo'n sterke mening over wat ik wel en niet vind kunnen, zeker niet als het om boeken gaat, maar ik merk dat ik dit toch wel vreemd vind.
Zijn hier meer mensen die dit boek hebben gelezen?
quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:04 schreef IPA het volgende:
Ik heb 'De boekhandelaar van Dachau' net uit en ik ben er enorm van onder de indruk. Niet omdat de holocaust indrukwekkend is, maar omdat de holocaust in het boek voor m'n gevoel misbruikt wordt om op een goedkope manier een laag sentiment toe te voegen aanNee, niet dat boek. Alleen soms lijken schrijvers te denken dat een boek om liefde oid moet draaien. Dan heb je een verhaal met een ander thema en dan weven ze irritante romances erin of zelfs seks. Naja, kun je snel overheen lezen. Alleen zonde dat er dan niet op het verhaal geconcentreerd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Toch scoort dit boek overal ontzettend hoog.
Normaal heb ik helemaal niet zo'n sterke mening over wat ik wel en niet vind kunnen, zeker niet als het om boeken gaat, maar ik merk dat ik dit toch wel vreemd vind.
Echter ben ik allergisch voor alles wat met liefde/romantiek te maken heeft
Zelf "heb ik niks" met WOII, dus denk niet dat ik dat boek ga lezenen jouw review motiveert al helemaal niet
Dank je voor delen!
Ik lees vrij veel WO II en kwam het boek voor een euro tegen in de kringloop, dus eigenlijk blind gekocht. Dit is echt de eerste keer dat ik aanstoot neem aan een boek en ik heb o.a. Muidhond gelezen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, niet dat boek. Alleen soms lijken schrijvers te denken dat een boek om liefde oid moet draaien. Dan heb je een verhaal met een ander thema en dan weven ze irritante romances erin of zelfs seks. Naja, kun je snel overheen lezen. Alleen zonde dat er dan niet op het verhaal geconcentreerd wordt.
Echter ben ik allergisch voor alles wat met liefde/romantiek te maken heeft
Zelf "heb ik niks" met WOII, dus denk niet dat ik dat boek ga lezenen jouw review motiveert al helemaal niet
Dank je voor delen!
Oh voor die euroquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:17 schreef IPA het volgende:
[..]
Ik lees vrij veel WO II en kwam het boek voor een euro tegen in de kringloop, dus eigenlijk blind gekocht. Dit is echt de eerste keer dat ik aanstoot neem aan een boek en ik heb o.a. Muidhond gelezen.
Omdat je dan sneller resultaat ziet, een dik boek duurt nog zooooo lang en een serie is 1 boek zomaar uit natuurlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel grappig van mezelf; voor een serie van dertien boeken van normaal formaat heb ik veel meer geduld dan een dik boek
Terwijl je natuurlijk veel langer over zo'n serie doet
Ja dat inderdaadquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Omdat je dan sneller resultaat ziet, een dik boek duurt nog zooooo lang en een serie is 1 boek zomaar uit natuurlijk.
Herkenbaar!quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:27 schreef Evangelion het volgende:
Net series/films. Geen zin in een film van 2 uur maar dan wel 3 serie-afleveringen van een uur bingen.
Nou wil ik de titel van dat boek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja dat inderdaad
En ik vind een verhaal over de avonturen van de enige vrouwelijke weerwolf spannender dan het zoveel Stephen King - boek
Dit is de serie:quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Nou wil ik de titel van dat boek.
Al heb ik nog liever boeken over draken, heb je daar nog leuke boeken over als tip?
Volgens mijn goodreads lees ik nu 10 boeken tegelijk, maar slechts 3 ben ik nu actief in aan het lezenquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dit is de serie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_of_the_Otherworld
Ik lees Under The Dome van Stephen King
En deze hoort bij mijn favoriete series. Niet geheel over draken, komen er wel in voor, heerlijke klassieke fantasy
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Death_Gate_Cycle
Oooooh dan val ik nog meequote:Op maandag 26 augustus 2024 21:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Volgens mijn goodreads lees ik nu 10 boeken tegelijk, maar slechts 3 ben ik nu actief in aan het lezen
1 op de ereader, 1 papieren boek en 1 luisterboek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooooh dan val ik nog mee
Meer dan twee/drie wil ik niet. En een luisterboek, maar dat telt niet
Dat valt toch wel erg mee? 2-3 boeken per maand.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:23 schreef drakin het volgende:
8625 blz gelezen dit jaar volgens goodreads. Dat kan toch niet?
Ik lees aardig wat, maar dat is meer dan 1000 blz per maand.
37 boeken nu, 4,5 per maand.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat valt toch wel erg mee? 2-3 boeken per maand.
quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:04 schreef IPA het volgende:
Ik heb 'De boekhandelaar van Dachau' net uit en ik ben er enorm van onder de indruk. Niet omdat de holocaust indrukwekkend is, maar omdat de holocaust in het boek voor m'n gevoel misbruikt wordt om op een goedkope manier een laag sentiment toe te voegen aanDat had ik nou met het Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay. En sinds die tijd ben ik op mijn hoede voor dit soort sentimentele schrijfsels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Toch scoort dit boek overal ontzettend hoog.
Ik heb wel de fotograaf van Auschwitz van Luca Crippa gelezen en dat beviel beter.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
Bij elk boek staat het aantal bladzijden vermeld. Dan zou je van elk boek moeten controleren of dat aantal klopt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 23:18 schreef drakin het volgende:
[..]
37 boeken nu, 4,5 per maand.
Maar het ging om het niet helemaal kloppende aantal blz.
Staat bij het boek zelf.quote:
Ik ook niet, denk 600 blz de dikste.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:03 schreef Elleska het volgende:
Bij elk boek staat het aantal bladzijden vermeld. Dan zou je van elk boek moeten controleren of dat aantal klopt.
Ik hou mijn boeken bij met Hebban en daar staat:
Je hebt ongeveer
2573 pagina's
gelezen van
10 boeken
mijn doel voor dit jaar is 14 stuks dus dat gaat goed maar ik heb geen dikke boeken gelezen
Bedankt voor de tip. Vanmorgen in begonnen en ik hoop hem vannacht uit te hebben. Heerlijk boek!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:13 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb net Joyland van Stephen King gelezen.
Ik moest echt even bijkomen na het laatste hoofdstuk. Mooi plot.
O ja Hebban, daar had ik ook een account.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:50 schreef Elleska het volgende:
Mijn dikste 496 blz (Het meisje op de rots, Lucinda Riley)
Mijn dunste 136 blz ( De Punt, Tica Morgan)
Dat laat Hebban mooi zien bij de reading challenge.
Ik zag net dat het nieuwste boek van Mathijs Deen beschikbaar is in KoboPlus dus ik moet mijn huidige boek even gaat uitlezen. Meerdere boeken tegelijk lezen werkt voor mij niet.
Nou ook maar lezen dan, had 'm al op m'n kindle staan maar nog niet gelezenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Vanmorgen in begonnen en ik hoop hem vannacht uit te hebben. Heerlijk boek!
Boeken die ontbreken kan je makkelijk zelf toevoegen. Zoeken op ISBN nummer en als daarmee geen boek wordt gevonden krijg je de optie deze toe te voegen. Dat heb ik ook al gedaan met een aantal oude voorleesboeken die ik nu aan de kinderen voorlees, dat is dan weer voor de voorlees challenge dus dat telt niet mee voor mijn eigen leeslijst.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:54 schreef drakin het volgende:
[..]
O ja Hebban, daar had ik ook een account.
Maar die hebben niet elk boek erin staan wat weer jammer is.
Het is ook ontspanning, toch? Dus alles is primaquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik houd echt niet bij hoeveel ik leesKrijg enkel stress van, dat is dan meer en meer moet
Lees gewoon beneden en boven en dat is genoeg. Volgens mijn ereader doe gemiddeld een minuut over een blz en lees op mijn ereader gemiddeld een uur voor het slapen gaan
Al lees ik nu een papieren boek in bed
En beneden lees ik een papieren boek
Soms doe ik twee dagen over een boek. Soms doe ik er twee weken over. Allemaal helemaal prima
Daaromquote:Op maandag 2 september 2024 09:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is ook ontspanning, toch? Dus alles is prima.
Knap dat je in het Engels leest. Heb ik vroeger wel gedaan, maar ik mis dan toch bepaalde nuances in het boek.quote:Op maandag 2 september 2024 11:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom
En zoals Engelstalige boeken lees ik trager. Dus tja...dan lees je minder boeken etc
Alleen het gemakkelijk twee uur lezen op een dag is prima
Dat begrijp ik wel ja. Heb ik soms ook. Ook een concentratiedingquote:Op maandag 2 september 2024 11:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Knap dat je in het Engels leest. Heb ik vroeger wel gedaan, maar ik mis dan toch bepaalde nuances in het boek.
Ah ja. Ik ben maar een simpele ziel en maak me er niet druk omquote:Op maandag 2 september 2024 11:52 schreef laziness het volgende:
Ik vind juist dat de nuances in het verhaal missen als je de vertaling leest. Het is het net niet ivm het origineel.
Ik had van de bieb een paar Nederlandse dikke pillen mee op vakantie maar het was heel duidelijk voor mij dat het een vertaling was en ik ergerde me er enorm aan. Wel braaf alle drie uitgelezen, dat wel.
Ik hou het voortaan weer bij enkel Engels.
oh... dat lijkt me irritant lezenquote:Op maandag 2 september 2024 20:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben nu een Engels boek aan het lezen en de vorige lezer/eigenaar heeft veel woorden in het woordenboek op moeten zoeken en de vertaling met potlood erbij geschreven. Heel hinderlijk.
Boek zelf leest verder als een trein, ik heb al meer boeken van die Ierse schrijfster gelezen en er staan er ook nog een paar te wachten in de kast: Sheila O’ Flanagan.
Vaak andersomquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:08 schreef Kanaroe het volgende:
Net mijn laatste boek uit.....
Hebben jullie dat nou ook, dat je een beetje melancholisch wordt wanneer de laatste bladzijden zich aandienen?
En dat je dan extra langzaam gaat lezen?
Dat is ook fijn!quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vaak andersomHoe goed een boek ook is, tegen het einde zit ik stiekem toch al te bedenken wat ik erna ga lezen
Dan weet je dat het een goed boek isquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:08 schreef Kanaroe het volgende:
Net mijn laatste boek uit.....
Hebben jullie dat nou ook, dat je een beetje melancholisch wordt wanneer de laatste bladzijden zich aandienen?
En dat je dan extra langzaam gaat lezen?
Grappig, dat zie ik nu voor het eerst. Normaal gebruik ik de app, nu even op de website gekeken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:50 schreef Elleska het volgende:
Mijn dikste 496 blz (Het meisje op de rots, Lucinda Riley)
Mijn dunste 136 blz ( De Punt, Tica Morgan)
Dat laat Hebban mooi zien bij de reading challenge.
Ik zag net dat het nieuwste boek van Mathijs Deen beschikbaar is in KoboPlus dus ik moet mijn huidige boek even gaat uitlezen. Meerdere boeken tegelijk lezen werkt voor mij niet.
Ik heb deze in het Engels gelezen, heerlijk boekquote:Op zondag 25 mei 2025 19:28 schreef SuperHartje het volgende:
Is het boek ‘Voordat de koffie koud wordt al besproken’?
Kan het niet vinden.
De Nederlandse vertaling van het laatste deel is uitgebleven.
https://www.paagman.nl/auteur/toshikazu-kawaguchi#/page/3
Eén boek of de gehele serie?quote:Op zondag 25 mei 2025 20:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb deze in het Engels gelezen, heerlijk boek
1 boekquote:
Ik heb nog 3 boeken hiervan, hoeveel zijn er totaal?quote:Op zondag 25 mei 2025 20:36 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
De rest van de serie is ook een echte aanrader.
5 delen.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb nog 3 boeken hiervan, hoeveel zijn er totaal?
Dan mis ik nog 1, maar geeft niks ik heb nog meer series die ik onderbroken heb en ooit van plan ben verder te lezenquote:
Even kijken of ie zo wel werkt:quote:Op maandag 26 mei 2025 18:19 schreef SuperHartje het volgende:
Gezeik van Pepijn Lanen.
[ [url=https://images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=Awrij8l1lDRoCC8HCeCInIlQ;_ylu=c2VjA3NyBHNsawNpbWcEb2lkAzhhODE4ZjNhNGFjODc4ZGI3YTk2MjQ0MGEzNDQzYjhhBGdwb3MDMgRpdANiaW5n?back=https%3A%2F%2Fimages.search.yahoo.com%2Fsearch%2Fimages%3Fp%3Dgezeik%2Bpepijn%2Blanen%26fr%3Dsfp%26fr2%3Dpiv-web%26tab%3Dorganic%26ri%3D2&w=300&h=400&imgurl=www.allesoverboekenenschrijvers.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2FPepijn-Lanen-Gezeik.jpg&rurl=https%3A%2F%2Fwww.allesoverboekenenschrijvers.nl%2Fpepijn-lanen-gezeik%2F&size=15KB&p=gezeik+pepijn+lanen&oid=8a818f3a4ac878db7a962440a3443b8a&fr2=piv-web&fr=sfp&tt=Pepijn+Lanen+Gezeik&b=0&ni=21&no=2&ts=&tab=organic&sigr=5haHq_rfXAAh&sigb=vnkD6Zc4f.iq&sigi=LTW3TQhIRcMA&sigt=9gm0dnQtS9jz&.crumb=WJoKMLHq9OO&fr=sfp&fr2=piv-web]afbeelding[/url] ]
Ja! Dank u!quote:Op maandag 26 mei 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Even kijken of ie zo wel werkt:
Was dit hem?
[ afbeelding ]
Mijn DM staat openquote:Op zondag 15 juni 2025 09:01 schreef Apoint2 het volgende:
Mocht iemand een Nederlandse Discord boekenserver willen joinen, heb ik wel een aanbeveling
Wat leuk, hier ben ik ook bij een boekenclub in het fantasy/sf genre.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:41 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Mijn DM staat open![]()
Dit jaar ben ik bij een boekenclub gegaan, heerlijk om dit stukje hobby te kunnen delen. Er zit een leuke variatie aan boeken in.
Momenteel lezen we een boek van Astrid Holleeder, iets wat ik anders nooit zou hebben gelezen.
@KaheemSaidquote:Enige tijd geleden heeft u bij ons het nieuwe boek besteld van Peter Buwalda-De jaknikker. Het boek zal op 23 september verschijnen.
Graag hoor ik of u een paperback ¤ 29,99 of een hardcover ¤ 45,00 wilt ontvangen.
Volgend station is Deventer, ik dusquote:Op maandag 28 juli 2025 07:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wie gaat er ook naar de Deventer Boekenmarkt?
Hier met mijn beste vriendin. Zelf ga ik al jaren, voor haar de eerste keer... hoop dat ze het net zo tof vindt als ik
Er past hier niks meer bijquote:Op zondag 3 augustus 2025 21:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgende week komt er een extra billy bij in huis
Laatst wat weggedaan...quote:Op zondag 3 augustus 2025 22:57 schreef drakin het volgende:
[..]
Er past hier niks meer bij![]()
En toch blijf ik boeken kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |